quote:Waar wachten jullie nog op, ga luisteren
nee dank jequote:zijn muziekstijl beweegt zich ergens tussen folk-rock en alt. country
Wie niet...quote:Op zondag 22 augustus 2004 14:55 schreef methodmich het volgende:
Deze man houdt van Nick Drake.
Ik ben wel in Paradiso geweest. Hij stond daar zwaar gelukkig te zijn op het podium. Elk liedje met een smile op zijn gezicht van hier tot Tokio. Maar goed, drugs terzijdequote:Op zondag 22 augustus 2004 19:48 schreef BadDay het volgende:
Ik heb de cd eigenlijk zonder te luisteren gelijk gekocht en heb er zeer zeker geen spijt vanIk heb jammer genoeg wel zijn optreden in paradiso van een tijdje geleden gemist....
Jups, gister me kaartjes binnen gekregen. Nog iemand anders die gaat?quote:Op maandag 24 april 2006 17:07 schreef Capetown het volgende:
En...hij komt naar Nederland.Op 31 mei aanstaande treedt hij op in Paradiso.
Erg mooie cd!quote:Op maandag 24 april 2006 17:07 schreef Capetown het volgende:
Josh Ritter heeft een nieuwe plaat: 'The Animal Years'.
[afbeelding]
Erg mooie plaat weer. Erg goeie recensies ook.
En...hij komt naar Nederland.Op 31 mei aanstaande treedt hij op in Paradiso.
Yep.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:10 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Jups, gister me kaartjes binnen gekregen. Nog iemand anders die gaat?
Mja idd, ik was zo onder de indruk van Animal Years dat ik meteen de andere 2 albums gekocht he.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:41 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Yep.
Opeens kent iedereen hem zomaar.. heel snel kan het gaan
http://aquariumdrunk.blog(...)here-is-my-song.htmlquote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:49 schreef Puur het volgende:
Ik heb een plaatje van Josh, toch wel heel erg leuk. Hello Starling staat erop, mooi nummer.
Nicolai Dunger kan alle kanten op, veel singer-songwriter, maar ik heb ook wel een LP van hem waarop helamaal niet word gezongen en je pure folk hoort uit één of ander scandinavisch gebied. Beide kanten zijn wel aantrekkelijk maar ik prefereer de laatste omdat ik zijn stem af en toe wel eens vervelend vind.
Ik neem dus ook aan dat je 31ste naar Paradiso gaat?quote:Op zondag 14 mei 2006 23:16 schreef placebeau het volgende:
Schitterend album
Beste wat ik al liggen heb uit 2006.
"Producer Brian Deck keeps Animal Years intimate but transient, like a circus train crawling through a small town on a busy Saturday afternoon." (allmusic)
Ik ben Belg, maar ik ben al op zoek naar iemand om mee te gaan naar de AB de dag ervoor.quote:Op zondag 14 mei 2006 23:25 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ik neem dus ook aan dat je 31ste naar Paradiso gaat?
En kaarten zijn besteld voor dinsdag. Hebquote:Op zondag 14 mei 2006 23:26 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik ben Belg, maar ik ben al op zoek naar iemand om mee te gaan naar de AB de dag ervoor.
quote:Op zondag 28 mei 2006 23:33 schreef -Dries- het volgende:
Yeah! zin in woensdag
Nou veel mis je niet. Die Zweed stond daar begaaid op het podium wat nummers af te ranselen. Hij heeft wel een machtige stem, en bij twee nummers dacht ik ook bij mezelf: "sterk". Maar echt overtuigend was het nooit. En zijn blueskunstjes waren rap afgezaagd.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:24 schreef lienelien het volgende:
Voorprogramma ga ik door een zekere factor niet zien, maar hoop dat ik er op tijd ben voor Josh zelf![]()
Nou, da's fijn danquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:31 schreef placebeau het volgende:
[..]
Nou veel mis je niet. Die Zweed stond daar begaaid op het podium wat nummers af te ranselen. Hij heeft wel een machtige stem, en bij twee nummers dacht ik ook bij mezelf: "sterk". Maar echt overtuigend was het nooit. En zijn blueskunstjes waren rap afgezaagd.
Nee: Declan O'Rourke om 19u45, Nicolai Dunger om 20u30, en Josh om 21u15quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:41 schreef -Dries- het volgende:
Begint om 20:30 toch?
Geweldig was dat iddquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:07 schreef Skanqua het volgende:
Was zeker héél erg goed!
Vooral die allerlaatste toegift zonder microfoon, kan ook alleen als de zaal doodstil is. Prachtig vind ik dat!
Meteen Golden Age of Radio meegenomen en straks maar eens The Animal Years en misschien nog een schijfje meepakken...
En mocht je langsgaan: Je moet kloppen, want de bel doet het niet!
![]()
Je bent welkom bij 'mquote:Op donderdag 1 juni 2006 10:55 schreef Joostebrood het volgende:
Fantastisch concert en helemaal eens met die "Kop dicht of..." meneer. Zwaar irritant dat mensen aan de bar gaan hangen en staan lullen alsof het een staande receptie is. Voorprogramma's konden mij niet echt boeien, maa ik moet zeggen toen dat tweede voorprogramma meedeed met een toegift van Josh Ritter, was ik wel onder indruk van zijn stem. Die had mij eerder op de avond totaal niet kunnen bekoren. Al leek het wel net de Van Morrison soundmix show. Wings en het slotnummer waren voor mij hoogtepunten. Topconcert van een groot talent en inderdaad, wat een vrolijke, open uitstraling. Ik zou weleens een biertje willen drinken met die vent.
Idd, daar moest ik ook de hele tijd aan denken.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:55 schreef Joostebrood het volgende:
Al leek het wel net de Van Morrison soundmix show.
Ik lag helemaal in een deuk toen hij dat vertelde. Hij heeft er ook zo'n giechelhoofd bij, dus je kan alleen maar lachen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:07 schreef Skanqua het volgende:
En mocht je langsgaan: Je moet kloppen, want de bel doet het niet!
Leuk!quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:45 schreef Capetown het volgende:
Hier is trouwens de videoclip van Lillian, Egypt te vinden. Aanradertje.
Je had mee kunnen gaan met ons joh! Helaasquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:57 schreef JelleS het volgende:
Leuke clip! Ik heb blijkbaar iets moois gemistDe volgende keer dan maar.
Voor mij waren dat Golden Age of Radio en Wings.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:47 schreef -Dries- het volgende:
Wat vonden we eigenlijk de hoogtepunten? Voor mij was dat zeker monster ballads. Mijn favo nummer op het nieuwe album en prachtig geperformed. Verder ook You don't make it easy babe, wat een mooi nummer.
Ja! GAoR was ook vet...quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:03 schreef Capetown het volgende:
[..]
Voor mij waren dat Golden Age of Radio en Wings.
He :s Waar gaan we heen dan?quote:
Uhm, dat nummer was wél mooi. Maar dat was niet het laatste nummer van het concert, dat was wanneer Nicolai ook even de stage opkwam.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:12 schreef Joostebrood het volgende:
Dat laatste nummer zonder microfoon of versterking niet zo boeiend? Smaken verschillen (gelukkig maar), ik vond het namelijk een waardige afsluiting van het concert. Het is risicovol om dit te doen, maar het werkte perfect.
in de Ancienne Belgique was het laatste nummer "leaving", maar dat zul je wel niet bedoelen vermoed ik.quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:54 schreef Joostebrood het volgende:
Wie weet hoe dat laatste nummer heette?
Toch wel hoor.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:55 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Uhm, dat nummer was wél mooi. Maar dat was niet het laatste nummer van het concert, dat was wanneer Nicolai ook even de stage opkwam.
Het was 'Lawrence, Kansas' van Golden Age of Radio.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:01 schreef Joostebrood het volgende:
Dat een na laatste nummer ken ik wel, ik dacht zelfs dat het van Van Morrison was. Dat allerlaatste nummer had de zin ' I can't leave this world behind' die steeds terugkwam ,dus Leaving zal best kunnen.
quote:Op maandag 5 juni 2006 23:21 schreef mouzzer het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=5620558395138597800
De toegift in Brussel dag voor Paradiso, unplugged versie van California.
Nee! Ik wil dat moment graag terug horen/zienquote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:51 schreef olof het volgende:
Het irriterende geklets aan de bar ontlokte een fan : "Houd(t) je bek, of ga anders naar het cafe"! Dit werd adrem beantwoordt: "O.k. , ga je dan mee" ?
Vervolgens applaus vanuit de zaal en een verbaasd, lachende Josh op het podium.
Wellicht kan Fabchannel uit het fantastisch concert het gereutel van de niet geinteresserden filteren, zodat ere toekomt aan degene die het verdient: Josh Ritter.
Ja en zijn reactie erop was ook meesterlijk....dus dat moeten ze er echt inhouden.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:05 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nee! Ik wil dat moment graag terug horen/zien
ochja...beetje flauw.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:25 schreef Re het volgende:
ik vond zijn deurbel wel weer wat minder enzo...
Nee, die was vet!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:25 schreef Re het volgende:
ik vond zijn deurbel wel weer wat minder enzo...
ik ookquote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:37 schreef Jill-RMC het volgende:
Ik verwachtte meer een "ik moest kloppen want de bel deed het niet" actie....tot ik me realiseerde dat ie Samson & Gert ws niet kende
Slordig. Sommige songtitels staan foutief vermeld.quote:
Vertelde hij in Brussel ook de deurbel grap?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 00:55 schreef placebeau het volgende:
[..]
Mooi mooi!
(buiten de toegiften was Brussel erg gelijkaardig)
nee, die niet. Sommige bindteksten waren dezelfde, andere weer niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:49 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Vertelde hij in Brussel ook de deurbel grap?
Zoals?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:10 schreef placebeau het volgende:
[..]
nee, die niet. Sommige bindteksten waren dezelfde, andere weer niet.
"western civilization may peek tonight" en "all the way to reno" en de inleiding van thin blue flame waren hetzelfde bijvoorbeeld.quote:
Bron: Pitchfork Mediaquote:Josh Ritter Conquers History on New Album
Like Genghis Khan and Bill S. Preston Esq. before him, Josh Ritter is primed to embark on an epic journey where no wrongdoer shall be spared. Sure, Ritter's odyssey comes in the form of a singer/songwriter record, but the metaphor still applies.
The Historical Conquests of Josh Ritter, the 14-track follow up to Ritter's 2006 album The Animal Years, will burn and pillage August 21 courtesy of Sony BMG/Victor.
(...)
Historical Conquests:
01 To the Dogs or Whoever
02 Mind's Eye
03 Right Moves
04 The Temptation of Adam
05 Open Doors
06 Rumors
07 Edge of the World
08 Wait for Love
09 Real Long Distance
10 Next to the Last Romantic