Het gaat mij meer om het gebruik van het woord "conservatief". Er zijn zat mensen conservatief, zoals jij al zegt, maar die zijn wel bang om "conservatief" genoemd te worden. In het buitenland heerst die angst niet zo.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
Dat lijkt mij een tegenspraak te zijn. Iemand die conservatief is, is juist bang om af te wijken... Die achter elkaar lopende avant-gardisten zijn, zonder dat zij dit weten, ten optimaalste conservatief wat inborst betreft. Nu de inhoud nog...
Komt door Bart-Jan Spruijt dat Nederlanders niet van conservatisme houden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het gebruik van het woord "conservatief". Er zijn zat mensen conservatief, zoals jij al zegt, maar die zijn wel bang om "conservatief" genoemd te worden. In het buitenland heerst die angst niet zo.
Dat was volgens mij al zo voordat Bart-Jan bekend (en uiteraard bedreigd) werd.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:11 schreef Ryan3 het volgende:
Komt door Bart-Jan Spruijt dat Nederlanders niet van conservatisme houden.
Daarvoor kenden we het woord niet eens.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat was volgens mij al zo voordat Bart-Jan bekend (en uiteraard bedreigd) werd.
Nee, toen waren de woorden "fascist" en "reactionair" populairder.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:15 schreef Ryan3 het volgende:
Daarvoor kenden we het woord niet eens..
Wat dicht in de buurt van Bart-Jan zit idd.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, toen waren de woorden "fascist" en "reactionair" populairder.
Een fascist is hij niet. Eerder thatcherite.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
Wat dicht in de buurt van Bart-Jan zit idd..
Dicht in de buurt zeg ik toch.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een fascist is hij niet. Eerder thatcherite.
Gelukkig hebben ze haar gedumpt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:27 schreef PJORourke het volgende:
Afschuwelijk onmenselijk land, dat Groot Britannie.
Dat assenkruis is gemaakt vanuit een konservatief-liberaal standpunt, ter meerdere glorie van hetzelf.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In dat assenkruis dat hier vaak gepost wordt zit Thatcher verdacht dicht bij de fascisten
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat assenkruis is gemaakt vanuit een konservatief-liberaal standpunt, ter meerdere glorie van hetzelf.
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat Thatcher een konservatief liberaal is.
Nu ga ik aan meer dingen twijfelen...ze was toch wel een vrouw he ?
Twijfel zie ik als een aanvang van verlichting. Het voorkomt al te absolute uitspraken en veroordelingen doordat het vooral gericht is op bevraging van het waargenomene.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat assenkruis is gemaakt vanuit een konservatief-liberaal standpunt, ter meerdere glorie van hetzelf.
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat Thatcher een konservatief liberaal is.
Nu ga ik aan meer dingen twijfelen...ze was toch wel een vrouw he ?
das een goeiequote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:28 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Milieuvervuiling is een klassiek voorbeeld van een tekort aan kapitalisme. Het hele probleem zit erin dat er een gebrek is aan eigendomsrechten. Indien een of meer personen, bij voorkeur de overheid, eigenaar zouden zijn van 'het water', 'de lucht', 'de bodem' dan zou vervuiling op een acceptabel niveau blijven in een dynamisch evenwicht.
Ik krijg er drie (!) hits mee bij Google.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb het ooit, lang geleden, verkeerd opgepikt dat woord. Ik gebruik derhalve altijd utilitairisme, overigens is dat ook toegestaan volgens mij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |