Het aandoenlijkst is de stammenoorlog onderlingquote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:43 schreef cerror het volgende:
Ik kan ook friesch!:
knauw, knauw, knauw, knauw, knauw, knauw, knauw, knauw wol? nouw?
en groot europa heeft een grote parkeer garage nodig, te beginnen met Friesland, uitbreidend naar Duitsland en dan naar Oost Europaquote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:48 schreef The_Langolier het volgende:
We gaan toch voor een groot europa? we zijn allemaal blanke broeders [afbeelding]
![]()
Plek zat in Polenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:56 schreef muurjunky het volgende:
en groot europa heeft een grote parkeer garage nodig, te beginnen met Friesland, uitbreidend naar Duitsland en dan naar Oost Europa![]()
dan komen alle polenaars hierheen als goedkope uitzend krachten enzo, dan moet Friesland weer vrijgemaakt worden om alle polenaren te huisenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:59 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Plek zat in Polen![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 23:01 schreef NtodaS het volgende:
afsluitdijk dicht, dijken om friesland. water ijselmeer -> friesland : Flevoland v2.0
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 23:24 schreef FlowDesign het volgende:
Ow btw... verzin eens iets nieuws. We hadden namelijk al lang de stichting POL (Prikkeldraad om Limburg)
wat leuk, een mening van een zwakzinnige.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 23:37 schreef muurjunky het volgende:
[..]
POF klinkt beter
![]()
En dit geeft gedeeltelijk weer wat het probleem is met sommigen posters in dit topic, zij erkennen of weten niet dat Nederland een confederatie is van 'staten' wie elk hun eigen geschiedenis kennen. Nederland is niet van de Friezen en het is niet van de Hollanders, ook niet na de instelling van de centralisatie door de patriotten in 1798(?), de Nederlanden zijn van beiden.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 23:21 schreef FlowDesign het volgende:
Ik vind het wel interessant wat Tyrhraustur allemaal heeft geschreven.
Het is ten slotte wel een stuk uit de geschiedenis van het ontstaan van Nederland.
(...)
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:09 schreef mien-moeke het volgende:
Er zijn maar 3 goede friesen
1 - Diep vries
2- Anti vries
3- Dooie fries.
Dat wist ik ja, die mensen praten dan ook een soort Fries. Een soort omdat het huidig Fries in Nederland zijn eigen ontwikkeling heeft meegemaakt netzoals het Fries aan de west kust van Denemarken dat heeft gedaan, toch (vooral met kennis van de Duitse of beter nog Deense taal) is er vrij veel van te maken.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 00:18 schreef FlowDesign het volgende:
Wist je trouwens dat wanneer je in Jutland Fries praat, dat de bevolking je daar uitstekend verstaat?
Best grappig.
Niet dat ik Fries kan, maar ik versta het wel.
Helaas hebben friezen nogal fanatiek meegedaan aan kruistochten, als nieuw gekerstenden liepen Wodan en Jezus nogal in elkaar over voor hen, waardoor het mij niet zal verbazen wanneer zij de Arabieren goede schoppen gegeven terwijl ze voor hun nieuwe Donar vochten.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:29 schreef Ludwig het volgende:
En hoe zat het ook alweer met die Friezen die ass kickten in Egypte? Ze hebben daar toch een geruime tijd een bepaalde stad onder controle gehad?
Dus voornamelijk zee, zo te zien...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 00:58 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Dat wist ik ja, die mensen praten dan ook een soort Fries. Een soort omdat het huidig Fries in Nederland zijn eigen ontwikkeling heeft meegemaakt netzoals het Fries aan de west kust van Denemarken dat heeft gedaan, toch (vooral met kennis van de Duitse of beter nog Deense taal) is er vrij veel van te maken.
[afbeelding]
Dit kaartje geeft vrij goed aan wat 'pure' Friese gebieden zijn (geel), door de veengronden(paars) later vrij verstokt geweest van dwingelanden.
quote:Op maandag 23 augustus 2004 01:41 schreef Sjmuup het volgende:
Of we halen de dijken weg, kun je lachen.
Is wederzijds hoor, alleen moet er blijkbaar nog wat Fries in je gepompt worden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:19 schreef scruffy het volgende:
(..)
en toch vind ik Tyrhraustur wel erg lief![]()
Het hoogste kantoorgebouw in Leeuwarden is de Achmea toren. Hier vallen de granieten gevelplaten van meer dan 100 kg zo ook wel vanaf. Lijkt me dus beetje overbodig plan....quote:Op maandag 23 augustus 2004 02:27 schreef twiFight het volgende:
ik heb een tof idee.
laat een vlieger crashen in het hoogste kantoorgebouw van leeuwarden.
Als je een plaat ziet vallen, dan heeft er net een vliegtuig tegen aangevlogen. Ergens anders vliegt een gebouw in de brand, en stort het in, hier valt er alleen een gevelplaat af. Friesche degelijkheidquote:Op zaterdag 4 december 2004 16:36 schreef Johnny_Cash het volgende:
[..]
Het hoogste kantoorgebouw in Leeuwarden is de Achmea toren. Hier vallen de granieten gevelplaten van meer dan 100 kg zo ook wel vanaf. Lijkt me dus beetje overbodig plan....
Volgens mij zit je er enkele duizenden jaren naast.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 01:03 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
Helaas hebben friezen nogal fanatiek meegedaan aan kruistochten, als nieuw gekerstenden liepen Wodan en Jezus nogal in elkaar over voor hen, waardoor het mij niet zal verbazen wanneer zij de Arabieren goede schoppen gegeven terwijl ze voor hun nieuwe Donar vochten.
Trouwens een ander interessant theorie is dat de Filistijnen uit het oude testament (je weet wel David en Goliath) Noormannen waren die in de regio gesetteld waren.
Nou, d'Olle Grieze staat anders ook nog steeds en heeft aldus de tand des tijds doorstaan, en dat terwijl er toen nog niet zulke geavanceerde bouwtechnieken bestonden!quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:43 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ergens anders vliegt een gebouw in de brand, en stort het in, hier valt er alleen een gevelplaat af. Friesche degelijkheid![]()
niet zeiken over Limburgquote:
Leuk, had ik het dan over de groningse degelijkheid?quote:Op woensdag 30 november 2005 23:01 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Nou, d'Olle Grieze staat anders ook nog steeds en heeft aldus de tand des tijds doorstaan, en dat terwijl er toen nog niet zulke geavanceerde bouwtechnieken bestonden!
Dat noem ik GRONINGSE degelijkheid!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |