abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:27:19 #1
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21456233
Na lang wikken en wegen hebben mijn man en ik besloten ons gezin uit te breiden met een hond. Op internet gezocht naar een beestje dat aan al onze eisen voldoet en via een stichting dat nieuwe baasjes zoekt voor zwerfhondjes hebben we hem gevonden. Hij woont nu nog bij een gastgezin en vanmiddag hebben we met hem kennisgemaakt.
Met Casper Dat is de naam die hij van ons krijgt.

Casper is een lieve en rustige maar erg terughoudende hond die eerst bij alles en iedereen die hij ontmoet op zijn gemak de kat uit de boom moet kijken. Donderdag mogen we hem ophalen.

Ik ben heel benieuwd hoe onze drie katten (die geen honden gewend zijn) op hem gaan reageren. Heeft er iemand tips over hoe we die kennismaking het gemakkelijkst voor de katten kunnen laten verlopen? Casper is gewend aan katten en doet ze niks.

Casper is onze eerste hond en natuurlijk hebben we bergen informatie uit boeken gehaald maar soms wil je gewoon liever tips en truuks horen van mensen met ervaring
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_21456336
hmm ik zou gokken op : of de de hond in een hok te stoppen (zon eijzeren geval met tralies) en die in de kamer te zetten zodat de katten hem niet meteen kunnen aanvallen maar gewoon op hun gemak kunnen snuffelen ed
Katten in een bench is ook een optie maar ja het is toch meer van hun dan van de nieuwkomer.

Ik denk mee he ik zeg niet dat het de oplossing is
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_21456409
wordt ff wennen voor de katten! Maar zo te zien kan Casper er inderdaad wel mee omgaan.
Helaas geen tips voor je. (onze hond en katten = water en vuur)
Wanneer mag je 'm ophalen?
I'm fed up 'cause all you wanna do is criticize! [Alexander 'O Neal '84]
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:36:57 #4
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21456434
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:35 schreef LucienS het volgende:
Wanneer mag je 'm ophalen?
Donderdag.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:39:18 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_21456477
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:27 schreef Spindizzy het volgende:
via een stichting dat nieuwe baasjes zoekt voor zwerfhondjes hebben we hem gevonden.
Hulde!
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_21456543
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:36 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Donderdag.
Wil je wel alle bijzonderheden aangaande de openingsceremonie in huize Spindizzy hier met ons delen.
Ik ben oprecht nieuwsgierig naar je uiteindelijk PVA.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:44:12 #7
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21456569
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:39 schreef static het volgende:

[..]

Hulde!
Het is heel makkelijk om dierlievend te zijn als het zo'n schattig beest is als dit Kijk dan naar dat koppie
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:45:16 #8
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21456588
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:42 schreef LucienS het volgende:

[..]

Wil je wel alle bijzonderheden aangaande de openingsceremonie in huize Spindizzy hier met ons delen.
Ik ben oprecht nieuwsgierig naar je uiteindelijk PVA.
PVA?

En ja hoor. Ik wil jullie best bombarderen met Caspers thuiskomst verhalen en foto's
pi_21456654
Oh sorry, Plan Van Aanpak vwb de ontmoeting tussen de 2 verschillende diersoorten zoals besproken in OP.
En een ietwat beladen uitspraak op dit moment: Bomb us!
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:53:02 #10
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21456732
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:49 schreef LucienS het volgende:
Oh sorry, Plan Van Aanpak vwb de ontmoeting tussen de 2 verschillende diersoorten zoals besproken in OP.
Tjek

Ik heb dus drie katten waarvan 2 bastaard Noorse Boskatten. Maar dat zijn zulke gigantische suffe domkoppen dat ze waarschijnlijk niet eens doorhebben dat ze een hekel aan het nieuwe huisgenootje horen te hebben Voor zover ze al doorhebben dat er een huisgenoot bijhebben natuurlijk.
De derde is een oude rooie mopperkont Van hem verwacht ik de meeste problemen.
pi_21456865
Ja die rooie lijkt me 't meest link, alhoewel ik me bij een noorse boskat ook een creepy voorstelling zou kunnen maken. Dit vermoeden wordt in zijn geheel weggenomen door de toevoeging gigantische suffe domkoppen etc. Die rooie moppert kennelijk al als er niets aan de hand is.
Het is toch een kwestie van "doen" donderdag. Belangrijk is dat je zelf geen eigenaardig gedrag gaat vertonen omdat je bang bent dat "de hooligans" gaan rellen. Probeer dus, hoe moeilijk ook, thuis te komen met hond zoals je anders ook thuis zou komen. Dieren voelen alles.
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:08:16 #12
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21457019
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:00 schreef LucienS het volgende:
alhoewel ik me bij een noorse boskat ook een creepy voorstelling zou kunnen maken.
Noorse Bosmuts 1:

Noorse Bosmuts 2:

Rooie mopperkont:

De bosmutsjes zijn sullen
pi_21457175
Oei, idd wel zwaar on de indruk van rooie. Uhhm, ze kijkt niet zo vriendelijk..
Mwah waarschijnlijk valt 't allemaal wel mee. Begin even wennen maar in regel durven hond en kat face to face, geen van beiden de ander aan te vallen in zo'n situatie.
Psychologisch: de katten spelen een thuiswedstrijd, de hond wordt geïntroduceerd door hun baasje. Ze hebben nog nooit meegemaakt dat baasje iets mee naar huis neemt wat een gevaar / bedreiging voor hun is dus het zal wel goed zijn.
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:24:29 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_21457309
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:00 schreef LucienS het volgende:
alhoewel ik me bij een noorse boskat ook een creepy voorstelling zou kunnen maken.
Zijn hardstikke leuk.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:25:27 #15
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21457326
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:17 schreef LucienS het volgende:
Uhhm, ze kijkt niet zo vriendelijk..
Een stuk sjagerijn is het Al lblijkt het niet zo uit de foto's het is een vreselijke lieverd. Een sjagerijnige lieverd
quote:
Ze hebben nog nooit meegemaakt dat baasje iets mee naar huis neemt wat een gevaar / bedreiging voor hun is dus het zal wel goed zijn.
Op zijn minst zal Casper eindigen met een flinke kras op zijn neus en een paar katten die een week of wat aan het mokken zijn. En ik hoop dat het daarbij blijft
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:34:19 #16
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21457501
Oh, ik heb nog een vraag!

Wanneer laten jullie 's ochtends je hond uit? Gelijk na het opstaan of drink je eerst nog even een bakkie koffie? Mijn man gaat altijd lopend naar zijn werk en ik zat eraan te denken om dan 's ochtends gezellig met Casper mee te lopen
pi_21457632
Dat kan prima. Je hoeft echt niet de hond meteen uit te laten. Als je 3 kwartier / 1 uurtje opstarttijd nodig hebt dan is dat gewoon zo voor de hond. Hij accepteert en past zich aan aan jou ritme, dat hoeft niet andersom.
pi_21459914
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:34 schreef Spindizzy het volgende:
Oh, ik heb nog een vraag!

Wanneer laten jullie 's ochtends je hond uit? Gelijk na het opstaan of drink je eerst nog even een bakkie koffie? Mijn man gaat altijd lopend naar zijn werk en ik zat eraan te denken om dan 's ochtends gezellig met Casper mee te lopen
Wat een prachtige hond! Komt ie uit Nederland of het middellandsezeegebied? Mooie hond, zeker weten: méér Casper-foto's aub

Uitlaten: ik geef de voorkeur aan direct uit bed in de joggingsbroek en een trui, petje op en uitlaten. Vooral als je een wat intensievere wandeling met je hond doet is het lekker, dan kun je erna het luie zweet wegdouchen. Verder ben ik 's ochtends niet zo snel dus is het voor de honden ook lekkerder om leeggeplast en -gepoept te zijn, het buikje volgegeten te hebben en dat ik dan pas mijn dingetjes doe.
Leave it to me. We're checking out.
  zondag 22 augustus 2004 @ 08:48:47 #19
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21459928
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 08:42 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

Wat een prachtige hond! Komt ie uit Nederland of het middellandsezeegebied? Mooie hond, zeker weten
Hij komt uit Griekenland.

Is het voor honden erg als je de ene keer 's ochtends een wat langere wandeling maakt dan de andere keer? Of kan het geen kwaad om als het mooi weer is langer te lopen dan ze voor die wandeling gewend zijn. Ik kan me voorstellen dat als het warm is dat je 's ochtends liever de grote wandeling doet en dat hij 's middags als het echt heet is dan lekker in de tuin in de schaduw kan blijven dutten.
Honden houden van regelmaat maar hoe voorspelbaar moet je nou precies zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Spindizzy op 22-08-2004 09:15:29 ]
  zondag 22 augustus 2004 @ 09:14:11 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_21460003
Ach zo'n hond past zich wel aan hoor en wandelt gezellig mee met jou, als je echt eens heel lang gaat lopen las je tussendoor toch wat pauzes in je ziet vanzelf wel aan de hond of ie nog lekker loopt of ff wil uitrusten. Enne altijd de zelfde tijd hoeft niet , die van mij vindt alles best als ze maar regelmatig haar wandeling krijgt, maakt niet uit op welk uur van de dag
Beetje afwisseling is prima dat houdt het hondenleven leuk , dan kunnen ze altijd hopen op een fijne wandeling
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 22 augustus 2004 @ 18:53:25 #21
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_21469671
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 23:32 schreef prupke het volgende:
hmm ik zou gokken op : of de de hond in een hok te stoppen (zon eijzeren geval met tralies) .

Gewoon allemaal de ruimte tegeven, TS zegt zelf al dat Casper de katten niks zal doen, en de katten moeten er toch ook aan wennen dat de hond er is.

Lekker laten lopen, best kans dat een van de katten een keer uithaalt, maar dan weet wel gelijk iedereen zn plek
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 23 augustus 2004 @ 10:42:39 #22
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21480730
Bedankt voor alle tips tot nu toe

Nog drie nachtjes slapen dan is het zover. Vervoer is geregeld, vanmiddag ga ik even bij de dierenarts langs om te vragen of zij weten waar ik terecht kan voor een goede gehoorzaamheidscursus. Daarna naar de dierenwinkel om inkopen te doen, halsband, riem, voer, kluif ed. Misschien een mand, al schijnen honden net zo eigenwijs als katten te zijn over de plek waar ze willen slapen (Als hij in de oude krantendoos wil slapen heeft hij mooi pech, moet hij er eerst een paar katten uitjagen )

Ik begin het steeds spannender en ook steeds enger te vinden. Ik droom al twee nachten van doodongelukkige honden die mij eigenlijk helemaal niet als baasje wilden
pi_21481727
Spindizzy, geweldig dat zet zo goed geklikt heeft.
Gefeliciteerd.

Een hond is net als een kat kiest zijn eigen slaapplaats.
Die van ons zat alleen in zijn mand met straf.

Wanneer casper komt gewoon de katten en casper zijn gang laten gaan.
Voor casper is alles al nieuw.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat lopen.
Maar jij word een hele lieve hondenbaasje..
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:08:20 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_21482234
Natuurlijk is het karakter van iedere kat anders, maar de ervaring die ik met Noorse Boskatten heb is dat dat ze redelijk rustig zijn, het heerlijk vinden om lekker te hangen, maar ook hele nieuwsgierige buien kunnen hebben
Wat ik me afvraag: zijn jouw katten (prachtige beestjes overigens) ooit in aanraking geweest met honden?
Je zegt in de OP wel dat ze geen honden gewend zijn, maar niet of ze er wel eens mee in aanraking zijn geweest.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:12:30 #25
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21482313
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:08 schreef Natalie het volgende:

Je zegt in de OP wel dat ze geen honden gewend zijn, maar niet of ze er wel eens mee in aanraking zijn geweest.
Nee nog nooit Toen mijn oudste kat nog een kitten was waren er wel honden in dat gezin maar dat is dus zo'n 12 jaar geleden en ik betwijfel of hij daar nog iets van af weet. Eigenlijk kennen we ook niemand met een hond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')