Helemaal mee eens!!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:30 schreef heaven7 het volgende:
Kinderen krijg je samen en dus is het het "achterbaks" als je zwanger probeert te raken achter de rug om van je partner. Het is net zo goed zijn kind, dat de vrouw het draagt en baart betekent niet dat zij "meer" ouder is of recht heeft.
IMHO
Die mensen heb ik ook in mijn kennissenkring jaquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:27 schreef Tarak het volgende:
In mijn vriendenkring heb ik nu diverse keren gehoord dat de vrouw heel graag kinderen wilde en dat het voor de man niet zo hoefde of dat de man juist absoluut geen kinderen wilde hebben. De vrouw probeert dan heel erg de man "te bekeren" tot het vaderschap. Ook heb ik gehoord/gezien dat vrouwen stoppen met de pil zonder het de man te vertellen, en vrouwen die een ongelukje faken ("ik slikte de pil gewoon en toch werd ik zwanger" maar ondertussen wel al drie maanden geen pil meer geslikt).
Twee voorbeelden:
Dat vind ik niet achterbaks, dat is gewoon eerlijk. Een beetje pusherig, maar die vent kan ook naar het Kruidvat om een jasje te halen.... helaas zijn heel veel mannen in die situatie daar te laks voor, 'het overkomt ons toch niet', en tja... dan blijkt de vrouw dus toch echt zwanger.quote:Eén andere (financieel onafhankelijke) vriendin van me heeft zelfs tegen haar vriend gezegd: Ik wil kinderen, die wil ik van jou. Ik wil zwanger worden van je dus ik ben gestopt met de pil, als je dat een goede reden vindt om bij me weg te gaan, dan moet je dat maar doen"
Hier nog geen kinderen, maar ik heb mister_d wel uitgezocht op het potentiële vaderschap. En ja, dat klinkt wat zwaar, maar het is wel zoquote:Gaat de keuze voor kinderen altijd in goede harmonie of is er duidelijk sprake van dat de behoefte om kinderen te krijgen (misschien zelfs het idee een gezin te vormen) bij de één groter is dan bij de ander? Is zwanger raken zonder dat je met de man overlegt een rotstreek of bepaald de vrouw alleen of ze zwanger wil worden of niet? Of wordt er misschien helemaal niet over gepraat en is het vanzelfsprekend dat er kinderen komen binnen de relatie?
wel strak als je dan als man zijnde stiekum de (mannen)pil slikt...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:27 schreef Tarak het volgende:
Ook heb ik gehoord/gezien dat vrouwen stoppen met de pil zonder het de man te vertellen, en vrouwen die een ongelukje faken ("ik slikte de pil gewoon en toch werd ik zwanger" maar ondertussen wel al drie maanden geen pil meer geslikt).
Dat vind ik dus ook. Ik weet niet of ik daar zelf op die manier mee zou kunnen omgaan. Dat de ander de macht heeft om jou een kind te laten krijgen zonder dat je dat zelf in de hand heeft. Lijkt me echt vreselijk moeilijk.quote:Doe je niets aan.... als man moet je maar op de vrouw vertrouwen, ik vind dat heel knap van mijn partner. Ik hou zielsveel van hem, maar de anticonceptie? Nee, die hou ik liever in eigen hand. In mijn ogen moet je als man bijzonder veel vertrouwen hebben in je vrouw en jaaaa, ik weet dat de meeste mensen er niet zo diep over nadenken
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:27 schreef Aventura het volgende:
Sommige vrouwen verdenk ik ervan dat ze in hun hele leven maar 1 doel hebben: baren.
Jij was altijd al een superkinderfanquote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:42 schreef piglet het volgende:
[..]
zo een ben ik er
Alleen zie ik tegen het echte baren wel een beetje op hoor
kom je wel op kraambezoek over een tijdje?
Dat bedoel ik. Ik wil ook graag kinderen, maar heb geen stabiele relatie. En dat heb ik toch het allerliefste als basis. Als ik wel een relatie had, en hij zou twijfelen, zou ik hem nooit op die manier voor het blok zetten.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:50 schreef MarMar het volgende:
vrouwen die hun man "strikken"op die manier, zijn in mijn ogen egoistische bitches... die "nemen"een kind omdat ze het zelf willen.. what about het belang van dat kind.. tis geen leuk huisdier voor de heb ofzo
en vaderliefde kan je niet afdwingen...
je hebt er ook nog die denken dat hun vent wel bij ze blijft als ze stiekem "per ongeluk" zwanger wordt...
Alsof er een ballonnetje leegloopt .. Goed beschrevenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:27 schreef Aventura het volgende:
Sommige vrouwen verdenk ik ervan dat ze in hun hele leven maar 1 doel hebben: baren. Als ze eenmaal een man in hun netten hebben verstrikt zijn ze binnen notime zwanger. Manlief gedegradeerd tot kostwinner. Hij mooi de hele dag uit werken, zij lekker de hele dag thuis trutten met het kind. Goed voor elkaar moeten zulke vrouwen denken. Laatst zag ik een oude jeugdvriend van me verdwaasd achter een kinderwagen staan. Ik ken zijn vriendin wel, het is een heks eersteklas. Hij keek me echt zo sip aan in het voorbijgaan
Ok, dit is wat cru gesteld en de meeste stellen zullen er samen voor hebben gekozen. Maar er zullen denk ik best wel wat mannen zijn die op een dag wakker worden en denken, ik ben er 'ingeluisd'...
Volgens mij ben ik al kinderfan sinds ik zelf een kindje wasquote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:51 schreef Aventura het volgende:
Jij was altijd al een superkinderfan![]()
(komt er bij mij ook nog weleens van hoor, ben altijd al laatboeier geweest, dus hiermee ook)
Volg jouw zwangerschap toch wel een beetje hier ()en vind het allemaal suuuuper voor je!
En ben héél nieuwsgierig naar je uk. En kom hem/haar heel graag bewonderen als het zover is
Nou ja, ze is wel duidelijk en eerlijkquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:27 schreef Tarak het volgende:
Let wel: beiden universitair geschoold, goede relatie maar omdat ze wist dat hij geen kinderen wilde, heeft ze het zo gespeeld.
Eén andere (financieel onafhankelijke) vriendin van me heeft zelfs tegen haar vriend gezegd: Ik wil kinderen, die wil ik van jou. Ik wil zwanger worden van je dus ik ben gestopt met de pil, als je dat een goede reden vindt om bij me weg te gaan, dan moet je dat maar doen"
dit klinkt erg als bij ons, alleen ben ik degene die me erbij had neergelegd het niet te kunnen, en het gemakkelijk vond dat mijn vriend geen kinderwens had.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:28 schreef E.T. het volgende:
Swets trouwens had zich er bij neergelegd dat kinderen voor hem niet was weggelegd. Hij vond 't ook wel erg makkelijk dat ik geen kinderwens had toen we elkaar leerden kennen. Hij moest wel omschakelen qua idee. En nu vind ie 't heerlijk om met z'n dochter te spelen
Waarom de beslissing van de vrouw. Een man kan ook gewoon zijn piemel in een hoesje doen hoor!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:37 schreef Harry_Sack het volgende:
In feite een beslissing van de vrouw dus...
die omschakeling ging hier trouwens vrij snel hoor (nog geen dag, geloof ikquote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dit klinkt erg als bij ons, alleen ben ik degene die me erbij had neergelegd het niet te kunnen, en het gemakkelijk vond dat mijn vriend geen kinderwens had.
Echter, bloed kruipt waar het niet gaan kan (bijna letterlijk) en ik zou het alsnog we graag willen proberen. Mijn vriend is echter (nog) niet overtuigd. Ik kan hem natuurlijk niet dwingen, dat mag ook niet, maar ik vind wel, wat ik ook al eerder zei, dat ik hem wel mag proberen te interesseren voor mijn standpunt met eerlijke 'argumenten' voor zover mogelijk.
Als de man in de veronderstelling is dat de vrouw de pil slikt en dus niet zwanger kan worden gaat hij zijn piemel niet in een hoesje stoppen wel? De vrouw heeft dan dus de gelegenheid om te stoppen met de pil en dus zelf voor kinderen te kiezen zonder instemming van de man.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Waarom de beslissing van de vrouw. Een man kan ook gewoon zijn piemel in een hoesje doen hoor!
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die stiekem stopt met de pil zich hetzelfde zou gedragen als normaal. Ik denk dat de man dus wel iets door kan hebben, daar kan ie dan best op inspelen.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als de man in de veronderstelling is dat de vrouw de pil slikt en dus niet zwanger kan worden gaat hij zijn piemel niet in een hoesje stoppen wel? De vrouw heeft dan dus de gelegenheid om te stoppen met de pil en dus zelf voor kinderen te kiezen zonder instemming van de man.
Dus als de vrouw stopt met de pil en er niks van zegt, en ze raakt zwanger is het dus de schuld van de man?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die stiekem stopt met de pil zich hetzelfde zou gedragen als normaal. Ik denk dat de man dus wel iets door kan hebben, daar kan ie dan best op inspelen.
dat zeker.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dus als de vrouw stopt met de pil en er niks van zegt, en ze raakt zwanger is het dus de schuld van de man?![]()
Overigens is stiekem stoppen met de pil om zwanger te worden gewoon een kutstreek, of de man het nou wel of niet door heeft, je bent gewoon een kutwijf als je het doet.
Dat kan, maar dat blijf je niet eeuwig doen.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Waarom de beslissing van de vrouw. Een man kan ook gewoon zijn piemel in een hoesje doen hoor!
daar gaat het niet om. Het gaat er om dat je iets afspreekt en dat je vertrouwt in die afspraak tussen jou en je partner.Vervolgens wordt je vertrouwen geschaad om je in een positie te manouvreren waar je helemaal niet wil zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die stiekem stopt met de pil zich hetzelfde zou gedragen als normaal. Ik denk dat de man dus wel iets door kan hebben, daar kan ie dan best op inspelen.
Daarnaast kannie ook gewoon zijn paal thuishouden natuurlijk
Niet per se hoor, sommige vrouwen zijn heel gehaaid in deze en kunnen het goed verborgen houden.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Daarnaast kannie ook gewoon zijn paal thuishouden natuurlijk
Maar dan toch, vrouwen worden in de regel verschrikkelijk lelijk van zwangerschap, o.a. lelijk haar. Je bent nog beperkter in je bewegingsvrijheid, zowel tijdens als na de zwangerschap, je moet ineens rekening gaan houden met vanalles, er verandert vanalles. Om praktische redenen kan ik me meer tegens dan voors indenken.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:46 schreef Aventura het volgende:
Wellicht een soort 'moeten' als genoegdoening voor jaren en jaren elke maand bloeden
Sommige mensen vinden dat prachtig. Sommigen zijn na afloop ook helemaal lelijk. Ik vind 't dus niet mooi (heb ook geen kinderwens).quote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:51 schreef Harry_Sack het volgende:
Maar dan toch, vrouwen worden in de regel verschrikkelijk lelijk van zwangerschap, o.a. lelijk haar. Je bent nog beperkter in je bewegingsvrijheid, zowel tijdens als na de zwangerschap, je moet ineens rekening gaan houden met vanalles, er verandert vanalles. Om praktische redenen kan ik me meer tegens dan voors indenken.
Jouw wijze buurman generaliseert nogal, in zijn visie zou ik een man zijn. Niettemin zie ik het in mijn omgeving heel veel voorkomen en mijn standpunt wordt nogal eens niet begrepen (zeggen dat die nesteldrang nog wel zal komen ... nou ja, dan heb ik dus pech, mijn man wordt 'geholpen').quote:Mijn wijze buurman vertelde mij eens dat de meeste mannen graag samen de wereld willen ontdekken en dat vrouwen het liefst een nestje bouwen met zoveel mogelijk zekerheid.
Voor een kort leven als dat je zelf hebt, vind ik het best wel zonde om jouw leven aan een volgende generatie over te laten. Bovendien zijn er al zoveel kinderen.
hey watch it boy, ik ben NIET lelijk en nooit geweest ook hahaquote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:51 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Maar dan toch, vrouwen worden in de regel verschrikkelijk lelijk van zwangerschap, o.a. lelijk haar. Je bent nog beperkter in je bewegingsvrijheid, zowel tijdens als na de zwangerschap, je moet ineens rekening gaan houden met vanalles, er verandert vanalles. Om praktische redenen kan ik me meer tegens dan voors indenken.
Mijn wijze buurman vertelde mij eens dat de meeste mannen graag samen de wereld willen ontdekken en dat vrouwen het liefst een nestje bouwen met zoveel mogelijk zekerheid.
Voor een kort leven als dat je zelf hebt, vind ik het best wel zonde om jouw leven aan een volgende generatie over te laten. Bovendien zijn er al zoveel kinderen.
Wat bedoel je met verantwoordelijk zijn voor??quote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:59 schreef MarMar het volgende:
wat ik WEL vind is dat als het ECHT een ongelukje is binnen een relatie die al een tijd aan de gang is, je daar beiden verantwoordelijk voor bent.
Ik las het als 'beiden je verantwoordelijkheid nemen' en daar dus ook naar handelen. Dat leg ik uit als samen opvoeden en betalen (al dan niet in combinatie met een relatie samen).quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat bedoel je met verantwoordelijk zijn voor??
De lelijkheid komt pas tijdens het zwangerzijn tevoorschijn, daarna verdwijnt het ook wel weer, maar het wordt nooit meer 'zoals vroeger'.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:59 schreef MarMar het volgende:
[..]
hey watch it boy, ik ben NIET lelijk en nooit geweest ook haha
maar ik vind wel dat je niet persee kinderen hoeft om een "vervolmaakt" leven te hebben.
ik ken bijvoorbeeld een vrouw, die wil absoluut geen kinderen en dat wordt haar bijna kwalijk genomen, dat vind ik belachelijk, als zij dat toch echt niet wil, haar keuze toch? zelfde vind ik bij mannen die geen kinderen willen.. je kan iemand niet kwalijk nemen wat hij of zij wel of niet wil in het leven...
tis alleen wel zaak dat als je het echt wilt, je een partner niet met die keus opzadelt maar het overlegt en als je er samen niet uitkomt om dan te overwegen wat je meer waard is, die wens, of die relatie...
niet altijd makkelijk, maar ik vind niet dat je iemand ouderschap in de schoenen kan en mag schuiven omdat je dat zelf zo graag wilt...
wat ik WEL vind is dat als het ECHT een ongelukje is binnen een relatie die al een tijd aan de gang is, je daar beiden verantwoordelijk voor bent.
Zo had ik het ook begrepen, maar het kon ook anders worden uitgelegd.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:06 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Ik las het als 'beiden je verantwoordelijkheid nemen' en daar dus ook naar handelen. Dat leg ik uit als samen opvoeden en betalen (al dan niet in combinatie met een relatie samen).
lang leve chlamydiaquote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:11 schreef Wolter het volgende:
Wat er bij mij in me opkomt. Stiekem de prikpil als man nemen. Die vrouw maar flippen dat ze niet zwanger kan raken. En jij bijna elke dag van bil.
Yup, you're right. Dat zou ook onze keuze zijn mocht er bij ons een ongelukje gebeuren.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zo had ik het ook begrepen, maar het kon ook anders worden uitgelegd.
Ik denk er anders overIn mijn ogen ben je samen verantwoordelijk voor de keuze, maar die keuze kan wat mij betreft ook uitmonden in een abortus: niet elke langdurige relatie is 'geschikt' om kinderen in te krijgen en ik vind dat mensen die druk ook helemaal niet moeten voelen als er een 'ongelukje' gebeurt.
De prikpil is niet geschikt voor kerels. Lijkt me lachen om jou met tieten te zien!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:11 schreef Wolter het volgende:
Wat er bij mij in me opkomt. Stiekem de prikpil als man nemen. Die vrouw maar flippen dat ze niet zwanger kan raken. En jij bijna elke dag van bil.
dat je beide beslist wat je ermee doet, hoewel een abortus imo uiteindelijk wel de beslissing van de vrouw is, omdat dat nou eenmaal degene is die de zwangerschap in haar lijf ondervindt..quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat bedoel je met verantwoordelijk zijn voor??
Dit is onzin hoor, een goede vriendin van mij ziet er werkelijk precies hetzelfde uit als vroeger. Mijn moeder zag er juist mooier uit toen ze kids had gehad. Bovendienhebben zwangere vrouwen ook juist iets moois over zich, tenminste sommigen. Er zijn er ook die er uit zien als een ziek nijlpaard. Het verschilt gewoon per persoonquote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:07 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
De lelijkheid komt pas tijdens het zwangerzijn tevoorschijn, daarna verdwijnt het ook wel weer, maar het wordt nooit meer 'zoals vroeger'.
Oh, dan had ik je in eerste instantie toch goed begrepen, we denken er hetzelfde overquote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:15 schreef MarMar het volgende:
[..]
dat je beide beslist wat je ermee doet, hoewel een abortus imo uiteindelijk wel de beslissing van de vrouw is, omdat dat nou eenmaal degene is die de zwangerschap in haar lijf ondervindt..
ahum, ik ben nu slanker dan ik was voordat ik zwanger werd...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:07 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
De lelijkheid komt pas tijdens het zwangerzijn tevoorschijn, daarna verdwijnt het ook wel weer, maar het wordt nooit meer 'zoals vroeger'.
De sociale druk heb je natuurlijk ook nog, maar ik kan me niet voorstellen dat dat doorslaggevend zou zijn voor het wel of niet zwanger te raken. Dat zou ik ook best wel een domme reden vinden.
Ergens heb ik ook wel eens het idee alsof vrouwen niet nadenken over de gevolgen, alsof de kinderbeslissing er een van pure zelfredzaamheid danwel egoisme is. Denk bijvoorbeeld aan de gevolgen van luchtvervuiling, een enorm probleem waar wij al mee te maken hebben.
Wat is die keuze?
De suggestie dat het een lichamelijke verslaving is om kinderen te nemen, al was het maar om de hormonen even de vrije loop te laten, lijkt me nog het meest voor de hand liggen, maar ik weet dat niet, ik ben een man.
Ok, het blijft een gok.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:16 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dit is onzin hoor, een goede vriendin van mij ziet er werkelijk precies hetzelfde uit als vroeger. Mijn moeder zag er juist mooier uit toen ze kids had gehad. Bovendienhebben zwangere vrouwen ook juist iets moois over zich, tenminste sommigen. Er zijn er ook die er uit zien als een ziek nijlpaard. Het verschilt gewoon per persoon
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:14 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
lang leve chlamydia![]()
Dat is de buitenkant, maar innerlijk is er wel veel veranderd. Tenminste, zo ervaar ik dat.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:16 schreef MarMar het volgende:
[..]
ahum, ik ben nu slanker dan ik was voordat ik zwanger werd...
ik had om me heen ook van die zeikerds die zeiden dat ik mijn figuur van vroeger nooit terug zou krijgen
HA
lang leve de sportschool en een flinke dosis wilskracht
daar kun je onvruchtbaar van worden.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
![]()
waar slaat dit dan op?
ja dus?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:21 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
daar kun je onvruchtbaar van worden.
Zodra er goede medicinale anticonceptie voor mannen is zullen er vast wel kerels zijn die dit grapje zullen uithalen.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:15 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
De prikpil is niet geschikt voor kerels. Lijkt me lachen om jou met tieten te zien!
het antwoord is gegeven, dus.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ja dus?
ik ben gewoon nogsteeds marrit, heb wel andere verantwoordelijkheden dan voordien...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:20 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Dat is de buitenkant, maar innerlijk is er wel veel veranderd. Tenminste, zo ervaar ik dat.
ik zie de relevantie niet in dit topic, en de logica niet in de quote die je aanhaalt als je over chlamydia begint...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:24 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
het antwoord is gegeven, dus.
Zoals je hebt kunnen lezen in dit topic zijn er ook veel mannen die die kinderwens hebben. Het is dus niet voorbehouden aan vrouwen, al lijk die er wel meer "last" van te hebben.Ik denk dat je ook niet over het hoofd moet zien hoe mooi kinderen zijn: je kunt er zoveel liefde aan geven en krijgt er ook zoveel voor terug. Ik denk niet dat je het puur rationeel moet bekijken, maar ook deels emotioneel. Bovendien: als niemand een kinderwens had waren we snel uitgestorvenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:18 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ok, het blijft een gok.
Waarom wil niemand ingaan op de vraag wat de kinderwens inhoudt voor vrouwen? Ik ben daar nieuwsgierig naar en beloof plechtig dat ik dat niet vraag om het tegendeel te willen beweren, maar echt uit nieuwsgierigheid.
Heb je er een bepaalde onrust mee afgesloten?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:27 schreef MarMar het volgende:
[..]
ik ben gewoon nogsteeds marrit, heb wel andere verantwoordelijkheden dan voordien...
maar ik ben het wel met je eens, als je dat tenminste bedoelt, dat veel vrouwen als ze een kind krigjen allleen nog maar moeder zijn... sjah.. ik dus niet.
maar ik wil nou ook weer niet stellen dat ik representatief ben voor "den gemiddelde vrouw"voor zover die al bestaat.
maar ik ga nogsteeds af en toe op stap, ik doe nogsteeds leuke dingen met vrienden, ik word nogsteeds meest aangesproken met "meid" ik doe mijn piercings niet uit (tenzij voor werk indien nodig) ik ben niet zoveel anders dan ik was voordat ik een kindje had, gelukkiger misschien, maar dat heeft ook weer andere redenen.
Waarom was dat een aantal jaren geleden dan in het nieuws? Of heb ik weer eens half geluisterd?!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:15 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
De prikpil is niet geschikt voor kerels. Lijkt me lachen om jou met tieten te zien!
ik zei, dat heeft met andere dingen te makenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:29 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Heb je er een bepaalde onrust mee afgesloten?
Waar haal je dat geluk uit?
Okay, ik ben 28 en heb al wat mensen om mij heen zwanger zien worden, die kort daarna zich zijn gaan settelen, zoals in : een koophuis, minder werken, in feite minder leven.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:28 schreef Ripley het volgende:
[..]
Zoals je hebt kunnen lezen in dit topic zijn er ook veel mannen die die kinderwens hebben. Het is dus niet voorbehouden aan vrouwen, al lijk die er wel meer "last" van te hebben.Ik denk dat je ook niet over het hoofd moet zien hoe mooi kinderen zijn: je kunt er zoveel liefde aan geven en krijgt er ook zoveel voor terug. Ik denk niet dat je het puur rationeel moet bekijken, maar ook deels emotioneel. Bovendien: als niemand een kinderwens had waren we snel uitgestorven
Ik heb zelf op dit moment (ik ben 27) absoluut geen kinderwens: ik vind kinderen geweldig voor een tijdje maar zie niet uit naar de verantwoordelijkheid om er zelf eentje op te voeden.
Hm, ergens ben ik het hier wel mee eens, in bepaalde gevallen dan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:27 schreef Tarak het volgende:
...of bepaald de vrouw alleen of ze zwanger wil worden of niet?
Je slaat de spijker op de kop, waarin verschilt een carriere van kinderen krijgenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:37 schreef MarMar het volgende:
[..]
ik zei, dat heeft met andere dingen te makenheb nogal een roerig leventje gehad en veel moeten knokken voor een aantal dingen, life was a stuggle an i won, zoiets
ik geloof niet dat het hebben van een kind een leven kan vervolmaken, evenmin als dat ik geloof dat het hebben van een relatie een leven kan vervolmaken.
het kan wel iets toevoegen, het leven leuker maken, maar als je daar van afhankelijk bent voordat je je rust of je geluk vind, is het denk ik niet te best.
verder een vraag hier over "DE kinderwens van vrouwen"
zoiets is zo persoonlijk dat ik denk dat je uberhaupt niet kan spreken van DE kinderwens van vrouwen... zeker niet nu er ook veel vrouwen zijn die juist kiezen voor een carriere bijvoorbeeld..
die vriend heeft natuurlijk zelf ook wat in te brengen in hoe het leven verder gaat nu er een kind is. kennelijk vindt hij het wel prima zo.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:37 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Okay, ik ben 28 en heb al wat mensen om mij heen zwanger zien worden, die kort daarna zich zijn gaan settelen, zoals in : een koophuis, minder werken, in feite minder leven.
Het dichtsbij staat dan nog wel mijn zusje, die voert helemaal geen flikker meer uit, zit de hele dag te roken en rtl programma's te kijken. Waar kijk je dan nog naar uit?
Dat irriteert mij al in de weinige keren dat ik haar zie, maar kun je nagaan hoe dat voor haar vriend moet zijn. Hij zal heus niet alleen maar denken, nou ik kan tenminste vanavond op de kut.. (om het maar cru te zeggen).
In die voorbeelden zie ik het in zekere zin als een soort eindstation en dat zou niet iets zijn waarin ik mij zou kunnen conformeren.
Aan de andere kant zijn er ook een hoop mensen die gestudeerd hebben, elkaar een leven gunnen en die op een gegeven moment kinderen als een aanvulling beschouwen. In dat geval klopt het ook vaak wel, die mensen blijven in elkaar geinteresseerd.
Ik denk dat het een bewustwordingsproces is, vooralsnog kopen ze allerlei luxe om zich tevreden te stellen.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
die vriend heeft natuurlijk zelf ook wat in te brengen in hoe het leven verder gaat nu er een kind is. kennelijk vindt hij het wel prima zo.
gelukkig merk je zelf ook al op dat lang niet alle relaties waar inderen komen zo zijn. ik denk dat steeds vaker de komst van kinderen als een aanvulling wordt gezien, niet als levensinvulling, omdat het steeds vaker een bewust keus is. En tegelijkertijd is er tegenwoordig gelukkig ook de mogelijkheid om bewust te kiezen om geen kinderen te willen, want dat was helemaal niet zo gemakkelijk en is dat helaas nog steeds niet.
Als je je op die manier laat strikken en niet tegen je vriendin zegt dat je (nog) gene kinderen wil ben je gewoon een slappe zak. Makkelijk omgepraat worden vind ik iets heel anders dan erin geluisd worden door iemand die je willens en wetens bedriegt.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:27 schreef Aventura het volgende:
Sommige vrouwen verdenk ik ervan dat ze in hun hele leven maar 1 doel hebben: baren. Als ze eenmaal een man in hun netten hebben verstrikt zijn ze binnen notime zwanger. Manlief gedegradeerd tot kostwinner. Hij mooi de hele dag uit werken, zij lekker de hele dag thuis trutten met het kind. Goed voor elkaar moeten zulke vrouwen denken. Laatst zag ik een oude jeugdvriend van me verdwaasd achter een kinderwagen staan. Ik ken zijn vriendin wel, het is een heks eersteklas. Hij keek me echt zo sip aan in het voorbijgaan
Ok, dit is wat cru gesteld en de meeste stellen zullen er samen voor hebben gekozen. Maar er zullen denk ik best wel wat mannen zijn die op een dag wakker worden en denken, ik ben er 'ingeluisd'...
Hier haal je 2 fundamentele zaken door elkaarquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:27 schreef Tarak het volgende:
Nu is mijn vraag in hoeverre een grotere kinderwens bij een vrouw tegenover een lage voortplantingsbehoefte bij de man gebruikelijk is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |