1 2 3 4 5 6 7 | 1985 - 1987 - SK České Budějovice (1. liga) 1987 - 1990 - Dukla Praha (1. liga) 1990 - 1993 - AC Sparta Praha (1. liga) 1993 - 2002 - FC Schalke 04 (Německo - Bundesliga) 2002 - 2003 - FK Bl¨any 2003 - 2004 - AC Sparta Praha (1. liga) 2003 - 2004 - FK Viktoria ´i¸kov (1. liga) |
Spijtig afscheid voor zo'n wereldvoetballer.quote:Ergste vrees komt uit: einde voor Shearer
Een forse tegenvaller voor Alan Shearer. De 35-jarige aanvaller moet eerder dan gepland een punt achter zijn loopbaan zetten door een knieblessure.
Een tweede onderzoek bevestigde vrijdagmiddag waar iedereen bij Newcastle United al voor vreesde: Shearer heeft een ernstig beschadigde mediale knieband opgelopen in het competitieduel met Sunderland van afgelopen maandag.
'Volgens een normale planning hebben we het dan over acht tot twaalf weken voor een herstelperiode', liet manager Glenn Roeder weten. Shearer zelf vertelde aan The Sun dat hij teleurgesteld is dat het zo heeft moeten lopen. 'Maar te klagen heb ik niet. Ik hou fantastische herinneringen over aan mijn carrière.'
Shearer heeft de hoop nog niet opgegeven om op 11 mei officieel actief afscheid te nemen in zijn testimonial, al is het maar voor even. Celtic komt die dag op bezoek voor een erewedstrijd tegen Newcastle United.
Shearer heeft een imposante cijferlijst, ook al kwam hij als speler niet verder dan één kampioenschap met Blackburn Rovers. De spits kwam 557 competitieduels in actie en maakte 283 doelpunten. Met 179 goals is hij topscorer van het Premiership.
Hij scoorde 206 keer voor Newcastle, wat een clubrecord is. In totaal speelde hij 733 wedstrijden en tekende hij voor 379 doelpunten. Namens de Engelse nationale ploeg draafde hij 63 keer op en was hij goed voor dertig goals.
Die Henk, ondoorgrondelijk natuurlijk. Want inmiddels voetbalt hij nog steeds en plakt hij er zelfs nog een jaartje aan vast.quote:
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:14 schreef PogueMahone het volgende:
nog bekende namen die deze zomer stoppen?
Efgaristo poli file moy gia to eyropaiko.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:22 schreef -Vaduz- het volgende:
Theo Zagorakis stopt ermee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |