Ivar had er in interviews nooit een geheim van gemaakt dat hij veel naar '70s progrock luisterde, en de invloed van bands als King Crimson en Pink Floyd manifesteerde zich in de psychedelische metalplaten Mardraum en met name Monumension.quote:Has the Viking-styled black metal reached its limits?
"I think Enslaved has a lot of uncharted land left to cover. If you're asking about the Conan-bands with the "Baldurs Gate" computer game-soundtrack songs, yes. They crashed into the wall of limitations long before they started".
Discografie:quote:Below the Lights is a considerably easier product to consume than their past two albums. The abrupt right and left turns are still strictly in place on the CD, but the fluidity of the song arrangements allows for things to gel in a smoother fashion. There's a sense of "back to the basics" for the album, but it's hardly a deliberate withdrawal into an older style. Rather, Enslaved seems to have said, "Okay, we like old thrash, we love black metal and it looks like we've turned out to be quite the proficient musicians. Let's jam and see what happens." As a result, the songs are epic and sprawling, yet avoid bogging down in tepid ideas. The vocals are used sparingly, but do switch between the snarly raspiness and clean chanting that has become Kjellson's trademark over the years. The music offers great twists and turns, often diving into lengthy passages that simply tear things asunder. "The Dead Stare" uses an incredibly simple, but fantastically successful riff with a touch of 70s keyboards to create an excellent jam. Enslaved smartly avoids showing exactly how good these guys have gotten on their instruments and instead show their talents in the songwriting showcase.
Bron: www.metalfan.nlquote:De Noren van Enslaved werken aan nieuw materiaal. De opvolger van Below the Lights, wat vorig jaar uitkwam, krijgt als titel ISA, en wordt momenteel opgenomen in de Noorse Grieghallen Studios. Jørgen "Sir Duperman" Træen en Eirik "Pytten" Hundvin zullen samen met de band het album produceren. Op 8 november moet het album in de winkels liggen.
NLstore heeft die cd voor 14,61, en digipack voor 14,66.quote:Op woensdag 3 november 2004 10:12 schreef nipeng het volgende:
Nog steeds niet Monumension op de kop kunnen tikken.![]()
quote:
Daar kan ik me wel in vinden. Denk wel dat deze plaat nog gaat "groeien" bij mij.quote:Op donderdag 2 december 2004 22:54 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Ik ook, momenteel heeft hij de status van "best aardig", vooral het laatste deel van de cd kan me erg boeien. Ik vind het jammer dat er geen echt extreme stukken meer op staan met snelle blastbeats. Niet omdat ik perse ruwe shit wil, maar het zou het album NOG afwisselender maken.
mooie clip zeg, altijd wel jammer dat de meeste bands zo'n suffe clip hebben.quote:Op maandag 3 januari 2005 20:08 schreef mr_cucumber het volgende:
En de heren hebben een clip voor het nummer Isa: http://www.digitalmetal.c(...)a_candlelightusa.wmv
filmpje is 63 mb..
Zeg dat nou niet, ik ga morgen pas.quote:Op donderdag 17 februari 2005 13:30 schreef Cynic het volgende:
Heb ze (toegegeven; het is al een tijdje geleden) een paar keer mogen aanschouwen, maar jezus wat was dat een slechte band live......
Hoe lang geleden? Heb ze ooit met Absu gezien op hun Vikings & Tyrants tour, toen speelden ze vooral werk van Frost en Eld. Maar ja, stukken als Wotan en Jotunblod (mijn absolute favoriet) zijn nauwelijks goed live te produceren, laat staan met een goed geluid. Sinds 'Eld' heb ik niks meer van de band gehoord, nu ik dit zo lees, toch maar eens doen misschienquote:Op donderdag 17 februari 2005 13:30 schreef Cynic het volgende:
Maken ze tegenwoordig live een beetje goede muziek dan.
Heb ze (toegegeven; het is al een tijdje geleden) een paar keer mogen aanschouwen, maar jezus wat was dat een slechte band live......
Nouja, ik gun ze vooralsnog het voordeel van de twijfel, zal eens een cd-tje gaan beluisteren.
Vreid was alreid, maar niet meer dan dat!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Was het voorprgramma ook nog interessant? Zoniet hoef ik me niet zo druk te maken als we het niet kunnen vinden, of lang naar een parkeerplaats moeten zoeken.
Even denken hoor, dat was op tour met Six Feet Under (Nile opende toen zelfs nog) en Vader en nog wat bands, zal 98 ofzo geweest zijn. En toen 2 jaar later nog eens met het X-mas metalfest in 013. En beide keren even slecht. Het geluid was vreselijk, de gitaren stonden van begin tot eind vals (en moesten dwars door intro's heen gestemd worden) en de zang ook...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:13 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Hoe lang geleden? Heb ze ooit met Absu gezien op hun Vikings & Tyrants tour, toen speelden ze vooral werk van Frost en Eld. Maar ja, stukken als Wotan en Jotunblod (mijn absolute favoriet) zijn nauwelijks goed live te produceren, laat staan met een goed geluid. Sinds 'Eld' heb ik niks meer van de band gehoord, nu ik dit zo lees, toch maar eens doen misschien
http://www.enslaved.noquote:Live-DVD coming up soon - 09/05/05 14:07
The gig Enslaved did in Bergen the 4th of May was taped and filmed, and will soon result in a brand new DVD released by Tuba. Some bonusmaterial from the band's European tour and an interview will also be included on the DVD. The DVD is produced by Tonje Elisabeth Hansen for TEH Productions (CV includes music videos for Enslaved, Audrey Horne, Octavia & Brimstone). The sound will be handled by Lars Klokkerhaug (mixed ISA) and the editing of the footage by Stig "Ese" Eliassen (guitarist of Vreid), so both sound & picture are in the best hands. More news about the DVD as soon as they appear!
Uit de concertagenda:quote:Op maandag 16 mei 2005 01:36 schreef nipeng het volgende:
Van mij mogen de heren binnenkort weer eens in de buurt komen.
Is dat een beetje in de buurt voor je? Voor mij helaas niet.quote:14 september 2006 - 013 Tilburg - Enslaved
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |