abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 augustus 2001 @ 17:06:50 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1501146
www.nu.nl
quote:
BAGDAD - Irak heeft heeft maandag in het zuiden van het land een onbemand Amerikaans spionagevliegtuig neergeschoten. Westerse zegslieden hebben inmiddels toegegeven dat de VS het contact met het toestel hebben verloren. Een woordvoerder in het buurland Koeweit zei dat het gaat om een toestel van het type Predator.

"De luchtafweer in het gebied rond Basra heeft het toestel neergehaald toen het een spionagemissie uitvoerde binnen het Iraakse luchtruim", aldus een militaire woordvoerder in Bagdad tegen het Iraakse persbureau INA. "Dit was een modern toestel dat de Amerikanen ook gebruikten tijdens hun agressie tegen Joegoslaviė", aldus de zegsman.

Het Iraakse ministerie van Informatie zei binnenkort beelden te kunnen uitzenden van de wrakstukken van het neergeschoten toestel. De VS en in mindere mate de Britten voeren boven het noorden en zuiden van Irak patrouillevluchten uit om af te dwingen dat Bagdad zich houdt aan een vliegverbod boven die delen van het land. Dat is ingesteld om de Koerden in het noorden en de sji'ieten in het zuiden te beschermen tegen het bewind van Saddam Hussein.

Onder vuur

De Iraakse luchtafweer neemt de toestellen geregeld onder vuur, wat leidt tot geallieerde bombardementen op stellingen in Irak. Tot nu toe hebben de geallieerden daarbij geen verliezen geleden. Bagdad zegt dat de bombardementen wel Iraki's het leven hebben gekost.

Vorige maand meldden Amerikaanse functionarissen dat de Iraki's bijna een hoogvliegend U-2 spionagetoestel hadden geraakt. Daarbij was gebruikt gemaakt van aangepaste Russische luchtafweerraketten. Washington zegt dat het Iraakse luchtafweersysteem onlangs is verbeterd.

Da's toch wel handig van die amerikanen, zo'n toestel op afstandbediening.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1501153
Ik ben benieuwd wanneer Transavia met dat soort toestellen gaat vliegen. Wel zo veilig voor de reizigers.
  maandag 27 augustus 2001 @ 17:10:02 #3
10617 Modderman
* heeft het vast niet begrepen
pi_1501161
WAt heb jij met vliegtuigen?
Brokkenpiloot!
Zolang ik wakend nu maar oppas en niets laat gebeuren
Mag zich diezelfde droom nog vaak herhalen in mijn slaap
Slaap kent geen ooggetuigen, maar schenkt wel gedroomde lusten!
[Ovidius, Metamorphosen IX; vers 479-481]
  maandag 27 augustus 2001 @ 18:43:33 #4
15206 J.B
Jostie Banaan is een Aardbei!!
pi_1501696
En ze vallen als blaadjes uit de lucht de laatste weken...

Ag jah beter 3 vliegtuigen tegen de grond dan dat een lantaarnpaaal licht geeft zeg ik altijd maar...

Life Is What Happens To You, While Your Busy Making Other Plans..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')