Wat een avond zeg in de coppa Italia, ongelooflijk.
Allereerst mikt Cagliari Lazio eruit door een knappe goal van Zola in de verlening.
Ten tweede verpulverde Roma het arme Siena, maar dat zag er na 35 minuten niet zo uit.
Niet omdat Roma slecht speelde of achter stond, het was al 0-2 door Dellas en Totti, maar omdat er zo ongelooflijk veel vuurwerk afgestoken werd in de Curva met Roma fans in het zo goed als windstille stadion, dat er op een gegeven moment helemaal niks meer te zien was.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo veel vuurwerk in zo'n korte tijd in een voetbalstadion afgestoken heb zien worden gezien als hier, werkelijk onvoorstelbaar.
De wedstrijd stond na al een uur oponthoud op het punt om gestaakt te worden, toen vrij plotseling de wind aanwakkerde en het zicht langzaam verbeterde.
Siena kwam nog even terug tot 1-2 (pingel na hands van Totti) maar Cassano, Montella en Curvia lieten alleen zien dat ze kunnen scoren: 1-5
En tot slot, Lecce en Udinese.
De clubs hebben nu 3 keer tegen elkaar gespeeld en in deze wedstrijden werd in totaal liefst 23 keer gescoord. Voor de competitie werd het in Lecce 3-4, en in de heenwedstrijd van de beker wist Udinese ondanks een 3-0 achterstand met 4-5 te winnen, voornamelijk dankzij di Michele die 2 keer scoorde en in de blessuretijd toen een strafschop stopte daar de doelman met rood moest vertrekken wegens het veroorzaken hiervan.
Vanmiddag stond Udinese al binnen 10 minuten op een, zo leek het, veilige 1-0.
Lecce kwam goed terug, scoorde vlak voor rust de 1-1 en direct erna de 1-2. Lang golfde het duwel zonder verdere goals op en neer, 8 minuten voor tijd was het nog steeds 1-2, totdat KOnan de 1-3 maakte en Vucinic direct erna 1-4 met z'n 2e van de match, Lecce op rozen, zo leek het, met een dubbele genadeklap.
Echter, Udinese maakte weer direct 2-4 en 3 minuten in de blessuretijd was Di Michele weer 'matchwinner' want ondanks dat Udinese verloor, betekende de 3-4 van Di Michele wel dat Udinese doorgaat en niet Lecce.
In de volgende ronde wacht Milan trouwens dan als tegenstander, ook toevallig de tegenstander komend weekend in de Serie A.
Voor de
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammā, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away