Frits Kroymans is de Nederlandse Ferrari-importeur. Frederico zal z'n zoon wel zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:11 schreef Kale het volgende:
Wie de neuk is Kroymans?
Aan het deel wat er af is vermoed ik...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:17 schreef Jeb het volgende:
Leuk gesjopt
Waar zou zijn stuur gezeten moeten hebben?!
Hij mist wel de achtervleugel en de andere kant van de auto kan natuurlijk beschadigd zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:19 schreef Kale het volgende:
als deze foto klopt is de monocock halverwege doorgebroken, dat lijkt me toch echt niet mogelijk. Verder heeft de achterkant van de auto nog geen krasje op de lak zitten, ook dubieus na een zware klapper. Ik geloof het niet
Je ziet op de foto boven jouw reactie dat er inderdaad sowieso al weinig ruimte is...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:23 schreef Jeb het volgende:
Hij zit met zijn borst zowat tegen die rand aan waar normaal zijn stuur zou zitten en met zijn rug ook vrijwel tegen de achterzijde.
Normaal zit ie wel een stukje lager maar er is nooit genoeg ruimte voor een stuur, laat staan dat je het vast kunt houden...
Of ben ik nou scheel?!
Ik weet ook niet of het op hetzelfde circuit is. De ene foto kan wel gewoon als voorbeeld zijn gebruikt... voor de mensen die niet weten hoe een F1 er normaal uit ziet...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:23 schreef Brad het volgende:
Plaatjes komen van een verschillende server + op het tweede plaatje is geen stamp van de fotograaf aangebracht. In ieder geval dus niet door dezelfde fotograaf. Vreemde situatie.
Volgens mij is dat omdat hij probeert eruit te klimmenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:45 schreef boxman het volgende:
De onderste foto is zo leuk geshopt dat als hij inderdaad helemaal rechtop zou zitten, hij nooit in een van beide spiegels kan kijken. hij heeft een van de spiegels in zijn oksel zitten.![]()
FF gegoogled. Frits en Frederico zijn één en dezelfde persoon.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Frits Kroymans is de Nederlandse Ferrari-importeur. Frederico zal z'n zoon wel zijn.
Normaal gesproken wel.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:46 schreef Kale het volgende:
en de monocock is het sterkste gedeelte van de auto
waarom dat?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:52 schreef Kale het volgende:
Als het een Minardi was had ik het misschien nog geloofd
Oh ja! Zo spel je dat!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:11 schreef kepler het volgende:
de monocoque van
Oeps, Freudiaanse typefout van mijn kant :')quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:04 schreef Murray het volgende:
[..]
Oh ja! Zo spel je dat!
Ik vond monocock ook al zo vreemd staan... :')
Herinner je je die peugeot van brundle die doormidden knakte terwijl ie de lucht invloog?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:04 schreef Kale het volgende:
Ok, ben overtuigd nu maar blijf het wel een hele vreemde schade vinden voor een F1 wagen. Zeker omdat de voorwielen er ook nog aanzitten. Heb in 15 jaar F1 kijken nooit zoiets gezien, zou ook graag een filmpje van deze crash zien (als ie uberhaupt gefilmd is)
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:09 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Herinner je je die peugeot van brundle die doormidden knakte terwijl ie de lucht invloog?
Ja nee, hij reed tegen iemand achterop, vloog de lucht in, en klapte in de lucht al door midden. Het stuk waar de motor aan de monocoque vast zat schoot los.quote:
Je bedoelt dezelfde als die elke keer weer die race winnen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:27 schreef Klonk het volgende:
Italiaanse auto's
Of je leest het topic even.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:39 schreef operator82 het volgende:
Er is hier maar 1 foto van, dus nep.
Sukkelquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:39 schreef operator82 het volgende:
Er is hier maar 1 foto van, dus nep.
Hier, blader hier maar eens doorheen (pijltjes rechtsboven foto)quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:53 schreef ook_gek het volgende:
Zo nep als het maar kan. Maar goed ik wist niet dat frits ook een motor had in die Ferrari. Want zo ver ik weet is het HEEL speciaal om een complete F1 ferrari te krijgen. Kan me niet voor stellen dat frits er 1 krijgt.
