Dan moet je eens de parkeerplaatsen op proberen te gaan net over de duitse grens bij Frankfurt a/d Oder... Staat er eerst braaf een bordje met P over 500 meter.... mooi geen uitvoegstrook of wat dan ook... na de 3e keer zagen we dat er gewoon een gat in de vangrail is gemaakt...dan moet je 90 graden de hoek om (vanaf 130 km/h) en kom je op een open plek in het bosquote:Op donderdag 8 december 2005 12:30 schreef CleeJee het volgende:
@ Kroegtijger: we reden om 8 uur weg uit Gdansk en kwamen rond 18.00 uur aan in Warshawa. Dus 10 uur lang...wat een eind, haha!
Verkeer is helemaal geweldig! Vooral de uitvoeg-stroken....had er thuis toen wel over gelezen, maar toen ik net over de grens een wit busje op mij af zag komen, was ik het toch even vergeten....gelukkig bedacht ik me net op tijd dat ik even naar rechts moest gaan....en alles ging goed! Ook de tractors en zebrapaden op wegen waar je 80 mag zijn geweldig!
Dat was de camping inderdaad dus....en die bestond dus niet meer!
Wij zaten op camping buiten centrum, bij volgens mij een grote Tesco. 10 min met tram naar centrum, top! ik vond trouwens als stad Warshawa tegenvallen!
t uitgaansleven is er inderdaad op zich wel erg goed...helaas dat de bediening achter de bar overal lippie trillen isquote:Op donderdag 8 december 2005 13:25 schreef CleeJee het volgende:
Haha, dat is ook geweldig inderdaad!
Wegwijs bordjes zijn ze ook erg goed in om die NIET te plaatsen.
Kostte mij toen zelfs moeite om Auschwitz te vinden binnendoor vanuit Krakow.
Ben niet uit geweest in Warshaw....wel van horen zeggen dat dat wel feest is!
Weet niet, vond het best een grauwe stad, niet zo een top sfeer hing er...
En die apparaten....werelds ja!
Mooie is dat voor ons mannen er veel te zien is, maar voor de westerse vrouwen die daar mannen willen bewonderen...haha!
Krakow is heel erg gaaf. een absolute aanrader. Maar vanaf Brussel of vanaf Dortmund vlieg je met WizzAir (wizzair.com) voor een scheet en 2 knaken overigens ook al. Wij hebben nu voor de heenreis 99 cent! betaald en terug 4,50...met belasting was het retourtje 55 euriquote:Op donderdag 8 december 2005 17:49 schreef marsterretje het volgende:
Op dit moment heeft Skyeurope uitverkoop: geen luchthavenbelasting!!! Tip dus!
Een retourtje kost je rond de veerrtig euro. Ben dus nu mijn beminde aan het overhalen om mee te gaan.
Wat vinden jullie (beetje stom om het in Polen toic te doen natuurlijk, maargoed....)
Ben deze zomer in Poznan, Gdansk, Gdynia en Warschau geweest met heel veel plezier. Ben al eerder naar Budapest geweest.
Skyeurope vliegt naar de deze bestemmingen, maar vooral Budapest en Krakow hebben mijn interesse. Zuid-Polen heb ik nog niet gezien, en Budapest was prachtig, maar ben ik maar 2 dagen geweest.
Wat zou jullie keize zijn om in mei naar toe te gaan?
Helaas vliegt SkyEurope vanaf schiphol niet meer op warschau (zou wel weer terug komen hoorde ik) dus was wat dat betreft voor ons geen optie. Gezien de lease-bak maakt voor ons brussel en dortmund niet uit, aangezien de baas toch de diesel betaaldquote:Op donderdag 8 december 2005 19:00 schreef marsterretje het volgende:
Dat is het dus.... het kost nu met Skyeurope 4o euro INCLUSIEF alle belastingen.Bovendien woon ik vlakbij Schiphol, dus om vanaf Brussel te gaan is alleen maar meer geld.
Maargoed Krakow dus.... waarom zoal? Leuker dan andere Poolse steden? In tegenstelling tot de rest van Polen schijnen er bergen te zijn, kun je in de omgeving leuk wandelen?
Jep, er is een 0900 nummer voor 30 ct per minuut, een NL nummer.quote:Op zaterdag 10 december 2005 23:03 schreef ozzyat105 het volgende:
[quote]Op donderdag 8 december 2005 17:49 schreef marsterretje het volgende:
Op dit moment heeft Skyeurope uitverkoop: geen luchthavenbelasting!!! Tip dus!
kun je ook zonder creditcard boeken?
Warschau is voor mij al helemaal doorgefeest, dus nu ga ik met mijn lief toch maar voor de cultuur optie in Krakowquote:Op zaterdag 10 december 2005 22:28 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Helaas vliegt SkyEurope vanaf schiphol niet meer op warschau (zou wel weer terug komen hoorde ik) dus was wat dat betreft voor ons geen optie. Gezien de lease-bak maakt voor ons brussel en dortmund niet uit, aangezien de baas toch de diesel betaald![]()
omgeving?? wat is dat??
dr lopen leuke apparaten rond weet ik
maar krakow is een echte studentenstad. Dat maakt het uitgaansleven iig al een stuk leuker. Verder is er qua bezichtegingen veel meer te beleven dan in andere steden. Redelijk wat musea, en ook oude gebouwen... maar da's voor mij persoonlijk minder boeiend, dus veel kan ik je er niet over vertellen.
tot zover even de korte samenvatting... Over een paar maanden maar weer eens een weekendje stappen hierzo![]()
![]()
ik nog 90.quote:Op zondag 11 december 2005 19:08 schreef marsterretje het volgende:
Wel zin in though, ik heb nog zeker 10 zloty thuis om mee te nemen van eerdere Poolse avonturen.
Ik biedt 12.50 voor de 90 zloty als het briefjes zijnquote:Op zondag 11 december 2005 19:11 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
ik nog 90.Had zelfs nog 100 aan een vriendin gegeven toen ik weg ging. Besfte pas later dat dat liefst 25 plEuro was.
80 zloty ben je gek? (die andere 10 zijn munten) Da's 20 Euro.quote:Op zondag 11 december 2005 19:13 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Ik biedt 12.50 voor de 90 zloty als het briefjes zijn![]()
O nee, dit is geen V&A (vraag en aanbod) sectie van dit forum![]()
Worth a shotquote:Op zondag 11 december 2005 19:17 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
80 zloty ben je gek? Da's 20 Euro.Bovendien ga ik vast wel vaker naar Polen en ik bewaar m'n buitenlandse geld altijd. Heb ook nog 650 Russische roebels, 250 Tsjechische kronen, 9 Duitse marken (:') ) en nog wat Oekraiens, Bulgaars en Kazachstaans geld.
Ik ben gek op buitenlands geld.
Hehe, ik heb dan de rare gewoonte om een muntje in mijn portomonee te bewaren van elk land dat ik ben geweestquote:Op zondag 11 december 2005 19:17 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
80 zloty ben je gek? (die andere 10 zijn munten) Da's 20 Euro.Bovendien ga ik vast wel vaker naar Polen en ik bewaar m'n buitenlandse geld altijd. Heb ook nog 650 Russische roebels, 250 Tsjechische kronen, 9 Duitse marken (
) en nog wat Oekraiens, Bulgaars en Kazachstaans geld.
Ik ben gek op buitenlands geld.
Hoef je je op zich weinig zorgen om te maken. Amsterdam ZO voel ik me overdag minder veilig dan 's avonds in de buitenwijken van Warschauquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:00 schreef DutchTrain het volgende:
En zelf ben ik binnenkort ook in Krakau en Warschau. Kan iemand me vertellen of de buitenwijken van Warschau enigszins veilig zijn. Ik kwam op google earth wat leuke hoogbouwwijken tegen die ik wel eens gezien wil hebben...
is heel wisselend....sommige wijken zijn idd van die oostblok-ellende....maar er zitten een paar wijken tussen waar je jezelf spontaan in een achterstandsbuurt voelt wonen als je in Amsterdam oud zuid woont.....quote:Op vrijdag 21 april 2006 17:15 schreef CleeJee het volgende:
DT: die hoogbouwwijken zijn vast van die typische oostblok-wijken...zeker interessant als planoloog zijnde!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |