WOW lekker Anitra!!!quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 14:05 schreef Anitra het volgende:
Djulian is 40 gram gegroeid
Mijn ventje gaat het steeds beter doen
Ik weet niet zeker of het alles is, maar als ze overgeeft komt het er in stralen uit (ook uit haar neusgatenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 21:58 schreef poemojn het volgende:
Wat vervelend dat Amber dat doet LadyS maar weet je zeker dat ze echt alles teruggeeft?
Maar het is wel waar. Jolietje is een slim meiske geweest om jou uit te zoeken als haar mamaquote:Op zondag 22 augustus 2004 00:28 schreef Luchtbel het volgende:
Nie doen![]()
![]()
quote:Op zondag 22 augustus 2004 00:28 schreef Luchtbel het volgende:
Nie doen![]()
![]()
jaaaahquote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:02 schreef poemojn het volgende:
Sommige kinderen worden zelfs geboren met een tand.
Misschien kun je iets met deze site?
quote:Op zondag 22 augustus 2004 17:26 schreef Luchtbel het volgende:
Met Jolietje gaat het weer goed
Amber heeft alles binnengehouden vandaagquote:Op zondag 22 augustus 2004 19:43 schreef bixister het volgende:
[..]
en met Amber?
He bah! Ik kan me voorstellen dat je gigantisch boos bent. Ik zou er echt werk van maken!quote:Op maandag 23 augustus 2004 09:19 schreef pluisje het volgende:
Van mij konden ze de inboedel van het kamertje zo op komen halen, en mn geld terugquote:Op maandag 23 augustus 2004 09:19 schreef pluisje het volgende:
Ik ben zo boos
Ik ken dat nummer niet echt, maar het lijkt me beter dan "Anton aus Tirol"quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:12 schreef Luchtbel het volgende: Hebben jullie babies ook een muziekje? Als Jolie moet huilen of een beetje ligt te mieren terwijl ik echt ff iets moet doen en ik zet 'Thousand Miles' van Vanessa Carlton aan, wordt ze stil....met geen enkel ander nummer werkt het, ik vind het zelf een walgelijk nummer overigensgek he!
zat ik ook aan te denken, maar ze 'perst' meer.. En met oorpijn lijkt 't me dat ze dan de ene kant voeding beter zou drinken dan aan de andere kant (vooropgesteld dat 2 kanten oorpijn tegelijk zo plotseling me een beetje onwaarschijnlijk voorkomt) En het is ook niet continue...quote:Op maandag 23 augustus 2004 20:13 schreef moussy het volgende:
Dit lijkt mij oorpijn als ze tijdens het zuigen ook huilt en jammerd.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 12:27 schreef LadyS het volgende:
Onze kat vind Amber ook lief
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 13:29 schreef dutchie het volgende:
Goh LadyS, leuk shirtje heb je aan! Nieuw?![]()
ik moest erg lachen om dat verhaalquote:Nog ffkes over Léon, mijn schoonzusje en de speen. Die tip van het dopen in de rode wijn had ze van haar vriendin -> de kinderarts die bij Léons geboorte was.![]()
Dus het is volkomen legaal.![]()
Zit er niet zo'n afsluitbaar zakje omheen? Dat zou ik er gewoon omheen laten zitten, alleen dan de opening zeg maar open doen, en dan in de doos en een van de doekjes door het gaatje in de doos. Bij Glorix enzo droogt dat niet uit... (ja, en ik weet dat glorix anders is dan poepdoekjesquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:52 schreef Luchtbel het volgende:
Kan ik me voorstellen hoor Pluis. Wat rot zeg!!!!
Wij gaan morgen een paar dagen weg, logeren bij iemand waar we (of alleen Jolie) wel vaker zullen logeren. Nu had ik dus bedacht om daar gewoon wat spulletjes neer te zetten voor haar.
Ik gebruik alleen billendoekjes als we weggaan maar voor daar is het wel handig dus ik heb een pakje gekocht en heb nog zo'n bewaardoos. Maar blijft dat gewoon bijvoorbeeld een maand goed in zo'n doos of drogen ze uit?
Heb je leukoplast (die pleister) in huis Luchtbel?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:11 schreef Luchtbel het volgende:
Kan je het dan ook bijvoorbeeld een maand laten liggen ofzo?
Ik gebruik thuis gewoon een washandje en wat creme
Nog 1 vraagje, misschien kan je die ook beantwoorden Rewimo, ik kreeg een brief van kdv 'met algemene dingen. Daar stond ook bij dat straks d'r naam op d'r spulletjes moet staan. Maar hoe kan je dat doen op een fles enzo? Dat gaat toch allemaal weer eraf als je het schoonmaakt?
Doosjequote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:56 schreef Luchtbel het volgende:
Ik voel me zo'n nerd soms, ik heb vanmorgen aan Beef gevraagd hoe ik flesjes moet warm maken in de magnetron![]()
![]()
Dylan heeft bewezen kinkhoest! Dat vind ik wel fijn, want het is tenminste niet iets anders engs en dit kan niet meer zo erg worden als in het begin. Ook kan hij het nu nooit meer krijgen en hij hoeft ook de K niet meer in de DKTP prik. Vooral dat vinden we wel lekker, nu wordt Dylan misschien ook niet meer ziek van de prik. Hij was lekker aangekomen (bijna 400 gram in twee weken) en ook weer een cm gegroeid! Het gaat dus allemaal goedquote:Wich reminds me, hoest met Dylan gegaan?
Ik geef hem nog maar 2x per dag afgekolfde melk want met die borstvoeding wilde het maar niet vlotten. Ik vermoed dat ie toch wat veel indrukken heeft gehad (hij is tenslotte pas 2,5 weken en dat in combinatie met buikkrampjes). Vanaf gisteravond 10 uur heeft ie geslapen tot 5 uur vanochtend, een fles gegeven en toen sliep hij tot 8 uur. Verder hebben we geprobeerd hem vandaag eens in de box te laten en hem er niet meteen uit te halen als hij ging huilen. We besloten hem 5 minuten te laten liggen voor we hem er uit zouden halen en dat ging nog goed ook. Eerst even huilen en dan was het stil. Hij lag of om zich heen te kijken of hij viel in slaapquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 12:27 schreef LadyS het volgende:
Snoopy, ik zal het wel gemist hebben, maar geef je nog bv?Misschien een regeldag? Of is Morris alweer veeeel ouder? Met Amber heb ik er geen last van dat ze huilerig is, als we een stuk gewandeld hebben of veel met de wagen op pad zijn geweest (zeker niet als ze alleen maar geslapen heeft)
Ik heb er ook eentje gemaakt voor Tobiasquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:47 schreef beefcake het volgende:
De groeigrafiek van Dylan
Voor degenen die dat interessant vinden![]()
Indy heeft ook altijd op een dekbed gespeeld. Ik vond de speelkleden in verhouding zo duur dat we maar van die aankoop hebben afgezien.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 19:07 schreef poemojn het volgende:
Vraagje: hebben jullie ook een speelkleed voor op de grond en zo ja, wat voor een? Wij zijn nu aan het rondkijken naar eentje voor Myrthe. Tijdelijk ligt er nu een dekbed + strandhanddoek maar we zoeken iets groots dat gewatteerd is (we hebben laminaat) en speelbogen heeft. De matten van Tiny Love (bijv. deze) zien er wel goed uit, kent/heeft iemand die? En bevalt-ie goed? Ze zijn vrij duur dus ik doe liever geen miskoop.
Daar zei de kinderarts niets over! Hij zei juist dat hij nu niet meer de DKTP hoefde, maar de DTP kon krijgen, omdat Dylan nu al meer antstoffen tegen kinkhoest heeft dan hij ooit zal krijgen door de inenting.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 19:07 schreef poemojn het volgende:
Beefcake, mag Dylan dan wel de gewone DTP? Dat wordt toch juist afgeraden omdat die minder sterk is dan de DTP in de DKTP want niet bedoeld voor immuniseren maar als 'herinnering'?
quote:Op woensdag 25 augustus 2004 10:43 schreef bixister het volgende:
zoooo dun is ze toch ook weer niet!![]()
![]()
Fijnquote:Ik denk trouwens dat 't toch niet de waterpokken zijn bij Piet. hij heeft er geen plekken bij gekregen. vannacht heeft ie goed geslapen en hij was redelijk goed te pas vanochtend. hele papfles leeggedronken, halve fruithap gegeten. lekker in bad geweest, nog wel wat verhoging, nu slaapt ie alweer dik een uur. hopelijk is ie morgen gewoon weer helemaal beter!
Viel bij ons wel mee (eerste keer: 9 maanden)quote:Op woensdag 25 augustus 2004 10:59 schreef Bright het volgende:
Ik bedoel meer dat er dan maar een half gezicht of een gezicht met zo'n spijl erop te zien is, of het gezicht staat erop, maar dan is weer niet te zien dat ze staat ... Pfffff
Deze box stond hier ook al op de laagste stand!quote:Op woensdag 25 augustus 2004 11:55 schreef Bright het volgende:
Rewimo, de box staat bij ons al lager, zodat haar gezicht nog onder de rand komt (Hij staat op de laagste stand) want de andere stand zou volstrekt gevaarlijk zijn, al toen ze iets meer ging doen dan kruipen.
(leuke foto, trouwens!)
De verpleegster keek ook niet raar op toen ik het liet zien en de kraamhulp ook niet.. dus ik ging er eigenlijk vanuit dat het normaal wasquote:Op woensdag 25 augustus 2004 20:00 schreef Loena-tik- het volgende:
LadyS, dat "rare" bovenkaakje vinnik niet raar hoor, heb het op de kraamafdeling wel eens meer gezien bij baby`s![]()
foto!quote:Op woensdag 25 augustus 2004 20:32 schreef beefcake het volgende:
De tweede tand van Dylan is door
Ja ik blijf jullie bij elke tand op de hoogte houden![]()
deze helemaal gemist....dat handje er ook bij: "mwa, dit kan ik allang hoor"quote:
Foto.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 11:08 schreef pluisje het volgende:
Ik heb hem nu voor de grap eens op zijn speelkleed met van die bogen eens op de grond gelegd, met het beentje precies onder een van de rammelbeesten die aan die bogen hangen. En een lol dat ie heeft
ik heb ze in een extra zakje in de koelkast in de garage (die gaat niet zo vaak open, dus temp redelijk constant)quote:Op donderdag 26 augustus 2004 12:37 schreef poemojn het volgende:
[..]
Foto.Wat voor kleed heb je?
Goed zeg dat Elise staat, Bright!
Myrthe krijgt maandag haar eerste prikje dus moet ik binnenkort de vaccins ophalen bij de apotheek en thuis in de koelkast leggen. Hoe doen jullie dat, ET ea die ook met DaKTP prikken? Extra zakje eromheen?
Ja, nu is ie er al vanafquote:Op donderdag 26 augustus 2004 12:37 schreef poemojn het volgende:
[..]
Foto.Wat voor kleed heb je?
Op het aankleedkussen gaat 't vaak wat makkelijkerquote:Op donderdag 26 augustus 2004 18:52 schreef Belana het volgende:
Nou, Poemojn, ik zal niet overdrijven hoor, het is dat Liam recht voor zich uit een leuke film zat te kijken, want zodra er iets naast hem gebeurt laat ie zich weer opzij vallenMaar hij zat nu wel minutenlang zo te kijken naar het junglebook
Uiteraard juich ik alleen wanneer papa voorbij komt.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:21 schreef E.T. het volgende:
Ow, en ze zegt de hele tijd papamamapapamamapapamamapapa![]()
alleen jammer dat ze waarschijnlijk geen idee heeft wat ze zegt ondanks dat Swets en ik de hele tijd staan te juichen en aan te moedigen![]()
Nou, met dat neurotische beentje gaat dat vanzelf natuurlijkquote:Op donderdag 26 augustus 2004 18:19 schreef poemojn het volgende:
Grappig Pluisje, die heeft wel wat weg van die Tiny-Love-kleden: de bogen die een geborgen gevoel moeten geven en de rand die het kleed begrenst (aldus allerlei artikelen over de ontwikkeling van babies op de TL-website).Handig dat je de bogen kunt losmaken. Moet Tobias zich ook nog heel erg concentreren om de speeltjes te raken of heeft hij dat al wat geautomatiseerd? Myrthe is dan ontzettend geconcentreerd aan het mikken, erg leuk om te zien hoe goed ze haar best doet.
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uiteraard juich ik alleen wanneer papa voorbij komt.
Maar ik sta al 4 maanden lang elke avond nadrukkelijk 'PAPA' te brullen tegen dat kleine hoofdje. Ze moet er om lachen...
Hahaha - dat ken ik! En wat is het eerste duidelijk herkenbare woord? juist, 'mama'quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uiteraard juich ik alleen wanneer papa voorbij komt.
Maar ik sta al 4 maanden lang elke avond nadrukkelijk 'PAPA' te brullen tegen dat kleine hoofdje. Ze moet er om lachen...
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 08:40 schreef Rewimo het volgende:
Maar een papa is toch een nee-mama?
Dinosaursquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:42 schreef Bright het volgende:
[..]een Not-the-mama! (En dan met een stuk hout tegen papa slaan) (Dinosaurs - was een leuke serie; keek ik vroeger altijd naar)
Amber
Goed zo!!
Helaas komt Elise op een leeftijd dat ze 's nachts elke 2 uur eventjes aandacht vraagt (lees: mopperend huilt) - zucht, maar wat later in bed doen, zodat ze wat meer moe is, is misschien een idee ...
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:44 schreef Rewimo het volgende:
Bright, Elise moe maken heeft juist een tegenovergesteld effect. Om lekker te slapen moeten ze goed uitgerust zijn. Vraag het maar eens aan Pluisje
Hmm, vreemd, je leek me toch een stuk groterquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 14:05 schreef LadyS het volgende:
waarom doet mijn groeigrafiek zo raar?
Ik herken het helemaal pluis. Ik rende ook gelijk naar de box of de wieg als ik wat hoorde en nu laat ik hem even liggen en nu lijkt het idd of hij meer jammert.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:14 schreef pluisje het volgende:
Tobias slaapt de laatste dagen wel wat onrustiger lijkt het, ik hoor hem regelmatig even een minuutje "huilen" (volgens mij heeft ie zelf niet eens door dat ie geluid maakt), en dan weer uit zichzelf rustig verder slapen.
*lichtje gaat branden*
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik hem er normaal bij ieder piepje wat hij doet uithaalt, en nu niet meer, waardoor het lijkt alsof ie meer huilt
Ok, laat dus maar zitten, deze post
Ow, ik ben niet zo verjaardag feliciteerderig.....vergeet dat topic altijd.....quote:Op donderdag 26 augustus 2004 22:37 schreef bixister het volgende:waarschijnlijk denkt ze nu dat ze papa heet.
![]()
ben te moe voor 'n uitgebreid verslag maar Piets verjaardag was erg geslaagd. ben blij dat we 't in 2 delen vieren, vandaag was al druk en indrukwekkend genoeg voor Piet. hij heeft er wel volop van genoten maar was ook erg moe aan 't eind van de dag. hij is erg verwend met grote en kleine kadootjes. o.a. een leuke loopwagen en een blokkenwagen, zandbakspeeltjes, waterspeeltjes, een hondje op wielen waar hij helemaal weg van is en ontzettend veel kaarten. morgen trakteren op 't kinderdagverblijf, ben benieuwd. en dan zondag nog eens de rest van de familie & vrienden.
Geen idee wat het beleid van het CB is, dit is mijn beleidquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 21:57 schreef poemojn het volgende:
Pluisje misschien heb ik er overheen gelezen maar was dat aangeraden door je cb? Ik dacht dat ze dan de 5-minuten-training aanraden en dan vanaf 6/7 mnd? Of is er nu een nieuw beleid?
Morris is precies zo. 's nachts slaapt ie als een roosje en wordt alleen maar wakker voor zijn voedingen en slaapt dan als een blok weer verder. Maar overdag heb ik veel meer moeite met hem. Als ik denk dat hij moe is leg ik hem in bed of de box maar vaak wordt ie zo driftig dat hij niet meer kan slapen. Hij huilt zich gewoon over zijn moeheid heen. Maar nu heb ik ook besloten hem gewoon een tijdje te laten huilen en dan idd wel steeds speentje erin en bij hem blijven staan maar hem er niet meer meteen uithalen. Het lijkt te werken.... Maar soms is het erg vermoeiend.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:29 schreef pluisje het volgende:
Probleem is dat Tobias ook wel steeds wegzakt, en dat we hem dan inderdaad op bed leggen...en dat ie dan dus gaat liggen murmelen, en als ie te moe is, driftig wordt. En proberen we hem nu dus op bed te leggen VOOR ie echt heel erg moe wordt (dus bij het eerste gaapje/oogje wrijven), over het algemeen slaapt ie dan veel beter en rustiger. Maar soms vergeet ie dat even
Mooi is datquote:Op zondag 29 augustus 2004 18:07 schreef LadyS het volgende:
Ze zit/ligt gewoon het liefst bij ons op schoot
quote:Op zondag 29 augustus 2004 14:40 schreef dutchie het volgende:
En Luchtbel, wacht maar af, jouw tijd komt nog wel!![]()
![]()
Ik zet hem wel eens in zijn maxi-cosi naast me op de bank maar dan gaat hij brullen. Net als in de box, in zijn wiegje overdag enz. Zodra hij bij een van ons ligt met een pink in zijn mond is het goed. En 's nachts vind hij zijn wiegje ook geen probleem.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:51 schreef poemojn het volgende:
Snoopy, heb je anders al geprobeerd hem in een wipstoeltje oid mee te nemen zodat hij nog weet dat je vlakbij bent? Tenslotte is hij nog een beetje jong voor kiekeboe-spelletjes (daarmee leren ze dat je niet uit hun leven verdwijnt als je niet zichtbaar bent). Manipuleren kunnen ze op z'n vroegst met 6 maanden tenslotte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |