Ja kan je doen wil ik hem graag kopen van je.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:33 schreef Fatality het volgende:
Carburateur uitvijlen heb ik gehoord...
Aan een grotere cilinder heb je niks met je standaard uitlaat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:25 schreef Joene het volgende:
Grotere cylinder , andere sproeiers , andere carbarateur
dan zit je wel op 100.
iedereen weet toch dat je die als eerste gaat verbouwen ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:03 schreef boyv het volgende:
[..]
Aan een grotere cilinder heb je niks met je standaard uitlaat.
Blijkbaar niet, anders was dit topic er niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:12 schreef Joene het volgende:
[..]
iedereen weet toch dat je die als eerste gaat verbouwen ?
Hoe brengt men het vemogen van de koppeling naar het wiel bij een scooter? Juist, via de vertanding...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Tandwieltjes onder een scooter.........
maar kun je die vertanding ook aanpassen? volgens mij is het zodanig in elkaar gestoken dat het net past, dus veel veranderen gaat niet. Je zou misschien andere poelies op kunnen zetten voor je jarretalaandrijving (v-snaar), zodat de verhoudingen daarin worden aangepast.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:46 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Hoe brengt men het vemogen van de koppeling naar het wiel bij een scooter? Juist, via de vertanding...
Krukas drijft vario aan, deze drijft de vsnaar aan, deze op zijn beurt de koppeling die de vertanding weer aandrijft...dan heb je het wiel...
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:01 schreef boyv het volgende:
Koop een andere uitlaat (geen Yasuni R, die is voor homo's) en pas wat dingen in je overbrenging aan (rollen, drukveer, trekveertjes). Waarschijnlijk moet je dan ook je sproeier veranderen.
Je hebt waarschijnlijk een Minarelli Verticaal blok, daar moet je even rekening mee houden als je nieuwe onderdelen gaat halen.
* * Ridocar mompelt iets over TS die z'n uitlaat al verbouwd heeft...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:12 schreef Joene het volgende:
[Vervangen uitlaat]
iedereen weet toch dat je die als eerste gaat verbouwen ?
De vertanding is wel aan te passen, beide, dus de primaire en de secundaire vertanding. Vaak wordt er kortere (primaire, eventueel ook secundaire) vertanding (13/44 of 13/39) ingezet om mee te sprinten, voor langere afstanden wordt vaker langere (15/52 ofzo) vertanding gebruikt.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
maar kun je die vertanding ook aanpassen? volgens mij is het zodanig in elkaar gestoken dat het net past, dus veel veranderen gaat niet. Je zou misschien andere poelies op kunnen zetten voor je jarretalaandrijving (v-snaar), zodat de verhoudingen daarin worden aangepast.
Nadeel is dat je minder snel optrekt en dat je alleen nog begrenst wordt op de airodynamica. (m.a.w. geen restvermogen op topsnelheid)
Doe niet zo mal zeg. Als hij 18 is en hij haalt zijn motorrijbewijs dan mag hij maar maximaal een motor berijden met 25kw. Deze jongen is gewoon slim, hij gaat nu zijn scooter opvoeren zodat ie sneller is dan een 25kw motor!quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:44 schreef LennyKravitz het volgende:
LOSER!![]()
Wil jij ook zo'n boomklever zijn? pfff![]()
Wacht gewoon tot je 18 bent en ga dan motor-rijden...![]()
En ja het is duur zowel aan onderdelen als aan bekeuringen, go girlquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:23 schreef Chopin het volgende:
Ik heb een Aprilia Amigo Sport uit 99, hij loopt nou ongeveer 70 km/u want ik heb de uitlaat uitgeboord (liep 60 origineel), maar hoe kan ik hem verder opvoeren, tot dat ie 100 loopt?
Is het duur?![]()
(Domme vraag zeker?)
Bedankt alvast voor de moeite!![]()
![]()
Tsjek, je moet ze altijd in de gaten houden, want anders kruipen ze weer snel ergens tussen.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:12 schreef Alpine.Shocker het volgende:
Scooters moeten verboden worden, gevaarlijke dingen die gasten nemen overal voorrang met een tering snelheid. En ze denken dat een auto je altijd ziet, dus niet he!!!
Nee, vonden ze veel te eng. Stel je voor!quote:Op woensdag 25 augustus 2004 09:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom pesten jullie die jongen zo? Hebben jullie nooit scooter/brommer gereden ofzo!
Denk jij dat ze denkenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:12 schreef Alpine.Shocker het volgende:
En ze denken dat een auto je altijd ziet, dus niet he!!!
Eens is, heb nog nooit een normale scooterrijder gezien,quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:47 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Denk jij dat ze denkenZe denken niet.
kijk met jou kan ik pratenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:47 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Denk jij dat ze denkenZe denken niet.
jij ben zeker zo'n debiel die met 90 op je scootah door de bebouwde kom rijd,quote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:16 schreef Chopin het volgende:
Ik (Ruud), heb wel wat ervaring met scooter-rijden, en ik ga dit jaar rijlessen nemen, en dan netjes 120 op snelweg, 80 buiten de bebouwde kom, en 50 binnen de bebouwde kom, en 15 op een woonerf, maar wie houdt zich nou aan de toegestane snelheid???????
Hey ga vooral door mercy_symbol, goh wat ben jij stoer joh, met je ZX9R, ga je hem nog verder opvoeren met NOS ofzo?
En zonder helm he, want dan kunnen ze je knappe kop nog zien ook, zodat je bij de meiden in de smaak valt, en dat zal vast wel even wennen zijn voor je.............
Wow... wou dat ik dat hadquote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:16 schreef Chopin het volgende:
Ik (Ruud), heb wel wat ervaring met scooter-rijden
O jee.... dat gaat wat wordenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:16 schreef Chopin het volgende:
en ik ga dit jaar rijlessen nemen, .......
Jij niet, gok ik.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:16 schreef Chopin het volgende:
maar wie houdt zich nou aan de toegestane snelheid???????
Mercy_Symbol heeft geen ZX9R...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:16 schreef Chopin het volgende:
Hey ga vooral door mercy_symbol, goh wat ben jij stoer joh, met je ZX9R, ga je hem nog verder opvoeren met NOS ofzo?
Wat hij zegt....quote:Op woensdag 25 augustus 2004 14:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Mercy_Symbol heeft geen ZX9R...
Eey, je hebt mij toch wel eens gezienquote:Op woensdag 25 augustus 2004 12:03 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Eens is, heb nog nooit een normale scooterrijder gezien,
Daar ga ik me nog over beradenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 14:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat moet je ervoor hebben Pat?
In ieder geval zoveel dat er een Corbin zadel en een PDA met TomTom3 uit kanquote:Op woensdag 25 augustus 2004 14:53 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Daar ga ik me nog over beraden
Ga jij lekker op je opgevoerde Scootah rijden,quote:Op woensdag 25 augustus 2004 15:23 schreef Chopin het volgende:
He rietvaarder, ga jij maar lekker met je bootje rond de biesbosch joh!![]()
![]()
En jij kan zeker als de beste rijden,![]()
![]()
![]()
![]()
Geeft niet wat je te melden hebt, mij kan het niet boeien, bedankt voor alle 'handige' informatie..![]()
Is leuk hoor, maar ik ga liever rijden door de Biesbosch bij Werkendamquote:Op woensdag 25 augustus 2004 15:23 schreef Chopin het volgende:
He rietvaarder, ga jij maar lekker met je bootje rond de biesbosch joh! :') :')
En jij kan zeker als de beste rijden,![]()
![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |