abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:19:58 #1
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21327292
Wat een lul zeg, echt niet normaal, ik heb niet vaak dat ik me echt irriteer tot in de mate dat ik iemand helemaal verrot zou kunnen trappen, maar bij hem zou het wel lukken.

Die vent is echt de grootste eikel die er rondloopt.

Vandaag zijn er daar een zoon met zijn ouders en die ouders hebben problemen met hun zoon. Verkeerd gedrag en volgens hun gebruikt hij drugs. Alles lukt het ze niet een oplossing ervoor te verzinnen dus gaan ze maar naar Dr. Phil.

Hebben ze die zoon met een smoes de studio ingelokt en krijgt ie daar prive video's te zien die met verborgen camera zijn opgenomen
Zijn ouders vertellen allemaal prive-dingen over die zoon op tv, die jongen zegt een paar keer dat ie het niet leuk vind, laat het merken, zegt dat dat prive is, maar ze gaan gewoon lekker door, onder aanmoediging van Phil, de hufter!!
Die vader verteld dat ie een keer de kluis van zijn zoon heeft opengebroken en daarin allerlei drugs vond en had er zelfs een foto van gemaakt, hoppa, ook die ff op nationale tv en Dr. Phil vind het allemaal prachtig.
Die vent is godverdomme psycholoog, die moet godverdomme weten dat dat helemaa niet mag, en dat kinderen (die gast was 21) dingen die ze voor zichzelf willen houden voor zichzelf willen houden. Die zoon wordt zo helemaal de grond ingetrapt, voor nationaal en internationaal publiek.

Lijkt me niet dat dat de oplossing voor het probleem zou kunnen zijn. Maar nee hoor, volgens onze Phil wel, ook al zegt die jongen duidelijk dat ie geen zin heeft in de manier waarop alles nu wordt gedaan, begint Phil hem ff uit te maken voor leugenaar en hem te vertellen dat hij wel geholpen wilt worden, dat hij wel problemen heeft en weet ik veel wat al niet meer.

Hoe gestoord kan je bezig zijn als psycholoog. Een beetje op je client lopen inpraten, hem klein maken, je macht tonen, hem woorden in de mond leggen, hem voor bepaalde dingen uitmaken.

Dat kan echt niet, is helemaal de grootste onkunde ever, hij zet het hele vak van psychologie te kakken. Vieze, vuile, kuthufter!!

Maar het ergste vind ik het gewoon voor die zoon, dat ie moet leven met zulke ouders, ik zou godallejezus ook aan de drugs gaan om de gestoordheid van die ouders te ontvluchten. En dan krijgt ie ook nog eens ff de volle laag op tv, waar iedereen het kan zien, die jongen kan niet meer normaal over straat, maar zijn ouders zijn iig blij. Wie is er nou gestoord? Wie heeft er nou hulp nodig??

Die ouders ja, maar niemand die het ziet, ook Dr. Phil niet, onze allesweter

Ik kots op zulke ouders en op Dr. Phil met zijn ideeen, en hij zou het eens bij mij moeten proberen, ik zou wel ff wat wijsheid in hem rammen.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:22:35 #2
60313 _ThundeR_
Houdbare halfvolle melk
pi_21327343
Moet je voor de lol eens Dr. Bill kijken
Laat me toch met rust.
pi_21327400
Vroeger was ie goed toen hij nog bij Oprah zat... nu is het net zo'n commerciele toestand geworden.
Maar hij is altijd nog beter dan die psycholoog van Nederland 1 ofzo. Die slaat werkelijk alles !
Jupiler is goed
pi_21327419
wahaahahahaa , het aller ergste van het hele verhaal is nog wel dat zo ongeveer de helft van de amerikaanse vrouwen verslaafd is aan dit soort progamma's. en dat er daardoor dus nog een heleboel (kinderen van 21 ) zijn met dit soort ouders
My wife made me join a bridge club. I jump off next Tuesday
pi_21327427
Hee, ik zat me net te bedenken dat ik Dr. Phil had willen kijken, maar dat ik het was vergeten, bedankt voor deze samenvatting!

Ik vind Dr. Phil soms best zinnige dingen zeggen, maar ik vind hem ook wel heel erg stellig, alsof hij altijd precies weet wat goed is en wat niet. Maar ja, veel instabiele mensen hebben behoefte aan iemand die een houding heeft van 'zo moet het en niet anders', als houvast.

Ik vind dat alles er ook wel een beetje op gericht is hoe geweldig hij wel niet is. Laatst een aflevering over een meisje van vijftien dat een baby kreeg, op zich deed hij heel erg veel voor die mensen en dat was allemaal goed, maar aan de andere kant wel weer die hele cameraploeg erbij terwijl dat meisje lag te bevallen, kom op zeg, een beetje privacy mag toch wel. Ik vind het dan altijd een heel eng nasmaakje hebben, alsof alles wat hij doet eigenlijk een soort 'kijk hoe goed ik ben' is.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:26:36 #6
60313 _ThundeR_
Houdbare halfvolle melk
pi_21327434
"Check your ass in"
Laat me toch met rust.
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:26:45 #7
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21327436
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:19 schreef Hare het volgende:
Ik kots op zulke ouders en op Dr. Phil met zijn ideeen, en hij zou het eens bij mij moeten proberen, ik zou wel ff wat wijsheid in hem rammen.
Zeker weten, het is inderdaad veel beter om jezelf kapot te spuiten. En daar hebben je ouders lekker niks mee te maken
In de Pauluskerk is het trouwens ook best gezellig
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_21327601
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zeker weten, het is inderdaad veel beter om jezelf kapot te spuiten. En daar hebben je ouders lekker niks mee te maken
Het gaat om de manier waarop hij "geholpen" wordt..
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:37:45 #9
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21327691
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:34 schreef Multiply het volgende:
Het gaat om de manier waarop hij "geholpen" wordt..
Dan had dat eigenwijze teringjong in eerste instantie wat beter naar z'n ouders moeten luisteren, dan had het niet zover hoeven komen dat 'ie met z'n kop op TV moest.
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:40:12 #10
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_21327743
Was helemaal geen verborgen camera, hij zei duidelijk dat iedereen in dat huis wist dat die camera er zat .
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_21327744
Totally agree.. 'It's not the kid you're talking to, its the drug' . Die jongen sloot zich helemaal op (typisch tiener), omdat ie gek wordt van die verschrikkelijke ouders.. Tragisch dat ie daar nog steeds niet aan ontsnapt is op z'n 21e
Ashes to ashes
Dust to dust
Oil those brains
Before they rust.
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:40:42 #12
53267 TC03
pi_21327751
En boeiend wat die gozert dacht, hij kon zo te zien toch niet normaal denken .
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:55:24 #13
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21328148
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:40 schreef TC03 het volgende:
En boeiend wat die gozert dacht, hij kon zo te zien toch niet normaal denken .
Hij was de enige die normaal kon denken en hij wist helemaal niet dat die cam daar hing, hij wist iig niet dat ie hiervoor gebruikt zou worden.

En hij vertelde duidelijk dat zijn ouders dus geliegd hadden om hem op de show te krijgen, hij wist niet dat het om hem zou gaan.

Ik kon de show niet afkijken anders had ik de tv zo het raam uitgeflikkerd, maar op het eind had hij de keus:

of geholpen worden door Dr. Phil
Of naar de gevangenis

Hoe zielig kan je zijn zeg.

Gaat toch echt nergens over. Lekkere psycholoog ben je dan, om van de ouders nog maar niet te spreken
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:57:50 #14
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21328220
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Idd, hebben je ouders idd niks mee te maken.

Die gast is 21, mag doen en laten wat ie wil. Kun je als ouder heel vervelend vinden, maar je hebt er maar mee te leven.
pi_21328484
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dan had dat eigenwijze teringjong in eerste instantie wat beter naar z'n ouders moeten luisteren, dan had het niet zover hoeven komen dat 'ie met z'n kop op TV moest.
Waarom moest die met zijn kop op TV dan?
pi_21328705
Om wat voor drugs ging het btw? Waarschijnlijk nog om softdrugs ook

Je hebt gelijk. Ik zou echt de uitzending uitlopen en tegen mijn ouders zeggen dat ze me nooit terugzien. Oprotten met dat gekloot. En die vieze sensatiezoeker van dr. phill moet ook oprotten met zijn 'voorbeeldige' gedrag... zal me niets verbazen als er nog eens een of ander nieuws naar buiten komt dat hij zijn vrouw slaat ofzo...
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:18:10 #17
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_21328746
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:22 schreef _ThundeR_ het volgende:
Moet je voor de lol eens Dr. Bill kijken
Dr. Bill
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:20:06 #18
53267 TC03
pi_21328787
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:16 schreef MrHoogeveen het volgende:
Om wat voor drugs ging het btw? Waarschijnlijk nog om softdrugs ook
Nee, pillen (medicijnen enzo).
pi_21328801
Aanklagen die hap.
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:22:42 #20
101582 Lloyd-R-Q
Real Gentleman
pi_21328860
beter dat de jeugd dr phill als voorbeeld neemt dan dat ze een willekeurige nikker rapper als voorbeeld nemen, lijkt me.
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:33:45 #21
95788 Electrical-Storm
Ondertitels zijn voor mietjes
pi_21329120
Allemachtig Hare ik moet zeggen dat je het verhaal wel op een enorm trieste manier omdraait. Normaal gesproken ben ik het niet altijd met de aanpak van Dr Phil eens (ik kijk eerlijk gezegd ook zelden) maar deze keer kon ik me er eigenlijk helemaal in vinden

Die kerel was 100% zeker weten dood geeindigd als hij zo door ging met drugs gebruiken, dat zei zelfs de huisarts die al het spul dat die kerel slikte analyseerde

Bovendien waren het redelijk normale ouders (helemaal vergeleken met de gemiddelde Amerikaan) die het gewoon niet aan konden zien dat hun zoon de sfeer thuis zo enorm verneukte. Bovendien; Je bent 21, woont nog steeds bij je ouders en verstiert dan ook nog eens het leven van iedereen die in dat huis woont. En dan zeggen dat je prima voor jezelf kunt zorgen terwijl je zelf nog niet eens de guts hebt om te beslissen of je naar de afkickkliniek wilt. Als ik die vader was had ik hem meteen op straat geschopt dus ik kan alleen maar respect hebben voor de manier waarop hij zich vastklampt aan het laatste beetje liefde dat hij nog voelt voor zijn zoon.
Bovendien is psychiatrische hulp voor dit soort mensen de enige oplossing aangezien er van toerekeningsvatbaarheid geen sprake is. Je kunt wel geweld gebruiken, praten, afwachten etc etc maar reken er maar wel op dat je als vader dan binnen de kortste keren op de begrafenis van je zoon staat (letterlijk door iemand uit het publiek met een soortgelijke ervaring gezegd)
Als wat hierboven geschreven is geen hout snijdt dan ligt dat aan jezelf
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:40:28 #22
95788 Electrical-Storm
pi_21329283
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:55 schreef Hare het volgende:
Hij was de enige die normaal kon denken en hij wist helemaal niet dat die cam daar hing, hij wist iig niet dat ie hiervoor gebruikt zou worden.
Hmm als jij dat 'normaal denken' noemt stop ik bij deze ook maar met discussieren met jou. Tegen dat soort mensen kun je lullen wat je wilt, ze geloven alleen maar in hun eigen gelijk dus tegen een gemiddeld varken praten is zinvoller

Edit: O mijn God, ik zie nu ook nog eens dat je psychologie studeert. Meer colleges gaan volgen knul!

[ Bericht 9% gewijzigd door Electrical-Storm op 16-08-2004 19:49:09 ]
pi_21329414
Dr. Bill

Maarja, die gast kan toch ook weggaan als ie et echt niet vet vind. Hij is niet verplicht daar te zijn. Jammer dat ik het gemist heb
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:47:38 #24
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21329467
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:07 schreef Multiply het volgende:
Waarom moest die met zijn kop op TV dan?
Omdat Dr. Phill dat als eis stelt. Het is slikken of stikken.
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:48:47 #25
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_21329494
Sorry hoor, maar als die gast echt niet op TV had gewild dan hadden ze het niet uitgezonden... Anders wordt Dr. Phil straks weer voor duizenden dollars aangeklaagd.
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:48:59 #26
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_21329499
Had vrijdag het eerste deel gezien en was eigenlijk wel benieuwd naar de afloop maar kon vandaag niet kijken, dus ook van mij bedankt voor de samenvatting!

Dat kutjoch dat gewoon op zijn ouders kosten de hele dag in bed ligt te ronken moest inderdaad eens goed worden aangepakt.

Go Dr. Phil!
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_21329716
het is gewoon zo'n kerel waar je zeker van weet dat ie thuis zijn vrouw slaat.
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:59:02 #28
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21329792
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:48 schreef Xortes het volgende:
Sorry hoor, maar als die gast echt niet op TV had gewild dan hadden ze het niet uitgezonden... Anders wordt Dr. Phil straks weer voor duizenden dollars aangeklaagd.
Dat zou me ook niks verbazen. Misschien heeft het jong door Dr. Phil wel het licht gezien en heeft hij inderdaad zelf toestemming voor uitzending gegeven. Of denkt hij beroemd te worden oid door de uitzending
pi_21329819
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:33 schreef Electrical-Storm het volgende:
Allemachtig Hare ik moet zeggen dat je het verhaal wel op een enorm trieste manier omdraait. Normaal gesproken ben ik het niet altijd met de aanpak van Dr Phil eens (ik kijk eerlijk gezegd ook zelden) maar deze keer kon ik me er eigenlijk helemaal in vinden

Die kerel was 100% zeker weten dood geeindigd als hij zo door ging met drugs gebruiken, dat zei zelfs de huisarts die al het spul dat die kerel slikte analyseerde

Bovendien waren het redelijk normale ouders (helemaal vergeleken met de gemiddelde Amerikaan) die het gewoon niet aan konden zien dat hun zoon de sfeer thuis zo enorm verneukte. Bovendien; Je bent 21, woont nog steeds bij je ouders en verstiert dan ook nog eens het leven van iedereen die in dat huis woont. En dan zeggen dat je prima voor jezelf kunt zorgen terwijl je zelf nog niet eens de guts hebt om te beslissen of je naar de afkickkliniek wilt. Als ik die vader was had ik hem meteen op straat geschopt dus ik kan alleen maar respect hebben voor de manier waarop hij zich vastklampt aan het laatste beetje liefde dat hij nog voelt voor zijn zoon.
Bovendien is psychiatrische hulp voor dit soort mensen de enige oplossing aangezien er van toerekeningsvatbaarheid geen sprake is. Je kunt wel geweld gebruiken, praten, afwachten etc etc maar reken er maar wel op dat je als vader dan binnen de kortste keren op de begrafenis van je zoon staat (letterlijk door iemand uit het publiek met een soortgelijke ervaring gezegd)
Je trapt in dr. phils propaganda. Hij kon natuurlijk moeilijk gaan vertellen dat het probleem misschien wel bij de opvoeding van papa en mamma modaal zou kunnen liggen.. daarom is het een klootzak
Het onderliggende probleem hier is het achterlijke repressieve drugsbeleid in amerika waardoor er een totaal gebrek aan nuance is ontstaan
Maar goed, je kon het aan je water voelen of niet
Ashes to ashes
Dust to dust
Oil those brains
Before they rust.
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:05:26 #30
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21329951
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:00 schreef Prudentulo het volgende:
Je trapt in dr. phils propaganda. Hij kon natuurlijk moeilijk gaan vertellen dat het probleem misschien wel bij de opvoeding van papa en mamma modaal zou kunnen liggen.. daarom is het een klootzak
Het onderliggende probleem hier is het achterlijke repressieve drugsbeleid in amerika waardoor er een totaal gebrek aan nuance is ontstaan
Maar goed, je kon het aan je water voelen of niet
Ja man je hebt helemaal gelijk

Drugs zijn fantastisch , daar kom je ver mee in het leven, en die stomme Amerikanen hebben het helemaal bij het verkeerde eind.
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:06:52 #31
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21329985
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:33 schreef Electrical-Storm het volgende:
Het zijn geen redelijk normale ouders, want redelijk normale ouders gaan niet met dit soort problemen naar Dr. Phil. Er moet al een steekje ergens los zitten wil je je prive problemen op nationale tv gaan bespreken.

En ik ben het helemaal met je eens wat betreft die gozer. Tuurlijk is ie niet goed bezig en tuurlijk hadden z'n ouders hem er al lang uit moeten trappen. Als die zoon vind dat ie zo goed bezig is moet ie dat maar laten zien.
En psychiatrische hulp is ook idd vaak de enige oplossing voor deze personen, maar daar moeten ze wel zelf voor kiezen, je moet niet gedwongen worden te gaan. Het helpt dan toch niet.

En idd, ik doe psychologie en idd, ik ga bijna nooit naar colleges, maar dat heeft er niks mee te maken. Wat er wel mee te maken heeft is het feit dat er nog steeds zo weinig naar het kind wordt gekeken. Het kind heeft in feite geen enkele rechten. De ouders kunnen alles voor dat kind beslissen, en dat gaat veels en veels te ver.
Kinderen kunnen en moeten net als volwassenen fouten mogen maken, en daardoor keihard met hun kop tegen de muur knallen er er ook net als volwassenen ontzettend veel van leren. Maar in deze maatschappij wordt door de ouders bepaald dat het kind al fout bezig is en de ouders hebben zo veel macht dat ze dat erdoor kunnen drukken.

Extreem voorbeeld, maar gebeurt wel zo, kind wordt mishandeld of verkracht door de vader (of moeder, maakt op zich niet uit), durft zelf natuurlijk geen aangifte te doen, dat peperen die ouders het kind wel in. Maar kennis/buurman/vriend merkt iets en stapt naar de politie. Politie komt langs, doet onderzoek, vader zegt dat er niks aan de hand is, en zelfs als het kind zegt dat er wel iets aan de hand is (wat een hardstikke moedige stap van het kind is, om tegen zijn ouders in te gaan), gebeurt het nog vaak genoeg dat het erbij gelaten wordt en de situatie blijft zoals die is. Naar het kind wordt immers niet geluisterd.

Het kind moet dus een stuk meer rechten krijgen, recht op privacy bijvoorbeeld. Je bent in Nederland als ouders strafbaar als je bijvoorbeeld brieven van je kind leest, die voor je kind zijn bedoeld. Maar hier wordt nog veels te licht over gedaan.
Wat die ouders daar op de show doen is nog 100 maal zo erg, maar daar wordt overheen gekeken omdat het ouders zijn die iets voor hun kind willen doen.
pi_21330056
Helemaal eens met de topicstarter, maar geloof me, dit is precies wat de Amerikanen (want daar is het natuurlijk hoofdzakelijk voor) willen zien.
Die ouders hebben gewoon voor een slechte opvoeding gezorgd en dat willen ze niet weten. Die moeder is natuurlijk ook super schijnheilig, je zag gewoon aan haar dat ze het fantastisch vond om op tv te zijn met dit "drama" met haar zoon, af en toe wat krokodilletranen tussendoor.

Die ouders zijn gewoon degene met het probleem, en niet die zoon.

Maar wat ik al zeg, Amerikanen kicken op deze huichelachtige netheid van die ouders en de "stoute" zoon. Het is triest maar waar. Die lui snoepen gewoon van dit soort tv. Jammer dat een groot deel van Amerika uit het soort mensen bestaat die overal lekker achteraan rennen (die fantastische docter Phil, die alleen maar aan de binnenkomende dollars denkt en het worst zal zijn wat met dit gezin gebeurt...)
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_21330113
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja man je hebt helemaal gelijk

Drugs zijn fantastisch , daar kom je ver mee in het leven, en die stomme Amerikanen hebben het helemaal bij het verkeerde eind.
eeeh, heb jij je IQ al ns laten meten? echt slim ben je geloof ik niet
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:16:53 #34
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21330272
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:48 schreef Xortes het volgende:
Als die gast tegen alles nee had gezegd had ie nu in de bak gezeten. Daarom zie je dit, en daarom gaat ie in behandeling.

Erg goeie basis om mee te beginnen hoor

maandag 16 augustus 2004 @ 20:17:50 #35
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21330307
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:09 schreef Samson het volgende:
Helemaal eens met de topicstarter, maar geloof me, dit is precies wat de Amerikanen (want daar is het natuurlijk hoofdzakelijk voor) willen zien.
Die ouders hebben gewoon voor een slechte opvoeding gezorgd en dat willen ze niet weten. Die moeder is natuurlijk ook super schijnheilig, je zag gewoon aan haar dat ze het fantastisch vond om op tv te zijn met dit "drama" met haar zoon, af en toe wat krokodilletranen tussendoor.

Die ouders zijn gewoon degene met het probleem, en niet die zoon.

Maar wat ik al zeg, Amerikanen kicken op deze huichelachtige netheid van die ouders en de "stoute" zoon. Het is triest maar waar. Die lui snoepen gewoon van dit soort tv. Jammer dat een groot deel van Amerika uit het soort mensen bestaat die overal lekker achteraan rennen (die fantastische docter Phil, die alleen maar aan de binnenkomende dollars denkt en het worst zal zijn wat met dit gezin gebeurt...)
Ben blij dat er nog een beetje verstandige fok!kers rondlopen. (en niet alleen samson hoor )
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:22:14 #36
32974 Xante
Levend en wel
pi_21330423
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:10 schreef Samson het volgende:

[..]

eeeh, heb jij je IQ al ns laten meten? echt slim ben je geloof ik niet
Lemmeb's post was sarcastisch bedoeld.
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
pi_21330467
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Omdat Dr. Phill dat als eis stelt. Het is slikken of stikken.
En Dr. Phill is de enigste psycholoog op de hele wereld?
pi_21330486
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:22 schreef Xante het volgende:

[..]

ahum, dat had ik toch ook wel begrepen hoor, maar ik refereer aan ook nog wat voorgaande posten van L, dan snap je misschien wat ik bedoel
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:25:35 #39
95788 Electrical-Storm
pi_21330503
@ Hare >>
Ik denk dat je het probleem van deze jongen een beetje onderschat. Iemand die bijna continu zo ongelooflijk stoned is kan niet op een redelijke manier zelf beslissingen maken: als jij dronken bent ga je ook niet achter het stuur zitten. En daarbovenop, deze jongen kreeg de kans om zelf een keuze te maken wat betreft zijn nabije toekomst (gevangenis of afkickkliniek) maar begon een beetje dom te blaten over het feit dat zijn ouders hem hierheen hadden gesleept dus zij mochten ook beslissen => dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Viel het je niet op dat alles uit de mond van deze kerel een aaneenrijging was van drogredenaties? Als hij echt zo volwassen was als hij zelf beweerde lulde hij die Phil zo onder de tafel, helemaal wat die privacyrechten betreft. Het probleem was echter dat hij zich continu klemlulde door bijvoorbeeld eerst aan zijn moeder om hulp te vragen ("get me out of this black hole") om vervolgens over z'n eigen beslissingsrecht te beginnen en z'n moeder compleet te vernederen.

Mensen als deze hebben geen kansen en dus geen toekomst en als je een beetje van ze houdt neem je ze tegen zichzelf in bescherming om te voorkomen dat ze in hun eigen ellende verzuipen.
In principe is het wel laag van de ouders om dit soort dingen voor de nationale TV (zelfs internationaal) te bespreken, maar voor die mensen is het net zo goed een vernedering (ze laten daarmee immers zien dat ze 100% gefaald zijn qua opvoeding). Blijkbaar was dit de laatste strohalm waaraan ze zich konden vastklampen, en als ze niet van hun zoon hielden hadden ze dit ook niet gedaan (maar dan hadden ze wel de garantie dat hij binnen de kortste keren dood was).
pi_21330595
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:17 schreef Hare het volgende:

[..]

Ben blij dat er nog een beetje verstandige fok!kers rondlopen. (en niet alleen samson hoor )
Het nogal beangstigende van heel dit verhaal is het feit dat het zo erg duidelijk maakt hoe makkelijk mensen achter iemand aanhuppelen. Als iemand op een gegeven moment een bepaalde status opbouwt (phillieboy) dan wordt t al snel een soort van icoon die t altijd bij t rechte eind heeft. Uiteindelijk is dr Phil natuurlijk gewoon een commercieel produkt (gek he, in de usa...) maar t gemak waar ie dr mee wegkomt maakt helaas het volggedrag van veel mensen pijnlijk duidelijk. Ik zal maar geen voorbeelden uit het verleden noemen waar zoiets in extreme gevallen toe kan leiden....
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:31:14 #41
95788 Electrical-Storm
pi_21330658
Daarbovenop, ik merk dat je sommige posts in dit topic kunt uitwringen van de Amerika-haat. Beetje triest om bij voorbaat dit soort problemen op die manier af te doen, aangezien dit overal op de wereld voorkomt. De kijkcijferbelustheid van dit soort shows doet niet af aan de manier waarop deze stakkers moeten worden aangepakt
pi_21330719
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:25 schreef Electrical-Storm het volgende:
Blijkbaar was dit de laatste strohalm waaraan ze zich konden vastklampen, en als ze niet van hun zoon hielden hadden ze dit ook niet gedaan (maar dan hadden ze wel de garantie dat hij binnen de kortste keren dood was).
Je problemen bespreken bij een supercommercieel concept op nationale televisie lijkt me nou niet echt een oplossing Dit lijken mij zaken waar je prive veel beter uit kunt komen dan op tv, alleen al de hele vertrouwensbreuk die je zo met je zoon bewerkstelligt krijg je volgens mij nooit meer goed
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:45:08 #43
95788 Electrical-Storm
pi_21331048
Internationale televisie

T'is inderdaad jammer dat het om een commercieel concept gaat, dat ben ik helemaal met je eens. Maar jammer genoeg bestaan er Amerikanen met de kortzichtigheid om alleen de geloven dat Dr. Phil een goede psychiater is die nooit fouten maakt, en dat er niet duizenden van hetzelfde niveau rondlopen.
Maar los daarvan is het nog steeds een afgestudeerd man die niet voor niets zo hoog is opgeklommen. De primaire bedoeling van het programma is weliswaar zoveel mogelijk kijkcijfers halen (dat geef ik 100% toe), maar dat maakt de beste man nog geen kwakzalver die zoveel mogelijk stennis wil schoppen om het sensatieniveau wat op wil krikken (dat doet de regisseur wel door er zoveel mogelijk privebeelden doorheen te gooien).
Stel dat de situatie zich in een besloten kamer had afgespeeld, dan kon ik het niets anders dan eens zijn met de beslissing van de ouders en van Dr. Phil, en dat is iets waar de TS het niet bepaald met mij eens is. Het kind zijn gang laten gaan en van zijn eigen fouten laten leren is in dit geval geen optie; hij stoot zijn hoofd niet tegen één of andere muur maar gaat gewoon regelrecht de begraafplaats op als hij doorgaat met het leven dat hij nu lijdt.

En in dit geval is de kortzichtigheid van de gemiddelde Amerikaan die naar deze show kijkt een positieve bijkomstigheid. Door als een zombie achter de mening van Dr Phil aan te lopen kunnen naar mijn mening in dit geval levens worden bespaard, want er zijn ongetwijfeld genoeg mensen die wel denken "die gast is volwassen genoeg om zn eigen boontjes te doppen, opgerot met die stinkende heroine-spuiter". En dan is de kans zeer klein dat ze niet OF de criminaliteit ingaan OF simpelweg sterven aan een overdosis

Ik ben misschien wel bekrompen/ kortzichtig (sorry dat ik dit woord voor de 3e keer gebruik in mijn post) door een show als Dr. Phil niet VOLLEDIG als onzin af te doen, maar jullie zijn het net zo goed door dat bij voorbaat al WEL te doen, alleen omdat het een commercieel programma is

[ Bericht 9% gewijzigd door Electrical-Storm op 16-08-2004 20:56:34 ]
pi_21331312
Niet zeiken over Dr.Phil
Dr.Phil is leuk
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:58:49 #45
95788 Electrical-Storm
pi_21331392
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:56 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Niet zeiken over Dr.Phil
Dr.Phil is leuk
Kijk dit soort debiele mensen zijn er ook (om mijn reactie een beetje goed te praten)
  maandag 16 augustus 2004 @ 20:59:44 #46
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_21331416
Dr Phil
opgezegd@fok.nl
  maandag 16 augustus 2004 @ 21:06:03 #47
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21331588
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:24 schreef Samson het volgende:
ahum, dat had ik toch ook wel begrepen hoor, maar ik refereer aan ook nog wat voorgaande posten van L, dan snap je misschien wat ik bedoel
Kun je wat specifieker zijn?
  maandag 16 augustus 2004 @ 21:08:42 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21331656
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:24 schreef Multiply het volgende:
En Dr. Phill is de enigste psycholoog op de hele wereld?
Misschien istie erg goedkoop (gratis + een verplicht tv-optreden), of misschien hebben ze al andere psychologen/psychiaters geprobeerd en was het allemaal kut.
  maandag 16 augustus 2004 @ 21:09:49 #49
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21331686
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:25 schreef Electrical-Storm het volgende:
@ Hare >>
Ik denk dat je het probleem van deze jongen een beetje onderschat. Iemand die bijna continu zo ongelooflijk stoned is kan niet op een redelijke manier zelf beslissingen maken: als jij dronken bent ga je ook niet achter het stuur zitten. En daarbovenop, deze jongen kreeg de kans om zelf een keuze te maken wat betreft zijn nabije toekomst (gevangenis of afkickkliniek) maar begon een beetje dom te blaten over het feit dat zijn ouders hem hierheen hadden gesleept dus zij mochten ook beslissen => dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ik had hetzelfde gezegd, als die ouders al voor hem beslissen dat ie mijn z'n kop op tv moet, en dat er van alles over hem bekend wordt gemaakt op tv, dan beslissen ze ook maar wat voor keuze hij moet maken, want een echte keuze heeft ie niet of wel. :n
Gevangenis, kom op zeg, hoe laag kan je gaan
quote:
Viel het je niet op dat alles uit de mond van deze kerel een aaneenrijging was van drogredenaties? Als hij echt zo volwassen was als hij zelf beweerde lulde hij die Phil zo onder de tafel, helemaal wat die privacyrechten betreft. Het probleem was echter dat hij zich continu klemlulde door bijvoorbeeld eerst aan zijn moeder om hulp te vragen ("get me out of this black hole") om vervolgens over z'n eigen beslissingsrecht te beginnen en z'n moeder compleet te vernederen.
Dat ie z'n moeder heeft vernederd heb ik niet meer gezien (kon het niet meer aanzien, maar hij is niet degene die naar Phil is toegestapt om vernederd te worden. Dat gebeurd wel, dan kan ik het wel begrijpen dat ie kwaad is op z'n moeder (en nogmaals, wat ie gezegd heeft weet ik niet)
En in de tijd dat ik nog aan het kijken was zei die gast haast niks, alleen dat het prive was wat er werd besproken en dat ze hem met een smoes naar de studio hadden gehaald, maar dan nog, hij kan Dr. Phil niet onder tafel lullen, want Dr. Phil staat niet onder druk, Dr. Phil is een makkelijke prater, Dr. Phil heeft alles voorbereid etc etc. Die jongen weet niet wat hem overkomt en je moet ook nog eens durven en kunnen praten om Dr. Phil onder de tafel te lullen en misschien heeft die jongen die kunde wel niet. De ene persoon heeft dat wel, de andere niet.
quote:
Mensen als deze hebben geen kansen en dus geen toekomst en als je een beetje van ze houdt neem je ze tegen zichzelf in bescherming om te voorkomen dat ze in hun eigen ellende verzuipen.
In principe is het wel laag van de ouders om dit soort dingen voor de nationale TV (zelfs internationaal) te bespreken, maar voor die mensen is het net zo goed een vernedering (ze laten daarmee immers zien dat ze 100% gefaald zijn qua opvoeding). Blijkbaar was dit de laatste strohalm waaraan ze zich konden vastklampen, en als ze niet van hun zoon hielden hadden ze dit ook niet gedaan (maar dan hadden ze wel de garantie dat hij binnen de kortste keren dood was).
Nee, ze hebben idd geen toekomst nee, maar laat ze dat lekker voor zichzelf uitmaken en als je ontzettend veel van je kind houdt zul je gewoon veel moeten slikken wat dat betreft en toch tot hem proberen door te dringen, maar dat is heel moeilijk bij dat soort kinderen. En als ze het niet aankunnen en hem toch willen helpen zorgen ze voor een kamer voor hem en blijven op hem letten.
Maar je gaat never nooit niet naar iets als Dr. Phil, dan ga je alle grenzen te boven. Zoiets kan gewoon niet
  maandag 16 augustus 2004 @ 21:13:03 #50
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21331780
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:45 schreef Electrical-Storm het volgende:

Maar los daarvan is het nog steeds een afgestudeerd man die niet voor niets zo hoog is opgeklommen. De primaire bedoeling van het programma is weliswaar zoveel mogelijk kijkcijfers halen (dat geef ik 100% toe), maar dat maakt de beste man nog geen kwakzalver die zoveel mogelijk stennis wil schoppen om het sensatieniveau wat op wil krikken (dat doet de regisseur wel door er zoveel mogelijk privebeelden doorheen te gooien).
Nou, nou, weet je dat wel heel zeker.

Laatst was er een aflevering over een gast die meer tijd had voor z'n mobiel dan voor z'n vrouw.
Hij was gewoon constant aan het bellen.

En wat is er dan leuker dan dat de telefoon dan afgaat in die aflevering
Die gast hem nog opneemt ook, en Dr. Phil daar dan lekker op kan ingaan.

Als je serieus met je beroep bezig bent maak je niet zulke beslissingen om met die mensen af te spreken dat je de telefoon laat afgaan, want normaliter zet je je foon uit of neem je niet eens mee naar zo'n show.
  maandag 16 augustus 2004 @ 21:18:00 #51
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_21331936
Ik vind het al vaag dat mensen als gast naar Dr Phil, Jerry Springer (slecht voorbeeld ), etc gaan. Lekker afgekraakt of voor lul gezet worden voor weet ik hoeveel tv kijkers. Dan ben je meteen gesprek van de dag op werk.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 16 augustus 2004 @ 21:34:47 #52
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21332444
In principe heeft de TS natuurlijk wel een klein beetje gelijk, Dr. Phil is gewoon een ranzig programma en Dr. Phil doet het ook niet uit liefdadigheid.

Maar uit m'n dak gaan uit medelijden met een junk die z'n omgeving terroriseert en dus door eigen toedoen in het programma komt (en daar wellicht nog iets positiefs aan over houdt), vind ik echt de omgekeerde wereld . Die gast mag uiteindelijk blij zijn dat er nog mensen zijn die om hem geven, ipv dat hij op straat geschopt wordt en z'n dagelijkse shotjes bij mekaar mag hoereren.
pi_21332710
Dr phil toont imo weinig respect voor degenen die "geholpen" moeten worden!
Sommige mensen mogen niet eens zeggen wat ze er zelf van vinden en al mogen ze dat wel kan je dr phil al meteen naar het puntje van zijn stoel zien kruipen als er iets gezegd word van wat hem niet aanstaat.
Verder luisterd hij dan maar half wat er gezegd word en gaat meteen zodra de persoon klaar is met praten inhakken en verdraaien van wat die persoon gezegd heeft.

Hij preekt net zo hard als de ouders... een psycholoog zou een persoon die ergens problemen mee heeft zelf moeten laten zoeken naar het antwoord. Maar phil zegt wat je moet doen?

En tot overmaat van ramp is zoonlief ook al begonnen met dat gezeur over hoe je moet leven (maar dan voor de jeugd.)

Ik moet hem niet!
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_21332826
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:34 schreef Lemmeb het volgende:
In principe heeft de TS natuurlijk wel een klein beetje gelijk, Dr. Phil is gewoon een ranzig programma en Dr. Phil doet het ook niet uit liefdadigheid.

Maar uit m'n dak gaan uit medelijden met een junk die z'n omgeving terroriseert en dus door eigen toedoen in het programma komt (en daar wellicht nog iets positiefs aan over houdt), vind ik echt de omgekeerde wereld . Die gast mag uiteindelijk blij zijn dat er nog mensen zijn die om hem geven, ipv dat hij op straat geschopt wordt en z'n dagelijkse shotjes bij mekaar mag hoereren.
Inbreuk op privacy noemen we dat
Hadden ze dat gozertje ook gewoon thuis op bed kunnen vastbinden en net zo lang laten liggen totdat hij clean was.
Dat mag ook niet.

Hij kan daarvoor makkelijk een aanklacht indienen aangezien hij 21 is (en in amerika veel mogelijk is)
  maandag 16 augustus 2004 @ 21:52:15 #55
95788 Electrical-Storm
pi_21332951
@ Lemmeb >> Dat is inderdaad mijn punt

En dat over "gevangenis, hoe laag kun je gaan", het is uiteraard niet aan de ouders of aan Dr Phil om te beslissen of iemand naar de gevangenis gaat. Hij is in het verleden aangehouden door de politie en uit één of andere test was naar voren gekomen dat hij van een bepaalde stof teveel in zijn bloed had. Dan ben je in Amerika strafbaar (terecht IMO als je door zo'n stof alles en iedereen kort en klein rost) en ga je de gevangenis in. Volgens mij had Dr Phil het voor elkaar gekregen om met justitie een afspraak te maken voor een alternatief > behandeling in een afkickkliniek.

En ik vind dat je enorm makkelijk praten hebt voor iemand die niet deel uitmaakt van zo'n gezin (Misschien is het verstandig om verder te praten als je zelf kinderen hebt ). Het is echt niet makkelijk om zomaar je zoon letterlijk kapot te zien gaan aan harddrugs, een beetje ouder grijpt instinctief in (en desnoods ontneem je daarbij iemand zijn vrijheid, ook al druist dat tegen de grondwet in). Uit huis zetten is in dit geval echt geen optie voor de familie, zo'n jongen krijgt het no way voor elkaar om zijn leven weer op de rails te krijgen zonder ingrijpende hulp. Je kunt als ouder simpelweg niet denken "Hmm die is dood, nouja gelukkig hebben we niet in strijd met de regels gehandeld dus het is niet onze schuld". Op dat soort momenten heb je scheit aan regels, laat staan normen en waarden. Ze gaan liever de gevangenis dan hun zoon te zien sterven, lijkt mij tenminste
pi_21333308
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:22 schreef Xante het volgende:

[..]

Ja, niet echt lief van hem

Dat er iets mis was met die jongen lijkt me duidelijk, hij zat er bij als een puber van 14.. Wat hem dus een gemakkelijke prooi maakt voor dr phil . En de ouders.. die konden er niets aan doen, want het waren de drugs

Het ergste is idd dat half amerika hem 'serieus' neemt.. Dan nog ophra kijken en op bush stemmen en je wordt sociaal geaccepteerd.. lekker makkelijk
Ashes to ashes
Dust to dust
Oil those brains
Before they rust.
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:22:44 #57
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21333996
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:44 schreef prupke het volgende:
Dr phil toont imo weinig respect voor degenen die "geholpen" moeten worden!
Sommige mensen mogen niet eens zeggen wat ze er zelf van vinden en al mogen ze dat wel kan je dr phil al meteen naar het puntje van zijn stoel zien kruipen als er iets gezegd word van wat hem niet aanstaat.
Verder luisterd hij dan maar half wat er gezegd word en gaat meteen zodra de persoon klaar is met praten inhakken en verdraaien van wat die persoon gezegd heeft.

Hij preekt net zo hard als de ouders... een psycholoog zou een persoon die ergens problemen mee heeft zelf moeten laten zoeken naar het antwoord. Maar phil zegt wat je moet doen?

En tot overmaat van ramp is zoonlief ook al begonnen met dat gezeur over hoe je moet leven (maar dan voor de jeugd.)

Ik moet hem niet!
Ik kan het niet beter zeggen

Dr. Phil is echt een superslecht voorbeeld voor de psychologie.

En toch zijn er nog mensen die alles voor zoete koek slikken. Die zijn al zo heerlijk lekker afgestompt door de maatschappij
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:27:29 #58
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_21334130
dr phil is kut

die mensen zitten ook echt op die stoel van: nou gaat ie iets vertellen waardoor ik geraakt ga worden en mn leven ga beteren.....als je dat al weet voor hij begint.....(verder geen uitleg) amerikanen zijn stom....
doet dingen zoals geen ander dat kan!
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:32:20 #59
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21334231
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:52 schreef Electrical-Storm het volgende:
@ Lemmeb >> Dat is inderdaad mijn punt

En dat over "gevangenis, hoe laag kun je gaan", het is uiteraard niet aan de ouders of aan Dr Phil om te beslissen of iemand naar de gevangenis gaat. Hij is in het verleden aangehouden door de politie en uit één of andere test was naar voren gekomen dat hij van een bepaalde stof teveel in zijn bloed had. Dan ben je in Amerika strafbaar (terecht IMO als je door zo'n stof alles en iedereen kort en klein rost) en ga je de gevangenis in. Volgens mij had Dr Phil het voor elkaar gekregen om met justitie een afspraak te maken voor een alternatief > behandeling in een afkickkliniek.
Die test was al wel een tijdje geleden dus had hij al lang in de bak moeten zitten als de politie hem wou hebben. Ik denk eerder dat het gewoon niet waar is of dat ze de cops hebben zitten pushen de zaak weer eens onder ogen te nemen.
Of dat ze natuurlijk gewoon het bedoelden in de zin van: als je dit niet doet kom je sowieso in jail, maar goed, nogmaals, heb dat niet letterlijk horen zeggen, kan er dus niet echt iets over zeggen.
quote:
En ik vind dat je enorm makkelijk praten hebt voor iemand die niet deel uitmaakt van zo'n gezin (Misschien is het verstandig om verder te praten als je zelf kinderen hebt ). Het is echt niet makkelijk om zomaar je zoon letterlijk kapot te zien gaan aan harddrugs, een beetje ouder grijpt instinctief in (en desnoods ontneem je daarbij iemand zijn vrijheid, ook al druist dat tegen de grondwet in). Uit huis zetten is in dit geval echt geen optie voor de familie, zo'n jongen krijgt het no way voor elkaar om zijn leven weer op de rails te krijgen zonder ingrijpende hulp. Je kunt als ouder simpelweg niet denken "Hmm die is dood, nouja gelukkig hebben we niet in strijd met de regels gehandeld dus het is niet onze schuld". Op dat soort momenten heb je scheit aan regels, laat staan normen en waarden. Ze gaan liever de gevangenis dan hun zoon te zien sterven, lijkt mij tenminste
Nee, tuurlijk denk je niet zo als ouder. Maar ten eerste kunnen ze ook eens naar zichzelf gaan kijken, want in hun manier van denken en opvoeden is waarschijnlijk ook iets fout gegaan. De basis voor alle problemen ligt in de opvoeding, daar ben ik heilig van overtuigd. En als ze ook nog eens kiezen om naar Phil te gaan hoef ik niet lang na te denken om te zeggen dat er idd een steekje los zit bij die ouders.

En natuurlijk wil je als ouder je kind de goede manier laten zien, maar kinderen zien dat soms niet. Of willen het niet zien.
En ja, hoe je ze dan zover krijgt is een groot probleem. Moet je dreigen, straffen, slaan, naar Dr. Phil gaan, of jezelf overstijgen en al de problemen waar je zoon voor zorgt op een of andere manier naast je neer te leggen en als ouder daar een weg in vinden. En op de momenten dat je zoon je nodig hebt er voor hem zijn, en op andere momenten, goeie momenten er over praten met hem, en nog een keer, en nog een keer, en nog een keer etc etc etc, totdat de jongen zelf in gaat zien dat het goed fout met hem zit en hij zelf zegt hulp nodig te hebben?
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:33:10 #60
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21334252
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 22:27 schreef dingendoener het volgende:
dr phil is kut

die mensen zitten ook echt op die stoel van: nou gaat ie iets vertellen waardoor ik geraakt ga worden en mn leven ga beteren.....als je dat al weet voor hij begint.....(verder geen uitleg) amerikanen zijn stom....
En Nederlanders die hierin geloven ook!
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:38:54 #61
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21334415
'Dr.' Phil is gewoon erg goed in twee dingen:
1) Mensen die zich aanstellen een ongelofelijke schop onder hun hol geven
2) Z'n zakken vullen

Niks mis mee, lijkt me
pi_21334564
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 22:32 schreef Hare het volgende:
En op de momenten dat je zoon je nodig hebt er voor hem zijn, en op andere momenten, goeie momenten er over praten met hem, en nog een keer, en nog een keer, en nog een keer etc etc etc, totdat de jongen zelf in gaat zien dat het goed fout met hem zit en hij zelf zegt hulp nodig te hebben?
Je hebt de module 'verslaving' nog niet gevolgd zeker?

Ik ben het volledig eens met de replies van Electrical-Storm, scheelt veel type-werk.

En over Dr.Phill, tja, het is een commercieel programma, hij is nogal zelfingenomen, hij hoort zich zelf graag praten, maar....
Hij legt toch wel erg vaak de vinger op de zere plek.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_21334589
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 22:38 schreef Lemmeb het volgende:
'Dr.' Phil is gewoon erg goed in twee dingen:
1) Mensen die zich aanstellen een ongelofelijke schop onder hun hol geven
2) Z'n zakken vullen

Niks mis mee, lijkt me
Nou, ik vind dat je hem dan echt tekort doet.
Hij legt in vlotte stappen hele psychologische patronen bloot.
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:06:12 #64
78498 classpc
I don't like change
pi_21335160
Die aflevering is nu weer bezig op Yorin zie ik
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_21335352
ja man, geweldige aflevering.

dr phil is wel goed op zicht, maar als je niet in een tv-programma wil
moet je eigenlijk iemand niet dwingen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:15:16 #66
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21335421
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 22:45 schreef Moonah het volgende:
Nou, ik vind dat je hem dan echt tekort doet.
Hij legt in vlotte stappen hele psychologische patronen bloot.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben van dat 'blootleggen van die psychologische patronen' zoals Dr. Phil dat doet. De meeste analyses waar Dr. Phil in z'n uitzendingen mee aankomt, zou ik zelf precies zo brengen. En dat doe ik ook regelmatig bij m'n vrienden, is gewoon een kwestie van een gezonde dosis nuchterheid en inlevingsvermogen en het vermogen om een probleem op de juiste afstand te bekijken.

Als je daar nou jaren psychologie voor moet studeren, dan houdt die studie imo maar erg weinig in.
pi_21335484
die 17 jarige cheerleaderzus van die kutgast zou ik wel willen nemen zeg. wat een lekker ding.
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:19:10 #68
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21335540
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:17 schreef mighty_myte het volgende:
die 17 jarige cheerleaderzus van die kutgast zou ik wel willen nemen zeg. wat een lekker ding.
sow fuk zeker wat een lekker wijf
pi_21335842
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:15 schreef Lemmeb het volgende:
De meeste analyses waar Dr. Phil in z'n uitzendingen mee aankomt, zou ik zelf precies zo brengen. En dat doe ik ook regelmatig bij m'n vrienden, is gewoon een kwestie van een gezonde dosis nuchterheid en inlevingsvermogen en het vermogen om een probleem op de juiste afstand te bekijken.

Als je daar nou jaren psychologie voor moet studeren, dan houdt die studie imo maar erg weinig in.
Ik ben zelf ook erg goed in luisteren, analyseren en vingers op zere plekken leggen , maar ik vergelijk mezelf toch echt niet met Dr. Phill.
Hij beheerst toch wel wat meer hoor, dan je zo een-twee-drie zou zeggen. Bv manier van dingen zeggen, al dan niet confronterend, subtiel, manipulatief, overredend. Die man beheerst zijn gesprekstechnieken erg goed. En natuurlijk is het makkelijk om te zeggen "Dat zou ik ook kunnen" als je het hem ziet doen. Maar als dat echt zo zou zijn, dan snap ik niet waarom jij geen psych bent geworden...
pi_21335871
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:28 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook erg goed in luisteren, analyseren en vingers op zere plekken leggen , maar ik vergelijk mezelf toch echt niet met Dr. Phill.
Hij beheerst toch wel wat meer hoor, dan je zo een-twee-drie zou zeggen. Bv manier van dingen zeggen, al dan niet confronterend, subtiel, manipulatief, overredend. Die man beheerst zijn gesprekstechnieken erg goed. En natuurlijk is het makkelijk om te zeggen "Dat zou ik ook kunnen" als je het hem ziet doen. Maar als dat echt zo zou zijn, dan snap ik niet waarom jij geen psych bent geworden...
idd, hij weet echt wel wat hij doet.
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:34:49 #71
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21336011
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:28 schreef Moonah het volgende:
Ach ik heb nog meer kwaliteiten en je kiest op een gegeven moment ergens voor heh.
pi_21336067
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ach ik heb nog meer kwaliteiten en je kiest op een gegeven moment ergens voor heh.
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:44:32 #73
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_21336264
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:36 schreef Moonah het volgende:

Afijn ik zit nu dat programma te kijken en die gast is echt heel diep gezonken. Eigenlijk best knap van die ouders dat ze nog bereid zijn om dit allemaal overhoop te halen, menig ouder had er de brui aan gegeven. Het is tenslotte ook hun eigen privacy en reputatie die ze ervoor opgeven.
  † In Memoriam † dinsdag 17 augustus 2004 @ 00:03:09 #74
88815 The_Emotion
98.3
pi_21336762
Ik kijk uit principe niet naar Dr. Phil.
Dr. Phil manipuleert er flink op los, en met het labiele uitschot mensen die in de show komen, gaat dat makkelijk.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 00:06:07 #75
56483 wingerd
p l a s t i c f a c e
pi_21336852
Ik vind Dr. Phil wel okee eigenlijk...

Wat zou YORIN anders moeten uitzenden? De Cosbyshow? Herhalingen van de pin-upclub?
De slaap van de Rede brengt Monsters voort.
Welterusten.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 00:15:55 #76
92039 A.J.
His Royal Dudeness
pi_21337120
quote:
Wat een lul zeg, echt niet normaal, ik heb niet vaak dat ik me echt irriteer tot in de mate dat ik iemand helemaal verrot zou kunnen trappen, maar bij hem zou het wel lukken.

Die vent is echt de grootste eikel die er rondloopt.

Vandaag zijn er daar een zoon met zijn ouders en die ouders hebben problemen met hun zoon. Verkeerd gedrag en volgens hun gebruikt hij drugs. Alles lukt het ze niet een oplossing ervoor te verzinnen dus gaan ze maar naar Dr. Phil.

Hebben ze die zoon met een smoes de studio ingelokt en krijgt ie daar prive video's te zien die met verborgen camera zijn opgenomen
Zijn ouders vertellen allemaal prive-dingen over die zoon op tv, die jongen zegt een paar keer dat ie het niet leuk vind, laat het merken, zegt dat dat prive is, maar ze gaan gewoon lekker door, onder aanmoediging van Phil, de hufter!!
Die vader verteld dat ie een keer de kluis van zijn zoon heeft opengebroken en daarin allerlei drugs vond en had er zelfs een foto van gemaakt, hoppa, ook die ff op nationale tv en Dr. Phil vind het allemaal prachtig.
Die vent is godverdomme psycholoog, die moet godverdomme weten dat dat helemaa niet mag, en dat kinderen (die gast was 21) dingen die ze voor zichzelf willen houden voor zichzelf willen houden. Die zoon wordt zo helemaal de grond ingetrapt, voor nationaal en internationaal publiek.

Lijkt me niet dat dat de oplossing voor het probleem zou kunnen zijn. Maar nee hoor, volgens onze Phil wel, ook al zegt die jongen duidelijk dat ie geen zin heeft in de manier waarop alles nu wordt gedaan, begint Phil hem ff uit te maken voor leugenaar en hem te vertellen dat hij wel geholpen wilt worden, dat hij wel problemen heeft en weet ik veel wat al niet meer.

Hoe gestoord kan je bezig zijn als psycholoog. Een beetje op je client lopen inpraten, hem klein maken, je macht tonen, hem woorden in de mond leggen, hem voor bepaalde dingen uitmaken.

Dat kan echt niet, is helemaal de grootste onkunde ever, hij zet het hele vak van psychologie te kakken. Vieze, vuile, kuthufter!!

Maar het ergste vind ik het gewoon voor die zoon, dat ie moet leven met zulke ouders, ik zou godallejezus ook aan de drugs gaan om de gestoordheid van die ouders te ontvluchten. En dan krijgt ie ook nog eens ff de volle laag op tv, waar iedereen het kan zien, die jongen kan niet meer normaal over straat, maar zijn ouders zijn iig blij. Wie is er nou gestoord? Wie heeft er nou hulp nodig??

Die ouders ja, maar niemand die het ziet, ook Dr. Phil niet, onze allesweter

rot toch op man, je hebt er duidelijk niks van begrepen.

- Dr.Phill heeft duidelijk tegen die mensen gezegd dat die camera er hing.

- Die jongen was helemaal door drugs bezet(wat Phill al duidelijk zei)

- Die ouders, dat waren doodgewone ouders die bezorgd waren om hun kind

- Als je echt meent dat je ook aan de drugs zou gaan om "de gestoorheid" van die ouders te
onvluchten, dan heb je zelf ook hulp nodig

- Het is een show ja! Natuurlijk willen die mensen hun problemen niet op nationale tv. Maar ja als ze denken dat alleen Dr.Phill ze kan helpen moeten ze daarmee instemmen, want ze kiezen liever voor hun zoon dan mischien hun verdere prive leven.

tenslotte: wie er hulp nodig heeft?

die jongen die duidelijk niet wist wat hij aan het doen was en ik denk jij ook wel
The Dude: Nobody calls me Lebowski. You got the wrong guy. I'm the Dude, man.
pi_21337575
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 00:03 schreef Remqo het volgende:
Ik kijk uit principe niet meer naar Dr. Phil.
Dr. Phil manipuleert er flink op los, en met het labiele uitschot mensen die in de show komen, gaat dat makkelijk.
Ashes to ashes
Dust to dust
Oil those brains
Before they rust.
pi_21338065
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_21342250
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:26 schreef Angeles het volgende:
Hee, ik zat me net te bedenken dat ik Dr. Phil had willen kijken, maar dat ik het was vergeten, bedankt voor deze samenvatting!

Ik vind Dr. Phil soms best zinnige dingen zeggen, maar ik vind hem ook wel heel erg stellig, alsof hij altijd precies weet wat goed is en wat niet. Maar ja, veel instabiele mensen hebben behoefte aan iemand die een houding heeft van 'zo moet het en niet anders', als houvast.

Ik vind dat alles er ook wel een beetje op gericht is hoe geweldig hij wel niet is. Laatst een aflevering over een meisje van vijftien dat een baby kreeg, op zich deed hij heel erg veel voor die mensen en dat was allemaal goed, maar aan de andere kant wel weer die hele cameraploeg erbij terwijl dat meisje lag te bevallen, kom op zeg, een beetje privacy mag toch wel. Ik vind het dan altijd een heel eng nasmaakje hebben, alsof alles wat hij doet eigenlijk een soort 'kijk hoe goed ik ben' is.
wat ik dan nog het ergste vond was dat die andere dochter juist naar hem was gekomen omdat zij helemaal geen aandacht kreeg,
omdat zij juist altijd op de laatste plaats kwam enzo,

ging weer alles juist om die zus

en ja dr Phill is een eikel
pi_21344478
Ik vind het programma ook niks, maar die gast is wel enorm scherp als psycholoog zeg maar. Hij doorziet alles en heeft vaak echtwel opmerkingen waarvan ik denk "hmmm ja inderdaad". Is ook geen vent om mee in discussie te gaan ben ik bang. Dat verlies je geheid.

Ik kan er wel om lachen eerlijk gezegd. Typisch Amerikaans programma natuurlijk. Daarnaast; niemand verplicht die zoon (OP) om te blijven zitten natuurlijk. Als hij wegloopt wordt het programma echt niet uitgezonden.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:47:12 #81
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_21345015
Ach, het is maar waar je je druk om maakt. Het wel lullig voor die zoon mja.
American_Nightmare heeft wel gelijk: niemand kan hem dwingen om te blijven zitten.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_21345061
Ik ben echt benieuwd wat er nou van die jongen is gekomen....

Zou er een vervolg op zijn?
Wil je mijn toekomstige ex zijn?
pi_21345698
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:56 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Niet zeiken over Dr.Phil
Dr.Phil is leuk
Yeah, coole gozer.

Je kon echt zien dat hij (vlak voor het einde) het liefst die jongen z'n kop van z'n romp wou trekken. Maar dat mag Dr Phil jammer genoeg niet. Wat een kinderachtig gedrag van iemand die 21 is.
----
pi_21345734
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 13:16 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Wat een kinderachtig gedrag van iemand die 21 is.
dat kan je wel zeggen ja...don't speak to me....speak to him... FOUT Ik snap ook niet dat die ouders zulk gedrag toelaten
pi_21346076
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:49 schreef Miss-S het volgende:
Ik ben echt benieuwd wat er nou van die jongen is gekomen....

Zou er een vervolg op zijn?
Hier is het vervolg...

Uiteindelijk is de jongen van zijn verslaving af, en is hij dankbaar voor wat zijn ouders gedaan hebben.

Ik denk dat voor diegene die de HELE aflevering heeft gezien, het wel duidelijk was dat deze confrontatie uiteindelijk goed gewerkt heeft.

Dr. Phil gebruikte een speciale techniek om de jongen min of meer voor het blok te zetten. Van tevoren legde hij duidelijk uit hoe de techniek toegepast zou worden, en wat de reactie zou zijn van de jongen. Uiteindelijk kon de jongen kiezen: OF naar de gevangenis, OF naar een kliniek. Dat de jongen zich in een slachtofferrol zou plaatsen, zei Dr Phil ook vantevoren.

Dr Phil
If it's not tied down, it's a cat toy.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 13:35:24 #86
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21346083
ik kots op drugs gebruikers die zelfs van hun eigen ouders stelen.

vieze junks.

Dr. Phil pakt ze AAN!. Dr. Phil is goed bezig!
Die loser was trouwens met proefverlof en MOEST terug de bajes in omdat ie ALWEER was betrapt tijdens een drugstest (misschien heel gek maar in de VS mag je GEEN drugs gebruiken als je met proefverlof bent)
Die ouders probeerden dat KUTJONG te redden, voordat ie in de bajes door Jan en Alleman van achteren bezocht wordt.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 15:27:10 #87
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_21348540
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:09 schreef Hare het volgende:

Nee, ze hebben idd geen toekomst nee, maar laat ze dat lekker voor zichzelf uitmaken en als je ontzettend veel van je kind houdt zul je gewoon veel moeten slikken wat dat betreft en toch tot hem proberen door te dringen, maar dat is heel moeilijk bij dat soort kinderen. En als ze het niet aankunnen en hem toch willen helpen zorgen ze voor een kamer voor hem en blijven op hem letten.
Maar je gaat never nooit niet naar iets als Dr. Phil, dan ga je alle grenzen te boven. Zoiets kan gewoon niet
Hare, ik was het al niet helemaal met je eens maar na bovenstaand stuk moet ik toch echt reageren.

"laten ze dat lekker voor zichzelf uitmaken" Als je verslaafd bent heeft dat natuurlijk totaal geen invloed op je beoordelingvermogen.

"en als je ontzettend veel van je kind houdt zul je gewoon veel moeten slikken wat dat betreft en toch tot hem proberen door te dringen, maar dat is heel moeilijk bij dat soort kinderen." Als je ontzettend veel van je kind houd doe je ALLES maar dan ook ALLES om hem te redden. En ze hadden al heel veel gedaan om hem te helpen.

"En als ze het niet aankunnen en hem toch willen helpen zorgen ze voor een kamer voor hem en blijven op hem letten." En dan heeft hij een kamer woont thuis, ligt tot 2 uur in zijn bed 's middags is hele dagen en nachten weg en die ouders maar hopen dat hij niet ergens in een steeg dood ligt door een over dosis. Je kan toch niet dag en nacht op iemand letten. Helemaal niet als hij 21 is.
Bovendien heb jij ook zijn gedrag gezien op die video beelden (waarvan ook hij wist dat ze er waren) die hele familie gaat er aan onderdoor op deze manier.

Ik ben er geen voorstander van om je prive problemen maar op internationale tv te bespreken maar denk je ook niet dat die ouders ten einde raad zijn en dit als laatste redmiddel zien.

En ik durft te wedden dat als het jou kind zou zijn en je zou de keuze hebben tussen het hele zaakje besprekken en oplossen op tv OF vroeg of laat het bericht krijgen dat je zoon is overleden ook jij voor dr phil zou kiezen. (Er vanuit gaande dat alle andere manieren van hulp geen effect hebben gehad.)

Je moet misschien eens het boek "de moeder van David S." lezen. Dat is gebaseerd op een waar gebeurt verhaal. Het geeft een goed beeld over de problemen en de wanhoop dat een verslaafd kind met zich meebrengt.
fair fight.... I'll take survival over chivalry any day !
pi_21348557
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 13:35 schreef DroekesTijger het volgende:

[..]

Hier is het vervolg...
And they live happily ever after.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 16:16:58 #89
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21349739
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:27 schreef red-dragon het volgende:

[..]

Je moet misschien eens het boek "de moeder van David S." lezen. Dat is gebaseerd op een waar gebeurt verhaal. Het geeft een goed beeld over de problemen en de wanhoop dat een verslaafd kind met zich meebrengt.
Maar vraag je je dan ook af hoe dat kind aan de drugs raakt?

Lees daar misschien maar eens het boek, liegen om te leven van Danie Goleman of Op weg naar je ware zelf van Jean Jenson.

Verder is het allemaal natuurlijk heel fijn dat alles weer goed is nu, en ik heb ook nooit gezegt dat behandeling geen oplossing is, maar ik keur de manier af waarop het gedaan wordt.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 17:14:17 #90
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_21351222
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 16:16 schreef Hare het volgende:

[..]

Maar vraag je je dan ook af hoe dat kind aan de drugs raakt?

Lees daar misschien maar eens het boek, liegen om te leven van Danie Goleman of Op weg naar je ware zelf van Jean Jenson.

Verder is het allemaal natuurlijk heel fijn dat alles weer goed is nu, en ik heb ook nooit gezegt dat behandeling geen oplossing is, maar ik keur de manier af waarop het gedaan wordt.
Voor zover ik me kan herrineren heeft de jongen in het boek van Ivonne Keuls geen slechte opvoeding gehad.

Een goed opvoeding is zeker geen garantie. Het heeft zeker wel invloed maar ook kinderen die goed zijn opgevoed kunnen foute vrienden krijgen en steeds verder wegzakken. (dit geld niet alleen voor drugs maar ook bv bij prostitutie)
fair fight.... I'll take survival over chivalry any day !
pi_21351701
Boek : het onkruid en de bloem

dagboek van een verslaafd meisje (komt door een feestje in aanraking met drugs)
Meisje haalt goede punten enz geweldige ouders maar ja
pi_21365540
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:13 schreef Hare het volgende:

[..]

Laatst was er een aflevering over een gast die meer tijd had voor z'n mobiel dan voor z'n vrouw.
Hij was gewoon constant aan het bellen.

En wat is er dan leuker dan dat de telefoon dan afgaat in die aflevering
Die gast hem nog opneemt ook, en Dr. Phil daar dan lekker op kan ingaan.
Ja en dat is nou precies wat het verschil is tussen realiteit en een televisieshow.
Dr. Phil maakt een televisieshow met elementen uit of gebaseerd op de realiteit. Hoe jij daar naar kijkt is natuurlijk jou 'pakkie an'. Er zijn zat mensen die realiseren dat de realiteit in dit soort shows 'geregisseerd' wordt, maar pikken wel de goede adviezen eruit die er over het onderwerp gegeven worden. Ik vind het persoonlijk erg makkelijk om Dr.Phil af te zeiken.

En wat die jongen van afgelopen maandag betreft, dat was natuurlijk gewoon een zak, wiens enige toekomst een kistje in de grond was. Als op deze manier wordt getoond dat drugs je leven kapot (kunnen) maken, heb ik daar geen problemen mee.
pi_21373930
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:03 schreef MlleBlakeney het volgende:

[..]

En wat die jongen van afgelopen maandag betreft, dat was natuurlijk gewoon een zak, wiens enige toekomst een kistje in de grond was. Als op deze manier wordt getoond dat drugs je leven kapot (kunnen) maken, heb ik daar geen problemen mee.
Ik had het niet beter kunnen zeggen!
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:52:18 #94
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_21374218
quote:

De hele familie (vrolijke Frans dus ook) wist van de aanwezigheid van de camera's af.
Oh
  Eindredactie Games woensdag 18 augustus 2004 @ 16:26:39 #95
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_21375274
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:33 schreef Samson het volgende:

[..]

Je problemen bespreken bij een supercommercieel concept op nationale televisie lijkt me nou niet echt een oplossing Dit lijken mij zaken waar je prive veel beter uit kunt komen dan op tv, alleen al de hele vertrouwensbreuk die je zo met je zoon bewerkstelligt krijg je volgens mij nooit meer goed
gelukkig iemand die nog gelooft in de normale hulpverlening, vooral die van nederland, waar je maar 5 maanden hoeft te w8en en klauwen met geld kost en waarschijnlijk ook niet helpt bij dit soort koters
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_21457832
Die gozer hadden ze gewoon met zijn reet op straat moeten trappen wat een eikel. Als hij het allemaal zo goed weet en zogenaamd niet verslaafd is dan zoekt hij het toch lekker zelf uit. Ik vind het goed dat ze dit op tv laten zien dan kunnen alle verslaafde idioten zien hoe belachelijk ze eigenlijk zijn. Sorry ik kan geen medelijden met hem hebben.
pi_21458255
Phil ROXX ik leer veel van em !

Dr Phil
Ik doe hier niet aan mee.
  zondag 22 augustus 2004 @ 10:14:24 #98
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21460372
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 01:23 schreef Off-ShoRe het volgende:
Phil ROXX ik leer veel van em !

Dr Phil
Dat meen je toch niet of wel? Zelfs aan de uitzendingen waar ik me niet aan irriteer leer ik echt niks, alles wat ie zegt is gewoon zo ontzettend logisch.

Een beetje nadenken geeft je echt wel hetzelfde antwoord hoor. Zonder Phil
pi_21461097
Waarom kijk je er naar als het je zo mateloos irriteert? Ook niet echt snugger of wel?
  zondag 22 augustus 2004 @ 11:28:50 #100
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21461140
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 11:24 schreef Kaatje1977 het volgende:
Waarom kijk je er naar als het je zo mateloos irriteert? Ook niet echt snugger of wel?
Soms is het lekker om je je ff lekker te kunnen irriteren
  zondag 22 augustus 2004 @ 11:45:23 #101
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21461382
In de Groene Amsterdammer van 24 mei 2003 stond een aardig stuk over Dr.Phil van Solange Leibovici
quote:
Redder van de onzekere middenklasse

Hollywood is altijd dol geweest op psychiaters, psychologen en psychoanalytici, maar gaf van die beroepen vaak een negatief beeld. Vooral de shrink werd het mikpunt in deze haat-liefderelatie: hoewel hij soms werd voorgesteld als een minzaam luisterende, empathische wijze man of vrouw, werd hij ook regelmatig neergezet als dominante narcist, onbevredigde neuroticus of moordende psychopaat. De televisie daarentegen ontdekte snel het kijkcijferpotentieel van zelfhulpprogramma’s en concentreerde zich op de positieve kwaliteiten van de therapeut, die na de arts, de detective en de advocaat een gewilde persoonlijkheid werd, in fictie zowel als in talkshows. Diverse psychologen en psychoanalytici zijn in de loop der jaren met wisselend succes gelanceerd. Zij worden tegenwoordig human behaviour expert of life strategist genoemd. In een tijd die door zelfontplooiing en eigen geluk geobsedeerd is geraakt, bieden zij een alternatief voor falende antidepressiva: de tv-therapie.

Dr. Ruth, de kittige oude dame die de meest perverse seksuele issues besprak met het onschuldige gemak van iemand die tuinadviezen geeft, was jarenlang de ster van de zelfhulpshows. Haar zware Duitse accent gaf haar woorden een freudiaans tintje dat haar geloofwaardigheid bij haar publiek versterkte. En nu is er dr. Phil, wiens shows ook in Nederland worden uitgezonden. Dr. Ruth was minuscuul, Europees en joods, dr. Phil is groot, atletisch gebouwd en een zuiver product van de Amerikaanse samenleving.

Toen Oprah Winfrey in 1996 door de plaatselijke vleesindustrie werd beschuldigd van laster en een beroep deed op zijn adviesbureau, viel zij als een blok voor deze lange glimlachende man, die met zijn no-nonsense houding en vertrouwenwekkende uitstraling geboren leek om televisie te maken. Voortaan trad dr. Phil regelmatig op in haar shows en gaf hij adviezen over Amerika’s meest besproken problemen: liefde, geld, huwelijk, ontrouw, kinderen en overgewicht. Zijn lijfspreuk Get real, get smart and do something sloeg in als een bom en dr. Phil werd uitgeroepen tot redder van een tegelijk zelfbewuste en onzekere, naar geluk hunkerende middenklasse. Na een paar jaar begon dr. Phil voor zichzelf: de nieuwe megaster van de massale gedragstherapie was geboren.

Phillip C. Mc Graw groeide op in Oklahoma en Texas en volgde de opleiding psychologie aan de University of North Texas dankzij een football scholarship. De psychologie zit de familie duidelijk in de genen, want dr. Phil deelde zijn praktijk met zijn vader en zijn zoon Jay is in zijn voetsporen getreden; hij schrijft hetzelfde soort zelfhulpboeken maar dan voor tieners. Dr. Phil bleek gauw weinig geduld voor het therapeutische métier te kunnen opbrengen. Hij werd medeoprichter van Courtroom Sciences Inc., een uiterst succesvol adviesbureau dat zich specialiseert in gedragsanalyse, het samenstellen van jury’s, arbitrage en mediation.

Dr. Phil is de beste illustratie voor het succes van zijn methode: hij is al 26 jaar gelukkig getrouwd met dezelfde gelukkige vrouw en heeft twee gelukkige zonen, Jay van 23 en Jordan van 16. Hij liet als compensatie voor zijn steeds kaler wordende hoofd een forse snor groeien, wat hem in de ogen van zijn vrouwelijke fans iets stoers en mannelijks geeft. Naast zijn show en de vele motivational seminars die hij door het hele land geeft, staat hij aan het hoofd van een miljoenenbedrijf, dat afgezien van dr. Phil-boeken ook allerlei prullaria aan de man brengt: T-shirts, «100 % white cotton with silver and black logo», boxershorts en nachthemden, fotolijstjes, dagboeken, sleutelringen, baseballpetjes en koffiemokken die allemaal het opschrift I love dr. Phil dragen. Zo kan hij in alle kamers van het huis vertegenwoordigd zijn.

Dr. Phils bestsellers dragen duidelijk het stempel van zijn motto: stop talking and do something. Zij gaan over Self Matters, Life Strategies en Relationship Rescue, met bijbehorende werkboeken en cd’s. De goede dokter zet zich duidelijk af tegen het langdurig praten in psychoanalytisch gekleurde therapieën. Zijn methode is een mengelmoes van gedrags- en cognitieve therapie, communicatietechnieken, stressmanagement en egopsychologie. Hij zegt waar het op staat (de tell-it-like-it-is-stijl) en deinst er niet voor terug hard op te treden. Hij breekt af om weer op te bouwen en omringd door huilende gasten blijft hij zijn positieve boodschap herhalen: je bent verantwoordelijk voor je eigen leven, jij alleen kunt ervoor zorgen dat je gelukkig en succesvol wordt, ik wijs je slechts op wat je niet goed doet: «I didn’t fix anything!»

Dr. Phil heeft aardige trucs, zoals de veel te grote stoelen waar zijn gasten tot kinderdimensies worden gereduceerd terwijl zijn lange lijf er precies in lijkt te passen. Maar hij is slim en professioneel, geen zweverige New Age-goeroe of zwakbegaafde oplichter à la Ratelband. Het probleem is alleen dat hij observeert om vervolgens vooral zelf aan het woord te blijven, en dat het moeilijk is om hem tegen te spreken. Zijn woorden hebben een enorme impact en werken bijna hypnotisch. Kijkers identificeren zich met de gasten en laten via drphil.com weten dat zij zich in dezelfde problemen herkennen. Ook zij zien ineens hun fouten in en beloven beterschap. Maar werkt zijn nuts and bolts-methode werkelijk? Bekend is dat hypnose geen langdurige werking heeft. Dr. Phil doet wel iets aan follow-up, maar dan gaat het meestal om degenen die het goed zijn blijven doen met behulp van zijn boeken. De echte losers krijgen we niet te zien. Daarbij gaat het ook bij dr. Phils tv-patiënten om ingewikkelde complexen van factoren die bij ieder mens anders zijn en waarvoor geen kant en klare oplossingen bestaan.

Dr. Phil is in alle opzichten de tegenhanger van Jerry Springer, maar beiden vullen elkaar als typisch Amerikaanse fenomenen perfect aan. Bij Jerry komen dezelfde kwesties op tafel (seks, geld, verraad en obesitas), maar dan in sterke mate geperverteerd en op volkse wijze gedramatiseerd. Bij Jerry wordt gelachen en geschreeuwd. Freaks, drag queens, incestplegers, mensen die vierhonderd kilo wegen en Ku Klux Klan-leden gaan met elkaar en andere gasten op de vuist, want ook de extremen en randfiguren van de samenleving hebben recht op hun vijftien minuten roem. Daar hangt een anarchistische, explosieve sfeer, terwijl bij dr. Phil de respectabiliteit en goede zeden overheersen. Jerry’s gasten hebben niets aan therapie, ze zijn niet te genezen en moeten genoegen nemen met een enkele moralistische opmerking aan het einde. Dr. Phil daarentegen is de politiek correcte pedagoog die nette mensen leert om van zichzelf te houden en de ander te respecteren. Jerry staat voor de wildheid en het gebrek aan goede manieren bij het volk, dr. Phil voor de zelfbeheersing en fatsoenlijke kleinburgerlijkheid van de verkondigers van morele waarden. Jerry encanailleert zich met een losgeslagen onderklasse, dr. Phil legt de pijn van de middenklasse bloot en leert haar het leven aan te kunnen. De Jerry Springer Show is een kleurrijke middeleeuwse farce, Dr. Phil ingetogen burgerlijk drama.

Ik moet hem niet omdat ik hem enkele keren via geregisseerde drama's abolute preken heb horen afsteken. Ik word dan recalcitrant ten opzichte van het als absoluut waar verkondigde en haar verkondiger. Mij ligt dergelijk massavermaak dan ook niet. Dan vind ik de EO-serie In voor- en tegenspoed een stuk beter.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  † In Memoriam † zondag 22 augustus 2004 @ 11:45:59 #102
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_21461393
Ik kijk geen dr. Phil.
Dr. Bill
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_21461647
Ik heb die uitzending ook gezien en wat ik zag waren 2 erg verdrietige ouders die erg bezorgd waren om hun zoon en hem bekans smeekten om hulp te zoeken. En ik zag een zoon die ongeinteresseerd onderuit gezakt zat en een grote bek van hier tot Tokio had tegen z'n ouders en Phil.
Ookal zou hij onder valse voorwendselen naar de studio gelokt zijn dan nog had beleefd kunnen zeggen daar niet gediend te zijn en er niet aan mee wilde werken. Maar dit was een kind van 5 jaar dat lekker dwars niet mee zat te werken. Die jongen besefte zelf niet wat drugs met hem doen en hoe dringend hij hulp nodig had, gelukkig zagen zijn ouders dat wel en Phil ook.
Wees juist blij dat er mensen zich bekommeren om elkaar en elkaar willen helpen. Soms moet je even door de shit heengehaald worden om wakker geschud te worden. Alleen maar lief en aardig praten helpt niet altijd, soms moet je zeggen waar het op staat en iemand een ultimatum stellen, want die jongen kwetste zijn ouders en broer en zusje enorm en daar moet hij nu de verantwoordelijkheid voor nemen.
Bovendien vind ik TS voor een aankomend psycholoog zich nou niet echt correct uitdrukken, ik zou ook maar eens colleges gaan volgen als ik jou was; kun je een hoop van leren.
pi_21461766
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 10:14 schreef Hare het volgende:

[..]

Dat meen je toch niet of wel? Zelfs aan de uitzendingen waar ik me niet aan irriteer leer ik echt niks, alles wat ie zegt is gewoon zo ontzettend logisch.

Een beetje nadenken geeft je echt wel hetzelfde antwoord hoor. Zonder Phil
da's echt onzin. dat lijkt alleen zo omdat een psycholoog dingen bij mensen losmaakt die ze al weten; het moet gewoon naar boven gebracht worden. Probeer zelf maar eens iemand te helpen zoals hij dat doet, je zult zien dat het best tegenvalt
Ik doe hier niet aan mee.
pi_21461996
Ik vond het een hele goede uitzending. Ook die uitzendingen over dat zwangere meisje van 15 vind ik erg goed. Je moet ook niet vergeten dat er veel meer achter zit dan wat je op tv ziet. Vantevoren hebben de mensen al gesprekken gehad, en ook achteraf worden ze nog gesteund. Oké, je komt op tv, maar die mensen geven zichzelf op, en krijgen wel individuele hulp, gratis en voor niks.
  zondag 22 augustus 2004 @ 13:07:29 #106
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21462744
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:26 schreef Toeps het volgende:
Ik vond het een hele goede uitzending. Ook die uitzendingen over dat zwangere meisje van 15 vind ik erg goed. Je moet ook niet vergeten dat er veel meer achter zit dan wat je op tv ziet. Vantevoren hebben de mensen al gesprekken gehad, en ook achteraf worden ze nog gesteund. Oké, je komt op tv, maar die mensen geven zichzelf op, en krijgen wel individuele hulp, gratis en voor niks.
Ze geven zich op als beeldmateriaal voor Dr. Phil's broodwinning. Zo gratis is het dus niet. De kostprijs is immers internationale bekendheid als Dr. Phil case in een scorende serie emo-tv. Het staat mensennatuurlijk vrij omzichzelf als case te laten neerzetten en zich publiek te laten bepreken. Zo vindt de aloude biechtstoel haar moderne vervanger via het eenoog dat elke huiskamer zou kunnen bereiken. Vroeger was dergelijke opvang en hulp een roeping van de hulpverlener, tegenwoordig levert het door middel van leedexploitatie commerciële TV en geld op.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_21477323
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:09 schreef Off-ShoRe het volgende:

[..]

da's echt onzin. dat lijkt alleen zo omdat een psycholoog dingen bij mensen losmaakt die ze al weten; het moet gewoon naar boven gebracht worden. Probeer zelf maar eens iemand te helpen zoals hij dat doet, je zult zien dat het best tegenvalt
Sommige mensen kunnen anderen helpen door ze juist niet voor LUL te zetten of hun ZIN door te draven! Maar door te luisteren

Die dr P geilt gewoon op macht imo. Dus hij zou zelf eens een psych moeten opzoeken.
pi_21477370
Hij kan gewoon goed verwoorden wat eigenlijk zo simpel is en iedereen al weet.
Hij is geen psych.. tis een showman.
Een goede psych zou uberhaupt al geen show hebben en mensen voor de hele wereld laten praten.
Neemt niet weg dat sommige dingen wel kloppen, en dat hij vast mensen helpt.
Op sommige vlakken is hij te opdringend qua wat een ander zou moeten doen.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  maandag 23 augustus 2004 @ 03:28:31 #109
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_21478872
quote:
Hij is gewoon eerlijk, dat kun je van veel anderen niet zeggen
Asjemenou
pi_21483299
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 00:51 schreef Brennie het volgende:

Een goede psych zou uberhaupt al geen show hebben en mensen voor de hele wereld laten praten.
Waarom zou een goede psych dat niet doen? Dat moet hij toch zelf weten?
Ik vind het een briljante man en hij stelt hele zinnige vragen aan z'n gasten. Ik ben nog nooit een uitzending tegengekomen waarvan ik dacht: nu gaat ie te ver of wat ie zegt klopt niet.
Ik vind hem geweldig!
pi_21484180
Dr. Phill
Die gast geeft in feite simpele adviezen, maar zo helder.
Echt briljant hoe hij tot mensen weet door te dringen.
Soms laat hij mij ook het licht zien
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_21490401
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:01 schreef Quickie_Bat het volgende:
Ik heb die uitzending ook gezien en wat ik zag waren 2 erg verdrietige ouders die erg bezorgd waren om hun zoon en hem bekans smeekten om hulp te zoeken. En ik zag een zoon die ongeinteresseerd onderuit gezakt zat en een grote bek van hier tot Tokio had tegen z'n ouders en Phil.
Ookal zou hij onder valse voorwendselen naar de studio gelokt zijn dan nog had beleefd kunnen zeggen daar niet gediend te zijn en er niet aan mee wilde werken. Maar dit was een kind van 5 jaar dat lekker dwars niet mee zat te werken. Die jongen besefte zelf niet wat drugs met hem doen en hoe dringend hij hulp nodig had, gelukkig zagen zijn ouders dat wel en Phil ook.
Wees juist blij dat er mensen zich bekommeren om elkaar en elkaar willen helpen. Soms moet je even door de shit heengehaald worden om wakker geschud te worden. Alleen maar lief en aardig praten helpt niet altijd, soms moet je zeggen waar het op staat en iemand een ultimatum stellen, want die jongen kwetste zijn ouders en broer en zusje enorm en daar moet hij nu de verantwoordelijkheid voor nemen.
Bovendien vind ik TS voor een aankomend psycholoog zich nou niet echt correct uitdrukken, ik zou ook maar eens colleges gaan volgen als ik jou was; kun je een hoop van leren.
Gelukkig ben jij dus de TS niet, dan was je misschien zo slim om door het hele showverhaal van dr. Phil heen te prikken. Dat maakt misschien het verschil tussen mensen die psychologie studeren en blijkbaar door die showbel van dr Phil heen kunnen prikken en iemand als jijzelf, die alleen maar de waarheid wil zien die dr. Phil jouw voorschotelt. Het kan soms geen kwaad om ns wat verder te kijken en echt te zien waar die show over gaat en dat is geld verdienen voor "dr" Phil......
  maandag 23 augustus 2004 @ 18:32:55 #113
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_21490996
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:25 schreef A.Powers het volgende:
wahaahahahaa , het aller ergste van het hele verhaal is nog wel dat zo ongeveer de helft van de amerikaanse vrouwen verslaafd is aan dit soort progamma's. en dat er daardoor dus nog een heleboel (kinderen van 21 ) zijn met dit soort ouders
Bijna de helft van de Nederlandse vrouwen ook hoor...
The Internets, I needs it..
pi_21491368
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 18:05 schreef Samson het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij dus de TS niet, dan was je misschien zo slim om door het hele showverhaal van dr. Phil heen te prikken. Dat maakt misschien het verschil tussen mensen die psychologie studeren en blijkbaar door die showbel van dr Phil heen kunnen prikken en iemand als jijzelf, die alleen maar de waarheid wil zien die dr. Phil jouw voorschotelt. Het kan soms geen kwaad om ns wat verder te kijken en echt te zien waar die show over gaat en dat is geld verdienen voor "dr" Phil......
Zoals Dr Phil zou zeggen: There is no truth only perception. Zo ook in dit geval, jij ziet het als geldverdienen (wat is daar mis mee ) en ik zie het als een leerzame show met een man die zijn vak goed verstaat.
Ik snap niet waarom het jou stoort dat ik deze show geweldig vind, waarom zou ik verder moeten kijken? (wat een botte aanname trouwens, wie zegt dat ik niet doe, en wie weet is Phil's manier van de wereld zien ook wel de mijne).
Ik kan heel goed begrijpen waarom jij dit ziet als scheppen geld verdienen, ik vind het jammer dat je niet ziet wat de Dr. Phil show nog meer is. Heb je de show wel eens een paar keer gezien? En gehoord welke vragen Dr. Phil stelt? Dat zijn echt goede vragen hoor!
  maandag 23 augustus 2004 @ 19:01:18 #115
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21491598
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 18:05 schreef Samson het volgende:

geld verdienen voor "dr" Phil......
Idd, schandaaaaalig dattie geld verdient met zijn vak.
Mensen helpen behoor je uit liefdadigheid te doen...

pi_21491625
Ja, hij verdient geld, maar tegelijkertijd helpt hij de mensen. Zoals 99% van de mensen in dit land ook doen. Een chirurg verdient ook bakken met geld. Én hij helpt mensen. Zo is dat bij Dr. Phil ook. Die mensen willen maar al te graag geholpen worden, en hebben er heen bezwaar tegen dat ze in ruil daarvoor op tv komen. Ook die drugsverslaafde jongen heeft achteraf toestemming gegeven, anders zou het heus niet uitgezonden zijn.
En ook al ben je van mening dat die mensen zich alleen maar beter voelen omdat ze Dr. Phil als een god zien, feit blijft dat ze zich beter voelen. Het werkt dus wel.
Dus, Dr. Phil blij, patiënten blij, kijkers blij... Wat wil je nog meer?
pi_21491735
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 18:51 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Zoals Dr Phil zou zeggen: There is no truth only perception. Zo ook in dit geval, jij ziet het als geldverdienen (wat is daar mis mee ) en ik zie het als een leerzame show met een man die zijn vak goed verstaat.
Ik snap niet waarom het jou stoort dat ik deze show geweldig vind, waarom zou ik verder moeten kijken? (wat een botte aanname trouwens, wie zegt dat ik niet doe, en wie weet is Phil's manier van de wereld zien ook wel de mijne).
Ik kan heel goed begrijpen waarom jij dit ziet als scheppen geld verdienen, ik vind het jammer dat je niet ziet wat de Dr. Phil show nog meer is. Heb je de show wel eens een paar keer gezien? En gehoord welke vragen Dr. Phil stelt? Dat zijn echt goede vragen hoor!
Het was niet mn bedoeling om bot te zijn hoor, er is niets mis met geld verdienen, maar wel met de manier waarop (vind ik iig) Ik zie de show niet vaak, maar wat deze aflevering betreft vond ik het gewoon allemaal erg fout wat ik hier zag, bottomline is trouwens dat ik dit soort issues niet op tv vind thuis horen, maar het scoort natuurlijk hoge kijkcijfers en daarom gebeurt het wel. Zou jij het zelf normaal vinden als jouw persoonlijkste issues als een soort van mediaspektakel naar buiten gebracht zouden worden? Daar kiezen die mensen dus wel bewust voor en als ik die moeder zo zat in te schatten, niet alleen om het probleem op te lossen, maar zeker ook om eindelijk ns op tv te komen. Je wil niet weten hoeveel mensen gewoon koste wat het kost op tv willen en dan maar met zoiets als dit. Als je dus al zover bent als mens dat je echt denkt dat jouw issues alleen nog maar op tv opgelost kunnen worden in een programma als dit, dan spoort er toch iets niet helemaal bij je (vind ik dus, mijn eigen mening). Bepaalde persoonlijke dingen horen gewoon alleen in je gezin thuis en niet als kijkvoer voor miljoenen andere mensen. Het feit alleen al dat dr. Phil er gretig gebruik van maakt om dit soort mensen te "gebruiken" voor zijn show, terwijl hij als ie echt hart voor zn werk zou hebben dat ook prive met die lui op zou kunnen lossen, zonder cameras, zegt mij al genoeg over zo'n persoon. Dan gaat het dus enkel en alleen om je eigen beroemdheid en de kijkcijfers en de verkoopcijfers van zn boeken....
pi_21743130
Sinds wanneer werken psychiaters en hulpverleners in Nederland gratis dan? Iedereen verdient toch zijn geld met waar hij of zij goed in is/denkt te zijn? Je moet gewoon de dingen waar jij wat aan hebt gebruiken en de rest vergeten. Ik ben geen psych maar ik pik er gewoon dingen uit waarvan ik denk he verrek ja daar kan ik wel iets mee. Geen enkel mens weet alles ook niet de mensen die studeren voor psychiater. En ik denk dat veel mensen de media veel te serieus nemen, boeien dat die mensen uitgebuit worden daar kiezen die ukkels toch zeker zelf voor hij dwingt ze niet hoor. Laat lekker, gaan ik vermaak me er wel mee hahaha.
  zaterdag 4 september 2004 @ 11:42:25 #119
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21743938
quote:

dude, tis een psychiater ('dr.'), niet een psycholoog, da's nog veel erger.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 4 september 2004 @ 11:45:02 #120
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21743981
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 00:51 schreef Brennie het volgende:
Hij kan gewoon goed verwoorden wat eigenlijk zo simpel is en iedereen al weet.
Hij is geen psych.. tis een showman.
Neemt niet weg dat sommige dingen wel kloppen, en dat hij vast mensen helpt.
Op sommige vlakken is hij te opdringend qua wat een ander zou moeten doen.
vooraf bewerkt en gewillig klapvee-publiek, dat jarenlang aan aan het kloten was en *ineens* in 5min bij Phillyboy op schoot (en internationale tv) het licht ziet; naïviteit en de wens tot 15-seconds-of-fame van iedere amerikaan (+ gewoon domheid van amerikaanse vrouwen (doelpubliek)), dat is eerder het probleem
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 4 september 2004 @ 17:53:16 #121
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_21749988
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 11:45 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

vooraf bewerkt en gewillig klapvee-publiek, dat jarenlang aan aan het kloten was en *ineens* in 5min bij Phillyboy op schoot (en internationale tv) het licht ziet; naïviteit en de wens tot 15-seconds-of-fame van iedere amerikaan (+ gewoon domheid van amerikaanse vrouwen (doelpubliek)), dat is eerder het probleem
De Amerika haat zit diep bij jou he?
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
pi_21762674
ik kots met je mee. steken we daarna oprah in de fik?
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_21765701
ik neem het ook niet echt serieus dat programma, die Phil lult dinge die elke beetje logish denkende mens kan uitkramen. Het programma is ook bedoeld voor huisvrouwen, als je dat nog niet wist
Nothing to see here, carry on
  zondag 5 september 2004 @ 14:57:12 #124
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21765755
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:03 schreef poep-in-de-aars het volgende:
ik kots met je mee. steken we daarna oprah in de fik?
Nouja, Oprah is wel een beetje beter te doen hoor, die ontvangt soms nog leuke celebs!!!
pi_21766574
ja en dat publiek klapt ook leuker. zieke troep. net zo nep als het maar kan.
ALL THE TIME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  zondag 5 september 2004 @ 15:54:00 #126
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_21766687
dr Phil
Conformists will be cast away by the tide of history
pi_21767860
pi_21768236
quote:
Op zondag 5 september 2004 16:57 schreef PDOA het volgende:
pi_21768709
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 11:42 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dude, tis een psychiater ('dr.'), niet een psycholoog, da's nog veel erger.
Een psycholoog kan ook een 'dr.' zijn hoor .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_21769842
Die drugsverslaafde jongen was laatst nog op tv in een 'hoe is het nu met...' aflevering. Hij was 50 dagen clean, en hij was achteraf heel bij dat er ingegrepen was. Hij schrok toen hij in de afkick-kliniek beelden te zien kreeg van hoe hij deed tijdens de eerste uitzending. Hij zei ook dat het geleidelijk zo ver is gekomen met zijn verslaving, dus dat hij eerst de verandering niet door had. Hij dacht dat alles nog gewoon 'normaal' was.
Ik vond wel dat de jongen nog steeds wat moeilijk praatte, ik hoop niet dat hij blijvende schade heeft opgelopen of iets dergelijks. Maar aan de andere kant, hij zat nog middenin zijn afkickproces, het zou best kunnen dat hij zich niet helemaal top voelde. (Of hij is inmiddels weer aan de pillen, maar laten we daar maar niet van uit gaan. )
  maandag 6 september 2004 @ 00:14:30 #131
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_21776744
dr. Phil is een vieze man
Conformists will be cast away by the tide of history
pi_21777184
Goed stukje, TS!

Die man is een sensatiezoeker.
  maandag 6 september 2004 @ 00:38:55 #133
12221 Tijn