is zeker mogelijk! je kan ook kaartje kopen voor 3, 5, 7, 15 dagen. niet vergeten het kaartje te stempelen als je de bus instapt, anders is 'ie niet geldig.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:01 schreef ozzietukker het volgende:Ik zit over 2,5 week voor een weekend in Praag.
Gezien ik ga vliegen kom ik dus op het vliegveld van Praag aan, ik ben budgetier, dus het mag allemaal niets kosten, en nu is mijn vraag of ik op het vliegveld al een dagkaartje kan kopen voor het openbaar vervoer, zodat ik er de rest van de dag ook nog mee kan reizen, of is dit niet mogelijk?
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:04 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
is zeker mogelijk! je kan ook kaartje kopen voor 3, 5, 7, 15 dagen. niet vergeten het kaartje te stempelen als je de bus instapt, anders is 'ie niet geldig.
hoe meer dagen, hoe meer voordeel je uit zo'n kaartje haalt!
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:12 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Dat is goed nieuws, omdat ik maar 2 dagen ga, zaterdag en zondag is de 3 dagen optie duurder, dus hierbij afgewezen.
Kan ik het op het vliegveld bij een counter van de busmaatschappij / ov maatschappij kopen, of moet dat in een kiosk (als ze die daar hebben)?
Je kan gewoon daar PINnen hoor.quote:Op woensdag 19 juli 2006 04:43 schreef LTCY18 het volgende:
Hoeveel euro inwisselen is genoeg voor 5 dagen Praag?
iemand?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:09 schreef The6thgate het volgende:
is theresienstadt een beetje makkelijk met het OV te bereiken eigenlijk?
Sky Europe ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:42 schreef The6thgate het volgende:
[..]
iemand?
en weet iemand ook toevallig hoe het OV snachts is? op de heenreis pakken we overdag de bus, maar we vliegen om 7.20 terug. denk dat een taxi dan makkelijker is om die tijd, maar kost weer meer natuurlijk
Ruiken gaat moeilijk ja. Maar uit ervaring kan je wel iets vertellen.quote:Je kan gewoon daar PINnen hoor. Ik kan niet ruiken hoeveel Euro's jij uitgeeft in 5 dagen Praag. Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
doe maar 10.000 kuna de dagquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:43 schreef LTCY18 het volgende:
[..]
Ruiken gaat moeilijk ja. Maar uit ervaring kan je wel iets vertellen.
Ik snap ook wel dat je niet weet hoeveel ik uitgeef, maar zo'n vraag kan je natuurlijk een getal geven ter indicatie. *ZuChT*..........
1. Tsjechische vrouwen (evenals vrouwen uit andere Oostbloklanden en landen van de voormalige Sovjet-Unie) kleden zich nu eenmaal veel vrouwelijker (sexier) dan Westerse vrouwen. Dit is niet vreemd. In Praag is het wel een tikkeltje sexier dan in de rest van Tsjechie.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:09 schreef Guu het volgende:
Praag is helemaal geweldig! Ik ben vandaag terug van de eerste keer Praag en ik ben nu al weer van plan om begin volgend jaar een lang weekend terug te gaan. Met dit warme weer lijkt het wel of de mooie Tsjechische dames er een sport van maken om in het kortste rokje en het grootste decollete rond te lopen, dus naast de mooie gebouwen kijk je je verder ook je ogen uit! Minpuntje is de grootte hoeveelheid toeristen en de daarbij erg op toeristen gerichte economie. (dit heeft ook z'n voordelen)
Even over het geld dat je nodig hebt:
Eten kun je vanaf +/- 150/200 kronen (incl. drinken), maar dit kun je misschien beter iets ruimer rekenen want dit is vrij goedkoop gerekend. Afhankelijk van je honger is het misschien ook verstandig om ook een voorgerecht te nemen. 5 tot 10% fooi geven schijnt gebruikelijk te zijn in Praag. Het brood in Tsjechie is niet echt heel lekker (Duits brood), dus als je het kunt permitteren zou je 's middags ook warm kunnen eten. In de typische Tsjechise restaurants kun je erg goed eten voor weinig. Een goed restaurant is Klub Architektu, maar hier zou ik wel even vantevoren reserveren.
Bier kun je krijgen vanaf +/- 25/35 kronen per halve liter.
OV kost 280 kronen per week, voor 5 dagen zal dat wel iets minder zijn.
De prijzen verschillen relatief gezien vrij veel per kroeg of restaurant, het kan goed zijn dat je bij een restaurant dat er goedkoper uitziet dan het restaurant ernaast het dubbele betaald.
28 kronen is ongeveer een euro.
Zoals hierboven zijn de prijzen echt afhankelijk van wat je wilt gaan doen. Je kunt van 20 euro per dag leven (excl. reis en verblijf), maar je kunt er ook gemakkelijk het driedubbele per dag opmaken zonder erg rare dingen te doen.
nee hoor, als je eenbeetj goed eten wil ben je met ze 5en toch echt 3000 kuna kwijt, daarnaast wil je vast leuk edingen doen zoals musea bezoeken ( biermusseum!) en als je leuk wil uitgaan ben je zo 6.000 kuna kwijt. nou is 10.000 lichtelik overdreven, maar je geeft het zo uitquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:47 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
laat de champagne rijkelijk vloeien dan.
ja, je hebt het over 5 personen!quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:05 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee hoor, als je eenbeetj goed eten wil ben je met ze 5en toch echt 3000 kuna kwijt, daarnaast wil je vast leuk edingen doen zoals musea bezoeken ( biermusseum!) en als je leuk wil uitgaan ben je zo 6.000 kuna kwijt. nou is 10.000 lichtelik overdreven, maar je geeft het zo uit
ik moet voor me werk er elk jaar een maand zitten. en ik drink niet alleen goedkoop bier. daarbij ga je niet in je eentje naar praag.quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:10 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
ja, je hebt het over 5 personen!
ik kom minstens 1 keer per jaar in Praag, dus ik ken het klappen van de zweep wel.
en als ik uitga, dan is het kroeg+disco+afterparty club (soms 2) tot 9-10 in de ochtend, dus dan geef je wel wat uit.![]()
ik ken zat mensen in Praag en de rest van Tsjechie.quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:23 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik moet voor me werk er elk jaar een maand zitten. en ik drink niet alleen goedkoop bier. daarbij ga je niet in je eentje naar praag.
Laten we maar zeggen dat dit een goede zaak is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:59 schreef -Wolf- het volgende:
1. Tsjechische vrouwen (evenals vrouwen uit andere Oostbloklanden en landen van de voormalige Sovjet-Unie) kleden zich nu eenmaal veel vrouwelijker (sexier) dan Westerse vrouwen. Dit is niet vreemd. In Praag is het wel een tikkeltje sexier dan in de rest van Tsjechie.
Ah, dan weet ik dit ook weer. In een of ander reisboekje dat we meehadden stond geloof ik 5 tot 10%, vandaar. Minpuntje vond ik dat ze bij de Karlovy Lazne (disco vol met zatte touristen en matige muziek, maar desalniettemin erg vermakelijk) om fooi gingen vragen. Toen heb ik maar gezegd dat ik graag fooi betaal (het bier is er toch goedkoop en de mensen verdienen er dus weinig denk ik), maar niet als ze er om gaan vragen. De Duplex was dicht toen we er naartoe wilden (was alleen van woensdag t/m zaterdag open ofzo), dus toen zijn we maar weer naar de Karlove Lazne gegaan.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:59 schreef -Wolf- het volgende:
2. 10% fooi is de standaard. Let wel: sommige restaurants rekenen de 10% fooi standaard in de rekening mee. Een kwalijke zaak.
Dat valt vooral bij taxi's in je voordeel uit. Ik spreek een aardig woordje Tsjechisch en het is een stuk makkelijker dan Russisch (wat ik studeer).quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:15 schreef Guu het volgende:
Ik vond het al apart. Maarja dan weet ik dat voor de volgende keer. Thnx voor de tip. Ik denk dat ik me dan maar een paar woordjes Tsjechisch ga leren, dat zal wel in het voordeel uitvallen.
ik neem de taken van me vader over, die managed de reparatielijn van epsonquote:
Kleine bofferd!quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik neem de taken van me vader over, die managed de reparatielijn van epson
Lijkt me leuk, 1 maand in Tsjechie en de rest in NL! Over werk gesproken, hoe zit het eigenlijk met de salarissen in Tsjechie als je bijna perfect Nederlands en Duits kunt, redelijk Engels en een hogere commerciele opleiding hebt (+ beetje ervaring in toeristenmarketing en evenementenorganisatie)? Ik ben over niet al te lange tijd klaar met mijn eerste studie en een baantje in het buitenland lijkt me wel wat als ik er niet voor kies om verder te gaan studeren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik neem de taken van me vader over, die managed de reparatielijn van epson
salarissen heb ik geen verstand van, maar wellicht dat je die vraag op www.tsjechie.net kunt opperen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:51 schreef Guu het volgende:
[..]
Lijkt me leuk, 1 maand in Tsjechie en de rest in NL! Over werk gesproken, hoe zit het eigenlijk met de salarissen in Tsjechie als je bijna perfect Nederlands en Duits kunt, redelijk Engels en een hogere commerciele opleiding hebt (+ beetje ervaring in toeristenmarketing en evenementenorganisatie)? Ik ben over niet al te lange tijd klaar met mijn eerste studie en een baantje in het buitenland lijkt me wel wat als ik er niet voor kies om verder te gaan studeren.
Ok, dat is wel handig om te weten. Zo'n talenknobbel heb ik namelijk ook weer niet.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:48 schreef -Wolf- het volgende:
Ik bedoel dat Tsjechisch in verhouding met Russisch (en persoonlijk ook vergeleken met Pools) relatief makkelijk is. Grammatika van Tsjechisch is wel lastig met 7 naamvallen (Russisch heeft er 6), maar als je een basic cursus als die van de LOI doet kom je al een heel eind.
Die muziek die je noemt is ruimschoots aanwezig in Praag, je moet alleen op de juiste dag in de juiste tent zijn.
2 zomers geleden liep ik in de stad: 46 graden zonder een zuchtje wind.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:34 schreef hannekethemaster het volgende:
iemand net terug uit Praag?? hoe is het weer daar nu?? niet TE benauwd??? las op weeronline nl dat het er ook 33 graden is....
quote:Op maandag 24 juli 2006 18:11 schreef hannekethemaster het volgende:
[..]
oh dan komen we je vast nog tegen in de leuke clubs daar
dat hangt helemaal ervan af als je daar solliciteerd of hierquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:51 schreef Guu het volgende:
[..]
Lijkt me leuk, 1 maand in Tsjechie en de rest in NL! Over werk gesproken, hoe zit het eigenlijk met de salarissen in Tsjechie als je bijna perfect Nederlands en Duits kunt, redelijk Engels en een hogere commerciele opleiding hebt (+ beetje ervaring in toeristenmarketing en evenementenorganisatie)? Ik ben over niet al te lange tijd klaar met mijn eerste studie en een baantje in het buitenland lijkt me wel wat als ik er niet voor kies om verder te gaan studeren.
anders ga je naar het park in praag, dat ligt op de berg die je vanuit de hele stad ziet.daar heb je trouwens een prachtig utizicht btwquote:Op maandag 24 juli 2006 15:34 schreef hannekethemaster het volgende:
iemand net terug uit Praag?? hoe is het weer daar nu?? niet TE benauwd??? las op weeronline nl dat het er ook 33 graden is....
Godver.. en ik besloot om naar Parijs te gaan ...quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:09 schreef Guu het volgende:
Met dit warme weer lijkt het wel of de mooie Tsjechische dames er een sport van maken om in het kortste rokje en het grootste decollete rond te lopen,
Kijk, zoiets loopt in Praag rondquote:Op maandag 24 juli 2006 19:51 schreef Smeich het volgende:
[..]
Godver.. en ik besloot om naar Parijs te gaan ...![]()
foto's enzo..
ons hotel ligt aan de voet van dat parkquote:Op maandag 24 juli 2006 19:45 schreef donald_dick het volgende:
[..]
anders ga je naar het park in praag, dat ligt op de berg die je vanuit de hele stad ziet.daar heb je trouwens een prachtig utizicht btw
quote:Op maandag 24 juli 2006 19:45 schreef donald_dick het volgende:
[..]
anders ga je naar het park in praag, dat ligt op de berg die je vanuit de hele stad ziet.daar heb je trouwens een prachtig utizicht btw
heb je ze ook mogen aanraken?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:41 schreef Impry het volgende:
Vorige week zaterdag in Praag, geweest, heel erg mooi! Overal waar je kijkt kom je klassieke gebouwen tegen, echt erg mooi. Gezellig toeristensfeertje hangt er overal (zeker op zaterdag)
Ook erg veel knappe Tsjechische vrouwen gezien die zich inderdaad niet snel schamen voor hun uiterlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |