een zionistisch complot zeg ik je, gevoed door amerika en de multinationalsquote:Op zondag 22 augustus 2004 14:16 schreef ComComMer het volgende:
De stroom berichtjes druppelen onze kwetsbare hersens in. We worden gevoed met negatieve berichtjes.... en opeens weet je het... je wordt anti-moslim.
Ik heb niets gezegd over doodzwijgen... nieuws is nieuws... maar nieuws kan altijd op een bepaalde manier worden gebracht. Het is meestal de manier waarop een berichtje wordt gebracht dat de stemming zet. Een berichtje op zichzelf hoeft geen kwalijke gevolgen te hebben. Maar al;s je een continue stroom aan negatieve berichtjes neerzet, dan heeft dat wel degelijk een bepaalde invloed op mensen. Zeker als de mensen die dit voorgeschoteld krijgen eigenlijk nauwelijks iets weten van 'die moslims'. En negatieve berichtgevig over iets waarvan je niets weet = ..... Afkeer...quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:26 schreef LucienS het volgende:
O, dus wat je zegt is dat die nieuwsberichten niet waar zijn, of die nieuwsberichten zijn wel waar maar we moeten ze doodzwijgen ofzo???
Sorryquote:Op zondag 22 augustus 2004 14:23 schreef tjarie het volgende:
volgens mij bestaat dat niet eens terrorisme, is allemaal een groot verhaal en schepsel van amerika.. die mense worde allemaal betaald om voor terrorist te spelen.. bush gaat dat zogenaamd bestrijden moet doet hele andere dinge.. het is iets undercoders.j
zo kun je elke dreiging of misstand wel afdoenquote:Op zondag 22 augustus 2004 14:41 schreef Internationalist het volgende:
Factor angst. De luitjes die denken dat hier een burgeroorlog komt en de moslims hier de sharia in willen voeren![]()
+ de mensen hebben nou eenmaal een zondebok voor hun eigen falen nodig he.
Misschien, toch wel typisch dat het altijd die schreeuwige paupers zijn die roepen hoe slecht en eng moslims wel niet zijn. Ze weten al zo weinig en wat ze weten plaatsen ze helemaal verkeerd.quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:45 schreef Hayek het volgende:
[..]
zo kun je elke dreiging of misstand wel afdoen
quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:16 schreef ComComMer het volgende:
De aanhoudende berichtenstroom over moslims is niet eerlijk.
Dat van hun 30-ste denk ik ook... maar het is zo jammer dat het niet een stukje eerder is... het scheelt de maatschappij veel onbegrip. Ik vind het een poging waard... Al heb ik natuurlijk niet de illusie iedereen of zelfs maar een aantal mensen volledig 'om' te krijgen. Men staat er open voor of niet. En dat openstaan komt inderdaad vaak met de jaren...quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:54 schreef 303 het volgende:
Je moet Fok (en maroc.nl) niet als maatstaf zien voor de maatschappij. Het zijn allebei grote sites waar voornamelijk jongeren komen en ik zou er verder niet al te veel waarde hechten aan hun oordelen en uitspattingen op het internet.
Het kan zoiezo geen kwaad voor de meeste mensen hier om zich eens in de islam e.d. te verdiepen, maar het meerendeel van de bezoekers hier heeft zelfs nog nooit de bijbel gelezen en men acht zichzelf wel in staat te kunnen oordelen over religie e.d.
Het gezeur over moslims e.d. hier op fok is wel een reden waarom ik heb besloten hier nog weinig te komen. Ik heb er geen plezier meer in om elke keer die onzin beweringen van een aantal users hier te lezen (op het forum valt het nog mee, maar de frontpage heb ik al lang geleden de rug toegekeerd hierdoor).
Discussieren lukt ook niet, feiten kent men niet, men kan niet eens vertellen wat een moslim is. Maar oordelen, ja dat kan een ieder wel... Ach, rond hun 30e zullen de meeste users hier wel een andere mening hebben.
Naarmate ik ouder word krijg ik juist een naardere smaak in mijn mond t.o.v. de Moslims.quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:54 schreef 303 het volgende:
Je moet Fok (en maroc.nl) niet als maatstaf zien voor de maatschappij. Het zijn allebei grote sites waar voornamelijk jongeren komen en ik zou er verder niet al te veel waarde hechten aan hun oordelen en uitspattingen op het internet.
Het kan zoiezo geen kwaad voor de meeste mensen hier om zich eens in de islam e.d. te verdiepen, maar het meerendeel van de bezoekers hier heeft zelfs nog nooit de bijbel gelezen en men acht zichzelf wel in staat te kunnen oordelen over religie e.d.
Het gezeur over moslims e.d. hier op fok is wel een reden waarom ik heb besloten hier nog weinig te komen. Ik heb er geen plezier meer in om elke keer die onzin beweringen van een aantal users hier te lezen (op het forum valt het nog mee, maar de frontpage heb ik al lang geleden de rug toegekeerd hierdoor).
Discussieren lukt ook niet, feiten kent men niet, men kan niet eens vertellen wat een moslim is. Maar oordelen, ja dat kan een ieder wel... Ach, rond hun 30e zullen de meeste users hier wel een andere mening hebben.
AMEN!quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:00 schreef TheDeadGuy het volgende:
zolang moslims neerkijken op niet moslims is de islam het ondergeschoven kind
zolang moslim staten het geloof als wet hanteren zal onderdrukking het gevolg zijn
zolang moslims de sfeer verzieken in bijvoorbeeld rotterdam zullen ze voor mij minderwaardig zijn
zolang de nieuwsberichten alleen maar laten zien waar moslims toe in staat zijn heeft pim gelijk
zolang moslims menen dat ze het recht hebben om een moskee te bouwen en christenen te minachten minacht ik hen
en over schreeuwerige paupers, ach ik ken vreselijk veel moslim paupers die alles rond zich laten verpauperen totdat geen normale nederlander meer in die buurt wil komen
nee allah is groot
als men het niet met je eens is zijn ze bevooroordeelde wereldvreemde struisvogels..quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:07 schreef ComComMer het volgende:
Grappig,... of eigenlijk helemaal niet grappig,...
Ik heb geen enkel argument gehoord die opgeld doet voor een eventuele kennismaking met moslims... De meeste 'geesten' zijn al bevooroordeeld. Te bevooroordeeld. Niet het minste idee dat je er ook maar iets van kan opsteken. De struisvogel van Sovereign geldt eigenlijk alleen hemzelf. Hij doet het zichzelf aan... jammer voor hem... en de rest ook eigenlijk...
Tsja, we beheersen nou eenmaal niet die taal van bloed en autobommen he. Jammer voor ons hoor.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:07 schreef ComComMer het volgende:
Ik heb geen enkel argument gehoord die opgeld doet voor een eventuele kennismaking met moslims... De meeste 'geesten' zijn al bevooroordeeld. Te bevooroordeeld. Niet het minste idee dat je er ook maar iets van kan opsteken. De struisvogel van Sovereign geldt eigenlijk alleen hemzelf. Hij doet het zichzelf aan... jammer voor hem... en de rest ook eigenlijk...
oordeel niet voordat gij beoordeelt isquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:07 schreef ComComMer het volgende:
Wie zegt dat degene die hier reageren onvoldoende moslims hebben ontmoet om een mening te hebben op grond van ervaring in plaats van vooroordelen? Dat is jouw vooroordeel..quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:07 schreef ComComMer het volgende:
[...]
De meeste 'geesten' zijn al bevooroordeeld. Te bevooroordeeld. Niet het minste idee dat je er ook maar iets van kan opsteken. [...]
De moslims in Nederland natuurlijk wel.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:10 schreef LucienS het volgende:
[..]
Tsja, we beheersen nou eenmaal niet die taal van bloed en autobommen he.
Beste ComComMerquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:07 schreef ComComMer het volgende:
DE moslims? Ik dacht dat een mod meer verstand had om dit soort domme generalisaties te gebruiken. Jammer.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:01 schreef sizzler het volgende:
Als er één groep is die zichzelf superieur vind dan zijn dat de moslims wel.![]()
1tje is representatief voor het hele volk.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:13 schreef Mirage het volgende:
[..]
Beste ComComMer
Bevooroordeeld ?
Nee hoor. Ik heb uitgerbeid kennis gemaakt met de Moslim in Nederland.
Hoe vreugdevol ik vooraf was over de nieuwe kennis die ik zou krijgen, hoe teleurgesteld ik na kennismaking was.
weet ik niet, ik kan ze niet verstaan. Mijn taal spreken ze iig niet.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:13 schreef Internationalist het volgende:
[..]
De moslims in Nederland natuurlijk wel.![]()
Misschien moeten mensen het verschil eens leren tussen een moslim en een allochtoon met een moslim achtergrond. We kijken een willekeurige autochtoon ook niet aan op z'n geloof als ie een misdaad pleegt ? En dat terwijl veel autochtonen toch echt een christelijke achtergrond hebben. Maakt dat hen dan christelijk ? Kennelijk niet. Waarom bij marokkanen/turken/whatever er dan wel vanuit gaan dat het een belijdend moslim is. Veel raddraaiende jongeren hebben namelijk schijt aan alles wat in de Koran staat, en zitten niet in de moskee op vrijdagmiddag.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:05 schreef TheDeadGuy het volgende:
ik zit rond die leeftijd, maar gezien de ontwikkelingen zie ik die islamieten steeds meer als een stelletje zielige klagers en betweters
zij vertellen mij hoe ik mij dien te kleden, zij vertellen mij dat ik een homofiel ben
zij proberen mij drugs te verkopen, elke dag opnieuw
nee ik denk dat als ik daadwerkelijk 30 ben ik niet anders zal denken, het zijn namelijk de moslims zelf die de gedachte voeden
Dan ken ik hele andere moslims als jijquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:15 schreef LucienS het volgende:
[..]
weet ik niet, ik kan ze niet verstaan. Mijn taal spreken ze iig niet.![]()
Degene die ik ken spreken uitstekend Nederlands, compleet met staatsexamen. Daar kunnen de nodige aanwezigen alhier nog wat van leren.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:15 schreef LucienS het volgende:
weet ik niet, ik kan ze niet verstaan. Mijn taal spreken ze iig niet.![]()
dit is geen generalisatie, dit is wat het islamitische geloof de gelovogen voorschrijft, zij die in allah geloven zijn superieur, wij zijn slechts varkens waardig te stervenquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
DE moslims? Ik dacht dat een mod meer verstand had om dit soort domme generalisaties te gebruiken. Jammer.
Ik ken alleen moslims, en als ik daarop af moet gaan zijn het aardige, gevende en genereuze mensen. Mag ik dan stellen dat dit voor DE moslims geldt?
Ik is niet vrij van vooroordelen... Maar probeer ze wel te ontzenuwen... Vzv mogelijk...quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:13 schreef sizzler het volgende:
[..]
Wie zegt dat degene die hier reageren onvoldoende moslims hebben ontmoet om een mening te hebben op grond van ervaring in plaats van vooroordelen? Dat is jouw vooroordeel..
is idd raar, ze zetten zichzelf zowel als groep als individueel te kijk.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:16 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Dan ken ik hele andere moslims als jij
Best dom eigenlijk dat mensen hier moslims beoordelen als groep en niet als individu.
wacht voordat je mij beoordeeltquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien moeten mensen het verschil eens leren tussen een moslim en een allochtoon met een moslim achtergrond. We kijken een willekeurige autochtoon ook niet aan op z'n geloof als ie een misdaad pleegt ? En dat terwijl veel autochtonen toch echt een christelijke achtergrond hebben. Maakt dat hen dan christelijk ? Kennelijk niet. Waarom bij marokkanen/turken/whatever er dan wel vanuit gaan dat het een belijdend moslim is. Veel raddraaiende jongeren hebben namelijk schijt aan alles wat in de Koran staat, en zitten niet in de moskee op vrijdagmiddag.
Het zijn steeds 2 zaken die door elkaar gehaald worden, de etnische achtergrond en het geloof de Islam. En zelfs dan is het nog maar de vraag of bij een misdrijf etnische achtergrond of geloof een rol heeft gespeeld, men gaat er altijd maar vanuit.
Bekijk de zaken eens objectief, en vorm dan een oordeel. Ga eens een keer niet af op naam of afkomst. Het zou een hoop schelen.
Jij ziet elke christen in Nederland ook als een SGP'er van de oude stempel ? Net zoals bij christenen zijn moslims individuen, met een elk een aparte kijk op hun geloof. De 1 zal zoals jij zegt enorm fundamentalistisch zijn, de ander zal het worst zijn of je homo bent of niet. Een ander gelooft weer uit traditie en hangt er verder geen oordeel aan. Hou eens op met moslims als 1 groep te zien, dat zijn ze namelijk niet.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:17 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
dit is geen generalisatie, dit is wat het islamitische geloof de gelovogen voorschrijft, zij die in allah geloven zijn superieur, wij zijn slechts varkens waardig te sterven
woordelijk gehoord uit de mond van een waar islamiet
deze beste man wist ook te vertellen dat het woord niet-islamiet en het woord varken gelijkwaardig waren in zijn taal en dat wij worden aangeduid als of uitschot of varken
nee van respect hebben moslims geen kaas gegeten
Duh, ik heb dat soort onzin ook van 'ware' christelijk gelovigen gehoord, dus als we dit soort zaken als basis gaan gebruiken dan ken ik er nog wel een paar.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:17 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
dit is geen generalisatie, dit is wat het islamitische geloof de gelovogen voorschrijft, zij die in allah geloven zijn superieur, wij zijn slechts varkens waardig te sterven
woordelijk gehoord uit de mond van een waar islamiet
deze beste man wist ook te vertellen dat het woord niet-islamiet en het woord varken gelijkwaardig waren in zijn taal en dat wij worden aangeduid als of uitschot of varken
nee van respect hebben moslims geen kaas gegeten
De moslimsquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
DE moslims? Ik dacht dat een mod meer verstand had om dit soort domme generalisaties te gebruiken. Jammer.
Ik ken alleen moslims, en als ik daarop af moet gaan zijn het aardige, gevende en genereuze mensen. Mag ik dan stellen dat dit voor DE moslims geldt?
Of de TS nu gelijk heeft of niet is minder van belang dan het uitermate domme geroep over DE moslims, da's pas een probleem.
dat doe ik niet dat doet de TS, zijn OP is duidelijk de moslims zijn het slachtoffer van weet ik allemaal nietquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Jij ziet elke christen in Nederland ook als een SGP'er van de oude stempel ? Net zoals bij christenen zijn moslims individuen, met een elk een aparte kijk op hun geloof. De 1 zal zoals jij zegt enorm fundamentalistisch zijn, de ander zal het worst zijn of je homo bent of niet. Een ander gelooft weer uit traditie en hangt er verder geen oordeel aan. Hou eens op met moslims als 1 groep te zien, dat zijn ze namelijk niet.
quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Degene die ik ken spreken uitstekend Nederlands, compleet met staatsexamen. Daar kunnen de nodige aanwezigen alhier nog wat van leren.
