Inderdaad, dat zou een zeker risico zijn:quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:29 schreef coz het volgende:
.. is ook iets wat hij zelf zegt .. we hebben wel de mensen nagetrokken.. maar als er een paar fakers tussen zitten bewijst dat niet dat de rest het ook maar is
ik respecteer je mening , en zal zoals beloofd niet gaan teksthakken of compleet sarcastisch doenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:23 schreef CrackerJack het volgende:
Ik heb het in het vorige topic ook al eens gezegd, dat filmpje heeft BG nu plots gevonden, het is 3 jaar oud, 9/11 heeft er volgens mij niks aan veranderd. Het is van mei in dat jaar en 9/11 is gebeurd in september dus. Tijd genoeg om naar voren gebracht te worden.
Terwijl er daarvoor ook al genoeg neergeschreven is in boeken over waarnemingen zoals van Betty en Barny Hill, Roswell, die Zwitser Meier of zoiets en ga zo maar door. Dat filmpje is voor mij niet meer bewijs dan een boek van Von Däniken, da's al.
Het lijkt alleen in dit forum, en vooral met dit onderwerp, dat alles wordt aangenomen áls het maar eeen mysterie is.
Ik zeg dus niet dat die lichten in Mexico moerasgas waren, want dat verhaaltje lijkt me inderdaad een cliché. Maar het toevallig vinden van een filmpje dat al vele mensen op andere fora al lang gezien en besproken hebben is geen sluitend bewijs imo.
hmm over het hoofd gezien , kun je het even opnieuw plaatsen?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:37 schreef Aurora025 het volgende:
BaajGuardian, heb je Project Blue Planet wat bestaat uit 107 paginas gezien wat ik in het tweede topic geplaatst heb? Ik heb niet alles gelezen, maar wat ik gezien heb is zeer interessant.
vreemd dat in hoeverre 'close encounters of the 3 kind' op ware ervaringen gebaseerd zou zijn, opeens zo gevoelig is.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:31 schreef DzjieDub het volgende:
Ik weet niet waar je vandaan hebt dat CE3K - wat een flauwe film was dat trouwens; geef mij maar hardcore SciFi - Star Trek of zo - gebaseerd is op ware gebeurtenissen; ik kan me wel voorstellen dat een dergelijk gerucht in bepaalde kringen erg populair is. De officiële versie is in ieder geval dat Spielberg samen met vier andere professionele schrijvers het script bedacht heeft. Dat hij daarbij geïnspireerd is door verhalen die hij hoorde lijkt me duidelijk; maar die verhalen hebben dezelfde waarde als willekeurig welk ander "encounter" verhaal: Status onbewezen.
Ik weet niet over wat ze in de buurt van de zon hebben gevonden, als je nog wat info kunt vinden, dan graag!
Eventjes ter correctie/volledigheid, Mitchell heeft zelf ook heel duidelijk aangegeven zelf nooit een UFO-encounter meegemaakt te hebben, en evenmin heeft hij ervaringen met zogenaamde 'geheime briefings van de NASA over UFO's':quote:Mitchell is de enige van de twaalf astronauten die op de maan zijn geweest die roept dat er bewijs voor buitenaardse beschavingen gevonden zijn. Elf anderen houden dus de knars stijf dicht daarover.
ik ben er mee bezig... pff wat een verhaal...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:37 schreef Aurora025 het volgende:
BaajGuardian, heb je Project Blue Planet wat bestaat uit 107 paginas gezien wat ik in het tweede topic geplaatst heb? Ik heb niet alles gelezen, maar wat ik gezien heb is zeer interessant.
Daar draait het disclosure project ook om, Greer noemt het de 'false and contrived' disclosure, oftewel de overheid die alles geheim houdt en het op een zeker moment naar buiten zal brengen om de mensen bang te maken. De angst die dit teweeg brengt zal een groeiende wapenindustrie en de militaire overmacht rechtvaardigen. Daarom houdt de overheid alles in de doofpot.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:38 schreef RM-rf het volgende:
Mijn mening is ook dat dat niet zou afdoen aan de bedoelingen van het 'disclosure project', die zich wmb. ook zou moeten richten op de cultuur van doofpotten omtrend UFO-zaken, waarbij meldingen te snel in gesloten dossiers terecht komen en ook niet publiek beschikbaar mogen zijn.
Ikzelf zie geen nut in die enorme geheimzinnigheid over UFO's vanuit de amerikaanse overheid zelf ook.
No problemo, hier is ie dan.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
hmm over het hoofd gezien , kun je het even opnieuw plaatsen?
hier..
quote:(WARNING! People have reported having negative reactions to reading this book, including headaches & psychic attack. If you react similarly)
afaik meen ik gehoord te hebben dat die even best dicht ging toen het woord ufo vielquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:31 schreef DzjieDub het volgende:
Bedenk je bovendien dit eens: De communicatie tussen Houston en de maan was ten tijde van de missies open.
ik denk zelf een hele grote verschuiving .. tenminste laten we dat maar hopen hequote:2012
quote:makkelijk die te maken zijn met een zandbak, een korrelige film en een regenachtig zondagmiddagje knutselen met papier, lijm en kartonnen doosjes.
Interessant idee, hoe stel je dat voor? ze zetten de hele communicatie open zonder decodering, maar bouwen een extra beveiliging in die de verbinding dicht zet kort voordat verwijzingen naar mogelijke UFO's plaatsvinden ...?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:59 schreef coz het volgende:
[..]
afaik meen ik gehoord te hebben dat die even best dicht ging toen het woord ufo viel
Ik vond het ook erg Clifford Stone-achtig, iemand die ik als UFO-expert een stuk minder hoog heb zitten (dan bv. Ed Mitchell of Robert Dean, die wel ook erg duidelijk een poging doen hun eigen informatie zoveel te onderbouwen) en die (Clifford Stone) bij mij sterk de indruk wekt een beetje fantast te zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:07 schreef BaajGuardian het volgende:
trouwens , die site vond ik iets TE ... (met die commissie van buitenaardsen , het kwam me wat te aards over weer , echt puur uit een kijk die je alleen op aarde kunt bedenken , wie zegt dat die rassen allemaal aan een tafeltje met ons gaan zitten en aards gaan praten , wie denken wij nu werkelijk dat we zijn , we hebben een mijnplaneet , geen TechnoloTelepathoVerySpecialOneOfAKindDimensionalPortal Planeet ofzo.
houston die de verbinding naar de media verbreekt op het moment nadat dat werd gehoord .. maar het is iets wat ik had gehoord /gelezen als gerucht .. ik zal het moeten uitzoeken .. en idd was niet handig als opmerkingquote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Interessant idee, hoe stel je dat voor?
ik zei nadat het woord vielquote:kort voordat verwijzingen naar mogelijke UFO's plaatsvinden ...?
quote:In die zin kan je wel waarde hechten aan iets wat dr. Steven Greer ooit zei: nl. dat waarschijnlijk 90% van wat men hoort via allerlei media over UFO's desinformatie is, maar dat die overige 10% genoeg reden is om toch zeer gewaarschuwd te zijn, en er zeker serieus mee om te gaan.
Ik kan snappen dat je een groot deel van de tafel wilt (en kunt) vegen, maar om echt alle ‘onbewezen’ zaken van die stempel te voorzien vind ik weer te algemeen. In een rechtbank wordt een getuigenverklaring hoog geacht. Vandaar de hoge straffen op meineed. Maar in het geval van UFO´s stelt een woord plots niets meer voor. Door alles wat ‘men zegt’ op de grote hoop te gooien ga je dus indirect beweren dat niemand te geloven is. En dan heb ik het niet over de mensen die Venus of Mars voor een vliegende ontbijtschotel zien, maar over de mensen die wél op de hoogte zijn, zoals de disclosure groep.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:31 schreef DzjieDub het volgende:
Ik geef direct toe dat ik wat heb gegeneraliseerd, maar 't verhaal over het veranderende UFO-beeld klopt wel. Van sigaar naar schotel naar driehoek - voor wat betreft het merendeel van de meldingen. En uiteraard zullen er een aantal anderen tussen zitten. Misschien zelfs vermomd als Britse telefooncel en een alien die nogal veelkleurige kleding aanheeft
Ik weet niet waar je vandaan hebt dat CE3K - wat een flauwe film was dat trouwens; geef mij maar hardcore SciFi - Star Trek of zo - gebaseerd is op ware gebeurtenissen; ik kan me wel voorstellen dat een dergelijk gerucht in bepaalde kringen erg populair is. De officiële versie is in ieder geval dat Spielberg samen met vier andere professionele schrijvers het script bedacht heeft. Dat hij daarbij geïnspireerd is door verhalen die hij hoorde lijkt me duidelijk; maar die verhalen hebben dezelfde waarde als willekeurig welk ander "encounter" verhaal: Status onbewezen.
Momenteel kan ik je alleen deze link geven: linkquote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:31 schreef DzjieDub het volgende:
Ik weet niet over wat ze in de buurt van de zon hebben gevonden, als je nog wat info kunt vinden, dan graag!
Overigens - in dat geval kunnen het ook rotsblokken zijn die rond de zon cirkelen - er is (nog) geen relatie met buitenaardse beschavingen.
Ik weet het niet, niemand weet dat. Daarom concentreer ik me liever op hoeveel er echt iets abnormaals hebben gezien dan op de personen die bekende verschijnselen misinterpreteren. Want één die de waarheid spreekt is voldoende. Toch?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:31 schreef DzjieDub het volgende:
Dat sloeg op die tienduizenden getuigenverslagen waar jij het over had, niet over die 400 op die persconferentie. Er zijn er tienduizenden die de publiciteit gezocht hebben; hoevelen zullen er wel niet zijn die dat niet gedaan hebben maar het wel tegen familie, vrienden en buren hebben verteld dat ze een UFO hebben gezien - terwijl er dan toch een normaal, bekend verschijnsel te zien was.
Ik heb nog nooit een maanbasis in detail met karton gemaakt, dus ik weet niet hoe makkelijk de mensheid in dat opzicht voor de gek te houden is.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:31 schreef DzjieDub het volgende:
Tja, er zijn veel beweringen over de achterkant van de maan. Maar geen enkele officiële. En officieel hebben alleen de Russen en de Amerikanen de achterkant van de maan gezien. De Russen (of liever, Sovjets) het eerste. Alle andere verklaringen moeten met bewijs komen - geen foto'tjes want je weet zelf wel hoe makkelijk die te maken zijn met een zandbak, een korrelige film en een regenachtig zondagmiddagje knutselen met papier, lijm en kartonnen doosjes.
Dat vind ik rond de pot gedraai. Je gelooft iemand of niet. Ze beweren bewijs te hebben, refereren ernaar, maar het blijft een feit dat je moet geloven om het bewijs te aanvaarden. Dat is zelfs met de relativiteitstheorie nog zo, terwijl die toch grotendeels als waarheid wordt aanzien. Leugen of waarheid. Eén van de twee en geen grijze zone. Daarvoor zijn er volgens mij immers teveel mensen die beweren bewijs te hebben, teveel sightings, teveel graancirkels, teveel encounters en teveel abductions.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:31 schreef DzjieDub het volgende:
Puur technisch zeg ik niet dat ze liegen, ik zeg dat ze met verdomd goed bewijs moeten komen om hun verklaringen hard te maken.
En waarom denk je dat ze zwijgen? Moest het zo’n belachelijke onzin zijn, dan was het toch snel ontkracht door de anderen? Die zijn met meer, dus ze hebben een voordeel. Of zie jij een andere reden om te zwijgen naast de zwijgplicht en de dreigementen waarover ze zelf spreken?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:31 schreef DzjieDub het volgende:
Mitchell is de enige van de twaalf astronauten die op de maan zijn geweest die roept dat er bewijs voor buitenaardse beschavingen gevonden zijn. Elf anderen houden dus de knars stijf dicht daarover.
Open communicatie is ook makkelijk te vervalsen. Je ziet het tegenwoordig in iedere gemiddelde actie-film. Daarnaast is de maanlanding voor velen discutabel. Als jij zegt dat UFO’s niet bestaan, dan kunnen we ook de maanlanding als theorie plaatsen ipv een feit. TV-beelden en foto’s zijn makkelijk te vervalsen immers. En waar is het bewijs? Je weet hoe snel je een maanlandschap met karton en wat zand kunt namaken.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:31 schreef DzjieDub het volgende:
Bedenk je bovendien dit eens: De communicatie tussen Houston en de maan was ten tijde van de missies open. Iedereen kon zo meeluisteren. Alle regeringen op aarde, iedereen met enig belang in de ruimtevaart, luisterde ook mee. Denk je nou echt dat die astronauten niets gezegd zouden hebben als ze daar opeens een buitenaards theekransje verstoord hadden? En wat denk je dat in ieder geval een aantal landen - die dat direct ook geweten hadden want ze luisterden immers mee - dan gedaan zouden hebben? Waarom denken mensen hier dat alle landen opeens zo eensgezind zouden zijn?
Ervan uitgaand dat men het op de televisie wil uitzenden, natuurlijk. Ik heb uit eerste hand gemerkt dat men zeer weigerachtig is. Je weet toch hoe oppervlakkig onze maatschappij draait? Hoe snel men in paniek schiet als men met iets vreemds worden geconfronteerd? Het is logisch dat instanties dat willen voorkomen. Of denk je dat Nederlanders bij grote wijzigingen minder snel gaan plunderen dan Irakezen. De mens is overal hetzelfde beestje, bij grote onregelmatigheden komt het venijn naar boven en dood de sterke de zwakke (al dan niet letterlijk).quote:Op donderdag 19 augustus 2004 14:31 schreef DzjieDub het volgende:
Over de reden van de persconferentie: Deels omdat een aantal mensen echt ervan overtuigd zullen zijn. Voor anderen is het gewoon geld / macht. Als je mensen van jouw standpunt kan overtuigen heb je (een beetje) controle over ze - in die zin dat ze naar je zullen luisteren. En in ieder geval een aantal van hen heeft boeken geschreven over het bestaan van buitenaardse levensvormen op aarde. Wat denk je dat de verkoopcijfers gedaan zouden hebben als deze persconferentie op nationale of internationale televisie zou zijn verschenen?
Ik bind mijn geloofwaardigheid niet vast aan mijn geloof rondom 2012. Daarnaast zul je me niet horen beweren dat het exact die datum is. Bij een conversiefout zou je niet twijfelen aan een feitelijkheid, maar eerder aan wanneer het zich voordoet. Dat is voor mij het minste van m’n interesses. Ik wil weten wat 2012 is en wat het kan zijn binnenin onze wereld en diens mogelijke realiteiten. Maar dat is inderdaad een andere draad.quote:Dat verhaal van het WTC kwam als tegenhanger omdat sommigen hier beweren dat deze PConf. werd overschaduwd door het verhaal van 11/9. Ik denk daar anders over.
Over 2012 moeten we het toch echt nog eens in een ander topic hebben, maar ik ben benieuwd wat jij voor verhaal zult gaan houden op 1 januari 2013 (als de weddenschappen open zijn zet ik tien Euro in op "er is een conversiefoutje gemaakt") - waarvan ik volledig overtuigd ben dat "we" dat zonder problemen zullen halen.
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:01 schreef Aurora025 het volgende:
Hier enkele tekeningen van hem:
[afbeelding]
lol, het heeft me iig doen terug kijken naar die tekening, nu zie ik dat die tweede van links Einstein heet, de aardse invloed reikt ver!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:45 schreef Avani het volgende:
[..]Die 3e van links lijkt op die oom van the Adams Family
Hey dat is Xerron, beetje respect graagquote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:45 schreef Avani het volgende:Die 3e van links lijkt op die oom van the Adams Family
quote:
This is Xerron by title of his council position. He is four and a half feet tall, has a slight build, white skin, narrow black eyes and small straight nose and mouth. He wears a black hooded robe. The telepathic effects of the beings of this race are quite gentle and pleasant to humans.
Each of the nine council members must be of physical matter of body. If for any reason one must retire, the position is then requested by process of self-election by those next in line, and finally refilled by unanimous decision among all other council members. Xerron Jodan passed to the spirit world in April 1992 from where he continues to assist The Project in other ways.
Die mensen van SOHO hebben zelf toch al in januari toegegeven dat dit om een 'grapje' ging?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:42 schreef seriewoordenaar het volgende:
Momenteel kan ik je alleen deze link geven: link
[..]
Ik had het over de derde van links, niet rechtsquote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:52 schreef Yakult het volgende:
[..]
Hey dat is Xerron, beetje respect graag![]()
[..]
![]()
(deze zo klein mogelijk gehouden .. hij was eerst 2mbquote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:07 schreef BaajGuardian het volgende:
moet dat nou coz, enig idee hoeveel L.A.G. ik hiervan krijg?
![]()
![]()
suc6 met het namakenquote:je weet zelf wel hoe makkelijk die te maken zijn met een zandbak, een korrelige film en een regenachtig zondagmiddagje knutselen met papier, lijm en kartonnen doosjes.
klopt, onder de titel 'How to make your own UFO'quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:57 schreef Chewie het volgende:
Die mensen van SOHO hebben zelf toch al in januari toegegeven dat dit om een 'grapje' ging?
De 2de van rechts lijkt wel op een psycho surgeon ofzoquote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:01 schreef Aurora025 het volgende:
mooi tekeningtjes enzo
dat is dus ook het probleem nietquote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:37 schreef Evil_Jur het volgende:
Tot er een aan de deur belt of een deathray op de aarde richt kan het me niet zoveel schelen.
quote:In his book, "Rogue State: A Guide to the World's Only Superpower," William Blum warns of how the media will make anything that smacks of "conspiracy theory" an immediate "object of ridicule." This prevents the media from ever having to investigate the many strange interconnections among the ruling class—for example, the relationship between the boards of directors of media giants, and the energy, banking and defense industries. These unmentionable topics are usually treated with what Blum calls "the media's most effective tool—silence." But in case somebody's asking questions, all you have to do is say, "conspiracy theory," and any allegation instantly becomes too frivolous to merit serious attention.
Geloof me, net als jij ben ik op zoek naar wat uiteindelijk 'de waarheid' zal blijken te zijn. Jij doet dat vanuit een wat vertrouwender positie jegens de medemens dan ik.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:42 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Ik kan snappen dat je een groot deel van de tafel wilt (en kunt) vegen, maar om echt alle ‘onbewezen’ zaken van die stempel te voorzien vind ik weer te algemeen. In een rechtbank wordt een getuigenverklaring hoog geacht. Vandaar de hoge straffen op meineed. Maar in het geval van UFO´s stelt een woord plots niets meer voor. Door alles wat ‘men zegt’ op de grote hoop te gooien ga je dus indirect beweren dat niemand te geloven is. En dan heb ik het niet over de mensen die Venus of Mars voor een vliegende ontbijtschotel zien, maar over de mensen die wél op de hoogte zijn, zoals de disclosure groep.
...is al ontkracht door anderen. Dank, Chewie en RM-rf.quote:Momenteel kan ik je alleen deze link geven: link
Maar hoe bepaal je dat? De een heeft een fantasie groot genoeg om er een heleboel details bij te bedenken (of zelfs - onbewust - bij 'gezien' te hebben); de ander had z'n bril niet recht staan of had een glaasje op, weer een ander heeft misschien echt wat gezien maar dat verkeerd geïnterpreteerd.quote:Ik weet het niet, niemand weet dat. Daarom concentreer ik me liever op hoeveel er echt iets abnormaals hebben gezien dan op de personen die bekende verschijnselen misinterpreteren. Want één die de waarheid spreekt is voldoende. Toch?
Jongen toch... wat deed jij dan op je regenachtige zondagmiddagen?quote:Ik heb nog nooit een maanbasis in detail met karton gemaakt, dus ik weet niet hoe makkelijk de mensheid in dat opzicht voor de gek te houden is.
En waarom komen ze dan niet met dat bewijs naar voren? Stel je eens voor dat het zo bij de rechtbank zou gaan - "Zekers edelachtbare, we hebben bewijs dat Pietje hier heeft ingebroken. Ja, 't bewijs ligt in de auto, maar ik ga het niet laten zien. U gelooft ons maar. Of denkt u dat we liegen? Waarom zouden we dat doen?"quote:Dat vind ik rond de pot gedraai. Je gelooft iemand of niet. Ze beweren bewijs te hebben, refereren ernaar, maar het blijft een feit dat je moet geloven om het bewijs te aanvaarden. Dat is zelfs met de relativiteitstheorie nog zo, terwijl die toch grotendeels als waarheid wordt aanzien. Leugen of waarheid. Eén van de twee en geen grijze zone. Daarvoor zijn er volgens mij immers teveel mensen die beweren bewijs te hebben, teveel sightings, teveel graancirkels, teveel encounters en teveel abductions.
Helaas, de andere astronauten ontkrachten noch bevestigen. Of in ieder geval kon ik niets vinden. Maarre... zwijgplicht en dreigementen? Ben ik ook nergens tegengekomen.quote:En waarom denk je dat ze zwijgen? Moest het zo’n belachelijke onzin zijn, dan was het toch snel ontkracht door de anderen? Die zijn met meer, dus ze hebben een voordeel. Of zie jij een andere reden om te zwijgen naast de zwijgplicht en de dreigementen waarover ze zelf spreken?
LOL! Maar die maanlanding-hoax is zo onderhand wel duidelijk ontkracht - kijk bijvoorbeeld maar eens op www.badastronomy.comquote:Open communicatie is ook makkelijk te vervalsen. Je ziet het tegenwoordig in iedere gemiddelde actie-film. Daarnaast is de maanlanding voor velen discutabel. Als jij zegt dat UFO’s niet bestaan, dan kunnen we ook de maanlanding als theorie plaatsen ipv een feit. TV-beelden en foto’s zijn makkelijk te vervalsen immers. En waar is het bewijs? Je weet hoe snel je een maanlandschap met karton en wat zand kunt namaken.
En waarom niet? Die shockerende beelden van de Al-Graibh-gevangenis werden getoond. Die keer dat de NASA meende een een-cellige op Mars gevonden te hebben werd uitgebreid getoond. En anders zijn er altijd wel lekken die met bewijsmateriaal naar buiten komen.quote:Ervan uitgaand dat men het op de televisie wil uitzenden, natuurlijk. Ik heb uit eerste hand gemerkt dat men zeer weigerachtig is. Je weet toch hoe oppervlakkig onze maatschappij draait? Hoe snel men in paniek schiet als men met iets vreemds worden geconfronteerd? Het is logisch dat instanties dat willen voorkomen. Of denk je dat Nederlanders bij grote wijzigingen minder snel gaan plunderen dan Irakezen. De mens is overal hetzelfde beestje, bij grote onregelmatigheden komt het venijn naar boven en dood de sterke de zwakke (al dan niet letterlijk).
Je hebt de documentaire gezien, dus wie van jou zit er voor het geld? En als je zegt dat sommige overtuigd zijn, wie dan? En wat is jouw verklaring voor wat ze vertellen, die enkelen waar je aan twijfelt? Ze zijn heel specifiek in wat ze mee hebben gemaakt, dus je zult het vast per persoon kunnen opdelen?
Yup, ander topic...quote:Ik bind mijn geloofwaardigheid niet vast aan mijn geloof rondom 2012. Daarnaast zul je me niet horen beweren dat het exact die datum is. Bij een conversiefout zou je niet twijfelen aan een feitelijkheid, maar eerder aan wanneer het zich voordoet. Dat is voor mij het minste van m’n interesses. Ik wil weten wat 2012 is en wat het kan zijn binnenin onze wereld en diens mogelijke realiteiten. Maar dat is inderdaad een andere draad.
dan zie ik dus het probleem niet .. want dit was nog niet de hoorzitting maar de vraag om tot een hoorzitting te komen .. dan moet de case bepaald worden en niet de bewijzenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:59 schreef DzjieDub het volgende:
rechtbank
ontkrachten en het tegendeel bewijzen zijn 2 verschillende dingen hequote:...is al ontkracht door anderen. Dank, Chewie en RM-rf.
als er 1 waar is dan zijn maken alle onverklaarde cases weer een kans .. dat ze meteen waar zijn is dan natuurlijk ook overdreven maar waarschijnlijk zal het er niet ver naast zitten he ... (als er 1 waar blijkt .. bewezen en al .. dan bestaan aliens en dan heb je een verklaring die nu niet 'kan') andersom, als er een onwaar blijkt, die daarvoor uiteindelijk onverklaarbaar bleek dan kan je dat niet gebruiken voor de anderequote:Maar hoe bepaal je dat?
er zijn ook heel veel mensen die maar wat graag dingen aanmerken als verklaard terwijl die dingen dat absoluut nog niet zijn .. of zelfs als ontkracht .. enz enzquote:Inderdaad, slechts een enkele vondst, een enkel bewijs zou voldoende zijn. 't Spreekt wel boekdelen dat dat nog nooit onweerlegbaar is getoond...
rondjes vliegen boven de aardequote:Jongen toch... wat deed jij dan op je regenachtige zondagmiddagen?
yawnquote:bunk
zo af en toe haal ik me nagels hier uit het bureau en doe ik dat ook hoorquote:LOL!
nou, geweldigquote:Effe OT: Leuke discussie! Dank!
Daar heb je gelijk in,quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:54 schreef coz het volgende:
ontkrachten en het tegendeel bewijzen zijn 2 verschillende dingen he
Aan de andere kant, zeer gerespecteerde onderzoekers (ook Nobelprijswinnaars) hebben ook aangegeven te geloven in het belang van goed UFO-onderzoek; mensen als Stanton Friendman, Carl Sagan.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:55 schreef drelletje het volgende:
Okay... als je nu ff het begrip UFO leert kennen... Als je iets ziet vliegen en denk huh wat is dat? dan is het al een UFO hoor... Als je nou over aliens begint ofzow Okay!
Tja ik stoor me er een beetje aansorry
Ach interesse heb ik wel hoorquote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Aan de andere kant, zeer gerespecteerde onderzoekers (ook Nobelprijswinnaars) hebben ook aangegeven te geloven in het belang van goed UFO-onderzoek; mensen als Stanton Friendman, Carl Sagan.
Tevens is bv. van Amerikaanse presidenten als Ronald Reagan en Jimmy Carter bekend dat ook zij UFO-waarnemingen gehad hadden en hierbij een sterk vermoeden dat er zeker een dieper onderzoek naar gedaan moest worden, een buitenaardse afkomst wel degelijk mogelijk was.
Carter werd bijvoorbeeld geconfronteerd met het feit dat hij niet zomaar inzicht kreeg in de UFO-melding en het onderzoek ernaar van een melding die hijzelf ingediend had korte tijd voordat hij President werd ... zelfs al was hij zogenaamd de machtigste man van het land...
Mensen die onderzoek ernaar doen zijn niet allemaal 'raving lunatics', er zitten zeer hoogstaande wetenschappers tussen en zoals Greer aantoont ook mensen juist uit de hogere regionen, NATO-officials, mensen met hoge rangen binnen het leger.
laten we eerlijk zijn, het feit dat jijzelf hier post betekent ook at jij misschien wel een beetje interesse erin hebt, ben jij ook een 'gevaarlijke idioot', enkel omdat je wil weten hoe het zit?
en zo komen we allebei dichter bij elkaarquote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:52 schreef RM-rf het volgende:
Ik ben zelf van mening dat juist het ontmaskeren van foutieve en onware UFO-meldingen eveneens kan leiden tot het ontstaan van meer helderheid omtrend UFO's...
tja .. het zijn er wel minderquote:over de atmosfeer van het topic, ik denk dat datgene wat meer positiever is, is dat de kortzichtige blaters van 'wat een onzin' nu wegblijven,
die het onderbouwen hoeven van mij nauelijks te vrezen, en ik kan me niet een post van je herinneren in menig topic die niet onderbouwd is, dan nog kan ik soms me sarcasme en cynisme wel eens wat beter onder controle houden maar ik vermoed door bovenstaande richtlijn dat ik jou niet vaak geflamed hebquote:An sich denk ik dat het positief is als men zonder flames erover kan praten en van elkaar kan leren door juist te discussieren (dat is mijn doel, ik vind discussies met mensen als jou, coz, en bv freud, seriewoordenaar e.v.a. ook wel degelijk een uitdaging en zeer leerzaam)
ik vond de vergelijking van iemand (quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:14 schreef drelletje het volgende:
[..]
Ach interesse heb ik wel hoorDat zei ik eerder van niet dat klopte niet echt.. Maar ik denk niet dat dit de doorbraak zal zijn.. Als er ooit iets zou zijn zouden ze het zelf wel bekent maken en niet dat wij het moeten weten via zo een filmpje...
Daar heb je helemaal gelijk in, maar net zoals bij getuigen is de ene sighting de andere niet. We kunnen wel discussiëren over credibility, maar daar komen we wellicht nergens mee. Ik zie de mensen uit het disclosure project zelf als valide getuigen. En misschien zit er een nepperd bij, maar dat ze allemaal neppen, dat kan (of wil) ik niet geloven. De zaken die zij beweren gezien te hebben, bijvoorbeeld gebouwen op de maan, die kún je niet anders interpreteren denk ik. Dat je een gezicht op mars verwart met een berg, daar kan ik inkomen. Een buitenaardse basis op de Maan is er ofwel wel, ofwel niet. We hebben de apparatuur dus als er een basis bestaat, dan hebben meerderen daar weet van. En dat blijkt dan ook. Vandaar dat ik steeds blijf terugkomen op die ene vraag: waarheid of leugen? Heb je echt zoveel wantrouwen in de mens dat je 0% gelooft? Dat lijkt me sterk…quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:59 schreef DzjieDub het volgende:
Geloof me, net als jij ben ik op zoek naar wat uiteindelijk 'de waarheid' zal blijken te zijn. Jij doet dat vanuit een wat vertrouwender positie jegens de medemens dan ik.
Ook in een rechtbank is een getuigenverklaring niets waard als er niet ander bewijsmateriaal is. Gelukkig niet. En reken maar dat de getuigen goed aan de tand gevoeld zullen worden - we gaan er maar even vanuit dat de rechtbank z'n werk goed doet. Zomaar je verhaaltje vertellen is er niet bij. Als een getuige gevraagd wordt in een fotoboek een mogelijke verdachte aan te wijzen zitten daar altijd foto's in van die agenten die die dag met de getuige hebben gesproken. De meeste getuigen herkennen die mensen niet - en een enkele keer wijzen ze de agent zelfs aan als mogelijke verdachte...
Mooi, kan ik dat alweer schrappen uit m´n gedachten. Ik vind het eigenlijk een behoorlijk stomme zet van SOHO. Op die manier zorgen ze ervoor dat het onderwerp niet serieus genomen kan worden. Onder het mom van proefballonnetjes kan men blijkbaar ver gaan.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:59 schreef DzjieDub het volgende:
...is al ontkracht door anderen. Dank, Chewie en RM-rf.
Wat is onweerlegbaar? Als je in levende lijve een grey z’n zaadzellen via jouw oren naar binnen voelt brengen? Of als je zelf een UFO ziet?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:59 schreef DzjieDub het volgende:
Maar hoe bepaal je dat? De een heeft een fantasie groot genoeg om er een heleboel details bij te bedenken (of zelfs - onbewust - bij 'gezien' te hebben); de ander had z'n bril niet recht staan of had een glaasje op, weer een ander heeft misschien echt wat gezien maar dat verkeerd geïnterpreteerd.
Inderdaad, slechts een enkele vondst, een enkel bewijs zou voldoende zijn. 't Spreekt wel boekdelen dat dat nog nooit onweerlegbaar is getoond...
No commentquote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:59 schreef DzjieDub het volgende:
Jongen toch... wat deed jij dan op je regenachtige zondagmiddagen?
Naast het hoge gehalte aan absurde vergelijkingen klopt het niet helemaal. Ene dokter Roger Lier beweert operaties te hebben gedaan waarbij buitenaards implantaten aan het licht kwamen. Kijk maar eens hier onder het kopje ‘Buitenaardse implantaten’. Ik heb de persoon Lier zelf niet onderzocht, dus een mening die gestaafd is, is welkom. Ik weet dat er meerdere online films van hem circuleren en de man aanzien genoot voordat hij zich hiermee bezig hield. Iemand die dus totaal geen reden had om met een onzinverhaal naar buiten te komen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:59 schreef DzjieDub het volgende:
En waarom komen ze dan niet met dat bewijs naar voren? Stel je eens voor dat het zo bij de rechtbank zou gaan - "Zekers edelachtbare, we hebben bewijs dat Pietje hier heeft ingebroken. Ja, 't bewijs ligt in de auto, maar ik ga het niet laten zien. U gelooft ons maar. Of denkt u dat we liegen? Waarom zouden we dat doen?"
Sightings zijn geen bewijs want dan kom je weer met de getuigenverklaringen; zelfde geldt voor encounters en abductions - en anders dan in The X-Files is er in 't eggies nog niemand gevonden die de botten doorgezaagd had en op een micrometer na weer aan elkaar gelast binnen een tijdsspanne van een half uur. Of was dat in Star Trek? En graancirkels? Die kan iedere waus met een paar PVC pijpen en een paar donkere nachten maken. En nee, buiten 'getuigenverklaringen' is nog nooit aangetoond dat die dingen inderdaad in 20 minuten ontstaan terwijl er een paar bollen boven het veld de polka dansen...
Dat wordt ergens verteld in het disclosure project. Daarnaast MOET je dat wel ergens zijn tegengekomen als je UFO’s onderzoekt of berichten erover leest. Het schijnt nogal gangbaar te zijn om mensen te bedreigen. Ik moet hier een beetje vaag in zijn, omdat ik natuurlijk niet alle links onthoud en bewaar, maar het zijn dingen die beweerd worden. Men beweert veel, natuurlijk.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:59 schreef DzjieDub het volgende:
Helaas, de andere astronauten ontkrachten noch bevestigen. Of in ieder geval kon ik niets vinden. Maarre... zwijgplicht en dreigementen? Ben ik ook nergens tegengekomen.
Ik weet het, ik haalde de maanlanding slechts aan om duidelijk te maken dat er snel fabels gecreëerd kunnen worden. Misschien een slecht voorbeeld.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:59 schreef DzjieDub het volgende:
LOL! Maar die maanlanding-hoax is zo onderhand wel duidelijk ontkracht - kijk bijvoorbeeld maar eens op www.badastronomy.com
Maar zo gemakkelijk is het vervalsen van radiosignalen niet. Misschien wel voor amateurs (alhoewel...), maar zeker niet voor professionals. We weten ook zeker dat de signalen inderdaad van de maan af kwamen - dat is redelijk eenvoudig te testen (driehoeksmeting).
Enne... als de maanlanding een hoax zou zijn dan is die zo vereerde Mitchell ook gelijk een leugenaar
Ik ben het met je eens. Iets valt niet voor altijd geheim te houden. Op een gegeven moment heb je lekken, zoals mensen uit het disclosure project, die met mappen met bewijs staan te zwaaien. Onafhankelijk van elkaar, gelijkaardig en allen met een bewezen staat van dienst. Maar ’t is makkelijker te geloven dat ze in Irak op sadistische manier de Irakezen lynchen dan dat er UFO’s zijn. En toch denk ik dat er meer UFO-foto’s zijn dan dat er foto’s zijn van gelynchte soldaten.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:59 schreef DzjieDub het volgende:
En waarom niet? Die shockerende beelden van de Al-Graibh-gevangenis werden getoond. Die keer dat de NASA meende een een-cellige op Mars gevonden te hebben werd uitgebreid getoond. En anders zijn er altijd wel lekken die met bewijsmateriaal naar buiten komen.
In dit geval is algemeenheid iets wat we niet moeten hebben, toch? We moeten zoeken naar dat ene geval dat waar is. Dat zul je niet vinden als je ze op de hoop gooit en er dan een conclusie uit trekt.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:59 schreef DzjieDub het volgende:
Ik herkende slechts enkele van de namen, dus het was meer een algemene statement. Maar Mitchell kan z'n noetic institute promoten, en van Puthoff weet ik zeker van dat zijn onderzoeksmethoden slechter zijn dan het gebit van Remkes.
Juist ja. En over de waarheid kan gediscussieerd worden.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:47 schreef BaajGuardian het volgende:
Ringo ik wens je een BAN toe met je irritante gedrag , het is hier TRUTH forum niet IK VERKLAAR JE VOOR GEK FORUM.
Je bent al kwaad sinds het begin van dit topic. Dat is nu juist het probleem: net als al die 'closed minded' persons die jij loopt te koeioneren heb jij je werkelijkheid ook op slot gezet. Er is geen ontkomen aan: jij verkondigt de Waarheid zonder die nog verder te beargumenteren, je verwijst kritische posters naar een live-registratie van een persconferentie waarvan het betrouwbaarheidsgehalte nog helemaal niet vaststaat en komt alleen met drogredenen aankakken om dat verhaal kracht bij te zetten ('hoge overheidsfunctionarissen', 'geleerden', 'mensen met een onderbouwd verhaal' (welk verhaal?), zweren 'bij de Bijbel en het Congres' etc. etc.) Je zit zelf volledig vastgeroest in het werkelijkheidspatroon van dat deel van de mensheid waar je tegen beweert te strijden, of die je probeert te bevrijden van hun oogkleppen.quote:dus ga normaal in discussie of sodeflikker op , want je maakt me nu kwaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |