abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1496181
Ik zoek wat informatie over de volgens mij Britse punkgroep Feeder... ik heb twee nummers gedownload, Seven Days In The Sun en Radioman (Radioman is een soort van ballad, niet echt de Feeder sound denk ik)
Maar ja als iemand wat kan vertellen over deze band help me!
  zondag 26 augustus 2001 @ 21:45:16 #2
13973 ranja
image means nothing
pi_1496298
Is dat niet een NIN-kloon? Ik ken er 1 nummer van en vind het niks... maar het is inderdaad brits en is daar redelijk gehyped een poosje geleden...
pi_1497065
Laten we 1 ding voorop stellen: Feeder maakt GEEN punk.
Ik zou niet weten hoe ik die stijl moet noemen maar het is geen punk (en ook geen NIN kloon) iets van een mix tussen britpop, rock, en nu en dan een beetje punkrock invloeden.

MAAR Feeder is wel een erg goeie band, ik heb 2 cd's van ze: hun laatste, Echo Park en die daarvoor, Yesterday went too soon.

Yesterday came too soon vind ik dan ietsjes beter, omdat Echo Park soms iets te gelikt overkomt (niet dat dat de cd meteen slecht maakt maar YWTS heeft een wat rauwere sound, klinkt lekkerder).

Check ook deze nummers:
Insomnia, Yesterday went too soon, Tinsel town, Piece by Piece, Buck Rogers, Turn, Oxygen.

pi_1497083
PS Feeder maakt ook zachtere nummers, radioman is geen uitzondering.
  maandag 27 augustus 2001 @ 00:43:02 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_1497290
Ehm sorry ik was in de war met Filter...
pi_1563748
kay, merci
maar dat van geen punk... mwoah
wat is wel punk>?
pi_1563759
punk is muziek als Pennywise, NOFX, Bad Religion, Lagwagon, enz.

En als je die bands niet mocht kennen:
Offspring, Green day, Blink182 zijn wat bekender

pi_1564015
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_1564371
Ik ken alleen Buck Rogers moet ik zeggen, maar dat vind ik dan ook een enorm kewl nummer. Vind ik dan de rest ook leuk van Feeder?

Anyway op Allmusic.com worden ze best afgekraakt....

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_1564782
Nou en dat ze worden afgekraakt... beoordeel het zelf, en laat je geen mening aangepraat worden door recensenten die enkel selecteren op vaagheid en experimentaliteit (ofzo)
pi_1564860
quote:
Op woensdag 05 september 2001 18:23 schreef Noodles het volgende:
Nou en dat ze worden afgekraakt... beoordeel het zelf, en laat je geen mening aangepraat worden door recensenten die enkel selecteren op vaagheid en experimentaliteit (ofzo)
Tsja ik merk het alleen maar op, over het algemeen vind ik allmusic wel goede reviews schrijven, maar goed ze hebben van een hele hoop cd's reviews, dus dat hoeft niet altijd goed te zijn...
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_1565062
quote:
Op woensdag 05 september 2001 15:39 schreef Noodles het volgende:
punk is muziek als Pennywise, NOFX, Bad Religion, Lagwagon, enz.

En als je die bands niet mocht kennen:
Offspring, Green day, Blink182 zijn wat bekender

Ik weet niet maar bij deze bands krijg ik toch niet echt een punkgevoel, tis meer punky pop ofzoiets..

punk is the sex pistols, the exploited en zelfs the hives en de heideroosjes zijn meer punk als the offspring of blink 182 ofzo, althans da's mijn bescheiden mening..

feeder is inderdaad een goeie band trouwens!

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_1565077
Dat je Offspring en Blink geen punk vind kan ik me voorstellen, maar ik had ze erbij genoemd om even te verduidelijken wat ongeveer punk was.

Pennywise Nofx en Bad Religion zijn echt wel punk.

Maargoed genoeg over punk, daar hebben we een ander topic voor

pi_1565094
mensen, dit topic gaat al over punk enz, laten we het nou daar bij houden das wat makkelijker..

ben nu btw wat van feeder aan het downloaden, zal zo even mijn mening geven..

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_1565265
hmnvz.. nee niet echt heel geweldig

hoewel 'seven days in the sun' wel leuk is!

maar verder niet heel spectaculair ofzo..

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_1565486
Het is absoluut geen punk,duh,volgens mij word de muziek die Feeder maakt nog altijd grunge genoemd...maar goed.Ik vind het zelf een hele goed band,wat ik er van ken dan.Ze hebben dacht ik twee platen (kunnen er ook meer zijn) en de laatste is Echo Park,en van die andere ben ik eventjes de naam kwijt.

Laatste single is Seven Days in the Sun,en het eerste nummer wat ik van ze hoorde was Sweet 16,als soundtrack van Gran Turismo op de psx.

pi_1570900
Ze hebben 3 platen in totaal, de eerste is Polythene, de tweede is Yesterday too soon.

Neah echt grunge is het ook niet, daar vinnik het te poppy en te licht voor. vind et best moeilijk te plaatsen

pi_1571284
Buck Rogers is ook wel een lekker
goed nummer en what about
Radioman!

[Dit bericht is gewijzigd door Slipknotje op 06-09-2001 19:42]

pi_1571653
quote:
Op donderdag 06 september 2001 15:13 schreef Noodles het volgende:
Ze hebben 3 platen in totaal, de eerste is Polythene, de tweede is Yesterday too soon.

Neah echt grunge is het ook niet, daar vinnik het te poppy en te licht voor. vind et best moeilijk te plaatsen

Yesterday went to soon is het
pi_1572619
quote:
Op donderdag 06 september 2001 15:13 schreef Noodles het volgende:

je hoeft natuurlijk ook niet alle muziek in een hokje te kunnen plaatsen...

ik hou het het op rock, dan kun je nog alle kanten op

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_1572912
Feeder is gewoon poppy rock, heel simpel

Andere bands in dit genre:

Everlast
Tonic
Moist

Vind het een toppiecd hoor, dat echopark, nergens echte geweldig maar gemiddeld gewoon goed. Dat heb ik liever als 3 uitschieters en 7 bagger moet ik zeggen

'we can't rewind' heeft wel een speciaal plekje in mijn hart

pi_1573168
Nah,Everlast is wat meer chiill out muziek,niet echt zo hard als Feeder...maar ook heel goed
pi_1579082
quote:
Op donderdag 06 september 2001 16:41 schreef Scylla het volgende:

[..]

Yesterday went to soon is het

JAaaaaaaaja foutjuuuuh
pi_1579219
* -Mellowdy- weet nog dat dit vorig jaar het eerste optreden was waar ze heen ging.

FEEDER ROELEERT!!

echt goeie show!

Quiet!!
Shhh, hush your mouth
Silence when I spit it out, ... in your face
Open your mouth, give you a taste
pi_2774390
Heeft er al iemand gemeld dat de drummer dood is? Anders zoek ik wel een link.

http://news.bbc.co.uk/hi/english/entertainment/music/newsid_1750000/1750644.stm

I intend to live forever, or die trying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')