abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21557922
BOVAG op de bres voor behoud grijs kenteken
Naar verwachting houdt het kabinet vast aan zijn plan om BPM en een hogere motorrijtuigenbelasing te gaan heffen op bestelauto's. Op Prinsjesdag, 21 sept. a.s., zal het kabinet het plan naar buiten brengen. In het najaar zal de Tweede Kamer vervolgens het kabinetsvoorstel bespreken en een definitief besluit nemen.

Doel van het kabinet is om de belastingdruk voor ondernemers te verlagen. De vennootschapsbelasting moet de komende jaren stapsgewijs worden verlaagt naar 30 %, De zelfstandigenaftrek wordt met bijna 2500 euro verhoogd. Hiervoor is in totaal 2,4 miljard euro nodig.

"BOVAG juicht elek belastingverlaging voor ondernemenrs toe, maar financiering door het grijze kenteken af te schaffen, vinden wij onaanvaardbaar. Grote groepen leden zullen door dit pakket maatregelen per saldo financieel worden benadeeld. Bovendien laat het zich raden wat er gebeurt met de verkoop van bestelauto's," aldus Koos Burgman, algemeen directuer van BOVAG.

Burgman: "Het ziet er op dit moment naar uit dat het kabinet vasthoudt aan zijn plannen. Maar daar leggen wij ons niet bij neer. Op 1 september a.s. praat ik, samen met Peter Janssen van de RAI-vereniging, met staatssecretaris Wijn van Financiën. Die heeft het kabinetsplan voorbereid. Wij zullen hem op andere gedachten proberen te brengen."

BOVAG zal zijnpijlen ook op de Tweede Kamer richten. Daartoe worden allerlei berekeningen over de effecten voor verschillende groepen ondernemenrs gemaakt. Oook wordt gekeken naar alternatieve voorstellen om de verlaging van de belastingdruk voor ondernemers te kunnen financieren. "Met al die informatie op zak zullen we de komende weken gesprekken voeren met alle betrokken kamerleden," aldus Burgman.

BOVAG staat niet alleen in de strijd. VNO-NCW, waar BOVAG lid van is, zal de komende weken alles op alles zetten om het kabinetsplan tegen te houden. Een speciale taskforce, waarin ook BOVAG zitting neemt, zal alle lobby-activiteiten coördineren. "Ook VNO-NCW heeft goede ingangen in poiliek Den Haag. Bovendien heeft men veel fiscale kennis in huis. Daar kunnen we nu van profiteren", aldus Burgman.
pi_21562957
wat een stelletje klootzakken daar in Den Haag....eerst moet je je pick-up laten aanpassen anders is ie geen grijs kenteken meer, en nu willen ze het gvd afschaffen!!! wat een losers....en waar blijft dat kwartje van kok eigenlijk?
ze gaan zelfs sigaretten duurder maken om hun monumentenzorg te kunnen blijven financieren?!
waar gaat dit heen???? EIKELS!! laat ze zelf hun BMW, MERCEDES, of BENTLEY met chauffeur inleveren.....dit kun je toch zo niet verkopen aan de inwoners van dit land!
pi_21563856
Zijn er meer die de logica ontgaat? Even een sommetje:
Met een bedrijfsauto kan je maximaal 1400 uren per jaar draaien.
De maatregel kost de bedrijven die geen vpb betalen ca 800 euro per jaar/ auto
De brandstof is ca 0,20 per liter duurder geworden > bij 40000 km 1:10> 800 euro per jaar/ auto
Zo ruw geschat dus 1600 per jaar

Het uurloon moet dus 1600/1400 = 1,15 per uur omhoog

En de maatregel was toch om de concurrentiepositie vergroten.

Wees nou reeel en pak de misbruikers aan maar niet de zich uit de naad werkende ondernemers die investeren in deze bedrijfsmiddelen!!!!!
pi_21563939
Bovendien is die verhoogde ondernemersaftrek natuurlijk flauwekul want die werkt alleen in een sterke concurrentiepositie met goede bezetting en is een als als als regel

O, ja: en gelden deze maatregelen niet voor die nieuwe ondernemers die zich hier vestigen?????

Rare jongens die regeerders
pi_21564039
Er zijn geen misbruikers!!!!!!!! iedereen rijdt waar die in wil rijden!!! en ik ben nu eenmaal een pick-up liefhebber....die gebruik maakt van de mogelijkheden! wat een gelul hier allemaal, ze moeten daar boven eens een keer op houden met de burgers te pesten.als ze zo nodig iets aan uitlaatgassen, milieu, en zo willen doen, laat ze dan gvd schiphol dichtgooien...of er torenhoge heffingen plaatsen op die kerosine....
de gebruiker/vervuiler moet maar betalen..ze moeten die hele belasting eraf gooien en die brandstof maar iets duurder maken...wie het meest rijdt, die betaald!!
en al die studentjes hier die "omver gereden worden" door die grijs kenteken auto"s ...alsof jullie zo opletten in het verkeer...
pi_21564269
De oorspronkelijke maatregel wordt door een aantal lieden gebruikt waarvoor die niet bedoeld is. Of dit nu om een liefhebberij gaat of niet. Het is onterecht dat ik moet betalen voor een andermans liefhebberij. Of mag ik door deze afschaffing voor het werken aan andermans liefhebberij 20 euro per dag meer rekenen, of je schilder, of je loodgieter, of je timmerman, of je verhuurder of je electircien:

Ik noem maar eens een 5 mensen die je altijd wele een paar keer per jaar nodig hebt (niet beginnen te generaliseren want de één is nu eenmaal handiger dan de ander)

Eén ding weet ik wel dat ik deze grap niet betaal en ze dus zal door moeten berekenen. En ook niet beginnen te mekken als ik niet binnen 15 minuten op de stoep sta om dat het kostenpatroon dit niet meer toelaat
pi_21576672
Mag ik IEDEREEN (voor- en tegenstanders van het opheffen van de 'grijs kenteken-regeling') er even op attent maken dat de overheid de koppeling aan belastingverlaging voor het bedrijfsleven NIET zou willen invoeren als het per saldo geld zou KOSTEN voor de staatskas. Het gaat er alleen om de overheidstekorten te verminderen ten koste van de burger. De dekmantel met als 2 van de vele verschijningsvormen "grijs kenteken" en "bedrijfsleven" is om verdeeldheid te zaaien. Verdeel en Heers ! BAH
pi_21588025
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]


[..]
als invalide zijnde heb ik mijn ford courier maar alvast verkocht omdat dat dadelijk niet meer te betalen is van mijn wao, in plaats daarvan zal ik nu een aanhanger aan moeten schaffen om mijn electro scooter mee te kunnen nemen als ik ergens naar toe wil gaan...... en weer worden de zwakkeren in deze maatschappij genaaid !!!!!!!!!!
smile @ the world and the world will smile back @ you
pi_21588158
--------------------------------------------------------------------------------
Hieronder een brief die door de metaalunie is opgesteld ivm het grijskenteken.

Je kunt deze brief ondertekene en faxen of mailen naar : Fax 015 219 14 14 info@mkb.nl zij zorgen voor het doorsturen van de brief!!!!!!!



Aan de Staatssecretaris van Financiën,
de heer J. Wijn


Betreft: Protestbrief inzake invoering lastenverzwaring (BPM en MRB)
voor bestelauto’s en energieverbruik


Geachte heer Wijn,

Naar aanleiding van publicaties in de media over uw plannen met betrekking tot het afschaffen van het grijs kentekenregime, het verhogen van de MRB op bestelauto’s en verhoging van de Energiebelasting, wil ik hierbij met klem tegen uw voorstel protest aantekenen. Het voorstel van het verlagen van de VpB en de verhoging van de zelfstandigenaftrek door voorgaande maatregelen zal bij doorgang vergaande negatieve consequenties hebben voor ons bedrijf. Uw voorstel bevat namelijk een aantal onrechtvaardigheden:

• Ernstige lastenverzwaring voor mijn mkb-bedrijf
Mijn bedrijf wordt onevenredig zwaar getroffen door uw voornemen. Een gemiddelde bestelauto zal ons bedrijf jaarlijks ten minste ¤ 2.500 extra kosten!! De eventuele baten van een belastingverlaging (VpB-verlaging en verhoging zelfstandigenaftrek) wegen hier bij lange na niet tegen op. Daarbij is nog geheel geen rekening gehouden met de extra energiebelasting en andere lastenverzwaringen.
• Ongelijkheid verschillende ondernemingsvormen
Voor een eenmanszaak of VOF zijn de nadelige gevolgen groter dan voor een BV of NV. Maar ook kleine bedrijven met een B.V. gaan er aanzienlijk op achteruit. Grote BV’s en NV’s profiteren veel meer van de VpB verlaging. Het merendeel van de 650.000 mkb-bedrijven in Nederland zal derhalve geen voordeel hebben van de voorgestelde VpB verlaging noch voldoende gecompenseerd worden door de verwaarloosbare verhoging van de zelfstandigenaftrek.
• Onevenredige lastenverzwaring tussen grote en kleine bedrijven
Dat ik de belastingverlaging van een groter bedrijf moet financieren heeft desastreuze gevolgen voor mijn mkb-bedrijf en daarmee voor de economie die u merkwaardigerwijs nu juist beoogt te verbeteren met uw voorstel. Verlies van arbeidsplaatsen, zelfs faillissementen van bedrijven als het mijne zijn onontkoombaar
• Milieu en veiligheid de dupe
Uit een calculatie van de EVO blijkt dat als van de 800.000 zakelijke bestelauto’s er 100.000
1 jaar later vervangen worden, een extra belasting op het milieu ontstaat van 350 kiloton CO2 per jaar. Een neveneffect van het later vervangen is dat wagens tevens onveiliger worden.
• Voorstel afschaffen grijs kenteken staat haaks op Europees en landelijk beleid
In Nederland, maar zeker ook in Europees verband, wordt gewerkt aan maatregelen om autokosten te variabiliseren i.c. de vaste lasten te verlagen. Het introduceren van de vaste last BPM plus een verhoging van de MRB is naar mijn overtuiging hiermee volledig in tegenspraak.
• Introductie van luxe belasting op bestelauto’s is onaanvaardbaar
De BPM is een belasting van personenauto’s en motorrijwielen en dus niet van bestelauto’s.
De BPM vrijstelling en een lagere MRB is er juist altijd op gericht om economische bedrijvigheid, zeker in het mkb, te stimuleren en de concurrentie aan te kunnen. Nù BPM heffen en MRB verhogen op bestelauto’s is een aantasting daarvan. Daar waar dit kabinet terecht het stimuleren van de economische ontwikkeling hoog in het vaandel heeft staan, is uw voorstel in dit licht volstrekt onbegrijpelijk.

Al met al vind ik uw voorstel onrechtvaardig en ondoelmatig, maar erger nog: uitvoering van uw voorstel zal leiden tot desastreuze gevolgen voor mijn bedrijf en voor vele andere mkb-bedrijven. Wij hopen dat u uw voorstel intrekt naar aanleiding van de bovenstaande argumentatie.
Bezint u, eer u begint !!!

Met vriendelijke groet,
Naam (bedrijf):


Handtekening:
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 11:19:18 #135
99433 Tup
Tupperwaar
pi_21595269
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:53 schreef Chevy-Man het volgende:
Mag ik IEDEREEN (voor- en tegenstanders van het opheffen van de 'grijs kenteken-regeling') er even op attent maken dat de overheid de koppeling aan belastingverlaging voor het bedrijfsleven NIET zou willen invoeren als het per saldo geld zou KOSTEN voor de staatskas. Het gaat er alleen om de overheidstekorten te verminderen ten koste van de burger. De dekmantel met als 2 van de vele verschijningsvormen "grijs kenteken" en "bedrijfsleven" is om verdeeldheid te zaaien. Verdeel en Heers ! BAH
Inderdaad, zo hebben we ook al "conflicten" tussen:
jong en oud. In 2005 op je 57e als met pensioen? Nu opeens geen principeel kabinet meer? Of een slimme manier om 50-ers -die de vakbonden in handen hebben- te laten instemmen met de plannen?
actieven en inactieven
rijken en armen
Laat je toch niet zo in de luren leggen!!!
Wasserwunderland
pi_21596108
dames en heren,

Al eens gedacht om een keukentje en een (bank)bedje te plaatsen na het wegslopen van die afschuwelijke te krappe kooi, en vervolgens de wagen te laten keuren als camper?
Kwa wegenbelasting een oplossing....
pi_21598206
Terecht dat dit afgeschaft wordt. Waarom zou een bedrijf subsidie moeten krijgen om een auto te kopen ? Gewoon de volle mep betalen en als ze dat niet kunnen dan maar lopen (of er is iets mis met de bedrijfsvoering)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_21600869
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Terecht dat dit afgeschaft wordt. Waarom zou een bedrijf subsidie moeten krijgen om een auto te kopen ? Gewoon de volle mep betalen en als ze dat niet kunnen dan maar lopen (of er is iets mis met de bedrijfsvoering)
je betaald minder wegen belasting....en terecht omdat je maar met 2 personen in die auto kunt zitten.
in mijn eigen geval heb ik die auto gekocht zo'n 2 jaar geleden,(een pick-up jeep) en op dat moment werdt ie geel...(regelgeving).toen heb ik em dus weer laten ombouwen zodat ie voldeed aan de nieuwste eisen voor grijs kenteken.mijn laadbak was 5 cm te kort(!) dus achterbank eruit, wandje erin, kosten 700 euro. maar goed, op grijs betaal je 23 euro per maand, geel 123 euro/maand dus tel uit je winst.maar het is mijn eigen keuze om er maar met 2 man in te kunnen, meer heb ik niet nodig, je maakt gewoon gebruik van de mogelijkheden.voor deze auto had ik een berlingo, prima auto, ook goedkoop, grijs kenteken!zolang ik geen kinderen heb, heb ik ook niet meer nodig.
je kunt niet eerst een wet verzinnen, half nederland er gebruik van laten maken en dan zeggen;
sorry, maar we hebben geld nodig, voor weet ik veel wat,dusse....wat zullen we nu weer eens afschaffen.en iedereen die denkt dat ie aan de grijze auto van iemand anders meebetaald heeft het toch echt fout!
door grijs af te schaffen wordt geel echt niet goedkoper....sterker nog...als ze over 2 jaar geel duurder zouden maken..laten we zeggen 100 euro in de maand duurder...da wil ik die voorstanders van het afschaffen van grijs wel eens horen.JULLIE REAGEREN DAN PRECIES HETZELFDE!!!
pi_21601363
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 17:00 schreef 4x4rijder het volgende:

[..]
je kunt niet eerst een wet verzinnen, half nederland er gebruik van laten maken en dan zeggen;
sorry, maar we hebben geld nodig, voor weet ik veel wat,dusse....
Tuurlijk kan dat wel, de wetgever heeft die bevoegdheid. Het gebeurt elk jaar met tal van regels. Het is ook mogelijk voor het grijs kenteken.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_21613643
Pim heeft het zo gewild
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_21613928
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 14:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Terecht dat dit afgeschaft wordt. Waarom zou een bedrijf subsidie moeten krijgen om een auto te kopen ? Gewoon de volle mep betalen en als ze dat niet kunnen dan maar lopen (of er is iets mis met de bedrijfsvoering)
Volgens de VVD wordt het helemaal niet afgeschaft, maar willen ze het grijs kenteken koppelen aan het BTW nr. van bedrijven.
Alleen voor particulieren is het voordeel waarschijnlijk dus voorbij.
pi_21614194
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 09:43 schreef more het volgende:

[..]

Volgens de VVD wordt het helemaal niet afgeschaft, maar willen ze het grijs kenteken koppelen aan het BTW nr. van bedrijven.
Alleen voor particulieren is het voordeel waarschijnlijk dus voorbij.
schaf het voor bedrijven ook maar af

waarom moet een auto voor een bedrijf goedkoper zijn dan voor een particulier ??

ik geen pc prive ? mijn bedrijf geen goedkope auto
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_21614212
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 10:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

schaf het voor bedrijven ook maar af

waarom moet een auto voor een bedrijf goedkoper zijn dan voor een particulier ??

ik geen pc prive ? mijn bedrijf geen goedkope auto
Voor bedrijven blijft het gewoon! En mijn PC is ook nog steeds volledig aftrekbaar: 19 % BTW krijg ik terug en volledige belasting aftrek.
pi_21614256
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 10:31 schreef more het volgende:

[..]

Voor bedrijven blijft het gewoon! En mijn PC is ook nog steeds volledig aftrekbaar: 19 % BTW krijg ik terug en volledige belasting aftrek.
leg mij eens uit waarom ABN AMRO in een kwartaal 1 miljard euro winst maakt, ze goedkoper dan de rest van Nederland een auto dienen aan te schaffen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_21614316
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 10:36 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

leg mij eens uit waarom ABN AMRO in een kwartaal 1 miljard euro winst maakt, ze goedkoper dan de rest van Nederland een auto dienen aan te schaffen ?
Die hebben allemaal leaseauto's voor het personeel, en de eigenaren van de ABN*AMRO de aandeelhouders profiteren niet van die regeling, alleen van de hoge winst.
Ik denk overigens dat ABNAMRO niet één auto met grijs kenteken heeft.

En dat investeringen aftrekbaar zijn voor de belasting is heel normaal, als ondernemer neem je veel meer financiele risico's dan als werknemer. En zorg je als ondernemer voor nieuwe banen, iets wat de overheid stimuleert
  zondag 29 augustus 2004 @ 12:19:48 #146
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21615490
het gaat om de eenmans bedrijfen, als: de "Hassan akbar klusbus" enzo... die het van kleine marges moeten hebben en een grijs gekentekende transit uit 1982 rijden.. die moeten zich straks weer in illigale sferen gaan begeven.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21615623
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 12:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het gaat om de eenmans bedrijfen, als: de "Hassan akbar klusbus" enzo... die het van kleine marges moeten hebben en een grijs gekentekende transit uit 1982 rijden.. die moeten zich straks weer in illigale sferen gaan begeven.
Die hebben ook een btw nr dus blijft het gewoon mogelijk voor Hassan, tenzij hij alles illegaal doet (zwart).
pi_21616192
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 12:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het gaat om de eenmans bedrijfen, als: de "Hassan akbar klusbus" enzo... die het van kleine marges moeten hebben en een grijs gekentekende transit uit 1982 rijden.. die moeten zich straks weer in illigale sferen gaan begeven.
als je geen auto kan betalen zie ik niet in waarom je via een ander kenteken goedkoper aan een auto moet komen

net als met de pc prive, kan je makkelijk zelf betalen
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_21625709
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 12:29 schreef more het volgende:

[..]

Die hebben ook een btw nr dus blijft het gewoon mogelijk voor Hassan, tenzij hij alles illegaal doet (zwart).
en waar maak je uit op dat het wel mogelijk blijft als je een BTW nummer hebt ?
jah, het is wat!
pi_21625882
Ik ben voor een actie!!! op een nader te bepalen dag met alles wat grijs is naar den haag te rijden en daar de boel dicht te gooien.voor meer info kijk op 4x4pagina.nl
we moeten echt wat doen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')