abonnement Unibet Coolblue
pi_21520257
Vroeg ik me zo opeens eens af.

Weet iemand het?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21520275
Omdat ze al naar NL geswitched is, en je mag niet terugswitchen, wel door naar een ander land.
[KNE]-Mod
pi_21520288
Waarom is ze dan naar NL geswitched eigenlijk?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21520326
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom is ze dan naar NL geswitched eigenlijk?
Was ze niet getrouwd met een Nederlander (en emigreerde ze dus)?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21520371
pinda
Billie Holiday is Lady Day!
pi_21520454
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:01 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
pinda
borrelnootje
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21520672
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:59 schreef Lucille het volgende:

[..]

Was ze niet getrouwd met een Nederlander (en emigreerde ze dus)?
Ik moet zeggen dat ik het niet precies weet. Maar kan dat zo maar als ze al voor Indonesie uitgekomen is?

Zou hetzelfde zijn als Zlatan met een Nederlandse trouwt en het WK 2006 in een oranje shirt gaat spelen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21520785
quote:
Maar de Indonesiërs lieten jou, hun nationale trots, waarschijnlijk niet zomaar gaan.
“Ik regelde een gesprek met de bondspresident en legde de situatie uit: ‘Mijn moeder is overleden, mijn man woont in Nederland en ik wil opnieuw beginnen om weer goed te kunnen presteren.’. In eerste instantie stelde ik voor om te trainen in Nederland tot 2000 en uit te blijven komen voor Indonesië.”
Nederland zag dat wel zitten. In 2000 zou ze kunnen uitkomen voor Nederland tijdens de Olympische Spelen in Sydney. De Indonesische bond wilde het niet: in Nederland trainen, is voor Nederland spelen.
bron: http://www.eo.nl/portals/article.jsp?article=5466474
pi_21520788
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het niet precies weet. Maar kan dat zo maar als ze al voor Indonesie uitgekomen is?

Zou hetzelfde zijn als Zlatan met een Nederlandse trouwt en het WK 2006 in een oranje shirt gaat spelen.
Als iemand naturaliseert (wat vaak gebeurd na trouwen), dan kan dat toch? Bart Veldkamp is toch ook voor Belgie uitgekomen? En kwam van Helden niet in zijn nadagen uit voor Frankrijk?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21520818
Het is inderdaad waar. Als je eenmaal geswisseld bent van land, in dit geval Indonesie --> Nederland, mag je nooit meer terug.

Ik weet niet of het bij de meeste sporten zo is maar weet het toevallig wel van de Hippische sport dat het daar ook niet mag.
pi_21520820
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:16 schreef Lucille het volgende:

[..]

Als iemand naturaliseert (wat vaak gebeurd na trouwen), dan kan dat toch? Bart Veldkamp is toch ook voor Belgie uitgekomen? En kwam van Helden niet in zijn nadagen uit voor Frankrijk?
Bij sommige sporten kan dat dus niet, bij voetbal bijvoorbeeld. Het land waarvoor je in een officiele interland uitkomt, daar moet je voor blijven spelen. Je kan dan niet meer terug.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21520832
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het niet precies weet. Maar kan dat zo maar als ze al voor Indonesie uitgekomen is?

Zou hetzelfde zijn als Zlatan met een Nederlandse trouwt en het WK 2006 in een oranje shirt gaat spelen.
Ik hoop dat ie voor die tijd al in 2- en geschopt is.....
dobedobedo
pi_21520888
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:18 schreef fmase het volgende:

[..]

Ik hoop dat ie voor die tijd al in 2- en geschopt is.....
Ik ook!

Was maar even een voorbeeldje.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21521051
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bij sommige sporten kan dat dus niet, bij voetbal bijvoorbeeld. Het land waarvoor je in een officiele interland uitkomt, daar moet je voor blijven spelen. Je kan dan niet meer terug.
Is dat een FIFA regel of een KNVB regel?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21521093
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:26 schreef Lucille het volgende:

[..]

Is dat een FIFA regel of een KNVB regel?
FIFA.

Ailton mocht ook niet voor Qatar uitkomen (die wilde hem geld geven om voor Qatar uit te komen). Vandaar dat ik me verbaasde over de hoeveelheid sporters die op de OS voor een "ander land" uitkomen. Vaak hebben ze ook weinig met Nederland.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21521131
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:26 schreef Lucille het volgende:

[..]

Is dat een FIFA regel of een KNVB regel?
Een FIFA regel.

alleen een beetje te laat
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_21523203
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

FIFA.

Ailton mocht ook niet voor Qatar uitkomen (die wilde hem geld geven om voor Qatar uit te komen). Vandaar dat ik me verbaasde over de hoeveelheid sporters die op de OS voor een "ander land" uitkomen. .
Dat is typisch iets voor Qatar om atleten uit andere landen te 'kopen'.

Bekendste voorbeeld is de oorspronkelijk Keniaanse steeple chase loper Shaheen, die heeft zelfs zijn naam moeten veranderen.

Singapore bood zelfs een miljoen dollar als premie voor gouden medaille. Opvallend dat die geen buitenlands atleten hebben weten te strikken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')