abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21666098
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 13:13 schreef Googolplexian het volgende:

1) spoiler is echt alleen maar show (mislukt) en zal je op "hoge" snelheden alleen maar afremmen.
als je een beetje de topics had je kunnen lezen dat er een anders op komt....

2) NOS op standaard blok is a big no-no (succes met klepveerschotels, klepveren, zuigerveren, etc). TODA balanced piston and crankshaft set zou niet mistaan hier
bullshit, dat het een no-no is op een stock blok

3) hybrid tunen: vergeet naast het blok niet de bijbehorende onderdelen te halen > draadboom, ECU, benzinepomp, motorsteunen (?), bak, klokkenhuis (dashboard), etc. Vooral de benzinepomp is leuk werk (zit in de tank) maar ook de draadboom is fantastisch leuk werk. Gelukkig laat je dit doen want - believe me- dat is ECHT bout werk.
toevallig maybe dat jacco mensen kent die dit geintje wel vaker hebben gedaan

4) carbon hood staat leuk maar is eigenlijk om gewicht te besparen. Had je ook kunnen doen door de vertragende spoiler er af te laten.
minder gewicht meer speed, of is dat ook weer rice

5) gaas is beetje overdreven en helpt echt niet om te koelen ofzo. Serieuzere sport-auto's (waarbij het dus NIET gaat om uiterlijk maar om prestatie) maken er dan ook nooit gebruik van.
gaas is er om dingen uit de radiator en dergelijke te houden hoor
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 18:19:41 #52
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_21666230
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 18:12 schreef ThaFreak het volgende:

[..]
Zoiets wilde ik dus ook zeggen. Maar bedankt ThaFreak dat je het wat netter weet te verwoorden
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_21666326
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 18:19 schreef jacco het volgende:

[..]

Zoiets wilde ik dus ook zeggen. Maar bedankt ThaFreak dat je het wat netter weet te verwoorden
bij sommige stukjes is het gewoon onmogelijk om te negeren......
vooral als er dit soort onzinnige dingen instaan
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 18:42:21 #54
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_21666687
Ik vind sommige dingen anders wel logisch klinken, zoals dat naws verhaal. Alleen zet ik meer mijn twijvels bij andere zaken zoals of je niet je kleppen en zuigeveren verbranden na langere tijd door veel hogere verbrandings en uitlaatgassen temperaturen in de cilinder. (zal niet na 1 shot boom zijn maar kan wel effect op langere termijn hebben, weet niet hoe vaak je van plan bent het te gebruiken ) Ook vraag ik me af of je je ontstekingstiming niet iets terug moet zetten bij een 75 shot op een 1.6 blok (dus om je EGT's omlaag te krijgen) Maar dat zullen jullie beter weten als ik, ben niet zo in de honda blokken

Dat verhaaltje over gebalanceerde krukas ed is een beetje onzin omdat je toch in het zelfde toerengebied blijft en dit doorgaans wel meer hebben kan als kleppen en zuigerveren ed.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_21669434
Het is sowieso meer een show dan go car of niet?
pi_21669772
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 20:41 schreef MikdawG het volgende:
Het is sowieso meer een show dan go car of niet?
Anders had die B18 er allang in gehangen met een grote turbo eraan, aangezien er tot nu toe weinig aan de GO is gedaan :p
pi_21676522
Het laatste dat ik wilde is een streep trekken en zeggen "Iedereen die het wel mooi vindt hier en iedereen die het niet mooi vindt hiero!". Zoals al gezegd: kwestie van smaak. Er zitten minimaal 256 grijswaarden tussen mooi en niet mooi als het om smaak gaat dus da's een aardig grijs gebied waar ik niet op in wil gaan. (Bepaalde reakties op mijn opmerkingen kan ik helaas niet terug lezen omdat die kennelijk niet oprecht waren).

Over prestatie valt echter niet te twisten. En over dat meeste optische tuning-onderdelen nu eenmaal in strijd zijn met de meeste speed tuning-principes ook niet. Vandaar mijn opmerkingen. Ik ben het type dat van weinig show en veel prestatie houdt maar zo ben ik.

Eerder viel er een opmerking over dat de bewuste persoon oon niet Ferrari topics afgaat om z'n gal te spuwen. Doe ik ook niet hoor.


Ah ... ThaFreak... lol. Ofcoz begrijp ik je reaktie. En hier komt de mijne:
1) geen tijd voor gehad. Mijn excuus als ik iets heb gemist.
2) weet dan dat (voor zover ik weet) Honda-motoren een ruimte rond de cylinders hebben. Dunnere wanden dus (gevuld met olieom te koelen (!) en om de klappen te dempen). Correct me if I'm wrong, please. Dat betekend dus dat al die reclames voor NOS op stock die je op het internet vindt veelal gelden voor US-blocks (die meestal solide cylinderwanden hebben). Zeker een VTEC blok is fabrieks-af al aardig op het (optimale) randje. Tuurlijk kan je er meer uit halen maar geef toe: een Honda gaat nooit kapot TOTDAT je 'm gaat misbruiken. Verkeerd tunen = misbruiken. Get the best info! , imho & no offence & respect & op m'n knieën
3) Maybe wel toevallig. Ik ken Jacco verder niet persoonlijk maar ik dacht ook kenbaar te maken in mijn reaktie dat ik blij was dat hij alle eerder genoemde taken niet zelf uit hoefde te voeren. Just a friendly reminder aan ALLE ANDEREN DIE OOK KUNNEN LEZEN dat een hybride niet zo gemakkelijk is als zomaar een blok importeren.
4) zucht ... Lezen, zei je? Gaat het om speed of show? Toe... lees nog eens goed.
5) Uitteraard. Bij deze: helemaal gelijk dat je hebt. Ik zou het denk ik niet doen. Na 8 jaar dezelfde auto niet echt last gehad van steenslag op de radiateur


Jacco: jij zei: "Zoiets wilde ik dus ook zeggen. Maar bedankt ThaFreak dat je het wat netter weet te verwoorden". Zie hierboven. Jammer dat het nette je effe verging.

Five_Aces: het gaat dus onder andere ook om de weerstand die de cylinderwanden kunnen bieden. Bij meegeven heb je met NOS een grote kans dat je je zuigerveren verbrandt. Met een beetje pech is je cylinderwand de volgende.


MikdawG:


sorry, hoor... kritiek =! beledigen mits het netjes gebeurd
peace


edit: ThaFreak zei: "bij sommige stukjes is het gewoon onmogelijk om te negeren...... vooral als er dit soort onzinnige dingen instaan". <<< ik ben nu eenmaal erg dom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 01-09-2004 03:15:51 ]
Calm down, please!
  woensdag 1 september 2004 @ 17:21:15 #58
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_21687553
Even voor de duidelijkhied NOS kan zonder problemen op een stock blok gebruikt worden zolang je niet boven de 75 pk shot uitkomt.

En de engine swap hoeft niemand zich zorgen over te maken. Die word gedaan door mensen die al vaker dit soort dingen hebben gedaan. En als ik zeg Hasport engine mounts dan moet de kenners dat genoeg zeggen.

En over het gaas vind ik echt bullshit, wacht maar tot de IC ervoor hangt.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_21687688
Googolhuppeldepup, houd nou toch gewoon op man. Vind je het niet mooi? Dan ga je toch......
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_21693561
Googolplexian waarom ga zeg je dat over smaak niet valt te twisten en dat jij dan vervolgens uitgebreid gaat opnoemen wat naar jou smaak niet klopt aan deze auto ?
Ik ken jacco niet, maar volgens mij is het geen domme sjonnie die zomaar wat dingen doet met zijn auto, en dat hij wel degelijk nadenkt over wat hij doet. Dat jij het denkt beter te weten is leuk, maar tief gewoon op ofzo. Ik kan jou driewieler ook wel gaan afkraken maar dat doe ik niet omdat ik respect heb voor andere mensen.
pi_21700009
Nogmaals 1000x sorry ... ik wist niet dat dit topic slechts voor kontelikkers bedoeld was. Naar mijn mening mogen positieve en negatieve meningen best in balans zijn.

Fugie: Mijn driewieler = hyped up Del Sol 1.6 VTi-E abs. (Tokico/Koni, EBC, Ferrodo, Moroso, Tenzo, Momo, TCC, Lenzo (VPD), OMP, NGK, K&N, en vele anderen mochten meewerken aan deze driewieler). edit > volgens mij probeerde ik juist respect voor Jacco's project te tonen. Al eerder gaf ik aan dat mijn mening slechts mijn mening is en dat het allerbelangrijkste is hoe Jacco zich over zijn project voelt. Mensen zoals jezelf zouden eens moeten nadenken wat vrijheid van mening nu eigenlijk inhoudt. Ik kan namelijk ook gewoon m'n bek houden en Jacco de hemel in kussen zelfs als hij z'n blok op zou blazen. Op uiterlijk zeg ik: damn! jammer! net mis! ... Qua go probeer ik alleen maar tips te geven. Weet jij het beter? Succes! Zolang jij er van uit gaat dat je alles beter weet maak je de grootste kans om keihard op je muil te gaan. O ja... het is natuurlijk niet jouw auto! Dus dan is kont-kussen de beste optie want falen kost jou niets! STOM van mij. En hierbij een dikke kus op je kont.

Maar op veler verzoek laat ik jullie lekker met elkaar. Nogmaals sorry voor eventuele onvoorkombaar opgedane kennis.

Jacco: zie je bij het stoplicht kommop zeg ... moet je tegen kunnen, hoor... edit > Ik hoop dat jij hier boven staat. Jij zal mijn bak misschien ook niet om aan te gluren vinden maar IK ben er minstens net zo happy mee als jij met de jouwe

peace

[ Bericht 11% gewijzigd door Googolplexian op 02-09-2004 05:58:15 ]
Calm down, please!
pi_21700620
googledinges, foto van je auto

En wanneer kunnen we de volgende foto's verwachten?
pi_21700881
quote:
Op woensdag 1 september 2004 17:21 schreef jacco het volgende:
Even voor de duidelijkhied NOS kan zonder problemen op een stock blok gebruikt worden zolang je niet boven de 75 pk shot uitkomt.

En de engine swap hoeft niemand zich zorgen over te maken. Die word gedaan door mensen die al vaker dit soort dingen hebben gedaan. En als ik zeg Hasport engine mounts dan moet de kenners dat genoeg zeggen.

En over het gaas vind ik echt bullshit, wacht maar tot de IC ervoor hangt.
Nuff said ouwe!

Btw, zaterdag ook in Rijen?
pi_21703539
quote:
Op donderdag 2 september 2004 05:33 schreef Googolplexian het volgende:
Fugie: Mijn driewieler = hyped up Del Sol 1.6 VTi-E abs. (Tokico/Koni, EBC, Ferrodo, Moroso, Tenzo, Momo, TCC, Lenzo (VPD), OMP, NGK, K&N, en vele anderen mochten meewerken aan deze driewieler).
linkje?plaatje?
en toen.....
  donderdag 2 september 2004 @ 17:05:47 #65
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_21709166
quote:
Op donderdag 2 september 2004 09:24 schreef t0n het volgende:

[..]

Nuff said ouwe!

Btw, zaterdag ook in Rijen?
Ja was wel de bedoeling. Maar gaat waarschijnlijk niet lukken heb om 15:00 namelijk een afspraak waar ik niet onderuit kan. Dus dan zou het weer zo'n stress dag worden. En daar heb ik eigenlijk geen zin in. Of ik moet heel vroeg vertrekken maar dat moet ik nog ff zien.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_21709226
wat is er zaterdag in rijen ?
  donderdag 2 september 2004 @ 17:27:07 #67
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_21709629
quote:
Op donderdag 2 september 2004 17:08 schreef Fugie het volgende:
wat is er zaterdag in rijen ?
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_21710758
bereikbaar zonder drempels, das wel handig
pi_21713171
Ziet er goed uit Jacco!
pi_21718976
edit: Jacco's topic dus mijn pics weer weggehaald

[ Bericht 83% gewijzigd door Googolplexian op 03-09-2004 14:27:15 ]
Calm down, please!
  vrijdag 3 september 2004 @ 01:12:53 #71
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_21719536
Wat is het nut van die kofferbak die zo open gaat, behelve dan dat je er slechter bij kunt? Verder is 4 pijpen toch ietwat overdreven voor een 1.6...
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_21719568
dat is om het dak in te laten schuiven. in die stand kantelt het dak en komen er twee grijp-armen uit de kofferdeksel die het dak beetpakken en naar binnen trekken > voila > cabrio

1.6 met 4 pijpen maar wel 172 pk uit een 1.6 standaard. I Love Honda

[ Bericht 14% gewijzigd door Googolplexian op 03-09-2004 01:32:05 ]
Calm down, please!
pi_21721641
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 01:15 schreef Googolplexian het volgende:
1.6 met 4 pijpen maar wel 172 pk uit een 1.6 standaard. I Love Honda
En "hoeveel" koppel bij een veel te hoog toerental?
pi_21721796
Googolplexian, sorry hoor... Maar jij stampt jacco's style wel heel erg de grond in... Maar nu ga ik bij jou me gang...

Waarom zet jij in GODSNAAM 4 DTM (!!!!!) pijpen op een JAPANSE auto!
1) You must be sick
2) You must be fucking sick

DTM = DUUUUUUUUUUUUUITS!




Jacco, wellicht tot zaterdag dan...
pi_21722066
Die van Jacco vind ik wel beter, maar dat stelt ook veel meer voor.

Die van Googolplexian is meer een standaard civic met een paar andere pijpjes eronder en een paar leuke velgjes. Omdat er zo weinig veranderd is aan het uiterlijk vind ik die pijpjes niet mooi, als je nu een andere achterbumper gehad had, die niet zo rond was hadden die pijpjes gekund, maar dit ziet er imo niet uit..

Om over die kofferbak nog maar te zwijgen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')