abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25523689
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 15:54 schreef kavorka het volgende:
Welke clubs/discotheken zijn doordeweeks open? Morgenmiddag zit ik in praag t/m zondag.
Nagenoeg alle clubs.
Zeker vanaf woensdag.
All good things must come to an end...
pi_26026869
Wie van jullie heeft er al met Smartwings gevlogen? Welke vlucht hadden jullie? Ze hebben bij mij de avondvlucht geannuleerd dus nu moet ik 's ochtends vliegen Helaas is hier niks tegen te doen dus ik ga maar genieten van een dag langer Praag. Ik vroeg me alleen af of dit vaker gebeurde. Voor April hebben ze namelijk een aardig aantal avond vluchten geschrapt.

Het gaat ieg de goede kant op met het weer! Nou hopen dat het eind april nog steeds zo is!
pi_26070099
Ik ga over twee weken met smartwings. Hebben ze je per email ingelicht over de annulering?
Wij hebben nooit meer een email gekregen met de bevestiging wel betaald en tickets hadden we al uitgeprint. Ik ga toch maar eens contact opnemen...

Verder onwijs zin in Praag!
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_26076038
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:35 schreef ExCibular het volgende:
Wie van jullie heeft er al met Smartwings gevlogen? Welke vlucht hadden jullie? Ze hebben bij mij de avondvlucht geannuleerd dus nu moet ik 's ochtends vliegen Helaas is hier niks tegen te doen dus ik ga maar genieten van een dag langer Praag. Ik vroeg me alleen af of dit vaker gebeurde. Voor April hebben ze namelijk een aardig aantal avond vluchten geschrapt.

Het gaat ieg de goede kant op met het weer! Nou hopen dat het eind april nog steeds zo is!
Ik heb met Smartwings gevolgen begin dit jaar.
Ik heb niks vreemds meegemaakt behalve 5-bevestigingsmails na 4x verkeerd invoeren van een deel van mn creditcardgegevens..
pi_26085364
Ik heb smartwings geboekt via ATP, dat was net zo duur en die nemen wel AMEX. Dus ik heb een mail gehad van ATP in de trend van, hierbij uw gewijzigde vluchtschema. Dus die heb ik even gebeld, maar er was voor mij niks aan te veranderen. Ze mogen het tot twee weken doorgeven zonder consequenties. Op de smartwings pagina kan je zien welke avond vluchten zijn uitgevallen: 3th, 20th, 27th, 29th April 2005 vooralsnog.
pi_26091596
Voor mensen die het allemaal cheap willen doen een tip (al eerder gezegd maar komen nog steeds vragen naar):
In de zomermaanden staan een hoop kamers van studenten leeg op ongeveer 10 minuten met tram 22 en 23 vanuit het centrum en kost je maar 8,50 euro per nacht. Spus Strahov Hostel
Niet heel veel van verwachten maar is super om te slapen; waar heb je luxe voor nodig als je in het buitenland bent, dan hoor je rond te lopen in de stad / omgeving en niet op je kamer te zitten

Ikzelf ga eind jullie weer naar Tsjechie, 3 dagen Praag denk ik en verder de rest van Tsjechie kijken en dit jaar ook Polen en Hongarije erbij. Als jullie al dachten dat het goedkoop eten was IN Praag moet je is buiten de stad kijken; heb je een steak van een kilo voor 4,50 euro met een halve liter bier en nog meer dingen. Praag zelf vind ik niet echt anders dan de meeste oosteuropese steden, pas als je met de auto door het land gaat trekken zie je echt tsjechie
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  zondag 10 april 2005 @ 19:57:10 #157
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26130107
Ik ga morgen met school naar praag. tenminst over 24 uur hoop ik er te zitten mijn vraag is zou je in de stad ergens een voetbal cafe kunnen vinden waar we (voetbalfanaten) PSV woensdag kunnen kijken weet iemand toevallig daar een voetbal cafe te zitten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 10 april 2005 @ 21:28:48 #158
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_26132597
quote:
Op zondag 10 april 2005 19:57 schreef Dos37 het volgende:
Ik ga morgen met school naar praag. tenminst over 24 uur hoop ik er te zitten mijn vraag is zou je in de stad ergens een voetbal cafe kunnen vinden waar we (voetbalfanaten) PSV woensdag kunnen kijken weet iemand toevallig daar een voetbal cafe te zitten.
gewoon vragen daar in 't hotel
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  maandag 11 april 2005 @ 00:57:17 #159
117181 DeTinux
Tu quoque, Brute?
pi_26138033
quote:
Op zondag 10 april 2005 19:57 schreef Dos37 het volgende:
door de hele stad! gewoon ff vragen
Oneerlijk is het snelst
  zaterdag 16 april 2005 @ 20:52:07 #160
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26280591
Nou we hebben dus gewoon in een engelse pub gezeten

george&dragon op old town sqaure was mooi alleen liverpool was erop maarja de penals hebben we wel gezien
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_26407946
Ik ga over twee weken met school, super zin in.
  donderdag 5 mei 2005 @ 03:25:18 #162
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_26746731
k wi naar Budapest
Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
pi_26753533
Ik ben inmiddels ook weer een tijdje terug! Geweldige week gehad in Praag.Best goed weer gehad. 2 dagen regen en 5 dagen bijna strak blauw met veel zon. Wat me wel opviel ivm de vorige keer dat ik er was, dat het niet centrum veel ontwikkeling heeft doorgemaakt. In de "buitenwijken" (bv praha 2 en 3) komen steeds meer trendy restaurantjes waar je goed kan eten maar waar het niet heel goedkoop meer is.

Het goedkoopste biertje wat ik heb gevonden is een biertje in een wed cafe waar ik Milan vs. PSV heb gekeken. Een Staropnamen 10 0,5 L koste daar 12 kr (40 cent).

Ik heb nog wel een leuke eet tip voor mensen op zoek naar een leuk restaurantje buiten het centrum. Metro naar Krizikova. Dan de krizikova straat op en richting het centrum lopen. Na een paar 100 meter krijg je aan je rechterhand een restaurantje dat charleton ofzo heet. Leuke bediening mooie gerechten en niet duur!
pi_29072625
Ik ga samen met me beste vriend van 10 t/m 18 September weer naar Praag.
Nu gaan we naar Appartement Tomasska. vliegen met Smart Wings.
Wordt dan weer 8 dagen zuipuh en de vele nachtclubs in,en ja we gaan ook wat bezichtigen alleen weten nog niet wat.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_30814084
Ik mis Praag.
  donderdag 22 september 2005 @ 09:08:42 #166
127673 TommyKnocker84
Rijbewijs B behaald 06-10-2005
pi_30815068
ik vlieg vanmiddag om 2 uur naar praha
  donderdag 6 oktober 2005 @ 18:40:10 #167
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_31236172
Ik wil ook terug :< alweer een jaar geleden
pi_31246264
Mijn tips voor Praag:
Ga naar een ijshockeywedstrijd! Ik heb zelf Slavia Praha - Liberec gezien in de Sazka Arena en het is geweldig! Het stadion is eenvoudig te bereiken met de metro en het is echt geweldig leuk om te zien!

Ga naar het theater! Het Nationale Theater is mooier dan de Staatsopera en in beide gebouwen kun je op de dag van de voorstelling meestal nog kaartjes kopen. Wij betaalden 400 kronen (ong. 13 euro) voor redelijk goede zitplaatsen bij het Zwanenmeer in het nationale theater en 100 kronen (ong. 3,5 euro) plaatsen bovenin de staatsopera.
Er zijn dagelijks voorstellingen te vinden en in je hotel kunnen ze je meestal wel helpen.

Wij zaten overigens in Sir Tobys (www.sirtobys.com) en dat is ook een echte aanrader. Schoon, ruim en vriendelijke personeel! En nog een redelijk handige lokatie ook!
  zondag 9 oktober 2005 @ 19:11:35 #169
59732 michelz
born to drink
pi_31313751
Kan iemand wat vertellen over de dames die er rond lopen e.d.
pi_31316539
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:34 schreef Liejannuh het volgende:
Mijn tips voor Praag:
Ga naar een ijshockeywedstrijd! Ik heb zelf Slavia Praha - Liberec gezien in de Sazka Arena en het is geweldig! Het stadion is eenvoudig te bereiken met de metro en het is echt geweldig leuk om te zien!

Ga naar het theater! Het Nationale Theater is mooier dan de Staatsopera en in beide gebouwen kun je op de dag van de voorstelling meestal nog kaartjes kopen. Wij betaalden 400 kronen (ong. 13 euro) voor redelijk goede zitplaatsen bij het Zwanenmeer in het nationale theater en 100 kronen (ong. 3,5 euro) plaatsen bovenin de staatsopera.
Er zijn dagelijks voorstellingen te vinden en in je hotel kunnen ze je meestal wel helpen.

Wij zaten overigens in Sir Tobys (www.sirtobys.com) en dat is ook een echte aanrader. Schoon, ruim en vriendelijke personeel! En nog een redelijk handige lokatie ook!
Bij sirtobys werken inderdaad mensen met verstand. Heerlijk hostel!
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:10:31 #171
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_31316773
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 19:11 schreef michelz het volgende:
Kan iemand wat vertellen over de dames die er rond lopen e.d.
Zoiets?

zondag 9 oktober 2005 @ 21:36:14 #172
127673 TommyKnocker84
Rijbewijs B behaald 06-10-2005
pi_31317431
hehe dat ziet er lekker uit ja... Ik ben alweer 3 weken terug in nederland en ik mis praag heel erg
pi_31318472
Damn ik wil ook weer naar Praag. Ben er nu twee keer geweest, en het is gewoon geweldig daar! Echt ge-wel-dig.
Misschien in de kerst...waarom ook niet
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:14:17 #174
59732 michelz
born to drink
pi_31328325
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zoiets?

[afbeelding]
die had ik al gezien
Maar bedoel in de discotheken enzo
pi_31593562
Als ik al deze reacties lees, voel ik me bevoorrecht......
Ken praag uit de 70 er jaren en nu.
elke 2 mnd er naar toe.
(met auto, achter Dresden de grens over; 754 km)
en ja..mijn vrouw is Tsjechisch.
elke keer lekker pilsje drinken.
wafels eten..(die grote koeken)
en binnenkort gepofte kastanjes op old town square.
vlak achter dit plein op weg langs Kozi is er rechts in een zijstraat sinds ruim een jaar en nederlands café compleet met snackbar, dus kroketten enz. haha ( de magere brug)
zwarte markt in holecovice, halte voor (trein)station Holecovice uit de metro stappen en 5 min te voet verder.
pi_31594434
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 00:24 schreef Roco2 het volgende:
en binnenkort gepofte kastanjes op old town square.
vlak achter dit plein op weg langs Kozi is er rechts in een zijstraat sinds ruim een jaar en nederlands café compleet met snackbar, dus kroketten enz. haha ( de magere brug)
Dat is 'De Brug' zeker? Ben er nog niet binnen geweest, maar wel langsgelopen dit jaar. Volgende maand misschien eens naar binnen gaan om te kijken.
pi_31602340
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 00:24 schreef Roco2 het volgende:

wafels eten..(die grote koeken)
Die wafels ja. Weet je daar toevallig meer over? Kun je ze ook buiten Tsjechië krijgen?
pi_31602532
Praag, geweldige stad! Ik ben over vier weken een weekje vrij dus misschien..

Mijn tip: Neem tramlijn 12 van het begin tot het eind.
Zie je het echte Praag en niet alleen het touristische gedeelte.
  Eindredactie Games zaterdag 3 december 2005 @ 14:54:08 #179
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_32780612
vlieft smartwings niet meer? zijn er nog ander emogelijkheden per vliegtuig om daar ee beetje goedkoop te komen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_32780704
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:54 schreef donald_dick het volgende:
vlieft smartwings niet meer? zijn er nog ander emogelijkheden per vliegtuig om daar ee beetje goedkoop te komen
Germangwings vanaf Keulen/Bonn.
  Eindredactie Games zaterdag 3 december 2005 @ 16:15:44 #181
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_32782496
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:57 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Germangwings vanaf Keulen/Bonn.
dat is bijna evenduur en dan moe tik ook nog bezine betalen
pi_32785196
Donderdag om 8:15 met z'n tienen vertrekken richting Praag.

Ik heb er zin in. Ben er nog nooit geweest.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_32791429
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 16:15 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dat is bijna evenduur en dan moe tik ook nog bezine betalen
Even duur als wat? Je gaf aan dat smartwings niet meer zou vliegen. Germanwings is dan een goed alternatief.
pi_32791665
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:02 schreef Dutch_Courage het volgende:
Donderdag om 8:15 met z'n tienen vertrekken richting Praag.

Ik heb er zin in. Ben er nog nooit geweest.
Een aanrader is om de volgende koeken te kopen in Praag:
http://www.bodam.cz/oplatky/index3_cz.htm

Overheerlijk
pi_32843940
|Volgens mij vliegt Smart Wings ook nog steeds.Website is nog steeds online en er is niks geen melding dat ze niet meer vliegen.
  Eindredactie Games maandag 5 december 2005 @ 21:00:07 #186
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_32845760
quote:
Op maandag 5 december 2005 19:58 schreef ExCibular het volgende:
|Volgens mij vliegt Smart Wings ook nog steeds.Website is nog steeds online en er is niks geen melding dat ze niet meer vliegen.
er is alleen geen mogelijkheid meer om de 1ste 3 maanden een vlucht te boeken . ik dan vlief ik liever niet met hun
pi_32845965
Met KLM naar Praag vind ik nog steeds het meest relaxte. Vooral als de vlucht door ČSA wordt uitgevoerd. Tsjechische stewardessen en Tsjechisch eten aan boord.
pi_32854122
Praag rules, de bangelijkste stad waar ik ooit geweest ben!

Mooie vrouwen, goed eten, goedkoop en goed bier. Discotheek van 6 verdiepingen (aan de oever van de Moldau). Het is er spotgoedkoop en er zijn veel winkels. En in tegenstelling tot wat veel mensen denken is het een zeer mooie en nette stad. Vorig jaar nog Boedapest gedaan en ik vond Praag eens zo mooi en proper. Aleen vond ik amper Tsjechen die duits of engels konden, waar de meeste Hongaren wel Engels spraken. Ook het verschil tussen een nachtclub of striptent is niet altijd even duidelijk!

Het goedkoopste bier hebben we gevonden aan het ijshockeystadion. Dit was toen 50cent voor een halve liter. Maar het moet nog goedkoper kunnen volgens een paar vrienden van mij!

Je moet ook eens de fanshop van Sparta Praag bezoeken. Is een oud klein winkeltje met een oude dame achter de toonbank. Het stadion van Sparta is ook we leuk om eens te zien. Als je een shirt wil kopen doe dit dan in de shop en niet in de stad, scheelt je een hoop euro's. In Praag zijn er een hoop winkels die dag en nacht open zijn. Ook in de verschillende wijken zijn vele kleine winkeltjes die ongeveer alles door elkaar verkopen.

Wij zijn met de bus gegaan, eurolines. De bus zat vol met 'hostessen' en illegale bouwvakkers.

Praag rules!
pi_32855080
hostesses of bedoel je gewoon au pairs?

En die disco, Karlovy Lazne is zooo'n tourist trap. Maar wel leuk als je nergens anders terecht kan op zondag. En Praag wordt echt in rap tempo duurder. Weliswaar nog steeds relatief goedkoop voor Nederlanders, maar toch.
Heb het wel eens gepresteerd om in het oosten van Tsjechie in de middle of nowhere een halve liter bier voor destijds 39 cent (nu 18 eurocent) te scoren. Lager dan dat zal je het nu echt niet meer vinden in Tsjechie.
pi_32855635
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:02 schreef -Wolf- het volgende:
hostesses of bedoel je gewoon au pairs?
Volgens mij bedoelt ie gewoon hoeren...
quote:
Heb het wel eens gepresteerd om in het oosten van Tsjechie in de middle of nowhere een halve liter bier voor destijds 39 cent (nu 18 eurocent) te scoren. Lager dan dat zal je het nu echt niet meer vinden in Tsjechie.
Ook in het Oosten is het nu gewoon tussen de 30 en 50 eurocent voor een halve liter. Schandalig...
pi_32881115
We waren daar in de week en de andere clubs waren vrij leeg. Maar daar liep er redelijk veel volk rond.

Ja gewoon hoeren uit Amsterdan.

Blijf wel van die lookworsten die ze verkopen in de kraampjes. Is niet zo gezond voor je darmstelsel.
pi_33017818
Zo, ben gisteren terug gekomen van 4 dagen Praag (dus eigenlijk 3 nachten). Wat een ongelofelijk vette stad zeg. Inderdaad zoals Sandstorm het al zei: Mooie vrouwen, vet uitgaansleven, niet duur en die stad is echt heel erg mooi. Het heeft gewoon alles. We zijn uiteraard in de Karlovy lazne geweest en in Duplex. Duplex is een mooie tent alleen was het vrij rustig daar (op zaterdag???). Volgende keer maar naar de Roxy.
Maargoed, ik heb dus echt een hele vette tijd gehad. We waren daar met z'n 12en, echt super veel gelachen. Mooie combinatie van striptenten, uitgaan en cultuur.
Wat wel jammer was is dat ons hotel in Rez (voorstad) lag en niet in Praag. Gelukkig zaten we vlakbij het station en waren we in 10 minuten in het cntrum van Praag.

We hebben gewoon maar 90,- pp betaald voor de reis alleen. Spotgoedkoop. Ik ga er over een paar maandjes zeker weer heen. Londen, Parijs, Barcelona
pi_33018457
Volgende maand ga ik weer 6 dagen. Paar vriendinnen opzoeken en een beetje feesten.
pi_33106562
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:40 schreef Dutch_Courage het volgende:
Volgende keer maar naar de Roxy.
Speciaal voor jou:

De main hall @ Roxy (15.01.2005)

[ Bericht 1% gewijzigd door -Wolf- op 17-12-2005 01:38:22 ]
pi_33151759
De Roxy ga ik zeker effe met een bezoekje vereren als ik weer in Praag ben. Over een paar maandjes dus waarschijnlijk.
pi_33151883
Meestal ga ik elke keer weer als ik in Praag ben wel een keertje naar de Roxy. Hangt wel af van hun programmering want er zijn teveel vette discotheken in Praag. Ik check van tevoren altijd de party-lists.
pi_33345974
eind januari paar daagjes naar Praag, wat is nou een goed hotelletje, iemand ervaring met een van de volgende:

Hotel Duo
Hotel Ilf
Hotel Pyramida
Parkhotel
Best Western Selsky Dvur
???

en verder nog tips die niet al in dit topic staan?
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_33660680
Weet iemand of er ook iets van een badhuis is in Praag?
Dat lijkt me namelijk wel leuk om te doen
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:44 schreef joris007 het volgende:
eind januari paar daagjes naar Praag, wat is nou een goed hotelletje, iemand ervaring met een van de volgende:

Hotel Duo
Hotel Ilf
Hotel Pyramida
Parkhotel
Best Western Selsky Dvur
???

en verder nog tips die niet al in dit topic staan?
Naar het reisbureau gaan en daar een paar gidsen halen. Oad heeft bijvoorbeeld veel hotels in Praag en daar kun je ook excursies bij boeken mocht je dat willen (bijvoorbeeld nationaal theater of staatsopera, cruise met diner, stadswandeling, etc.).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33664104
Kaartjes voor de opera of het nationale theater kun je zelf heel makkelijk regelen. Er zijn praktisch altijd nog kaartjes beshikbaar voor de dag van de voorstelling.

Verder zou ik er qua hotel vooral voor zorgen dat het een handige lokatie heeft. Hoeft niet perse in het oude centrum te liggen, dicht bij het OV is ook al ontzettend handig. Een OV dagkaart kost je ook maar een paar euro.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:05:47 #200
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_33674029
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:52 schreef Liejannuh het volgende:
Een OV dagkaart kost je ook maar een paar euro.
Afhankelijk van de lengte van je bezoek kun je ze ook van 3, 7 of 15 dagen. Hoe meer dagen, hoe voordeliger het wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')