abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 augustus 2004 @ 02:05:46 #76
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_21632005
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 01:57 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

En bevooroordeeld.
Onzin.

Het kenmerk van een vooroordeel is dat je stelling neemt zonder eerst ervaring opgedaan te hebben. En zoals ik nu al voor de derde keer zeg, ik heb die ervaring overvloedig opgedaan, doordat ik veel en met veel verschillende allochtonen gewerkt heb.

Je kunt hoogstens zeggen dat mijn ervaringen geen wetenschappelijk onderzoek zijn. Dat zou wél een terechte opmerking zijn. Ware het niet dat ik nergens heb beweerd dat eea uit wetenschappelijk onderzoek is bewezen
Stop the world, I want to get out.
pi_21632044
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 02:05 schreef Lkw het volgende:

Het kenmerk van een vooroordeel is dat je stelling neemt zonder eerst ervaring opgedaan te hebben. En zoals ik nu al voor de derde keer zeg, ik heb die ervaring overvloedig opgedaan, doordat ik veel en met veel verschillende allochtonen gewerkt heb.
Je roept jezelf uit tot "allochtonendeskundige"
Nou, mijn ervaringen met zelfbenoemde "allochtonendeskundigen" is niet positief.
Het is vaak een middel om vooroordelen en ethnische haat dwingend te verkopen .
Zoals je onzinstelling dat hangjongeren bulken van het geld en je vage suggestie dat ze voor het leven opgesloten moeten worden.
Ik zie daar geen deskundigheid in.
  maandag 30 augustus 2004 @ 02:13:42 #78
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_21632071
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 02:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jaja..
Maar zoals je stelt kan het ook impliceren dat je bedoelt dat de meeste racisten niet autochtoon zijn.
En dat wilde ik even bijstellen door nuchter terug te grijpen op de verhoudingsaantal .
Maar je bewering- wel rekening houdend met de verhouding - is nog steeds aanvechtbaar.
Het enig argument wat jij geeft is het autoriteitsargument : je schijnt verdomd veel allochtonen te kennen en veel met hen om te gaan
En dat betwijfel ik...ik ken dat type argument.
Voor iemand die verdomd veel "weet" sla je een gigantische flater door te beweren dat hangjongeren best een jarenlang gevangenisverblijf kan betalen..
Dan zak je als "allochtonendeskundige" al door de mand.
Ik noem mezelf geen allochtonendeskundige. Ik heb slechts veel ervaring met allochtone jongeren, heb er namelijk mee gewerkt. Maar als jij dat in twijfel wilt trekken, mag dat hoor. Ik zal daar niet wakker van liggen.

Verder word ik het nogal zat dat jij me dingen in de mond blijft leggen die ik niet gezegd heb. Zo heb ik niet beweerd dat jongeren hun eigen gevangenisverblijf moeten betalen. Dat verzin je gewoon.

Ik blijf niet aan het knippen en plakken, grmbl.

Ik heb gezegd dat probleemjongeren naar een Glenn Mills (dus geen gevangenis) sturen veel geld kost. Ik heb gezegd dat de maatschappij dan maar die hoge kosten ervoor over moet hebben. En ik heb gezegd dat ouders van probleemjongeren en de jongeren zélf daaraan ook moeten meebetalen.

Leer eens lezen man, of leer discussiëren
  maandag 30 augustus 2004 @ 02:14:50 #79
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_21632080
Ik zeg niet dat je een oordeel over allochtonen had voor je met ze in contact kwam (al is dat uiteraard mogelijk, het is vaak onbewust), wel dat je er nu een hebt en dat dat als paradigma functioneert voor je omgang met allochtonen en de manier waarop je hun handelingen duidt. Het is onmogelijk dat een dergelijke uitgesproken mening over "de allochtone jongeren" geen invloed heeft op je gedrag (vermijdingsgedrag, lichaamstaal)...
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  maandag 30 augustus 2004 @ 02:22:58 #80
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_21632156
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 02:14 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Ik zeg niet dat je een oordeel over allochtonen had voor je met ze in contact kwam (al is dat uiteraard mogelijk, het is vaak onbewust), wel dat je er nu een hebt en dat dat als paradigma functioneert voor je omgang met allochtonen en de manier waarop je hun handelingen dudit.
Ja, dat is waarschijnlijk wel zo, misschien en helaas is dat niet te voorkomen. Alhoewel ik het geen oordeel zou willen noemen. Meer een vaststelling geboren uit ervaring.

Maar ik oordeel of veroordeel niet volgens mij. Dat is althans niet mijn opzet. Elke mens die ik tegenkom, probeer ik zoveel mogelijk met een schone lei toe te laten en volgens mij lukt me dat aardig. Ik laat me in ieder geval nooit leiden door een stigma dat een bepaalde bevolkingsgroep heeft. Iedere persoon die ik ontmoet, is een persoon, los van zijn afkomst of etnische groep.

Wat ik wél probeer te doen, is omschrijven wat er gaande is in de maatschappij. Dat vind ik interessant en natuurlijk moet je daarbij altijd in bepaalde mate generaliseren. Anders kun je nooit iets beweren.
pi_21632176
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 02:13 schreef Lkw het volgende:

Ik noem mezelf geen allochtonendeskundige. Ik heb slechts veel ervaring met allochtone jongeren, heb er namelijk mee gewerkt. Maar als jij dat in twijfel wilt trekken, mag dat hoor. Ik zal daar niet wakker van liggen.
En met al je ervaring durf je te beweren dat hangjongeren bulken van het geld ?
Kom nou...
En wel zoveel dat ze een tuchtschool kunnen betalen.
En dat is toch echt een gevangenis...hoe mooi jij het wilt verbloemen.
Als je werkelijk goed in die problematiek zat dan maak je onderscheid tussen diverse groepen hangjongeren...tussen diverse allochtonen.
Ik vind het anti-deskundig dat je tientallen groepen allochtonen op een hoop gooit.
En ronduit a-sociaal dat je hangjongeren het recht op kinderen krijgen wilt ontzeggen.
En je had met al je vermeende ervaring kunnen weten dat lastige hangjongeren op een zekere leeftijd stoppen met lastig hangen op straat.
Ze hebben een vriendin, vrouw, eigen huis, en zijn eindelijk van huis weg.

Nee letterlijk heb je jezelf geen deskundige genoemd, maar je pretendeert het wel door steeds maar te zeggen hoeveel ervaring je hebt.
  maandag 30 augustus 2004 @ 02:35:45 #82
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_21632233
Differentiëren naar bepaalde subgroepen binnen de allochtonen is m.i. niet nodig, aangezien je er op die manier nog steeds van uit gaat dat er een link is tussen land van herkomst en criminaliteit. Alle allochtonen en autochtonen zijn ceteris paribus identiek, behalve dan wat betreft land van herkomst, en ik zie echt niet in hoe er tussen dat laatste en criminaliteit een samenhang zou kunnen zijn (nogmaals: indien ze op de overige kenmerken gelijk zijn, m.a.w. indien er correctie optreedt voor opvoedingsmilieu, socio-economische klasse, opleidingsniveau e.d.). Veeleer dient m.i. gedifferentieerd te worden naar factoren die wel samenhangen met criminaliteit.

Dat (hang)jongeren (in de pregnante betekenis van "criminele (hang)jongeren") naarmate ze ouder worden uit de criminaliteit stappen is idd waar en ontkracht het idee dat ze later een "criminele klasse" zouden gaan vormen.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  maandag 30 augustus 2004 @ 02:36:03 #83
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_21632235
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 02:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En met al je ervaring durf je te beweren dat hangjongeren bulken van het geld ?
Kom nou...
En wel zoveel dat ze een tuchtschool kunnen betalen.
En dat is toch echt een gevangenis...hoe mooi jij het wilt verbloemen.
Als je werkelijk goed in die problematiek zat dan maak je onderscheid tussen diverse groepen hangjongeren...tussen diverse allochtonen.
Ik vind het anti-deskundig dat je tientallen groepen allochtonen op een hoop gooit.
En ronduit a-sociaal dat je hangjongeren het recht op kinderen krijgen wilt ontzeggen.
En je had met al je vermeende ervaring kunnen weten dat lastige hangjongeren op een zekere leeftijd stoppen met lastig hangen op straat.
Ze hebben een vriendin, vrouw, eigen huis, en zijn eindelijk van huis weg.

Nee letterlijk heb je jezelf geen deskundige genoemd, maar je pretendeert het wel door steeds maar te zeggen hoeveel je ervaring niet hebt.
Ik pretendeer niks. Ik vertel dat ik met allochtone jongeren heb gewerkt omdat dat zinvol is. Niet om mee te pronken of iets dergelijks.

Verder vind ik het nu inmiddels welletjes. Jij vertaalt mijn opmerking over de Glenn Mills school en dat jongeren daar zelf ook aan mee zouden moeten betalen omdat ze vaak meer geld hebben dan je zou denken, stomweg naar dat ze "bulken van het geld en hun levenslange opsluiting in de gevangenis helemaal zelf zouden moeten en kunnen betalen".

Aan dit soort onkundige discussiepartners ga ik dus niet langer mijn tijd besteden. Als jij niet normaal kunt reageren op wat ik daadwerkelijk zeg en door mijn woorden te verdraaien je eigen kleine gelijk wilt halen, be NOT my guest. Zoek maar iemand anders.

PS En ja, ik laat jou een laatste post, waarin je me nog even flink kunt onderuithalen op zogenaamde quotes van mij. Geniet ervan m'n jong, maak er een mooi berichtje van

PPS Slaap jij ook lekker
  maandag 30 augustus 2004 @ 02:44:25 #84
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_21632279
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 02:35 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[......]

Dat (hang)jongeren (in de pregnante betekenis van "criminele (hang)jongeren") naarmate ze ouder worden uit de criminaliteit stappen is idd waar en ontkracht het idee dat ze later een "criminele klasse" zouden gaan vormen.
Toch is volgens mij het probleem daarmee nog niet voorbij. Als deze voormalig criminele jongeren zonder heropvoeding zélf kinderen krijgen, is de kans bijzonder groot dat het verhaal weer van voren af aan begint. Daarom ook hoop ik dat de politiek besluit tot een flinke uitbreiding van het aantal tuchtscholen en niet-handhaafbare jongeren daarheen stuurt. Daarmee investeer je in de toekomst en de jongeren zelf kijken vaak ook positief terug op zo'n heropvoeding.

Een win-winsituatie dus.

PS Ik ga nu afhaken want naar bed. Voor jou dus ook: slaap lekker
pi_21632298
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 02:36 schreef Lkw het volgende:

Verder vind ik het nu inmiddels welletjes. Jij vertaalt mijn opmerking over de Glenn Mills school en dat jongeren daar zelf ook aan mee zouden moeten betalen omdat ze vaak meer geld hebben dan je zou denken, stomweg naar dat ze "bulken van het geld en hun levenslange opsluiting in de gevangenis helemaal zelf zouden moeten en kunnen betalen".
Het lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk dat hangjongeren zoveel geld hebben dat ze een jarenlange opsluiting zelf kunnen betalen.
Dat is iets wat je wel suggereert en wat ik als bullshit zie.
Ook hun ouders kunnen dat niet betalen.. wat je kunt weten als je ervaring hebt met die ouders.
Wat nog belangrijker is, is dat je hangjongeren jarenlang op wilt sluiten omdat ze hangjongeren zijn.
Je deelt lange gevangenisstraffen uit niet naar een concrete wetsovertreding, maar bij voorbaat naar overlast op straat.....
En je wilt voorkomen dat ze kinderen krijgen...Hoe wilt je dat doen?
Door jarenlang opsluiting ? En wat dan als ze vrij komen ?
  maandag 30 augustus 2004 @ 02:48:36 #86
19194 Oversight
◢◤
pi_21632309
Ik vind het Moslimgeloof een achterlijk geloof !

Een goede moslim is een utopie.
◢◤
pi_21632361
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 02:44 schreef Lkw het volgende:

Toch is volgens mij het probleem daarmee nog niet voorbij. Als deze voormalig criminele jongeren zonder heropvoeding zélf kinderen krijgen, is de kans bijzonder groot dat het verhaal weer van voren af aan begint. Daarom ook hoop ik dat de politiek besluit tot een flinke uitbreiding van het aantal tuchtscholen en niet-handhaafbare jongeren daarheen stuurt. Daarmee investeer je in de toekomst en de jongeren zelf kijken vaak ook positief terug op zo'n heropvoeding.
Een tuchtschool is een mooi woord voor gevangenis.
En juist in de gevangenis heb je contact met andere criminelen en daar ontstaat juist een anti-heropvoeding.
Ex-gevangenen zeggen het vaak zelf zo.
Gevangenen die vrijkomen en op het rechte pad willen blijven doen dat niet zozeer door die heropvoeding maar omdat ze zelf inzien dat ze op een doodlopende weg zitten met criminaliteit.
Het concept van heropvoeding deugt niet.

Daarbij is het ook zo dat de meeste hangjongeren niet in de criminaliteit terechtkomen.
Na een zekere leeftijd stoppen ze met 'hangen' ..
pi_21632374
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 02:48 schreef Oversight het volgende:

Hartelijk dank voor je achterlijke bijdrage in de anti-moslimhetze...
  maandag 30 augustus 2004 @ 03:00:00 #89
19194 Oversight
◢◤
pi_21632402
een perfecte oplossing tegen moslimterreur in ons landje,

voer alle moslimstraffen per direct in, voor alle in nederland wonende moslims.

brutaal op straat tegen oudere of bejaarde,... lijfstraffen !!!

iets gestolen,... hand eraf !

moord,.. doodstraf !

◢◤
  maandag 30 augustus 2004 @ 03:02:37 #90
19194 Oversight
◢◤
pi_21632426
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 02:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hartelijk dank voor je achterlijke bijdrage in de anti-moslimhetze...
graag gedaan !

quote uit rotterdam: aoughhou waarizz zoziaaludienzzt ?
◢◤
pi_21632431
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 03:00 schreef Oversight het volgende:

brutaal op straat tegen oudere of bejaarde,... lijfstraffen !!!

iets gesloten,... hand eraf !

moord,.. doodstraf !
Ah jij bent dus aanhanger van de sharia?
Nou zulke types met dat achterlijk geloof willen we niet..
Ga maar naar een land toe waar ze met je eens zijn ..
pi_21632439
quote:
Wat Middeleeuws, zeg.
  maandag 30 augustus 2004 @ 06:24:39 #93
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21632905
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 01:03 schreef Lkw het volgende:

[ze jatten alleen van Nederlandse bejaarden en nooit van Marokkaanse bejaarden.]

Men zou eens een onderzoek moeten doen naar wie de grootste racisten zijn in Nederland. Anders dan men jarenlang heeft willen doen geloven, zijn dat niet de autochtonen.
Ze jatten niet van moslims. Dat mag niet van Allah. Het valt dus niet onder racisme maar onder fascistische indoctrinatie (islam).
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 30 augustus 2004 @ 09:06:34 #94
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21633374
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 02:48 schreef Oversight het volgende:
Ik vind het Moslimgeloof een achterlijk geloof !

Je hebt recht op je eigen geloof en wat abjecte mening. Je laatste stelling wordt echter dagelijks gefalsificeerd. Zoals er ook slimme autochtonen en atheïsten bestaan, zo bestaan er ook aanspreekbare moslims die werken voor hun geld, belasting betalen en hun best doen om deze samenleving op te bouwen.

Een blinde die de hele dag roept dat hij niets ziet wordt na verloop van tijd genegeerd
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  FOK!fotograaf maandag 30 augustus 2004 @ 11:17:49 #95
18921 freud
Who's John Galt?
pi_21635039
quote:

Bedoel je het dierentuin principe? Kom je uit Senegal, dan pakken we de straffen en gevangenisomstandigheden uit dat land, uit Marokko? Dito aanpak. Het idee van straf aanpassen aan cultuur, zodat een straf echt aansluit bij de levenswijze van iemand?

Ik denk dat de eerste stap is om de drempel van het erkennen van een probleem te nemen. daarna zien we wel verder. Het lijkt me zo verfrissend om eens vanuit de politiek te horen dat hun aanpak van probleemgroepen zoals rellende marokkanen en rechtse jongeren niet toereikend is geweest en dat ze de problematiek jarenlang gebaggetaliseerd hebben.

En tja, dat is mijn mening, gebaseerd op ervaringen in de praktijk.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_21637037
Wat een leuke gele hoofdjes, Oversight. Zet je ook nog hartjes boven de i?
pi_21641257
Mensen, wees blij met de intrede van de moslimcultuur. Straks krijgen we weer een prachtige staat met orde, discipline en onderdanigheid.
pi_21641281
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 01:16 schreef Geertsema het volgende:

[..]

Ook een mooi voorbeeld. Een Libanees met een Belgisch paspoort, verkregen door een schijnhuwelijk, komt hier in Nederland vertellen dat een Somalische vrouw die zich inzet voor de emancipatie van de moslimdames haar smoel moet houden.
Om eerlijk te zijn vraag ook ik mij af waar zij zich mee bemoeit. Ze hoeft niet als de moeder van al die vrouwen op te treden hoor. Wat denkt zij wel niet.
  maandag 30 augustus 2004 @ 16:28:02 #99
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21641416
Gastslotje ter beoordeling
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 30 augustus 2004 @ 17:25:11 #100
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21642258
Topic is reddeloos verloren.

Na 1 deel is op dit moment alles ook wel gezegd over dit onderwerp. Topic blijft dicht.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')