Nee, als jij je hand onder een zware steen legt, kan je daar ook geen energie uit halen. Er rust wel potentiele energie op je handen die vaak uitgedrukt wordt in een hoog vocabulair volume.quote:Op donderdag 9 september 2004 17:02 schreef coz het volgende:
[..]
het zal wel zo dom zijn geweesd dat niemand wilde reageren .. dus probeer ik het nog een keer
volgens mij zijn de tegenstanders het er wel over eens dat dat ding kan/gaat draaien op het moment dat de buitenste magneet naar binnen beweegt ?
is het dan niet vergelijkbaar met dat je twee magneten naar elkaar toe duwt (dan vastzet) en de energie aftapt van het naar buiten duwen .. wat in dat geval dus eerst het wiel laat draaien door de plaatsing van de magneten die aan het wiel zitten
als je dat wiel kan laten draaien doordat de magneten elkaar afstoten, dan kun je toch vrij veel energie eruit slepen ?
quote:het zal wel zo dom zijn geweesd dat niemand wilde reageren .. dus probeer ik het nog een keer
volgens mij zijn de tegenstanders het er wel over eens dat dat ding kan/gaat draaien op het moment dat de buitenste magneet naar binnen beweegt ?
is het dan niet vergelijkbaar met dat je twee magneten naar elkaar toe duwt (dan vastzet) en de energie aftapt van het naar buiten duwen .. wat in dat geval dus eerst het wiel laat draaien door de plaatsing van de magneten die aan het wiel zitten
als je dat wiel kan laten draaien doordat de magneten elkaar afstoten, dan kun je toch vrij veel energie eruit slepen ?
quote:Op donderdag 9 september 2004 19:18 schreef Bensel het volgende:
ja, maar dat is marginaal, en zeker geen oplosing voor het wereld energie probleem.. Want, als de magneten eenmaal uitgewerkt zijn (en dat gebeurt), dan zal hij stilvallen. en opnieuw energie erin stoppen kost altijd meer energie dan dat er uit komt. Dat is ook zo met fossiele brandstoffen. Die zijn 'opgeladen' (hebben potentiele energie verkregen) door de zon. Die haal je er later uit (door verbranding)
dat had ik al door (accuvergelijking), maar als dat het probleem is van perendev dan is het dus niet dat het geen goede uitvinding isquote:Op donderdag 9 september 2004 21:31 schreef Bensel het volgende:
Sorry hoor, maar ik krijg nog steeds berichten van mensen die hier in de praktijk meequote:Op zondag 12 september 2004 22:03 schreef Zpottr het volgende:
Even voor de mensen die wel doorhebben dat een machine als voorgesteld niet kan werken: doe net als ik en laat de believers alsjeblieft believen. Het is je energie echt niet waard. In het andere topic (bv. de quote een paar pagina's terug over het heuvellandschap als zwaar vereenvoudigd model was van mij: wanhoopspoging) heb ik het ook geprobeerd.
Als je de moeite neemt op dit forum iets simpel en enigzins goed uit te leggen, krijg je ofwel geen antwoord meer (bastards) ofwel er wordt een of andere vage bewering gemaakt dat er al zoveel "natuurwetten" aangepast zijn in de loop der jaren. Of er volgt weer een iets aangepast model waarin de gelovige weer een omweg gevonden denkt te hebben. Het is een bodemloze put.
Het grote probleem van dit soort topics is dat de believers absoluut de achtergrond missen om te begrijpen waarover ze het hebben. Ook wordt er totaal geen moeite gedaan zich enigszins te verdiepen in de aard van magnetische velden, waardoor er vrolijk gedefinieerd wordt dat de gebruikte magnetische velden "afgeschermd" worden waardoor ze plots in exact één richting gaan afstoten, en de rest van de veldlijnen irelevant wordt. Best heftig moet ik zeggen.
Verspil er je energie niet aan, het is pointless.
Voor de believers: verdiep je alsjeblieft gewoon eens iets meer dan oppervlakkig in de materie. uit wat hier allemaal bijeen getiept wordt lijkt het me vrij duidelijk dat jullie je revolutie blijkbaar niet eens belangrijk genoeg vinden om eens een natuurkundeboek open te slaan. Weiger je die moeite te nemen, doe dan jezelf en anderen een plezier en neem gewoon aan wat een stel door de wol geverfde wetenschappers je proberen te vertellen.
[/rant]
En ik ben dus ook niet op zoek naar een perpetuum mobile, maar een alternatieve krachtbron diequote:Op woensdag 15 september 2004 11:28 schreef Bensel het volgende:
Bflip.. de zon is dan de krachtbron.. en zelfs de zon is een keer 'op' Er bestaat geen energie uit niks. En nog iets: de apparaten voor het maken van energie uit opstijgende lucht moeten ook gemaakt worden,en kost ook weer energie enz.. Dus, de vraag is altijd: is het rendabel om dit te exploiteren? Er zullen vast mensen zijn die experimenteren met dit soort dingen, en vast en zeker komen er wel nieuwe energie bronnen uit, maar een perpetuum mobile zal het nooit worden
Woestijnen en andere warme vlaktes als batterijen van alle landen? Globalisatie ten top... De rest bijvullen met waterkracht en wind energie...quote:Op woensdag 15 september 2004 15:19 schreef mechatronics het volgende:
de tijd dat die zon op is is nog duizenden jaren weg,
de tijd dat die fossiele brandstoffen opzijn / heel erg schaars worden zal ik nog wel meemaken
alleen, die zonnetoren levert niet genoeg energie / m2 om in NL geplaatst te worden he. maar alle kleine beetjes helpen.
Ja, en weet je hoeveel vierkante kilometer woestijn we hebben? niet te spreken over zee oppervlak? Als ze enorme olieleidingen kunnen plaatsen, kunnen ze ook enorme stroomdraden plaatsen...quote:Op woensdag 15 september 2004 17:02 schreef mechatronics het volgende:
heb je wel gekeken dat je wel n aardig oppervlak had voor maar 200.000 huishoudens?
ik zou zeggen, maak daar de waterstof en verscheep dat dan met tonnen de rotterdamse haven in![]()
Hoeveel kost het om die pijpleidingen te maken? Dan maar in 10 tot 20 jaar terug verdient ipv 8... So what? Ik snap al die negativiteit en onwillendheid omtrend dit onderwerp niet... Als er miljarden in een negatief project als Irak gestoken kan worden, dan kan je toch op zijn minst de wereld van duurzame energie gaan voorzien... O nee... niemand heeft interesse in een win-win situatie...quote:Op woensdag 15 september 2004 17:53 schreef Bensel het volgende:
weet je hoeveel geld en energie dat het kost om zulke stroomdraden te maken?. daar gaat je rendement...
er is ook nog stroomverlies in de kabels enzo ik weet de hele verlies vormule niet helemaal meer uit mn hoofd maar het werd berekend per meter en bij verhoogde stroom I stond er nog een leuke ^2 achter.quote:Op woensdag 15 september 2004 18:00 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Hoeveel kost het om die pijpleidingen te maken? Dan maar in 10 tot 20 jaar terug verdient ipv 8... So what? Ik snap al die negativiteit en onwillendheid omtrend dit onderwerp niet... Als er miljarden in een negatief project als Irak gestoken kan worden, dan kan je toch op zijn minst de wereld van duurzame energie gaan voorzien... O nee... niemand heeft interesse in een win-win situatie...
en nu nog steeds...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 06:22 schreef BaajGuardian het volgende:
grappig , ik heb het eens eerder gezegd in een van mijn topics , dat magneten de nieuwe energie bron zouden worden en zie hier de magneet motor. , paar maanden terug , en werd toen voor gek verklaard
Ja, maar dan heb je dus het principe van een veer uitgelegd. Maar in plaats van een metalen spiraal wat je indrukt of uitrekt bewaar je de energie in magneten. Je hebt dan een ingewikkelde opwindmotor gemaakt.quote:Op donderdag 9 september 2004 17:02 schreef coz het volgende:het zal wel zo dom zijn geweesd dat niemand wilde reageren .. dus probeer ik het nog een keer
grappig dat TÜV dus wel iets wat nep is kan testenquote:Also expected early next week is a report from the TÜV from the testing they have been running on the motor since late March
en deze is dus afgewonden op het moment dat die magneten uitwerken ?quote:Ja, maar dan heb je dus het principe van een veer uitgelegd. Maar in plaats van een metalen spiraal wat je indrukt of uitrekt bewaar je de energie in magneten. Je hebt dan een ingewikkelde opwindmotor gemaakt.
nee dat is het nietquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:13 schreef coz het volgende:
Immers het plaatsen van die magneten uit en weer in positie door pneumatische beweging is toch weer lager dan wat er als elek tot dan uit komt
je weet wel dat TUV op veiligheid/kwaliteit/etc. test he, dan hoeft het niet te werken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:13 schreef coz het volgende:
[..]
grappig dat TÜV dus wel iets wat nep is kan testen
-------------
verder hou eens op met zeggen dat een perpetuum mobiel niet kan DUUUUH
dan moet je iets maken wat al gaat draaien als je bezig bent het te maken en dat kan niet want dan heb je het nog aangezet enzenzenz
maar iets wat tussen een energieopwekker(standaard motor) en een perpetuum zit is iets anders en in die categorie zou die motor van perendev vallen
en energie uit niets zou niet kunnen nee ook duuh, de zon als voorbeeld raakt ook een keer op
zonnecellen moeten ook gemaakt worden enzenzenz .. maar praktisch gezien als je een zonnecel hebt en de zon dan heb je wel energie daarna uit niets extra
-----(niet happen ..even stoom blazen) ---
[..]
en deze is dus afgewonden op het moment dat die magneten uitwerken ?
in dat geval is het toch gewoon een prachtproduct
of anders volgens iemand zou je steeds moeten opwinden en zou dat ding maar een x aantal ronden draaien, nou als je dan een keer zou moeten zwengelen is er nog niets aan de hand. immers het plaatsen van die magneten uit en weer in positie door pneumatische beweging is toch weer lager dan wat er als elek tot dan uit komt
vooral dat van TUV klinkt interessant
TU Delft is hier nog hard mee bezigquote:Op donderdag 16 september 2004 11:01 schreef Alecks het volgende:
[..]
en nu nog steeds...
[..]
Mechatronics: Ik heb de site van die magnetische lager bekeken: leuke plaatjes, maar weinig uitleg. Maar een lager zou moeten werken, inderdaad. Zelfs dan wordt het nog knap lastig (lees onmogelijk) om het volledig wrijvingsloos te krijgen, maar het komt akelig in de buurt. Maar een motor ervan maken: nee, inderdaad niet.
...
Mjah, maar die behoudswetten hangen nauw samen met de structuur van ruimte en tijd. ( isotropie, homogeniteit) Dus als de structuur van de ruimte-tijd nou es totaal anders is dan we altijd hebben gedacht.......niet dat ik dat denk trouwens, dat acht ik als zeer onwaarschijnlijk. Maar hier een sprankje hoop voor de believers van perpetuummobilesquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:27 schreef TA het volgende:
Dat is nep... Je stopt er geen energie in en toch komt het eruit --> perpetuum mobile. Volgens onze huidige natuurkundige wetten is dat onmogelijk. Als deze motor werkt zullen dus heel wat onderzoek gedaan moeten worden want dan kloppen een heleboel natuurkundige theorieen niet...
nee, het gaat er meer om dat het volgens normen geproduceerd wordt, dat er geen materiaalscheuren inzitten, wat er gebeurd met zo en zo een realistische kracht erop, en vele andere materiaalproeven. bijvoorbeeld of iets niet overmatig snel gaat corroderen (roesten in het fout nederlands) en dat soort dignen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:24 schreef coz het volgende:
als ie het niet doet dan zijn ze iig snel klaar![]()
![]()
nouja ..zullen maar weer afwachten dus
en dan nog is het onzinnig op een niveau want alles is dus veilig .. zolang je er maar ver genoeg vandaan blijft en het niet aanzet .. lijkt me niet dat TUV dus iets test wat het niet doet
ze testen of iets veilig is in het gebruik .. en dan moet het wel werken
quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:21 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mjah, maar die behoudswetten hangen nauw samen met de structuur van ruimte en tijd. ( isotropie, homogeniteit) Dus als de structuur van de ruimte-tijd nou es totaal anders is dan we altijd hebben gedacht.......niet dat ik dat denk trouwens, dat acht ik als zeer onwaarschijnlijk. Maar hier een sprankje hoop voor de believers van perpetuummobiles![]()
quote:PERPETUAL MOTION, or PERPETUUM MOBILE, in its usual significance, not simply a machine which will go on moving for ever, but a machine which, once set in motion, will go on doing useful work without drawing on any external source of energy, or a machine which in every complete cycle of its operation will give forth more energy than it has absorbed. Briefly, a perpetual motion usually means a machine which will create energy.
maar ze zullen niet even de tijd nemen om te kijken en zeggen of het wel of niet werkt ?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:28 schreef mechatronics het volgende:
[..]
nee, het gaat er meer om dat het volgens normen geproduceerd wordt, dat er geen materiaalscheuren inzitten, wat er gebeurd met zo en zo een realistische kracht erop, en vele andere materiaalproeven. bijvoorbeeld of iets niet overmatig snel gaat corroderen (roesten in het fout nederlands) en dat soort dignen.
en als ie niet werkt kan je er nog zat op testen...
dit is de meest belangrijke zin. Hoe je het ook bekijkt.. zelfs windenergie heeft een externe energiebron nodig: de wind, die op z'n beurt weer ontstaat door de zon. ook kolen zijn ontstaan door de zon (fotosynthese). maw, er is geen enkel apparaat die uit zichzelf, zonder externe energiebronnen, energie maakt. er gaat immers altijd op de 1 of andere manier energie verloren.. (door wrijving, omzetting in warmte, energie verlies uit systeem (energielekkage) enz.. en dat heb je ALTIJD.quote:without drawing on any external source of energy
Hangt heel erg van de opdracht af. Zulke instituten hebben iha een bepaalde opdracht, en onderzoeken dan dat en niet iets anders. Als ze dus als taak hebben de veiligheid te onderzoeken, dan onderzoeken ze dat. Daar zit hun expertise en niet ergens anders.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:47 schreef coz het volgende:
[..]
maar ze zullen niet even de tijd nemen om te kijken en zeggen of het wel of niet werkt ?
als TUV zegt dat [ quote ] allemaal binnen norm is plus dat het apparaat ook daadwerkelijk werkt of niet dan zijn we toch klaar met het gezeur![]()
bijvoorbeeld de feature dat ie zich kapot draaid als de rem het begeeft .. dan kunnen ze onderzoeken of de rem het kan begeven en of die zich kapot kan draaien
is het niet leuker om te weten of ie het uberhaubt doet .. als dat hele afstoten met magneten --> draaien het niet doet dan zal die zich ook niet kapot draaien .. tenzij je er een of andere klopboor op de as zet .. maar dat valt toch al niet binnen de grens waar tuv op onderzoekt
ja hey , das wel heel kort door de bocht hequote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:22 schreef coz het volgende:
dus wachten we af of ze gaan zeggen
hij is veilig want hij doet het toch niet
hij is niet/wel veilig op punt .. en .. en
waar komt het heelal vandaan ? ( oei die is flauw )quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:22 schreef Bensel het volgende:
Ik ze ook niet dat groene energie niet bestaat, maar dat er geen energie uit niks kan komen..
ach ik hou het soms graag simpelquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:34 schreef mechatronics het volgende:
ja hey , das wel heel kort door de bocht he
Persoonlijk verwacht ik dat ik morgen nog gewoon moet gaan tanken.quote:Vrije-energie motor wordt gedemonstreerd
Gepost door Gerson (FatalException) - Bron: Pure Energy Systems News
Gepubliceerd: zondag 3 oktober 2004 @ 11:36
In juli berichtten wij dat een Duits bedrijf een vrije-energiemotor op de markt zou gaan brengen. Het bedrijf Perendev verwacht woensdag hun vier magnetische motoren af te hebben die ze daarna publiekelijk zullen demonstreren.
kijk een redelijke fatsoendelijke uitleg ...quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 06:57 schreef PeterM het volgende:
Ik wil nog wel even proberen uit te leggen waarom ik denk dat perendev een scam is en het magneetwiel niet werkt. Beschouw het volgende figuur:
het geld was weer eens opquote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:28 schreef -Beestje- het volgende:
maar aan de andere kant had dat ding nu niet ondertussen getest moeten zijn in duitsland gepresenteert op duitse tv en wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |