abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 december 2005 @ 12:30:51 #276
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_32915430
@ Kroegtijger: we reden om 8 uur weg uit Gdansk en kwamen rond 18.00 uur aan in Warshawa. Dus 10 uur lang...wat een eind, haha!

Verkeer is helemaal geweldig! Vooral de uitvoeg-stroken....had er thuis toen wel over gelezen, maar toen ik net over de grens een wit busje op mij af zag komen, was ik het toch even vergeten....gelukkig bedacht ik me net op tijd dat ik even naar rechts moest gaan....en alles ging goed! Ook de tractors en zebrapaden op wegen waar je 80 mag zijn geweldig!

Dat was de camping inderdaad dus....en die bestond dus niet meer!
Wij zaten op camping buiten centrum, bij volgens mij een grote Tesco. 10 min met tram naar centrum, top! ik vond trouwens als stad Warshawa tegenvallen!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_32915912
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:30 schreef CleeJee het volgende:
@ Kroegtijger: we reden om 8 uur weg uit Gdansk en kwamen rond 18.00 uur aan in Warshawa. Dus 10 uur lang...wat een eind, haha!

Verkeer is helemaal geweldig! Vooral de uitvoeg-stroken....had er thuis toen wel over gelezen, maar toen ik net over de grens een wit busje op mij af zag komen, was ik het toch even vergeten....gelukkig bedacht ik me net op tijd dat ik even naar rechts moest gaan....en alles ging goed! Ook de tractors en zebrapaden op wegen waar je 80 mag zijn geweldig!

Dat was de camping inderdaad dus....en die bestond dus niet meer!
Wij zaten op camping buiten centrum, bij volgens mij een grote Tesco. 10 min met tram naar centrum, top! ik vond trouwens als stad Warshawa tegenvallen!
Dan moet je eens de parkeerplaatsen op proberen te gaan net over de duitse grens bij Frankfurt a/d Oder... Staat er eerst braaf een bordje met P over 500 meter.... mooi geen uitvoegstrook of wat dan ook... na de 3e keer zagen we dat er gewoon een gat in de vangrail is gemaakt...dan moet je 90 graden de hoek om (vanaf 130 km/h) en kom je op een open plek in het bos

Maar hoezo dat je t als stad vond tegenvallen?? Ik vind het zelf een fantastische stad eigenlijk. Na een paar keer weet je alles toch wel vrij goed te vinden. Okidoki zit wat dat betreft ook ideaal.. 5 minuten lopen naar de straat waar de meeste clubs zitten (zoals Paparazzi) vlakbij de Mc Donalds

Met de taxi zit je in 10 minuten bij Club 70 (een absolute aanrader)
Ook qua cultuur valt er genoeg te beleven (van horen zeggen...ik probeer me daar zo ver mogelijk bij vandaan te houden ) en de oude stad is op zich ook best leuk. T nieuwe winkelcentrum Arkadia is helemaal fantastisch. Daar kunnen ze in NL nog wat van leren
trouwens een hoop mooie apparaten die daar rondwandelen
  donderdag 8 december 2005 @ 13:25:00 #278
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_32916694
Haha, dat is ook geweldig inderdaad!
Wegwijs bordjes zijn ze ook erg goed in om die NIET te plaatsen.
Kostte mij toen zelfs moeite om Auschwitz te vinden binnendoor vanuit Krakow.

Ben niet uit geweest in Warshaw....wel van horen zeggen dat dat wel feest is!
Weet niet, vond het best een grauwe stad, niet zo een top sfeer hing er...

En die apparaten....werelds ja!
Mooie is dat voor ons mannen er veel te zien is, maar voor de westerse vrouwen die daar mannen willen bewonderen...haha!
pi_32917153
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:25 schreef CleeJee het volgende:
Haha, dat is ook geweldig inderdaad!
Wegwijs bordjes zijn ze ook erg goed in om die NIET te plaatsen.
Kostte mij toen zelfs moeite om Auschwitz te vinden binnendoor vanuit Krakow.

Ben niet uit geweest in Warshaw....wel van horen zeggen dat dat wel feest is!
Weet niet, vond het best een grauwe stad, niet zo een top sfeer hing er...

En die apparaten....werelds ja!
Mooie is dat voor ons mannen er veel te zien is, maar voor de westerse vrouwen die daar mannen willen bewonderen...haha!
t uitgaansleven is er inderdaad op zich wel erg goed...helaas dat de bediening achter de bar overal lippie trillen is Bestel maar eens een baco'tje, een biertje en een wodka redbull... je mag blij zijn als ze al snappen dat je de bacardi en de cola in hetzelfde glas wilt... ook in snel je bestelling in elkaar draaien blinken ze meestal niet uit.
Laatste keer stond er 5 man aan de bar te bestellen...er stonden 7 (jawel...ZEVEN!) van die huppelkutjes en nóg heb ik 10 minuten moeten wachten voordat ik eindelijk mn 3 biertjes had
Nu vind ik eigenlijk dat het in bijna geen enkel land fatsoenlijk snel gaat, met uitzondering van nederland dan.... T lijkt me logischer dat je in 10 minuten 20 bier verkoopt en er 1 omgooit dan in 10 minuten 3 en alles zit wel in het glas....
pi_32923179
Op dit moment heeft Skyeurope uitverkoop: geen luchthavenbelasting!!! Tip dus!

Een retourtje kost je rond de veerrtig euro. Ben dus nu mijn beminde aan het overhalen om mee te gaan.
Wat vinden jullie (beetje stom om het in Polen toic te doen natuurlijk, maargoed....)

Ben deze zomer in Poznan, Gdansk, Gdynia en Warschau geweest met heel veel plezier. Ben al eerder naar Budapest geweest.

Skyeurope vliegt naar de deze bestemmingen, maar vooral Budapest en Krakow hebben mijn interesse. Zuid-Polen heb ik nog niet gezien, en Budapest was prachtig, maar ben ik maar 2 dagen geweest.

Wat zou jullie keize zijn om in mei naar toe te gaan?
pi_32923372
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:49 schreef marsterretje het volgende:

Een retourtje kost je rond de veerrtig euro. Ben dus nu mijn beminde aan het overhalen om mee te gaan.
Wat vinden jullie (beetje stom om het in Polen toic te doen natuurlijk, maargoed....)

Ben deze zomer in Poznan, Gdansk, Gdynia en Warschau geweest met heel veel plezier. Ben al eerder naar Budapest geweest.

Skyeurope vliegt naar de deze bestemmingen, maar vooral Budapest en Krakow hebben mijn interesse. Zuid-Polen heb ik nog niet gezien, en Budapest was prachtig, maar ben ik maar 2 dagen geweest.

Wat zou jullie keize zijn om in mei naar toe te gaan?
Krakow is heel erg gaaf. een absolute aanrader. Maar vanaf Brussel of vanaf Dortmund vlieg je met WizzAir (wizzair.com) voor een scheet en 2 knaken overigens ook al. Wij hebben nu voor de heenreis 99 cent! betaald en terug 4,50...met belasting was het retourtje 55 euri

je kunt altijd dus nog heen
pi_32924783
Dat is het dus.... het kost nu met Skyeurope 4o euro INCLUSIEF alle belastingen. Bovendien woon ik vlakbij Schiphol, dus om vanaf Brussel te gaan is alleen maar meer geld.

Maargoed Krakow dus.... waarom zoal? Leuker dan andere Poolse steden? In tegenstelling tot de rest van Polen schijnen er bergen te zijn, kun je in de omgeving leuk wandelen?
pi_32981310
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:00 schreef marsterretje het volgende:
Dat is het dus.... het kost nu met Skyeurope 4o euro INCLUSIEF alle belastingen. Bovendien woon ik vlakbij Schiphol, dus om vanaf Brussel te gaan is alleen maar meer geld.

Maargoed Krakow dus.... waarom zoal? Leuker dan andere Poolse steden? In tegenstelling tot de rest van Polen schijnen er bergen te zijn, kun je in de omgeving leuk wandelen?
Helaas vliegt SkyEurope vanaf schiphol niet meer op warschau (zou wel weer terug komen hoorde ik) dus was wat dat betreft voor ons geen optie. Gezien de lease-bak maakt voor ons brussel en dortmund niet uit, aangezien de baas toch de diesel betaald

omgeving?? wat is dat?? dr lopen leuke apparaten rond weet ik maar krakow is een echte studentenstad. Dat maakt het uitgaansleven iig al een stuk leuker. Verder is er qua bezichtegingen veel meer te beleven dan in andere steden. Redelijk wat musea, en ook oude gebouwen... maar da's voor mij persoonlijk minder boeiend, dus veel kan ik je er niet over vertellen.

Zit op dit moment in Warschau en ht is weer helemaal top. Gisteren op de heenreis netaan op tijd in dortmund aangekomen voor het inchecken wat op zich gunstig was, waarna de vlucht nog even een kleine 2 uur vertraging bleek te hebben beetje irritatie, maar snel weer vergeten. Bij aankomst op warschau taxi gepakt naar Okidoki Hostel en daar de nodige biertjes naar binnen mogen gieten. Om een uur of 12 had niemand verder meer nog enige zin tot stappen, dus maar vroeg t bed in gedoken. Om 11 uur vanochtend (midden in de nacht dus ) op (moeten) staan en de stad in getrokken. Na een toppertje van een bakkie pleur bij CoffeeHeaven (t doet zn naam daadwerkelijk eer aan) rondje door de oude stad maar weer eens gelopen (standaardprocedure als er een nieuwe mee gaat.... 1e keer warschau dus dat moesten we dr maar effe laten zien ) om daarna de middag af te ronden in t winkelcentrum Arkadia (alwaar een goudgele M gevestigd is die ook maar met een bezoekje vereerd is...for old time sake ) t avondprogramma is helaas enigzins de mist in gelopen. De planning was om eerst even te gaan zwemmen met t nichtje van de vriendin van een vriend van me, maar helaas...t werd al erg laat dus die hebben wij moeten laten vervallen. (t nichtje en de betreffende vriendin zijn overigens wel gegaan.... ter info )Vanavond effe naar Club 70 wat toch meestal wel een succesverzekerde avond betekend. T is alleen wel redelijk koud (-2 klein nulletje C maar dat mag de pret niet drukken. t waait niet en ook geen regen of wat dan ook, dus het is best goed te doen. Als je je dr een beetje op insteld is het allemaal prima te nassen.
Morgen ook weer brutelijk vroeg het nest uit (uur of 9...zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?? ) om nog effe snel t een en ander in Arkadia te shoppen om vervolgens de tax naar ht vliegveld te nemen. 14:00 stijgen we (als het goed is) weer op, op weg naar dortmund en vervolgens Amsterdam

tot zover even de korte samenvatting... Over een paar maanden maar weer eens een weekendje stappen hierzo
  zaterdag 10 december 2005 @ 23:03:09 #284
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_32982352
[quote]Op donderdag 8 december 2005 17:49 schreef marsterretje het volgende:

kun je ook zonder creditcard boeken?
reach out and touch faith
pi_32994300
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 23:03 schreef ozzyat105 het volgende:
[quote]Op donderdag 8 december 2005 17:49 schreef marsterretje het volgende:

kun je ook zonder creditcard boeken?
Jep, er is een 0900 nummer voor 30 ct per minuut, een NL nummer.

Heb zojuist voor 78 euro een vlucht geboekt voor mij en mijn lief naar Krakow in mei. Over 5 maanden mag ik er dus van genieten .

Wel zin in though, ik heb nog zeker 10 zloty thuis om mee te nemen van eerdere Poolse avonturen.
pi_32994377
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 22:28 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Helaas vliegt SkyEurope vanaf schiphol niet meer op warschau (zou wel weer terug komen hoorde ik) dus was wat dat betreft voor ons geen optie. Gezien de lease-bak maakt voor ons brussel en dortmund niet uit, aangezien de baas toch de diesel betaald

omgeving?? wat is dat?? dr lopen leuke apparaten rond weet ik maar krakow is een echte studentenstad. Dat maakt het uitgaansleven iig al een stuk leuker. Verder is er qua bezichtegingen veel meer te beleven dan in andere steden. Redelijk wat musea, en ook oude gebouwen... maar da's voor mij persoonlijk minder boeiend, dus veel kan ik je er niet over vertellen.

tot zover even de korte samenvatting... Over een paar maanden maar weer eens een weekendje stappen hierzo
Warschau is voor mij al helemaal doorgefeest, dus nu ga ik met mijn lief toch maar voor de cultuur optie in Krakow .
pi_32994382
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:08 schreef marsterretje het volgende:
Wel zin in though, ik heb nog zeker 10 zloty thuis om mee te nemen van eerdere Poolse avonturen.
ik nog 90. Had zelfs nog 100 aan een vriendin gegeven toen ik weg ging. Besfte pas later dat dat liefst 25 plEuro was.
pi_32994457
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:11 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

ik nog 90. Had zelfs nog 100 aan een vriendin gegeven toen ik weg ging. Besfte pas later dat dat liefst 25 plEuro was.
Ik biedt 12.50 voor de 90 zloty als het briefjes zijn

O nee, dit is geen V&A (vraag en aanbod) sectie van dit forum
pi_32994612
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:13 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Ik biedt 12.50 voor de 90 zloty als het briefjes zijn

O nee, dit is geen V&A (vraag en aanbod) sectie van dit forum
80 zloty ben je gek? (die andere 10 zijn munten) Da's 20 Euro. Bovendien ga ik vast wel vaker naar Polen en ik bewaar m'n buitenlandse geld altijd. Heb ook nog 650 Russische roebels, 250 Tsjechische kronen, 9 Duitse marken ( ) en nog wat Oekraiens, Bulgaars en Kazachstaans geld. Ik ben gek op buitenlands geld.
pi_32994734
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:17 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

80 zloty ben je gek? Da's 20 Euro. Bovendien ga ik vast wel vaker naar Polen en ik bewaar m'n buitenlandse geld altijd. Heb ook nog 650 Russische roebels, 250 Tsjechische kronen, 9 Duitse marken (:') ) en nog wat Oekraiens, Bulgaars en Kazachstaans geld. Ik ben gek op buitenlands geld.
Worth a shot . Ik hang te veel rond op markptlaats denk ik . Maar als je idd vaker naar Polen gaat is het zonde om ze te verkopen.

Ben er ook zo een met een potje buitenlands geld. Morgen eens tellen als ik thuis ben hoeveel zlotys dit potje nog bevat!
  zondag 11 december 2005 @ 20:39:34 #291
104963 ETA
European Travel Author
pi_32997587
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:17 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

80 zloty ben je gek? (die andere 10 zijn munten) Da's 20 Euro. Bovendien ga ik vast wel vaker naar Polen en ik bewaar m'n buitenlandse geld altijd. Heb ook nog 650 Russische roebels, 250 Tsjechische kronen, 9 Duitse marken ( ) en nog wat Oekraiens, Bulgaars en Kazachstaans geld. Ik ben gek op buitenlands geld.
Hehe, ik heb dan de rare gewoonte om een muntje in mijn portomonee te bewaren van elk land dat ik ben geweest best onhandig soms, maar je weet maar nooit wanneer je een Russische roebel, een Poolse zloty, een Noorse kroon, Zweedse kroon, Deense kroon, Este kroon, Tsechische kroon, Slowaakse kroon, Letse Lat, Zwitserse frank, Hongaarse forint, Engelse pond van pas komt.... overigens wel grappig gezicht om in de supermarkt te proberen te betalen met een kroon.....

[ Bericht 2% gewijzigd door ETA op 12-12-2005 11:43:35 ]
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_33001737
Ik kreeg een keer in Tiel abusievelijk een munt uit Malta bij m'n wisselgeld. En ik heb ook nog een munt uit Engeland en ik heb geen flauw idee hoe ik daar aan kom. Ben nog nooit in Engeland geweest.
  maandag 12 december 2005 @ 00:31:37 #293
104963 ETA
European Travel Author
pi_33004542
...

[ Bericht 99% gewijzigd door ETA op 12-12-2005 11:43:50 ]
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_33009521
heb hier nog zo'n 40 zlotty liggen en een pools prepaid telefoonnummer met 15zlotty erop altijd handig om te hebben daar.... gewoon bereikbaar als het moet, en geen idioot hoge tel.rekeningen van je dronken vrienden in NL
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:15:24 #295
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_37156872
In de meivakantie gaan we een lange week naar Polen. Op de heenweg overnachten we in Lübeck, daarna rijden we door richting Stettin en zien we wel waar we heen gaan. In ieder geval op het programma staan Gdansk, Malbork, Torun, Poznan. Tips voor dingen die min of meer op deze route liggen zijn altijd welkom, al hebben we een reisgidsje bij en zien we verder aan de hand van het moment wel waar we heen rijden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_37158091
Dit topic is bijna vol. Is er iemand die voor het volgende deel een mooie Openingspost wil maken met wat tips en quotes uit dit deel?
pi_37158135
En zelf ben ik binnenkort ook in Krakau en Warschau. Kan iemand me vertellen of de buitenwijken van Warschau enigszins veilig zijn. Ik kwam op google earth wat leuke hoogbouwwijken tegen die ik wel eens gezien wil hebben...
pi_37159182
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:00 schreef DutchTrain het volgende:
En zelf ben ik binnenkort ook in Krakau en Warschau. Kan iemand me vertellen of de buitenwijken van Warschau enigszins veilig zijn. Ik kwam op google earth wat leuke hoogbouwwijken tegen die ik wel eens gezien wil hebben...
Hoef je je op zich weinig zorgen om te maken. Amsterdam ZO voel ik me overdag minder veilig dan 's avonds in de buitenwijken van Warschau
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:15:49 #299
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_37165490
DT: die hoogbouwwijken zijn vast van die typische oostblok-wijken...zeker interessant als planoloog zijnde!
pi_37236556
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:15 schreef CleeJee het volgende:
DT: die hoogbouwwijken zijn vast van die typische oostblok-wijken...zeker interessant als planoloog zijnde!
is heel wisselend....sommige wijken zijn idd van die oostblok-ellende....maar er zitten een paar wijken tussen waar je jezelf spontaan in een achterstandsbuurt voelt wonen als je in Amsterdam oud zuid woont.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')