Dat zal allemaal best, maar hoeveel gevallen van eerwraak kennen we in Nederland, en hoe vaak wordt cultuur en geloof aangwezen als oorzaak van een misdrijf ? Denk daar eens over na. Daar waar we bij autochtonen geneigd zijn misdadigers te zien als asocialen of geestelijk gestoorden schijnt dit bij allochtonen niet voor te kunnen komen. Daar is gelijk cultuur of geloof de oorzaak. Het is niet zo simpel als jij het stelt.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:21 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
wacht voordat je mij beoordeelt
ik heb het over de cultuur, de cultuur is gebaseerd op eer en wraak, dit leidt tot de waargenomen ellende
christelijke culturen gaan uit van schuld en schaamte en leiden dus tot andere misdaden
ik heb het over vaders die uit eerwraak hun eigen zoon tot moord aanzetten
ik heb het over vaders die hun eigen dochter met een jachtgeweer om het leven brengen
ik heb het over pubers die hun naam kerven in de borst van een meisje
ik heb het over jongeren die zichzelf superieur achten maar het alleen niet zijn en hun frustratie botvieren op willekeurige blanken
Dat is vaak zat geprobeert(heb niet direct bronnen bijdehand), maar ze nemen hun cultuur mee naar nederland. En dat botst met onze cultuur. Logies... Omdat ze totaal anders zijn. Zei passen zich niet aan maar wij moeten ons wel aan hun aanpassen zeg jij? Zei zijn hier te gast.(nu zijn het officieel ook hollanders) Maar veel kotsen wel op hollanders maar ze gaan ook niet in een ander land wonen. Waarom niet? Omdat ze het hier best hebben.... Ze zijn niet zielig...quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:15 schreef ComComMer het volgende:
Als het Westen zo superieur is,... waarom veroordelen de westerlingen de moslims? Weten 'wij' niet beter?
Als 'wij' zoveel wijzer zijn, waarom laten we dat dan niet zien? Of kunnen 'wij' dat simpelweg niet omdat 'we' dat niet zijn?
Waarom is er zo'n afkeer tegen 'de moslim'? Waarom proberen 'wij' hun niet te leren kennen?
Waarom? Of eigenlijk, waarom niet?
Als wij zoveel wijzer zijn, dan reiken wij toch als eerste de hand? Dan zetten wij toch de eerste stap? En nee... die 30 jaar mislukte integratie (die ik niet ontken) is niet de eerste stap...'Ze' zijn niet zielig. Zo zijn ze wel 30 jaar behandeld.
Het is tijd om het roer om te gooien. Inactief toe kijken heeft geen zin gehad. Actief iets doen SAMEN met 'moslims'. Dat is iets geheel anders... Dan nemen 'we' 'hun' pas eens serieus. Dan leren 'we' 'hun' pas kennen. Als 'zij' tenminste nog durven.
Mannen en jongens die aan de dames zitten omdat ze hier zelf om vragen... ( manier van kleden )quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:13 schreef Internationalist het volgende:
[..]
De moslims in Nederland natuurlijk wel.![]()
Als je een Nederlandse discussie wilt voeren volg dan eerst een curcus " begrijpend lezen ".quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:14 schreef Internationalist het volgende:
[..]
1tje is representatief voor het hele volk.
Zo kan je van geen enkele groep praten. Niet van de media, niet van het nederlands elftal (want dat zijn ook individuen!) en niet van de economie. Ik vind dat je best wel uitspraken kan doen die over een algemene opvatting van een groep gaat. Anders zou je nieteens kunnen zeggen dat Christenen in Jezus geloven omdat er een paar individuen Jezus als metafoor beschouwen.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Hou eens op met moslims als 1 groep te zien, dat zijn ze namelijk niet.
Cultuur ja, niet religie, als jij dat verschil al niet weet..quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:21 schreef TheDeadGuy het volgende:
wacht voordat je mij beoordeelt
ik heb het over de cultuur, de cultuur is gebaseerd op eer en wraak, dit leidt tot de waargenomen ellende
Oh ja? Waarom bestaat eerwraak dan in katholieke landen als Italie? Waarom doen Indiase Hindoes dat soort zaken dan ook?quote:christelijke culturen gaan uit van schuld en schaamte en leiden dus tot andere misdaden
Zie boven.quote:ik heb het over vaders die uit eerwraak hun eigen zoon tot moord aanzetten
Cultuur staat niet gelijk aan religie.quote:ik heb het over vaders die hun eigen dochter met een jachtgeweer om het leven brengen
Dat heeft Allah ze opgedragen natuurlijk! Dat doen toch alle moslims?quote:ik heb het over pubers die hun naam kerven in de borst van een meisje
En ik zie hier een blanke 'jongere' die zich aan hetzelfde schuldig maakt tegenover alle moslims. Jij bent dus geen haar beter.quote:ik heb het over jongeren die zichzelf superieur achten maar het alleen niet zijn en hun frustratie botvieren op willekeurige blanken
sorry hoor, maar waar woon jij? zeker een blanke rijke wijk waar je je dit soort nobele gedachtes kunt veroorloven.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, maar hoeveel gevallen van eerwraak kennen we in Nederland, en hoe vaak wordt cultuur en geloof aangwezen als oorzaak van een misdrijf ? Denk daar eens over na. Daar waar we bij autochtonen geneigd zijn misdadigers te zien als asocialen of geestelijk gestoorden schijnt dit bij allochtonen niet voor te kunnen komen. Daar is gelijk cultuur of geloof de oorzaak. Het is niet zo simpel als jij het stelt.
Maak ook ff een lijstje met positieve ervaringen met moslims, die heb je zogenaamd niet zeker? Lekker eenzijdig nu. Ik kan ook wel ff een lijstje maken met domme en gewelddadige Christenen en roepen 'kijk es hoe slecht ze wel niet zijn'quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
Mannen en jongens die aan de dames zitten omdat ze hier zelf om vragen... ( manier van kleden )
Gehandicapten verafschuwen. Ik heb hier twee marrokaanse zusjes zitten.
De jongste heeft een "misvormde" hand. Haar broer heeft haar willen vermoorden, haar vader heeft haar jaren opgesloten. ( met als reden haar misvorming ).
GELUKKIG had ze een pittige oudere zus die haar meegenomen heeft. ( ze zullen geen van beide ooit meer contact met de familie kunnen hebben daar ze anders allbéi vermoord worden ).
In Nederland geboren kinderen die plots mee genomen worden naar Egypte om daar bij familie achter te laten ( incl. vrouw ).
Moslimse mensen die voor een Christelijke school kiezen ( die alles in hun macht doet om de Moslim op zijn gemak te laten voelen en ruimte te geven voor de Islamitische feesten/ rituelen etc ), en verwachten dat de Christelijke/ anders denkende mens zijn waarden en normen opgeeft zodat ook de waarden van de Moslim doorgevoerd kunnen worden die níet stroken met de andersdenkende.
Zodra er een meningsverschil is wordt er geroepen " Vieze varkensvlees eter ", "jij moet dood!!!!", "Ongelovige" en " discriminatie !!".
Dan he bik nog niet eens gesproken over de malloot die over de stoep liep verschillende mensen neer heeft gestoken ( waaronder vader met een jongetje op kleuterleeftijd ), een oudere dame (ouder dan 70) tegen de grond heeft geschopt en geslagen in de naam van Allah.
Mijn lijstje van ervaringen uit DIRECTE omgeving is nog veel langer, ik zal jullie de rest echter besparen.
Hier komt dat de verhalen van mensen om mij heen, uit de media etc bij op...
Nee, het is een vooroordeel dat de Moslim zich misdraagt en zich misplaatst arrogant opstelt.
Het gaat erom op welke manier je die groep benaderd. Als je stelt dat de moslim in Allah geloven is er niks mis mee. Als je stelt dat de moslim een achterlijke vrouwenslaande homohater is wel. Ik neem aan dat je liever ook niet hebt dat de Nederlander een gierige slavendrijvende centenneuker is.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Zo kan je van geen enkele groep praten. Niet van de media, niet van het nederlands elftal (want dat zijn ook individuen!) en niet van de economie. Ik vind dat je best wel uitspraken kan doen die over een algemene opvatting van een groep gaat. Anders zou je nieteens kunnen zeggen dat Christenen in Jezus geloven omdat er een paar individuen Jezus als metafoor beschouwen.
Ok, IRA terorristen zijn katholiek, die hebben moorden gepleegd, gemarteld etc.en hadden een redelijk grote steun onder de bevolking.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Zo kan je van geen enkele groep praten. Niet van de media, niet van het nederlands elftal (want dat zijn ook individuen!) en niet van de economie. Ik vind dat je best wel uitspraken kan doen die over een algemene opvatting van een groep gaat. Anders zou je nieteens kunnen zeggen dat Christenen in Jezus geloven omdat er een paar individuen Jezus als metafoor beschouwen.
Woon je misschien in een achterbuurt ?quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:29 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
sorry hoor, maar waar woon jij? zeker een blanke rijke wijk waar je je dit soort nobele gedachtes kunt veroorloven.
ik doe ontzettend veel vrijwilligerswerk in achterstands wijken en als je eens wist op welke manier ik wordt behandeld door zowel moslimjongetjes als hun ouders zou je je twee keer bedenken.
mijn vriendin (ja ik ben gewoon hetero) wordt voor hoer uitgemaakt door zowel ouders als dei jochies, ze tonen totaal geen respect voor de moeite die in ze gestoken wordt. We staan ook op het punt om moslims botweg te gaan weigeren voor onze activiteiten daar er al verschillende steekpartijen zijn geweest waarbij ook de leiding is bedreigt, zowel door de opvoeders als door de opgevoeden
loop maar een weekje mee Gelly, we zullen zien
Ik 'verlang' ook niet dat je mijn mening deelt. Het zou juist jammer zijn als het jou aan een eigen mening ontbrak. Ik stel slechts twee dingen:quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:24 schreef Hayek het volgende:
ik heb moslims in de buurt wonen, moslims in de klas gehad, ben naar turkije geweest, naar marokko, naar tunesie, naar indonesië
maar helaas blijf ik een bevooroordeelde onwetende struisvogel, ik deel namelijk niet de mening van ComComMer () en Internationalist (
)
wat is er trouwens mis met vooroordelen, ons hele bestaan is gebaseerd op vooroordelen
Is een buurt dat grotendeels bestaat uit Moslimse mensen een achterbuurt dan ?quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Woon je misschien in een achterbuurt ?
is dat je enige reactie?? triest triestquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Woon je misschien in een achterbuurt ?
Nee, met hun inkomen.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:33 schreef Mirage het volgende:
Is een buurt dat grotendeels bestaat uit Moslimse mensen een achterbuurt dan ?
Waarom als ik vragen mag ?
......heeft dat misschien met hun gedrag te maken ?
Nee, moslims hebben nogal vaak een achtergrond waardoor ze in een achterbuurt geraken. Komen er veel moslim dan gaat de buurt achteruit. Dat zijn gewoon feiten. Je moet echter wel inzien dat het moslim zijn daar verder weinig van doen heeft. Het is de sociaal-economische achtergrond die een buurt een achterbuurt maakt. Dat is juist het punt dat veel mensen kennelijk niet snappen. Zet je 1000 armlastige en ongeschoolde christenen in 1 buurt dan verpaupert het ook.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:33 schreef Mirage het volgende:
[..]
Is een buurt dat grotendeels bestaat uit Moslimse mensen een achterbuurt dan ?
Waarom als ik vragen mag ?
......heeft dat misschien met hun gedrag te maken ?
Het gaat erom dat je een stelling neerzet en die met voorbeelden en een redenatie verdedigd, zonder dat je steeds een statement moet maken dat het niet om alle leden van een groep gaat, dat er uitzonderingen zijn etc. Je kan best een mening hebben over een groep en die mening hoeft niet per se positief te zijn om hem als generalisatie te aanvaarden. Zolang er maar inhoudelijk over gediscussieerd wordt en niet alleen oneliners neergezet worden als "alle moslims zijn geitenneukers", "Het westen is superieur" etc.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Het gaat erom op welke manier je die groep benaderd. Als je stelt dat de moslim in Allah geloven is er niks mis mee. Als je stelt dat de moslim een achterlijke vrouwenslaande homohater is wel. Ik neem aan dat je liever ook niet hebt dat de Nederlander een gierige slavendrijvende centenneuker is.
noem eens nieuwswaardige gebeurtenis van misstanden uit andere geloven? ik ken ze niet, er zijn in europa maar weinig mensen die actief christen zijn.. en als er iets gebeurd wat toegeschreven kan worden aan geloof dan is het wel degelijk in het nieuws, bijvoorbeeld Bush die het homohuwelijk wil verbieden omdat het niet past in het christelijke geloofquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:32 schreef ComComMer het volgende:
1. Te veel negatieve berichtgeving die voor moslims plusplusplus betekenen terwijl dat voor andere geloven niet geldt. Stigmatisering door middel van continue berichtgeving.
ik denk dat er genoeg zaken zijn die voor alle moslims gelden, anders waren ze geen moslim. een moslim gelooft in wat er in de koran staat, en daar staan nou eenmaal veel gewelddadige en 'foute' zaken in.quote:2. Leren onderscheiden wat voor sommige moslims geldt en wat voor sommige individuelen die moslim zijn geldt. Dus eens verdiepen en kennismaken met wat wel degelijk een bepaalde goede invloed KAN hebben.
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ja, in de Bijbel staan ook genoeg foute dingen zoals het doden van homo's en incest. Kennelijk kunnen mensen dan wel onderscheid maken tussen wie dat soort dingen aanhangen en wie niet.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:38 schreef Hayek het volgende:
ik denk dat er genoeg zaken zijn die voor alle moslims gelden, anders waren ze geen moslim. een moslim gelooft in wat er in de koran staat, en daar staan nou eenmaal veel gewelddadige en 'foute' zaken in.
Mijn reactie op Mirage was ook voor jou bedoeld. Die oneliner was bedoeld om je aan het denken te zetten. Net zoals ik de problemen niet ken waar jij mee kampt is jouw mening ook subjectief. Ipv problemen af te schuiven op geloof of afkomst kun je ook wat verder nadenken over wat nou de werkelijke oorzaak van wangedrag is. Geloof zal best meespelen, maar dan wel in combinatie met andere factoren. Geloof an sich is geen oorzaak van wangedrag.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:40 schreef TheDeadGuy het volgende:
hey gelly, hoe zat het nou met jouw opleiding???? ik heb geen reactie meer gezien na die goedkope one-liner van je
ik probeer mijn stad leefbaar te maken door te werken in dat soort wijken, triest dat je alleen dat eruit kunt pikken
Niet persoonlijk worden in een discussie aub. Dat proberen we zoveel mogelijk te vermijden. POL gaat om de inhoud.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:40 schreef TheDeadGuy het volgende:
hey gelly, hoe zat het nou met jouw opleiding???? ik heb geen reactie meer gezien na die goedkope one-liner van je
ik probeer mijn stad leefbaar te maken door te werken in dat soort wijken, triest dat je alleen dat eruit kunt pikken
Er zijn een flink stel 'allochtonen' die hier flinke prestaties hebben laten zien. Er zijn onder 'allochtonen' een aantal mensen die hun eigen vooroordelen op de hak nemen... Denk hierbij aan Najib Amhali. Zoiets als Max Tailleur met de Joden... Of de "Rayman is laat!"-show. Er ontstaan vele intellectuele groepen binnen de complete moslim-gemeenschap die echt wel 'hun eigen volk' een bepaalde richting willen meegeven. Tuurlijk heb je nog vele groepen die nog niet toe zijn aan een acceptatie binnen de Nederlandse samenleving. Dat komt vooral ook door een bepaalde visie. De visie:"Ze maken me bang. Maar ik wil niet bang zijn, dus maak ik hun bang. Liever zij dan wij." Zonder te beseffen dat dat eerder het tegengestelde tegweeg brengt.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:24 schreef _.-Chicken-._ het volgende:
[..]
Dat is vaak zat geprobeert(heb niet direct bronnen bijdehand), maar ze nemen hun cultuur mee naar nederland. En dat botst met onze cultuur. Logies... Omdat ze totaal anders zijn. Zei passen zich niet aan maar wij moeten ons wel aan hun aanpassen zeg jij? Zei zijn hier te gast.(nu zijn het officieel ook hollanders) Maar veel kotsen wel op hollanders maar ze gaan ook niet in een ander land wonen. Waarom niet? Omdat ze het hier best hebben.... Ze zijn niet zielig...
ps: Multicultureel is onmogelijk met zulke verschillende standpunten.
dat zijn geen gebodenquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:40 schreef gelly het volgende:
Ja, in de Bijbel staan ook genoeg foute dingen zoals het doden van homo's en incest. Kennelijk kunnen mensen dan wel onderscheid maken tussen wie dat soort dingen aanhangen en wie niet.
Geweld en onderdrukking zijn wel geboden voor een moslim ? Jouw kijk op de Islam is geen feit Hayek.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:43 schreef Hayek het volgende:
[..]
dat zijn geen geboden
Ja, en dat is nou precies waar het om gaat. Omdat het merendeel van de Christenen (iig in Nederland) deze rare stukjes uit de bijbel niet uitdraagt en aanhangt, hebben Christenen als algemene groep ook niet de naam vrouwen en homo's te haten en te minachten.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, in de Bijbel staan ook genoeg foute dingen zoals het doden van homo's en incest. Kennelijk kunnen mensen dan wel onderscheid maken tussen wie dat soort dingen aanhangen en wie niet.
ik begin er niet mee, ik wil graag een reactie op wat ik schreef, niet op wat gelly denkt te lezenquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:43 schreef sizzler het volgende:
[..]
Niet persoonlijk worden in een discussie aub. Dat proberen we zoveel mogelijk te vermijden. POL gaat om de inhoud.
staat gewoon in de koran gellyquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:45 schreef gelly het volgende:
Geweld en onderdrukking zijn wel geboden voor een moslim ? Jouw kijk op de Islam is geen feit Hayek.
alles is na te lezen opquote:Soera 2: 190-193
En strijdt voor de zaak van God tegen degenen, die tegen je strijden…
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet…
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt
Soera 2: 216.
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.
Soera 2: 244
Strijdt voor de zaak van God en weet, dat God Alhorend, Alwetend is.
Soera 3: 157-158
En als je voor de zaak van God wordt gedood of sterft, zal God's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren.
En indien je sterft of gedood wordt, voorzeker, tot God zul je worden teruggebracht.
Soera 3: 169.
En denkt niet over degenen, die terwille van God zijn gedood, als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.
Soera 3: 195.
…En Ik zal van hen…die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van God en bij God is de beste beloning."
Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
Soera 4:74
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.
Soera 4:76
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.
Soera 4: 89
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
Soera 4: 95
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning
Soera 5: 33
De vergelding degenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
Soera 5: 54
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
Soera 8: 12-17
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, (wete) Allah is voorzeker streng in vergelding…
O, gij die gelooft, wanneer gij degenen die niet geloven, op u af ziet komen wendt hun dan niet uw rug toe.
En wie op die dag zijn rug toekeert, tenzij hij voor het gevecht manoeuvreert of om plaats te nemen bij een andere groep, doet inderdaad de toorn van Allah over zich komen en de hel zal zijn tehuis zijn en dat is een slechte verblijfplaats.
Gij dooddet hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. En gij wierpt niet toen gij wierpt, maar Allah was het die wierp, opdat Hij de gelovigen een grote gunst van Zich mocht bewijzen. Voorzeker, Allah is Alhorend, Alwetend.
Soera 8: 59-60
En laat de ongelovigen niet denken dat zij een voorsprong hebben. Voorzeker, zij kunnen Ons niet ontkomen.
En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.
Soera 8: 65
O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.
Soera 9: 5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Soera 9:5
doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
Soera 9: 14
Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen...
Soera 9: 29
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek(de bijbel), die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn
Soera 47: 4
Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast…
En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.
Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
Ik denk dat het -in dit geval- de conservatieve interpretatie van een geloof is dat botst met westerse opvattingen waardoor zo veel problemen ontstaan. De oorsprong van de Koran en de Bijbel liggen akelig dicht bij elkaar. Het gaat daarom meer om de vertaling van de Koran die gereflecteerd wordt in de islamitische cultuur. Die conservatieve cultuur past niet goed bij de moderne westerse cultuur (ongeacht welke nu beter is), net zoals westerse groeperingen die zich niet voldoende aanpassen zouden botsen in Islamitische maatschappijen.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Geloof an sich is geen oorzaak van wangedrag.
Je gebruikt dure woorden. Maar laat ik nou niets over censuur hebben gezegd...quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:50 schreef Davitamon het volgende:
Ik voel niks voor censuur, ComComMer. En dan beginnen over Maroc.nl, hilarisch.
Cultuur relativisme is paradoxale socialistische onzin. Het cijfert zichzelf per definitie weg en laat enkel onverschilligheid en zelfhaat over. Zo zie ik bijvoorbeeld de Universele rechten van de mens weldegelijk als superieur boven een willekeurige tribale stammencultuur.
wahahhquote:Op zondag 22 augustus 2004 15:48 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
ach weet je, zoek het ook maar uit ook, ik verwacht binnen nu en 10 jaar toch giga rellen, en dan zullen we wel verder zien, ik sta vooraan, dat weet ik wel![]()
Nee je draait er inderdaad leuk omheen.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:55 schreef ComComMer het volgende:
[..]
Je gebruikt dure woorden. Maar laat ik nou niets over censuur hebben gezegd...![]()
Onder Tito hadden ook maar weinig mensen verwacht dat het luttele jaren later zó uit de hand zou lopen in voormalig Joegoslavië. Wie weet en hopelijk heb je gelijk dat er geen grootse aanvaring komt tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Nederland, maar wees alsjeblieft niet te arrogant om van de geschiedenis te leren.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:55 schreef Internationalist het volgende:
[..]
wahahhdie komen er niet
Niks vergeleken met het OT.quote:Op zondag 22 augustus 2004 15:50 schreef Hayek het volgende:
[..]
staat gewoon in de koran gelly
[..]
alles is na te lezen op
http://www.islam-info.be/idp/index.php?dekoran
ow? citeer eens wat geboden die nog erger zijn danquote:Op zondag 22 augustus 2004 16:02 schreef Flumina het volgende:
[..]
Niks vergeleken met het OT.
Helemaal waar, maar ik zie het niet gebeuren, ken echt zat (nee allemaal eigenlijk) moslims die geslaagd zijn, vredelievend zijn en al misselijk worden bij de naam Bin Laden. Alleen de kleine groep criminele Marokkaantjes zouden wel voor wat opschudding kunnen zorgen, die moeten dan ook aangepakt worden.quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:02 schreef Lkw het volgende:
[..]
Onder Tito had ook niemand verwacht dat het luttele jaren later zó uit de hand zou lopen in voormalig Joegoslavië. Wie weet en hopelijk heb je gelijk dat er geen grootse aanvaring komt tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Nederland, maar wees alsjeblieft niet te arrogant om van de geschiedenis te leren.
Een land met verschillende culturele of raciale groepen is nu eenmaal gevoeliger voor burgeroorlog of rellen, zeker in tijden dat het economisch slecht gaat.
"kleine groep criminele marokaantjes"?quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:04 schreef Internationalist het volgende:
Helemaal waar, maar ik zie het niet gebeuren, ken echt zat (nee allemaal eigenlijk) moslims die geslaagd zijn, vredelievend zijn en al misselijk worden bij de naam Bin Laden. Alleen de kleine groep criminele Marokkaantjes zouden wel voor wat opschudding kunnen zorgen, die moeten dan ook aangepakt worden.
Heb jij de Koran eigenlijk ooit wel eens gelezen? Zelfs het Oude Testament is voor peuters als je het vergelijkt met de gehele inhoud van de Koran.quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:02 schreef Flumina het volgende:
[..]
Een falsificatie is ook hier op zijn plaats: Volkert van der Graaf doodde uit naam van zijn geloof... Zo waren er ook nog wat gelovige nationaal socialisten die vanwege hun geloof bereid waren de wapens op te nemen.quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:35 schreef NoizEkick het volgende:
1 groot verschil: "Westerlingen" doden niet uit naam van hun geloof, moslims (meestal) wel. Dat is de grote fout die moslims maken wanneer ze iets dergelijks uitvoeren. Niet gek dat je dan negatief in het nieuws komt...
quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:04 schreef Internationalist het volgende:
Helemaal waar, maar ik zie het niet gebeuren, ken echt zat (nee allemaal eigenlijk) moslims die geslaagd zijn, vredelievend zijn en al misselijk worden bij de naam Bin Laden. Alleen de kleine groep criminele Marokkaantjes zouden wel voor wat opschudding kunnen zorgen, die moeten dan ook aangepakt worden.
Goeie!quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:06 schreef ComComMer het volgende:
Het gaat voorbij aan mijn geniale idee, om samen MET maroc.nl een discussieavond op te zetten. Of het haalbaar is of niet. Met de Fok-radio en/of TV. Jongeren maken kennis met jongeren... en niet zoals een berichtje laatst een christenkamp om moslims te overtuigen naar het christendom. Gewoon leren kennen. Of anders weer het invoeren van een dienstplicht, waarbij moslims samen met niet-moslims in een eenheid moeten dienen. Of op een andere manier verplicht een tijd samen moeten doorbrengen. Maar ik houd lievber van een leuke vrijblijvende avond waar je kennis neemt van elkaar. Een eerste fragiele voorzichtige kennismaking. Met als doel elkaar vaker op te zoeken, totdat de noodzaak er niet meer is...
Please, laat het hier geen strijd worden over welk boek nou eigenlijk wreder is, de bijbel of de koran. Ik kan je nu al vertellen dat er uit beide boeken genoeg bloeddorstige teksten te citeren zijn. Maar daar gaat het niet om.quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:02 schreef Flumina het volgende:
[..]
Het socialisme is indersdaad de cultus van de zelfvernietiging.quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:06 schreef ComComMer het volgende:
Met als doel elkaar vaker op te zoeken, totdat de noodzaak er niet meer is...
Goed zoquote:Op zondag 22 augustus 2004 16:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik verspil geen woorden meer aan jou.
In Deuteronomium 17:2-7quote:Op zondag 22 augustus 2004 16:03 schreef Hayek het volgende:
[..]
ow? citeer eens wat geboden die nog erger zijn dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |