abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1499829
Hoeveel muzikanten onder ons hebben overwogen om de halve studio (indien aanwezig natuurlijk) in de verkoop te gooien sinds de release van Reason!!!

Met dit pakket kan je nagenoeg alles maken, geweldig!
Of toch niet?

OK, kom maar op met de reakties.

voor info: www.propellerheads.se/reason

pi_1499979
Ik gebruik sinds kort "FruityLoops"

Maar Reason heb ik nog niet geprobeerd..

Toch maar ff doen dan..

Als Een Meisje Mij Niet Digt, Dan Digt Ze Zeker Vrouwen.
pi_1500029
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 14:24 schreef Funk_Dr_Spock het volgende:
Ik gebruik sinds kort "FruityLoops"

Maar Reason heb ik nog niet geprobeerd..

Toch maar ff doen dan..

En die heb ik nog nooit geprobeerd: is dat net zoiets als Acid?
pi_1500100
Reason is wel een crack voor te vinden
als je dat legaal gaat kopen ben je veel centjes kwijt
Ik gebruik Fruitloops reason vraagt veel te veel cpu kracht trekt ie niet meer

Btw bij fruitloops kan ik ook niet veel fx gebruiken
is wel jammer

pi_1500118
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 14:35 schreef BeNNiS het volgende:
Reason is wel een crack voor te vinden
als je dat legaal gaat kopen ben je veel centjes kwijt
Ik gebruik Fruitloops reason vraagt veel te veel cpu kracht trekt ie niet meer

Btw bij fruitloops kan ik ook niet veel fx gebruiken
is wel jammer

Tsja, Reason vraagt wel de nodige resources: CPU speed en geheugen.
Draai het zelf op een PIII 733 met 256 MB, en dat is zeer goed te doen.
De boel via midi aansturen en gaan met die banaan!!!!
pi_1500148
ik zit nog altijd te kutten met fruitloops

ik wil en me synth gebruiken en de drums van fruityloops
dus ik wil cubase en fruitloops sync krijgen
en dat lukt me nooit echt naar

pi_1500509
Reason heb ik ook, het is wel een aardig programmaatje, ik vind de kits KUT en dat Rewire systeem is ook niet alles.

begrijp me niet verkeerd, je kan er hele leuke dingen mee doen maar binnen een maand of 4 is het nieuwe eraf en de sjeuigheid ook.

pi_1507056
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 14:08 schreef yodocus2001 het volgende:
Hoeveel muzikanten onder ons hebben overwogen om de halve studio (indien aanwezig natuurlijk) in de verkoop te gooien sinds de release van Reason!!!
ehm. ikniet..

dan overschat je reason toch wel een beetje
het is leuk, goed in prijs/kwaliteit verhouding, maar om serieus muziek mee te maken vind ik 't maar nix.

yesterday I woke up sucking a lemon
  woensdag 29 augustus 2001 @ 17:03:51 #9
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_1516944
Doe m'n apparatuur voorlopig nog lang niet weg, mis bij software nog altijd het fysieke contact dat je bij echte apparatuur wel hebt. Wil overigens niet zeggen dat Reason geen handige tool is (om bijvoorbeeld vette drumloops mee te maken). En lekker flexibel ook, wil 10 synths bij elkaar? Geen probleem! 20 drumcomputers? Geen probleem. Als je het te pakken kunt krijgen, dan geen moment twijfelen!
High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
  woensdag 29 augustus 2001 @ 17:37:43 #10
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_1517222
Ik gebruik ook FruityLoops, maar Reason is, als hij goed draait (!) wel beter vind ik.
Bij FruityLoops stuit ik al gauw op beperkingen, en de opnamefunctie die er in de laatste versies bijzit voldoet me ook niet. Neemt niet weg dat ik het een goed programma vind, maar Reason is idd van een andere klasse!
Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_1517303
schijnt een leuk proggie te zijn, maar ik blijf voorlopig nog maar ff bij Buzz
You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
  woensdag 29 augustus 2001 @ 17:50:02 #12
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1517311
Reason is aardig, maar vergeleken met een echte studio gewoon speelgoed.

Sorry voor mijn tegendraadse mening.

(heb je wel eens in een echte studio gezeten?)

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  donderdag 20 juni 2002 @ 13:49:06 #13
27338 Mielz
Nu nog gratiser!
pi_4671669
Sorry hoor but reason is echt wel n goed alternatief voor n studio, als je niet zoveel geld heb vooral reason 2 is errrug goed, en als je dr mee omkan gaan kan je echt toffe dingen maken met reason, zie http://www.reasonstation.com voor songs etc.
Bij mij is het gras groener!
  donderdag 20 juni 2002 @ 14:18:02 #14
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_4672219
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 13:49 schreef Mielz het volgende:
Sorry hoor but reason is echt wel n goed alternatief voor n studio
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

wacht, ik zet je ff op m'n lijst van mensen met humor!

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_4675758
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 17:50 schreef terabyte het volgende:
Reason is aardig, maar vergeleken met een echte studio gewoon speelgoed.

Sorry voor mijn tegendraadse mening.

(heb je wel eens in een echte studio gezeten?)

het is inderdaad geen vervanging voor een echte studio, maar van alle software die er momenteel te krijgen is komt dit toch wel het dichtst bij 'het echte werk'
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 21 juni 2002 @ 11:58:21 #16
27338 Mielz
Nu nog gratiser!
pi_4685269
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 14:18 schreef terabyte het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

wacht, ik zet je ff op m'n lijst van mensen met humor!

ehhh ik had de komma weg moeten halen, van reason is wel goed vervanging voor studio als je geen geld hebt.. zo beterz? En reason is makkelijker te leren, en de leercurve is veel makkelijker dan n studio
  vrijdag 21 juni 2002 @ 12:00:08 #17
27338 Mielz
Nu nog gratiser!
pi_4685280
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 17:03 schreef Hiroller het volgende:
Doe m'n apparatuur voorlopig nog lang niet weg, mis bij software nog altijd het fysieke contact dat je bij echte apparatuur wel hebt. Wil overigens niet zeggen dat Reason geen handige tool is (om bijvoorbeeld vette drumloops mee te maken). En lekker flexibel ook, wil 10 synths bij elkaar? Geen probleem! 20 drumcomputers? Geen probleem. Als je het te pakken kunt krijgen, dan geen moment twijfelen!
zkeer is reason goed, ook voor hele songs, ik heb zelf een roland keyboard, en n Roland Groovebox, alletwee aangesloten op reason, hiermee houd ik toch n beetje fysiek gevoel over van knoppen draaien etc.. wel onwijs tof
  vrijdag 21 juni 2002 @ 12:03:03 #18
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_4685300
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 11:58 schreef Mielz het volgende:

[..]

ehhh ik had de komma weg moeten halen, van reason is wel goed vervanging voor studio als je geen geld hebt.. zo beterz? En reason is makkelijker te leren, en de leercurve is veel makkelijker dan n studio

Als je geen geld hebt is Reason misschien aardig, maar beter dan een studio is het zeker niet.
En het is nog maar de vraag of er ooit volledig in Reason geproduceerde nummers op plaat uitkomen.

Is zie Reason nog steeds als speelgoed, afmixen moet je toch wel in een studio...

vrijdag 21 juni 2002 @ 12:13:42 #19
27338 Mielz
Nu nog gratiser!
pi_4685445
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 12:03 schreef terabyte het volgende:

[..]

Als je geen geld hebt is Reason misschien aardig, maar beter dan een studio is het zeker niet.
En het is nog maar de vraag of er ooit volledig in Reason geproduceerde nummers op plaat uitkomen.

Is zie Reason nog steeds als speelgoed, afmixen moet je toch wel in een studio...

wat je wel vaak zag is dat Rebirth ook van propellorhead vaak word gebruikt in studio songs omdat dat ding de beste acid sounds heeft
  vrijdag 21 juni 2002 @ 12:16:45 #20
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_4685486
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 12:13 schreef Mielz het volgende:

[..]

wat je wel vaak zag is dat Rebirth ook van propellorhead vaak word gebruikt in studio songs omdat dat ding de beste acid sounds heeft

hahaha...

Ik denk dat men dan gewoon een echte TB-303 gebruikt... en er zijn zat andere apparaten die een 303 stijl geluid kunnen produceren...

pi_4685784
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 12:03 schreef terabyte het volgende:

[..]

Meer dan je denkt, heb ik me laten vertellen door onze productieteams.
Sex is like Nokia: Connecting People
  vrijdag 21 juni 2002 @ 13:10:36 #22
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_4686203
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 12:42 schreef CJ het volgende:

[..]

Meer dan je denkt, heb ik me laten vertellen door onze productieteams.

En toch zie ik het niet als complete vervanging van een studio, zoals sommigen beweren/denken.

Ik heb niks tegen software om muziek mee te maken, maar de Reason sequencer is gewoon *prut* vergeleken met bijv Cubase (of Logic).

Ik heb veel liever Cubase VST + VST/DX Instruments/effects + externe hardware

Je kan dan zelf weten wat voor VST Instruments je wilt gebruiken (je hebt dan ook veel meer keus) - Bij Reason ben je gebonden aan de standaard synths die er bij zitten. (hoe het bij Reason 2 zit weet ik niet).

Ik heb een groot deel vad de evolutie van muziek software meegemaakt - van de simpele MidiSoft recording studio en ScreamTracker in 1994 tot ProTools, Reason en Cubase SX nu.

Ik vind Reason gewoon te gelimiteerd vergeleken met Cubase + VST instruments.

Mensen die nu lovend zijn over Reason en daarna echt aan de slag gaan en een bepaalde sound willen creeeren komen er ook wel achter ... ooit, en dan zullen ze denken 'die eikel van een terabyte had toch ergens gelijk'.

pi_4691848
Ik zou willen dat Reason 2.0 eens lekker VST en VSTi's functies zou hebben, maar nee hoor... melken melken en nog eens melken.

Erg jammer al heb ik wat coole tracks gemaakt met Reason ( en daar kun je echt niet aan afhoren dat ze uit Reason komen)

Momenteel heb ik enkel een Clavia Nord Micromodular, maar er is meer op komst.

Ik heb jarenlang getrackt en tegenwoordig toch meer op de MIDI-toer, maar Reason is een aardig programma... echter, het heeft wat hulp nodig. Het geluid is niet alles en de synths zijn enigzins gelimiteerd. Bovendien zijn de effecten niet echt naar behoren, maar met wat extra werk kun je er toch zeker een goed geluid uitpersen.

En dat goede geluid moet je echt nog wel ff masteren voor een goed resultaat inderdaad, maar dat KAN tegenwoordig ook softwarematig. Er gaat echter nix boven het gewoon over je mixer doen en het kost ook een stuk minder moeite.

Anyway, om heel kort te zijn. Gelimiteerd hoeft niet te zeggen gehandicapt en softwarematig hoeft niet te zeggen amateurig, het ligt in de handen van de producer.

pi_4694370
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 18:31 schreef Tranceptor het volgende:
Anyway, om heel kort te zijn. Gelimiteerd hoeft niet te zeggen gehandicapt en softwarematig hoeft niet te zeggen amateurig, het ligt in de handen van de producer.

* amen

Sex is like Nokia: Connecting People
pi_5455241
Logic is helemaal geweldig! Ach toen ik Reason voor het eerst had dacht ik ook "Zo dit is gaaf!" maar ja word er nu gewoon beetje slaperig van..
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 13:59:04 #26
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_5455922
Reason vind ik op zich een leuk pakket. Je kan er veel mee, maar toch heb ik liever de echte hardware. Om een of andere reden heb ik toch liever echte knoppen en controllers dan muisgestuurde zooi.
Een sampler mag van mij gerust op de PC/MAC draaien (met een profi geluidskaart, dus geen Soundblaster oid.), maar synths heb ik toch liever als hardware. Goed, tegenwoordig is heel veel na te bootsen door middel van software, maar toch mist er iets (vooral bij analoge synthese).

Op gebied van effecten (reverbs, vitalisers, EQ's,...) is er ook genoeg te krijgen op computergebied (PC/MAC) en ook daarbij heb ik liever echte hardware. Het werkt voor mij een stuk makkelijker, zeker als je ook nog een uitgebreide mengtafel hebt (heb zelf een Behringer MX8000a... misschien niet de beste tafel, maar voor mij is het ruim voldoende). Veel computereffecten die ik heb gezien werken ook alleen maar over de main-output, waardoor je vaak niet het gewenste effect krijgt.

Wat sequencers betreft: Cubase en Logic heb ik geprobeerd, maar ik kom er gewoon niet uit en val elke keer weer terug op de oude, vertrouwde Cakewalk 9. Ik heb de Pro Audio versie, maar voor mij zou de Home Edition ook prima zijn (audiosporen gebruik ik nooit). Toch zitten zelfs in CW9 nog teveel toeters en bellen en sinds een tijdje zit ik dan ook al naar de ontwikkelingen te kijken van tracker-based MIDI sequencers als Ztracker en Renoise. Op deze manier kun je de basis van een nummer snel in elkaar zetten en het vervolgens in een 'echte' sequencer (Cubase/ Logic/ Cakewalk/...) verder afmaken.

Reason kan in veel gevallen een uitkomst zijn en een stap naar echte hardware, maar het is beperkt. Het is ook overduidelijk dat Reason is gemaakt om techno/trance/house muziek mee te maken. Een stuk klassiek of stevige rock is (bijna) onmogelijk om te produceren met deze software.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 14:04:47 #27
21744 Driekeerniks.com
'Ham-and-eggs'...x3
pi_5456024
IDD ! Koop nou maar gewoon een studio-tje, heb je meer aan dan zo'n RSI-programma als 'Reason' wat je binnen 4 weken wel kunt dromen.
::::::::::Vul hier je bankrekeningnr. in : |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Uw tegoed wordt ZSM afgeschreven. ::::::::::
pi_5456411
Ik heb kortgeleden Cubasis VST 3.0 gekocht, na jarenlang niets met sequencers gedaan te hebben (Cubase versie weinig gerund op Atari ST, lang lang geleden).
Ik ben eigenlijk best heel tevreden over de haalbare geluidskwaliteit en de learning curve. Sinds afgelopen zaterdag een Line6 Guitarport als extra input geïnstalleerd en dat klink allemaal wel lekker zo.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 14:24:45 #29
21744 Driekeerniks.com
'Ham-and-eggs'...x3
pi_5456454
Tuurlijk ! maar het is wel de bedoeling om, net als jij met je gitaar-input doet, er randapparatuur bij gebruikt.

'Das hetzelfde als dat je een drumstel koopt zonder stokken : je kan wel met je handen trommelen alleen er is geen fuck aan !!!'

::::::::::Vul hier je bankrekeningnr. in : |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Uw tegoed wordt ZSM afgeschreven. ::::::::::
pi_5456736
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 14:24 schreef Driekeerniks.com het volgende:
Tuurlijk ! maar het is wel de bedoeling om, net als jij met je gitaar-input doet, er randapparatuur bij gebruikt.

'Das hetzelfde als dat je een drumstel koopt zonder stokken : je kan wel met je handen trommelen alleen er is geen fuck aan !!!'

Dus als ik het goed begrijp heb jij niet zozeer bezwaar tegen de manier waarop Reason werkt, maar tegen de beperkte meegeleverde geluidsmodules?

<SMARTASS MODE>
Bij het kopen van een studio heb je nl. ook randapparatuur nodig, bijgenaamd instrumenten.
</SMARTASS MODE>

dinsdag 20 augustus 2002 @ 14:50:46 #31
21744 Driekeerniks.com
'Ham-and-eggs'...x3
pi_5457006
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 14:36 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp heb jij niet zozeer bezwaar tegen de manier waarop Reason werkt, maar tegen de beperkte meegeleverde geluidsmodules?

Ik gebruik alleen software om mijn randapparatuur te sturen. Maar ik zou ook best een track volledig analoog kunnen produceren, geen probleem.
Die 'digitale-drumkits' en al die reut daar houd ik niet zo van, geef mij maar gewoon een bak met knoppen ! ( een MC 303 groovebox bijv. )
Ik heb al aardig wat staan inmiddels :

-Soundcraft Spirit FX mengtafel
-Roland MC 303 groovebox
-MKS 100 Sampler Roland (beetje kut...)
-Korg MS 20 ( ultimate freakin'machine !!! )
-DOD Digital-effectprocessor
-Midi-Board Terratec
-Midi-Board Terratec (2)
-Siel -board (analoog)
-Elect.Bass Gitaar
-72-Bands AB-equalizer
-2 x SL-1200
-Numark Mixer
-Kenwood receiver 175 w.
-Magnat Surround Set. 175 w.

en dat tezamen met diverse 'Windows-tracker'-programma's die ik na al die jaren nog steeds prefereer boven watvoor software dan ook !
Ik maak bijna altijd al mijn geluiden en synths zelf, en rip dus geen sounds van andere artiesten.
Veel van mijn geluiden zijn een soort 'kortsluitingen' op frequenties die ik dan zelf weer creeer, beetje vaag misschien maar je zult het moeten zien/horen.

pi_5457102
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 14:50 schreef Driekeerniks.com het volgende:
Ik maak bijna altijd al mijn geluiden en synths zelf, en rip dus geen sounds van andere artiesten.
*maakt diepe buiging uit respect*
quote:
Veel van mijn geluiden zijn een soort 'kortsluitingen' op frequenties die ik dan zelf weer creeer, beetje vaag misschien maar je zult het moeten zien/horen.
off-topic: gooi eens wat online? Leuke verzameling apparatuur trouwens
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 14:56:43 #33
21744 Driekeerniks.com
'Ham-and-eggs'...x3
pi_5457123
misschien heb ik nog wat 'sounds' online, geen recentelijke nummers iig. ga ff zoeken....
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 14:59:47 #34
21744 Driekeerniks.com
'Ham-and-eggs'...x3
pi_5457181
Geen goede voorbeelden te vinden, maar wel "De Korg ICM effectproccessor."
http://www.realpsychonaut.nl/sounds/korg.wav
pi_5457350
Tja, post is inmiddels wat gedateerd.

In theorie kan je met Reason bijna alles maken, mits je je fantasie een beetje gebruikt.
Ik geef toe dat niets gaat boven een goede geluidsstudio, maar als alternatief.....

Heb zelf de nodige andere hard- en software maar toch regelmatig probleempjes met synchronisatie en timing van o.a. VST. Ook mijn JP-8000 gaf nog weleens problemen met midi waardoor de hele boel 'hing'.
In mijn geval was de overstap naar Reason dus wel handig, zeker omdat die NN19 wel wat aan kan.
De ASR-10 die ik gebruik heeft altijd al lopen kloten met externe opslag, dus DJ spelen met floppies heb ik ook maar opgegeven.

Maar om Terrabyte gelijk te geven: als je het kunt veroorloven (financieel) heb ik ook het liefst een complete studio met alle afzonderlijke apparaten netjes gepatched en gelinked.
En daarna met HD-recording de boel afmaken en afmixen.

Maar da's dus niet voor iedereen weggelegd.
En met een virtuele studio zoals Reason heb je toch de mogelijkheden in huis om 'iets' te maken....

dinsdag 20 augustus 2002 @ 18:14:26 #36
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_5461264
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 15:09 schreef yodocus2001 het volgende:
Ook mijn JP-8000 gaf nog weleens problemen met midi waardoor de hele boel 'hing'.
Is een bekend probleem bij de JP8000. Indien je MIDI In en MIDI Out hebt aangesloten en je hebt de Echo-mode in je sequencer aan staan, dan beginnen de events te loopen.
Enige remedie is of de MIDI out loskoppelen of de Echo uitzetten.

Even reagerend op het lijstje van Driekeerniks; dit is mijn bescheiden studiootje:

- Roland SC155 Soundcanvas
- QuasiMidi Quasar met TRE en Hardcore expansion
- Roland M-DC1 (dance module)
- Roland DR-220 (drum-/bass synth)
- Yamaha CS6r
- MidiMan MidiSport 8x8s
- Behringer EX3200 (UltraFex Pro)
- SPL Vitalizer MK2 (model 9526)
- Behringer MX8000a mengtafel
- Alesis M1 active monitor speakers

En in m'n PC hangt een bescheiden SB Live retail (ach, hij doet het...)

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_5471188
Ben ook nog best trots op m'n studiootje, dus ik zal niet zomaar iets wegdoen.

Ook maar een lijstje:

Roland JP8000
Ensoniq ASR-10R sampler
Roland Juno 106
Korg M1
Korg Wavestation
Yamaha CS01 (klein maar best fijn)
Zoom 1201
Mackie Mixer
SB Live
en gebruik o.a. Reason, Cakewalk/Cubase/Logic (hangt ervan af) Soundforge, Acid.

Ach, muziek maken met (behulp van) je PC is gewoon fun!

woensdag 21 augustus 2002 @ 10:41:25 #38
21744 Driekeerniks.com
'Ham-and-eggs'...x3
pi_5471274
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 18:14 schreef MSXUser het volgende:

En in m'n PC hangt een bescheiden SB Live retail (ach, hij doet het...)

Ik heb ongeveer 9 Soundblasters gehad en allemaal aan stront gedraait binnen een maand ! Allemaal 'opgeblazen' : teveel in- en output in 1 keer. Er ontstond vervolgens een ruis met zoem na een maandje gebruik van de kaart.
K'Heb nu een Terratec-Kaart van een paar bankjes gekocht en die is niet stuk te krijgen ! K'ben dus niet zo'n 'fan' van 'Soundblaster' geworden zoals je begrijpt.... ( 1000 Euro verder... )
pi_5471303
Reason is best handig om erbij te hebben maar het zal externe apparatuur helaas nooit kunnen vervangen.

Gebruik zelf Cakewalk voor sequencing, een Yamaha Cs2x, Mc303, digitech rp-100 voor verschillende effecten en daarbij mij Audigy om verschillende effecten over de ingangen te gooien..

woensdag 21 augustus 2002 @ 11:10:05 #40
21744 Driekeerniks.com
'Ham-and-eggs'...x3
pi_5471595
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 10:43 schreef dominicbout het volgende:
Reason is best handig om erbij te hebben maar het zal externe apparatuur helaas nooit kunnen vervangen.
'We' zijn eruit !
  woensdag 21 augustus 2002 @ 11:35:26 #41
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_5471878
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 12:16 schreef terabyte het volgende:

[..]

hahaha...

Ik denk dat men dan gewoon een echte TB-303 gebruikt... en er zijn zat andere apparaten die een 303 stijl geluid kunnen produceren...

Nou als je echte een overtuigende TB-303 imitatie wil, zal je toch echt bij Rebirth uitkomen uiteindelijk. En ja, ik heb ook een echte TB-303... vind al die modules zoals die MAM toch niet overtuigend.
High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
  vrijdag 13 juni 2003 @ 20:58:10 #42
24054 search64
Avec le grande
pi_11095039
Hoe kun je Reason een beetje snel leren, is er een tutorial of zo?
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_11098602
door zelf wat te proberen
  zaterdag 14 juni 2003 @ 13:16:09 #44
24054 search64
Avec le grande
pi_11104320
ZO, das nog eens een nuttig antwoord.
  zaterdag 14 juni 2003 @ 13:20:03 #45
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_11104373
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 11:35 schreef Hiroller het volgende:

[..]

Nou als je echte een overtuigende TB-303 imitatie wil, zal je toch echt bij Rebirth uitkomen uiteindelijk. En ja, ik heb ook een echte TB-303... vind al die modules zoals die MAM toch niet overtuigend.

tb-303 namaken in Reason is mij vooralsnog niet gelukt. Gelukkig kun je wel Rebirth koppelen, maar is wat sequencen betreft een behoorlijke bocht
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  zondag 15 juni 2003 @ 17:09:32 #46
29274 HRR
hrr.nu
pi_11125448
kheb nog maar een bescheiden (studio kan je het nog lang niet noemen, heb alleen instrumenten)

Roland TD 6k
gitaren , Ibanez , Yamaha , Fender
keyboard Yamaha psr 5nogwat, lekker oud :p
soundblaster ...:p
mic's (geen id welke)

moet iig nog aardig wat spulletjes hebben...
iig mengpaneel en misschien harddiskrecorder

en Reason heb ik is geprobeerd... nog niet echt ver mee gekomen , snapte niet echt...

pi_11126077
Reason, ik heb het hier liggen maar nog niet gebruikt. Toch maar eens een keer doen. Ik geloof dat Bart van Wissen zijn muziek ook met Reason produceert.
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_11126916
Fijn programma, ik gebruik het nu al 4 maanden.
Niets.
  maandag 16 juni 2003 @ 02:54:03 #49
15864 Suncross
Stacheldrahtfloss
pi_11135241
Reason heerscht. Kan je mooie blastbeatjes mee maken.
Alleen heb ik nog niet iets gevonden waarmee je een authentiek aandoende bas(gitaar) mee kan imiteren.

Maar die Redrum is uitstekend!

Harmless victims, left to die...
  maandag 16 juni 2003 @ 03:33:32 #50
27972 Phaelanx
Modder eter
pi_11135362
Reason is echt wel een topprogramma.. Natuurlijk is het niet zo uitgebreid als een goeie vst-compatible sequencer maar je kan er zeker volwaardige muziek op maken.. In Reason 2 zit echt een brute synthesizer (Maelstrom..) die in hardware vorm echt onbetaalbaar zou zijn.

En voor de mensen die software meteen afschrijven als inferieur: er zitten ook hele grote voordelen aan, zoals: geen gezeik met echte kabels, portable, uitbreidbaar en upgrade-baar, alles op een plek en relatief goedkoop. Niet voor niets verdwijnt de hardware-sampler bijna.. Als je dan toch de knoppen mist van 'echte' hardware dan koop je toch gewoon een ControlFreak ofzo..

Als laatste: Reason 2.5 komt eraan, met supergoede reverb, een vocoder.. Begint toch een aardig totaalpakket te lijken..

[url=http://fotoboek.fok.nl/phaelanx]Phaelanx[/url] is the only deployed close-in weapon system capable of autonomously performing its own search, detect, evaluation, track, engage and kill assessment functions.
  maandag 16 juni 2003 @ 15:03:16 #51
24054 search64
Avec le grande
pi_11143442
quote:
Op maandag 16 juni 2003 03:33 schreef Phaelanx het volgende:
Als laatste: Reason 2.5 komt eraan, met supergoede reverb, een vocoder.. Begint toch een aardig totaalpakket te lijken..
Komt eraan? Die heb ik!
pi_11144601
Godver, en ik denk aaah eindelijk een topic over Melanie C's album Reason.
Maar nee hoor, gaat het over een kut ripp off
** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
  maandag 16 juni 2003 @ 15:52:20 #53
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11144896
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:42 schreef Butt_Plugg het volgende:
Godver, en ik denk aaah eindelijk een topic over Melanie C's album Reason.
Maar nee hoor, gaat het over een kut ripp off
Melanie C - Reason
pi_11145060
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:52 schreef Seborik het volgende:

[..]

Melanie C - Reason

Spank you uuuh thank you
** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
  woensdag 18 juni 2003 @ 14:12:30 #55
27972 Phaelanx
Modder eter
pi_11192630
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:03 schreef search64 het volgende:

[..]

Komt eraan? Die heb ik!

Cool! Zijn die nieuwe effecten wat? Ik krijg 'm vrijdag.. ben benieuwd..
[url=http://fotoboek.fok.nl/phaelanx]Phaelanx[/url] is the only deployed close-in weapon system capable of autonomously performing its own search, detect, evaluation, track, engage and kill assessment functions.
  woensdag 18 juni 2003 @ 14:16:37 #56
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_11192751
Fasttracker rules.

Maar of reason een studio kan vervangen..... mzzz..... Als ik voor studio ga, ga ik voor analoog.....

Indoor swimming, suburban living.
pi_11194040
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 13:20 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

tb-303 namaken in Reason is mij vooralsnog niet gelukt. Gelukkig kun je wel Rebirth koppelen, maar is wat sequencen betreft een behoorlijke bocht

You ain't really trying. Een 303 maken in Reason is vrij simpel...eigenlijk. Kwestie van afmixen in een extern programma of je hem ook die drive meegeeft!

Nadeel is dat Reason digitaal klinkt en niet warm als analoog spul. Het blijft wat computerig klinken overall maar daar valt wel extern met de juist plugs een mouw aan te passen.

Reason is leuk om muzikaal actief te zijn als je geen geld hebt voor de echte gear. Als tonengenerator kun je hem in een echte studio gebruiken, mits je hem goed afmixt...

P.S. Terabyte's soundcard schopt kont
3 keer raden wie em ook heeft?

[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 18-06-2003 15:11]

zondag 22 juni 2003 @ 14:33:39 #58
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_11290261
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 15:06 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

P.S. Terabyte's soundcard schopt kont
3 keer raden wie em ook heeft?

Ik zie geen geluidskaart in zijn .sig staan hoor . Maar je hebt dus een ST Audio DSP24
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_11352826
quote:
Op zondag 22 juni 2003 14:33 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Ik zie geen geluidskaart in zijn .sig staan hoor . Maar je hebt dus een ST Audio DSP24

I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_11352888
quote:
Op zondag 22 juni 2003 14:33 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

STaudio C-Port
  zaterdag 13 september 2003 @ 19:44:20 #61
64959 _STEEF_
ben ik het daar mee eens??
pi_13146141
wie kan/wil mij helpen

ik heb dit bestand gedownload: Factory Sound Bank.rfl van 508 Mb
Nu zou ik willen weten hoe en welke versie van reason (die bij deze 508 Mb cd hoort) aan de praat krijg

En kom nou niet allemaal met dan moet je het maar kopen. Want dat is teveel geld voor een programma dat ik niet ken. (Als het net zo moelijk als Cubase is, is het het kopen niet waard.

WIE HELPT ALVAST BEDANKT

pi_13148973
dat is gewoon de standaard soundbank die al bij reason 1 zat.. die is onveranderd gebleven hoor

dus als 't niet werkt heb je pech

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  zondag 14 september 2003 @ 13:37:25 #63
64959 _STEEF_
pi_13157662
ja maar het schijnt dat je de soundbank cd per versie tijdens het branden een andere naam moet geven
pi_13158597
Glacius.. mass schizophrenia
  zondag 14 september 2003 @ 14:33:00 #65
64959 _STEEF_
pi_13158732
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 19:44 schreef _STEEF_ het volgende:
wie kan/wil mij helpen

ik heb dit bestand gedownload: Factory Sound Bank.rfl van 508 Mb
Nu zou ik willen weten hoe en welke versie van reason (die bij deze 508 Mb cd hoort) aan de praat krijg

En kom nou niet allemaal met dan moet je het maar kopen. Want dat is teveel geld voor een programma dat ik niet ken. (Als het net zo moelijk als Cubase is, is het het kopen niet waard.

WIE HELPT ALVAST BEDANKT

anybody??
pi_13362709
Ja, meneer G009L3 kan je vast wel helpen.
pi_14829066
Om dit topic ff nieuw leven in te blazen, ooit weleens geprobeerd reason en cubase samen te laten draaien! je weet niet wat je hoort, kun je reason gebruiken en ook VST\s gebruiken, dan plugins downloaden (zoals T-Racks) om af te mixen en je krijgt een schitterende track!
pi_14830533
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 21:55 schreef Faviola het volgende:
Om dit topic ff nieuw leven in te blazen, ooit weleens geprobeerd reason en cubase samen te laten draaien! je weet niet wat je hoort, kun je reason gebruiken en ook VST\s gebruiken, dan plugins downloaden (zoals T-Racks) om af te mixen en je krijgt een schitterende track!
Nooit geprobeerd.

Ik heb Reason 2.5 nu sinds mei ofzo en ik heb het al aardig door. Voor mij is dit voorlopig wel HET programma. Ik zit er wel aan te denken om Cubase er naast te gaan gebruiken, maar Cubase heb ik nog nooit gebruikt. Is Cubase moeilijker of makkelijker als Reason?

Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_14836813
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 22:47 schreef jagermeister1 het volgende:

[..]

Nooit geprobeerd.

Ik heb Reason 2.5 nu sinds mei ofzo en ik heb het al aardig door. Voor mij is dit voorlopig wel HET programma. Ik zit er wel aan te denken om Cubase er naast te gaan gebruiken, maar Cubase heb ik nog nooit gebruikt. Is Cubase moeilijker of makkelijker als Reason?

Appels met peren vergelijken, Cubase is lastig als je verder weinig kent behalve Reason.
pi_14837277
Hmmm ik heb 'm vorige week in huis gehad, maar kreeg stuiptrekkingen van alle mogelijkheden, knopjes, schuifjes en lampjes.

Ben weer vrolijk verder gegaan met fruityloops, dit keer wel met eigen samples, en d'r gaat dan weer een wereld open

pi_14843766
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 10:46 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Appels met peren vergelijken, Cubase is lastig als je verder weinig kent behalve Reason.

Ok, maar Reason was ook lastig in het begin. Ik snapte er werkelijk niets van, maar had het vrij snel door. Raad je het mensen aan om Reason te combineren met Cubase en enkele VSTi's?
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_14923634
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 17:23 schreef jagermeister1 het volgende:

[..]

Ok, maar Reason was ook lastig in het begin. Ik snapte er werkelijk niets van, maar had het vrij snel door. Raad je het mensen aan om Reason te combineren met Cubase en enkele VSTi's?

Zekerz, maar voor de beginner is het raadzaam eerst reason grondig te leren kennen en zo vertrouwd te raken met de basisonderdelen van een studio. Rewire(Cubase+Reason+vst's+vsti's) zou ik alleen aan mensen aanraden die een goede pc hebben, anders heeft het weinig zin...
pi_15616041
Eventjes schoppen...

Reason vraagt om een orkester sound bank, help?

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 22 december 2003 @ 19:33:19 #74
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_15617414
quote:
Op maandag 22 december 2003 18:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Eventjes schoppen...

Reason vraagt om een orkester sound bank, help?

Jij hebt echt geluk Ik had namelijk dit weekend Reason gedownload en kon dus ook hier niet vinden hoe je het nou moest doen. Het is gelukt, dus ik dacht laat ik even andere mensen blij maken en ik koos dit topic.

Het volgende werkt als je de 3 ISO's van Reason 2.0 hebt weten te bemachtigen.

CD1 gewoon branden.
But CD2 and CD3 give you problems, huh?
-CD 2 should have the following files : Factory Sound Bank.rfl ; CD.ICO ; and AUTORUN.INF .
-So, you are about to burn CD2. MAKE SURE YOU GIVE THE CORRECT LABEL TO YOUR CD. Whatever app you use to burn cds, one of the first things that the soft asks you when you want to create a new cd is to GIVE A NAME to your cd ! CD2 should have this name (label) : Sound Bank , written just as i wrote it.
Also, make sure that the CD.ICO and AUTORUN.INF have the following properties : «hidden», and «read only», when you place them on the window to burn on cd. These properties are not required for the Factory Sound Bank.rfl.
-CD3 also has CD.ICO and AUTORUN.INF files, and they also need to be «read only» and «hidden» when burnt on the cd. And the LABEL OF CD3 is : Orkester , just as i wrote it.
-Then of course you need either a valid serial number or keygen so that you can run the prog in fine but that's easy to find.

Ik hoop dat je nu verder kunt, ik ga even mijn fruityloopkennis op reason uitoefenen, eitje...

Die Glatze Arschlog
  maandag 22 december 2003 @ 19:39:44 #75
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_15617563
Waarom zou je in godsnaam ISO's van Reason kopen?

offeh.......

Warez moet je gewoon niet over lullen op een forum, net doen of je niks hebt. Heb ik altijd geleerd.

PS mijn lijstje:

- hammerfall multiface geluidskaart + breakout
- yamaha motif 7 met physical modelling en vocal board expansie en max. samplegeheugen uitbreiding), breathcontroller
- access virus b desktop
- mackie 1402 vlz pro mixer
- revox 2 sporen bandrecorder
- P-IV 2 Ghz computer
- 3 gitaren (1 akoustisch, 1 akoustisch versterkt (yamaha), 1 elektrische (fender stratocaster)
- alesis m-one monitors (actieve speakers)
- boss me30 multieffect voor gitaar

en wat samples, software etcetera.

[Dit bericht is gewijzigd door haarb0l op 22-12-2003 19:45]

maandag 22 december 2003 @ 19:51:10 #76
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_15617890
Kopen? Als het niet hoeft dan doe ik dat liever niet, vooral niet als het om 500 euro gaat.

Ik ben dus totaal niet ervaren als muzikant, maar ben wel muzikaal dus dan geef mij maar software.
Mijn lijstje :
PIV 2,8 1024 160 gig
terratec ewx 24/96
en dat was het dan!

Die Glatze Arschlog
pi_15632059
Hmmmz. Heb reason 2.5, deed alles perfect, kreeg een reg code erbij, maar dan zeurt ie om die tweede CD. Ik heb helemaal geen ISO o.i.d. CD's...
In Southern Sun
pi_15636115
Orkester Sound Bank voor 2.5 inmiddels binnen...
Vraagt ie nu weer om een Factory Sound Bank...

ik wordt niet goed...

In Southern Sun
pi_15636198
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:
Orkester Sound Bank voor 2.5 inmiddels binnen...
Vraagt ie nu weer om een Factory Sound Bank...

ik wordt niet goed...

Images van je CD's maken (als je die nog niet hebt). Daemon Tools installeren, 2 virtual drives aanmaken, de 2 images mounten en je hebt nooit meer gezeik.
pi_15637165
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 12:53 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Images van je CD's maken (als je die nog niet hebt). Daemon Tools installeren, 2 virtual drives aanmaken, de 2 images mounten en je hebt nooit meer gezeik.

Ik zit in een muziek topic, dacht ik?
In Southern Sun
pi_15637245
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik zit in een muziek topic, dacht ik?

Ja, dan moet je ook niet gaan vragen waarom Reason niet werkt.
pi_15637282
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 13:25 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Ja, dan moet je ook niet gaan vragen waarom Reason niet werkt.

Via diezelfde crack als die jij bedoelt heb ik ook orkester sound bank... Die doet het wel, maar daar stond ook dat hele verhaal.. Snap er werkelijk geen hout van.
In Southern Sun
pi_15637396
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 13:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Via diezelfde crack als die jij bedoelt heb ik ook orkester sound bank... Die doet het wel, maar daar stond ook dat hele verhaal.. Snap er werkelijk geen hout van.
Crack? Je moet niks cracken. Je hebt als het goed is 2 CD's voor Reason. Die kun je hebben gedownload als bijv een BIN bestand (met CUE) of als ISO. Nu kun je met het programma Daemon Tools 2 "nep" CDrom stations aanmaken waar je vervolgens deze 2 CDs (die eigenlijk gewoon 2 bestanden zijn) op kan inladen. Nu lijkt het alsof de 2 reason CD's in 2 nieuwe CD-rom stations zitten. Duidelijk?
pi_15637682
Mhahaha... Ik heb helemaal geen .bin of .cue bestanden. Laat staan 2 CD's... Wat ik heb is een volle versie van Reason 2.5 op m'n HD en een Orkester Sound Bank op CD. Dan vraagt ie dus alleen nog maar naar een Factory Sound Bank als CD 3, en die moet ik dus nog hebben. Daarna gaat -ie als het goed is vragen om een serial code en die heb ik ook. Overigens kan ik nergens daemon files vinden.
In Southern Sun
pi_15637835
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 13:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Mhahaha... Ik heb helemaal geen .bin of .cue bestanden. Laat staan 2 CD's... Wat ik heb is een volle versie van Reason 2.5 op m'n HD en een Orkester Sound Bank op CD. Dan vraagt ie dus alleen nog maar naar een Factory Sound Bank als CD 3, en die moet ik dus nog hebben. Daarna gaat -ie als het goed is vragen om een serial code en die heb ik ook. Overigens kan ik nergens daemon files vinden.
Ja, dan moet je een crack gebruiken, als je 1 cd niet hebt. Maar dat wist ik dus niet. Zorg gewoon dat je die andere CD kan regelen, scheelt een hoop gezeik en er staan aardig leuke dingen op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')