abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:54:49 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21331274
Ik kan me nog goed de spotjes van de BB herinneren waar steeds werd gewaarschuwd voor de gevolgen van een kernoorlog en je werd voorgelicht wat te doen. ook werden er regelmatig trainingen georganiseerd hoe te evacueren en wat te doen bij rampen..

De BB is afgeschaft omdat men dacht dat het niet meer nodig is, maar met het nu grote risico op grote aanslagen en de dreiging van Al-Zarquawi en Al-Qaeda rechtstreeks aan ons land gericht moeten we ons voorbereiden op aanslagen. Nu zijn we helemaal niet meer getraind en we zouden juist nu, nu we waarschijnlijk regelmatig aanslagen zllen krijgen met vele honderden doden per keer ons moeten voorbereiden op het ergste.

Ik hoop en verwacht dat de BB binnnenkort weer wordt heropgericht en dat er dan gewoon mensen worden aangewezen de om de beurt diensten moeten verrichten en ook de burgers verplicht trainingen geven in survival. Wat vinden jullie?

ik plaatste dit topic nav een reportage op netwerk ( www.netwerk.tv )
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:56:54 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21331335
-edit-
Reageer serieus, of reageer niet.

[ Bericht 87% gewijzigd door Sidekick op 16-08-2004 22:49:15 ]
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_21332088
He bah
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_21332149
Ik vind het wel een aardig idee.
  maandag 16 augustus 2004 @ 21:28:36 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_21332282
de wat?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_21332584
De Bescherming Bevolking was volgens die docu (en vele andere informatiebronnen) een niet-functionerend apparaat, dat alleen een geestelijke functie zou hebben (ALS er een oorlog zou komen dan zijn "we" voorbereid"). Of je er op dit moment een gevoel van veiligheid mee zou kunnen creëren? Ik betwijfel het.
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:03:14 #7
93727 kofkof
draait het maar om, hahahah!
pi_21333335
Goed idee. Lijkt mij mooi om zoiets te zien. De politie in dit land is niet meer dan een bij elkaar geraapt zooitje (dat wil niet zeggen dat er hier en daar geen goede mensen bij zitten) Uit eigen ervaring weet ik hoe de selectie is bij de Nederlandse politie. Je hebt er grote sterke kerels bij, maar ook kleine blonde grietjes van 18 (die werkelijk geen ene reet voorstellen)

De tijd dat vrouwen bij de politie konden lijkt mij voorbij, althans, voor het straatwerk heb je nu toch echt mannen nodig. Vrouwen kunnen prima de kantoortaken doen, ze hebben meer geduld dan mannen.

We zitten nu in een fase dat er gewoon een zero-tolerance beleid zou moeten zijn, dan kan je dus niet dat kleine blonde grietje gebruiken, daar lachen die gasten alleen maar om. Dat was misschien anders toen vrouwen ja jaren emancipatie eindelijk geacepteerd waren bij de politie, maar dat was dus een hele andere tijd, met andere waarden, en een ander soort mensen die ook weer anders in elkaar zaten. Wat ik je bijvoorbeeld kan vertellen is dat bij vooral Marokkanen en Antillianen de geweldsdrempel érg laag ligt. Dat werk waarbij je in aanraking komt met dat soort gasten ga je niet laten doen door vrouwen. Je kunt die mening raar vinden, maar het is een hele royale mening die juist is gebasseerd op respect.

Het leger is ook afgezwakt in de laatste decenia, alles onder het mom van:"wij willen vrede, aanvalslegers zijn niet nodig" Maar wat wil je als er een horde opstaat en dit land naar z'n handje wilt zetten? We hebben geeneens een defensief leger. Nee, we hebben geen Flak/vliegschip/kanonnen nodig, we hebben manschappen nodig die goed zijn getrained. Even een realistisch beeld:

Nederland 2010, moslims worden opgeroepen te strijden tegen de westerlingen (zoveelste keer) hier en daar zijn moslims die wel gehoor willen geven aan de oproep, via Oost-Europese landen smokkelen ze automatische geweren Nederland binnen om hun eigen milities te kunnen bewapenen. Ook beroven ze banken, breken ze in, trekken pinautomaten met shovels uit de muren; alles om maar genoeg geld te hebben voor hun oorlog tegen de westerling. Wat gaat de regering doen als dit zou gebeuren. Wees eerlijk, dit is geeneens zo'n onrealistisch scenario. Natuurlijk zeggen die geitensokken dat dit nooit zal gebeuren, hun gedachte met vol ornaat bij die 'fantastische' multikultuur van ze. Gaat de regering politie agentjes inzetten om de burgers te beschermen tegen deze meute's die wellicht met machinegeweren hele straten gaan neermaaien? Zie je het al voor je. Jongens en meisjes met blauwe uniformpjes, lullige pistooltjes en 17 kogeltjes bij zich (want zoveel heeft een agent er bij zich) Nee, geef me dan maar een groot en sterk leger bestaande uit mannen (en mogelijk vrouwen) die wél wat willen doen voor het vaderland.

we zijn totaal niet voorbereid (als land dan) op een oorlog. Als het aanvallende leger goed georganiseerd was zou ik nog denken: "ok, daar kunnen we niets tegen doen" Maar wat als er 500 man de Nederlandse bevolking probeert af te knallen? Dan zullen er veel slachtoffers vallen voordat die 500 gekken opgeruimd zullen zijn door waarschijnlijk buitenlandse commando troepen.

We zijn verre van voorbereid, terwijl we dat wél zouden moeten zijn, vooral nu er zoveel van die moslim extremisten rondlopen die gewoon toe durven te geven dat ze wel wat voelen voor een "Jihad" (bekeringsoorlog tegen de "ongelovige" mens uit het westen)

[ Bericht 24% gewijzigd door kofkof op 16-08-2004 22:13:18 (toevoeging) ]
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:27:32 #8
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_21334133
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 22:03 schreef kofkof het volgende:
Goed idee. Lijkt mij mooi om zoiets te zien. De politie in dit land is niet meer dan een bij elkaar geraapt zooitje (dat wil niet zeggen dat er hier en daar geen goede mensen bij zitten) Uit eigen ervaring weet ik hoe de selectie is bij de Nederlandse politie. Je hebt er grote sterke kerels bij, maar ook kleine blonde grietjes van 18 (die werkelijk geen ene reet voorstellen)

De tijd dat vrouwen bij de politie konden lijkt mij voorbij, althans, voor het straatwerk heb je nu toch echt mannen nodig. Vrouwen kunnen prima de kantoortaken doen, ze hebben meer geduld dan mannen.

We zitten nu in een fase dat er gewoon een zero-tolerance beleid zou moeten zijn, dan kan je dus niet dat kleine blonde grietje gebruiken, daar lachen die gasten alleen maar om. Dat was misschien anders toen vrouwen ja jaren emancipatie eindelijk geacepteerd waren bij de politie, maar dat was dus een hele andere tijd, met andere waarden, en een ander soort mensen die ook weer anders in elkaar zaten. Wat ik je bijvoorbeeld kan vertellen is dat bij vooral Marokkanen en Antillianen de geweldsdrempel érg laag ligt. Dat werk waarbij je in aanraking komt met dat soort gasten ga je niet laten doen door vrouwen. Je kunt die mening raar vinden, maar het is een hele royale mening die juist is gebasseerd op respect.

Het leger is ook afgezwakt in de laatste decenia, alles onder het mom van:"wij willen vrede, aanvalslegers zijn niet nodig" Maar wat wil je als er een horde opstaat en dit land naar z'n handje wilt zetten? We hebben geeneens een defensief leger. Nee, we hebben geen Flak/vliegschip/kanonnen nodig, we hebben manschappen nodig die goed zijn getrained. Even een realistisch beeld:

Nederland 2010, moslims worden opgeroepen te strijden tegen de westerlingen (zoveelste keer) hier en daar zijn moslims die wel gehoor willen geven aan de oproep, via Oost-Europese landen smokkelen ze automatische geweren Nederland binnen om hun eigen milities te kunnen bewapenen. Ook beroven ze banken, breken ze in, trekken pinautomaten met shovels uit de muren; alles om maar genoeg geld te hebben voor hun oorlog tegen de westerling. Wat gaat de regering doen als dit zou gebeuren. Wees eerlijk, dit is geeneens zo'n onrealistisch scenario. Natuurlijk zeggen die geitensokken dat dit nooit zal gebeuren, hun gedachte met vol ornaat bij die 'fantastische' multikultuur van ze. Gaat de regering politie agentjes inzetten om de burgers te beschermen tegen deze meute's die wellicht met machinegeweren hele straten gaan neermaaien? Zie je het al voor je. Jongens en meisjes met blauwe uniformpjes, lullige pistooltjes en 17 kogeltjes bij zich (want zoveel heeft een agent er bij zich) Nee, geef me dan maar een groot en sterk leger bestaande uit mannen (en mogelijk vrouwen) die wél wat willen doen voor het vaderland.

we zijn totaal niet voorbereid (als land dan) op een oorlog. Als het aanvallende leger goed georganiseerd was zou ik nog denken: "ok, daar kunnen we niets tegen doen" Maar wat als er 500 man de Nederlandse bevolking probeert af te knallen? Dan zullen er veel slachtoffers vallen voordat die 500 gekken opgeruimd zullen zijn door waarschijnlijk buitenlandse commando troepen.

We zijn verre van voorbereid, terwijl we dat wél zouden moeten zijn, vooral nu er zoveel van die moslim extremisten rondlopen die gewoon toe durven te geven dat ze wel wat voelen voor een "Jihad" (bekeringsoorlog tegen de "ongelovige" mens uit het westen)
Ik denk dat het je nog vies tegenvalt hoe snel er een aantal AT's klaar staan, of zelfs BBE of KCT. Kan me nog een situatie herinneren in september 2001 toen er bedreigingen binnenkwamen over bommen in tunnels. De BBE was toen vrij snel ter plaatse, inclusief pantserwagens en al.
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:42:55 #9
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21334512
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zou jij je niet eens nuttig gaan maken in Belgie in plaats van ons hier lastig te vallen met je revisionisme over herkolonisatie, het uit de sloot halen van oude koeien en idiote onderwerpen?

Er is in Belgie nog genoeg te doen om je drie levens bezig te houden. Integreer en ga in de politiek aldaar.
Ik proef de arrogantie van de linkse Nederlander t.o.v Belgie. We leven per slot van rekening in een heilstaat, niet?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 08:08:59 #10
66444 Lord_Vetinari
pi_21340654
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
-edit-
Reageer serieus, of reageer niet.
Wat is dat nou voor onzin? Bepaal jij of mijn reactie serieus is of niet of zo? Het is toch totaal belachelijk, dit topic? Je kunt een jaren 50 organisatie vandaag de dag niet herinvoeren en zeker niet op de manier zoals in de OP wordt gesteld. Er is duidelijk niet over nagedacht en BHFH zou er beter aan doen eerst eens en boek te lezen voordat hij dit soort nonsens plaatst.

Daarnaast word ik een beetje ziek van dat revisionistische gedoe van de beste man. Volgens hem is Nederland (waar hij zelf niet eens meer woont, wat dat betreft zie ik wel parallelen met Vampier) het beste af met een terugkeer naar de jaren 30. Het zijn totale kolderonderwerpen.

Dit is walgelijke vervuiling van een subforum. Bovendien is het niet Politiek, maar (hoogstens) C&H of (desnoods) GC.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 08:13:03 #11
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21340670
In Netwerk werd duidelijk gesuggereerd over een terugkeer van een dergelijk systeem ivm de huidige terreurdreiging. Het ligt wel in de lijn van het denken van dit kabinet, zo'n idee.. Ik vind het ook niet zo slecht.. je kunt mensen toch trainen, op hoe te handelen bij terreuraanslagen en voorlichten. Lijkt me niks mis mee.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 08:18:13 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_21340688
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 08:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Netwerk werd duidelijk gesuggereerd over een terugkeer van een dergelijk systeem ivm de huidige terreurdreiging. Het ligt wel in de lijn van het denken van dit kabinet, zo'n idee.. Ik vind het ook niet zo slecht.. je kunt mensen toch trainen, op hoe te handelen bij terreuraanslagen en voorlichten. Lijkt me niks mis mee.
Het is totale kolder. Punt. De huidige samenleving werkt zo niet. Men is niet bereid dit soort dingen voor anderen te doen. Dat werkte in de jaren 50 wel, met de oorlog vers in het geheugen, maar dat werkt vandaag de dag niet. Klaar.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 08:53:49 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21340891
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 08:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Dat werkte in de jaren 50 wel, met de oorlog vers in het geheugen, maar dat werkt vandaag de dag niet. Klaar.
Met terroristische aanslagen vers in het geheugen, gaat het vandaag de dag misschien ook wel werken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 09:25:32 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_21341164
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 08:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Met terroristische aanslagen vers in het geheugen, gaat het vandaag de dag misschien ook wel werken.
Ja tuurlijk. En jij gaat dan je bescherming toevertrouwen aan die islamitische buurman van een paar straten verderop, die je dan gaat beschermen tegen zijn geloofsgenoten.. Ja, dan voel je je echt veilig, schat ik zo.
pi_21342945
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 22:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik proef de arrogantie van de linkse Nederlander t.o.v Belgie. We leven per slot van rekening in een heilstaat, niet?
Dat jij iemand anders arrogant durft te noemen
pi_21343001
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 09:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. En jij gaat dan je bescherming toevertrouwen aan die islamitische buurman van een paar straten verderop, die je dan gaat beschermen tegen zijn geloofsgenoten.. Ja, dan voel je je echt veilig, schat ik zo.
Ik denk het niet maar wat is er op tegen om over het idee te discussieren.

De Nederlandse regering heeft besloten dat er aanslagen in Nederland komen dus ik vind het niet zo gek dat ze dan ook aan onze veiligheid gaan denken.
  † In Memoriam † dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:37:08 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21343438
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 11:16 schreef SCH het volgende:

De Nederlandse regering heeft besloten dat er aanslagen in Nederland komen

Wat is dat voor vreemde uitspraak en waar baseer je dat op ?
pi_21343515
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 11:37 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Wat is dat voor vreemde uitspraak en waar baseer je dat op ?
1 + 1 = 2 ---> de dreiging wordt groter en concreter en Nederland wordt steeds vaker met name genoemd, de Nederlandse regering trekt er geen consequenties en blijft van mening dat de bezettingsmacht moet blijven. Remember Madrid.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:03:18 #19
93727 kofkof
draait het maar om, hahahah!
pi_21345364
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 11:40 schreef SCH het volgende:

[..]

1 + 1 = 2 ---> de dreiging wordt groter en concreter en Nederland wordt steeds vaker met name genoemd, de Nederlandse regering trekt er geen consequenties en blijft van mening dat de bezettingsmacht moet blijven. Remember Madrid.
zo simpel ligt het niet. Het waren in spanje ook geen Irakezen maar Marokkanen, je kan dus zeker zeggen dat het gewoon moslimterreur was. De bezetting in irak wordt in vele gevallen alleen gebruikt als een excuus om onschuldige burgers te doden.
pi_21346191
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 13:03 schreef kofkof het volgende:

[..]

zo simpel ligt het niet. Het waren in spanje ook geen Irakezen maar Marokkanen, je kan dus zeker zeggen dat het gewoon moslimterreur was. De bezetting in irak wordt in vele gevallen alleen gebruikt als een excuus om onschuldige burgers te doden.
Maar wat maakt het nou uit of het Marokkanen of Irakezen zijn. Jij linkt het ook aan de bezetting, dus als we daar niet zouden zijn, liepen we minder risico.
  Moderator dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:40:52 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_21346203
de BosBeetle ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:44:41 #22
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21346276
Bescherming bevolking.. Alsof er nog mensen zijn die geen kasten vol conservenblikjes hebben staan
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 15:03:41 #23
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21348006
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 13:40 schreef SCH het volgende:
Maar wat maakt het nou uit of het Marokkanen of Irakezen zijn. Jij linkt het ook aan de bezetting, dus als we daar niet zouden zijn, liepen we minder risico.
En als we daar weg zouden gaan vinden ze wel een ander excuus. Straks dreigen ze ons op te blazen als we de diplomatieke betrekkingen met de VS weigeren op te geven of zoiets. Lekker christenhonden en kruisvaarders opblazen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 02:43:38 #24
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_21439391
quote:

[..]

Hoezo trekt de Nederlandse regering er geen consequenties uit? We proberen wel degelijk het land beter te beveiligen. De 'bezettingsmacht', wordt niet zo gezien door de regering en het merendeel van de nederlandse bevolking. De meeste mensen willen ook dat we daar gewoon blijven, dus blijven we daar ook.
pi_21440877
quote:
1 + 1 is niet altijd 2. Zeker niet als het gaat om terrorisme. Vooralsnog heeft de Spaanse regering de troepen uit Irak gehaald en deze in Afganistan verdubbeld. Dat maakt Spanje nog steeds een "bezetter" van Islamitisch grondgebeid. Toch zijn geen aanslagen meer. Dat voed de gedachte dat de daders niets te doen hadden met het lot van hun mede-moslims, maar gewoon voor ogen hadden zoveel mogelijk burgers te doden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')