Terecht de favo'squote:Op maandag 16 augustus 2004 21:12 schreef okee6 het volgende:
Misschien wel genoeg voor brons, de Jappen zijn beter.
Hij hoefde geeneens echt te springenquote:Op maandag 16 augustus 2004 21:14 schreef Brighteyes het volgende:
Mooie pak!
Neuh als je weet hoeveel moeite het kost voor mijn cluppie om uberhaupt een veld te krijgen. Worden we nog aan alle kanten genaaid door de gemeente enzo. Terwijl de hockey wel een veld van 3 ton euro krijgt.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:15 schreef okee6 het volgende:
Niveau nederlandse competitie is ook ver onder dat in Japan. Hier zie je dat we er nog aan kunnen ruiken. Er moet hier ook veel geld bij, maar dat gaat niet gebeuren.
True, en het was ook helemaal op de grasrand, maar ik vond hem toch netjes, wat ik zo in mijn ooghoek mee kreeg!quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:15 schreef scollon het volgende:
[..]
Hij hoefde geeneens echt te springen
Als je ziet welke stappen er sinds begin jaren tachtig gemaakt zijn...quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:15 schreef okee6 het volgende:
Er moet hier ook veel geld bij, maar dat gaat niet gebeuren.
quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:16 schreef tong80 het volgende:
We doen het altijd nog beter dan the USA.
Het gaat wel vooruit, maar het is deels hetzelfde verhaal als bij het voetbal. Je hebt geen exposure geen achterland, dus weinig geld. Honkbal staat ook nog eens laag op de ladder in Nederland. En belangrijk, we zijn nu al te sterk voor Europa en het ziet er niet naar uit dat andere landen zullen gaan niveau honkballenquote:Op maandag 16 augustus 2004 21:17 schreef Bayer het volgende:
[..]
Als je ziet welke stappen er sinds begin jaren tachtig gemaakt zijn...
Het is nog niet op.
(Waar we nu staan hielden ze toen ook niet voor mogelijk)
Andruw is van Willemstad, Curacaoquote:Op maandag 16 augustus 2004 21:18 schreef scollon het volgende:
Is Andruw Jones van de Braves trouwens geen antilliaan (Nederlandse antiliaan)?
In nederland ga je in de pauze op de basisschool en in het park met pa voetballen in Amerika (en cuba denk ik en in de dominicaanse republiek heb ik me laten vertellen) ga je honkballenquote:Op maandag 16 augustus 2004 21:20 schreef okee6 het volgende:
[..]
Het gaat wel vooruit, maar het is deels hetzelfde verhaal als bij het voetbal. Je hebt geen exposure geen achterland, dus weinig geld. Honkbal staat ook nog eens laag op de ladder in Nederland. En belangrijk, we zijn nu al te sterk voor Europa en het ziet er niet naar uit dat andere landen zullen gaan niveau honkballen
Ochquote:Op maandag 16 augustus 2004 21:19 schreef SpankSpankeronie het volgende:
[..]![]()
![]()
das nou het voordeel van kwalificatie via de europese zone
Waarom doet ie niet mee dan? of mag dat niet?quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:21 schreef SpankSpankeronie het volgende:
[..]
Andruw is van Willemstad, Curacao
die staat op dit moment op het roster van de Pittsburgh Piratesquote:Op maandag 16 augustus 2004 21:22 schreef mitt het volgende:
En waar is Randall Simon gebleven, zeker geen geldig paspoort op tijd weten te krijgen..
Ga je als kind ook voetballen in het park....quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:22 schreef scollon het volgende:
in Amerika
]quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:24 schreef Bayer het volgende:
[..]
Ga je als kind ook voetballen in het park....
MET JE MOEDER!!!!
(Does the term soccermom rings a bell?)
Dát wordt dus niet bedoeld met die termquote:Op maandag 16 augustus 2004 21:24 schreef Bayer het volgende:
(Does the term soccermom rings a bell?)
stondquote:Op maandag 16 augustus 2004 21:23 schreef SpankSpankeronie het volgende:
[..]
die staat op dit moment op het roster van de Pittsburgh Pirates
2 landen uit de Amerikaanse zone en 3 uit de Euroipese zonequote:Op maandag 16 augustus 2004 21:22 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Och
gebeurd bij voetbal toch ook
Op junior high beginnen ze keuzes te maken.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:26 schreef scollon het volgende:
In nederland voetballen ze met bejaarden in een rolstoel al doelpaal
Andruw zou wel willen maar contractueel zal het wel niet mogelijk zijn om er ff 2 weken tussen uit te knijpenquote:Op maandag 16 augustus 2004 21:22 schreef scollon het volgende:
[..]
Waarom doet ie niet mee dan? of mag dat niet?
Griekenland moest ook per slot van rekening meedoen... En Italie en NL zijn nu eenmaal sterker.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:28 schreef SpankSpankeronie het volgende:
[..]
2 landen uit de Amerikaanse zone en 3 uit de Euroipese zone
wat klopt hier niet ?
Randall Simon hit .194quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:27 schreef mitt het volgende:
[..]
stond
http://mlb.mlb.com/NASApp(...)y=news_pit&fext=.jsp
Grappig. Vrienden van mij zijn state champion geworden met hun voetbalteam. Niet bepaald sissy'squote:Op maandag 16 augustus 2004 21:28 schreef Bayer het volgende:
[..]
Op junior high beginnen ze keuzes te maken.
Footballplayers zijn helden.
Honkballers ook. (little league, pupillen/adspiranten bij ons)
Track & field ook.
Als je iets anders kiest ben je weird of een sissy.
Yep, zoals de leesmoeder of de oversteekmoeder hier.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:27 schreef Poepoog het volgende:
Dát wordt dus niet bedoeld met die term
Dat weet jij, dat weet ik. Veel Amerikanen vinden het raar als je op je twintigste georganiseerd voetbalt. (niet op een veldje in het park met vrienden ofzo)quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:31 schreef Poepoog het volgende:
Grappig. Vrienden van mij zijn state champion geworden met hun voetbalteam. Niet bepaald sissy's![]()
Neequote:Op maandag 16 augustus 2004 21:36 schreef Bayer het volgende:
[..]
Yep, zoals de leesmoeder of de oversteekmoeder hier.
Groepje moeders die met kinderen in het park gaat voetballen.
Soms heb je fanatics en die hebben een team en die spelen tegen die andere 'mom'-teams.
Voetbal is in de US echt een kindersport tot ongeveer je twaalfde, dan ga je een echte sport kiezen is de bedoeling. (Sport waarbij je je handen niet mag gebruiken vinden ze sowieso stupide)
quote:No one knows who invented the term "soccer mom." Newspaper articles about youth soccer reveal mothers themselves began using the term in 1987, long before it gained political currency. The first politician to utter the now-famous phrase was neither Bill Clinton nor Bob Dole but rather Susan Casey, who won a 1995 Colorado election with the slogan "A soccer mom for city council." During the campaign, political analysts of every stripe accused Casey of misrepresenting herself. Supporters said Casey -- who has a doctorate in international affairs and had worked on several national political campaigns -- was selling herself short by calling herself a soccer mom. Critics, meanwhile, accused her of using the phrase to hide the fact that she was a "political insider." But Casey stuck with the slogan to the end, telling reporters: "I have a Ph.D. and I've managed national presidential campaigns, but when I wake up in the morning and when I go to bed at night, my heart and soul are with my family."
Why did "soccer moms" capture the imagination of the nation? In 1996, these women were supposedly in the driver's seat, not only of the family minivan, but also of the presidential election. Soccer moms would win the election for Bill Clinton, just as "angry white men" had supposedly won a majority in congress for the Republicans in 1992. Or so the thinking went. Soccer moms, though living in traditionally conservative suburbs, were believed to be willing to break rank with their husbands and vote Democrat. They were the swing voters who would make or break the election. Throughout the campaign, both Clinton and Bob Dole bent over backwards to win soccer mom's‚ devotion, wooing them with promises of education reform, tax cuts, and longer hospital stays after childbirth.
During the 1996 election, dozens of conflicting definitions were proffered by the media. Everyone seemed to agree that soccer moms were overwhelmingly white and live in the suburbs, but the consensus ended there. Soccer moms might be married or divorced; they might be highly educated or college dropouts; full-time mothers or career women; professional or blue-collar; 35 years old or over 40; conservatives or democrats; "politically aware" or too "frazzled" to think about politics. In a tongue-in-cheek column for the Pittsburgh Post-Gazette, Sally Kalson declared, "You don't need to have a kid in soccer to be a soccer mom. All you need is some combination of the following: a kid or kids; a paying job; a nonpaying job; three places you're supposed to be at the same time; less than six hours sleep a night; the chronic sense that whatever you're doing, it isn't enough, and wherever you are, you should be someplace else."
Women who identify themselves as soccer moms always mean it in the literal sense. Renee Peck summed it up eloquently in her column in the New Orleans Times-Picayune in October, 1996: "Being a soccer mom means standing in wet grass at 7 a.m. on Saturday mornings, drinking cold coffee on the sidelines. It means weekend treks to places like Birmingham and Jackson, and checking in at midnight on Friday at the local Shoney's Inn. It means a minivan that smells like a locker room... It means filling up my car with gas (regular, self-serve) three times a week."
Politicians never talk about baseball moms or football moms or lacrosse moms because other sports don't enjoy the critical mass and passion. But it's more than the simple fact that soccer is the fastest-growing sport among American children. Frank DeFord, the celebrated Sports Illustrated writer, directly attributed the soccer mom phenomenon to the fact that so many girls play, pointing out that the United States "is the only country in the wold where soccer is naturally perceived as androgynous....In no other country are there soccer moms watching soccer daughters play."
En die werden ook geen sissy's gevonden...quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:38 schreef Bayer het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet ik. Veel Amerikanen vinden het raar als je op je twintigste georganiseerd voetbalt. (niet op een veldje in het park met vrienden ofzo)
Strange.
Dat is ook niet helemaal waar hoor.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:38 schreef Poepoog het volgende:
Nee
Die term echter heeft vooral buiten de VS en bv in de politiek de betekenis zoals boven werd gegeven.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:44 schreef Bayer het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar hoor.
Ik heb van mijn zesde tot mijn elfde op Long Island gewoond.
Woensdag en zaterdag ging je met de soccermom mee om te trainen of een wedstrijd te spelen.
Zal wel een dubbele betekenis achter zitten dan.
Dat wordt dus ook weer een hele zware pot tegen die profs.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:39 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Morgen om half 10 Canada
Volgens diverse bettingsites echter is Japan torenhoog favoriet... Canada is dan wel derde, maar word een stuk lager ingeschat. Ik denk dat als NL het spel van de eerste 5 innigs doorzet dat ze wel een redelijk kans hebben...quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat wordt dus ook weer een hele zware pot tegen die profs.
Kijk dan maar eens wie landelijk de meeste beoefenaars zijn: meisjes/vrouwen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:39 schreef Poepoog het volgende:
Wat jij zegt is achterhaald. Immers voetbal is een van de grootste sporten aan de middelbare scholen.
Ik hoop dat ze een beetje rust kunnen pakken.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:48 schreef golfer het volgende:
Dat wordt dus ook weer een hele zware pot tegen die profs.
Is iets vertekend denk ik. De Grieken hadden tegen Nederland zwakkere werpers staan. Cuba zal ongeveer op ons niveau liggen en nog groeien. Ik gokte aanvankelijk op Australie als darkhorse, maar Canada vroeg kan ook wel eens een hele vervelende klus worden na de droevige wedstrijd van vandaag.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:54 schreef ultra het volgende:
Cuba boekt een moeizame zege op Griekenland: 5-4![]()
Niet gekwalificeerd tijdens de pré-OStoernooien.quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:00 schreef ShaoliN het volgende:
Waarom doen de VS eigenlijk niet mee?
quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet gekwalificeerd tijdens de pré-OStoernooien.
Keihard uitgeschakeld door Mexicoquote:Op maandag 16 augustus 2004 22:00 schreef ShaoliN het volgende:
Waarom doen de VS eigenlijk niet mee?
Altijd lastig de Mexicanen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:03 schreef okee6 het volgende:
[..]
Keihard uitgeschakeld door Mexico![]()
Is hetzelfde als dat Nederland door de Antillen gewipt zou wordenquote:Op maandag 16 augustus 2004 22:05 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Altijd lastig de Mexicanen.
Zoals het nu gaat vind ik het best redelijk eigenlijk. Misschien de deelnemers aan de J-league er ook uit gooien ofzo, maar waarom moet het hele honkbal eruit? De absolute voetbaltop moet je ook niet willen op een spelen (behalve EK en WK) denk ik. Kwalitatief is het misschien niet the best of the best maar ik vind het toernooi qua deelneming heel acceptabel nu. Ermee stoppen is zonde. Voor vele landen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:12 schreef okee6 het volgende:
En laat dat nou precies de reden zijn waarom deze sport van de kalender moet.
Waarom?quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:12 schreef okee6 het volgende:
Honkbal is er echt geweest met het wegblijven van de VS hier.
Omdat honkbal wereldwijd een te kleine sport is. Alleen in Amerika, enkele landen in zuid-Amerika, Azie en Europa spelen honkbal. In Europa zijn het alleen Nederland en Italie die echt op niveau spelen, die import Grienken zullen na de O.S. er wel mee ophouden. De echte top zal nooit spelen op de O.S.quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:20 schreef Bayer het volgende:
Waarom?
Omdat ze zich daar te goed voor voelen, wat is dat eigenlijk ?quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:03 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
De echte top zal nooit spelen op de O.S.
Da's geld Bluezz, ik begrijp het ook niet.quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:54 schreef Bluezz het volgende:
wat is dat eigenlijk ?
Omdat de echte profcompetities gewoon doorgaan in landen als USA en Japan tijdens de spelen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:54 schreef Bluezz het volgende:
Omdat ze zich daar te goed voor voelen, wat is dat eigenlijk ?
dat protest was volgens mij na 2 minuten van tafel geveegd.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:19 schreef Bjoro het volgende:
hebben ze die wedstrijd nou onder protest gespeeld...zo ja wanneer hoor je daar de uitslag van ??
en hadden ze 2 werpers met nr 13 ??
Canada is niet niks!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:32 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Dan moet ik dus waarschijnlijk nog vroeg op ook voor niks
toch morgen maar ff radio 1 opsnorren op mijn werk !!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:47 schreef Bayer het volgende:
[..]
Canada is niet niks!![]()
(Dat dachten we van Griekenland ook....)
Goed plan, mijn honkballende collega vindt dat vast niet ergquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:55 schreef Bjoro het volgende:
[..]
toch morgen maar ff radio 1 opsnorren op mijn werk !!
Mitt, we worden verneukt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:07 schreef mitt het volgende:
Ik sta er gewoon voor op
Neequote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:50 schreef At_Fundum het volgende:
Spannendste vraag op dit moment is: Halen we de 9e inning wel?![]()
5dequote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:55 schreef Brighteyes het volgende:
Welke inning zitten we nu?
was dat het enige wat je van het honkbal had vernomenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:54 schreef TIM-846 het volgende:
ik dacht dat we medaillekansen hadden.. maar na het zien van de wedstrijd van vandaag heb ik misschien toch een verkeerde conclusie gemaakt
Right.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:58 schreef okee6 het volgende:
Vond dat Eenhoorn weer te lang wachtte
ze zijn maar twee keer actief geweest hoor. Twee a drie keer knuppel zwaaien en je staat 0-7 achter.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:00 schreef Bjoro het volgende:
0-7 inmiddels
Da's niet helemaal waar.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:58 schreef okee6 het volgende:
Jammer dat we steeds zo slecht starten aan slag, we laten weer veel liggen
jij komt zeker nooit bij honkbalquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:01 schreef Poepoog het volgende:
Muziek lijkt wel op een gem. Thialf middag
starten aan slag --> eerste slagman, tweede slagmanquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:02 schreef Bayer het volgende:
[..]
Da's niet helemaal waar.
Griekenland uitstekende start. (duh)
En Japan had de eerste twee innings ook iets van: wtf?
Helemaal HHW.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:01 schreef Poepoog het volgende:
Muziek lijkt wel op een gem. Thialf middag
Nee inderdaad. Heb 9 jaar gehonkbald, en ben vier keer naar de Haarlemse Honkbalweek geweest maar vond het vroeger nooit zo erg,quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:02 schreef okee6 het volgende:
[..]
jij komt zeker nooit bij honkbal![]()
Dus Japan had niet zoiets van: wat krijgen we nou?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:02 schreef okee6 het volgende:
starten aan slag --> eerste slagman, tweede slagman
LOB = 4
moeten ze dan niet iets beter spelen dan ze nu doen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:06 schreef okee6 het volgende:
Er zijn dus nu al 3 teams aangenomen beter, wordt wel lastig voor de medailles. Alhoewel, Cuba versloegen we vorige Spelen ook. De Jappen hadden gister mazzel en de Canadezen zullen we de derde keer op rij niet verliezen, Nederland goud
Als Nederland er meteen had uitgeramd met mensen aan boord dan had Japan wel even gekeken. Die gasten honkballen zo ongeveer 24 uur per dag, die kijken niet op van een puntje in de inning, wat ze bovendien meteen weer counterdenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:07 schreef Bayer het volgende:
[..]
Dus Japan had niet zoiets van: wat krijgen we nou?
Ik zie maar twee geslaagde slagbeurten van de Canadezen. Het is dat Nederland vandaag zowel aan slag als in het veld weinig klaarmaakt, maar anders was deze wedstrijd nog niet verloren. In principe kan je met een rally de wedstrijd keren. Moet je niet in een dubbelspel lopen natuurlijkquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:09 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat verschrikkelijk als je met zo'n achterstand nog wat innings moet ballen.
Weet ik wel, ik kan ook stats lezen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:08 schreef okee6 het volgende:
Als Nederland er meteen had uitgeramd met mensen aan boord dan had Japan wel even gekeken. Die gasten honkballen zo ongeveer 24 uur per dag, die kijken niet op van een puntje in de inning, wat ze bovendien meteen weer counterden
Who cares, je mag drie partijen verliezen in de poule. De volgende wedstrijden moeten ze dus voornamelijk winnen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:07 schreef Robertje het volgende:
Goud?? Ze staan vet achter man
Vandaag loop je tegen drie homeruns op, wie weet is dat in de wedstrijd om de derde vierde plaats wel andersquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:12 schreef Bayer het volgende:
[..]
Tegen Canada vallen we in de categorie kansloos.
Diegomar Markwell was ook een ijzersterke starter.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:12 schreef Bayer het volgende:
'We' zaten er vanaf de start gewoon beter in tegen Japan.
Ja.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:18 schreef okee6 het volgende:
Submariner
als je met 7-0 achter staat dan staat het verdedigend toch niet goed in elkaar??quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Op enkele innings na zit Nederland verdedigend best goed in elkaar. Alleen aanvallend zijn we zo zwak heb ik het idee![]()
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Op enkele innings na zit Nederland verdedigend best goed in elkaar. Alleen aanvallend zijn we zo zwak heb ik het idee![]()
Ik heb het idee dat het manco toch volledig in de werpersselectie zit. Die is niet breed en sterk genoeg. Heb je je verdediging op orde krijg je niet zoveel runs ineens tegen. Het zijn maar 3 homeruns. Aanvallend doet Nederland het niet effectief, er komen genoeg mensen op de honken zelfs vandaag. Af en toe zou eens iemand moeten vegen, dat laten we na.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
ja precies, volgens mij word je helemaal gek van zo'n gastquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:22 schreef Bayer het volgende:
Ik zou trouwens best een goeie submariner in de selectie willen hebben.
Gewoon om een wedstrijd te versteren als dat nodig is.
Ik heb een keer in de interregio tegen zo'n gast moeten slaan en die kon het niet eens echt goed.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:23 schreef okee6 het volgende:
ja precies, volgens mij word je helemaal gek van zo'n gast
na vandaag zijn de odds zwaar gedaaldquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:28 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hoe schat men hier de kans om toch bij de finale vier te komen?
Dit snap ik (als redelijk honkbal leek) niet echt. Waarom worden werpers gewisseld? Ok, ik kan begrijpen dat als het niet goed gaat je er een nieuwe neerzet. Maar waarom starten ze vandaag niet met Markwell maar met iemand die zichtbaar slechter is. Waarom wordt er zoveel geroeleerd?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:16 schreef Bayer het volgende:
Diegomar Markwell was ook een ijzersterke starter.
Eenhoorn liet hem te lang staan. As usual.
Ik had voor het toernooi niet de illusie. Na de eerste wedstrijd achtte ik de kans groter. Na gister en vandaag heb ik mijn twijfels. Italie wil altijd van ons winnen. Ik heb het idee dat we op papier iets sterker zijn, maar het moet meezitten. Australie is ook goed en Cuba moet je niet vanuit gaan te verslaan. Zo als het er nu uitziet met je twee van die drie verslaanquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:28 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hoe schat men hier de kans om toch bij de finale vier te komen?
Markwell start vandaag niet omdat zijn arm er na gisteren een beetje vanaf ligtquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:31 schreef Hedgehog het volgende:
. Maar waarom starten ze vandaag niet met Markwell
Als die arm het houdt is er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:31 schreef Hedgehog het volgende:
Dit snap ik (als redelijk honkbal leek) niet echt. Waarom worden werpers gewisseld?
Johquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:34 schreef okee6 het volgende:
We zijn goed kansloos vandaag
omdat pitchen een loodzwaar vak is..quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:31 schreef Hedgehog het volgende:
[..]
Dit snap ik (als redelijk honkbal leek) niet echt. Waarom worden werpers gewisseld? Ok, ik kan begrijpen dat als het niet goed gaat je er een nieuwe neerzet. Maar waarom starten ze vandaag niet met Markwell maar met iemand die zichtbaar slechter is. Waarom wordt er zoveel geroeleerd?
Het is niet echt dat je moe wordt van een paar ballen gooien![]()
een avondje doorzakken in het Holland house zal ze wel goed doenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:34 schreef okee6 het volgende:
We zijn goed kansloos vandaag
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:35 schreef SpankSpankeronie het volgende:
een avondje doorzakken in het Holland house zal ze wel goed doen
Je ziet wel eens dat de concentratie bij de winnende partij verslapt. Sla je drie punten binnen en heb je een dragelijke score. Nu krijg je eerst een klap van de 'Japanse' scheidsrechter met geflatteerde score en vervolgens zo'n harde nul wedstrijdquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:35 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Joh![]()
![]()
Een pitcher gooit meer dan alleen slagballen. Wijdballen, foutballen etc.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:31 schreef Hedgehog het volgende:
Het is niet echt dat je moe wordt van een paar ballen gooien![]()
En het gooien in Athene is zeker zwaar. Geen werper haalt hier de 100 ballen per wedstrijd.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:39 schreef Bayer het volgende:
[..]
Een pitcher gooit meer dan alleen slagballen. Wijdballen, foutballen etc.
Je arm gaat daar kapot aan. Je krijgt die bal niet meer in de slagzone na verloop van tijd.
Voorbeeldje:quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:39 schreef Bayer het volgende:
(De krachten die een pitcher tijdens het gooien op zijn arm zet zijn enorm)
Hey Golfer effe een vraagje...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:49 schreef golfer het volgende:
Zo, kansloze nederlaag zoals ik al verwachtte.
jomanda !!!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:49 schreef golfer het volgende:
Zo, kansloze nederlaag zoals ik al verwachtte.
Ow hehe, ik wist niet dat het zo erg was. Ik kon het me namelijk niet voorstellen, omdat ik zelf aan handbal doe en daar ook nogal wat afgegooid wordt. Is blijkbaar toch heel wat andersquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 schreef Bayer het volgende:
Een pitcher gooit meer dan alleen slagballen. Wijdballen, foutballen etc.
Je arm gaat daar kapot aan. Je krijgt die bal niet meer in de slagzone na verloop van tijd.
Voorbeeldje:
Een (inmiddels) vriend van mij kwam vanuit de Antillen in Nederland honkballen. Geweldige werper.
Hij was op de Antillen gewoon om een tien minuten in te gooien, dan was hij warm.
Dat pastte hij in NL ook toe. Bij de eerste curve die hij in zijn eerste wedstrijd in NL gooide scheurden de spieren van zijn onderarm af. Einde carriere.
Jij hoeft de bal niet zo lang te volgen. Bij honkbal moet de bal puntig gegooid worden. Meer pols en vingercoordinatie. De handbal zit bovendien in je volledige hand.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:56 schreef Hedgehog het volgende:
[..]
Ow hehe, ik wist niet dat het zo erg was. Ik kon het me namelijk niet voorstellen, omdat ik zelf aan handbal doe en daar ook nogal wat afgegooid wordt. Is blijkbaar toch heel wat anders![]()
Precies, in principe komt de 'klap' uit je pols maar je hele arm maakt de beweging en daar zit nogal wat vaart achter.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:58 schreef okee6 het volgende:
[..]
Jij hoeft de bal niet zo lang te volgen. Bij honkbal moet de bal puntig gegooid worden. Meer pols en vingercoordinatie. De handbal zit bovendien in je volledige hand.
Ander soort worp. Honkbal gaat veeeeel harder.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:56 schreef Hedgehog het volgende:
omdat ik zelf aan handbal doe en daar ook nogal wat afgegooid wordt.
Als je niet zo hard kan gooien of geen blessures op wilt lopen speel je beter soft balquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Precies, in principe komt de 'klap' uit je pols maar je hele arm maakt de beweging en daar zit nogal wat vaart achter. :')
Jep! Volgend jaar weer!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:03 schreef okee6 het volgende:
[..]
Als je niet zo hard kan gooien of geen blessures op wilt lopen speel je beter soft bal
wat is dat nou weer voor onzin !!!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:03 schreef okee6 het volgende:
Als je niet zo hard kan gooien of geen blessures op wilt lopen speel je beter soft bal
Harder zeker niet en qua variatie misschien.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:08 schreef Bjoro het volgende:
wat is dat nou weer voor onzin !!!!
volgens mij gooien de topsoftballers (heren) minstens even hard (zo niet harder) EN gevarieerder dan de honkballers !!
Yeah!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:08 schreef Bjoro het volgende:
[..]
wat is dat nou weer voor onzin !!!!
volgens mij gooien de topsoftballers (heren) minstens even hard (zo niet harder) EN gevarieerder dan de honkballers !!
Ben het wel een beetje met je eens, maar er is niets zo leuk als kijken naar een melig potje herensoftbal door oud-honkballers!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:09 schreef Bayer het volgende:
[..]
Harder zeker niet en qua variatie misschien.
Softball is voor meisjes en daar blijf ik bij.
Daar hoor ik bij.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
niets zo leuk als kijken naar een melig potje herensoftbal door oud-honkballers!
quote:Drie inningen duurde de lijdensweg van Nederland in de wedstrijd tegen Canada. Mede door drie homeruns van de Candese slagploeg kwam de ploeg in de vierde inning al op een riante 0-7 voorsprong. Nederland kon geen enkele keer druk zetten op de Canadese verdediging. Evenals een dag eerder produceerde de slagploeg van Oranje ook nu te weinig hits. Opnieuw moest Nederland hierdoor een nederlaag op de Olympische Spelen incasseren. Na de goede start tegen Griekenland zullen de honkballers van Robert Eenhoorn nu alle zeilen moeten bijzetten om uitzicht te houden op een plaats in de halve finale.
Nederland nam al twee keer eerder deel aan de Olympische Spelen sinds honkbal een officiële status had gekregen. Het leverde zowel in Atlanta als in Sydney een vijfde plaats op. Met de komst van verschillende Antilliaanse en Arubaanse profspelers werd Nederland echter steeds meer verwend. En dus groeide de hoop op een Olympische medaille bij Oranje.
Na het winnen van de Haarlemse Honkbalweek, voor het eerst in de historie, en een derde plaats op het pré-Olympisch toernooi vertrokken Robert Eenhoorn en co. vol goede moed richting Athene.
Om ook daadwerkelijk de halve finale te kunnen bereiken, speelt Nederland nog cruciale duels tegen Italië, Chinese Taipei en Australië. De eerste taak volbrachten de Nederlandse honkballers al. Griekenland werd met 0-11 verslagen. Een overwinning op Canada was niet noodzakelijk, maar zou Nederland wel in een riante positie brengen.
Homerun
Een overwinning op de Noord-Amerikaanse ploeg, bestaande uit vijftien voormalig Major Leaguers, bleek echter teveel van het goede. Welke bal startend werper Patrick Beljaards ook gooide, alles kwam vol op de knuppels van de Canadese slagploeg. Dit leverde in de tweede inning al direct een 0-3 voorsprong op voor Canada. De ploeg kreeg na een geraakt werper voor Todd Betts en een honkslag van Adam Stern met twee uit twee lopers op de honken. Hierna zette Peter Orr de toon. Met een verre homerun bracht Orr drie punten over de thuisplaat.
Vanaf dat moment werd de wedstrijd voor Nederland een lijdensweg. In de eerste vier inningen mepten de Canadese honkballers al tien honkslagen bij elkaar. Zelfs de wissel van Alexander Smit voor Patrick Beljaards leek in eerste instantie niets uit te halen.
Nadat Beljaards in de derde inning al de tweede homerun had tegen gekregen van Pierre-Luc Laforest, incasseerde Smit de derde hekklap. Ditmaal sloeg Richard Clapp de bal het stadion uit voor een solohomerun. Daarvoor had Canada de stand al op 0-5 gebracht na honkslagen van Jeff Guiel en Adam Stern op het werpen van Beljaards. Met Smit op de heuvel zorgden een tweehonkslag voor Danny Klassen en een honkslag voor Pierre LaForest zelfs voor een riante 0-7 voorsprong.
De Canadese werper Shawn Hill had een eenvoudiger begin. Hill maakt al enige tijd deel uit van het Canadese team. Zo kwalificeerde hij zich vorig jaar met het nationaal team voor de Olympische Spelen. Dit seizoen speelde Hill drie wedstrijden voor de hoofdmacht van Montreal Expos. Eind juli werd hij door zijn club teruggezet naar het Double A-team Harrisburg Senators. Hierdoor werd hij net op tijd beschikbaar voor het Canadese nationale team.
Met Canada nam hij voor aanvang van de Olympische Spelen deel aan het pré-Olympisch toernooi. In de laatste wedstrijd gooide Hill vijf sterke inningen (5-0-3-0) in het met 2-1 gewonnen duel tegen Chinese Taipei.
Shutout
Tegen Nederland gooide Hill vijf puntloze inningen. In de beginfase kreeg hij alleen een honkslag van Dirk van 't Klooster, een infieldhit van Ralph Milliard en een tweepitter van Shurendell de Caster tegen. Geen enkele keer kwam hij echt in de problemen.
Ook zijn opvolger Mike Kusiewicz begon met hulp van zijn veld sterk aan de wedstrijd. Een geraakt werper voor Ivanon Coffie werd gevolgd door een solide dubbelspel, waarna Dirk van 't Klooster voor de derde nul sneuvelde op het eerste honk. In de laatste drie inningen kwamen nog eens drie Canadese werpers in de wedstrijd. Zij hielden Nederland op de nul, waardoor Canada na de 7-0 zege op Chinese Taipei voor de tweede maal een shutout boekte.
Hoewel Canada snel op een ruime voorsprong kwam, slaagde de ploeg er niet in de wedstrijd vroegtijdig te beëindigen. Na de dramatisch verlopen vierde inning kwam reliever Alexander Smit steeds beter in de wedstrijd. Zo kon Nederland zes mensen op rij uitschakelen alvorens Danny Klassen in de zevende inning een tweehonkslag produceerde. Het bleek de enige honkslag, die Smit in de rest van dit duel hoefde te incasseren. Daarmee maakte de werper uit de Minnesota Twins-organisatie een sterke indruk en bespaarde hij Nederland een verdere vernedering.
Nederland begon de wedstrijd tegen Canada opnieuw in dezelfde opstelling met Ralph Milliard (tweede honk), gevolgd door Eugene Kingsale (midveld), Ivanon Coffie (derde honk), Sharnol Adriana (aangewezen slagman), Dirk van 't Klooster (rechtsveld), Shurendell De Caster (eerste honk), Wladimir Balentien (linksveld), Chairon Isenia (catcher) en Raily Legito (korte stop). Halverwege de wedstrijd werd Isenia vervangen door Maikel Benner, nam Johnny Balentina de plaats in van Wladimir Balentien en mocht Sidney de Jong in de negende inning slaan in plaats van Sharnol Adriana.
nooit hoofdklasse aan het werk gezien begrijp ik, geeft niet maar dan heeft je post ook weinig zin.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ben het wel een beetje met je eens, maar er is niets zo leuk als kijken naar een melig potje herensoftbal door oud-honkballers!
Krijgt dan al heel snel een 'Harlem Globetrotters' idee. Altijd heel leuk om te zien!
quote:Question:
What is the fastest speed (mph) that a pitcher can throw the ball in fastpitch ball? Please send male and female. Thanks, Harry
Athlete:
Stacey Farnworth
Answer: The fastest pitch for a female softball pitcher would be 70 mph, which is very rare. Most throw in the high fifties/low sixties. This is from 40 to 43 feet. Men can get as high as the low hundreds from 46 feet.
quote:Major League Baseball
Fastest recorded pitch: 100.9 mph. California Angels flamethrower Nolan Ryan's 100.9 mph pitch against the Chicago White Sox in 1974 is still listed as the fastest "recorded" pitch, but many would argue with this, citing the difference in radar gun calibration. Among those thought to have thrown pitches over 100 mph are Walter Johnson, Bob Feller, and Rob Dibble, along with current pitchers Billy Koch, Robb Nen, Randy Johnson, and Mark Wohlers.
Softball gaat alleen maar sneller omdat de afstanden korter zijn dan bij honkbal. Als ze op de zelfde afstanden zouden spelen gaat honkbal wel sneller.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:19 schreef Bjoro het volgende:
nooit hoofdklasse aan het werk gezien begrijp ik, geeft niet maar dan heeft je post ook weinig zin.
Het spel gaat nl een stukje sneller dan bij honkbal !!!
Vandaar dat de Nederlandse softbalheren in Europa niets voorstellenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:21 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Softball gaat alleen maar sneller omdat de afstanden korter zijn dan bij honkbal. Als ze op de zelfde afstanden zouden spelen gaat honkbal wel sneller.
dat klopt idd !quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:21 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Softball gaat alleen maar sneller omdat de afstanden korter zijn dan bij honkbal. Als ze op de zelfde afstanden zouden spelen gaat honkbal wel sneller.
wat heeft dat er mee te maken dan ??quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:23 schreef okee6 het volgende:
Vandaar dat de Nederlandse softbalheren in Europa niets voorstellen![]()
Wij hebben een team in de heren softball hoofdklasse en de gedachte bierteam kan ik niet onderdrukken. Ik mag af en toe invallen als ze een mannetje tekort hebben. (ik speel (inmiddelsquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:19 schreef Bjoro het volgende:
hoofdklasse
En waar kunnen we jou dan wel niet bewonderen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:13 schreef Bayer het volgende:
[..]
Daar hoor ik bij.![]()
Heerlijk, niet trainen en door de week je wedstrijdje spelen.
Geen dank, eventueel kun je ook verslagen van andere teams lezen op: http://www.honkbalsite.nlquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:27 schreef Bluezz het volgende:
Tnxx voor het verslag K.Ruigb.
Echt hoofdklasse softbal ook wel gezien, en ik kijk daar altijd vol bewondering naar, want het is idd de snelheid van het spelletje wat dat zo vreselijk boeiend maakt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:19 schreef Bjoro het volgende:
[..]
nooit hoofdklasse aan het werk gezien begrijp ik, geeft niet maar dan heeft je post ook weinig zin.
Het spel gaat nl een stukje sneller dan bij honkbal !!!
Ja, weet ik, maar ik vind dit gezelligerquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:29 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Geen dank, eventueel kun je ook verslagen van andere teams lezen op: http://www.honkbalsite.nl
Zeg ik niet, maar het is een Amsterdamse club.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:27 schreef Brighteyes het volgende:
En waar kunnen we jou dan wel niet bewonderen?
Pirates dusquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:33 schreef Bayer het volgende:
[..]
Zeg ik niet, maar het is een Amsterdamse club.
Ohnee wacht die spelen geen hoofdklassen heren softbal.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:35 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Pirates dus![]()
You fuckin' bastard.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:36 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
TIW Survivors
Maar jij speelt daar in het 2de honkbalteam?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:38 schreef Bayer het volgende:
[..]
You fuckin' bastard.![]()
da's toch Diemen ??quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:38 schreef Bayer het volgende:
[..]
You fuckin' bastard.![]()
Weet ik niet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:39 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Dan heb ik nog tegen je gespeeld
Toen was ik zelf nog maar een klein peanutballertjequote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:41 schreef Bayer het volgende:
[..]
Weet ik niet.
Ik ben trouwens nog uit de HCTIW-tijd.
Dat was er in mijn tijd nog niet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:42 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Toen was ik zelf nog maar een klein peanutballertje![]()
spreek wel eens mensen (ook (ex) TIW) vd softball, maar die trainen gewoon 2x in de week en spelen in het weekend een dubbel........dus echt niveau bierteamquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:27 schreef Bayer het volgende:
Wij hebben een team in de heren softball hoofdklasse en de gedachte bierteam kan ik niet onderdrukken. Ik mag af en toe invallen als ze een mannetje tekort hebben.
Omdat hij hem niet raakte. :')quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:44 schreef dramslag het volgende:
waarom sloeg die nederlander die op het laatst mocht slaan 3x over of onder de bal?
omdat niet iedere bal rechtdoor gaat. Vaak zit er een "curve" in, dat betekend dat de bal afwijktvan zn rechte lijn en hij dus lastiger te raken is. Je kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten met je coördinatiequote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:44 schreef dramslag het volgende:
ik heb niet zoveel verstand van deze sport, maar waarom sloeg die nederlander die op het laatst mocht slaan 3x over of onder de bal?
Nah, niet iedereen traint twee keer in de week hoor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:46 schreef Bjoro het volgende:
dus echt niveau bierteam![]()
Honkbal Club Allen Weerbaarquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:46 schreef Bayer het volgende:
Honkbal Club Trainen Is Winnen!
Dan hadden ze met nog grotere cijfers verlorenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:59 schreef pfaf het volgende:
Ze hadden ook gewoon met het HHW-team aan moeten treden.
Daar word ik dus heel verdrietig van.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:49 schreef qu63 het volgende:
Mr.Cocker honk-en softbal club allen weerbaar[/sub]
Mijn Pa heeft nog bij Ajax gehonkbald!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:09 schreef At_Fundum het volgende:
Philips Sport Vereniging bestaat al heel lang![]()
Johan Cruijff ook (als catcher geloof ik !!)quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:11 schreef Bayer het volgende:
Mijn Pa heeft nog bij Ajax gehonkbald!
Ha!
Jammer hè?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:14 schreef Bjoro het volgende:
Johan Cruijff ook (als catcher geloof ik !!)
Mart Smeets en Martin Gaus ook.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:14 schreef Bjoro het volgende:
Johan Cruijff ook (als catcher geloof ik !!)
Bolletje kauwgom omwikkeld met pruimtabak.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:59 schreef Straw het volgende:
Even een vraag: waarom hebben honkballers of hun coaches, zoals Eekhoorn bv. vaak zo'n bolle wang? Wat heeft ie in zijn mond? Ik ben zeer benieuwd!
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:59 schreef Straw het volgende:
Eekhoorn
Ja. Het wordt alleen minder.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:26 schreef Straw het volgende:
Is het een traditie of wat?
Godverdomme!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 14:49 schreef Bayer het volgende:
Lekker legaal spugen als het fout gaat.
Ik had het wel verwacht.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 17:06 schreef tong80 het volgende:
Toch wel teleurstellend dit.
en tegelijk met zwemmen..quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:29 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Morgen om half 10 Nederland - Italie.
Benieuwd of de NOS iets uitzend, aangezien er gelijktijdig ook hockey is.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:35 schreef mitt het volgende:
en tegelijk met zwemmen..
ik denk dat we niks live te zien krijgen..
quote:Al vier homeruns kreeg Nederland tegen van de nietsontziende Japanse en Canadese slagploegen. Op hun weg naar de halve finales hadden zij geen enkele genade met de Nederlandse werpers. In de schaduw van de titelfavorieten Cuba, Japan en Canada blijft Nederland echter hopen op een plaats in de halve finales. Na twee 'ingecalculeerde nederlagen' gaan voor Oranje nu de Olympische Spelen echt beginnen.
Drie van de vier plaatsen in de halve finale lijken al vergeven. Canada, Cuba en Japan toonden in de eerste drie dagen aan oppermachtig te zijn. De rest van het deelnemersveld kan onderling uitvechten wie als laatste door mag naar de halve finales.
Na de eerste twee dagen lijken Chinese Taipei en Nederland hier de meeste kans op te hebben. Chinese Taipei boekte al twee belangrijke overwinningen. Van zowel Australië als Griekenland werd gewonnen. Voor Taiwan rest alleen nog de duels tegen de Europese ploegen Nederland en Italië. De Italiaanse honkballers maakten dit seizoen nog geen enkele keer indruk en lijken hierdoor weinig kans te maken op een goed eindresultaat.
Een heel ander geval is dit bij Nederland. De honkballers van bondscoach Robert Eenhoorn wonnen in juli voor het eerst in de historie de Haarlemse Honkbalweek. In Nettuno vochten zij vervolgens verbeten duels uit tegen de nationale teams van Canada en Cuba. Oranje verloor beide duels weliswaar, maar putte hier voldoende zelfvertrouwen uit om met medaille-aspiraties richting Athene te vertrekken.
Hier begon Nederland goed. De slagploeg sloeg tegen Griekenland dertien hits en verzamelde zo elf punten. Het debuut van Griekenland op de Olympische Spelen liep hierdoor uit op een ware nachtmerrie. De Nederlandse werper Calvin Maduro gunde de Griekse Amerikanen niet meer dan twee hitjes.
Mentale tik
Na de goede start liep Nederland tegen twee nederlagen op. De verliespartijen tegen titelkandidaten Japan (3-8) en Canada (0-7) waren weliswaar ingecalculeerd, maar vielen desondanks hoger uit dan verwacht. Het leverde vooral een mentale tik op voor de Nederlandse honkballers, die zeven inningen lang uitzicht hadden op een stunt tegen de Japanners.
Het verschil met Canada en Japan bleek uiteindelijk te groot. Vijf Nederlandse pitchers moesten in twee wedstrijden uiteindelijk 22 honkslagen incasseren. Nederland kon daar tegenover slechts zeven honkslagen zetten. Het bleek meteen het grote manco voor het Nederlandse team op de Olympische Spelen, dat in drie wedstrijden verdedigend nog maar één veldfout maakte. Aan slag zwegen de knuppels van powerhitters Sharnol Adriana, Waldimir Balentien en Ivanon Cofiie.
Om ook daadwerkelijk kans te maken op de halve finale zal Nederland aan slag meer indruk moeten maken. In Athene is tot nog toe alleen Eugene Kingsale bestand gebleken tegen de lastige werpers. Dit toernooi kwam de Arubaanse buitenvelder al tot vijf honkslagen, waaronder twee tweehonkslagen (.417). Hiermee steekt hij met kop en schouders boven de rest van zijn ploeggenoten uit.
Dirk van 't Klooster kan met drie honkslagen uit dertien slagbeurten (.231) ook nog enigszins terugkijken op een geslaagde start van de Olympische Spelen. Daarentegen slaagde de buitenvelder van Neptunus er gisteren in de wedstrijd tegen Japan tot driemaal aan toe niet in om met volle honken een honkslag te produceren.
Van de overige Nederlandse slagmensen komt geen enkele speler boven de 'Mendoza line': Ralph Milliard (.167), Ivanon Coffie (.100, 3 RBI's), Sharnol Adriana (.200), Shurendell de Caster (.167, 4 RBI's), Wladimir Balentien (.200, 2 RBI's), Chairon Isenia (.200) en Raily Legito (.111, 1 RBI), Maikel Benner (.000), Johnny Balentina (.000), Sidney de Jong (.000), Evert-Jan 't Hoen (.000).
Programma
Voor Nederland staan nu de komende dagen belangrijke duels op het programma. Morgenochtend treft Oranje in het Hellinikon Olympic Baseball Centre zijn eeuwige Europese rivaal Italië. De twee ploegen stonden de afgelopen weken al driemaal tegenover elkaar. Twee keer waren de honkballers van bondscoach Eenhoorn de sterkste (2-9 en 3-5). Slechts één keer won Italië. Hoewel Nederland betere papieren heeft, blijft de Italiaanse ploeg onberekenbaar en tegen Nederland altijd in staat tot een verrassende wedstrijd.
Na de rustdag op donderdag volgen nog de cruciale duels tegen Australië (zaterdag) en Chinese Taipei (zondag). In beide wedstrijden heeft Nederland het thuisvoordeel. Inmiddels kan Oranje zich geen nederlaag meer permitteren. Bondscoach Robert Eenhoorn heeft in ieder geval de beschikking over de werpers Rob Cordemans en Patrick de Lange, die dit toernooi nog niet eerder in actie zijn gekomen. De relievers Dave Draijer en Ferenc Jongejan speelden nog maar één slagbeurt.
De sleutelwedstrijd. Als die niet gewonnen wordt kunnen ze het verder vergeten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:29 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Morgen om half 10 Nederland - Italie.
Japan wint ook in de finale opnieuw van Cuba.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:51 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Japan won overigens vanavond van Cuba.
Ik gok dat de Canadezen ook nog wel iets in de lang houdbare melk te ballen hebbenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Japan wint ook in de finale opnieuw van Cuba.
Ja, die worden 3e tegen Tapei.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:57 schreef okee6 het volgende:
Ik gok dat de Canadezen ook nog wel iets in de lang houdbare melk te ballen hebben
It's a dealquote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, die worden 3e tegen Tapei.
Mijn voorspelling:
1. Japan
2. Cuba
3. Canada
4. Tapei
Wat gebeurt erquote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:00 schreef okee6 het volgende:
Opstootje
Toch maar even de TV aanzettenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:02 schreef Bayer het volgende:
Ze hebben wel ballen die Italianen.
Het opnemen tegen een groep Antillianen.
In Little Italy gebeurt ook wel eens watquote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:02 schreef Bayer het volgende:
Ze hebben wel ballen die Italianen.
Het opnemen tegen een groep Antillianen.
Was een actie waarbij de eerste honkman van Nederland de Caster de bal naar het tweede honk gooide voor een tweede uit. De Italiaanse loper werd amper ingehaald door bal, maar deze liet het tweede honk los. Daarop werd hij alsnog uitgetikt. Blijkbaar blesseerde de loper zich bij die actie. In ieder geval werden de Italianen daardoor wild en stormden het veld op, daar die loper volgens hen onreglementair door de tweede honkman geblesseerd en uit was, vermoed ik dan.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:03 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wat gebeurt er
Geen idee, maar het is wel weer belachelijk wat er gebeurt.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:05 schreef At_Fundum het volgende:
Maar zijn ze nou gewoon in het spaans met die scheidsrechter aan het lullen of is het operette-italiaans tegen dictator-spaans?
Hij is toch weg uiteindelijk. Maar ze spraken elkaars taal niet, vandaar dat het even duurdequote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:07 schreef Bayer het volgende:
[..]
Zit die coach nou in de dugout of op de tribune?
Geen tweede slagbeurt voor NL , wel voor de Italianen, anders moeten er 10 punten verschil zijnquote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:09 schreef JPM01 het volgende:
als de stand zo blijft hoeft er toch geen 9e inning gespeeld te worden?
Nou, ik niet hoor. Is die verklaring van kenteris zo belangrijk?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:15 schreef okee6 het volgende:
NOS we begrijpen het
Ze hebben bijna een uur lang honkbal gegeven en dat is wel zo ongeveer beslist, 10-4 nu. Italianen nu voor de laatste maal aan slag. Bosch staat vandaag al in de halve finales bdwquote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:18 schreef Bayer het volgende:
[..]
Nou, ik niet hoor. Is die verklaring van kenteris zo belangrijk?
Hadden ze niet even de slagbeurt af kunnen maken?
Vind ik ook, Nederland stond er mooi voor in deze inning. Dat interview kan de hele dag nog welquote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:18 schreef Bayer het volgende:
[..]
Nou, ik niet hoor. Is die verklaring van kenteris zo belangrijk?
Hadden ze niet even de slagbeurt af kunnen maken?
Hockey is een bewezen sport, die laten ze wel uitlopen doorgaans. Vanmorgen werd dat op tv ook onderbroken voor zwemmen en judo. Ik vind dit schakelen fijner dan helemaal geen beeldenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:19 schreef tukkeronline het volgende:
[..]
Vind ik ook, Nederland stond er mooi voor in deze inning. Dat interview kan de hele dag nog wel
Het werd onderbroken voor een interview en een integraal uitgezonden kwartfinale judo. Maak dan de inning even af...quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:21 schreef okee6 het volgende:
[..]
Hockey is een bewezen sport, die laten ze wel uitlopen doorgaans. Vanmorgen werd dat op tv ook onderbroken voor zwemmen en judo. Ik vind dit schakelen fijner dan helemaal geen beelden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |