abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 augustus 2001 @ 10:23:44 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1498577
www.volkskrant.nl
quote:

De politie van Diksmuide heeft in de nacht van zaterdag op zondag achttien arrestaties verricht wegens een ernstige mishandeling van een allochtoon. De man raakte ernstig gewond aan het hoofd en moest worden opgenomen in een ziekenhuis. Onder de opgepakten bevond zich een 23-jarige Nederlandse vrouw uit Oss.

Volgens een woordvoerder was er sprake van racistische motieven. De man, een Italiaan van Egyptische afkomst, werd aangevallen toen hij samen met een vriend over straat liep na zijn werk in een restaurant.

Of de arrestanten behoren tot de extreem-rechtse organisaties die zich het afgelopen weekeinde aan de vooravond van de IJzerbedevaart in Diksmuide hadden verzameld, kon de politie niet bevestigen. De woordvoerder meldde slechts dat ze 'eruit zagen als skinheads'. Hij wees erop dat de daders onder invloed van alcohol verkeerden. De vrouw uit Oss is gisteren voorlopig vrijgelaten, maar zal volgens justitie voor de mishandeling worden vervolgd. Het slachtoffer is buiten levensgevaar. Zijn toestand werd gisteren stabiel genoemd.

De bedevaart zelf, de herdenking van de Vlaamse slachtoffers tijdens de Eerste Wereldoorlog, verliep zonder gewelddadigheden. Wel protesteerden enkele tientallen vertegenwoordigers van extreem-rechtse organisaties tegen het weghalen van een zerk waarop gesneuvelde Oostfronters worden herdacht. Ze scandeerden leuzen tegen de staat en verbrandden de Belgische vlag. Hoewel de politie samenscholingen had verboden, trad zij niet op.

Het comité had de zerk laten verwijderen met het formele argument dat het monument op de IJzervlakte geen plaats biedt voor eerbetoon aan de gevallenen tijdens de Tweede Wereldoorlog. De organisatie wil elke schijn van extreem-rechtse sympathieën vermijden.

De belangstelling voor de bedevaart lijkt te tanen. Schattingen varieerden van zes- tot ruim tienduizend aanwezigen. Vorig jaar lagen die aantallen enkele duizenden hoger.

Monument voor oostfrontgangers? Pretty sick.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1498589
België pakt Nederlandse op bij racistische vechtpartij (gisteren niet op de frontpage geweest? )
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 02:56:47 #3
13644 freya99
98 staat niet
pi_1505323
België versus Vlaams Nationalisme is een heel rare kwestie. Er gebeuren wel meer aanvallen van extreem rechts op migranten maar extreem links is ook al opgepakt geweest voor slagen en verwondingen aan extreem rechtse jongeren.
Ik weet niet wat er gebeurd is die dag maar ik weet enkel dat zo'n herdenking een heelr echtse bedoening is.en vertel me nu niet over de politieke cirkel en dat extreem links heel veel met extreem rechts te maken heeft want dat weet ik ook wel. Links en rechts is gewoon een makkelijke term.
Com an schnala
pi_1505446
tja das mooi, een discussie er over helpt toch geen bal

een betere wereld begint bij je zelf

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')