Die kan ook verzonnen zijn, en waaromis hier maar 1 foto van aangezien het iets merkwaardigs is, vele foto's fotosoepen is weer lastig, heur.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:42 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Of je leest het topic even.
Heb 1 pagina terug bewijs geplaatst![]()
mits voldoende geld, en al een paar ferrari's kun je ze gewoon bij de fabriek kopenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:53 schreef ook_gek het volgende:
Zo nep als het maar kan. Maar goed ik wist niet dat frits ook een motor had in die Ferrari. Want zo ver ik weet is het HEEL speciaal om een complete F1 ferrari te krijgen. Kan me niet voor stellen dat frits er 1 krijgt.
doe geen moeite joh, één dwaas kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 20:10 schreef BaraCuda het volgende:
http://www.alfabb.com/bb/forums/showthread.php?t=6155
Kijk die foto's dan! daar staat die ferrari helemaal total loss op een trailer!
vorige week reden er 4 F1 ferrari kampioenschap auto's op zandvoort. Waarvan volgens mij 2 in het bezit van een Nederlander (prive bezit dus)quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:53 schreef ook_gek het volgende:
Zo nep als het maar kan. Maar goed ik wist niet dat frits ook een motor had in die Ferrari. Want zo ver ik weet is het HEEL speciaal om een complete F1 ferrari te krijgen. Kan me niet voor stellen dat frits er 1 krijgt.
Dat zal het wel geweest zijn. Die Kroymans schijnt een forse jongen te zijn (en zoals veel Nederlanders behoorlijk lang) en zal zijn Ferrari wel hebben laten verlengen waardoor er een "snee" in de monoqoque (ofzoquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:39 schreef Murray het volgende:
Met een normale F1 Ferrari lijkt het onmogelijk ja..
Maar misschien hebben ze van Koymans die monocock ooit eens doormidden gezaagd ofzo?
(Ik roep ook maar wat hoor)
Blinde...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:53 schreef ook_gek het volgende:
Zo nep als het maar kan. Maar goed ik wist niet dat frits ook een motor had in die Ferrari. Want zo ver ik weet is het HEEL speciaal om een complete F1 ferrari te krijgen. Kan me niet voor stellen dat frits er 1 krijgt.
Blinde nr. 2quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 20:06 schreef operator82 het volgende:
[..]
Die kan ook verzonnen zijn, en waaromis hier maar 1 foto van aangezien het iets merkwaardigs is, vele foto's fotosoepen is weer lastig, heur.
aan de foto's op dat andere forum te zien is tie eerst redelijk hard met de achterkant in de banden gekomen (is redelijk kapot) en toen met de neus tegen een muur getikt waarna de voorkant gewoon eraf brak. Want aan de neus is niet veel schade te zien...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:34 schreef Argento het volgende:
Er zijn meer foto's van hoor.
Overigens blijkt dit chassis# 193 te zijn, hetzelfde chassis waarmee Schumacher in Silverstone 1999 crashte. Het vermoeden rijst dat het chassis na die crash niet goed gerepareerd is, maar dat lijkt onwaarschijnlijk omdat #193 wel degelijk nog is ingezet tijdens races na Silverstone in dat seizoen. Wel lijkt er sprake te zijn van een zwakte in het materiaal. Wellicht dat Ferrari zich er nog over uitlaat, want dit is voor Ferrari Clienti (de afdeling die klanten aan F1 auto's helpt) niet hele goeie reclame.
alles kanquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:12 schreef Kale het volgende:
Het kan trouwens niet, een F1 auto kan nooit op deze manier desintegeren
Kom op zeg, hij hoort dan gewoon heel te blijven en niet *knak* doormidden te breken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:44 schreef Drive-r het volgende:
Juist bij zo'n lage snelheid dwars met je punt in de banden maakt het mogelijk om een dergelijk scheur te krijgen.
Die gast vraagt zich dus af omdat Kroymans volgens hem groot en zwaar overkomt, of de F1 wagen aangepast is zodat Kroymans erin kan rijden. Het lijkt mij heel sterk dat ze die F1 wagen hebben aangepast om Korymans erin te kunnen krijgen, afgezien nog dat een carbon fibre monocoque 1 geheel is.quote:I was sitting under a tree at the exit of turn 6 and saw the whole thing. He wasn't going that fast, got on the throttle too early and spun to the inside and hit the right front on the inside tire wall. It wasn't that hard of a hit. It was scarry to see the driver sitting there with his legs hanging out, totally exposed. I'm glad the corner workers got the rest of the cars slowed down. The driver was Federico Kroymans, the Ferrari and Maserati importer for the Netherlands, the car is a F399. He was able to get himself out of the car and limp around. He is tall and a bit overweight, so I wonder if they modified the monoque for him to fit. It was a clean break at the bulkhead where the steering wheel attaches. I didn't take any pictures, it seemed kinda sick to...
Ok, maar dat bedoel ik niet. Stel je gaat op hoge snelheid op dezelfde manier de banden in, dan krijg je een heel ander ongeluk. Bij hogere snelheid zal de neus misschien direct afbreken en de wagen spinnend weer de baan om stuiteren. Bij lagere snelheid bij de wagen met de neus 'hangen' in de banden, totdat hij knapt. Beetje lastig om uit te leggen. Beetje hetzelfde als wagen die met lage snelheden bij een haakse glijpartij kunnen rolle, terwijl dit bij hoge snelheid een minder groot gevaar is...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:50 schreef Murray het volgende:
[..]
Kom op zeg, hij hoort dan gewoon heel te blijven en niet *knak* doormidden te breken.
die kroymans heeft geld zat dus dat zal het probleem niet zijn. en ik denk dat aanpassen soms wel degelijk nodig is want f1 coureurs zijn nogal klein. verstappen had vaak al moeite om in een auto te passen, en dan hebben we het nog niet eens mansell met zijn vette pens. voor verstappen en mansell werden in het verleden zeker weten auto's aangepast.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:01 schreef haaahaha het volgende:
Op dat forum post een ooggetuige:
[..]
Die gast vraagt zich dus af omdat Kroymans volgens hem groot en zwaar overkomt, of de F1 wagen aangepast is zodat Kroymans erin kan rijden. Het lijkt mij heel sterk dat ze die F1 wagen hebben aangepast om Korymans erin te kunnen krijgen, afgezien nog dat een carbon fibre monocoque 1 geheel is.
bron: http://www.f1rogues.com (leuke site overigens)quote:Mansell signed a deal with McLaren for 1995 and he was to be paid £1,000,000 per race! When the car was ready it transpired that Mansell was too wide (fat) and could not fit in the car. Martin Brundle deputised for Mansell while they set about the task of re-designing the car to fit wide boy Mansell. When the car was ready it only took Mansell three races to jack it all in and go back into retirement. He complained that the car was too uncompetitive. A weak excuse. Alain Jones stuck it out in 1993 when he came out of retirement due to the re-introduction of flat bottomed cars!
De link staat eerder in het topic maar ik krijg de indruk dat velen hier alleen naar de foto's kijken en niet naar het ooggetuigeverslag van deze meneerquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:41 schreef Estolan het volgende:
Maarja, je zult het nooit weten, of je moet het met eigen ogen gezien hebben
quote:I was sitting under a tree at the exit of turn 6 and saw the whole thing. He wasn't going that fast, got on the throttle too early and spun to the inside and hit the right front on the inside tire wall. It wasn't that hard of a hit. It was scarry to see the driver sitting there with his legs hanging out, totally exposed. I'm glad the corner workers got the rest of the cars slowed down. The driver was Federico Kroymans, the Ferrari and Maserati importer for the Netherlands, the car is a F399. He was able to get himself out of the car and limp around. He is tall and a bit overweight, so I wonder if they modified the monoque for him to fit. It was a clean break at the bulkhead where the steering wheel attaches. I didn't take any pictures, it seemed kinda sick to...
Ciao,
__________________
John
Seattle, WA
Tuurlijk. We zijn ook nooit op de maan geweestquote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:00 schreef Estolan het volgende:
kan dan nog steeds een bullshit verhaal zijn???
in de Media word zoveel verdraaidoftewel, je bent er zelf bij geweest of niet, dat geeft de doorslag
Nee hoor, dat is een bullshitverhaalquote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:08 schreef Kale het volgende:
Wij zijn daar inerdaad nooit geweest. Zij wel! Armstrong, Aldrinn en die andere flapdrol
je hebt gelijk, het schiet me in 1 keer weer te binnen. Alleen Tom Hanks is op de maan geweestquote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is een bullshitverhaal
Nou kan ik me vergissen, maar volgens mij is Paul Stoddart geen Nederlander hoorquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:28 schreef Just.an.Illusion het volgende:
[..]
Blinde...
Overigens kun je die dingen 'gewoon' kopen. John Bosch heeft er 4, Paul Stoddart minstens 1 (ex-arrows (nee, niet van het failissement, maar toen het nog bestond)), Frits Kroymans die Ferrari. En dat zijn alleen de Nederlanders nog maar....
En paul stoddart heeft er wel meer dan 1, die gast STIKT van de ouwe f1 wagens, en ook nog stuk of 4 2 zitters. Als hij dat geld eens in het team zou stoppen zou die schijtbak misschien vooruit komen.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 18:54 schreef Light het volgende:
[..]
Nou kan ik me vergissen, maar volgens mij is Paul Stoddart geen Nederlander hoor
Dat zijn ook wel ff andere auto's dan F1 wagens...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 19:21 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Dit is echt!
Kijk maar naar die gozer die tijdens een Indy Car race zijn beide benen verloor!
Hoort deze daar ook bij?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 19:53 schreef Just.an.Illusion het volgende:
[afbeelding]
Tering zeg....quote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:05 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Ja.
ja hoor:quote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:11 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Heb je meer informatie over die laatste crash?
bronquote:The worst accidents, in my opinion, are:
The disaster at Lemans '55 in which a car catapulted into the main grandstands, killing at least 80 people.
The crash of Sweede Savage at Indy in 1973, in which the car was completely destroyed, with the wreckage wrapping itself around him. Amazingly, he attempted to stand up with the twisted wreckage on him, and nearly survived until he got an infection in the hospital... he was so close to living, too.
The crash of Francois Cervert at Watkins Glen in 1973, in which his car flipped and dragged his body across the Armco for a few hundred yards...
The crash of Gordon Smiley at Indy in 1982. The car began to slide, and he overcorrected, smashing his fragile car headfirst into the wall, completely disintegrating the car, and probably himself.
The crash of Jeff Krosnoff in 1996 Montreal, in which he catapulted off the back of another car into a telephone pole and a tree, causing injuries similar to those of Zanardi, but worse... And horrifically in clear view of the television cameras.
The crash of Takashi Yokoyama in 1997 in Japanese F3. This crash is difficult to find information about, so I'll provide it. An earlier crash brought out the yellow flag, and the field was slowed down near the start-finish line. However, Yokoyama didn't see the flag, and careened into the back of another car... and this ensued.
And the most recent, the crash of Tony Renna in Indy testing in 2003. Find out the info yourself, I'm not really sure of much on that one.
Ze zijn alle 4 van John Bosch, hij heeft er 9quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 20:31 schreef kepler het volgende:
[..]
vorige week reden er 4 F1 ferrari kampioenschap auto's op zandvoort. Waarvan volgens mij 2 in het bezit van een Nederlander (prive bezit dus)
ik mis de smiley waarbij de ogen uitpuilen, die zou hier wel toepasselijk zijnquote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:09 schreef Rooligan het volgende:
Nog een geweldige crash gevonden trouwens:
[afbeelding]
[afbeelding]
[/offtopic]
brrr, wtf is dat roode links boven?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:03 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Hoort deze daar ook bij?
[afbeelding]
Slijptol er door stukkie er tussen en aan elkaar lijmen zullen ze wel gedacht hebbenquote:so I wonder if they modified the monoque for him to fit
en waarmee nog wel gewoon geraced is na die crash. En ik geloof er niks van dat Ferrari zo'n een F1 wagen laat rond rijdenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 22:49 schreef yblokdijk het volgende:
Het verhaal is....
Posted by A3 on August 18, 2004 at 10:13:05. react
....dat meneer Kroymans de F399 met chassis nr. 193 in zijn bezit heeft. En laat dat nou net de auto zijn waar Schumacher mee is gecrashed in Silverstone 1999.
http://img65.exs.cx/img65/9295/silverstone_1999_aftermath_4.jpg
zag ik staan op het forum
echt waarquote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:03 schreef Takumi het volgende:
"zoals de meesten hier al zeggen paste die Nederlander er niet in en hebben ze het zelf (amateuristisch waarschijnlijk) aangepast"
Deze auto's worden volledig onderhouden door Ferrari zelf. Ferrari heeft een heel F1 team losstaand van het WK team, speciaal voor de rijke heren die in het bezit zijn van F1's. Ze worden ook begeleid door dit team tijdens trackdays, het hele circus komt. Ferrari is daar heel serieus mee, met alles btw. Vooral bij de heren Kroymans en Bosch, dat zijn échte vrienden van Ferrari.
Toen de 2002 Ferrari van Schumi te koop werd aangeboden bijv, had John Bosch de eerste keus..
Ferrari is heel erg blij met deze heren, en steunen ze ten alle tijden maximaal.
Yepquote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:38 schreef kepler het volgende:
[..]
echt waar![]()
dat wist ik niet. Maar dan hebben ze toch nog steeds iets niet goed gedaan. Want dit mag niet gebeuren namelijk
Dat was Mark Webber.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:12 schreef Kale het volgende:
hehe, die gaat mooi hoog. doet me een beetje denken aan die crash die Wurz ooit had op LeMans. kreeg de wind onder zn mercedes(?) en ging ook skyhigh op het lange rechte stuk
Ook, maar ik denk dat hij Peter Dumbreck bedoelt.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:08 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Dat was Mark Webber.
Er waren meer coureurs met dat probleem, echter die ongelukken zijn in trainingen al gebeurd.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:08 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Dat was Mark Webber.
Klopt! Hij heeft de replica, hij heeft er echter wel het orginele 156 blok in laten bouwen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:08 schreef Argento het volgende:
Het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat John Bosch (of Barron Connor Racing) de 156 F1 van Von Trips bezit. (het type waarin Von Trips en waardoor 14 toeschouwers het leven lieten tijdens Monza 1961). Al deze types zijn uiteindelijk door Ferrari zelf vernietigd. Er gaan geruchten dat er nog eentje is overgebleven en dat deze ergens in een Parijze kelder verblijft, maar dat zijn slechts geruchten. Wel is het mogelijk dat Bosch de hand heeft weten te leggen op de replica die gebouwd is voor Chris Rea en de film La Passione. Maar dat is 'slechts' een replica.
Het is inderdaad Stan Fox en hij heeft het overleefd. Hij is bovendien volledig hersteld van de crash. Inmiddels is hij helaas overleden. Hij kwam om bij een verkeersongeluk in Nieuw Zeeland in 2000.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:12 schreef BaraCuda het volgende:
Mijn god, als die vent nog leeft is hij zijn benen wel kwijt![]()
Je doet je onderschrift wel eer aan.... Er is in dit topic al genoeg bewijs geleverd dat dit echt is.quote:Op zondag 22 augustus 2004 09:44 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ter illustratie, de monocoque:
[afbeelding]
Let wel: de coureur incl. ledematen zit IN de monocoque! Er steken dus geen benen/voeten uit!
Jawohl... ik zie nu pas die andere foto's...quote:Op zondag 22 augustus 2004 11:17 schreef Kierewiet1985 het volgende:
[..]
Je doet je onderschrift wel eer aan.... Er is in dit topic al genoeg bewijs geleverd dat dit echt is.
LEZEN![]()
Bij de crash van Zanardi zie je het vlees van zijn benen vliegen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:31 schreef trance40 het volgende:
JEZUS! je zie ze benen gewoon bungelen
Blijkbaar lees je nog niet goed genoeg.quote:Op zondag 22 augustus 2004 11:58 schreef VanBinsbergenLUL het volgende:
Ik weet niet waar ze die bolide vandaan hebben getrokken, maar een FIA veiligheidsstempel zal 'ie wel niet hebben...
LOI zelfbouwpakket?
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:00 schreef deliberator het volgende:
hier wat meer foto's van die F1 wagen.
Genomen op zandvoort door mij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
de foto's zijn genomen in de tent achter de pitbox van Kroymans.
Op de achtergrond zie je ook nog de Ferrari Enzo staan.
Geloof niet dat die hem nog veel rijker kunnen maken hoorquote:Op zondag 22 augustus 2004 11:29 schreef DABAMaster het volgende:
lucky guy... had mee moeten doen met de staats- en postcodeloterij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |