abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21482776
Hallo,

Ik zit met een probleem. Mijn vriendin heeft het onlangs uit gemaakt omdat ze een ander heeft. We hadden 10 jaar een relatie waarvan de laatste drie jaar samenwonen. Ik voel me echt klote.
Nu is het probleem je woont samen en wie gaat het huurhuis uit. Ik woon al 5 jaar in dit huis en zij is er bij in komen wonen. Dus ik vind dat zij weg moet. Maar zij denkt daar anders over. Zij vindt dat zij recht heeft op de woning omdat zei de afgelopen twee jaar voor 60% van het inkomen zorgde.
Wat is jullie mening hier over?
Heb ik eindelijk geld, hebben ze geluk uit de handel genomen
pi_21482790
wie is hoofdhuurder?
pi_21482817
Maar goed, zij is bij jou ingetrokken. Zij moet ook weer weg..

Bovendien heeft ze voor die ander gekozen.. dus moet ze de consequenties van die keuze ook dragen.
Ik vind het maar een kutwijf...
pi_21482829
Zij heeft het uitgemaakt omdat zij een ander heeft. Zij is ook nog bij jou ingetrokken. Ik zou dus zeggen dat zij eruit moet...

Maar heb geen idee of daar 'regels' voor zijn enzow. Op wiens naam staat het huis bijvoorbeeld? Als jij hoofdhuurder bent van de woning, dan lijkt het me dat je al meer kans hebt om haar eruit te krijgen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_21482848
Het huurcontract staat op beide namen, maar volgens mij ben ik de hoofdhuurder
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:39:26 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_21482853
Zij moet weg, het was jouw huis, zij is erbij gekomen.
Jij woont er al 5 jaar en hebt de eerste 3 jaar dus 100% van de kosten opgebracht, en haar argument is dat zij de laatste 2 jaar 60% van de kosten heeft opgebracht. Maar dan loop jij nog altijd voor.

Wie is hoofdhuurder? Is zij uberhaupt wel medehuurder?
pi_21482873
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:39 schreef Tukker_Roy het volgende:
Het huurcontract staat op beide namen, maar volgens mij ben ik de hoofdhuurder
als jij hoofdhuurder bent heb jij ok recht op de woning
pi_21482898
Schop dat mens maar gewoon de deur uit dat ze maar bij die ander gaat wonen.

Lijkt me niet zo'n probleem spullen op straat zetten en andere sloten.
pi_21482905
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:37 schreef Frenkie het volgende:
Maar goed, zij is bij jou ingetrokken. Zij moet ook weer weg..

Bovendien heeft ze voor die ander gekozen.. dus moet ze de consequenties van die keuze ook dragen.
Ik vind het maar een kutwijf...
Mee eens.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_21482913
jij hebt recht

ook al is dit al 3 keer gezegd...
pi_21482952
Voor de 4e keer, zij is erbij komen wonen, dus moet ze weg..
Al het andere boeit eigenlijk niet, alhoewel het alleen maar meer mijn mening versterkt...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_21483002
Dank mensen dit had ik even nodig
pi_21483030
voor de 5e keer, zij moet weg
Omdat zij bij jou is komen wonen ja..En zij met een ander er vandoor gaat. En jullie niet samen een huis zijn uitgaan zoeken enzo.

Dus zet 'r spullen maar op straat hoor.
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:46:32 #14
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_21483032
Zij heeft toch voor die ander gekozen? Laat haar dan ook maar de consequenties van die keuze aanvaarden. Oftwel optiefen met die pepslet!!!
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_21483035
simpel
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_21483066
Ik vind het ook wel een beetje erg bot, ja.

'Sorry, het is uit want ik heb een ander, en kun je ook meteen even vertrekken? Dank je.'

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_21483137
Ik heb even het huurcontract erbij gepakt. Er is geen sprake van een hoofdhuurder of medehuurder. Het staat gewoon op beide namen. Als echt op papier staat dat ik de hoofdhuurder ben zou het heel makkelijk zijn. Nu dat niet echt duidelijk naar voren komt zie ik daar nog wel wat problemen.
pi_21483159
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:48 schreef Angeles het volgende:
Ik vind het ook wel een beetje erg bot, ja.

'Sorry, het is uit want ik heb een ander, en kun je ook meteen even vertrekken? Dank je.'

Zo is het wel gegaan ja.
pi_21483180
Kan je niet de instantie waar je het huis van huurt opbellen en vragen of zij weten wie er in zo'n situatie meer recht heeft?

Zij heeft dat in ieder geval ook niet zonder meer en er moet toch in uiterste gevallen een oplossing voor zoiets zijn.
pi_21483216
Jij woonde er al, zij is erbij komen wonen. Zij moet het huis uit. En dat is niet alleen mijn mening, volgens mij als ze het via de gerechtelijke weg zou proberen win je het alsnog. Omdat zij de relatie beeindigd omdat ze een ander heeft, en zij is bij jou komen wonen.

Ehmz, ja, dat was wat ik er over dacht.
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:56:25 #21
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21483264
Als je het zeker wilt weten: voorleggen bij de rechtstwinkel. Ik geef je goeie kans, aangezien jij er eerder woonde en toen de huur alleen opbracht.
Da's buiten het emotionele aspect natuurlijk ... Ben het met de meerderheid eens, zij eruit.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21483281
Jij staat denk ik wel in je recht hoor. Jij woont er al langer en hebt de eerste jaren dus 100% betaald, dan maakt het echt geen fuck uit dat zij de laatste 2 jaar 60% heeft betaald.

Bovendien maakt je vriendin het uit, dus dan kan zij ook oprotten.

Laat je niet uit je eigen huis trappen!!
pi_21483310
- Jij bent de hoofdhuurder (dat is al genoeg voor jou om in het huis te blijven)
- Zij maakt het uit (en plaatst zichzelf daarmee in de situatie dat ze weet waar ze aan begint, tis niet zo dat ze zo maar op straat wordt gezet)
- ze heeft pas 2 jaar voor een krappe meerderheid van de centen gezorgd (60% van het inkomen, das in mijn ogen bijna gelijk), over de periode daarvoor praat ze dus niet dat jij het huis al 5 jaar hebt
- ze heeft een ander (dus wat lult ze nu, tis haar beslissing om jou aan de kant te zetten, laat ze dan ook fijn vertrekkenen en jou met rust laten)

Succes ermee.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21483389
hoofdhuurder of niet, zet haar gewoon buiten man.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  Moderator / Miss SHO maandag 23 augustus 2004 @ 15:23:01 #25
22592 crew  Ole
pi_21486893
Hadden jullie een samenlevingsconract?

zo niet is de kans groot dat zij er niet eens mag blijven wonen!

en succes ermee! zit zelf ook met verbroken relatie na 6 jaar, maar 'gelukkig' dit probleem niet (heb eigen huis..)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 23 augustus 2004 @ 15:32:53 #26
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_21487037
Jij bent de hoofdhuurder.
Zij trok bij jou in.
Zij maakt het uit.
Zij heeft een ander.
Zij moet eruit.
Sim-pel.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  maandag 23 augustus 2004 @ 15:41:14 #27
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_21487218
TS schop die kut eruit man.

Vandaag nog.

Ze gaat maar lekker bij die ander wonen.
  maandag 23 augustus 2004 @ 15:42:12 #28
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_21487235
quote:
Mukie schreef
Jij bent de hoofdhuurder.
Sim-pel.
quote:
Er is geen sprake van een hoofdhuurder of medehuurder. Het staat gewoon op beide namen
LEZEN; ook sim-pel.

Het zo toch vreemd zijn, sry ik heb een ander maar zou je alsnog uit je huis willen gaan, ik ben er toch bijgekomen.... (sim-pel) . Wat een muts is het zeg, kom ff het is goddomme jou huis, en ik zou nu naar de Gamma gaan en al haar teringzooi voor de deur zetten en er nieuwe sloten opzetten.
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
  maandag 23 augustus 2004 @ 15:50:30 #29
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_21487426
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 15:42 schreef hollander76 het volgende:

[..]

[..]

LEZEN; ook sim-pel.

Het zo toch vreemd zijn, sry ik heb een ander maar zou je alsnog uit je huis willen gaan, ik ben er toch bijgekomen.... (sim-pel) . Wat een muts is het zeg, kom ff het is goddomme jou huis, en ik zou nu naar de Gamma gaan en al haar teringzooi voor de deur zetten en er nieuwe sloten opzetten.
Ik heb ook samengewoond.
Er is ALTIJD een hoofdhuurder. (persoon die als eerste op het contract staat)
Ik kon het toen niet betalen, was hoofdhuurder en hebben we de flat moeten omzetten naar zijn naam.

pi_21487519
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:39 schreef Brighteyes het volgende:
Zij moet weg, het was jouw huis, zij is erbij gekomen.
Jij woont er al 5 jaar en hebt de eerste 3 jaar dus 100% van de kosten opgebracht, en haar argument is dat zij de laatste 2 jaar 60% van de kosten heeft opgebracht. Maar dan loop jij nog altijd voor.

Wie is hoofdhuurder? Is zij uberhaupt wel medehuurder?
Inderdaad een bullshit-argument van mevrouw. Pfff ... 60 % van de kosten gedurende 3 jaar. Jullie woonden samen uit liefde en achteraf wordt er zo zakelijk naar gekeken. Bah, wat haat ik dat soort dingen Niet dat TS er wat aan kan doen natuurlijk
Ziet ze zelf niet in dat het niet netjes van haar is om jou 'weg te sturen' ?!

Sterkte iig !
pi_21487671
laat ze maar bij die ander onderkomen zoeken ... logisch toch dat JIJ blijft .. Zij laat jou in de steek om een ander en dan zouden ze allebei fijn in jou huis mogen blijven ???

* Dwaashaas denkt dat ze een steekje of meerdere los heeft
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:23:41 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_21488062
Wat een lef hebben sommige mensen toch, zeg!
Ik ga je verlaten voor een ander. Pak jij dus even je koffers want ik heb recht op jouw huis. Ik heb tenslotte de laatste twee jaar 10% extra in de huishoudportemonnee gestopt.
Un-fucking-believable!

Ik heb een soort gelijke situatie gekend. Mijn ex was hoofdhuurder.
Maar aangezien de huur altijd door mij werd betaald zonder problemen, was het geen enkel probleem om het huurcontract, toen onze relatie clashte, om te zetten op mijn naam.
Daar had ik echter wel zijn handtekening voor nodig.
Zij heeft echt geen poot om op te staan.

Wel heel erg wrang dat je na een relatie van tien jaar zo te kakken wordt gezet. Heel veel sterkte!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_21488134
Ik vraag me wel heel erg af hoe dit afloopt. Ik hoop dat zij echt geen poot heeft om op te staan.
pi_21488182
Luister niet naar al die mensen hier, ga naar zo'n wetswinkel en ga het daar voorleggen.
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:29:12 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_21488192
De huur, van wiens bankrekening wordt die afgeschreven?

In mijn geval maakte mijn ex geen enkel bezwaar (hij kon de huur toch niet opbrengen), dat maakte het stukken makkelijker om hem van het huurcontract te laten verwijderen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_21488207
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:28 schreef Tranceptor het volgende:
Luister niet naar al die mensen hier, ga naar zo'n wetswinkel en ga het daar voorleggen.
Volgens mij staat er in de openingspost: wat is jullie mening hierover.

De vraag is dus niet of wij weten wie welk recht heeft of zo.
pi_21488390
Maar is het zo dat ze nu nog bij je inwoont of woont ze ergens anders?
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:39:56 #38
42661 DrFonk
Dealer of Funky Music
pi_21488435
Laat die teef ff gauw opsauten. Jij woonde er als eerst en jij hebt dus recht om het contract voort te zetten. Ff een ander zoeken en dan zeggen ga maar weg uit jouw huis. WHAHAHAHA. heb een hekel aan dat soort wijven
They say you jive and game but can't be changed. On the positive side, you are my piece of the rock and I love you CC
pi_21489092
Kan ze niet bij haar nieuwe vriendje intrekken?!
  FOK!fossiel maandag 23 augustus 2004 @ 17:11:24 #40
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_21489254
Dat ze dat ook nog eens durft te zeggen, ZIJ maakt het uit. Niet te geloven .
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  maandag 23 augustus 2004 @ 17:17:14 #41
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_21489399
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 15:50 schreef Mukie het volgende:

[..]

Ik heb ook samengewoond.
Ik kon het toen niet betalen, was hoofdhuurder en hebben we de flat moeten omzetten naar zijn naam.

Nou TS, je hoort het, wie o wie staat er als eerste op het contract??? Ik neem aan dat jij dat bent aangezien jij er het langst woont (iets in de zin van "die tweede naam is er later bijgezet")

Mukie ook weer blij met deze oplossing??? (In principe heeft ie nog niet gezegd dat ie hoofdhuurder is, lezen... sim-pel maar ik snap je redenatie )
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
pi_21492145
Ik zou haar sowieso laten opkrassen. Zij liep de boel te belazeren, niet jij. Daarnaast is ZIJ bij JOU ingetrokken en niet andersom.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 24 augustus 2004 @ 02:50:25 #43
22592 crew  Ole
pi_21501568
moreel gezien moet zij weg..
mijn opmerking over het samenlevingscontract is ondergesneeeuwd...
Maar wat hier ook is gezegd: vraag raad bij wetswinkel of huurderssteunpunt!

Succes!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 02:56:04 #44
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_21501594
In eerste instantie zou ik zeggen dat jij daar blijft wonen. Wat je je m.i. wel af moet vragen is of je het kunt betalen omdat zij de afgelopen 2 jaar het grootste deel betaald heeft. Als je het kunt betalen ist jouw plek en anders wordt het haar plek...

Ofttopic
Situatie was bij ons ietsje anders; koophuis wat op beide namen stond...
Dat alles was niet terzake, toen we zijn gaan samenwonen hebben we daar gelijk een afspraak over gemaakt... resultaat zij is er blijven wonen. Later toen ze het wou verkopen heeft ze mij de eerste koop aangeboden. Tussentijds is het financiele deel wel geregeld natuurlijk...
Neerkomen wel!
pi_21501635
Nouja, op zich maakt het allemaal weinig uit. Als het gaat om het huren van de woning heb jij enkel met de verhuurder te maken. Jouw vriendin (pardon, ex vriendin) heeft weinig te zeggen over jouw rechten op genot van het gehuurde (de woning). Het is immers niet de mede-huurder die dat bepaalt, maar de verhuurder (voor zover het recht c.q. de wet hem die bevoegdheid geeft).

Dus als zij van jou verlangt de woning te verlaten met het argument dat de relatie uit is en zij de afgelopen tijd meer aan de huur heeft bijgedragen dan jij, dan kun jij zondermeer aan dat argument voorbijgaan. Je bent en blijft huurder en zolang jij je verplichtingen uit de huurovereenkomst blijft nakomen, heb jij onverminderd recht om in het huis te blijven wonen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 03:50:41 #46
55900 GM
vind ik dan toch
pi_21501705
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:40 schreef Nadientje het volgende:

[..]

als jij hoofdhuurder bent heb jij ok recht op de woning
Niet per definitie, mijn neef was ook hoofdbewoner, maar toch kreeg zijn ex het voor elkaar dat ZIJ er kon blijven wonen (met inpikken van alle meubels enzo... en dan kreeg ze het ook nog voor elkaar dat hij een halfjaar lang verantwoordelijk bleef voor de huur.. terwijl zij toen allang samenwoonde met een of andere pooier.... lekkere leefsituatie voor hun kind van 4 )
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_21501931
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:29 schreef Angeles het volgende:

[..]

Volgens mij staat er in de openingspost: wat is jullie mening hierover.

De vraag is dus niet of wij weten wie welk recht heeft of zo.
Ik vind onze mening nogal niet relevant. Ik vind dat die vent recht heeft op een woning net als dat wijf, maar de regels kunnen daar anders over oordelen. Ik vind dat de TS zijn huis mag houden en zijn vriendin een noodoplossing aangeboden moet krijgen.

Ik vind dat de hoofdbewoner verantwoordelijk is voor de huur, in welke vorm die ook wordt opgebracht en dat hij/zij ook degene is die dus moet blijven.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 11:55:44 #48
39545 Defcon2
Licht Ontvlambaar
pi_21504965
huur een container - dump al haar shit erin - doe er een slot op - geef haar de sleutel >> heeft zij ook een plekje.
Right Back At You !!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 13:03:04 #49
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_21506252
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 11:55 schreef Defcon2 het volgende:
huur een container - dump al haar shit erin - doe er een slot op - geef haar de sleutel >> heeft zij ook een plekje.
pi_21506471
Hm. Ik lees dat veel mensen vinden dat hij recht heeft op de woning omdat zij indertijd bij hem is ingetrokken. Ik vind dat toch geen argument.
Je kiest er toch voor om samen te gaan wonen? Dan is vanaf dat moment het huis toch ook van beide partners? Als je altijd maar blijft denken: "Dit is niet mijn huis" dan kun je imo ook niet echt lekker wonen daar. Dan logeer je bij je partner.
Maar goed, dat staat natuurlijk los van het feit dat de situatie van TS erg wrang is.
Ik vind het feit dat zíj de relatie heeft verbroken omdat ze een ander heeft wel legitiem om te vragen of zij dan ook wil vertrekken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_21506593
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:35 schreef Tukker_Roy het volgende:
Hallo,

Ik zit met een probleem. Mijn vriendin heeft het onlangs uit gemaakt omdat ze een ander heeft. We hadden 10 jaar een relatie waarvan de laatste drie jaar samenwonen. Ik voel me echt klote.
Nu is het probleem je woont samen en wie gaat het huurhuis uit. Ik woon al 5 jaar in dit huis en zij is er bij in komen wonen. Dus ik vind dat zij weg moet. Maar zij denkt daar anders over. Zij vindt dat zij recht heeft op de woning omdat zei de afgelopen twee jaar voor 60% van het inkomen zorgde.
Wat Moonah zegt.
Jouw argument (oudste rechten) wordt eigenlijk overruled door haar beslissing.
De beslissing om voor een ander te kiezen.

En toevallig valt dat dan dus alsnog ,wat betreft het huis dan, in jouw voordeel uit.

Zij heeft een ander, zij wilt "weg", dan moet ze dat ook maar letterlijk doen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_21508272
Even wat info wat op mijn woonsituatie van toepassing is.

Ik woonde al +/- 2 jaar in een huurhuis.
Toen is mijn vriendin bij mij ingetrokken.
Hierbij werd door de woningstichting expliciet verteld dat:
1. Ik hoofdhuurder ben.
2. Mijn vriendin pas na 2 jaar bijgeschreven kan worden als mede huurder
3. Dat dit op aanvraag pas gebeurt en niet automatisch.

Bij mij is het dus zo, dat mijn vriendin geen aanspraak kan maken op de woning totdat we dat na 2 jaar laten vastleggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zarandia op 24-08-2004 14:24:40 (spelfout) ]
pi_21510814
Bij mij is er in der tijd een naamswijziging geweest op het huurcontract. Wijziging <mijn naam> in <mijn naam + haar naam>.
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 15:50 schreef Mukie het volgende:

[..]

Ik heb ook samengewoond.

Zou betekenen dat ik de hoofdhuurder ben.
pi_21510829
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 15:23 schreef Ole het volgende:
Hadden jullie een samenlevingsconract?

zo niet is de kans groot dat zij er niet eens mag blijven wonen!

en succes ermee! zit zelf ook met verbroken relatie na 6 jaar, maar 'gelukkig' dit probleem niet (heb eigen huis..)
Nee geen samenlevingscontract
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:41:45 #55
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_21511854
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:05 schreef Tukker_Roy het volgende:
Bij mij is er in der tijd een naamswijziging geweest op het huurcontract. Wijziging <mijn naam> in <mijn naam + haar naam>.
[..]

Zou betekenen dat ik de hoofdhuurder ben.
Yup.
Maar vraag het voor alle zekerheid even na.
Niet alle woningbouwverenigingen zijn hetzelfde.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:51:25 #56
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_21512093
Het is jou huis, jij hebt het gekozen, en jij woont er langer.
Dat zij het voor 60% betaalde was haar eigen keuze, dat heeft ze jou gegeven.

Daarbij komt dat zij al een ander heeft die ook al een woning heeft misschien.

Zou dom zijn als 2 andere mensen dankzij jou in dat huis mogen wonen.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 17:40:20 #57
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_21513271
Volgens hoort dit onderwerp in WGR thuis.

Als je vriendin geen medehuurder is, heeft ze helemaal pech. Jij kan er blijven wonen, zij moet weg. Jouw naam is immers de enige naam op de huurovereenkomst met de eigenaar. De eigenaar heeft niets met je vriendin te maken.

Als ze wel medehuurder is en jullie komen er samen niet uit dan zal je naar de rechter toe moeten en die zal het huis aan één van jullie toewijzen. Dit zou ze ook kunnen doen als jullie alleen een samenlevingscontract hebben, maar dan acht ik haar kansen nog kleiner.

Het wordt anders als jullie ook kinderen zouden hebben. Degene die de kinderen toegewezen krijgt, krijgt namelijk meestal ook het huis toegewezen. Dus heren, zorg dat je altijd bij een woningcorporatie ingeschreven staat, al is het maar "just in case".

add on:Je schrijft trouwens dat zij voor 60% van het inkomen heeft gezorgd de afgelopen tijd. Dit is juridisch gezien niet relevant tenzij zij de enige is die het huis kan betalen. Aangezien zij bij jou introk zal daar geen sprake van zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tarak op 24-08-2004 19:51:11 ]
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_21516146
ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Al hoop ik en vind ik dat zij er uit moet
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_21523178
simpel, zij wil je niet meer, pleurt zij maar op.
pi_21525241
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:35 schreef Tukker_Roy het volgende:
Hallo,

Zij moet natuurlijk het huis uit gekkie, je kan natuurlijk niet beide even veel verdienen, verschil moet er wezen. Maar jullie hebben natuurlijk keurig beiden evenveel huur betaald, dus zij moet het huis uit. Eerlijk = Eerlijk.

Het valt me echt op: Mannen heersen de wereld en vrouwen domineren de mannen, zo blijft alles toch in balans.
(mij domineren ze niet hoor, maar je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel)
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 25 augustus 2004 @ 01:18:14 #61
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21525372
Je kan haar natuurlijk ook altijd het huis uit slaan, dat zou de optie zijn waarvoor ik zou kiezen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_21525449
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 01:18 schreef Kaalhei het volgende:
Je kan haar natuurlijk ook altijd het huis uit slaan, dat zou de optie zijn waarvoor ik zou kiezen.
Mooi forum dit hè kale?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 25 augustus 2004 @ 01:28:02 #63
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21525514
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 01:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mooi forum dit hè kale?
Alhoewel mijn naam refereert aan de wijk waarin het oude stadion van mijn clubbie stond en niet aan mijn haardracht, heb ik wel mijn haren onlangs laten millimeteren.

Let op het kapsel vd smiley
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_21525548
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 01:28 schreef Kaalhei het volgende:

heb ik wel mijn haren onlangs laten millimeteren.
Daarom zei ik ook kale
  woensdag 25 augustus 2004 @ 10:26:13 #65
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21528555
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 17:40 schreef Tarak het volgende:
Het wordt anders als jullie ook kinderen zouden hebben. Degene die de kinderen toegewezen krijgt, krijgt namelijk meestal ook het huis toegewezen. Dus heren, zorg dat je altijd bij een woningcorporatie ingeschreven staat, al is het maar "just in case".
Maak daar even heren m/v van. De man krijgt de kinderen ook wel eens toegewezen, dus de dames moeten zich ook maar inschrijven.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21528889
Dat zij bij hem is ingetrokken vind ik, iig emotioneel gezien, niet direct een reden waarom zij weg moet.

Mijn vriend heeft mij gevraagd bij hem te komen wonen. Lijkt me heel leuk om met hem samen te wonen, maar ik heb nu zelf woonroomte die ik daarvoor zou moeten opgeven, dat geeft mij, imo, zodra we samenwonen net zo veel recht op zijn woning als hij. Ongeacht het feit dat hij daar al 4 jaar woont.

Overigens ben ik in dit geval van mening dat zij weg moet, aangezien zij er met een ander vandoor gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')