Gelukkig mag tegenwoordig de rechter zijruit weer voorzien zijn van gewoon glas, dat helpt !!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:33 schreef Zpottr het volgende:
Ik hoop het van harte.
Het aantal automobilisten dat nu zonder uit te kijken rechtsaf slaat omdat ze hun raampjes hebben afgeplakt voor een paar slordige rotcenten mag best wat omlaag van mij. Dit is wel de gevaarlijkste schnabbelregeling ooit.
Echt? Da's is wel cool. Helaas gisteren weer bijna van m'n fiets gereden door een kereltje in een landrover met de helft van z'n ruiten geblindeerd. Dat een of ander ambtenaartje ooit verzonnen heeft dat dat een goed idee was is echt niet voor te stellen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:38 schreef qmark het volgende:
Gelukkig mag tegenwoordig de rechter zijruit weer voorzien zijn van gewoon glas, dat helpt !!
Nouja, eigenlijk is het bedoeld om torenhoge belastingen (bpm bijv.) te kunnen heffen voor particulieren, die voor bedrijven niet geheven mogen worden..quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:30 schreef qmark het volgende:
Eigenlijk is gebruik van grijs kenteken door particulieren ook oneigelijk gebruik van deze mogelijkheden. De bedoeling destijds was om voor bedrijven een goedkoper alternatief te maken.
Onzin! Als starter krijg je juist belasting korting! En grijs kenteken heeft idd niets meer met bedrijven te maken maar gewoon met mensen die goedkoop een 2e auto willen rijden.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 07:43 schreef Dementor het volgende:
Dat het nog wel even kan duren is goed mogelijk.
Als ze dit uiteindelijk doorvoeren gaan we weer 10 stappen achteruit.
Het is nu al zo lastig om een nieuw bedrijf te starten met al die torenhoge belastingen.
Nu.nlquote:Grijs kenteken ten offer aan verlaging winstbelasting
Uitgegeven: 19 augustus 2004 08:23
DEN - De kans is groot dat onder meer het grijs kenteken wordt geofferd voor verlaging van de vennootschapsbelasting. Dat is in elk geval de inzet van staatssecretaris Wijn van Financiën in de onderhandelingen binnen het kabinet over de begroting voor volgend jaar, meldden bronnen rond het kabinet donderdag.
Wijn wil Nederland aantrekkelijker maken als vestigingsplaats voor het bedrijfsleven. Verlaging van de winstbelasting van 34,5 procent naar 31,5 procent en vervolgens naar 30 procent in 2007 moet daar aan bijdragen.
Het bedrag dat daarvoor moet worden omgebogen, in eerste instantie 1,6 miljard eurooplopend tot 2,4 miljard in 2007, moet het bedrijfsleven echter grotendeels zelf financieren. Het schrappen van de voordelige fiscale regeling voor het grijze kenteken is daar een voorbeeld van.
+1quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:51 schreef Markster het volgende:
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN HOOR!!!!!!!!!!!!!!
Jij hebt zeker geen eigen bedrijf ?! Als eenmanszaak heb je helemaal niks te maken met vennootschapsbelasting (dus valt deze regel alleen maar nog meer nadelig uit, dus is het wél zo dat je moeilijker van de grond komt als starter) dus is er helemaal geen sprake van deze regeling en dan nog; waarom zou je over je OMZET vennootschapsbelasting moeten gaan betalenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:50 schreef beauco het volgende:
[..]
Onzin! Als starter krijg je juist belasting korting! En grijs kenteken heeft idd niets meer met bedrijven te maken maar gewoon met mensen die goedkoop een 2e auto willen rijden.
Als in ruil voor het grijs kenteken de winstbelasting met 4% omlaag gaat is dat voor bedrijven een mooi ruil. Dat is ongeveer 1000 euro per jaar die je extra overhoudt op iedere 50000 omzet (gemiddelde eenmanszaak). Genoeg dus om de extra belasting te coveren.
Ja, en, vind je het gek? Die dingen nemen net zo veel weg in beslag als ik en vervuilen ook nog eens een hoop meer. Mogen ze ook minstens net zo veel betalen als ik doe.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:44 schreef skyfire het volgende:
Het schijnt zelfs zo te zijn dat de overheid ook bezig is met plannen om de belastingvoordelen voor mensen met een klassieker af te laten schaffen. Gevolg is dat men ook voor oltimers ( 25 jaar en ouder geloof ik ) altijd een torenhoge belasting moet gaan betalen waardoor het voor mensen die een oude auto rijden omdat het zo goedkoop is, de voordelen volledig wegvallen prijstechnisch gezien.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |