Bedankt voor de tip, ik heb op maandagavond ook nooit tijd om te kijken.quote:Op maandag 11 oktober 2004 23:49 schreef GLO het volgende:
Shit. Wéér gemist.
Maar gelukkig (LET OP: tip) heb ik ontdekt waar je simpel en wanneer het jou uitkomt een herhaling kunt zien: op www.uitzendinggemist.nl

Daar ben ik inmiddels ook achter... :'( Sorry voor de dooie musquote:Op maandag 18 oktober 2004 09:49 schreef Laxe het volgende:
Mooi niks op uizendinggemistAlleen die van vorig jaar is te vinden.
Had ik niet van 'm gedacht. Is er nog iemand die weet hoe het (de week ervoor) Dolf Jansen & co. is vergaan?quote:Gelukkig de herhaling van donderdag op TV getaped. Pfff, Van den Burg viel tegen zeg. Blijkbaar weet hij meer van muziek dan van muziekfeitjes.
Duh. Ik heb al een knoop in m'n neus gelegd.quote:Vanavond weer, niet vergeten![]()

'k Heb 't ook gezien!quote:Op maandag 18 oktober 2004 21:06 schreef kamagurka het volgende:
Wat een simpele vragen deze quiz... ik wist alles van alanis, chrissie, iggyMaar ik dacht dat eminem marshal masters heette

Redelijk goed. Beter dan Van den Burg en co, minder dan De Leeuw en co.quote:Op maandag 18 oktober 2004 18:25 schreef GLO het volgende:
.... Is er nog iemand die weet hoe het (de week ervoor) Dolf Jansen & co. is vergaan?

Thnx.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 00:41 schreef Laxe het volgende:
[..]
Redelijk goed. Beter dan Van den Burg en co, minder dan De Leeuw en co.

Inderdaad, maargoed als een of andere wannabe BN'er iets niet weet, kan gebeuren, maar dat je als DJ zulke bekende nummers niet kent....man ik ben net 20 en ik vind het echt ronduit stompzinnig dat je als DJ zijnde Good Times toeschrijft aan Sister Sledge. (draai zelf ook en heb gewoon 2 kopietjes van Good Times, maargoed dat terzijdequote:Op maandag 25 oktober 2004 20:52 schreef dwerg het volgende:
Ik heb ook liever onbekende mensen die de meest vage feiten uit het diepst van hun geheugen weten op te rakelen dan wannabe BN'ers die echt helemaal geen ene fuck weten.

quote:Op maandag 25 oktober 2004 21:01 schreef dwerg het volgende:
Volgende week Rowwen Heze en Van Dik Hout. Ik heb wel vertrouwen in de jongens uit Noord-Holland. Die hebben nog bollen gepeld met de radio hard aan.

Dat is ze geraden. Ik begin intussen flink tabak te krijgen van al die onnozele gasten (m/v).quote:Op maandag 25 oktober 2004 21:47 schreef mark_03 het volgende:
[..]. Denk ook wel dat die jongens wat weten.

quote:Ik stel voor dat jullie het komende seizoen bij Het mes op tafel ook maar de Tokkies als kandidaten in moeten zetten om het wat tot menselijker proporties te brengen, want de vorige kandidaten wisten af en toe ook wel belachelijk veel, hoor..
Of: hoe je een leuk programma om zeep helpt.

Was getekend, Tiesto.quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:41 schreef Zanderrr het volgende:
"Ik stel voor dat jullie het komende seizoen bij Het mes op tafel ook maar de Tokkies als kandidaten in moeten zetten om het wat tot menselijker proporties te brengen, want de vorige kandidaten wisten af en toe ook wel belachelijk veel, hoor..
Of: hoe je een leuk programma om zeep helpt."

Hmmm, ik dacht ook eerst dat het 'We are family' was. En wees eerlijk, daar heeft het ook wel erg veel van. Het basloopje is voor het gemak maar gekopieerd van 'Good times' toen de heren van Chic Sister Sledge produceerden. Alleen je zag dus overduidelijk niet Sister Sledge in beeld. Tja...quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:59 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
....man ik ben net 20 en ik vind het echt ronduit stompzinnig dat je als DJ zijnde Good Times toeschrijft aan Sister Sledge. (draai zelf ook en heb gewoon 2 kopietjes van Good Times, maargoed dat terzijde)

Ik, en volgens mij menig danceliefhebber, herken Good Times binnen een paar seconden, bovendien waren de vocalen van Good Times duidelijk te horen, daarna werd er geloof ik ook nog iets gezegd in de trant van 'je hoorde het nummer Good Times van......' Maargoed, buiten deze vraag waren de antwoorden op de andere vragen ook bedroevend, ik zie het ook veel liever gewoon weer met onbekende nerds als deelnemers.quote:Op maandag 25 oktober 2004 23:21 schreef Laxe het volgende:
[..]
Hmmm, ik dacht ook eerst dat het 'We are family' was. En wees eerlijk, daar heeft het ook wel erg veel van. Het basloopje is voor het gemak maar gekopieerd van 'Good times' toen de heren van Chic Sister Sledge produceerden. Alleen je zag dus overduidelijk niet Sister Sledge in beeld. Tja...

En als klap op de vuurpijl: N*E*R*D komt voor uit een producersduo, hoe heet dit duo?quote:Op maandag 25 oktober 2004 23:35 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vond de vervolgvragen vanavond ook veel te voorspelbaar. Dat de volgende vraag over de Sugarhill Gang zou gaan kon je bijvoorbeeld bij 'Good Times' al op je klompen aanvoelen, dito dat er bij Duran Duran vast wel een vraag over James Bond zou komen.

Het is iig een bewijs dat veel dance-fanaten helemaal niet zo breed zijn georienteerd in muziek, iets wat ik al een tijdje probeer aan te geven op het muziekforum... maar wat steeds wordt afgestreden door sommige... euh.. dancefanaten dusquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 08:08 schreef HuubTuub het volgende:
Volgens mij is dit het bewijs dat te harde muziek en XTC wel degelijk je hersens aantast, althans het korte en lange termijn geheugen.
Verder is de quiz wel leuk, voorspelbaar? de Top 2000 straks aan het eind van het jaar is ook zo voorspelbaar. Dus het zal wel een concept zijn.

Nee, ik zou liever zien dat ik ongelijk heb eigenlijk...quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 20:59 schreef HuubTuub het volgende:
Prettig hè, dat je nu eindelijk bewijs hebt.

Waarom denk je dat? Dat gold misschien vóór het dancetijdperk, toen club-dj's de meest uiteenlopende bezoekersgroepen moesten zien te vermaken. Tegenwoordig vindt een dj zichzelf al breed georiënteerd als hij (of Danaquote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:09 schreef bukgeit het volgende:
Ik snap er ook geen moer van. Juist DJ's zouden historisch muziekbesef moeten hebben,

Daar gaat het me helemaal niet om. Als DJ zou je de herkomst van muziek moeten weten.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 02:27 schreef GLO het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Dat gold misschien vóór het dancetijdperk, toen club-dj's de meest uiteenlopende bezoekersgroepen moesten zien te vermaken. Tegenwoordig vindt een dj zichzelf al breed georiënteerd als hij (of Dana) zowel hardcore als hardstyle draait...

Dat zullen ze in hun genre ook best wel doen. Historisch besef komt meestal automatisch met het je verdiepen in een artiest of stroming. Maar wil je bij een popquiz goed scoren, dan zul je om te beginnen breed georiënteerd moeten zijn. Dat zijn dance-dj's per definitie al niet, dús ontbreekt het ze ook aan diepgang op een breed terrein. DJ Dana (retepopulair, dus retedruk) draait al twaalf jaar louter hardcore en hardstyle, en daar kan ze ongetwijfeld een geschiedenisboek over vol schrijven, maar daarbuiten weet ze duidelijk niks. Steffi komt uit het popcircuit en draait veel breder, van disco tot funk en house; die wist dus het meest. Maar echt brede dj's bestaan nauwelijks meer (ook op de radio niet). Het is allemaal hokjesgeest wat de klok slaat.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 02:33 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Daar gaat het me helemaal niet om. Als DJ zou je de herkomst van muziek moeten weten.

Zonder disco had hardstyle waarschijnlijk helemaal niet bestaan, als dj hoor je gewoon de geschiedenis te kennen naar mijn idee. Je moet weten waar het vandaan komt. Ik heb weinig respect voor dj's die dance draaien, maar als je ze over disco vraagt komen ze niet verder dan 'ja is wel cool, michael jackson en van die 80's shit enzo, is wel lachen, ken er zelf eigenlijk verder niet zo veel van'. Sowieso heb ik het idee dat veel house producers zich er nooit echt in verdiept hebben als je ziet wat voor bekende samples sommige gebruiken. Vergeleken daarmee hebben hiphopproducers ook een stuk meer kennis geloof ik.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 03:13 schreef GLO het volgende:
[..]
Dat zullen ze in hun genre ook best wel doen. Historisch besef komt meestal automatisch met het je verdiepen in een artiest of stroming. Maar wil je bij een popquiz goed scoren, dan zul je om te beginnen breed georiënteerd moeten zijn. Dat zijn dance-dj's per definitie al niet, dús ontbreekt het ze ook aan diepgang op een breed terrein. DJ Dana (retepopulair, dus retedruk) draait al twaalf jaar louter hardcore en hardstyle, en daar kan ze ongetwijfeld een geschiedenisboek over vol schrijven, maar daarbuiten weet ze duidelijk niks.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |