Ja kan je doen wil ik hem graag kopen van je.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:33 schreef Fatality het volgende:
Carburateur uitvijlen heb ik gehoord...
Aan een grotere cilinder heb je niks met je standaard uitlaat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:25 schreef Joene het volgende:
Grotere cylinder , andere sproeiers , andere carbarateur
dan zit je wel op 100.
iedereen weet toch dat je die als eerste gaat verbouwen ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:03 schreef boyv het volgende:
[..]
Aan een grotere cilinder heb je niks met je standaard uitlaat.
Blijkbaar niet, anders was dit topic er niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:12 schreef Joene het volgende:
[..]
iedereen weet toch dat je die als eerste gaat verbouwen ?
Hoe brengt men het vemogen van de koppeling naar het wiel bij een scooter? Juist, via de vertanding...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Tandwieltjes onder een scooter.........
maar kun je die vertanding ook aanpassen? volgens mij is het zodanig in elkaar gestoken dat het net past, dus veel veranderen gaat niet. Je zou misschien andere poelies op kunnen zetten voor je jarretalaandrijving (v-snaar), zodat de verhoudingen daarin worden aangepast.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:46 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Hoe brengt men het vemogen van de koppeling naar het wiel bij een scooter? Juist, via de vertanding...
Krukas drijft vario aan, deze drijft de vsnaar aan, deze op zijn beurt de koppeling die de vertanding weer aandrijft...dan heb je het wiel...
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:01 schreef boyv het volgende:
Koop een andere uitlaat (geen Yasuni R, die is voor homo's) en pas wat dingen in je overbrenging aan (rollen, drukveer, trekveertjes). Waarschijnlijk moet je dan ook je sproeier veranderen.
Je hebt waarschijnlijk een Minarelli Verticaal blok, daar moet je even rekening mee houden als je nieuwe onderdelen gaat halen.
* * Ridocar mompelt iets over TS die z'n uitlaat al verbouwd heeft...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:12 schreef Joene het volgende:
[Vervangen uitlaat]
iedereen weet toch dat je die als eerste gaat verbouwen ?
De vertanding is wel aan te passen, beide, dus de primaire en de secundaire vertanding. Vaak wordt er kortere (primaire, eventueel ook secundaire) vertanding (13/44 of 13/39) ingezet om mee te sprinten, voor langere afstanden wordt vaker langere (15/52 ofzo) vertanding gebruikt.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
maar kun je die vertanding ook aanpassen? volgens mij is het zodanig in elkaar gestoken dat het net past, dus veel veranderen gaat niet. Je zou misschien andere poelies op kunnen zetten voor je jarretalaandrijving (v-snaar), zodat de verhoudingen daarin worden aangepast.
Nadeel is dat je minder snel optrekt en dat je alleen nog begrenst wordt op de airodynamica. (m.a.w. geen restvermogen op topsnelheid)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |