Oh okéquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 09:15 schreef mallemeid het volgende:
p-etr-a als kinderen 2 zijn gaan ze al naar de psz
Nee hoor, is niet verplicht. Ik heb mijn zoontje pas met 3 jaar gebracht (je kunt ze natuurlijk ook gewoon thuis houden).quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 09:19 schreef p-etr-a het volgende:
Waarom doen ze dat tegenwoordig zo jong? En is dat verplicht?
Jij leest echt niet goed meid :quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 09:43 schreef phileine het volgende:
tja, ik heb al eerder dit soort dingen gezegd dus het zal me niet in dank worden afgenomen, maar ik denk dat het slechtste wat je nu kunt doen is hem uit de omgeving halen die bij zijn leeftijd past. Als hij zo hoogbegaafd is als Stout denkt krijgt hij het sociaal gezien nog moeilijk genoeg, dan wil je echt niet ook nog in een uitzonderingspositie zitten tussen kinderen die veel ouder zijn. Daarmee maak je een kind doodongelukkig. En ik spreek uit ervaring. Je kunt niet vroeg genoeg leren je aan te passen aan de norm.
Ik zie nergens dat Stout dat zo zegt. Ze zegt alleen dat zijn interesses ergens anders liggen. Daarvoor hoeft ie echt niet weg bij de peuterspeelzaal.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 09:43 schreef phileine het volgende:
Als hij zo hoogbegaafd is als Stout denkt
Dat komt vanuit eerdere topics.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 09:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zie nergens dat Stout dat zo zegt.
maar dat is hier in principe niet van belang. Straks wordt een moeilijke zwangerschap waarover ze misschien in een eerder topic over schreef ook onderdeel van de uitleg waarom iets wel of niet te doenquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 09:58 schreef moussy het volgende:
[..]
Dat komt vanuit eerdere topics.
Ik had ook al verwacht dat jij zo zou reagerenquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 10:00 schreef phileine het volgende:
Maar goed, ik dacht al dat je zo zou reageren dus ik hou me er verder maar buiten.
ja maar ik had het van te voren al voorspeld en jij niet dus dat telt nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 10:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik had ook al verwacht dat jij zo zou reageren
Ik schreef ook: af en toe een half dagje. Zeker niet als structurele oplossing, maar meer als tegemoetkoming. Maar goed, de school begint er niet aan, dus die mogelijkheid is er sowieso niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 10:00 schreef phileine het volgende:
Ik reageerde op Rewimo met dat verhaal over al halve dagen naar de lagere school.
Daar starten ze met de onderzoeken die jij hier al ergens aanhaalde.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 11:26 schreef Stout het volgende:
miss dynastie, heb je enig idee waar ik die mensen kan vinden ? Het Cb heeft net gebeld (timo is besproken ivm peuterspeelzaal) en die raden aan naar de schoolbegeleidingsdienst te gaan
Kent iemand dat ?
Ik ken het niet, maar het lijkt me wel slim om in eerste instantie de weg te volgen die het cb aanraadt, kunnen zij niet helpen, dan kun je altijd nog zoeken naar een stichting of organisatie voor hb kinderen. Het probleem is alleen dat je Timo dan zo in een hokje plaatst, en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Erg moeilijk allemaalquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 11:26 schreef Stout het volgende:
miss dynastie, heb je enig idee waar ik die mensen kan vinden ? Het Cb heeft net gebeld (timo is besproken ivm peuterspeelzaal) en die raden aan naar de schoolbegeleidingsdienst te gaan
Kent iemand dat ?
Precies, zo is het ook, en dat is erg jammerquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 13:30 schreef Jessicaa het volgende:
En als iemand voor loopt word het vaak als negatief gezien. Want het zullen de ouders wel zijn die het willen enz enz. Zo zie en hoor ik t vaak om me heen. Jammer want uiteindelijk heeft toch iedereen t beste voor met zijn of haar kind.
ik bedoel enkel te zeggen dat een kind voorlijk kan zijn op een bepaald moment maar dat later weer in of liever uit kan lopenquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:42 schreef poemojn het volgende:
Ze kan ook gewoon pech hebben gehad, Milagro. Er is veel verschil in 'speelsheid' tussen klassen in het voortgezet onderwijs. Mijn klas ging op feestjes rustig ook verstoppertje spelen en tikkertje ed. Andere klassen gingen alleen zitten & drinken & kletsen over liefde.
Da's onze oudste ook. Altijd vrolijk en gezellig. Zit heel lekker in zijn vel en gaat met veel plezier naar school.quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:07 schreef Logician het volgende:
hij is een super vrolijk kind!
Couldn't agree more.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 09:43 schreef phileine het volgende:
Je kunt niet vroeg genoeg leren je aan te passen aan de norm.
Ikke?quote:Op maandag 25 oktober 2004 13:01 schreef Logician het volgende:
(offtopic: geweldige ondertitel heb je trouwens)
Dat hou je toch niet tegen als ze het echt willen leren. Ik kon op mijn vierde lezen en schrijven. Heb me wel een rotje verveeld in de eerste klas, dat wel...quote:Op maandag 25 oktober 2004 13:20 schreef poemojn het volgende:
Samen oefenen met letters en cijfers? Daar waren mijn ouders allebei erg op tegen omdat je dan in groep 3 dat niet meer kunt leren.(Zitten allebei in het onderwijs.)
Wel als je je kind naar een Montessorischool doetquote:Op maandag 25 oktober 2004 13:20 schreef poemojn het volgende:
Samen oefenen met letters en cijfers? Daar waren mijn ouders allebei erg op tegen omdat je dan in groep 3 dat niet meer kunt leren.(Zitten allebei in het onderwijs.)
Helemaal mee eens Poemojn!!! Maar ik denk dat je een kind van die leeftijd dat soort dingen ook pas kunt leren als ze het zelf aangeven dat ze dat willen, anders blijft het toch niet hangen.quote:Op maandag 25 oktober 2004 13:55 schreef poemojn het volgende:
Ik vind hun standpunt ook wat achterhaald, als Myrthe tzt wil weten welke letter de MacDonalds-M is vertellen we dat gewoon.Maar ik denk dat de belangstelling wel van het kind moet uitgaan en niet door de ouders opgelegd moet worden (niet dat jullie dat doen).
Inderdaad. Onze zoon is altijd graag naar school gegaan, maar hij zat op een 'gewone' basisschool. Omdat het een middenmoter was, was dat voor hem geen probleem. Een vriendje van hem verveelde zich echter te pletter. En dat zie je op veel scholen met kinderen die wat makkelijker de dingen oppikken. Erg jammer dat daar nog steeds niet beter mee omgegaan wordt.quote:Op maandag 25 oktober 2004 14:10 schreef Loena-tik- het volgende:
Deze mamma is helemaal gelukkig. Verder boeit het me niet of hij slim is of niet, als ie het maar naar zijn zin heeft en uitdagingen blijft zien in school.
Spreek me nog een keertje aan op MSN, zal ik je helemaal inlichtenquote:Op maandag 25 oktober 2004 16:11 schreef Logician het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord over Montessori-onderwijs, maar het klinkt intressant.
ff googlen
Heel goed. Onze oudste is op zijn 6de getest en bleek ook intelligenter dan hij moest zijn. Daarbij heeft hij ADD. (Is dus niet druk). Hij zit nu op het vmbo en doet het boven verwachting goed.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 13:12 schreef lady-wrb het volgende:
luca is een tijdje geleden door omstandigheden gescreend door riagg jeugdzorg.
wat daaruitkwam was een nogal wisselend beeld. bepaalde ontwikkelingen waren geheel conform zijn leeftijd (manier van tekenen enzo) maar hij is wel bovenmatig intelligent bevonden.
geen idee wat dat nou weer inhoudt en ik ben ook niet van plan iets in mijn opvoeding aan te passen op dat gebied.
wordt daar nog wat aan gedaan anitra?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 09:24 schreef Anitra het volgende:
Mijn dochter van bijna 10 is op het randje van hoogbegaafd. Is met testen bewezen, zowel IQ-test als EQ -test. Uit de EQ test blijkt dat ze daarin achter loopt, wat meer kinderen met een hoog IQ hebben. maar omdat zij dus een flink stel hersen heeft, maar emotioneel dingen niet weet op te lossen, krijg je dus veel problemen met haar. Zij kan b.v. het onderscheid tussen een volwassenen en een kind niet maken als ze tegen je praat. Met als gevolg dat ze als een proffesor tegen haar klasgenoten praat en tegen ons alsof we haar vriendjes zijn. Ondanks alle problemen die ze gehad heeft, heeft ze altijd een perfect rapport gehad. zit me te bedenken dat ik dit al eens een keer neer gezet heb, weet alleen even niet waar
jeugdzorg is regiogebonden. ik heb gelukkig geen klagen over de jeugdzorg hier. ze nemen luca's problemen erg serieus en er wordt ook met spoed actie ondernomen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:46 schreef Anitra het volgende:
Momenteel helemaal niks dankzij de geweldige jeugdzorg in Nederland
Het enige wat ik kan blijven doen is Djen achter haar kont aan blijven zitten zoals vandaag. Het is weer compleet mis en moet me erg inhouden om niet uit mijn vel te springen. Waarom kan een kind met zoveel hersens niet nadenken? Niet doen wat er gevraagd word? Blegh, heb het gewoon even gehad met dat inteligent zijn, ik wil gewoon dat mijn kind een kind kan zijn, maar dat gaat niet echt........
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |