abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21391028
Nu op het nieuws, het kabinet gaat binnenkort het grijze kenteken afschaffen. Dit betekent dat iedereen de nu een voordelige bestelwagen op diesel rijdt binnenkort weer torenhoge belastingen moet betalen....


Echt iedioot, veel mensen rijden grijs kenteken omdat de wegenbelastingen op diesel zo idioot hoog is.. Ik had, als ik weer teruggegaan naar NL zeker ook een auto op grijs kenteken gekocht.. dit gaat veel mensen financieel duperen!

bron: nosjournaal
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21391030
als dat waar is...
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
pi_21391040
het is ruil voor het verlagen van de vennootschapsbelasting op winst van bedrijven. van 34 naar 30% .. daar staan een aantal maatregelen tegenover zoals onder meer dus het grijze kenteken en de pc-privé regeling die worden afgeschaft.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21391113
Het was al eens eerder gezegd dat het afgeschaft ging worden (ik geloof een jaar geleden ofzo), maar het is er nog steeds. Dus misschien gaat het ook nog wel ff duren.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_21391124
Dat het nog wel even kan duren is goed mogelijk.
Als ze dit uiteindelijk doorvoeren gaan we weer 10 stappen achteruit.
Het is nu al zo lastig om een nieuw bedrijf te starten met al die torenhoge belastingen.
pi_21391322
Eigenlijk is gebruik van grijs kenteken door particulieren ook oneigelijk gebruik van deze mogelijkheden. De bedoeling destijds was om voor bedrijven een goedkoper alternatief te maken. Het ging fout toen half nederland met een cabrio op grijs kenteken ging rijden....

Wel erg jammer voor de mensen die er nu eentje particulier hebben, maar er zal wel een overgangsregeling komen.
"Every situation is filled with possibilities if you look deeply with an open heart and mind"
pi_21391338
Aan de andere kant is het wel weer een heel goed iets. Ongelofelijk veel mensen rijden een grijs kenteken zonder een bedrijf te hebben, wat jouw en mij dus weer belasting geld kost.
Grijze kentekens zijn ontwikkeld voor de bedrijven en niet voor paritkulieren die via een maas in de wet ook grijs kunnen rijden.

Dus wat dat betreft heel erg goed dat het afgeschaft wordt, mits het maar terug komt naar de bedrijven die er echt recht op hebben. (bv via vennootschap belastingen)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_21391341
Ik hoop het van harte.
Het aantal automobilisten dat nu zonder uit te kijken rechtsaf slaat omdat ze hun raampjes hebben afgeplakt voor een paar slordige rotcenten mag best wat omlaag van mij. Dit is wel de gevaarlijkste schnabbelregeling ooit.
pi_21391378
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 08:33 schreef Zpottr het volgende:
Ik hoop het van harte.
Het aantal automobilisten dat nu zonder uit te kijken rechtsaf slaat omdat ze hun raampjes hebben afgeplakt voor een paar slordige rotcenten mag best wat omlaag van mij. Dit is wel de gevaarlijkste schnabbelregeling ooit.
Gelukkig mag tegenwoordig de rechter zijruit weer voorzien zijn van gewoon glas, dat helpt !!
"Every situation is filled with possibilities if you look deeply with an open heart and mind"
  donderdag 19 augustus 2004 @ 08:41:18 #10
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_21391389
Hmm dit is minder. Ik heb een voorkeur voor tereinwagens en die dingen zijn niet goedkoop op geel kenteken wegenbelastig. OUCH time!

*zoekt op NOS site* en vindt nada.. of ik kijk er blind overheen. Heeft er iemand een link naar een officiele nieuwsmededeling ?

[ Bericht 34% gewijzigd door ByteMe op 19-08-2004 08:52:52 ]
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
pi_21391422
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 08:38 schreef qmark het volgende:
Gelukkig mag tegenwoordig de rechter zijruit weer voorzien zijn van gewoon glas, dat helpt !!
Echt? Da's is wel cool. Helaas gisteren weer bijna van m'n fiets gereden door een kereltje in een landrover met de helft van z'n ruiten geblindeerd. Dat een of ander ambtenaartje ooit verzonnen heeft dat dat een goed idee was is echt niet voor te stellen.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 08:47:57 #12
98198 Big_Tees
!!! 600+ Posts !!!
pi_21391426
Ze hadden in het verleden het hele grijs kenteken moeten koppelen aan BTW nummer. Dan hadden particulieren niet van deze maas in de wet gebruik kunnen maken. Dus geen BTW-nummer betekend geen grijskenteken.
Het Fok! fotoboek
A girl phoned me the other day and said "Come on over, there's nobody home." I went over. Nobody was home.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 augustus 2004 @ 08:48:51 #13
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_21391436
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 08:30 schreef qmark het volgende:
Eigenlijk is gebruik van grijs kenteken door particulieren ook oneigelijk gebruik van deze mogelijkheden. De bedoeling destijds was om voor bedrijven een goedkoper alternatief te maken.
Nouja, eigenlijk is het bedoeld om torenhoge belastingen (bpm bijv.) te kunnen heffen voor particulieren, die voor bedrijven niet geheven mogen worden..
pi_21391456
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 07:43 schreef Dementor het volgende:
Dat het nog wel even kan duren is goed mogelijk.
Als ze dit uiteindelijk doorvoeren gaan we weer 10 stappen achteruit.
Het is nu al zo lastig om een nieuw bedrijf te starten met al die torenhoge belastingen.
Onzin! Als starter krijg je juist belasting korting! En grijs kenteken heeft idd niets meer met bedrijven te maken maar gewoon met mensen die goedkoop een 2e auto willen rijden.
Als in ruil voor het grijs kenteken de winstbelasting met 4% omlaag gaat is dat voor bedrijven een mooi ruil. Dat is ongeveer 1000 euro per jaar die je extra overhoudt op iedere 50000 omzet (gemiddelde eenmanszaak). Genoeg dus om de extra belasting te coveren.
pi_21391467
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN HOOR!!!!!!!!!!!!!!
pi_21391496
Je vergeet de 1 aan het einde
quote:
Grijs kenteken ten offer aan verlaging winstbelasting

Uitgegeven: 19 augustus 2004 08:23
DEN - De kans is groot dat onder meer het grijs kenteken wordt geofferd voor verlaging van de vennootschapsbelasting. Dat is in elk geval de inzet van staatssecretaris Wijn van Financiën in de onderhandelingen binnen het kabinet over de begroting voor volgend jaar, meldden bronnen rond het kabinet donderdag.

Wijn wil Nederland aantrekkelijker maken als vestigingsplaats voor het bedrijfsleven. Verlaging van de winstbelasting van 34,5 procent naar 31,5 procent en vervolgens naar 30 procent in 2007 moet daar aan bijdragen.

Het bedrag dat daarvoor moet worden omgebogen, in eerste instantie 1,6 miljard eurooplopend tot 2,4 miljard in 2007, moet het bedrijfsleven echter grotendeels zelf financieren. Het schrappen van de voordelige fiscale regeling voor het grijze kenteken is daar een voorbeeld van.
Nu.nl
Toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen
  donderdag 19 augustus 2004 @ 08:57:19 #17
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_21391502
Eigenlijk zouden de bedrijven met auto's met een grijs kenteken het meeste wegenbelasting moeten betalen... zij verslijten de wegen veel meer dan de gewone particulier... snap het probleem niet helemaal..
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_21391507
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 08:51 schreef Markster het volgende:
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN HOOR!!!!!!!!!!!!!!
+1
pi_21391515
nog even en ik kan niet eens naar mijn werk want vorig jaar hebben we al reisgeld ingelevert en deze grijskenteken auto met weinig luxe want dat vergeet men toch was mijn oplossing. dus weer minder centen veerdienen tjonge nog even en heb geen zin meer om te werken
  donderdag 19 augustus 2004 @ 09:08:53 #20
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_21391619
Het is om en nabij €500 gemiddeld wat het scheelt voor auto's met een grijs kenteken. Is voor velen dus een minder feit dat het gaat verdwijnen. Denk dat ik maar weer fijn Suzuki Samurai ga rijden. Dat is dan betaalbaarder als een Isuzu Trooper
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
pi_21392538
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 08:50 schreef beauco het volgende:

[..]

Onzin! Als starter krijg je juist belasting korting! En grijs kenteken heeft idd niets meer met bedrijven te maken maar gewoon met mensen die goedkoop een 2e auto willen rijden.
Als in ruil voor het grijs kenteken de winstbelasting met 4% omlaag gaat is dat voor bedrijven een mooi ruil. Dat is ongeveer 1000 euro per jaar die je extra overhoudt op iedere 50000 omzet (gemiddelde eenmanszaak). Genoeg dus om de extra belasting te coveren.
Jij hebt zeker geen eigen bedrijf ?! Als eenmanszaak heb je helemaal niks te maken met vennootschapsbelasting (dus valt deze regel alleen maar nog meer nadelig uit, dus is het wél zo dat je moeilijker van de grond komt als starter) dus is er helemaal geen sprake van deze regeling en dan nog; waarom zou je over je OMZET vennootschapsbelasting moeten gaan betalen
De enige die hier voordeel bij hebben zijn de grote bedrijven.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 10:20:28 #22
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21392575
Roept men al jaaaaaaaaaaren. Ik wacht rustig af totdat het eens waarheid wordt ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21392938
Het schijnt zelfs zo te zijn dat de overheid ook bezig is met plannen om de belastingvoordelen voor mensen met een klassieker af te laten schaffen. Gevolg is dat men ook voor oltimers ( 25 jaar en ouder geloof ik ) altijd een torenhoge belasting moet gaan betalen waardoor het voor mensen die een oude auto rijden omdat het zo goedkoop is, de voordelen volledig wegvallen prijstechnisch gezien.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 10:59:54 #24
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21393221
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 10:44 schreef skyfire het volgende:
Het schijnt zelfs zo te zijn dat de overheid ook bezig is met plannen om de belastingvoordelen voor mensen met een klassieker af te laten schaffen. Gevolg is dat men ook voor oltimers ( 25 jaar en ouder geloof ik ) altijd een torenhoge belasting moet gaan betalen waardoor het voor mensen die een oude auto rijden omdat het zo goedkoop is, de voordelen volledig wegvallen prijstechnisch gezien.
Ja, en, vind je het gek? Die dingen nemen net zo veel weg in beslag als ik en vervuilen ook nog eens een hoop meer. Mogen ze ook minstens net zo veel betalen als ik doe.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21394736
Ik ben het volledig met je eens, die dingen kosten geen hout om in te rijden. Zelf zal het me werkelijk niets intresseren of ze duurder worden, het spekt de staatskas wel weer. Maar het gaat er misschien zelfs op aan, dat klassieker rijden straks nog duurder is dan een gewone nieuwe auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')