Gewoon dit topic in de gaten houden...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:18 schreef wonderer het volgende:
Dan doen we de weken erna...? Zo ver vooruit plannen lukt me nietLaat maar weten.
Ja hoor, je kunt om halfjes vragen. Ook om dubbele als je wil, maar ik schat dat dat dan in jouw geval niet zo verstandig is. Maar ik weet niet wat voor glazen je gewend bent? Want de glazen in de Still zijn al niet groot hoor. Maar dat merk je dan vanzelf (als je komt).quote:Op zondag 24 oktober 2004 16:34 schreef wonderer het volgende:
Gisteren in een cafe Jameson geprobeerd. Ik kom er net achter dat het whiskey is, dat wist ik niet, maar ik kon ook niet goed zien wat ze verder hadden. Ja, Southern Comfort, Four Roses en GlenFiddich (die ik nog niet lekker vind). Maar Jameson kende ik van naam en ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik die geprobeerd heb. Lekker zacht.
Trouwens, bij zo'n proeverij, kun je daar ook om halfjes vragen? Anders denk ik dat ik niet verder kom dan twee of drie glazen, dan lig ik onder de tafel
5cl (een zo'n miniflesje) vind ik meer dan zat (normaal doe ik daar een uur over). Een flink glas Burn of Speyside gaf mijn evenwichtsgevoel al een flinke knauw, dus...quote:Op zondag 24 oktober 2004 16:40 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Ja hoor, je kunt om halfjes vragen. Ook om dubbele als je wil, maar ik schat dat dat dan in jouw geval niet zo verstandig is. Maar ik weet niet wat voor glazen je gewend bent? Want de glazen in de Still zijn al niet groot hoor. Maar dat merk je dan vanzelf (als je komt).
Komt tijd, komt single malt whiskyquote:Op woensdag 27 oktober 2004 02:03 schreef Stewie het volgende:
Ha, cool topic... Ben zelf sinds een maand of 2 na een jarenlange J.D.-cola verslaving begonnen met 'puur' whisky te drinken...
Ja. Maar dat is heiligschennis bij alles wat je echt 'whisky' mag noemenquote:Heb nog wel wat vragen: Is een tumbler heiligschennis bij deze 2 whisky's ?
Nee hoor, een paar druppels water zijn ok. Zolang het maar geen druppels water in ijsklontjes-vorm zijn.quote:En zijn een paar druppels water bij deze 2 whisky's heiligschennis ?
Maar dat is ook heel erg afhankelijk van de whisky en je eigen smaak, toch?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 08:53 schreef Doffy het volgende:
[..]
Nee hoor, een paar druppels water zijn ok. Zolang het maar geen druppels water in ijsklontjes-vorm zijn.
Kijk, dat is nou wél heiligschennis! (Tenminste, volgens sommigen. Ik heb het nog nooit geprobeerd, mede dankzij de mening van 1 bepaalde persoon hier, welke ik heel erg respecteer.)quote:Op woensdag 27 oktober 2004 15:13 schreef Kjew het volgende:
Euh, what about the Famous Grouse?
Ik vind hem lekker. Toegankelijk. Misschien dat Doffy het daarom heiligschennis vindt, omdat iedereen het kan drinken (want veel in cafe's geschonken)quote:Op woensdag 27 oktober 2004 15:13 schreef Kjew het volgende:
Euh, what about the Famous Grouse?
Ja post anders eens een plaatje van een glas dat je aanraadt...quote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:39 schreef wonderer het volgende:
En Doffy, wat voor glas moet je dan hebben?
Een voorbeeld van een whisky proefglas vind je bijvoorbeeld hier. Zogenaamd tulpglas. Maar goed, laat Doffy dit nog maar even conformeren, voordat ik voor mijn beurt praat...quote:Op donderdag 28 oktober 2004 02:17 schreef Stewie het volgende:
[..]
Ja post anders eens een plaatje van een glas dat je aanraadt...
Ik zou zeggen dat het wel klopt. Ik heb d'r zelf 4 van in de kast staan.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 20:37 schreef jhksema het volgende:
[..]
Een voorbeeld van een whisky proefglas vind je bijvoorbeeld hier. Zogenaamd tulpglas. Maar goed, laat Doffy dit nog maar even conformeren, voordat ik voor mijn beurt praat...
[afbeelding]
PS Dat dekseltje is om geuren in glas zich op te doen laten hopen, opdat je de geur bij het verwijderen van het dekseltje intenser waar kan nemen. Die dekseltjes zijn echter schijtduur (ca. ¤3,-), en zeer kwetsbaar. Zo'n glas ZONDER dekseltje kan je bijvoorbeeld voor ¤1,60 bij Ton Overmars (neem aan dat deze naam geen onbekende is binnen dit topic) halen.
Het marketing verhaal op de fles verhaalt over de heropening van Ardbeg in 1997 en verteld dat tot botteling van dit 6 jaar oude spul is besloten om Ardbeg liefhebbers vast kennis te laten maken met de nieuwe Ardbeg, nog voor deze als de bekende Ardbeg 10 over de toonbank kan.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:28 schreef Againzender het volgende:
Ik zie daar opeens Ardbeg, en vraag mij af, heeft iemand hier wel eens de Very Young Ardbeg geproefd? Ik zie hem op de site van Overmars staan, is zes jaar oud die Ardbeg!
Ik mieter Ballantines alleen nog maar door de cola, ik vind het puur echt niet lekker. Tis net of het aan de samenstelling ligt, het proeft iig erg anders dan de wat duurdere whiskeys. Zou dit door de soort kleurstoffen oid kunnen komen?quote:Op zondag 31 oktober 2004 19:25 schreef wonderer het volgende:
Ballantines geprobeerd bij mijn oom (die had zich eraan bezat, leuk was dat) maar vond het niet heel bijzonder. Deed me erg aan Grouse denken, kan dat?
Laphroaig is inderdaad het wat ruigere werkquote:Op donderdag 4 november 2004 17:42 schreef Kjew het volgende:
Ik heb een fles Laphroaig gekocht (na alleen JW, JD, Famous Grouse, Grant's, Dimple, Ballantines te kennen...) en dat gisteravond maar eens gaan proeven... hoort dat te smaken als een baal shag aangelengd met water?
Verder waren er ook wel lekkere tinten in te ontdekken, maar was wel even schrikken...
Alsof je een vloeibare rookwolk doorslikt ja...quote:Op donderdag 4 november 2004 17:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
Laphroaig is inderdaad het wat ruigere werk![]()
Dat is ook niet het merk, ik bedoel whisky uit de streek Speyside. Over het algemeen heeft elke regio zijn eigen 'type' smaak. Speyside heeft de meeste stokerijen, en over het algemeen zijn wat zachter van smaak.quote:Op donderdag 4 november 2004 18:29 schreef Kjew het volgende:
[..]
Alsof je een vloeibare rookwolk doorslikt ja...nou ja, ik denk dat ik er even aan moet wennen... Speysider? Nooit van gehoord, maar ik zal m eens proeven.
Hehe. Dat het een "Islay" was wist ik al, dat het rokerig zou zijn ook...maar niet op deze manier...quote:Op donderdag 4 november 2004 18:39 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat is ook niet het merk, ik bedoel whisky uit de streek Speyside. Over het algemeen heeft elke regio zijn eigen 'type' smaak. Speyside heeft de meeste stokerijen, en over het algemeen zijn wat zachter van smaak.
Laphroaig komt van de 'streek' Islay, dat is een eilandje waar ze bekend staan om hun rokerigheid. De complete tegenhanger van Speyside zeg maar
Hehe, komt ie:quote:Op donderdag 4 november 2004 19:34 schreef wonderer het volgende:
Drinken jullie wel eens Irish coffee of is dat ook een doodzonde?
Vroeg me af of iemand een goed recept had.
Islayquote:Op vrijdag 5 november 2004 02:50 schreef Adagio het volgende:
Laphroaig was voor mij liefde op het eerste gezicht. Wat een smaak, daar geniet je de volgende ochtend vaak ook nog van..
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:19 schreef Doffy het volgende:
Hetwordt er beide nog smeriger van dan het al is
Nog een tip: gewoon doordrinken, dan proef je het op den duur vanzelf niet meerquote:Op zaterdag 6 november 2004 23:31 schreef Praag het volgende:m'n naieve vrolijkheid... wat doe je???
Ik wil hier geen reclame maken, en ben ook pas halverwege mijn eerste fles, maartoch....quote:Op donderdag 4 november 2004 19:34 schreef Kjew het volgende:
[..]
Hehe. Dat het een "Islay" was wist ik al, dat het rokerig zou zijn ook...maar niet op deze manier...![]()
Staan genoteerd, alleen ik moet ook nog even een fles Highland Park 12 soldaat maken... Ik denk dat ik maar wat hulptroepen moet inschakelen...quote:Op zondag 7 november 2004 00:00 schreef Doffy het volgende:
Laphroaig is een uitstekend begin, maar daar ben je na twee flessen op uitgekeken. Probeer eens Lagavulin 16, een sterkte Caol Ila, of Ardbeg 10!
Wat ze al niet verzinnen.quote:Op maandag 8 november 2004 13:26 schreef Doffy het volgende:Medoc finish?
Wat ze al niet verzinnen...![]()
zei hij die net een Arran Cognac finish besteld heeft...
Caol Ila is heel wat 'pittiger'. Het is dan ook een Islay.quote:Op maandag 8 november 2004 13:58 schreef Akaro het volgende:
In Highland Park 12yr ga ik wel mee. Ander ken ik niet.
Glen Morven Speyside ook best behoorlijk te drinken.
M'n verloofde bedoel je?quote:Op maandag 8 november 2004 08:53 schreef W1ZZ het volgende:
Je moet dan ook wel de American Dream volledig volgen, combineren dus met dat andere amerikaanse product
Newbie alert, maar wat moet ik onder "finish" verstaan?quote:Op maandag 8 november 2004 14:28 schreef Aschkael het volgende:
Verkochten er ook rum met een Laphroaig finish...die heb ik helaas niet kunnen proberen omdat ik designated driver was...
Wat mij betreft is dat prima. Ik weet niet hoe de anderen er over denken. Misschien een poll starten?quote:Op zondag 14 november 2004 08:40 schreef Doffy het volgende:
Over de fok whisky meet gesproken, doen we nu de 27e?
me 2quote:Op maandag 15 november 2004 18:42 schreef wonderer het volgende:
11 december kan ik wel, geloof ik.
Ik weet dat het overbodig is, maar ik meld me toch maar.quote:Op maandag 22 november 2004 21:12 schreef Doffy het volgende:
Ok mensen, mijn agenda is momenteel een zooitje: ik kan de 11e niet. Sterker, een vrijdagavond zou mij beter uitkomen. Ik noem de 10e of de 17e december - of de 7e of 8e januari 2005.
Wie voelt zich ondanks mijn chaotische toestanden toch nog geroepen om bijeen te komen om gezamelijk de betere whiskies te drinken in HET whiskycafe van Amsterdam?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |