abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 20:38:11 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_21517878
Het Fok! BN interview: de spelregels en verzoekjes

Deze keer is het de beurt aan Eddy Zoëy.

Wat zou jij hem willen vragen?

Wie is Eddy Zoëy?

Een korte bio en enkele foto's.

Bio:
quote:
Ooit begonnen als Grafisch Ontwerper merkte Eddy Zoëy dat 'ie de rust niet kon vinden om de ganse dag op een bureaustoel te zitten. Na het afstuderen van de kunstacademie en een half jaar werken voor tijdschriften als ontwerper, maakte hij een pact met z'n geweten om zichzelf een jaar de tijd te geven brood te verdienen met het maken van muziek (een interesse die Zoëy vanaf z'n 16e ontwikkelt door liedjes te schrijven en deze te spelen in de band 'Split Vision').

En dat lukte. In '92 tekent Zoëy bij Polygram een contract als Componist/Auteur en levert voor verscheidene artiesten materiaal aan. Het liedjes schrijven versmelt met de discipline van muziek produceren. De werken die Zoëy immers componeert neemt hij gezamenlijk met Jay Vandenberg op in een studio die uitgroeit tot hun eigen werkterrein/studio 'Hitbox'. Toch merkt Zoëy dat platen maken vanuit een studio ook neerkomt op de ganse dag op een stoel zitten. Hij besluit zelf een plaat te maken als uitvoerend artiest.

Door een weddenschap met een medewerker van de platenmaatschappij -'een clip kost geld' (mening platenmaatschappij) vs. 'een clip hoeft NIKS te kosten' (mening van Zoëy)- komt Zoëy na het maken van z'n eigen clip bij TV-oost terecht waar hij hulp zoekt voor de montage van z'n filmpje. Het filmpje wordt gemonteerd en Zoëy wordt een baan aangeboden als TV-presentator voor het programma 'Jong Belegen'. Na het presenteren van nóg een TV-programma -'De Nachtbraker'- besluit Eddy na het horen van het initiatief dat BNN een eigen omroep start een tape te sturen naar deze nog niet-bestaande omroep.

Eddy begint in september '98 voor BNN met het programma 'De Concurrentie'.
Eddy krijgt meer TV-zendtijd en voelt zich genoodzaakt een grote schoonmaak te houden aangaande z'n bezigheden. Bij TV-oost maakt hij de reeksen van de programma's af, hij stapt als partner uit 'Hitbox' (met als laatste successen een nr. 2 & een nr. 5 positie in de top 40 met de act 'Romeo') en besluit meer tijd te besteden aan het presenteren van TV-programma's voor BNN.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan,... Na anderhalf jaar intensieve BNN-televisie besluit Eddy Zoëy in 2000 wederom een volledig album met eigen muziek op te nemen. Deze keer Nederlandstalig. Het liedje 'Bijna' wordt een radio-hit en blijft bij de Nederlanders hangen. Op TV-gebied wordt het onrustig. Eddy besluit van BNN over te stappen naar het productiebedrijf Endemol.

Hij presenteert meerdere programma's voor SBS6 & V8 maar keert na anderhalf jaar terug bij BNN met een duidelijk verzoek minder TV te willen maken. Voortaan wordt 6 maanden per jaar besteedt aan het werken voor de kijkbuis en de andere helft van het jaar wijdt Zoëy aan z'n andere passie: Het componeren en produceren van muziek.

Ook dit jaar kiest Eddy voor 6 maanden tv & 6 maanden muziek. Onder het motto '6 maanden geen teevee' is een gelijknamige album tot stand gekomen met 11 nieuwe eigen stukken dat 26 April 2004 uitkomt. Opvallend is het 'jazzy'/'klassieke' karakter van dit album. Verrassend zelfs voor mensen die Zoëy louter van z'n T.V.-programma's kennen, daar deze uiting nogal haaks staat op z'n TV-imago.
Have fun.

En remember:
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 00:36 schreef static het volgende:
[dienstmededeling]

Puberale kutonzinposts die vanaf nu in de [betreffende] topics geplaatst worden worden onherroepelijk verwijdert.

Op recidivisme staat de bekende sanctie.

[/dienstmededeling]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 20:41:06 #2
15080 static
pi_21517971
Note: de vragen kunnen tot maandag aanstaande gesteld worden.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_21518982
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 20:57 schreef Disorder het volgende:
Heeft iemand meer caps of een filmpje van Tatum's tieten?
Goeie vraag!
pi_21519058
Waarom wees je Carmen Electra af toen ze met je naar de kroeg wou bij de MTV movie awards? Dat is toch iets dat weinig mannen zouden doen?
//geen commentaar...
pi_21519080
Ik heb eigenlijk geen vragen.
Ik vind hem denk ik één van de 3 leukste mensen die ik wel eens op tv zie en dan kan ik nu niet eens op 2 anderen komen
Lijkt me een erg leuke man
Hij presenteert leuker dan ie zingt vind ik. "Bijna" vond ik dan wel heel erg leuk.

Gossie, wat te vragen? Ik heb alleen complimentjes

Ik vond het zo leuk om een keer te zien, bij Wendy van Dijk, dat er een hele grote fan was van hem, en toen ging Eddy een liedje voor haar zingen onder haar balkon Was zo schattig

Zijn kale hoofd is ook erg

Ik vraag me af hoe oud hij is maar dat is misschien een beetje suffe vraag.
En of ie aan sport doet Vraag ik me eigenlijk ook wel af.

Kijk maar of ze wat zijn voor het interview. In ieder geval een leuke tvp
boek | I love Jolan anyway maar ik trouw met Croupouque, en als we oud en verlept zijn, volgt er een trio O+
pi_21519130
OJA! En waar ik ook helemaaaal dubbel om heb gelegen is dat ie toen voor BNN in Amerika was, aan het strand ofzo, met een één of andere player, de broer van een bekend persoon. Shit, ik weet niet meer wie, wie herkent dit fragment?
Dat was ZO grappig
En ze gingen zich toen ook verkleden in een verkleedruimte.
En op het strand ging hij samen met die broer van die bekende ster met iedereen een onzingesprek houden
boek | I love Jolan anyway maar ik trouw met Croupouque, en als we oud en verlept zijn, volgt er een trio O+
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:20:49 #8
81002 Rooieboel
[input text here]
pi_21519178
kom je keer langs op de koffie?
:o
pi_21519396
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:20 schreef Rooieboel het volgende:
kom je keer langs op de koffie?
Dan wil ik ook
Het lijkt me echt zó'n leuk vent
pi_21519717
Ik vind je echt een toffe gast, ga zo door! Je bent een prima amusementsman!

Wat zijn je ambities? Heb je grote televisie toekomst dromen? Wat zou je het liefst over 10 jaar doen?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_21519797
Eddy rules!

Ik ben nog met hem (en mijn toenmalige vriendje Neusaap ) op de foto geweest toen hij op mijn werk kwam signeren. Had bovendien de eer om het eerst gesigneerde singeltje te mogen kopen

Dus ja, ik zou bijna willen vragen of hij nog een keertje gezellig bij het filiaal in Amsterdam langskomt
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_21519837
Waarom zeg je hoi tegen mensen die je niet kent als je videoland in amersfoort uitloopt?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_21519857
Hee Eddy,

Ik geniet altijd erg van je liedjes, 2 vragen daarover: Ga je regelmatig het land in om live de podia onveilig te maken? en kunnen we nog een keer een Eddy live CD verwachten?
You only live once
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:46:21 #14
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_21520000

Ik zie dat je piloot wilde worden. Waarom is dat niets geworden

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:47:14 #15
15080 static
pi_21520030
Wat was de impact van het overlijden van Bart op BNN en jou persoonlijk?
pi_21520362
Waarom heb je voor een kaal hoofd gekozen? Wil je hier een signaal mee afgeven?
pi_21520579
Wat is het meest rare wat je ooit voor de televisie MOEST doen (tegen je zin in of niet).
pi_21521536

[ Bericht 50% gewijzigd door static op 24-08-2004 22:44:50 (Nokken met die onzin.) ]
pi_21521869
pi_21522094
Eddy,

je komt altijd heel zelfverzekerd over; vol lef en brutaal als altijd maak jij televisie, maar zeg nou eens eerlijk...
Wat voelde je werkelijk, toen je madonna interviewde??
pi_21522452
hee Ed! Wil je niet eens een dagje met mij mee om mijn klanten op te vrolijken ?
Kunnen ze wel gebruiken...... even lekker klienteamen met de boys

spuiten en condooms opruimen, papier prikken op het centraal, vuilnisbakken legen.....
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:44:28 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_21523334
Je bent een middelmatige zanger en gitarist. Zonder je bekendheid door je tv optredens had je nooit zoveel airplay gekregen op TMF. Vind je het niet erg dat mensen met echt talent jaren moeten zwoegen om maar een klein beetje aandacht te krijgen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21523765
Hey Eddy, Ooit in het programma .. maakt vrienden met, was er een aflevering met de jos verstappen fans .. Mijn vraag was .. Spreek je nog wel is met die mensen en wat vinden hun nou precies van hun grote Idool .. ? na alle mislukkingen in de formule 1?
Een Dag niet op Fok.nl, Is een Dag niet geleefd.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 01:10:20 #24
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_21525247
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:44 schreef tong80 het volgende:
Je bent een middelmatige zanger en gitarist. Zonder je bekendheid door je tv optredens had je nooit zoveel airplay gekregen op TMF. Vind je het niet erg dat mensen met echt talent jaren moeten zwoegen om maar een klein beetje aandacht te krijgen ?

Wat is dat nou voor een vraag? Net alsof hem dat wat boeit.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 01:10:32 #25
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_21525252
Oja, je bent grappig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')