*cnn aanzetquote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Zo te horen is die eerste getroffen door een Russische missile, voor dat 't op Moskou te pletter kon slaan.
Serieus?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Zo te horen is die eerste getroffen door een Russische missile, voor dat 't op Moskou te pletter kon slaan.
Dat lijkt me typisch Poetin.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:33 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
*cnn aanzet
serieus?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Nee vermoedens. Ze zeiden; "explosie, toen pas stortte het toestel neer". Vandaar dat ie wel eens neergeschoten kon zijn, voordat we WTC tafferelen zouden krijgen.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Serieus?
Op CNN zeiden ze niets over missiles
ziet er redelijk modern uitquote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:37 schreef Aeroxie het volgende:
Om dit type vliegtuig gaat het
[afbeelding]
jaquote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:38 schreef Aeroxie het volgende:
Wat is een missile? Een raket ofzo?
Ja, maar dat was dus speculatief.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:38 schreef Aeroxie het volgende:
quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:38 schreef Aeroxie het volgende:
Wel slecht onderhouden vliegtuigen die een hoop lawaai produceren. Op Schiphol mogen ze al een paar jaar niet meer landen. Er gebeuren laatste tijd veel ongelukken met Tupolev vliegtuigen.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:38 schreef Mr_Knoxville het volgende:
[..]
ziet er redelijk modern uit
Dat is het niet, maar dat hoeft helemaal niks uit te maken. Russische vliegtuigen zijn, in tegenstelling tot de verhalen, goed en degelijk in elkaar gezet. Het onderhoud ervan wil alleen nog wel eens voor problemen zorgen.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:38 schreef Mr_Knoxville het volgende:
ziet er redelijk modern uit
die mongool is dood.quote:
Gevalletje crash tegen elkaar misschien?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:48 schreef Loedertje het volgende:
MOSKOU - Een Russisch vliegtuig is in de Russische regio Toela, enkele honderden kilometers ten zuiden van Moskou, neergestort. Dat meldde het Russische persbureau Itar-Tass dinsdagavond.
In het Russische toestel bevonden zich zeker 38 passagiers en acht bemanningsleden, citeerde het Franse persbureau AFP Itar-Tass. De Britse collega's van Reuters meldden dat Itar-Tass het over 54 passagiers in een Toepolev-154 had.
Volgens het Russische persbureau Interfax, aldus Reuters, zou de Russische luchtverkeersleiding vrijwel tegelijkertijd het contact met een tweede vliegtuig hebben verloren. Dat toestel had 44 passagiers aan boord en was van Moskou op weg naar Sotsji aan de Zwarte Zee.
Daar lijkt het idd wel op.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Gevalletje crash tegen elkaar misschien?
Dan zouden ze dat wel zeggen denk ik, dat ze je op de radar natuurlijk. Kan ook wel toeval zijn, 2 tergelijkertijd uit de lucht. Zal me in Rusland niet verbazen.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Gevalletje crash tegen elkaar misschien?
Ze zijn toch in twee verschillende gebieden neergestort?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Daar lijkt het idd wel op.
Mijn topografische kennis van Rusland is -->quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:52 schreef SpleeffY het volgende:
[..]
Ze zijn toch in twee verschillende gebieden neergestort?
Van de radar verdwenen... Neergestort is missschien wat voorbarig jaquote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:53 schreef MrX1982 het volgende:
Tweede vliegtuig is toch nog niet neergestort?
Mijne ook hoorquote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Mijn topografische kennis van Rusland is --> [afbeelding]
http://teletekst.nos.nl/gif/127-01.html?navi=127&submit=gaan
Op de FP en op de NOS teletekst staat toch echt dat ze allebei zijn neergestort. Vreemdquote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:55 schreef SpleeffY het volgende:
[..]
Van de radar verdwenen... Neergestort is missschien wat voorbarig ja.
NOS meld zojuist dat het 2de vliegtuig ook gecrashed isquote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:55 schreef SpleeffY het volgende:
[..]
Van de radar verdwenen... Neergestort is missschien wat voorbarig ja.
Misschien zo elkaar geraakt dat vliegtuig 1 meteen crashte en dat vliegtuig 2 afweek van koers en verderop neerstortte...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:52 schreef SpleeffY het volgende:
[..]
Ze zijn toch in twee verschillende gebieden neergestort?
Ik denk dat ze gewoon uit de lucht zijn gepleurd.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mogelijk scenario;
Gekaapt door extremistische rebellen, en zonder pardon neergeschoten door heatseakers van dienstdoende MIG-23 Floggers.
Daar lijkt het wel op. Dat, of bommen aan boord.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mogelijk scenario;
Gekaapt door extremistische rebellen, en zonder pardon neergeschoten door heatseakers van dienstdoende MIG-23 Floggers.
Euhmm, het zullen er wel minimaal 4 zijn, de Russische persberichten kennende.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:00 schreef c20h25n30 het volgende:
2 vliegtuigen tegelijk.. Zal wel een aanslag zijn..
Ach, dat was vorige ke... Euh... Tsjaquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:00 schreef c20h25n30 het volgende:
2 vliegtuigen tegelijk.. Zal wel een aanslag zijn..
2 tegelijk?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon uit de lucht zijn gepleurd.
Sure,quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Niet onwaarschijnlijk, zeker in Rusland. Maar we zullen zien.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:02 schreef Mr_Knoxville het volgende:
[..]
2 tegelijk?
quote:CNN) -- Two planes have disappeared from radar nearly simultaneously in separate incidents in Russia Tuesday night, and one was confirmed to have crashed, the Russian Emergency Ministry said.
A passenger jet carrying 34 passengers and eight crew members in the Tula region crashed about 160 kilometers (100 miles) south of Moscow, the ministry said.
Witnesses reported seeing the plane explode before it crashed, the Russian news agency Interfax reported.
The second plane, carrying 44 passengers and eight crew members, went down about 160 kilometers (100 miles) from Rostov-on-Don, in southern Russia, government-run Ria Novosti reported.
A ministry spokeswoman said she could confirm only that the second plane had been lost to radar.
The first plane disappeared from radar at 10:56 p.m. (2:56 p.m. ET), the news agency said.
The Tupolev-134 had taken off from Moscow's Domodedovo Airport and was en route to Volgograd, in southern Russia.
The spokeswoman said the wreckage was located ablaze and that no one survived.
The second plane, a Tupolev-154, disappeared from radar at 10:59 p.m. (2:59 p.m. ET) after having taken off from the same airport en route to Sochi, a tourist resort on the Black Sea in southern Russia, the ministry spokeswoman reported.
The Tupolev-154 is a standard medium-range airliner on domestic flights in Russia, according to aviation websites.
quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[afbeelding]
It was me, me and me. Allah oe-akhbar
.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Niet onwaarschijnlijk, zeker in Rusland. Maar we zullen zien.
Dat zullen we pas weten als ze de blackbox hebben gevonden.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Niet onwaarschijnlijk, zeker in Rusland. Maar we zullen zien.
Neer-ge-scho-ten.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:06 schreef seriewoordenaar het volgende:
Mmh maar vallen terroristen geen strategische doelen aan? Op 11 september was dat alleszins het geval. Is dat hier ook zo?
ja zit wat in is waarschijnlijk ook gebeurd met die plane naar pensilvania tijdens 9-11.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Laat m maar snel exploderen dan, voordat er meer doden vallen.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:07 schreef MrX1982 het volgende:
Tweede is toch nog steeds missing
Er moeten toch ergens doelen in de buurt zijn geweest, tenzij ze meteen de raketten gebruiken.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Neer-ge-scho-ten.
Leerzaam verhaal, dat 9-11.
Die eerste is al bereikt door reddingswerkers. Die zoeken nu naar de black box.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:09 schreef MrX1982 het volgende:
Ik begrijp niet hoe je een vliegtuig van de rader kan verdwijnen. Dan moet die toch neergestort zijn lijkt me. Rusland is natuurlijk groot dus mss vind je een neergestort vliegtuig niet zo snel
Reactoren?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:10 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Er moeten toch ergens doelen in de buurt zijn geweest?
Daar zat ik ook aan te denkenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:11 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Reactoren?
Maar de tweede is dus nog steeds missingquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:10 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Die eerste is al bereikt door reddingswerkers. Die zoeken nu naar de black box.
Hmm goeie. Dat zou behoorlijke stront aan de knikker zijn...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:11 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Reactoren?
Daar zeg je me wat.. Dat is idd een gevoelige klap als dat lukt..quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:11 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Reactoren?
Shhhhhhhhhhhhhht....quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:07 schreef Aeroxie het volgende:
De DeGroeneRidder zit hier achter. Hij is wel erg verdacht met die avatar![]()
of Moskouquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:10 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Er moeten toch ergens doelen in de buurt zijn geweest, tenzij ze meteen de raketten gebruiken.
No shit sherlock.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:12 schreef Mr_Knoxville het volgende:
als het terroristen zijn schat ik dat het Tjetjenen (?) zijn
Nee, die is ook neergestort.. Titel kan wel verandert worden..quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar de tweede is dus nog steeds missing
Dat denk ik ook wel ja. Tuig is dat. Mochten zij het zijn, niet de eerste keer dat ze een aanslag plegenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:12 schreef Mr_Knoxville het volgende:
als het terroristen zijn schat ik dat het Tjetjenen (?) zijn
Met een beetje pech een ramp op mondiale schaal. Die dingen zijn al zo gammel daar.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Daar zeg je me wat.. Dat is idd een gevoelige klap als dat lukt...
Maar op CNN zeggen ze alleen dat plane 1 is gecrashed en de tweede is missingquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, die is ook neergestort.. Titel kan wel verandert worden..
Dat zou heel erg zijn idd. Hoeveel km omtrek heeft nog last van die straling als er wat mee gebeurt?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Daar zeg je me wat.. Dat is idd een gevoelige klap als dat lukt...
Dude,quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:14 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Met een beetje pech een ramp op mondiale schaal. Die dingen zijn al zo gammel daar.![]()
Worst case scenario.
Precies. Tsjernobyl was hier ook te merken. Toch behoorlijk veel paniek als zoiets gebeurt.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:14 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Met een beetje pech een ramp op mondiale schaal. Die dingen zijn al zo gammel daar.![]()
Worst case scenario.
Duizenden. Tientallen jaren.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:14 schreef Aeroxie het volgende:
[..]
Dat zou heel erg zijn idd. Hoeveel km omtrek heeft nog last van die straling als er wat mee gebeurt?
Bron?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, die is ook neergestort.. Titel kan wel verandert worden..
Ik denk dat de grootte van de centrale daar vast wel invloed op heeft..quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:14 schreef Aeroxie het volgende:
[..]
Dat zou heel erg zijn idd. Hoeveel km omtrek heeft nog last van die straling als er wat mee gebeurt?
Laten we zeggen dat het in 1986 geen goed idee was om de aardbeien uit je moestuintje nog te etenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:14 schreef Aeroxie het volgende:
[..]
uhhh waarom zouden ze dat niet doen???quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:15 schreef WAik het volgende:
lieverds... wie zou rusland willen terroseren?![]()
osama niet (amerika en europa zijn veel erger momenteel), alleen de tsjetjenen... en die vallen geen tactische plekken ver van hun land aan, heeft geen nut
tsjetjenen vallen burgerdoelen in moskou aan of in hun eigen republiek...
geen terrorismedaad, totaal geen logica daarvoor![]()
De vliegtuigen waren niet ver van Moskou vertrokken. Dus mochten er terroristen in het spel zijn denk ik wel dat het tsjetjenen zijn. Maar ja dat is vingerdik kijken natuurlijk. Moet eerst meer info vrij komen.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:15 schreef WAik het volgende:
osama niet (amerika en europa zijn veel erger momenteel), alleen de tsjetjenen... en die vallen geen tactische plekken ver van hun land aan, heeft geen nut
Hmm, zin in wat context? Zoals in "Russische soldaten doden wilekeurige Tsjetsjenen en laten de familie dan het lijk terugkopen"? Dat werpt wel een ander licht op dat vermeende wrede Tätervolk.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:14 schreef MrX1982 het volgende:
Dat denk ik ook wel ja. Tuig is dat. Mochten zij het zijn, niet de eerste keer dat ze een aanslag plegen
Ja. Er moet toch wat gebeuren in een week.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:17 schreef gelly het volgende:
is dit het "saai hier paniek" topic van deze week ?
Bij ons in nederland niet?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:16 schreef SpleeffY het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat het in 1986 geen goed idee was om de aardbeien uit je moestuintje nog te eten.
Tsjernobyl was slechts 1 reactor... Van een volledige centrale hebben we hier in ieder geval ook hommeles.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik denk dat de grootte van de centrale daar vast wel invloed op heeft..
Op teletekst staat dat ze beide gecrashed zijn..quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar op CNN zeggen ze alleen dat plane 1 is gecrashed en de tweede is missing
quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:17 schreef Aeroxie het volgende:
[..]
Bij ons in nederland niet?
WTF weet jij ervan? misschien wilde ze het nu een keer op grote schaal aanpakken, er is gebleken dat het vrij effectief kan zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:15 schreef WAik het volgende:
Wat weegt teletekst op tegen CNN?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Op teletekst staat dat ze beide gecrashed zijn..
Dat las ik dus ook maar CNN meldt daarover nog niets. 1 gecrashed en 1 missing dat zegt CNNquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Op teletekst staat dat ze beide gecrashed zijn..
In heel Europa niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:17 schreef Aeroxie het volgende:
[..]
Bij ons in nederland niet?
CNN is Amerikaans, dus moet z'n bek houwe.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:18 schreef pekel het volgende:
[..]
Wat weegt teletekst op tegen CNN?.
Saai,quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:17 schreef gelly het volgende:
Teletekst is Nederlands...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:19 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
CNN is Amerikaans, dus moet z'n bek houwe.![]()
quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Saai,! Je bedoelt denk ik zaai..
Enfin, op BBC staat trouwens ook dat ze beide neergestot zijn.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3596354.stm
BBC vertrouw ik meer dan CNN..quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:18 schreef pekel het volgende:
[..]
Wat weegt teletekst op tegen CNN?.
Stiekem hoop ik dat de 2de nog vermist is.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Neergestot,quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
BBC World meldt anders nog niets hierover op TV. Liggen zeker te slapenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
BBC vertrouw ik meer dan CNN...
bij CNN is het nog ietsje vroeger, zullen nogwel wat meer mensen wakker zijnquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
BBC World meldt anders nog niets hierover op TV. Liggen zeker te slapen
quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:19 schreef Re het volgende:
heeft weinig zin een vliegtuig proberen te crashen in een plant
Volgens mij is het ANP nog beter in berichtgeving.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:22 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
De ITAR-TASS satelliet is zeker ook gecrashed. Wat gaat die berichtgeving sloom.
Als je morgen gloeiend wakker wordt dan weet je iig hoe het gekomen is,quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:20 schreef pekel het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik dat de 2de nog vermist is..
Oke. * Dr.Daggla slapen gaat denk ik dan maar.
Ja, hallo, het is Rusland...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:22 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
De ITAR-TASS satelliet is zeker ook gecrashed. Wat gaat die berichtgeving sloom.
In Rusland is stevig erg relatief..quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:24 schreef boyv het volgende:
[..]
Zo'n ding is stevig hoor
jaquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:17 schreef pekel het volgende:
[..]
Ja. Er moet toch wat gebeuren in een week..
En 2: Nee. Er is 1 vliegtuig nog steeds vermist..
quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
In Rusland is stevig erg relatief...
Misschien waren ze op weg?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:25 schreef pekel het volgende:
Als het een aanslag is van de Tjetjenen, dan zijn het domme Tjetjenen. Gooi dan gelijk een vliegtuig op Moskou..
Die dingen zijn daar van papier-maché volgens mij.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
2 vliegtuigen van hetzelfde vliegveld in 4 minuten?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:25 schreef WAik het volgende:
[..]
jaboeie
niet veel aan de hand dus.
* pekel zoekt naar crashstatistieken, gelooft dat er tig zijn in rusland, dus dat het statistisch heel goed mogelijk moet zijn
Omdat de reactorstaven moeten zakken vooraleer het gevaarlijk wordt? Het wordt ook gevaarlijk wanneer er een vliegtuig op dondert, hoor. Dan gebeurt dat gezak vanzelf.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:19 schreef Re het volgende:
heeft weinig zin een vliegtuig proberen te crashen in een plant
en dan nog...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze zijn nagenoeg op hetzelfde moment neergestort..quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:25 schreef WAik het volgende:
[..]
jaboeie
niet veel aan de hand dus.
* Dr.Daggla zoekt naar crashstatistieken, gelooft dat er tig zijn in rusland, dus dat het statistisch heel goed mogelijk moet zijn
Of de kaart hadden ze verkeerd om gedraaid.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:26 schreef Rrroen het volgende:
[..]
Misschien waren ze op weg?![]()
Misschien een onderhoudsmonteur die zijn dag niet had.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:26 schreef pekel het volgende:
[..]
2 vliegtuigen van hetzelfde vliegveld in 4 minuten?.
Die domme Tsjetsjenen ook...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:27 schreef pekel het volgende:
Of de kaart hadden ze verkeerd om gedraaid..
Had vast en zeker van die knappertjes in de motoren gedaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien een onderhoudsmonteur die zijn dag niet had.
quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien een onderhoudsmonteur die zijn dag niet had.
Ze hadden beter Mathias Rust kunnen bellen,quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Tja, als de Tsjetsjeentjes les van een Hollander hadden genomen, hadden ze misschien 't Rode Plein bereikt met die kisten.
[afbeelding]
Putin overhandigd bloemen aan Belgische vlieg-instructrice
Ze zijn op weg naar die crash site.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:33 schreef pekel het volgende:
En waar is het 2de vliegtuig dan wel niet gevonden?
haha die weet die dingen er volgens mij onbeschadigd te landen jaquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze hadden beter Mathias Rust kunnen bellen,.
Rusland is groter dan je denkt.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:33 schreef Vampier het volgende:
In rusland pekel
Het zou niet de eerste keer zijn dat de regering zelf ff een aanslag pleegt om wat paniek onder de burgers te zaaien om ze zodoende in het gareel te houdenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:27 schreef ilona-scuderia het volgende:
It wasn't me...
Nou dat belooft watquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:39 schreef newsman het volgende:
Maar goed poetin en zijn vriendjes hebben gelijk een onderzoek ingesteld.
