abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 12:55:16 #151
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_21576723
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:35 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zal best, maar ik had het daar niet over.

Jij gaf aan dat racimse waarschijnlijk minder sterk wordt veroordeeld door rechtse partijen dan door linkse, wat mij nogal vreemd lijkt.
Dat mag ik toch niet hopen.

Voorbeeldje:

Een GL'er roept "Save the trees", en gaat vervolgens vergaderen.

Een zich milieu activist noemende crimineel roept "Save the trees" en steekt vervolgens een houtzagerij in de fik.

Een NR'er roept: "Buitenlanders die crimineel zijn moeten het land uit" en gaat vervolgens vergaderen.

Een stormfronter roept: "Buitenlanders die crimineel zijn moeten het land uit" en trapt er vervolgens een paar in elkaar.

Dit voorbeeld geeft aan, dat links/extreem links tot op zekere hoogte een zelfde agenda/gemeenschappelijk belang hebben, zoals dat ook geld voor rechts/extreem rechts.

De vijand van je vijand is immers vaak je bondgenoot.

Niks meer, niks minder.

En voor de rest mogen we idd hopen dat de niet criminele partijen door hebben wanneer er afstand genomen dient te worden.

En links heeft daar meer dan eens in gefaald.

Ook de contacten tussen GL en extreem links hebben de media al lang bereikt, sommigen hier zullen het blijven ontkennen; ze hebben het immers niet kunnen lezen in een publicatie die voor hun het stempel 'waarheid' bezat, maar de kennis ligt op straat.
quote:
Hmm... ik weet niet waar je het nu over hebt, maar dit zal wel niet tegen mij bedoeld zijn.
Hmmm,

Wie de schoen passe, trekke em aan.

Nee, jij niet as far as I remember.

Noem geen namen, da's zielig voor SCH, shit, doe ik het toch
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:08:55 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21577020
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik vind racisme iets zieks; wat mij betreft mag je je hoofd na laten kijken als je oprecht gelooft dat het ras waar jij toebehoord beter is dan een ander.
Mag ik je dan even wijzen op enige uitspraken van de TS:
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:04 schreef Tyrhraustur het volgende:
Niemand zal van mij afpakken dat in Europeaan ben, dat ik Dietsch ben, dat ik Fries ben, dat ik een zoon van mijn (voor)ouders ben en dat ik mijzelf ben! Ik prefer elke van deze waarde boven zijn standgenoten. Ik prefer het om Europeaan te zijn en geen Arabier, ik hou er van om Dietsch te zijn en geen Frans, ik heb er schik in om Fries te zijn en geen Hollander, ik verkies mijn familie boven de jouwe en ik ben liever mij dan jij.

En waarom, omdat ik al deze superior acht boven zijn standsgenoten, zij zijn deel van mij identiteit.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:10:30 #153
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21577053
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 23:54 schreef PJORourke het volgende:
Er is gewoon geen causaal verband tussen wat racistische uitlatingen op internet en racistisch geinspireerd geweld, dat er in dit land sowieso nauwelijks is. De voorstanders van het taboe kunnen dit totaal niet hard maken, en zo lang ze dat niet kunnen, blijven ze steken in emotioneel beladen betogen waarin belangrijke stappen in de logica ontbreken. Het WO 2 argument is zelden ver weg.

Vaandels in een opvallende kleurencombinatie.

Vergeet vooral ook niet de eigen subsidiabele belangen, de eigen status van zelfbenoemd bevoogder die het allemaal zo goed weet en gezien heeft. Iemand die graag een ander wijst op wat deze volgens hem allemaal fout doet waarbij sommigen gebruik van geweld voor hun goede zaak niet schuwen..

AFA's lijken voldoening te halen uit de gelegenheid al psychologiserend een ander verdacht te maken en deze diverse huiveringwekkende motieven toe te schrijven zodat het eigen vermeende morele gelijk wat beter kan worden uitvergroot.

De fanatieke antifascist zet voor mij vooral zichzelf in de etalage. Ik vind zoiemand vergelijkbaar met de kippen zonder kop die zich autonomen noemen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:12:36 #154
6484 ExTec
pi_21577101
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jahoor, dat mag, maar waarom?

Ben ik de TS? Dach et niet.

EDIT:

Daarbij vind ik het wat ver gaan om dit als racistisch te kenschetsen.

Ik vind het meer nationalistisch, maar ik kan me voorstellen dat je nationalisme en racisme niet uit elkaar kan houden, ja. Daar heeft 'oud links' ook last van

[ Bericht 34% gewijzigd door ExTec op 27-08-2004 13:20:44 ]
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:12:38 #155
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_21577102
Op klokkenluideronline is een hele soap rondom het MDI te volgen. Het MDI heeft klokkenluideronline aangeklaagt bij de Raad voor de Journalistiek n.a.v. een artikel van Pamela Hemelrijk waarin zij het MDI in verband brengt met links extremisten.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:13:01 #156
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21577112
-edit-
laat maar
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:13:39 #157
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21577129
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Jahoor, dat mag, maar waarom?

Ben ik de TS? Dach et niet.
Omdat deze hele discussie ontstaan is naar aanleiding van het feit dat TS ontkent dat NR racistisch is. En dat hij van zichzelf ontkent extreem rechts te zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_21577140
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:39 schreef ExTec het volgende:

Net zoals dat GL bv. niet heel erg veel fiductie zal hebben, om die onspoorde volkertjes aan te pakken, zeg maar.

Dat mag anno nu bekend veronderstelt.
O, je bedoelde Volkert van de G..
GL heeft hem veroordeeld, dus je bewering is zwartmakerij.
Demoniserend is het ook om Volkert en millieu-activisten op één lijn te stellen.
En zover ik weet is GL ook tegen het in brand steken van fokkerijen.
Idd schreeuwen ze niet hysterisch om wraak en vergelding, maar dat doet een rechter of deze rechtse regering ook niet...
pi_21577246
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:10 schreef sjun het volgende:

[..]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Vergeet vooral ook niet de eigen subsidiabele belangen, de eigen status van zelfbenoemd bevoogder die het allemaal zo goed weet en gezien heeft. Iemand die graag een ander wijst op wat deze volgens hem allemaal fout doet waarbij sommigen gebruik van geweld voor hun goede zaak niet schuwen..

AFA's lijken voldoening te halen uit de gelegenheid al psychologiserend een ander verdacht te maken en deze diverse huiveringwekkende motieven toe te schrijven zodat het eigen vermeende morele gelijk wat beter kan worden uitvergroot.

De fanatieke antifascist zet voor mij vooral zichzelf in de etalage. Ik vind zoiemand vergelijkbaar met de kippen zonder kop die zich autonomen noemen.
Wat is jouw belang toch om extreem-rechtse groepen te verdedigen en alles met de mantel der liefde te bedekken? Out je zelf eens.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:21:17 #160
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21577308
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:10 schreef sjun het volgende:

[..]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

En wat wil je hiermee zeggen?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:24:19 #161
6484 ExTec
pi_21577380
quote:
Demoniserend is het ook om Volkert en millieu-activisten op één lijn te stellen.
Vooropgesteld heb ik het dus over de criminele variant.

De milieu activist die zich gedraagd, heb ik geen problemen mee.

Maar dat tuig dat een abbatoir affikt, of een macdonalds, of een nertsenfokkerij, ja, die stel ik bewust op 1 lijn.

T'zijn allen criminelen, en ze beroepen zich min of meer op hetzelfde gedachtengoed, dus waarom niet?
pi_21577388
Gaan we nog eens een keer ontopic of is alles al gezegd ?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:28:44 #163
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21577479
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gaan we nog eens een keer ontopic
Ja, dat lijkt me een goed plan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_21577494
Nou, prima punt, dat Meldpunt = hard nodig
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:30:26 #165
6484 ExTec
pi_21577515
Laat de overheid het maar doen, of, laat de overheid duidelijke regels stellen.
pi_21577524
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:30 schreef ExTec het volgende:
Dat gebeurt ook - hoe vaak moet het je nog uitgelegd worden?
pi_21579163
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:30 schreef ExTec het volgende:
Die zijn er.

Ik heb al eerder aangehaald dat ik met het MDI beroesphalve te maken heb gehad en dat ik nog nooit een melding heb ontvangen van hun die niet op feiten berustte of waar geen sprake was van laakbare handelingen. Daar wordt door de tegenstanders totaal niet op ingegaan echter.

Blijkbaar is het belangrijker om allerlei wazige verbanden te leggen die er al dan niet zien en 'Volkert' erbij te halen dan naar feiten en ervaringsgegevens te kijken.
Het enige 'feit' wat men kan presenteren om iets aan op te hangen is een gedeeld adres.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 14:52:50 #168
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21579203
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gaan we nog eens een keer ontopic of is alles al gezegd ?
Nog niet
quote:
MDI: LINKSE EXTREMISTEN 'CONTROLEREN' INTERNET
door Pamela Hemelrijk

Ronald Eissens, directeur van het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI), is actief lid van de AFA (Anti Fascistische Aktie), een landelijk netwerk van krakers en autonomen die met grof geweld van leer trekken tegen alles wat in hun ogen politiek incorrect of fascistisch is. Nochtans krijgt hij van de overheid ruim 100.000 ¤ subsidie per jaar om met zijn MDI ‘Meldpunt Discriminatie Internet’ op eigen houtje voor politie-agent te spelen op het Internet. De overheid acht een ultralinkse activist blijkbaar de meest geschikte persoon om te bepalen waar de grenzen van de vrijheid van meningsuiting op internet liggen en zonodig justitie in te schakelen.

De AFA, in 1992 opgericht om de verrechtsing van Nederland tegen te gaan, legt zich erop toe bijeenkomsten en demonstraties van politieke tegenstanders te verhinderen. Het beroemdste wapenfeit van deze activisten is de brandstichting in Kedichem in 1986 waarbij de vrouw van Janmaat een been verloor.

Bij de antifascistische ‘tegendemonstraties’ die meestal ontaarden in een veldslag met de ME is Eissens regelmatig van de partij, zo blijkt uit zijn bijdragen in Alert, het AFA-clubblad. Zo was hij in 2001 onder andere aanwezig in Kerkrade, waar de politie 10 pelotons ME moest inzetten om te voorkomen dat 1000 antifascisten een legale demonstratie van de Nederlandse Volksunie te lijf gingen. Op het Haagse Malieveld, waar 60 NVU-ers toestemming hadden gekregen om tegen de oorlog in Irak te demonstreren, speelde zich begin deze maand iets soortgelijks af: bij een “bestorming” van de demonstratie werden 350 antifascisten gearresteerd. Twee agenten raakten gewond. Maar ook een Europa-debat in Amsterdam, georganiseerd door VVD- en CDA-jongeren, moest dezer dagen worden afgelast omdat de zaalhouder door de AFA was bedreigd: het zinde de antifascisten niet dat Michiel Smit als gastspreker was uitgenodigd.

De beweging steunt de ETA-terrorist Juanra, die zich geruime tijd heeft schuilgehouden in het kraakbolwerk Vrankrijk, en draagt ook Volkert van der Graaf een warm hart toe, getuige deze oproep van de AFA Rotterdam: “Op 6 mei wordt de racistische rechtspopulist Fortuyn door rechtse figuren, waaronder veel racisten en fascisten, herdacht. Het is die dag ook 2 jaar geleden dat Volkert van der Graaf zijn vrijheid verloor en een onmenselijke straf van 18 jaar kreeg opgelegd. Daarom een oproep om rechts te laten zien dat het over een sluiten is met hun bewegingsvrijheid. Hopelijk staan er op die dag veel antifascisten langs de route om te tonen dat zij het er niet mee eens zijn dat er ruimte voor rechts geboden wordt.”

Iemand uit dat circuit als Eissens die actief deelneemt aan terreuracties en in het clubblad zelfs de site van Leefbaar Rotterdam betitelt als ‘een modderpoeltje dat aanzet tot geweld tegen linksen en multiculti’s’ lijkt niet bepaald de aangewezen persoon om namens de overheid voor scheidsrechter te spelen. Toch mogen Ronald Eissens en zijn vriendin Suzette Bronkhorst nu al 8 jaar op eigen houtje het Internet censureren. Zij incasseren daarvoor 106.115,70 ¤ subsidie van de departementen Justitie en Vreemdelingenzaken/Integratie hetgeen ongeveer neerkomt op een ministerssalaris. Pas dit jaar heeft het MDI voor het eerst, na een kritische column van Karin Spaink, jaarverslagen op zijn website gezet. Maar daarin wordt over de besteding van de gemeenschapsgelden met geen woord gerept.

Het MDI verzendt jaarlijks honderden aanmaningen om vermeend ‘strafbare’ uitingen van websites te verwijderen. Soms wendt het zich zelfs rechtstreeks tot de provider met het verzoek een ‘foute’ website in zijn geheel uit de lucht te halen zonder de betrokkenen daarvan in kennis te stellen. Welke criteria het MDI hanteert is niet duidelijk, maar Eissens’ clubblad Alert gaat er heel ver in: daar wordt de zin ‘Als er ergens een kunstmatige staat is, is het Israel wel’ als een uiting van strafbaar antisemitisme beschouwd.

De activiteiten van het MDI hebben in acht jaar tijd zegge en schrijve 3 veroordelingen opgeleverd: dat is (8x100.000 : 3) meer dan 260.000 ¤ gemeenschapsgeld per veroordeling! De strafbaarheid van de overige duizenden uitingen is nooit door de rechter getoetst.

Berichten als zou het MDI zwarte lijsten hanteren van ‘foute’ journalisten die kritische artikelen schrijven over extreem links worden door Eissens ontkend. Volgens de onderzoeksjournalist Peter Siebelt circuleren die lijsten echter wel degelijk binnen het internationale netwerk van discriminatiebestrijders. Zo zou het CIDI, het Centrum voor Informatie en Documentatie Israel, van Eissens een email hebben ontvangen met de tekst: ‘This guy is blacklisted. Hij voert een kruistocht tegen links’.

Het MDI zelf blijkt niet tot enig commentaar bereid Een medewerkster gooit meteen resoluut de hoorn erop: “U weet wie wij zijn, en wij weten wie u bent. Goedenmiddag”. Zou die zwarte lijst dan toch bestaan?

Voor een van de 'antifascistische pennevruchten' van Eissens zie antifa
bron

Vrijheid van meningsuiting en kritische belichting van die geuite mening blijft een groot goed in ons democratische land.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 14:55:24 #169
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21579248
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:29 schreef SCH het volgende:
Nou, prima punt, dat Meldpunt = hard nodig
Tegen de ruime onkostenvergoeding waarvoor geen boekhouding kan worden overlegd?

Het kan naar mijn idee geen kwaad deze zaak eens nader te belichten en terugvordering van gelden te entameren waar onderpresteren voor de kostprijs geconstateerd kan worden en geen deugdelijke boekhouding kan worden overlegd.
pi_21579265
Pamela Hemelrijk.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:04:01 #171
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21579403
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 14:56 schreef pyl het volgende:
Pamela Hemelrijk.
Hoi, alweer een doorzichtige ridiculisering om maar niet op het aangekaartte onderwerp te hoeven ingaan.
pi_21579555
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:04 schreef sjun het volgende:

[..]

Hoi, alweer een doorzichtige ridiculisering om maar niet op het aangekaartte onderwerp te hoeven ingaan.
En dat is ?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:13:06 #173
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21579578
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:11 schreef gelly het volgende:

[..]

En dat is ?
Het staat in het berichtje gequote Gelly.
pi_21579598
quote:
Dát heb je goed begrepen.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_21579658
quote:

Het aangekaarte onderwerp is het zwart maken van het MDI.
En niet het MDI beoordelen op het werk wat ze doen.
Want dit laatste is wat moeilijker en vereist veel documenten doornemen.
Het werk wat ze doen is het tegengaan van discriminatie op het internet en mensen die graag discrimineren staat dit niet aan.
Overigens faalt het MDI langs alle kanten omdat de vrijheid van discriminatie reeds grotendeels gewaarborgd is door de vrijheid van meningsuiting .
pi_21579666
Sjun, jij vindt racisme wel okay he?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:18:28 #177
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_21579693
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En waar blijkt daar uit dan ik racisme aanhang? Het erkennen van je eigen identiteit komt immer voort uit deze prefereren boven een andere. Ik ben mij en niet jij, echter zal ik jouw daarom niet schoppen, of enig ander begrip wat onder racisme valt praktiseren op jouw:
”het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat”

Het is juist gezond om te erkennen dat je Europeaan bent dit inplaats van het gene wat je maakt en onderscheid bloot te stellen aan ‘negationisme’. De kracht om als gemeenschap te ontstaan, te scheppen en te blijven bestaan heeft de eigen erkenning als eerste nodig.
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Omdat deze hele discussie ontstaan is naar aanleiding van het feit dat TS ontkent dat NR racistisch is. En dat hij van zichzelf ontkent extreem rechts te zijn.
Zoals ik al heb geschreven interesseert Nieuw Recht mij vrij weinig.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_21579719
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:18 schreef Tyrhraustur het volgende:
Zoals ik al heb geschreven interesseert Nieuw Recht mij vrij weinig.
Dat moet ook wel want je bent toch hartstikke links
pi_21579741
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:18 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

En waar blijkt daar uit dan ik racisme aanhang?
Je hebt het steevast over 'volksvreemden' als je de niet-germanen bedoelt. Dan zou je zo die indruk kunnen wekken, gek he. Dat je verder de naam van noorse god als username hebt en een aantal links naar extreem-rechtse sites in je sig werkt nou ook niet bepaald mee aan je beeldvorming.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:22:26 #180
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_21579759
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:20 schreef SCH het volgende:
Dat moet ook wel want je bent toch hartstikke links
Zo is het maar net.
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:21 schreef gelly het volgende:
Je hebt het steevast over 'volksvreemden' als je de niet-germanen bedoelt. Dan zou je zo die indruk kunnen wekken, gek he. Dat je verder de naam van noorse god als username hebt en een aantal links naar extreem-rechtse sites in je sig werkt nou ook niet bepaald mee aan je beeldvorming.
Er is zit geen racisme aan om een scheiding te maken op volksstam. Het is belachelijk om dit wel te denken. Het erkennen van het eigen volk is geen racisme en het verwerken van een Germaanse god in je naam heeft ook zeker niks te maken met racisme.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_21579832
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:22 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Zo is het maar net.
Ik heb je sigs goed bekeken, en ze zijn alledrie zwaar extreem-rechts en met racistische trekken. Ik vrees dat je dat zelf niet eens doorhebt omdat je het 'volkspartijen' noemt, alsof dit soort obscure clubjes de normaalse zaak van de wereld zijn.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:26:52 #182
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21579849
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:02 schreef Ryan3 het volgende:
Jouw verwijt zou terecht zijn als zou blijken dat het de bedoeling is om iedere discussie rondom racisme stelselmatig uit te bannen. Dat is niet zo. Wat blijkt echter als je met racisten hierover communiceert - met in het achterhoofd dat discussie idd beter is dan taboeïsering -, dat zij helemaal geen discussie willen opstarten en zich ook nimmer láten beïnvloeden door de tegenargumentatie van opponenten, maar slechts racisme willen propageren, in alle soorten en maten. Racisme is een geloof, dat zich niet van de wijs láát brengen door tegenargumentatie, en net als andere geloven zieltjes probeert te winnen. En jonge beïnvloedbare mensen in een ongunstige, uitzichtsloze positie, zo leert altijd weer de praktijk, zijn vatbaar voor die racistische propaganda.

Het uit de "taboesfeer" willen halen van racisme en fascisme wordt gedaan vanuit twee perspectieven.
1. Erover praten is beter dan verzwijgen, want via discussie kun je racisten op andere gedachten brengen. Dit werkt dus grosso modo niet.
2. Eigenlijk is het ook allemaal wel waar en wordt het racisme dus onderdrukt door gemene linkse lieden met maskertjes op.

Welke variant hang jij aan???
Wat een onzin allemaal. Als het idd een geloof is, zoals jij beweert, waarom wil jij racisme dan verbieden en bv. het katholicisme en de islam niet? Daar zitten ook wel kwalijke aspecten tussen, maar dat betekent niet dat we gebedshuizen gaan verbieden. En waarom mogen stalinisten wel openlijk voor hun mening uitkomen? Het is geen racisme (maar wel antisemitisch) maar wel een uiterst gewelddadig politiek systeem.

Ik ben voor de absolute vrijheid van meningsuiting als basisrecht; niet een staat waarin de boven-ons-gestelden gaan uitmaken wat wel en niet toelaatbaar is. Want daar komt het op neer. Als Eissens de kans zou krijgen, zou hij die aangrijpen om het CDA ook te verbieden.

Want daar gaat het in wezen om: de wet gebruiken in een strijd tegen "rechts", en indien nodig mensen proberen te koppelen aan racisme, al zijn ze onschuldig.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:28:13 #183
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21579877
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:17 schreef SCH het volgende:
Sjun, jij vindt racisme wel okay he?
Nee hoor maak je maar geen zorgen SCH.

Ik maak me echter druk om de kinstelling van een gedachtenpolitie die de vrijheid van meningsuiting beknot middels laster op kosten van de gemeenschap.
quote:
"Een vieze modderpoel"
Ronald Eissens en het MDI

Een paar weken geleden stuitte ik op een ingezonden brief in Het Parool waarin bestuurslid Dick Sipkes van Maroc.nl zich beklaagde over de werkwijze van het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI).

Lange tijd verwijderde Maroc.nl berichten waarover het MDI klachten had ontvangen: het MDI stuurde de klachten aan Maroc.nl door en Maroc.nl deed er wat aan. Men betitelde de samenwerking over en weer als "prettig". Tevens had Maroc.nl een eigen klachtenprocedure.

In de zomermaanden van 2002 liep het mis. De bestuursleden waren op vakantie en hadden - erg dom, erkenden ze later ootmoedig - geen vervangende moderators aangesteld. Een discussie tussen buurtende bezoekers van Joods.nl en een vaste Maroc.nl-bezoeker liep uit de hand. Het MDI kreeg vervolgens een serie klachten van (vermoedelijk) de bezoekers op zijn bureau gedeponeerd. Na de vakantie greep het bestuur van Maroc.nl rap in en de rust keerde weer.

Ogenschijnlijk, tenminste. Maroc.nl maakte een afspraak met het MDI om te bezien hoe ze dergelijke escalerende ruzies voortaan konden bezweren. Het MDI zegde die afspraak op het laatste moment af en weigerde een nieuw gesprek. Het meldpunt motiveerde deze opstelling later schriftelijk met de denigrerende opmerking "wij organiseren geen praatgroepjes bij een kopje thee". Een nogal bevreemdende kwalificatie voor een instantie die volgens zijn eigen site veel aan voorlichting wil doen.

Kort daarna hoorde Maroc.nl via de pers dat het MDI "het helemaal gehad heeft met die site" en bij het Openbaar Ministerie aangifte tegen Maroc.nl had gedaan. MDI-directeur Ronald Eissens meldde voorts publiekelijk dat Maroc.nl niets dan "een vieze modderpoel" was. Maroc.nl had geen idee tegen welke berichten op zijn forum de aangifte zich richtte en het MDI wilde daar geen helderheid over verschaffen. Maroc.nl heeft ruim een jaar later nog niets van het OM gehoord.

Maroc.nl heeft een paar keer geprobeerd zijn versie van de gebeurtenissen in de publiciteit te krijgen, maar dat mislukte schromelijk. Kranten herhalen telkenmale het verhaal van het MDI als zou Maroc.nl een beerput zijn tegen wie aangifte loopt, zonder wederhoor bij Maroc.nl te vragen. Maroc.nl heeft uiteindelijk besloten een klacht bij de Raad voor Journalistiek te deponeren, gericht tegen het Parool, dat de beschuldigingen van het MDI zonder enige controle herpubliceerde.

Dat verhaal kwam me bekend voor. Vreselijk bekend. In april 2003 speelde zich iets dergelijks af tussen Indymedia.nl en het MDI. Indymedia.nl werkt via 'open publishing': iedereen kan er iets schrijven en dat wordt zonder meer gepubliceerd. Als de redactie wordt geattendeerd op stukken die over de schreef gaan, verhuizen ze die naar de bittenbak.

In de herfst en winter van 2002 liepen de emoties op Indymedia.nl steeds hoger op: de opkomst van Fortuyn werd met argwaan gadegeslagen, en er kwamen nogal wat rechtse lummels een potje stoken op de fora van Indymedia. Het MDI meldde Indymedia geregeld dat er een klacht over een anti-semitische of racistische bijdrage was binnengekomen. Indymedia verhuisde zo'n bericht dan gewoonlijk naar de afvalbak.

In de lente van 2003 stokte de communicatie plots. Vlak daarna verscheen een groot artikel in de Volkskrant waarin MDI-directeur Ronald Eissens zich bij monde van een Volkskrant-redacteur beklaagde over Indymedia, dat hij 'één groot urinoir' noemde. De kop van het paginagrote stuk: 'Anti-semitische walm'. Eissens beweerde in dat artikel onder meer: "Het linkse web Indymedia.nl plaatst geregeld anti-semitische teksten en weigert ze te verwijderen."

Dat laatste was aantoonbaar niet waar: Indymedia had eerder, na overleg met het MDI, juist wél anti-semitische berichten verwijderd. Dat Indymedia.nl zulke stukken zelf niet plaatst maar dat de bezoekers het doen, is een verschil dat Eissens helemaal uit het oog verloor. Eissens deelde de Volkskrant mee dat het MDI aangifte tegen Indymedia.nl had gedaan, en gaf en passant Maroc.nl nog een veeg uit de pan door die site "een rotte appel" te noemen.

De Volkskrant vroeg Indymedia.nl niet naar diens versie van het verhaal, maar slikte de weergave van Eissens voor zoete koek. En Eissens weigerde Indymedia in te lichten over welke berichten die aangifte precies handelde.
Ook Indymedia.nl heeft bij mijn weten nadien niets van het OM gehoord.

Wat is dat MDI eigenlijk? Op de site word je niets wijzer. Er staat uitgebreid uitgelegd hoe ze te werk gaan. Tussen neus en lippen vertellen ze dat ze door de overheid worden gesubsidieerd en dat ze hun inkomsten aanvullen door de "verkoop van producten (website design en onderhoud)". Een meldpunt tegen discriminatie dat websites zit te bouwen?

Maar daarmee houdt het op. Wie werken er bij het MDI, wie zitten er in het bestuur? Hoeveel meldingen van discriminatie krijgen ze jaarlijks binnen en hoeveel daarvan beoordelen ze als terecht? Wat beschouwen ze precies als discriminatie? Gaat het alleen om anti-semitisme, of ook om moslimhaat? Vallen homofobe uitspraken volgens het MDI onder discriminatie?

Hoe vaak slagen ze erin de beheerders van webfora te overtuigen dat ze specifieke berichten beter kunnen verwijderen? Hoe vaak hebben ze aangifte gedaan? Hoe vaak leidde zo'n aangifte metterdaad tot een veroordeling? Hoe effectief is het MDI?

Allemaal niets over te vinden. Het laatste jaarverslag dateert van 1999, en cijfers van na die tijd zijn nergens te vinden.[b] Ze lijken er wel te zijn: het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) verwijst in zijn eigen rapportage, lopend tot mei van dit jaar, immers naar cijfers van het MDI over 2001 en 2002. Maar het MDI verschaft deze rapportages niet aan de bezoekers van zijn eigen site.

Een bestuurslid van Maroc.nl vertelde me dat hij herhaaldelijk om het laatste jaarrapport van het MDI heeft gevraagd, maar het simpelweg niet van ze krijgt. [b]Waarom staan zulke cijfers niet online? Is het MDI, als gesubsidieerde instantie, niet gehouden zo breed mogelijk inzage te geven in zijn werkzaamheden?

Waarom is Eissens in hemelsnaam zo idioot stil over de goede werken die hij verricht, behalve als hij met overtrokken beschuldigingen kan uitpakken in een krant?
Bron: Karin Spaink .
pi_21579883
quote:

[..]

Zo is het maar net.
[..]

Er is zit geen racisme aan om een scheiding te maken op volksstam. Het is belachelijk om dit wel te denken. Het erkennen van het eigen volk is geen racisme en het verwerken van een Germaanse god in je naam heeft ook zeker niks te maken met racisme.
Nee joh, onderscheid maken op ras heeft niks met racisme te maken. Heel goed.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:28:57 #185
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21579895
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:25 schreef SCH het volgende:
Ik heb je sigs goed bekeken, en ze zijn alledrie zwaar extreem-rechts en met racistische trekken. Ik vrees dat je dat zelf niet eens doorhebt omdat je het 'volkspartijen' noemt, alsof dit soort obscure clubjes de normaalse zaak van de wereld zijn.
De SVP extreem-rechts? Sodemieter toch op man. Het is gewoon een conservatieve partij.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:30:58 #186
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_21579932
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:28 schreef gelly het volgende:
Nee joh, onderscheid maken op ras heeft niks met racisme te maken. Heel goed.
Een moeder die meer van haar eigen kind houdt beschuldig jij hierbij dus ook van racisme? (Om een vergelijking te maken in voor jouw aanvaardbare termen).
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_21579945
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:28 schreef sjun het volgende:

[..]

Nee hoor maak je maar geen zorgen SCH.
Ik maak me wel zorgen. Je doet niet anders dan obscure extreem-rechtse partijtjes en types verdedigen onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Ik vind je vrij eng worden dus misschien kan je wat duidelijker zijn in je afkeuring van bepaalde zaken. Ik begrijp niet dat iemand zoveel moeite doet om racistische uitingen te bevorderen en dan maar blijft beweren dat hij er niks mee heeft. Volstrekt ongeloofwaardig.

Je bent er zo eentje of je bent volstrekt de weg kwijt en doorgeslagen in je schimmige missie.
pi_21579960
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De SVP extreem-rechts? Sodemieter toch op man. Het is gewoon een conservatieve partij.
Het is maar wat je gewoon noemt Maar er staan er nog 2.
pi_21579993
Overigens bestaan de Germanen helemaal niet als stam, noch hebben ze ooit bestaan.
pi_21579999
Sjun, heb je zelf wel onderzoek gedaan naar deze verdachtmakingen, of neem je zelf ook klakkeloos dingen over ?

Het jaarverslag van 2003 is gewoon hier te vinden : http://www.meldpunt.nl/dl/mdi-jaarverslag-2003.pdf
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:35:09 #191
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_21580015
Er staat verder maar nog een partij. van het vlaamsblok gebruik ik slechts een filmpje, waar niet eens duidelijk in naar voren wordt gebracht dat het het Vlaamsblok betreft, het betreft Vlaanderen.
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:34 schreef Monidique het volgende:
Overigens bestaan de Germanen helemaal niet als stam, noch hebben ze ooit bestaan.
Hoe ver offtopic wou je gaan, daarnaast heb ik nergens naar de Germanen als stam verwezen.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:35:18 #192
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21580016
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is maar wat je gewoon noemt Maar er staan er nog 2.
Het Blok is wel racistisch te noemen, al gaat dat niet op voor alle Blokkers. Van die Denen weet ik niet zo veel af.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:36:07 #193
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21580032
quote:

[..]

Zo is het maar net.
[..]

Het lijkt meer op romanticisme waarin een soort volksnationalisme zit verwerkt. Je zou dat een religie of utopie kunnen noemen zoals bijvoorbeeld het socialisme. Ik heb het overigens evenmin op verplichte maakbaarheidstheoriën als op verplichte bloed en bodemtheoriën waaraan volksnationalisme me wat doet denken. Niettemin mogen mensen voor mij in een vrije samenleven geloven, denken en uiten wat zij willen en kan via het publieke debat van hoor en wederhoor en publicatie van deze debatten met eventuele opiniërende bedenkingen worden bediscussiëerd welke gedragsnormen en mate van aanspreekbaarheid de nederlandse samenleving graag vorm ziet krijgen in het leven van alledag.

Misschien kan Tyrhraustur ons uit de doeken doen of hij ook van die bloed en bodem associaties maakt of dat het hier slechts om mijn eigen toeschrijving aan volksnationalisme gaat?
pi_21580036
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:30 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Een moeder die meer van haar eigen kind houdt beschuldig jij hierbij dus ook van racisme? (Om een vergelijking te maken in voor jouw aanvaardbare termen).
Da's een vergelijking die slaat als een drol op een drumstel. De vergelijking zou opgaan als de moeder 2 kinderen had, een blanke en een neger, en dat zie niet van het negertje zou houden. Wenselijk ? Niet echt he.
pi_21580041
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 14:55 schreef sjun het volgende:

[..]

Tegen de ruime onkostenvergoeding waarvoor geen boekhouding kan worden overlegd?
Ondanks het ontbreken van openbare boekhouding wordt gesuggereerd dat het bestuur van het MDI zichzelf van de subsidies een vorstelijk salaris betaalt. Over gebrek aan onderbouwing gesproken! Volgens Pamela Hemelrijk:
quote:
Zij incasseren daarvoor 106.115,70 ¤ subsidie van de departementen Justitie en Vreemdelingenzaken/Integratie hetgeen ongeveer neerkomt op een ministerssalaris.
quote:
Het kan naar mijn idee geen kwaad deze zaak eens nader te belichten en terugvordering van gelden te entameren waar onderpresteren voor de kostprijs geconstateerd kan worden en geen deugdelijke boekhouding kan worden overlegd.
Ik heb al eerder laten zien dat de cijfers uit het jaarverslag zoals netkwesties en mevrouw Hemelrijk die presenteren niet kloppen. Ze zijn in ieder geval onvolledig met betrekking tot het aantal aangiften, en de conclusies over de hoeveelheid werk die het MDI verricht zijn pertinent onjuist. De jaarverslagen van het MDI zijn openbaar. Ik heb de moeite genomen ze te lezen voor ik mijn standpunt heb bepaald. Dat zouden meer mensen moeten doen. Verfieer wat je zelf kunt verifieren! Hoe de gelden precies zijn verdeeld kan ik ook niet zien, wel dat voor dat bedrag aan subsidies veel meer is gedaan dan wat netkwesties en Hemelrijk beweren.

Ik denk dat het goed is dat er een organisatie is die iets doet aan dit soort uitingen op het internet :
quote:
HOUZEEEEE Kameraden!! Nederland ontwaak wat is er aan de hand, we hebben niks te zeggen in ons eigen land... open jullie ogen en zullen zien dat de allochtonen een zwerm parasieten zijn die steeds groter wordt, oftewel een plaag voor de samenleving. En wat doe je met een plaag..? JUIST ! UITROEIEN! Dus kom op voor je vaderland en trek ten strijden met het vaandel in de hand EIGEN VOLK EERST !!!
(uit het jaarverslag 2003)

Dat heeft niets met de vrijheid van meningsuiting te maken. Dat is een oproep tot geweld/moord.
Bedenk bovendien dat in dit land het gelukkig de rechter is die iemand de mond kan snoeren, niet het MDI. Er kan geen sprake van zijn dat het MDI het internet censureert, het MDI kan hoogstens aan het OM vragen actie te ondernemen, en dat is haar goed recht. Het MDI heeft niet meer macht dan jij of ik.
pi_21580042
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:35 schreef Tyrhraustur het volgende:
Er staat verder maar nog een partij. van het vlaamsblok gebruik ik slechts een filmpje, waar niet eens duidelijk in naar voren wordt gebracht dat het het Vlaamsblok betreft, het betreft Vlaanderen.
Als je achter de inhoud van dat filmpje staat dan ben je een Michiel Smit in het kwadraat en de partij van die Deense mevrouw is een onverbloemde xenofobenclub, dat hoef ik je toch niet uit te leggen?
pi_21580055
quote:

Er is zit geen racisme aan om een scheiding te maken op volksstam.
Het is wel discriminerend -zoals jij dat bedoelt- tov van allochtonen en het leidt tot een goedpraten van racisme, dan wel het oproepen van ethnische haat.

Ik heb nooit een antwoord van je gehad op mijn vraag nav deze quote
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:04 schreef Tyrhraustur het volgende:

En waarom, omdat ik al deze superior acht boven zijn standsgenoten, zij zijn deel van mij identiteit.
Stop toch met die cultuur negationisme, terug met de Nederlandse geschiedenis op school en weg met de politiekcorrecte poppenset waar je kinderen een Caucasische, een Afrikaanse en een Aziatische barbiepop bij krijgen.
Cultuurnegationisten

Deze quote in de context van je hele posting lijkt te suggereren dat als kinderen spelen met nietblanke poppen dat dit bijdraagt tot ondergang van de nederlandse samenleving.
Het lijkt alsof je suggereert dat kinderen geleerd moet worden donkere mensen niet te knuffelen.
Sec gezien zou je kunnen denken dat je tegen rassenmenging bent, maar ik wilde duidelijkheid daarover...helaas weigerde je die duidelijkheid te geven.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:37:29 #198
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21580060
Spaink is wel een goed voorbeeld. Een linkse activiste die de vrijheid van meningsuiting wel seriues neemt.

www.spaink.net
pi_21580126
Overigens reageert het MDI zelf ook op de verdachtmakingen van Hemelrijk en anderen :

http://www.meldpunt.nl/index.php3?link=pers
pi_21580138
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:36 schreef sjun het volgende:

Het lijkt meer op romanticisme waarin een soort volksnationalisme zit verwerkt.

Misschien kan Tyrhraustur ons uit de doeken doen of hij ook van die bloed en bodem associaties maakt of dat het hier slechts om mijn eigen toeschrijving aan volksnationalisme gaat?
Verrek Sjun...we zijn het roerend met elkaar eens.
Zelfs met de diagnose "romanticisme" en je verzoek tot meer duidelijkheid..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')