Maar de top 2000 wordt toch bepaald door luisteraars die erop stemmen? Tja aangezien het door Radio 2 wordt uitgezonden zullen er weinig luisteraars zijn die Mr Fingers - Can You Feel It o.i.d. als favoriet indienen. Misschien moet ze een oproepje op d'r weblog plaatsen om allemaal te gaan stemmen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:56 schreef Seborik het volgende:
Natuurlijk is het een jankerig slap excuus, maar het is wel zo dat ieder jaar ook dit soort kritieken van mensen op de Top2000 komen. Dat bedoel ik.

Als Lady Aïda denkt dat er een markt is voor een dance-quiz op de Nederlandse tv, dan geloof ik dat ze het mis heeft. De Popquiz zoals die nu wordt uitgezonden is net voldoende moeilijk (of makkelijk) om een groot publiek aan te spreken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:04 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Wehehe, een reactie van Lady Aida op het briljante optreden van de 4 dj's : http://www.vpro.nl/weblog/index.jsp?maps=14605939

'Gemiddeld' being the keyword here...quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:20 schreef Zanderrr het volgende:
Hangt ook van het onderwerp af, denk ik. Ik gok dat mannen weer gemiddeld slechter zouden scoren dan vrouwen bij "Soapquiz a go go 2004".

Wat een domme muts weer, typisch voor de gemiddelde danceluisteraar. In je eigen hokje zitten en lekker niet om je heen kijken. Maar wel steeds gezwets over hoe moeilijk het niet is om dance te maken, flikker toch op! Ga eerst eens echte muziek luisterenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:05 schreef dwerg het volgende:
[..]
Als Lady Aïda denkt dat er een markt is voor een dance-quiz op de Nederlandse tv, dan geloof ik dat ze het mis heeft. De Popquiz zoals die nu wordt uitgezonden is net voldoende moeilijk (of makkelijk) om een groot publiek aan te spreken.

Dat is nou weer een beetje kort door de bocht.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:17 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wat een domme muts weer, typisch voor de gemiddelde danceluisteraar. In je eigen hokje zitten en lekker niet om je heen kijken. Maar wel steeds gezwets over hoe moeilijk het niet is om dance te maken, flikker toch op! Ga eerst eens echte muziek luisteren

Laat ik het zo zeggen, ik ken helaas teveel van dit soort hersenverkazende xtc-mutsen en ze weten echt geen van allen iets van muziek.. maar wel steeds afgeven op andere muziek of klagen dat er niet genoeg dance op tv of radio is. Blikvernauwend volkquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:35 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Dat is nou weer een beetje kort door de bocht.

Bijna alleen maar. Quizkoning Philip Zonneveld had quizkoningin Minke Weeda aan zijn zijde (al bracht ze dat niet de winst) en er was zelfs een heus vrouwenteam, goed voor een plekje in de middenmoot. Maar je hebt natuurlijk gelijk, de doorsnee vrouw heeft niet veel met feitenkennis op muziekgebied. De vraag is: waarom, en hoezo? Ik wacht al jaren op een gedegen sociologisch onderzoek daarnaar.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:08 schreef bloodymary het volgende:
Je zag dat eigenlijk ook al aan de oorspronkelijk quiz, toen de vragen nog echt moeilijk waren. Toen deden er alleen maar mannen mee!

maar dat zou je net zo goed over sommige metalfans, gothic fans, jazz fans enzovoort kunnen zeggen. Lijkt me niet iets specifiek dance.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:17 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wat een domme muts weer, typisch voor de gemiddelde danceluisteraar. In je eigen hokje zitten en lekker niet om je heen kijken. Maar wel steeds gezwets over hoe moeilijk het niet is om dance te maken, flikker toch op! Ga eerst eens echte muziek luisteren

Ha, die naamsverwarring (met H. Davids) heb ik van de week nog uit moeten leggen in het Muziekassociatiespel...quote:Op maandag 1 november 2004 20:58 schreef Zanderrr het volgende:
Het ging nu inderdaad wel een stuk beter dan vorige week, maar echt moeilijk waren de meeste vragen weer niet (behalve de vragen over Heintje, daar bakte ik zelf ook niet veel van..)

Ik kwam niet verder dan Errol...quote:Op maandag 1 november 2004 21:18 schreef dwerg het volgende:
De kandidaten vielen me weer tegen. Iedereen weet toch dat de zanger van Hot Chocolate Errol Brown heet?
Dat heeft toch niks met de quiz te maken?quote:Jack Poels was okay, maar het blijft een waardeloze zanger.

quote:Op maandag 8 november 2004 19:26 schreef dwerg het volgende:
Gijs Staverman met zijn vrienden

Florent is een aardige gast met een lullige functie, die in het popquizcircuit al jaren een uitstekende reputatie geniet. Dat maakte hij vanavond ook waar, ook al kon ik m'n oren niet geloven toen hij Quadrophenia niet wist op te dreunen.quote:Op maandag 8 november 2004 19:29 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Goh dat wordt vast heel leuk idd

en OK Computer ook niet....quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:32 schreef GLO het volgende:
[..]
Florent is een aardige gast met een lullige functie, die in het popquizcircuit al jaren een uitstekende reputatie geniet. Dat maakte hij vanavond ook waar, ook al kon ik m'n oren niet geloven toen hij Quadrophenia niet wist op te dreunen.

Heu...quote:Op woensdag 10 november 2004 02:41 schreef evert het volgende:
[..]
en OK Computer ook niet....
(maar slecht in albumtitels, dat herken ik wel, heb ik ook).

Ik ken Florent al jaren en ik kan je verzekeren dat hij geen lul is. Integendeel. Dat hij lullige dingen doet is iets anders. Iets wat mij trouwens niet opvalt, want ik luister geen 3FMquote:Op donderdag 11 november 2004 00:08 schreef bloodymary het volgende:
Florent Luykx is een lul die er voor gezorgd heeft dat Radio 3 verkracht is tot het oppervlakkige zendertje wat het nu is.

En als het nummer vervolgens de kiesdrempel haalt buigt meneer Spits zich er nog even overheen en die meet vervolgens of het album waar de track op staat de kwaliteit van Sgt. Peppers benaderdquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:02 schreef Seborik het volgende:
Het punt is dat de keuzelijst amper aangepast wordt. Je kunt er wel op stemmen, maar de echt eigen inbreng is gering.

Ik voel m'n avondmaal nu al weer naar boven komenquote:Op maandag 15 november 2004 18:47 schreef dwerg het volgende:
Vanavond vier bekende producers:
De kandidaten van vanavond zijn: Rob Bolland, Ferdi Bolland, Henkjan Smits en Ad Vandenberg.

Als ze het alle vier het antwoord niet weten gaan ze weer een nieuwe clip draaien. Nevada wist niemand (ik ook nietquote:Op maandag 15 november 2004 21:02 schreef Jane het volgende:
Ze hadden er trouwens ook in geknipt. Over Sinead O'Connor werden maar 2 ipv 4 vragen gesteld. Of heb ik niet goed zitten opletten?

Nirvanaquote:Op maandag 15 november 2004 22:14 schreef zoom het volgende:
[..]
Als ze het alle vier het antwoord niet weten gaan ze weer een nieuwe clip draaien. Nevada wist niemand (ik ook niet) vandaar

Ah, je had net ge-editquote:Op maandag 15 november 2004 22:25 schreef GLO het volgende:
Maar die Rob Bolland is wel in mijn achting gestegen.

Ai... betraptquote:Op maandag 15 november 2004 22:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Ah, je had net ge-edit
Niet elke Beatlesfan weet even veel...quote:Rob Bolland is een fluim, maar wel een Beatlesfan, dus die stond al hoog in mijn achting.![]()

Giel presenteerde ooit een popquiz in de Boerderij in Zoetermeer en de dommigheid en non-kennis die hij toen tentoonspreidde was ronduit stuitend. Ik moest m'n tenen in het ziekenhuis weer recht laten trekken.quote:Op maandag 22 november 2004 17:47 schreef dwerg het volgende:
Vanavond: vier dj's van 3 FM:
Giel Beelen, Marisa Heutink, Sander Lantinga en Gerard Ekdom.
Met Gerard Ekdom zit er vanavond toch een echte muziekverslaafde in de quiz, en misschien weet Giel ook wel een paar antwoorden. Van Sander Lantinga weet ik niks, en Marisa, tja, Marisa.
Om 20.30 op Nederland 3. Dus.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |