abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 12:37:01 #153
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_22793176
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:18 schreef wonderer het volgende:
Dan doen we de weken erna...? Zo ver vooruit plannen lukt me niet Laat maar weten.
Gewoon dit topic in de gaten houden...
  zondag 24 oktober 2004 @ 16:34:59 #154
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_22843718
Gisteren in een cafe Jameson geprobeerd. Ik kom er net achter dat het whiskey is, dat wist ik niet, maar ik kon ook niet goed zien wat ze verder hadden. Ja, Southern Comfort, Four Roses en GlenFiddich (die ik nog niet lekker vind). Maar Jameson kende ik van naam en ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik die geprobeerd heb. Lekker zacht.

Trouwens, bij zo'n proeverij, kun je daar ook om halfjes vragen? Anders denk ik dat ik niet verder kom dan twee of drie glazen, dan lig ik onder de tafel
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 24 oktober 2004 @ 16:40:35 #155
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_22843863
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 16:34 schreef wonderer het volgende:
Gisteren in een cafe Jameson geprobeerd. Ik kom er net achter dat het whiskey is, dat wist ik niet, maar ik kon ook niet goed zien wat ze verder hadden. Ja, Southern Comfort, Four Roses en GlenFiddich (die ik nog niet lekker vind). Maar Jameson kende ik van naam en ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik die geprobeerd heb. Lekker zacht.

Trouwens, bij zo'n proeverij, kun je daar ook om halfjes vragen? Anders denk ik dat ik niet verder kom dan twee of drie glazen, dan lig ik onder de tafel
Ja hoor, je kunt om halfjes vragen. Ook om dubbele als je wil, maar ik schat dat dat dan in jouw geval niet zo verstandig is. Maar ik weet niet wat voor glazen je gewend bent? Want de glazen in de Still zijn al niet groot hoor. Maar dat merk je dan vanzelf (als je komt).
  zondag 24 oktober 2004 @ 22:03:56 #156
71919 wonderer
pi_22851609
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 16:40 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ja hoor, je kunt om halfjes vragen. Ook om dubbele als je wil, maar ik schat dat dat dan in jouw geval niet zo verstandig is. Maar ik weet niet wat voor glazen je gewend bent? Want de glazen in de Still zijn al niet groot hoor. Maar dat merk je dan vanzelf (als je komt).
5cl (een zo'n miniflesje) vind ik meer dan zat (normaal doe ik daar een uur over). Een flink glas Burn of Speyside gaf mijn evenwichtsgevoel al een flinke knauw, dus...

We'll see. Ik heb wel zin in die proeverij in ieder geval
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  woensdag 27 oktober 2004 @ 00:29:32 #157
64312 Dododo
Nu met gratis datumlimiet
pi_22895665
Zo, net even met een maat van me een mini proeverij gehouden

Als eerste een glaasje glen deveron 10y. Ik vond hem erg scherp en veel naar hout smaken. Wel redelijk lekker.

Ten tweede aan de Glenfiddich Solera Reserve 15y. Wat een verschil met de glen deveron, een heerlijke whisky gewoon. Redelijk zoet, met een vleugje chocola en honing. Dit kwam vooral goed naar boven met een drupje highland spring bronwater erin.

En als laatst de Glenmorangie 10y. Persoonlijk vond ik hem een stuk minder dan de Glenfiddich. Hij is wat zoetig, maar vooral ziltig en dat vond ik te veel overheersen. Er zat vrij weinig geur en smaak aan.
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources."
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
  woensdag 27 oktober 2004 @ 02:03:05 #158
5260 Stewie
March on down the field !
pi_22897477
Ha, cool topic... Ben zelf sinds een maand of 2 na een jarenlange J.D.-cola verslaving begonnen met 'puur' whisky te drinken... Zit nu op aanraden van een neef aan de Laphroaig 10 (geen CS). pittig spul mag ik wel zeggen, maar niet té. Gewoon heel lekker. Verder nog een Highland Park 12 staan, waar ik nog niet aan begonnen ben... Heb nog wel wat vragen: Is een tumbler heiligschennis bij deze 2 whisky's ? En zijn een paar druppels water bij deze 2 whisky's heiligschennis ? Zo ja, dan moet ik mijn manier van drinken misschien aanpassen
  woensdag 27 oktober 2004 @ 08:53:10 #159
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_22899056
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 02:03 schreef Stewie het volgende:
Ha, cool topic... Ben zelf sinds een maand of 2 na een jarenlange J.D.-cola verslaving begonnen met 'puur' whisky te drinken...
Komt tijd, komt single malt whisky
quote:
Heb nog wel wat vragen: Is een tumbler heiligschennis bij deze 2 whisky's ?
Ja. Maar dat is heiligschennis bij alles wat je echt 'whisky' mag noemen Tumblers verminderen gewoon de geur en de smaak, dus eigenlijk is het gewoon zonde van je (dure) whisky.
quote:
En zijn een paar druppels water bij deze 2 whisky's heiligschennis ?
Nee hoor, een paar druppels water zijn ok. Zolang het maar geen druppels water in ijsklontjes-vorm zijn.
'Nuff said
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:30:16 #160
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_22900368
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 08:53 schreef Doffy het volgende:

[..]

Nee hoor, een paar druppels water zijn ok. Zolang het maar geen druppels water in ijsklontjes-vorm zijn.
Maar dat is ook heel erg afhankelijk van de whisky en je eigen smaak, toch?
pi_22906749
Euh, what about the Famous Grouse?
  woensdag 27 oktober 2004 @ 15:54:01 #162
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_22907707
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 15:13 schreef Kjew het volgende:
Kijk, dat is nou wél heiligschennis! (Tenminste, volgens sommigen. Ik heb het nog nooit geprobeerd, mede dankzij de mening van 1 bepaalde persoon hier, welke ik heel erg respecteer.)
pi_22911866
Vandaag d8 ik mezelf op een fles Lavagulin te trakteren, was nog een hele happening om
zo`n fles in mn bezit te krijgen. Bij de 6e! winkel pas mn fles gehad???
Volgens de meesten was er niets meer op de handel of uit de handel genomen???

Maar goed, ik heb hem en zal dan maar dubbel gaan genieten :):):)
Muay-Thai...
Mixed Martial Arts!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 19:39:45 #164
71919 wonderer
pi_22912936
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 15:13 schreef Kjew het volgende:
Ik vind hem lekker. Toegankelijk. Misschien dat Doffy het daarom heiligschennis vindt, omdat iedereen het kan drinken (want veel in cafe's geschonken)

En Doffy, wat voor glas moet je dan hebben?
  donderdag 28 oktober 2004 @ 02:17:36 #165
5260 Stewie
pi_22915941
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 19:39 schreef wonderer het volgende:
En Doffy, wat voor glas moet je dan hebben?
Ja post anders eens een plaatje van een glas dat je aanraadt...
pi_22916673
Huh? Famous Grouse is heiligschennis omdat ie veel in cafe's wordt geschonken? Geldt toch ook voor JW, JD, Ballantines, etc....? Of is dat ook heligschennis?
pi_22920083
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 02:17 schreef Stewie het volgende:

[..]

Ja post anders eens een plaatje van een glas dat je aanraadt...
Een voorbeeld van een whisky proefglas vind je bijvoorbeeld hier. Zogenaamd tulpglas. Maar goed, laat Doffy dit nog maar even conformeren, voordat ik voor mijn beurt praat...

PS Dat dekseltje is om geuren in glas zich op te doen laten hopen, opdat je de geur bij het verwijderen van het dekseltje intenser waar kan nemen. Die dekseltjes zijn echter schijtduur (ca. ¤3,-), en zeer kwetsbaar. Zo'n glas ZONDER dekseltje kan je bijvoorbeeld voor ¤1,60 bij Ton Overmars (neem aan dat deze naam geen onbekende is binnen dit topic) halen.
  donderdag 28 oktober 2004 @ 22:04:19 #168
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_22922434
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 20:37 schreef jhksema het volgende:

[..]

Een voorbeeld van een whisky proefglas vind je bijvoorbeeld hier. Zogenaamd tulpglas. Maar goed, laat Doffy dit nog maar even conformeren, voordat ik voor mijn beurt praat...

[afbeelding]

PS Dat dekseltje is om geuren in glas zich op te doen laten hopen, opdat je de geur bij het verwijderen van het dekseltje intenser waar kan nemen. Die dekseltjes zijn echter schijtduur (ca. ¤3,-), en zeer kwetsbaar. Zo'n glas ZONDER dekseltje kan je bijvoorbeeld voor ¤1,60 bij Ton Overmars (neem aan dat deze naam geen onbekende is binnen dit topic) halen.
Ik zou zeggen dat het wel klopt. Ik heb d'r zelf 4 van in de kast staan.
  donderdag 28 oktober 2004 @ 23:28:16 #169
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_22922817
Ik zie daar opeens Ardbeg, en vraag mij af, heeft iemand hier wel eens de Very Young Ardbeg geproefd? Ik zie hem op de site van Overmars staan, is zes jaar oud die Ardbeg!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_22939245
quote:
Op donderdag 28 oktober 2004 23:28 schreef Againzender het volgende:
Ik zie daar opeens Ardbeg, en vraag mij af, heeft iemand hier wel eens de Very Young Ardbeg geproefd? Ik zie hem op de site van Overmars staan, is zes jaar oud die Ardbeg!
Het marketing verhaal op de fles verhaalt over de heropening van Ardbeg in 1997 en verteld dat tot botteling van dit 6 jaar oude spul is besloten om Ardbeg liefhebbers vast kennis te laten maken met de nieuwe Ardbeg, nog voor deze als de bekende Ardbeg 10 over de toonbank kan.

Nu wil het toeval dat ik als Ardbeg fan nogal gevoelig ben voor dit soort reclamepraat, dus inmiddels staat een Ardbeg Very Young bij mij thuis in de kast. Deze is onlangs (in het bijzijn van o.a. Doffy) opengetrokken. Het is onmiskenbaar een Ardbeg (ik heb dus vertrouwen in de nieuwe serie Ardbeg 10) met wat scherpe kantjes, iets wat je meestal hebt met jonge bottelingen. Ik ben er zeker niet ontevreden over, behalve dan misschien de prijs voor zo'n jonge fles. Heb je dan echter wel weer een vatsterkte Ardbeg voor terug.

Doffy trok meteen de vergelijking met de Islay uit de Vintage serie van Signatory. De Islay is feitelijke een 5 jaar oude Lagavullin (maar mag zo niet heten) op vatsterkte die zich kwa smaak laat vergelijken met de Ardbeg, maar dan geen ¤46,95, maar ¤22,50 kost. Zeker ook een aanrader.

Aangezien Doffy de Ardbeg Very Young nu ook kent, wil ik hem verzoeken zijn tasting notes te posten waarin hij zijn nuanceringen in potlootslijpsel en verbrand wrakhout uit kan drukken. Ik hou het nog even op: hou je van Ardbeg en interesseert de prijs je geen ruk: kopen. Is je budget beperkter ga voor een gewone Ardbeg 10 of als je 'm kan vinden een Signatory Vintage Islay op vatsterkte.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 19:40:19 #171
27698 Doffy
pi_22940387
Jhksema, je weet donders goed dat dat het juiste glas is, toch?

De Ardbeg Very Young was inderdaad Very Good te zuipen. Marketing-technisch inderdaad duidelijk gefocust op de gevoelige dondert-niet-wat-het-kost-maar-het-is-Ardbeg-mensen zoals jhksema, en daarom zwaar overprijst, maar inderdaad: het is een echte, vatsterkte Ardbeg, hij is jong, ruig en lekker, zoals ik ze graag zie . Wat mij betreft dus: doen als je tot de de doelgroep behoort! Maar ook: de Signatory Vintage Islay CS is goedkoper en was (is?) minstens zo goed.

Qua tasting notes? Eh... tsja. Potloodslijpsel? Oh nee. Nou ja, geen idee, het smaakt als een jonge Ardbeg
'Nuff said
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 21:48:20 #172
27698 Doffy
pi_22943325
Ahhh, wat is een (twee ) glaasje Cadenhead's Bowmore 12yr bourbon barrel, 58.1% toch lekker!
'Nuff said
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 23:35:23 #173
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_22946143
Ik ken de Singnatory Vintage Islay CS en vind die geweldig, zeker als je naar de prijs/kwaliteitsverhouding kijkt
Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar deze Ardbeg, en dat is een CS waar ik nog niet bij had stilgestaan.
Maar ja, wel een beetje prijzig. Voor een paar euro meer heb ik een Uigeadail en die vind ik ook heerlijk

Maar misschien dat ik stiekem toch een Very Young koop, gewoon omdat het Ardbeg is
  zondag 31 oktober 2004 @ 19:25:52 #174
71919 wonderer
pi_22981118
Ballantines geprobeerd bij mijn oom (die had zich eraan bezat, leuk was dat ) maar vond het niet heel bijzonder. Deed me erg aan Grouse denken, kan dat?
  zondag 31 oktober 2004 @ 19:27:55 #175
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_22981171
Toruwens, wordt het nu de 27 november dat we naar de Still gaan? Of nog een of meer weken later?
pi_22987838
kijk, dit is nou een leuk topic

Ik drink zo sinds een jaartje ook whisky en tis echt heerlijk
De pa van een vriend van me die heeft thuis een behoorlijke collectie staan aan whisky en daar is het eigenlijk begonnen. Ik heb afgelopen week mijn eerst fles gekocht van Glen Talloch, twas een goedkope fles maar opzich best lekker, hebben jullie nog tips van lekker whisky die niet al te duur is ( zo max 20-30 euro ) die ik zeker moet gaan proberen?
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  maandag 1 november 2004 @ 09:05:26 #177
27698 Doffy
pi_22991870
Ik zou zeggen, lees dit en de voorgaande twee topics; daar vind je inmiddels al heel wat info
'Nuff said
  maandag 1 november 2004 @ 09:59:31 #178
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_22992408
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 19:25 schreef wonderer het volgende:
Ballantines geprobeerd bij mijn oom (die had zich eraan bezat, leuk was dat ) maar vond het niet heel bijzonder. Deed me erg aan Grouse denken, kan dat?
Ik mieter Ballantines alleen nog maar door de cola, ik vind het puur echt niet lekker. Tis net of het aan de samenstelling ligt, het proeft iig erg anders dan de wat duurdere whiskeys. Zou dit door de soort kleurstoffen oid kunnen komen?
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_23078096
Een evenement wat de whiskyliefhebbers zeker niet mogen missen is een serie van 4 T.V.uitzendingen met als titel “Grenzeloos Genieten”, volledig gewijd aan Whisky in het algemeen en Schotland in het bijzonder. Het programma is het resultaat van een samenwerking tussen DNB-Media en de Scotch Single Malt Whisky Society en zal met ingang van Maandagavond 8 November a.s. om 23.00 uur gedurende 4 achtereenvolgende weken worden uitgezonden op RTL 5. Een camerateam heeft daartoe 10 dagen opnamen gemaakt in Schotland en mede onder leiding van Whiskyexpert en Keeper of the Quaich Ad de Koning zijn er een achttal distilleerderijen bezocht en worden er Nosing/Tastings gehouden. Deze kunnen worden meegenoten door de Whiskyliefhebbers, die daartoe bij de deelnemende Slijters proefpakketten kunnen aanschaffen ad Euro 9.95 met elk 3 miniaturen van de per avond behandelde whisky’s. Een unieke interactie tussen TV en de consument, die de kennis van Whisk(e)y en “the making of……zeker ten goede zal komen.

Dit zag ik hangen bij de slijter...
Muay-Thai...
Mixed Martial Arts!
pi_23078868
Ik heb een fles Laphroaig gekocht (na alleen JW, JD, Famous Grouse, Grant's, Dimple, Ballantines te kennen...) en dat gisteravond maar eens gaan proeven... hoort dat te smaken als een baal shag aangelengd met water?
Verder waren er ook wel lekkere tinten in te ontdekken, maar was wel even schrikken...
  donderdag 4 november 2004 @ 17:54:09 #181
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_23079215
quote:
Op donderdag 4 november 2004 17:42 schreef Kjew het volgende:
Ik heb een fles Laphroaig gekocht (na alleen JW, JD, Famous Grouse, Grant's, Dimple, Ballantines te kennen...) en dat gisteravond maar eens gaan proeven... hoort dat te smaken als een baal shag aangelengd met water?
Verder waren er ook wel lekkere tinten in te ontdekken, maar was wel even schrikken...
Laphroaig is inderdaad het wat ruigere werk

Misschien had je beter eerst eens een Speysider kunnen proberen, die zijn over het algemeen wat zachter.
pi_23079975
quote:
Op donderdag 4 november 2004 17:54 schreef Againzender het volgende:

[..]

Laphroaig is inderdaad het wat ruigere werk
Alsof je een vloeibare rookwolk doorslikt ja... nou ja, ik denk dat ik er even aan moet wennen... Speysider? Nooit van gehoord, maar ik zal m eens proeven.
  donderdag 4 november 2004 @ 18:39:24 #183
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_23080193
quote:
Op donderdag 4 november 2004 18:29 schreef Kjew het volgende:

[..]

Alsof je een vloeibare rookwolk doorslikt ja... nou ja, ik denk dat ik er even aan moet wennen... Speysider? Nooit van gehoord, maar ik zal m eens proeven.
Dat is ook niet het merk, ik bedoel whisky uit de streek Speyside. Over het algemeen heeft elke regio zijn eigen 'type' smaak. Speyside heeft de meeste stokerijen, en over het algemeen zijn wat zachter van smaak.

Laphroaig komt van de 'streek' Islay, dat is een eilandje waar ze bekend staan om hun rokerigheid. De complete tegenhanger van Speyside zeg maar
pi_23081587
quote:
Op donderdag 4 november 2004 18:39 schreef Againzender het volgende:

[..]

Dat is ook niet het merk, ik bedoel whisky uit de streek Speyside. Over het algemeen heeft elke regio zijn eigen 'type' smaak. Speyside heeft de meeste stokerijen, en over het algemeen zijn wat zachter van smaak.

Laphroaig komt van de 'streek' Islay, dat is een eilandje waar ze bekend staan om hun rokerigheid. De complete tegenhanger van Speyside zeg maar
Hehe. Dat het een "Islay" was wist ik al, dat het rokerig zou zijn ook...maar niet op deze manier...
Dat Speyside een andere streek si weet ik dan nu weer wel. mooi.
  donderdag 4 november 2004 @ 19:34:18 #185
71919 wonderer
pi_23081592
Drinken jullie wel eens Irish coffee of is dat ook een doodzonde?
Vroeg me af of iemand een goed recept had.
pi_23081642
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:34 schreef wonderer het volgende:
Drinken jullie wel eens Irish coffee of is dat ook een doodzonde?
Vroeg me af of iemand een goed recept had.
Hehe, komt ie:

Scheutje goedkope whisk(e)y, hete koffie erbij, als je wil een beetje suiker, laagje geklopte melk of slagroom erop. Lekker.
  vrijdag 5 november 2004 @ 02:50:13 #187
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23089984
Laphroaig was voor mij liefde op het eerste gezicht. Wat een smaak, daar geniet je de volgende ochtend vaak ook nog van..
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_23104819
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 02:50 schreef Adagio het volgende:
Laphroaig was voor mij liefde op het eerste gezicht. Wat een smaak, daar geniet je de volgende ochtend vaak ook nog van..
Islay
Muay-Thai...
Mixed Martial Arts!
  zaterdag 6 november 2004 @ 23:15:16 #189
27698 Doffy
pi_23131874
Ik had gisteren in een kroeg een Gordon & MacPhail botteling van Glen Burgie: 13 jaar oud, volledig doorgesherry'd. In de neus veel toffee, sherry en wat rozijnen, met na een minuutje of wat een sterke geur van Tia Maria. Het was een vatsterkte (57.8%), dus de smaak was zeer aanwezig: onder een laag zoetigheid van de sherry, zat er wat zacht fruit in (banaan?) en wat 'plagerigs': salmiak ofzo? Niet eens zo slecht, alleen jammer dat de sherry echt de overhand had. Een 7+, wat mij betreft.
'Nuff said
pi_23131916
oh ja, ik moet nog even een Jack Daniel's met cola proberen. Nog nooit cola met whisky gemixed terwijl ik het allebei in huis heb.
All good things must come to an end...
  zaterdag 6 november 2004 @ 23:19:21 #191
27698 Doffy
pi_23131939
Hetwordt er beide nog smeriger van dan het al is
'Nuff said
pi_23132121
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 23:19 schreef Doffy het volgende:
Hetwordt er beide nog smeriger van dan het al is
m'n naieve vrolijkheid... wat doe je???
  zaterdag 6 november 2004 @ 23:42:04 #193
27698 Doffy
pi_23132316
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 23:31 schreef Praag het volgende:
m'n naieve vrolijkheid... wat doe je???
Nog een tip: gewoon doordrinken, dan proef je het op den duur vanzelf niet meer
'Nuff said
pi_23132403
Hm, een beetje hetzelfde effect als bij Rum-Cola en Vodka-Cola.
  zaterdag 6 november 2004 @ 23:56:01 #195
5260 Stewie
pi_23132552
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:34 schreef Kjew het volgende:

[..]

Hehe. Dat het een "Islay" was wist ik al, dat het rokerig zou zijn ook...maar niet op deze manier...
Ik wil hier geen reclame maken, en ben ook pas halverwege mijn eerste fles, maartoch....

Laphroaig... ...Anders proef je niks...

* Stewie is nu veslaafd.
  zondag 7 november 2004 @ 00:00:27 #196
27698 Doffy
pi_23132656
Laphroaig is een uitstekend begin, maar daar ben je na twee flessen op uitgekeken. Probeer eens Lagavulin 16, een sterkte Caol Ila, of Ardbeg 10!
'Nuff said
  zondag 7 november 2004 @ 00:04:08 #197
5260 Stewie
pi_23132725
quote:
Op zondag 7 november 2004 00:00 schreef Doffy het volgende:
Laphroaig is een uitstekend begin, maar daar ben je na twee flessen op uitgekeken. Probeer eens Lagavulin 16, een sterkte Caol Ila, of Ardbeg 10!
Staan genoteerd, alleen ik moet ook nog even een fles Highland Park 12 soldaat maken... Ik denk dat ik maar wat hulptroepen moet inschakelen...
  maandag 8 november 2004 @ 01:05:52 #198
71919 wonderer
pi_23156304
onder het motto "je moet toch zelf een keer tegen de deur lopen" Jack Daniels geprobeerd. Het stinkt! En de smaak, nou ja. Ook eens maar nooit weer
pi_23158918
Je moet dan ook wel de American Dream volledig volgen, combineren dus met dat andere amerikaanse product
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  maandag 8 november 2004 @ 12:40:21 #200
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_23162955
In de Still een Coal Ila met Medoc finish geprobeerd...een bijzondere ervaring. In eerste instantie proef je een wat bittere wijnsmaak die langzaam wordt verdrongen door een duidelijke whisky smaak...Ik heb het idee dat 12 jaar iets te jong is voor de combinatie met Medoc...16 of 18 jaar oude Coal Ila is denk ik beter geschikt.
= there is a light that never goes out =
  maandag 8 november 2004 @ 13:26:18 #201
27698 Doffy
pi_23164022
Medoc finish?

Wat ze al niet verzinnen...

zei hij die net een Arran Cognac finish besteld heeft...
'Nuff said
  maandag 8 november 2004 @ 13:39:07 #202
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_23164354
quote:
Op maandag 8 november 2004 13:26 schreef Doffy het volgende:
Medoc finish?

Wat ze al niet verzinnen...

zei hij die net een Arran Cognac finish besteld heeft...
Wat ze al niet verzinnen.

Zei hij die alleen maar een Highland Park 12yr en een Caol Ila 12yr in de kast heeft staan.
pi_23164862
In Highland Park 12yr ga ik wel mee. Ander ken ik niet.

Glen Morven Speyside ook best behoorlijk te drinken.
28
  maandag 8 november 2004 @ 14:17:55 #204
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_23165314
quote:
Op maandag 8 november 2004 13:58 schreef Akaro het volgende:
In Highland Park 12yr ga ik wel mee. Ander ken ik niet.

Glen Morven Speyside ook best behoorlijk te drinken.
Caol Ila is heel wat 'pittiger'. Het is dan ook een Islay.
  maandag 8 november 2004 @ 14:28:04 #205
56758 Aschkael
pi_23165534
Verkochten er ook rum met een Laphroaig finish...die heb ik helaas niet kunnen proberen omdat ik designated driver was...
  maandag 8 november 2004 @ 17:03:30 #206
71919 wonderer
pi_23169168
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:53 schreef W1ZZ het volgende:
Je moet dan ook wel de American Dream volledig volgen, combineren dus met dat andere amerikaanse product
M'n verloofde bedoel je?

Nee, ik heb geen idee waar je het over hebt...

Edit: Oh, cola? Ja, dat snap ik nu ook. Maar ja, eigenwijs he, allemaal zelf willen uitproberen
  maandag 8 november 2004 @ 17:05:00 #207
71919 wonderer
pi_23169214
quote:
Op maandag 8 november 2004 14:28 schreef Aschkael het volgende:
Verkochten er ook rum met een Laphroaig finish...die heb ik helaas niet kunnen proberen omdat ik designated driver was...
Newbie alert, maar wat moet ik onder "finish" verstaan?
  maandag 8 november 2004 @ 17:11:18 #208
27698 Doffy
pi_23169387
Een whisky die jaren op een 'gewoon' eikenhouten vat gelegen heeft, en daarna nog enige tijd (enkele maanden tot enkele jaren) op een 'ander' type vat. Vaak portvaten, wijnvaten, cognacvaten, speciale sherryvaten, etc. Dat noemen ze een 'finish'.
'Nuff said
pi_23298968
Whisky liefhebbers, melden!

Een aardig flesje staat vanavond op het menu:
Blairmhor pure Malt.
  zondag 14 november 2004 @ 00:44:41 #210
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23299225
Akkoord, er staat hier te veel, en ik drink het te weinig...
pi_23299738
Ik heb vanavond in een chique restaurant een prima whisky ingeschonken gekregen, waar de ober tot twee keer toe de naam aan me heeft verteld, maar ik ben hem inmiddels al weer vergeten

Heel erg lomp, in spreektaal zegmaar, kwam het neer op 'le pfloi'. De naam was Keltisch (dat weet ik dan weer wel )
Hij smaakt een beetje rokerig, beetje 'vol' . Is rond de 10 jaar oud, en kwam van een stokerij aan de zee, vlak bij een waterval (daar komt de naam ook van).

Wie helpt mij uit te brand?
  zondag 14 november 2004 @ 02:07:22 #212
71919 wonderer
pi_23300686
Laphraoig denk ik...

Vandaag mini-proeverij gedaan in Den Bosch met een vriend die bier ging proeven. Johnny Walker Red Label (lekker), Cardhu 12 yr (erg lekker) en William Lawson's (lekker, maar niet wat ik van whisky verwachtte, erg... kruidig?)

De Highland Park en Chivas Regal heb ik laten staan omdat ik verwachtte dat ik die wel op de fokmeeting zal kunnen proberen... maar moeilijk kiezen hoor, als er zo veel staan die je nog niet kent!
pi_23300765
Die van mij is slechts 8 jaartjes jong.

Jammer, ik zit alweer op de helft .
  zondag 14 november 2004 @ 08:40:18 #214
27698 Doffy
pi_23301726
Over de fok whisky meet gesproken, doen we nu de 27e?
'Nuff said
  zondag 14 november 2004 @ 10:59:29 #215
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_23302372
quote:
Op zondag 14 november 2004 08:40 schreef Doffy het volgende:
Over de fok whisky meet gesproken, doen we nu de 27e?
Wat mij betreft is dat prima. Ik weet niet hoe de anderen er over denken. Misschien een poll starten?
pi_23303447
De 27e is net die éne zaterdag dat ik niet kan...
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  maandag 15 november 2004 @ 09:19:38 #217
27698 Doffy
pi_23322912
Wie kan er wel op 11 of 18 december?
'Nuff said
  maandag 15 november 2004 @ 11:40:37 #218
56758 Aschkael
pi_23325240
In de categorie Whisky & sigaren een tip van Aschkael:

The Griffin's fuerte sigaartje met een glas Bowmore 12 yo.

Die Bowmore daar ben ik aardig van onder de indruk. De meeste zachte Islayer die ik tot nu toe heb geproefd. Hij is wat zoetig en zacht maar heeft toch ook die karakteristieke rook smaak van Islay whiskies. van harte aan te raden.
  maandag 15 november 2004 @ 11:57:16 #219
27698 Doffy
pi_23325544
Gelukkig verschillen smaken enorm, en kan ik de Bowmore 12 (distillery botteling althans) van harte afraden.

Wie een zachte Islay wil kan ook denken aan een zachte Bruichladdich, of een Bunnahabhain - die is nauwelijks nog als Islay te herkennen.
'Nuff said
  maandag 15 november 2004 @ 18:42:38 #220
71919 wonderer
pi_23334144
11 december kan ik wel, geloof ik.
  maandag 15 november 2004 @ 19:48:29 #221
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_23335856
quote:
Op maandag 15 november 2004 18:42 schreef wonderer het volgende:
11 december kan ik wel, geloof ik.
me 2

(18e trouwens ook)
  donderdag 18 november 2004 @ 16:57:06 #222
27698 Doffy
pi_23404990
Ok, nog meer liefhebbers voor de 11e dan?
'Nuff said
  maandag 22 november 2004 @ 10:08:28 #223
27698 Doffy
pi_23486035
Zow, dat was weer een fijne proeverij, afgelopen zaterdag!

Jammer alleen dat we met z'n allen de Balvenie Double Wood (sherry/bourbon, 43%, dist) hebben uitgeroepen tot beste whisky van de avond...

En dat terwijl onze Lochside 23yr (sherry wood, 55.1%, Cadenhead's) toch echt de beste was

Hoewel de Glenallachie 13yr (bourbon, 55.8%, Cadenhead's) ook bepaald niet verkeerd was! Hoedt u echter voor de Macduff 14yr (bourbon, 43%, Coopers Choice), tenzij u hecht aan de smaak van natte hooizolders.

Maar: het was bijzonder gezellig, de zalm-hapjes waren zalig, en we komen volgende keer weer!
'Nuff said
  maandag 22 november 2004 @ 21:12:05 #224
27698 Doffy
pi_23501296
Ok mensen, mijn agenda is momenteel een zooitje: ik kan de 11e niet. Sterker, een vrijdagavond zou mij beter uitkomen. Ik noem de 10e of de 17e december - of de 7e of 8e januari 2005.

Wie voelt zich ondanks mijn chaotische toestanden toch nog geroepen om bijeen te komen om gezamelijk de betere whiskies te drinken in HET whiskycafe van Amsterdam?
'Nuff said
  maandag 22 november 2004 @ 21:16:36 #225
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_23501428
quote:
Op maandag 22 november 2004 21:12 schreef Doffy het volgende:
Ok mensen, mijn agenda is momenteel een zooitje: ik kan de 11e niet. Sterker, een vrijdagavond zou mij beter uitkomen. Ik noem de 10e of de 17e december - of de 7e of 8e januari 2005.

Wie voelt zich ondanks mijn chaotische toestanden toch nog geroepen om bijeen te komen om gezamelijk de betere whiskies te drinken in HET whiskycafe van Amsterdam?
Ik weet dat het overbodig is, maar ik meld me toch maar.
  maandag 22 november 2004 @ 21:26:22 #226
27698 Doffy
pi_23501697
Jeeej
'Nuff said
  maandag 22 november 2004 @ 21:32:42 #227
71919 wonderer
pi_23501886
Ik weet niet hoe lang zoiets duurt, maar ik ben afhankelijk van treinen en kan dus niet TE lang blijven. Maar verder meld ik me wel.
  maandag 22 november 2004 @ 21:37:14 #228
27698 Doffy
pi_23502012
Leuk! Heb je ook een voorkeursdatum?
'Nuff said
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: