gelukkig zit ik niet in zo'n goelag op schoolquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wij moesten ook altijd gaan staan als de meester binnenkwam.. de bovenmeester moesten we trouwens "Heer Bovenmeester" noemen, we mochten hem niet bij naam noemen, dan kreeg je meteen slaag.
Niemand moet mij "Meester" noemen (op een middelbare school). Ik ben toch geen SM-freak!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:35 schreef Space-Chinees het volgende:
Meester en juffrouw vind ik echt iets voor basisschool.
Precies, op de basisschool vind ik het nog wel kunnen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 20:04 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Niemand moet mij "Meester" noemen (op een middelbare school). Ik ben toch geen SM-freak!
"Meester?"
"Ja, slaaf?"![]()
Of...
"Meester?"
"Leerling?"
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:53 schreef Jordy-B het volgende:
Doorgaans meneer/mevrouw huppeldepup.
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 22:12 schreef joogdepoog het volgende:
ik heb een zwaar relaxte docent, die noem ik gewoon lul, ey lul, kommis hier!
endan zegtie hartelijk lul terug, ja wat is er nou weer, lul!
heerlijk zulke leraren
dat zijn de bestenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 22:12 schreef joogdepoog het volgende:
heerlijk zulke leraren
Hey schoolgenoot!!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:28 schreef Roeni3 het volgende:
Altijd bij de voornaam. Op het HML (school waar ik op zit) is dat standaard.
En jij vind dat normaal...?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 22:12 schreef joogdepoog het volgende:
heerlijk zulke leraren
Respect toon je niet door je docent met de achternaam aan te spreken. Als de leerlingen mij op een respectvolle manier bij mijn voornaam aanspreken heb ik daar persoonlijk geen problemen mee.quote:Op zaterdag 4 september 2004 22:42 schreef LennyKravitz het volgende:
Kan nog steeds niet geloven dat tegenwoordig voornamen worden gebruikt; weg gezag/respect-creërend item
Ach ik ben misschien wat van de oude stempel dan... 't hoort bij de tijd dat je een docent niet meer met een "titel" hoeft aan te spreken... maar naar mijn smaak haalt het een drempel weg, die ook elders in de samenleving leidt tot verplatting/verruwing/respectloosheid...quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:43 schreef Meester_Kuijpie het volgende:
[..]
Respect toon je niet door je docent met de achternaam aan te spreken. Als de leerlingen mij op een respectvolle manier bij mijn voornaam aanspreken heb ik daar persoonlijk geen problemen mee.
Ik heb liever: [voornaam], wil je me even helpen want ik snap deze vraag niet?
in plaats van: He [achternaam] kom me ff helpen!![]()
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:28 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Meneer en mevrouw enzo
Die goede oude tijdquote:Op zaterdag 4 september 2004 23:53 schreef mighty_myte het volgende:
In mijn tijd spraken we onze leraren aan met "Jawohl Herr Führer!"
quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:53 schreef mighty_myte het volgende:
Dat zijn meestal die popi-jopi-figuren die persé cool gevonden willen worden en waarschijnlijk na 2 jaar gillend en overspannen de klas uit lopen.quote:Op zondag 5 september 2004 00:01 schreef LennyKravitz het volgende:
de ene leraar aat zich Piet noemen den ander blijkbaar lul...
Natuurlijk. Wanneer was dat? Schooljaar 1942-1943?quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:53 schreef mighty_myte het volgende:
IkkUHquote:Op zondag 5 september 2004 13:35 schreef qwertyuiop het volgende:
Wie heeft er nou een neger als docent
normen en waarden man trekt ten strijden tegen onbeschoft taalgebruik tegen leraren en bevoegdenquote:Op zaterdag 4 september 2004 22:43 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
En jij vind dat normaal...?![]()
JAAAAH, van die geweldige schooldagen waarvan je niet wou dat ze ophielden...sinds 3 HAVO niet meer gehadquote:Op maandag 6 september 2004 23:37 schreef _GdR_ het volgende:
wij moesten ook altijd heel formeel doen.
mja als ze ff niet oplette gingen we altijd boterhammen/sinasappels etc gooien.
met heel de klas tot 5uur nablijven.
fantastisch. was altijd zooo gezellig
Idem ditoquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:28 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Meneer en mevrouw enzo
Mag ik vragen waar je op baseert dat deze mensen na 2 jaar waarschijnlijk gillend en overspannen de klas uitlopenquote:Op zondag 5 september 2004 15:01 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Dat zijn meestal die popi-jopi-figuren die persé cool gevonden willen worden en waarschijnlijk na 2 jaar gillend en overspannen de klas uit lopen.
Fout in de oorlogquote:Op zondag 5 september 2004 15:01 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Natuurlijk. Wanneer was dat? Schooljaar 1942-1943?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:28 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Meneer en mevrouw enzo
ik noemde bijna m'n wiskunde leraar eikel omdat ie me niet wilde helpenquote:Op maandag 27 september 2004 21:00 schreef Johan-Derksen het volgende:
Nog een aanvulling op mn tekstje...
Vandaag noemde een leerling imbiciel...
Dat was net over de grens
Dat hadden wij ook wel een beetje. Dat waren (in de derde persoon uiteraard) meer omschrijvingen die van tijd tot tijd varieëerden... zoals "dat viswijf", "dia amerikafreak", "die hippie" ... Bijnamen hadden we ook wel, zoals "Barabas" en "De Eskimo"...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:42 schreef Roadster het volgende:
Op de MTS (Jaartje of 6 terug) hadden we voor iedere docent wel een naam:
Electronica/Basistechnieken : De Beer
Gymnastiek : De Aap
Natuurkunde : De Clown
Dbase : De Uil
Ga zo maar door.. en afentoe ook hiermee aanspreken voor de gein
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |