abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21426842
Vervolg op PART 1.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 16:44:43 #2
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21426854
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:41 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mensen die homofilie in de praktijk brengen
Nee dus, dat wordt niet geaccepteerd, Jezus zei immers: Ga heen, zondig van nu af niet meer!]
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 16:45:27 #3
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21426867
Maar om ff terug te komen om waar het om ging. Is het natuurlijk of niet? Wordt homofilie je aangeboren of aangeleerd?
pi_21426873
quote:
Van Ripley:

Maar goed, er is natuurlijk ook onderzoek geweest naar de overeenkomsten tussen mensen en Mensapen waaruit bleek dat we slechts heel weinig afwijken van die dieren.
Dat zegt toch helemaal niets?
pi_21426879
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:44 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Nee dus, dat wordt niet geaccepteerd, Jezus zei immers: Ga heen, zondig van nu af niet meer!]
maar het was geen zonde meer, want het was slechts een mozaische wet die nu niet meer geldig is toch ? of gaat het slechts om het niet meer hoeven te doden van homo's ?
pi_21426890
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:45 schreef Boomstam het volgende:
Maar om ff terug te komen om waar het om ging. Is het natuurlijk of niet? Wordt homofilie je aangeboren of aangeleerd?
Aangeleerd als je het mij vraagt. En dat is ook waar de overheid zich nu op moet gaan storten: heropvoedingsprogramma's.
pi_21426895
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:45 schreef Boomstam het volgende:
ik denk dat het beide voorkomt.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 16:47:07 #8
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21426909
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:45 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

maar het was geen zonde meer, want het was slechts een mozaische wet die nu niet meer geldig is toch ? of gaat het slechts om het niet meer hoeven te doden van homo's ?
Over dat laatste dus ja. sorry als ik daarvoor niet helemaal duidelijk ben geweest.
Homo zijn kan, Homosexueliteit ten uitvoer brengen is kwaad in de ogen van God.

Romeinen 1:27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

1 Corinthe 6:10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven.
pi_21426915
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:46 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Aangeleerd als je het mij vraagt. En dat is ook waar de overheid zich nu op moet gaan storten: heropvoedingsprogramma's.
Als je niet Fuifduif was, was dit waarschijnlijk je stomste opmerking ooit.
pi_21426923
Fuifduif zei dit:
Die zijn er misschien wel neergelegd door de Heer om ons wederom te beproeven. Heb je daar wel eens over nagedacht? Botten zeggen niets... levende wezens moeten we eerst zien dan.

Sinds wanneer kan de Heer botten neerlegen ...
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 16:48:47 #11
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21426943
dubbel
pi_21426947
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:47 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Over dat laatste dus ja. sorry als ik daarvoor niet helemaal duidelijk ben geweest.
kwaad ten opzichte van ?
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 16:49:13 #13
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_21426952
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:47 schreef Daphne85 het volgende:
Fuifduif zei dit:
Die zijn er misschien wel neergelegd door de Heer om ons wederom te beproeven. Heb je daar wel eens over nagedacht? Botten zeggen niets... levende wezens moeten we eerst zien dan.

Als je Eva uit de rib van Adam kan maken, is dat ook appeltje-eitje

Heel spijtig dat ik klaar ben op me werk en deze discussie moet missen aangezien ik niet naar huis ga. jammer jammer. Maar k zal morgen graag alles bijlezen
Live life to the Ender :D
pi_21426959
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:47 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Sex voor het huwelijk en het dragen van mannenkledij door vrouwen ook. Toch hebben de meeste christenen daar geen probleem mee. Misschien omdat ze het zelf wel goed uitkomt ?
pi_21426972
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:47 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Als je niet Fuifduif was, was dit waarschijnlijk je stomste opmerking ooit.
Ik ben blij dat je mij zo hoog eert en al mijn opmerkingen ook hoog inschat.
pi_21426979
quote:
Fuifduif zei dit:

Alsof dat een moeite is voor Hem.
pi_21426996
Kirmizy zei:
Dat is knap, vooral gezien volgens jouw evolutieleer de mens pas een paar miljoen jaar bestaat en zeker niet miljarden jaren.

Maar de evolutieleer is toch juist bedoelt om de slechte eigenschappen weg te filteren en de goede te behouden? Waarom is de mens niet meer zo behaard als haar 'voorouders'? Zo'n natuurlijke vacht zou de perfecte kleding kunnen zijn. Of 'staat' dat niet zo mooi? Waarom kan een mens niet adem halen onder water? Dat zou toch reuze handig zijn?

Over klakkeloos accepteren wat je van anderen hoort gesproken

Ik had het over de ontwikkeling van aap naar mens, daarom sprak ik ook over 'proces'
En de evolutie vindt plaats o.i.v veranderende omstandigheden om beter te kunnen overleven, dus 'handig' zijn is niet genoeg!
pi_21427001
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:45 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat zegt toch helemaal niets?
Nee? Je vroeg om levende wezens die het aannemelijk maken dat wij van de apen afstammen, buiten de bewijzen die er al zijn in dood materiaal. Ik geef je levende wezens die in DNA slechts miniem van ons afwijken.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 16:52:04 #19
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21427015
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:49 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

kwaad ten opzichte van ?
euh....ten opzichte van het goede?
Zie het zoals in het bijbel boek job.
De duivel en zijn demonen trekken langs alle mensen om deze van God aftekeren. 1 van die middelen kunnen zijn gevoelens hebben voor iemand van hetzelfde geslacht.
Zo als alle zonde waarmee de duivel ons probeert te verleiden.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 16:52:12 #20
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21427017
quote:
Fuifduif zei dit:

Dat bedoelde hij vast weer symbolisch ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 16:53:01 #21
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_21427038
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:51 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nee? Je vroeg om levende wezens die het aannemelijk maken dat wij van de apen afstammen, buiten de bewijzen die er al zijn in dood materiaal. Ik geef je levende wezens die in DNA slechts miniem van ons afwijken.
Ik dacht dat we dichterbij deeen bepaalde vogel stonden qua DNA dan bij een aap? las laatst er een stukje van in de krant geloof ik.
pi_21427039
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:51 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ja maar dan zegt dat toch niets over dat wij wellicht verder geėvolueerd zijn? Omdat er toevallig apen zijn die veel op ons lijken? Ik moet dan eerst levend bewijs zien dat een aap tot een mens wordt.
pi_21427059
Het blijkt wel weer hier hoe kortzichtig de ongelovigen wel niet zijn. Niet nadenken over de bedoelingen van de Bijbel en de Heer. Alles maar zo plastisch interpreteren om vervolgens gemakkelijk gelijk te halen.
pi_21427067
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:44 schreef Boomstam het volgende:

[..]

alsof religie natuurlijk is

dan denk ik dat homoseksualiteit natuurlijker is..

ik heb niet gemerkt dat ik ergens in mijn leven opeens bi werd ofzo... dat zat er altijd al in
pi_21427081
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:53 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja maar dan zegt dat toch niets over dat wij wellicht verder geėvolueerd zijn? Omdat er toevallig apen zijn die veel op ons lijken? Ik moet dan eerst levend bewijs zien dat een aap tot een mens wordt.
Dat kan niet omdat iets dat evolueert: dit betekent dat de schakels veranderen en dus niet hetzelfde blijven. Er zijn dus geen levende eerdere schakels. Maar hoe zouden er botten van die eerdere schakels kunnen zijn als die schakels er niet geweest zijn?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')