Waarom F5 je deze thread danquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:17 schreef gelly het volgende:
lolquote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waarom F5 je deze thread dan
Om de ontwikkelingen bij te houden, niet om allerhande doemscenario's van ontploffende kerncentrales te lezen.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waarom F5 je deze thread dan
voor de mensen die er bekend mee zijnquote:Enkele minuten na de eerste crash verdween een Toepolev-154 met 44 passagiers en acht bemanningsleden aan boord van de radar en verongelukte in het gebied Rostov in het zuiden van Rusland
Dat is nabij de zwart zee:quote:Op woensdag 25 augustus 2004 02:00 schreef Mr_Knoxville het volgende:
[..]
voor de mensen die er bekend mee zijn
http://www.nu.nl/news.jsp?n=386034&c=29
quote:Two Russian passenger planes with a total of more than 80 people on board
went missing within minutes of each other late on August 24, 2004. One plane
bound for Volgograd was confirmed down near Tula. Officials also reported losing
contact with another plane bound for Sochi near Rostov-on-Don. Both flights
originated in Moscow.
Camquote:Op woensdag 25 augustus 2004 02:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens, het is misschien toeval , maar in Rostov ligt een kerncentrale van het oude Russische type ( zeker niet bestand tegen een explosie van buitenaf)
Hij was op weg de plaats waar Poetin op vakantie is. Kleine kans dat je 'm zelf raakt, maar je scoort ook punten als je ergens in de buurt een vliegtuig neer laat donderen. En die andere was op weg naar het Kremlin. Beide zijn tijdig neergehaald. Glashelder.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 02:15 schreef Brennie het volgende:
Er ging er 1 richting zwarte zee?
Vlakbij Rostov dus?
En in Tsjetsjenie waren de groentetuintjes toch al naar de klote, dus wat maakt het uit?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 02:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens, het is misschien toeval , maar in Rostov ligt een kerncentrale van het oude Russische type ( zeker niet bestand tegen een explosie van buitenaf)
quote:Witnesses reported seeing an explosion before the first plane crashed about 125 miles south of Moscow, and authorities were not ruling out terrorism, the agency said.
The Interfax news agency said emergency workers spotted a fire about 600 miles south of Moscow in the region where the second plane went missing.
The Interfax news agency later said emergency workers were headed to the region to see if the fire was from a crash.
Earlier, ITAR-Tass reported that emergency officials said the second plane crashed.
Sta je daar met je berbecue.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 02:30 schreef Finchy het volgende:
[..]
Ik ook. Het zal alleen nog wel even duren voor het allemaal duidelijk is.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 02:26 schreef Brennie het volgende:
ben wel zeer benieuwd ( in negatieve zin) wat voor staartje dit krijgt
Waar denk je dan aan?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 02:26 schreef Brennie het volgende:
Hmmm..
Anyway verschrikkelijk..
ben wel zeer benieuwd ( in negatieve zin) wat voor staartje dit krijgt
Ik zal nog es kijken voor info..quote:Op woensdag 25 augustus 2004 02:33 schreef Rrroen het volgende:
[..]
Ik ook. Het zal alleen nog wel even duren voor het allemaal duidelijk is.
Wanneer 2 vliegtuigen vrijwel tegelijkertijd neerstorten kan het geen toeval zijn ( zou wel zeeeeer uitzonderlijk zijn, lijkt mij)quote:Op woensdag 25 augustus 2004 02:33 schreef Frits_Bolkestein het volgende:
[..]
Waar denk je dan aan?
en Michael Moore gaat er een film over maken.quote:The wreckage of the second jetliner has also been found, Russian state television reported early Wednesday, citing aviation officials. It was reported missing minutes after the first crash.
A second plane with 44 passengers on board went out of contact near Rostov-on-Don after activating an alarm indicating it had been hijacked.
quote:Twee vliegtuigen neergestort in Rusland
MOSKOU - In Rusland zijn dinsdagavond twee vliegtuigen neergestort, mogelijk als gevolg van een aanslag door Tsjetsjeense rebellen. De vliegtuigen, met in totaal minstens 89 mensen aan boord, stegen kort na elkaar op van een vliegveld in Moskou en verdwenen vrijwel gelijktijdig van de radar. Een van de vliegtuigen zou kort voor het neerstortte een noodsignaal hebben uitgezonden, omdat het was gekaapt.
De vliegtuigen, een Toepolev-134 met 43 inzittenden en een Toepolev-154 met 46 of 52 inzittenden, stortten neer in de regio Toela en in de buurt van Rostov, respectievelijk tweehonderd en duizend kilometer ten zuiden van Moskou. Geen van de inzittenden van de Toepolev-134 overleefde de ramp. Ooggetuigen zeiden kort voor de crash een explosie te hebben gezien. De wrakstukken van het tweede toestel, die woensdagmorgen werden gevonden, lagen verspreid over veertig tot vijftig kilometer. Volgens de autoriteiten brak het toestel, dat kort voor het verongelukte een noodsignaal uitzond, waarschijnlijk in de lucht in tweeën. Er is vrijwel geen hoop dat er overlevenden zijn.
President Vladimir Poetin heeft de FSB, de binnenlandse veiligheidsdienst, opdracht gegeven een onderzoek in te stellen. De FSB wordt in dit soort gevallen alleen ingeschakeld als er een vermoeden bestaat dat het om terrorisme gaat. De veiligheidsmaatregelen op Russische vliegvelden zijn verscherpt.
Volgens bronnen bij de ministeries van binnenlandse zaken en van noodsituaties had de Toepolev-154 een noodsignaal afgegeven ten teken dat het toestel was gekaapt. Een andere bron, die werd aangehaald door de persbureaus Interfax en ITAR-Tass, zei dat het toestel een 'gewoon' sos-signaal had afgegeven.
Als er inderdaad terrorisme in het spel is, is er mogelijk een verband met de presidentsverkiezingen van aanstaande zondag in de opstandige deelrepubliek Tsjetsjenië. De pro-Russische president Achmad Kadyrov kwam in mei bij een aanslag om het leven. Tsjetsjeense rebellen worden verantwoordelijk gehouden voor tal van aanslagen, waarbij de afgelopen jaren honderden mensen zijn omgekomen.
De vliegtuigen stegen dinsdagavond veertig minuten na elkaar op van het Moskouse vliegveld Domodedovo en verdwenen rond 23.00 uur van de radar. De Toepolev-134, die volgens het persbureau ITAR-Tass neerstortte van een hoogte van 10.000 meter, was op weg naar Volgograd. Het andere toestel was op weg naar Sotsji aan de Zwarte Zee, waar Poetin op vakantie is. De Toepolev-154 was eigendom van luchtvaartmaatschappij Sibir, het andere vliegtuig van een kleine regionale maatschappij, Volga-Aviaexpress. De piloot was de directeur van het maatschappijtje. Volgens het persbureau Interfax zaten er in geen van beide vliegtuigen buitenlanders.
quote:Russische reddingswerkers vinden vluchtrecorder
MOSKOU - Reddingswerkers hebben woensdag een vluchtrecorder gevonden van een van de twee Russische vliegtuigen die dinsdagavond vrijwel tegelijkertijd neerstortten. Dat heeft de minister van Rampenbestrijding Sergei Shoigu woensdag bekendgemaakt.
Het gaat om de zwarte doos van de Toepolev-154, die dinsdagavond crashte bij de Zuid-Russische stad Rostov aan de Don. Het toestel had meer dan veertig personen aan boord.
quote:Poetin laat FSB vliegtuigcrashes onderzoeken
MOSKOU - De Russische president Poetin heeft de inlichtingendienst FSB opdracht gegeven de toedracht van twee vliegtuigcrashes te onderzoeken. Daarbij zijn dinsdagavond vermoedelijk 94 mensen om het leven gekomen. De FSB wordt ingeschakeld als er verdachte omstandigheden zijn.
Mogelijk is er sprake van een terroristische aanslag. Het Russische persbureau Interfax meldde woensdag op basis van een bron binnen de FSB dat het vliegtuig dat in de zuidelijke regio Rostov is neergestort, een alarmsignaal heeft verstuurd dat het toestel was gekaapt.
De twee passagiersvliegtuigen stortten vrijwel gelijktijdig neer. De Toepoloev-154 die bij Rostov van de radar verdween en neerstortte, had 44 passagiers en acht bemanningsleden aan boord. De Russische autoriteiten meldden woensdag dat reddingswerkers na vijf uur zoeken in mist en regen het wrak hadden gevonden, in de buurt van de stad Rostov aan de Don. Het toestel was op weg naar Sotsji aan de Zwarte Zee.
Een paar minuten voor de crash bij Rostov stortte in de regio Toela, circa 180 kilometer ten zuiden van Moskou, een Toepolev-134 neer met 34 passagiers en acht bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig was op weg naar Volgograd. Reddingswerkers meldden vanaf de rampplek bij het plaatsje Buchalki dat er geen overlevenden zijn.
Ooggetuigen zeiden dat ze een harde explosie hadden gehoord voordat het toestel neerstortte. Volgens een luchtverkeersleider op Domodedovo, het vliegveld bij Moskou waar het toestel was opgestegen, heeft de bemanning van het toestel niet aangegeven dat er technische problemen waren.
Ook het andere vliegtuig was in Domodedovo opgestegen, aldus de Russische autoriteiten. De veiligheidsmaatregelen op Domodedovo waren al opgeschroefd nadat eerder dinsdag een zelfgemaakte bom in de buurt van het vliegveld was ontploft. Daarbij raakten drie mensen gewond.
Over twee weken zijn er presidentsverkiezingen in Tsjetsjenië en rebellen in de opstandige deelrepubliek hebben aanslagen aangekondigd. De Russische autoriteiten hebben dinsdagavond opdracht gegeven de veiligheidsmaatregelen op alle vliegvelden in het land op te voeren.
Beide typen Toepolev die zijn gecrasht worden ingezet op middellange afstandsvluchten en gelden als de 'werkpaarden' van de Russische luchtvaartvloot. Sinds 2001 waren al drie Toepolev-154-toestellen verongelukt. Daarbij kwamen alle in totaal 279 inzittenden om het leven.
zelden tot nooit in het openbaar, dacht ik.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 09:06 schreef err het volgende:
Eisen Tsjetjenen hun daden meestal op?
Dag relkloonquote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:11 schreef currupt het volgende:
mm volgens aljazeera..was er een verschil van 1 min tussen de vermissingen van de twee vliegtuigen.
het zal me niet veel verbazen als de moslims in tjesjenen achter de aanslagen zitten. want hun wordt veel onrecht gedaan.. de economie is ingestort..vrouwen worden massaal verkracht.. we hbben ook gezien hoe de russiche soldaten de mensen daar mishandelen...
Nopez, lees anders de berichtengeschiedenis maar eens even door.We zijn echt 2 verschillende persoonlijkheden..quote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:25 schreef currupt het volgende:
ben jij misschien een kloon van pomtiedom!?![]()
![]()
![]()
Ik lees wel over geweld in intimidatie."the Special Rapporteur on extrajudicial, summary or arbitrary executions, and the Special Rapporteur on violence against women. " Maar of ze nu verkracht worden is onduidelijk. Maar de suggestie is in ieder geval aanwezig.quote:verkrachtingen van vrouwen.. lees
http://hrw.org/english/docs/2004/01/29/russia7248.htm
Doet me denken aan Afganistan, daar werden ook gruwelijke martelingen over-en-weer uitgevoerd. Door zowel de Afganen alsook de Russen. De russen hadden gewoon 1 spelregel. Verschiet niet al je kogels op 1 na... de laatste moet je voor jezelf bewaren als ze je bijna te pakken hebben.quote:en wat betreft dat de soldaten doen en deden..
-- offtopicquote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:53 schreef currupt het volgende:
....
slechte kerosine bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 15:47 schreef err het volgende:
De kans om in een vliegtuig te verongelukken is kleiner dan de jackpot in de lotto winnen nietwaar?
En dan nu twee tegelijkertijd, vanaf hetzelfde vliegveld vertrokken, what are the odds?
GvAquote:Zwarte dozen gecrashte Toepolevs geven geen informatie
Onderzoek van de zwarte dozen van de twee verkeersvliegtuigen die dinsdagavond kort na elkaar in Rusland zijn neergestort heeft geen betrouwbare informatie opgeleverd omtrent de oorzaak, maar de belangrijkste theorie "blijft terrorisme".
Dat heeft Vladimir Jakovlev, de gezant van de Russische president Vladimir Poetin voor de zuidelijke regio, waar een van de Toepolevs terechtkwam, donderdag gezegd.
De belangrijkste aanwijzing "dat iets heel vlug is gegaan", is volgens Jakovlev dat de recorders "ineens" waren uitgeschakeld en voor de val van de vliegtuigen al niets meer registreerden.
Bij de rampen kwamen 89 mensen om het leven. De autoriteiten houden rekening met verschillende mogelijkheden, waaronder inferieure brandstof of menselijke falen. Maar het uitvallen van de vluchtrecorders lijkt onder Russen het vermoeden te sterken dat er sprake is van terreuraanslagen. Die worden dan onmiddellijk weer in verband gebracht met de presidentsverkiezingen van aanstaande zondag in Tsjetsjenië.
"Rusland heeft nu een 11 september", kopte de krant Nezavisimaja Gazeta.
Een regeringscommissie onder leiding van minister van verkeerde Igor Levitin die de ongelukken onderzoekt, reisde donderdag naar de plek ongeveer tweehonderd kilometer ten zuiden van Moskou waar een Toepolev-134 met 43 inzittenden neerstortte. Het andere toestel, een Toepolev-154 met 46 mensen aan boord, kwam terecht in het zuiden van Rusland. De luchtvaartmaatschappij Sibir, eigenaar van de Toe-154, meldde dat de bemanning kort voor het ongeluk een noodsignaal had uitgestuurd. Ooggetuigen verklaarden dat zij vlak voor het neerstorten van het andere vliegtuig enkele luide knallen hadden gehoord.
Beide toestellen waren vertrokken van de luchthaven Domodedovo bij Moskou. Volgens een verklaring van de luchthaven waren de standaard vluchtvoorbereidingsprocedures doorlopen. President Poetin gaf de regering woensdag opdracht wetgeving voor te bereiden om de verantwoordelijkheid voor de beveiliging van luchthavens onder te brengen bij het ministerie van binnenlandse zaken. Voor donderdag kondigde hij nationale rouw af.
Hm, ze kunnen nog altijd Grozny bestoken. Ih, nee, dat gaat niet meer.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:13 schreef Drugshond het volgende:
Dan heeft Poetkin een mandaat om iets te ondernemen.... Maar wat eigenlijk ?!?
"Don't push your luck"quote:Op woensdag 25 augustus 2004 14:05 schreef Drugshond het volgende:
[..]
-- offtopic
Currupt, waar blijft eigenlijk die aanslag in Nederland.... ?!? Het ultimatum van OBL is al geruime tijd verstreken ?
Ik zou het inderdaad ook begrijpen als de nobele Tsetjenen hier achter zitten. Ik vind overigens de Tsjetjenen een nobel volkje, een beetje te vergelijken met de Galliërs, klein maar toch sterker dan de grote sterke vijand (Rusland)quote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:11 schreef currupt het volgende:
mm volgens aljazeera..was er een verschil van 1 min tussen de vermissingen van de twee vliegtuigen.
het zal me niet veel verbazen als de moslims in tjesjenen achter de aanslagen zitten. want hun wordt veel onrecht gedaan.. de economie is ingestort..vrouwen worden massaal verkracht.. we hbben ook gezien hoe de russiche soldaten de mensen daar mishandelen...
zoals hierboven staat claimt een brigade van alqaeda de aanslag, dat was gisteren.Vandaag hebben de russen geclaimd dat ze sporen van explosieven hebben gevonden in een van de vliegtuigenquote:DUBAI (Reuters) - An Islamist group hijacked two Russian planes that crashed this week, killing at least 89 people, to avenge the killing of Muslims in Chechnya, according to an Internet claim of responsibility posted on Friday.
The Arabic-language statement, whose authenticity could not be verified, threatened more attacks.
"Our mujahideen in the Islambouli Brigades were able to hijack two Russian planes and they were successful despite the obstacles that faced them at the beginning. There were five (mujahideen) in each plane," the statement said.
Khaled Islambouli was the Egyptian army officer who assassinated Egyptian President Anwar Sadat during a military parade in Cairo in 1981.
Islambouli was a member of the Jihad group, part of which integrated into al-Qaeda in the 1990s under Ayman al-Zawahri, the top aide to Saudi-born al-Qaeda leader Osama bin Laden.
The statement, posted on a Web site which usually carries Islamist militant statements, said the attacks were in response to Russia's killing of Muslims in Chechnya and other Muslim countries.
"Russia's slaughtering of Muslims is still continuing and will not stop except with a bloody war. Our mujahideen were able with God's help to deal a first strike which will be followed by other operations in a campaign aimed at helping our Muslim brothers in Chechnya and other Muslim countries enduring Russia's atheism," the statement added.
Russian authorities who earlier said the dual crashes may have been a freak coincidence said on Friday that traces of explosives were found in the wreckage of one plane, suggesting sabotage, Itar-Tass news agency said.
Friday's claim did not refer to al-Qaeda but a previous claim by the group which called itself "The Islambouli Brigades of al-Qaeda" said in July it had tried to assassinate Pakistani prime minister-designate Shaukat Aziz and warned of more bloody attacks against pro-U.S. officials.
Aziz, 55, escaped unhurt from a suicide bombing. Pakistani officials said al Qaeda-linked militants were the prime suspects.
The statement said it would soon publish the wills of the attackers of the Russian planes who "sacrificed themselves for the sake of God and to make Muslims victorious".
"We will not rest until we direct successive blows to the despotic and infidel regimes in the region."
explosieven en (dode) terroristjes gevonden in vliegtuig: http://www.nu.nl/news.jsp?n=387810&c=20quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:06 schreef err het volgende:
op TT staat dat in beide vliegtuigen 1 tsjetjeense vrouw zat, die of helemaal niet, of zwaar verminkt terug gevonden zijn, zelfmoordenaarsters dus.
Ik las overigens ook dat een van de vliegtuigen een paar uur vertraging had vanwege een paar dronken passagiers, die werden geweigerd. Zo zie je maar, niet drinken maakt meer kapot dan je lief is
ms hoorden die dronken passagiers er wel bij, voor de afleiding, opdat die dames makkelijker door de controles kwamen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:06 schreef err het volgende:
op TT staat dat in beide vliegtuigen 1 tsjetjeense vrouw zat, die of helemaal niet, of zwaar verminkt terug gevonden zijn, zelfmoordenaarsters dus.
Ik las overigens ook dat een van de vliegtuigen een paar uur vertraging had vanwege een paar dronken passagiers, die werden geweigerd. Zo zie je maar, niet drinken maakt meer kapot dan je lief is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |