abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21429734
quote:
De snelste en krachtigste Seat ooit; Leon Cupra R

De Leon Cupra R is de tweede performance-auto worden die door SeatSport ontwikkeld is. Op de motorshow van Barcelona van 2001 werd deze als prototype voorgesteld. Voorzien van de bekende 1.8 20VT motor nu goed voor 210 pk zal deze Leon een top halen van 237 km/h. Om de auto sneller te krijgen is er een gewichtsbesparing van 163kg gevonden, door in tegenstelling tot de Cupra 4 bv gewoon voorwielaandrijving toe te passen bij de R.

Ondertussen is de definitieve versie uitgebreid getest en beoordeeld door diverse bladen, en leverbaar via je dealer. Het plan om een beperkte oplage te maken is van de baan, de Cupra R wordt onbeperkt gebouwd.

Om de auto toch een goede wegligging te garanderen werd er een nieuw ontwerp gemaakt voor het chassis. Agile Chassis Concept, alsook diverse modificaties aan schokdempers en motorsteunen. standaard zijn 18" velgen met 225/40 banden.

De styling van de voorzijde is verrassend te noemen, kijk naar de gewone grill maar het kleine roostertje er onder. De grote luchthappers in de grote bumpers voor de dubbele intercoolers en de onderbumperspoiler. Wat een blikvanger. Aan de achterkant ook een forse nieuw ontworpen bumper met daaronder speciaal voor de Cupra R een ovalen uitlaatstuk. Net als bij de Ibiza CupraR kun je deze ook weer herkennen aan de typeaanduiding midden op de kofferbak en de rode R onder het rechterachterlicht. Verder heeft de LeonCupra R sidewings aan de zijskirts voor zitten.

Het interieur is een beetje saai maar wel effectief. Veel zwart dikke stoelen met de R geborduurd, witte tellerplaten en de achterbank onderverdeeld in twee aparte delen.

Wel jammer dat al het lekkers een optie is, de recaro's en de brembos bijvoorbeeld. Verder een mooie auto voor een kleine doelgroep, voor een kleine 32.000 euro.
pi_21429791

gooi deze dan maar dicht, ik zat boven aan te kijekn en zag geen sc..
pi_21429805
lekker scheel ben ik..
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 19:31:56 #5
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_21430088
Zo ik was weer terug uit belgie

PFFFF na 3 uurtjes slaap vannacht en een dag heel hard werken ben ik echt helemaal kapot nu.
Ik kan gewoon niet meer. Ik ben gebroken en kapot.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_21430254
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')