quote:De wagen werd hier al eerder onthuld, maar nu heeft ook Ferrari de eerste gegevens vrijgegeven over de opvolger van de 360 Modena. Die draagt de benaming F430 en wordt voortgestuwd door een 490 pk sterk 4,3 V8-motor. De F430 zal eind september in Parijs te bewonderen zijn, maar verschijnt pas begin 2005 in het straatbeeld.
quote:4.3l V8 490 Bhp
top 315Km/h
1.372 kg = 2.8kg/Ps ( same as Modena CS )
6 speed sequential semi-automatic
19 inch wheels Brembo brakes ceramique
ik vind het zelf een geslaagd modelquote:Autoweek.com
Ferrari F430, opvolger van de 360 Modena
Dit is de opvolger van de Ferrari 360 Modena: de F430! Op de Salon van Parijs zal de F430 worden onthuld. Zonder enige twijfel mag het een klein Ferrari Enzo worden genoemd, niet alleen om het uiterlijk maar ook om de prestaties!
De grote lijnen van de 360 Modena zijn nog zichtbaar maar voor de rest is de F430 compleet anders. Zowel de voor- als de achterkant doet denken aan de Enzo. Aan de voorkant zien we de spitse koplampen van de grote broer en aan de achterkant zijn de achterlichten en de diffusor herkenbare elementen van Ferrari´s topmodel. Leuke details aan de F430 zijn onder andere de buitenspiegels waarin de typeaanduiding ´F430´ terug te vinden is.
490 pk!
Onder de grote glazen motorkap licht een geweldige 4.3 liter V8 met een vermogen van maar liefst 490 pk! Het gewicht van de F430 komt niet verder dan 1.372 kg en dat betekent dat elke pk maar 2,8 kg hoeft voort te bewegen. Dat resulteert in fantastische prestaties want in 4 seconden zit je op 100 km/h en na flink doortrappen kan een topsnelheid van 315 km/h worden gehaald.
Elektronische configuratie
De achterwielen worden voorzien van al dit geweld via een sequentiële F1-achtige versnellingsbak of een handbak waarbij de kenmerkende schakelpatronen zichtbaar zijn. Ook de nodige elektronica is aan boord, niet alleen om het veiliger, maar bovendien ook leuker te maken. Zo kan er met een druk op de knop een heel andere afstemming van de auto ontstaan. Je kunt kiezen voor bijvoorbeeld ijs, normale wegen, normaal, race en ASR uitgeschakeld. Natuurlijk is de laatste voor de echte puristen. Bij het kiezen van één van deze standen past de F430 automatisch de schokdempers, de karakteristiek van het elektronische sperdifferentieel, de schakelprogramma´s en het ESP aan.
Brembo remmen
Achter de schitterende 19 inch lichtmetalen wielen huizen enorme remschijven en klauwen. Deze zijn afkomstig van Brembo en doen ook dienst in de Enzo (heb je ´em weer) en de Challengde Stradale. Deze enorme keramische remmen moeten de F430 binnen afzienbare tijd tot stilstand zetten. Bovendien moeten diverse vleugels de auto strak op de weg houden wanneer hoogstens illegale snelheden worden gereden.
Begin 2005
Op de Salon van Parijs maakt de Ferrari F430 zijn officiële werelddebuut. Begin 2005 zullen de eerste F430´s in de showroom staan en zullen tevens de eerste exemplaren op de weg komen.
Helemaal mee eens, maar het is zeker een mooie bolide net zoals de 360quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:58 schreef sdk het volgende:
ziet er wel goed uit alleen weinig verandering in totaalbeeld vergeleken de 360
hehe daar ben jequote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:54 schreef ook_gek het volgende:
Ik ben nu al benieuwd naar het geluid
ja tuurlijk... een merk als Ferrari, dat een bepaald imago heeft en er een bepaalde styling op na houd gaat telkens een totaal andere auto maken.....quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:22 schreef Oosthoek het volgende:
13 in een dozijn. Kunnen ze niet eens een nieuw soort achterkant boetseren ipv telkens een kleine remake uit te brengen
quote:6 speed sequential semi-automatic
Ik vind die kont juist wel strak er uit zienquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:11 schreef Eliminator20 het volgende:
Prachtige Ferrari, alleen jammer van het kontje![]()
Wat is er toch mis met die ontwerpers van tegewoordig
Ze verneuken het kontje van de auto's
Renault Megane
Peugeut 307
Toyota Celica
Ferrari Enzo
... en nu dus ook de Ferrari F430
zonde....
Dat zal vast vies tegenvallen. Denk rond zo tussen de 270.000 en 300.000quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:18 schreef Klonk het volgende:
De F430 wordt in 2005 in ons land verwacht. Prijzen zijn nog onbekend.
noem mij nou is 13 auto's die der op lijken ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:22 schreef Oosthoek het volgende:
13 in een dozijn. Kunnen ze niet eens een nieuw soort achterkant boetseren ipv telkens een kleine remake uit te brengen
de 13 ferrari's die hiervoor uitkwamenquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:32 schreef Steve-O het volgende:
[..]
noem mij nou is 13 auto's die der op lijken ?
Juíst een merk als Ferrari zou zich als toonaangevend merk kunnen kunnen neerzetten door innovatieve designs. Bij BMW hebben ze daar wél kaas van gegeten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:07 schreef VanDread het volgende:
ja tuurlijk... een merk als Ferrari, dat een bepaald imago heeft en er een bepaalde styling op na houd gaat telkens een totaal andere auto maken.....![]()
Ook nog iets van Autoweekquote:Autoweek.com
Ferrari F430, opvolger van de 360 Modena
Dit is de opvolger van de Ferrari 360 Modena: de F430! Op de Salon van Parijs zal de F430 worden onthuld. Zonder enige twijfel mag het een klein Ferrari Enzo worden genoemd, niet alleen om het uiterlijk maar ook om de prestaties!
De grote lijnen van de 360 Modena zijn nog zichtbaar maar voor de rest is de F430 compleet anders. Zowel de voor- als de achterkant doet denken aan de Enzo. Aan de voorkant zien we de spitse koplampen van de grote broer en aan de achterkant zijn de achterlichten en de diffusor herkenbare elementen van Ferrari´s topmodel. Leuke details aan de F430 zijn onder andere de buitenspiegels waarin de typeaanduiding ´F430´ terug te vinden is.
490 pk!
Onder de grote glazen motorkap licht een geweldige 4.3 liter V8 met een vermogen van maar liefst 490 pk! Het gewicht van de F430 komt niet verder dan 1.372 kg en dat betekent dat elke pk maar 2,8 kg hoeft voort te bewegen. Dat resulteert in fantastische prestaties want in 4 seconden zit je op 100 km/h en na flink doortrappen kan een topsnelheid van 315 km/h worden gehaald.
Elektronische configuratie
De achterwielen worden voorzien van al dit geweld via een sequentiële F1-achtige versnellingsbak of een handbak waarbij de kenmerkende schakelpatronen zichtbaar zijn. Ook de nodige elektronica is aan boord, niet alleen om het veiliger, maar bovendien ook leuker te maken. Zo kan er met een druk op de knop een heel andere afstemming van de auto ontstaan. Je kunt kiezen voor bijvoorbeeld ijs, normale wegen, normaal, race en ASR uitgeschakeld. Natuurlijk is de laatste voor de echte puristen. Bij het kiezen van één van deze standen past de F430 automatisch de schokdempers, de karakteristiek van het elektronische sperdifferentieel, de schakelprogramma´s en het ESP aan.
Brembo remmen
Achter de schitterende 19 inch lichtmetalen wielen huizen enorme remschijven en klauwen. Deze zijn afkomstig van Brembo en doen ook dienst in de Enzo (heb je ´em weer) en de Challengde Stradale. Deze enorme keramische remmen moeten de F430 binnen afzienbare tijd tot stilstand zetten. Bovendien moeten diverse vleugels de auto strak op de weg houden wanneer hoogstens illegale snelheden worden gereden.
Begin 2005
Op de Salon van Parijs maakt de Ferrari F430 zijn officiële werelddebuut. Begin 2005 zullen de eerste F430´s in de showroom staan en zullen tevens de eerste exemplaren op de weg komen.
Wow wat een auto zeg.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:08 schreef Alfa_Boy het volgende:
En nog 4 plaatjes uit het ferrari-eigenaren meeltje
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zijn de cup velgenquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:46 schreef Enemy het volgende:
[..]
Wow wat een auto zeg.
Ik vind die velgen op deze pics mooier dan die van de OP.
Heeft wat meer stijl.
* ook_gek blijft dromen![]()
Zo jammer is dat niet hoor.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:49 schreef BaraCuda het volgende:
Gave bak! alleen beetje jammer van die F1 schakkelflippers.
Denk niet dat jij zo snel kan schakelenquote:Het de van de Formule 1-auto afgeleide versnellingsbak maakt het volgens Ferrari mogelijk om bij de F430 binnen 150 milliseconden van versnelling te wisselen
Volgens mij van Autowereld.comquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:02 schreef Bond het volgende:
[..]
Ook nog iets van Autoweek
Even kijken hoor. Je vergelijkt nu een 4 zitter met een vol bloed sportwagen. Klopt niet echt he.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:37 schreef Hellrazor het volgende:
deze is echt echt veeel mooier dan die andere slageziti ofzo
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:49 schreef Foo_niks het volgende:
kej je er nou nog wel een trekhaak onder schroeven met die diffuser.?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:49 schreef Foo_niks het volgende:
kej je er nou nog wel een trekhaak onder schroeven met die diffuser.?
Idd, voor als je eens op vakantie gaat met je caravanquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:49 schreef Foo_niks het volgende:
kej je er nou nog wel een trekhaak onder schroeven met die diffuser.?
nee maar ik bedoel ik vind bijna alle ferrari's mooiquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:46 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Even kijken hoor. Je vergelijkt nu een 4 zitter met een vol bloed sportwagen. Klopt niet echt he.
Dat is het zelfde als je een 456 vergelijkt met een F355
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:49 schreef Foo_niks het volgende:
kej je er nou nog wel een trekhaak onder schroeven met die diffuser.?
Maar die vergelijking gaat niet opquote:Op woensdag 25 augustus 2004 03:46 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
nee maar ik bedoel ik vind bijna alle ferrari's mooimaar die.........vond ik zo lelijk he
![]()
en ze zijn allebij best nieuw daarom vergeleek ik het een beetje
Op deze foto's ziet i er al stukken beter uitquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:08 schreef Alfa_Boy het volgende:
En nog 4 plaatjes uit het ferrari-eigenaren meeltje
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:49 schreef Foo_niks het volgende:
kej je er nou nog wel een trekhaak onder schroeven met die diffuser.?
Dat was een reclame gebeurenquote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:39 schreef lowrider het volgende:
[..]
Ik heb dus een keer een 355 met trekhaak gezien (er hing nog een aanhanger achter ook, wat een stom gezicht is dat zeg...)
http://www.guidaveloce.org/f430_www.fastdrive.org.wmvquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:54 schreef ook_gek het volgende:
Ik ben nu al benieuwd naar het geluid
jammer van die telefoon kwaliteitquote:Op zaterdag 11 september 2004 13:54 schreef ook_gek het volgende:
[..]
http://www.guidaveloce.org/f430_www.fastdrive.org.wmv
zo dus
Dat is geluid zonder dat de motor belast wordt, en dan nog eens in een klote ruimte...quote:Op zaterdag 11 september 2004 13:54 schreef ook_gek het volgende:
[..]
http://www.guidaveloce.org/f430_www.fastdrive.org.wmv
zo dus
Ik weet het wel zekerquote:Op zaterdag 11 september 2004 14:26 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Dat is geluid zonder dat de motor belast wordt, en dan nog eens in een klote ruimte...
Ik denk dat als die F430 op de snelweg in een hoog toerental voorbij gilt dat dat wel een hooge stijve leuter gehalte heeft
Gaat om het idee en nu klinkt het al goddelijk. Laat staan wanneer je hem in het echt mag zien en horenquote:Op zaterdag 11 september 2004 13:57 schreef Steve-O het volgende:
[..]
jammer van die telefoon kwaliteit
quote:Op zaterdag 11 september 2004 16:18 schreef M5 het volgende:
Leuk wagentje.. maar ik heb liever een Gallardo.![]()
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 15:46 schreef Bonobo11 het volgende:
Erg vet, hij lijkt wel erg op de 360, maar dan met wat kleine enzodingetjes!
Zal wel duur worden : + 200.000 pleuro
Doe mij de Gallardo maar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |