Onzin.quote:Op maandag 30 augustus 2004 01:57 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
En bevooroordeeld.
Je roept jezelf uit tot "allochtonendeskundige"quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:05 schreef Lkw het volgende:
Het kenmerk van een vooroordeel is dat je stelling neemt zonder eerst ervaring opgedaan te hebben. En zoals ik nu al voor de derde keer zeg, ik heb die ervaring overvloedig opgedaan, doordat ik veel en met veel verschillende allochtonen gewerkt heb.
Ik noem mezelf geen allochtonendeskundige. Ik heb slechts veel ervaring met allochtone jongeren, heb er namelijk mee gewerkt. Maar als jij dat in twijfel wilt trekken, mag dat hoor. Ik zal daar niet wakker van liggen.quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jaja..
Maar zoals je stelt kan het ook impliceren dat je bedoelt dat de meeste racisten niet autochtoon zijn.
En dat wilde ik even bijstellen door nuchter terug te grijpen op de verhoudingsaantal .
Maar je bewering- wel rekening houdend met de verhouding - is nog steeds aanvechtbaar.
Het enig argument wat jij geeft is het autoriteitsargument : je schijnt verdomd veel allochtonen te kennen en veel met hen om te gaan
En dat betwijfel ik...ik ken dat type argument.
Voor iemand die verdomd veel "weet" sla je een gigantische flater door te beweren dat hangjongeren best een jarenlang gevangenisverblijf kan betalen..
Dan zak je als "allochtonendeskundige" al door de mand.
Ja, dat is waarschijnlijk wel zo, misschien en helaas is dat niet te voorkomen. Alhoewel ik het geen oordeel zou willen noemen. Meer een vaststelling geboren uit ervaring.quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:14 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ik zeg niet dat je een oordeel over allochtonen had voor je met ze in contact kwam (al is dat uiteraard mogelijk, het is vaak onbewust), wel dat je er nu een hebt en dat dat als paradigma functioneert voor je omgang met allochtonen en de manier waarop je hun handelingen dudit.
En met al je ervaring durf je te beweren dat hangjongeren bulken van het geld ?quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:13 schreef Lkw het volgende:
Ik noem mezelf geen allochtonendeskundige. Ik heb slechts veel ervaring met allochtone jongeren, heb er namelijk mee gewerkt. Maar als jij dat in twijfel wilt trekken, mag dat hoor. Ik zal daar niet wakker van liggen.
Ik pretendeer niks. Ik vertel dat ik met allochtone jongeren heb gewerkt omdat dat zinvol is. Niet om mee te pronken of iets dergelijks.quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En met al je ervaring durf je te beweren dat hangjongeren bulken van het geld ?
Kom nou...
En wel zoveel dat ze een tuchtschool kunnen betalen.
En dat is toch echt een gevangenis...hoe mooi jij het wilt verbloemen.
Als je werkelijk goed in die problematiek zat dan maak je onderscheid tussen diverse groepen hangjongeren...tussen diverse allochtonen.
Ik vind het anti-deskundig dat je tientallen groepen allochtonen op een hoop gooit.
En ronduit a-sociaal dat je hangjongeren het recht op kinderen krijgen wilt ontzeggen.
En je had met al je vermeende ervaring kunnen weten dat lastige hangjongeren op een zekere leeftijd stoppen met lastig hangen op straat.
Ze hebben een vriendin, vrouw, eigen huis, en zijn eindelijk van huis weg.
Nee letterlijk heb je jezelf geen deskundige genoemd, maar je pretendeert het wel door steeds maar te zeggen hoeveel je ervaring niet hebt.
Toch is volgens mij het probleem daarmee nog niet voorbij. Als deze voormalig criminele jongeren zonder heropvoeding zélf kinderen krijgen, is de kans bijzonder groot dat het verhaal weer van voren af aan begint. Daarom ook hoop ik dat de politiek besluit tot een flinke uitbreiding van het aantal tuchtscholen en niet-handhaafbare jongeren daarheen stuurt. Daarmee investeer je in de toekomst en de jongeren zelf kijken vaak ook positief terug op zo'n heropvoeding.quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:35 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[......]
Dat (hang)jongeren (in de pregnante betekenis van "criminele (hang)jongeren") naarmate ze ouder worden uit de criminaliteit stappen is idd waar en ontkracht het idee dat ze later een "criminele klasse" zouden gaan vormen.
Het lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk dat hangjongeren zoveel geld hebben dat ze een jarenlange opsluiting zelf kunnen betalen.quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:36 schreef Lkw het volgende:
Verder vind ik het nu inmiddels welletjes. Jij vertaalt mijn opmerking over de Glenn Mills school en dat jongeren daar zelf ook aan mee zouden moeten betalen omdat ze vaak meer geld hebben dan je zou denken, stomweg naar dat ze "bulken van het geld en hun levenslange opsluiting in de gevangenis helemaal zelf zouden moeten en kunnen betalen".
Een tuchtschool is een mooi woord voor gevangenis.quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:44 schreef Lkw het volgende:
Toch is volgens mij het probleem daarmee nog niet voorbij. Als deze voormalig criminele jongeren zonder heropvoeding zélf kinderen krijgen, is de kans bijzonder groot dat het verhaal weer van voren af aan begint. Daarom ook hoop ik dat de politiek besluit tot een flinke uitbreiding van het aantal tuchtscholen en niet-handhaafbare jongeren daarheen stuurt. Daarmee investeer je in de toekomst en de jongeren zelf kijken vaak ook positief terug op zo'n heropvoeding.
Hartelijk dank voor je achterlijke bijdrage in de anti-moslimhetze...quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:48 schreef Oversight het volgende:Een goede moslim is een utopie.
quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hartelijk dank voor je achterlijke bijdrage in de anti-moslimhetze...
Ah jij bent dus aanhanger van de sharia?quote:Op maandag 30 augustus 2004 03:00 schreef Oversight het volgende:
een perfecte oplossing tegen moslimterreur in ons landje,
voer alle moslimstraffen per direct in, voor alle in nederland wonende moslims.
brutaal op straat tegen oudere of bejaarde,... lijfstraffen !!!
iets gesloten,... hand eraf !
moord,.. doodstraf !
![]()
Wat Middeleeuws, zeg.quote:Op maandag 30 augustus 2004 03:00 schreef Oversight het volgende:voer alle moslimstraffen per direct in, voor alle in nederland wonende moslims.
Ze jatten niet van moslims. Dat mag niet van Allah. Het valt dus niet onder racisme maar onder fascistische indoctrinatie (islam).quote:Op maandag 30 augustus 2004 01:03 schreef Lkw het volgende:
[ze jatten alleen van Nederlandse bejaarden en nooit van Marokkaanse bejaarden.]
Men zou eens een onderzoek moeten doen naar wie de grootste racisten zijn in Nederland. Anders dan men jarenlang heeft willen doen geloven, zijn dat niet de autochtonen.
Je hebt recht op je eigen geloof en wat abjecte mening. Je laatste stelling wordt echter dagelijks gefalsificeerd. Zoals er ook slimme autochtonen en atheïsten bestaan, zo bestaan er ook aanspreekbare moslims die werken voor hun geld, belasting betalen en hun best doen om deze samenleving op te bouwen.quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:48 schreef Oversight het volgende:Ik vind het Moslimgeloof een achterlijk geloof !
Een goede moslim is een utopie.
Bedoel je het dierentuin principe? Kom je uit Senegal, dan pakken we de straffen en gevangenisomstandigheden uit dat land, uit Marokko? Dito aanpak. Het idee van straf aanpassen aan cultuur, zodat een straf echt aansluit bij de levenswijze van iemand?quote:Op maandag 30 augustus 2004 03:00 schreef Oversight het volgende:
een perfecte oplossing tegen moslimterreur in ons landje,
voer alle moslimstraffen per direct in, voor alle in nederland wonende moslims.
Om eerlijk te zijn vraag ook ik mij af waar zij zich mee bemoeit. Ze hoeft niet als de moeder van al die vrouwen op te treden hoor. Wat denkt zij wel niet.quote:Op maandag 30 augustus 2004 01:16 schreef Geertsema het volgende:
[..]
Ook een mooi voorbeeld. Een Libanees met een Belgisch paspoort, verkregen door een schijnhuwelijk, komt hier in Nederland vertellen dat een Somalische vrouw die zich inzet voor de emancipatie van de moslimdames haar smoel moet houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |