abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 02:19:03 #51
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_21439102
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 02:16 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Accomodatie is gelijk voor iedereen, dus heeft dat 'materiaal' geen invloed in de onderlinge krachtsverschillen.
Ben ik het niet mee eens.....
In het voeltbal wordt geexpirimenteerd met kunstgras in diverse stadions. De thuisploeg heeft hier voordeel terwijl de accomodatie voor beide teams gelijk is.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 02:22:38 #52
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_21439143
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 02:17 schreef middagdutje het volgende:

[..]

De vering van de rekstok snap ik niet. Volgens mij neemt niet iedereen zijn eigen rekstok mee, maar staat er eentje van de organisatie.
precies, en zo zou er net eentje staan waar jij ook op traint en dus voordeel uit behaalt
quote:
Binnen het schaatsen wordt elke wijziging beoordeeld door de regelementscommissie. Als ik me goed herinner is er bij de vorige OS een speciaal pak in eerste instantie afgewezen, omdat alleen de Nederlanders er de beschikking over konden hebben.
weet je nog? Nagano? Die strips op de pakken van de nederlanders? Romme had er flink voordeel bij?
quote:
En als je te arm bent om je eigen materiaal mee te nemen, heb je gewoon pech. Dan blijft er geen enkele sport meer over.
Denk aan vandaag (gisteren). De pakken van van der Geest. Scheuren....hij moest pakken van de organisatie aan....
quote:
Het essentiele verschil tussen de voorbeelden die jij noemt en de paardensport is dat elk paard zijn individuele kwaliteiten heeft, die weliswaar door de ruiter bijgeschaafd kunnen worden, maar niet zover dat iedereen gelijk materiaal kan hebben. Zolang er nog paarden zijn zoals Ratina Z (of hoe het beest heette), die na de OS 1992 doorverkocht werd aan Ludger Beerbaum voor een gigantisch bedrag (of is dit uiteindelijk niet doorgegaan?), is de invloed van het paard mij te groot.

Kennelijk is het materiaal zo van belang dat meneer Beerbaum er veel geld voor over heeft om precies dat éne paard te kopen. En daarmee is de invloed van het materiaal veel groter dan bij jouw voorbeelden.
Gamma
pi_21439152
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 02:19 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens.....
In het voeltbal wordt geexpirimenteerd met kunstgras in diverse stadions. De thuisploeg heeft hier voordeel terwijl de accomodatie voor beide teams gelijk is.
Ja oké, maar we hebben het hier over de Olympische Spelen (en welke sporten er moeten verdwijnen), dat is competitie op 'neutraal terrein'.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 02:24:56 #54
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_21439173
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 02:23 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ja oké, maar we hebben het hier over de Olympische Spelen (en welke sporten er moeten verdwijnen), dat is competitie op 'neutraal terrein'.
oke dan, er moet niets verdwijnen.....alle sporten op de OS is topsport...op welk gebied dan ook.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 02:29:41 #55
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_21439228
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 02:16 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Accomodatie is gelijk voor iedereen, dus heeft dat 'materiaal' geen invloed in de onderlinge krachtsverschillen.
De trainingsaccomodatie bedoel ik natuurlijk, er zit ook nog 4 jaar tussen de spelen, waarbij er in een accomodatie getraind wordt. Hierbij is geld gemoeid.
pi_21439278
Ik vind het wel een beetje dubbel in termen van dat de Olympische Sporten allemaal zo divers van elkaar zijn.

Voor sommige sporten krijg je na 200 meter al een medaille(atletiek), bij een andere sport na 200 km.(wielrennen)
Bij sommige sporten hoef je maar 3 wedstrijden te spelen om een medaille te behalen(zwemmen), bij andere sporten weer 8 wedstrijden.(hockey, honkbal)
Bij sommige sporten zit je in een team en krijg je zelfs een medaille als je maar 2 minuten tijdens het toernooi in actie bent gekomen(hockey, honkbal), terwijl je als individu soms wel uren moet zwoegen om een medaille te krijgen.(tennis, triatlon)
Zoals ik al zei, bij de ene sport hoef je maar een paar minuten of zelfs paar seconden je sport te beoefenen(Zwemmen, bij de andere uren.(Honkbal, Tennis, Marathon Hardlopen)
Bij de ene sport moet je een zware lichamelijke inspanning leveren(wielrennen, judo), bij de andere nauwelijks(schietsport).

Het is daarom ook moeilijk te zeggen welke sporten verwijderd zouden moeten worden, ik vind geen enkele...misschien moeten er zelfs een aantal sporten bijkomen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 02:35:34 #57
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_21439307
Het verschilt ook per Olympische spelen welke sporten er meedoen volgens mij.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_21439312
quote:
precies, en zo zou er net eentje staan waar jij ook op traint en dus voordeel uit behaalt

lijkt me toch heel wat anders. Die 1 procent die bij toeval de goede heeft staan heeft gewoon mazzel. Volgende toernooi heeft de volgende geluk.
quote:
weet je nog? Nagano? Die strips op de pakken van de nederlanders? Romme had er flink voordeel bij?
Helemaal juist. Dat bleek ongewenst, en sindsdien zit de reglementscommissie er bovenop.
quote:
Denk aan vandaag (gisteren). De pakken van van der Geest. Scheuren....hij moest pakken van de organisatie aan....
Heb deze wedstrijd niet gezien, maar klinkt als een geval van pech. Heel wat anders dan van tevoren bekende verschillen in materiaal (sorry voor de paardenfans, ik blijf het gewoon zo noemen) Je kunt ook toevallig wind tegen hebben bij het verspringen. Je maakt mij niet wijs dat je dit serieus hetzelfde vindt als de invloed van het paard onder je kont.
"Wie men heeft zien slapen kan men nooit meer haten."
--- Elias Canetti ---
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 02:37:02 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_21439324
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 01:42 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Taekwando
Dat Taekwando er wel in zit en Karate niet, is echt een aanfluiting.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_21439417
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 01:25 schreef middagdutje het volgende:
Om de spelen betaalbaar en organiseerbaar te houden, mogen er best een aantal sporten vanaf. Mijn voorstellen:

Gewichtheffen: Het aantal dopinggevallen in deze sport is zo groot, dat de fair-play-gedachte ver te zoeken is. Elke OS worden er wel weer een paar geschorst wegens dopinggebruik.
Moeten daar de mensen die wél aan fair play doen de dupe van worden? Ik zou er simpelweg 100 procent controle op zetten. Snap ook niet dat er al iets van 8 mensen zijn geschorst wegens doping, terwijl je weet dat daar ontzettend goed naar wordt gekeken deze spelen (door het IOC aangegeven).
quote:
Voetbal: Een sport die zo weinig waarde hecht aan de OS, dat je met jeugdelftallen gaat spelen, hoort er niet thuis.
HIer waren toch regels voor, dat er slechts 3 profs in mochten staan ofzoiets? Eigenlijk ook nooit gesnapt, want dat gebeurt bij de andere sporten toch ook niet? Maargoed, met toernooien als het EK en WK, die weken duren, en een volle agenda kan ik me voorstellen dat je het toernooi waar je het minste aan kan verdienen laat schieten.
quote:
Tennis Ook hier heeft de helft van de toppers totaal geen interesse in de OS.
Jammer dat dit inderdaad zo is. Maar ja, zal ook wel weer om het geld zijn.
quote:
Verder mag er grondig gesnoeid worden in het aantal onderdelen bij het zwemmen. Nu kan iedereen een hele voorraadkast medailles mee terugnemen als hij/zij wil. Door slechts een paar afstanden toe te staan, gaan sporters zich daar op focussen, waardoor de concurrentie toeneemt.
Je kunt het ook anders zien: je moet zo juist al die afstanden beheersen om een medaille te winnen, terwijl er ook mensen zijn die zich er juist op focussen. Concurentie genoeg lijkt me dan.

Wat mij betreft wordt er niets geschrapt, de sporten die er nu zijn horen er wel (of je de sport nu raar of onzinnig vind). Squash is inderdaad wel een goede nieuwe sport.
Hatsjoe!
pi_21439443
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 02:35 schreef Quarks het volgende:
Het verschilt ook per Olympische spelen welke sporten er meedoen volgens mij.
Jep. Zomer en Winterspelen

Hatsjoe!
pi_21439507
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 02:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat Taekwando er wel in zit en Karate niet, is echt een aanfluiting.
Daar ben ik het wel mee eens.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 03:06:12 #63
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_21439566
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 02:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat Taekwando er wel in zit en Karate niet, is echt een aanfluiting.
Blijkbaar was Karate niet populair genoeg.
Het moet ook op 3 verschillende continenten op hoog niveau worden beoefend.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 03:07:03 #64
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_21439575
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 02:49 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Jep. Zomer en Winterspelen

Ik kan me herrineren dat er ooit sporten geschrapt werden, maar ook toegevoegd, dus het veranderd steeds.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 03:07:08 #65
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_21439576
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 03:06 schreef Quarks het volgende:

[..]

Blijkbaar was Karate niet populair genoeg.
Het moet ook op 3 verschillende continenten op hoog niveau worden beoefend.
Beachvolleybal, tis maar wat je hoog niveau noemt.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 03:15:48 #66
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_21439627
Alle sporten waar Nederland niet goed in is moeten verwijderd worden.
De slaap van de Rede brengt Monsters voort.
Welterusten.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 03:19:51 #67
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_21439662
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 03:15 schreef wingerd het volgende:
Alle sporten waar Nederland niet goed in is is moeten verwijderd worden.
Leer spellen, cultuurbarbaar
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 18:12:37 #68
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_21448247
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 02:33 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vind het wel een beetje dubbel in termen van dat de Olympische Sporten allemaal zo divers van elkaar zijn.

Voor sommige sporten krijg je na 200 meter al een medaille(atletiek), bij een andere sport na 200 km.(wielrennen)
Bij sommige sporten hoef je maar 3 wedstrijden te spelen om een medaille te behalen(zwemmen), bij andere sporten weer 8 wedstrijden.(hockey, honkbal)
Bij sommige sporten zit je in een team en krijg je zelfs een medaille als je maar 2 minuten tijdens het toernooi in actie bent gekomen(hockey, honkbal), terwijl je als individu soms wel uren moet zwoegen om een medaille te krijgen.(tennis, triatlon)
Zoals ik al zei, bij de ene sport hoef je maar een paar minuten of zelfs paar seconden je sport te beoefenen(Zwemmen, bij de andere uren.(Honkbal, Tennis, Marathon Hardlopen)
Bij de ene sport moet je een zware lichamelijke inspanning leveren(wielrennen, judo), bij de andere nauwelijks(schietsport).

Het is daarom ook moeilijk te zeggen welke sporten verwijderd zouden moeten worden, ik vind geen enkele...misschien moeten er zelfs een aantal sporten bijkomen.
Klopt
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 18:30:47 #69
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21448637
Er hoeft niets weg, maar er zijn enkele sporttakken, zoals het zwemmen, waar veel te veel verschillende disciplines en afstanden zijn. Eens 50m., dan eens 100m., dan misschien eens 200m., dan weer 400m. En dat allemaal nog eens in 4 verschillende zwemstijlen. En ook nog eens als estafette. Serieuze overkill.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_21449737
Ik vind dat een gouden plak op de OS het hoogste moet zijn in die sport/onderdeel. Daarom mag voetbal wel weg, want het EK en WK staan veel hoger aangeschreven. Schaken en dammen mag er van mij wel bij, alleen dan liever niet een hele partij uitzenden

Het snelwandelen wou het IOC nog van het programma schrappen hoorde ik gisteren, maar dit gaat niet door. Die sport mag van mij wel naar de paralympics. Het hink-stap-sprong is ook sport die nergens op slaat, wie verzint zoiets?
pi_21449994
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 01:12 schreef Quarks het volgende:

[..]

Er komen juist meer sporten bij, ze geen misschien korfbal toevoegen in 2028

Maargoed, A-W-E-S-O-M-O wat een gewelde redeneringen voer jij altijd

Je wil tafeltennis (geen pingpong dus) verwijderd hebben omdat je dat meer een bordspel vind ...dit vereist juist erg veel inspanning.

En omdat jij iets niet leuk vind om naar te kijken moet het maar verwijderd worden
Je moet niet mij gaan quoten als je het tegen iemand anders hebt. Maar wat betreft korfbal, dat zal niet op de Spelen verschijnen. Men wil geen teamsporten erbij, die kan men niet bergen. Bovendien zijn er te weinig aangesloten landen die korfballen. En dat blijft zo.

Leuke kijksport zal met meer en meer commercie wel een belangrijkere positie in gaan nemen in de afweging of een sport beoefend zal worden op de Spelen.
pi_21450130
Geen formule 1 in ieder geval .. vind ik zo'n kutsport waarbij de kwaliteit van de auto de doorslag geeft en niet de coureur ....

Tennis vind ik niet echt bij de Olympische Spelen horen ...
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 21:00:08 #73
65997 Oldbie
Proud to be South African!
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 21:04:03 #74
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_21452312
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 20:15 schreef avw1982 het volgende:
Voetbal hoort er ook niet. Rennen ze achter een bal aan, hebben ze hem eindelijk, schieten ze hem weer weg.
maar wel leuk als je scoort
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 21:04:14 #75
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_21452318
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 21:00 schreef Oldbie het volgende:
Wanneer wordt sjoelen een olympische sport?
Het moet populair zijn en in minimaal 3 continenten op hoog niveau worden beoefend.
Dus dat duurt nog wel even
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')