quote:
Op zondag 12 september 2004 20:39 schreef Leshy het volgende:
Sites die mij vertellen wat ik zou moeten gebruiken om hem te kunnen bekijken, negeer ik meestal direct al.
De animatie in de header heft het statische effect voor pakweg de eerste 0,2 seconde op, voor de rest biedt het geen enkele meerwaarde ten opzichte van een gewone statische header.
Het flitsende effect (ik zou het niet vloeiend noemen) in het menu is meer irritant dan bruikbaar.
In Mozilla/Firefox laden je Flash-animaties sowieso al niet eens in
In Opera sluit je pagina niet aan op je flash-animaties, waardoor het tab-effect verloren gaat.
Je site is niet per toetsenbord te navigeren, voor visueel gehandicapten is hij ontoegankelijk, net als voor mobiele platformen die geen Flash-ondersteuning hebben.
Waar zeg ik wat je moet gebruiken om hem te kunnen bekijken? Je hebt alleen Flash Player 7 nodig. Is dat teveel gevraagd? Ruim 80% heeft die plugin. Wil jij bij de achterlopende 20% horen?
Voor de rest biedt de header inderdaad geen meerwaarde ten opzichte van een gewone statische header. Maar het gaat mij om de 0,2 seconden.
Over het flitsende effect zijn de meningen verdeeld.
En wat gek, bij mij (Mozilla/Firefox) laden de Flash-animaties wel in.
Misschien wordt de site niet in Opera goed weergeven, maar voor de luttele 5% van de internet gebruikers (of misschien zelfs minder) die Opera hebben ga ik m'n site niet verbouwen.
En visueel gehandicapten behoren niet tot mijn doelgroep, evenmin mensen die mijn site op mobiele platformen willen bekijken.