Zeker weten, het is inderdaad veel beter om jezelf kapot te spuiten. En daar hebben je ouders lekker niks mee te makenquote:Op maandag 16 augustus 2004 18:19 schreef Hare het volgende:
Ik kots op zulke ouders en op Dr. Phil met zijn ideeen, en hij zou het eens bij mij moeten proberen, ik zou wel ff wat wijsheid in hem rammen.
Het gaat om de manier waarop hij "geholpen" wordt..quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zeker weten, het is inderdaad veel beter om jezelf kapot te spuiten. En daar hebben je ouders lekker niks mee te maken
In de Pauluskerk is het trouwens ook best gezellig
Dan had dat eigenwijze teringjong in eerste instantie wat beter naar z'n ouders moeten luisteren, dan had het niet zover hoeven komen dat 'ie met z'n kop op TV moest.quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:34 schreef Multiply het volgende:
Het gaat om de manier waarop hij "geholpen" wordt..
Hij was de enige die normaal kon denken en hij wist helemaal niet dat die cam daar hing, hij wist iig niet dat ie hiervoor gebruikt zou worden.quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:40 schreef TC03 het volgende:
En boeiend wat die gozert dacht, hij kon zo te zien toch niet normaal denken.
Idd, hebben je ouders idd niks mee te maken.quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zeker weten, het is inderdaad veel beter om jezelf kapot te spuiten. En daar hebben je ouders lekker niks mee te maken
In de Pauluskerk is het trouwens ook best gezellig
Waarom moest die met zijn kop op TV dan?quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dan had dat eigenwijze teringjong in eerste instantie wat beter naar z'n ouders moeten luisteren, dan had het niet zover hoeven komen dat 'ie met z'n kop op TV moest.
Dr. Billquote:Op maandag 16 augustus 2004 18:22 schreef _ThundeR_ het volgende:
Moet je voor de lol eens Dr. Bill kijken![]()
Nee, pillen (medicijnen enzo).quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:16 schreef MrHoogeveen het volgende:
Om wat voor drugs ging het btw? Waarschijnlijk nog om softdrugs ook![]()
Hmm als jij dat 'normaal denken' noemt stop ik bij deze ook maar met discussieren met jou. Tegen dat soort mensen kun je lullen wat je wilt, ze geloven alleen maar in hun eigen gelijk dus tegen een gemiddeld varken praten is zinvollerquote:Op maandag 16 augustus 2004 18:55 schreef Hare het volgende:
Hij was de enige die normaal kon denken en hij wist helemaal niet dat die cam daar hing, hij wist iig niet dat ie hiervoor gebruikt zou worden.
Omdat Dr. Phill dat als eis stelt. Het is slikken of stikken.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:07 schreef Multiply het volgende:
Waarom moest die met zijn kop op TV dan?
Dat zou me ook niks verbazen. Misschien heeft het jong door Dr. Phil wel het licht gezien en heeft hij inderdaad zelf toestemming voor uitzending gegeven. Of denkt hij beroemd te worden oid door de uitzendingquote:Op maandag 16 augustus 2004 19:48 schreef Xortes het volgende:
Sorry hoor, maar als die gast echt niet op TV had gewild dan hadden ze het niet uitgezonden... Anders wordt Dr. Phil straks weer voor duizenden dollars aangeklaagd.
Je trapt in dr. phils propaganda. Hij kon natuurlijk moeilijk gaan vertellen dat het probleem misschien wel bij de opvoeding van papa en mamma modaal zou kunnen liggen.. daarom is het een klootzakquote:Op maandag 16 augustus 2004 19:33 schreef Electrical-Storm het volgende:
Allemachtig Hare ik moet zeggen dat je het verhaal wel op een enorm trieste manier omdraait. Normaal gesproken ben ik het niet altijd met de aanpak van Dr Phil eens (ik kijk eerlijk gezegd ook zelden) maar deze keer kon ik me er eigenlijk helemaal in vinden
Die kerel was 100% zeker weten dood geeindigd als hij zo door ging met drugs gebruiken, dat zei zelfs de huisarts die al het spul dat die kerel slikte analyseerde
Bovendien waren het redelijk normale ouders (helemaal vergeleken met de gemiddelde Amerikaan) die het gewoon niet aan konden zien dat hun zoon de sfeer thuis zo enorm verneukte. Bovendien; Je bent 21, woont nog steeds bij je ouders en verstiert dan ook nog eens het leven van iedereen die in dat huis woont. En dan zeggen dat je prima voor jezelf kunt zorgen terwijl je zelf nog niet eens de guts hebt om te beslissen of je naar de afkickkliniek wilt. Als ik die vader was had ik hem meteen op straat geschopt dus ik kan alleen maar respect hebben voor de manier waarop hij zich vastklampt aan het laatste beetje liefde dat hij nog voelt voor zijn zoon.
Bovendien is psychiatrische hulp voor dit soort mensen de enige oplossing aangezien er van toerekeningsvatbaarheid geen sprake is. Je kunt wel geweld gebruiken, praten, afwachten etc etc maar reken er maar wel op dat je als vader dan binnen de kortste keren op de begrafenis van je zoon staat (letterlijk door iemand uit het publiek met een soortgelijke ervaring gezegd)
Ja man je hebt helemaal gelijkquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:00 schreef Prudentulo het volgende:
Je trapt in dr. phils propaganda. Hij kon natuurlijk moeilijk gaan vertellen dat het probleem misschien wel bij de opvoeding van papa en mamma modaal zou kunnen liggen.. daarom is het een klootzak
Het onderliggende probleem hier is het achterlijke repressieve drugsbeleid in amerika waardoor er een totaal gebrek aan nuance is ontstaan
Maar goed, je kon het aan je water voelen of niet
Het zijn geen redelijk normale ouders, want redelijk normale ouders gaan niet met dit soort problemen naar Dr. Phil. Er moet al een steekje ergens los zitten wil je je prive problemen op nationale tv gaan bespreken.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:33 schreef Electrical-Storm het volgende:
Bovendien waren het redelijk normale ouders (helemaal vergeleken met de gemiddelde Amerikaan) die het gewoon niet aan konden zien dat hun zoon de sfeer thuis zo enorm verneukte. Bovendien; Je bent 21, woont nog steeds bij je ouders en verstiert dan ook nog eens het leven van iedereen die in dat huis woont. En dan zeggen dat je prima voor jezelf kunt zorgen terwijl je zelf nog niet eens de guts hebt om te beslissen of je naar de afkickkliniek wilt. Als ik die vader was had ik hem meteen op straat geschopt dus ik kan alleen maar respect hebben voor de manier waarop hij zich vastklampt aan het laatste beetje liefde dat hij nog voelt voor zijn zoon.
Bovendien is psychiatrische hulp voor dit soort mensen de enige oplossing aangezien er van toerekeningsvatbaarheid geen sprake is. Je kunt wel geweld gebruiken, praten, afwachten etc etc maar reken er maar wel op dat je als vader dan binnen de kortste keren op de begrafenis van je zoon staat (letterlijk door iemand uit het publiek met een soortgelijke ervaring gezegd)
eeeh, heb jij je IQ al ns laten meten? echt slim ben je geloof ik nietquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja man je hebt helemaal gelijk
Drugs zijn fantastisch, daar kom je ver mee in het leven, en die stomme Amerikanen hebben het helemaal bij het verkeerde eind.
Als die gast tegen alles nee had gezegd had ie nu in de bak gezeten. Daarom zie je dit, en daarom gaat ie in behandeling.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:48 schreef Xortes het volgende:
Sorry hoor, maar als die gast echt niet op TV had gewild dan hadden ze het niet uitgezonden... Anders wordt Dr. Phil straks weer voor duizenden dollars aangeklaagd.
Ben blij dat er nog een beetje verstandige fok!kers rondlopen. (en niet alleen samson hoorquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:09 schreef Samson het volgende:
Helemaal eens met de topicstarter, maar geloof me, dit is precies wat de Amerikanen (want daar is het natuurlijk hoofdzakelijk voor) willen zien.
Die ouders hebben gewoon voor een slechte opvoeding gezorgd en dat willen ze niet weten. Die moeder is natuurlijk ook super schijnheilig, je zag gewoon aan haar dat ze het fantastisch vond om op tv te zijn met dit "drama" met haar zoon, af en toe wat krokodilletranen tussendoor.
Die ouders zijn gewoon degene met het probleem, en niet die zoon.
Maar wat ik al zeg, Amerikanen kicken op deze huichelachtige netheid van die ouders en de "stoute" zoon. Het is triest maar waar. Die lui snoepen gewoon van dit soort tv. Jammer dat een groot deel van Amerika uit het soort mensen bestaat die overal lekker achteraan rennen (die fantastische docter Phil, die alleen maar aan de binnenkomende dollars denkt en het worst zal zijn wat met dit gezin gebeurt...)
Lemmeb's post was sarcastisch bedoeld.quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:10 schreef Samson het volgende:
[..]
eeeh, heb jij je IQ al ns laten meten? echt slim ben je geloof ik niet![]()
En Dr. Phill is de enigste psycholoog op de hele wereld?quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Omdat Dr. Phill dat als eis stelt. Het is slikken of stikken.
ahum, dat had ik toch ook wel begrepen hoor, maar ik refereer aan ook nog wat voorgaande posten van L, dan snap je misschien wat ik bedoelquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:22 schreef Xante het volgende:
[..]
Lemmeb's post was sarcastisch bedoeld.
Het nogal beangstigende van heel dit verhaal is het feit dat het zo erg duidelijk maakt hoe makkelijk mensen achter iemand aanhuppelen. Als iemand op een gegeven moment een bepaalde status opbouwt (phillieboy) dan wordt t al snel een soort van icoon die t altijd bij t rechte eind heeft. Uiteindelijk is dr Phil natuurlijk gewoon een commercieel produkt (gek he, in de usa...) maar t gemak waar ie dr mee wegkomt maakt helaas het volggedrag van veel mensen pijnlijk duidelijk. Ik zal maar geen voorbeelden uit het verleden noemen waar zoiets in extreme gevallen toe kan leiden....quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:17 schreef Hare het volgende:
[..]
Ben blij dat er nog een beetje verstandige fok!kers rondlopen. (en niet alleen samson hoor)
Je problemen bespreken bij een supercommercieel concept op nationale televisie lijkt me nou niet echt een oplossingquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:25 schreef Electrical-Storm het volgende:
Blijkbaar was dit de laatste strohalm waaraan ze zich konden vastklampen, en als ze niet van hun zoon hielden hadden ze dit ook niet gedaan (maar dan hadden ze wel de garantie dat hij binnen de kortste keren dood was).
Kijk dit soort debiele mensen zijn er ook (om mijn reactie een beetje goed te praten)quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:56 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Niet zeiken over Dr.Phil![]()
Dr.Phil is leuk![]()
Kun je wat specifieker zijn?quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:24 schreef Samson het volgende:
ahum, dat had ik toch ook wel begrepen hoor, maar ik refereer aan ook nog wat voorgaande posten van L, dan snap je misschien wat ik bedoel
Misschien istie erg goedkoop (gratis + een verplicht tv-optreden), of misschien hebben ze al andere psychologen/psychiaters geprobeerd en was het allemaal kut.quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:24 schreef Multiply het volgende:
En Dr. Phill is de enigste psycholoog op de hele wereld?
Ik had hetzelfde gezegd, als die ouders al voor hem beslissen dat ie mijn z'n kop op tv moet, en dat er van alles over hem bekend wordt gemaakt op tv, dan beslissen ze ook maar wat voor keuze hij moet maken, want een echte keuze heeft ie niet of wel. :nquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:25 schreef Electrical-Storm het volgende:
@ Hare >>
Ik denk dat je het probleem van deze jongen een beetje onderschat. Iemand die bijna continu zo ongelooflijk stoned is kan niet op een redelijke manier zelf beslissingen maken: als jij dronken bent ga je ook niet achter het stuur zitten. En daarbovenop, deze jongen kreeg de kans om zelf een keuze te maken wat betreft zijn nabije toekomst (gevangenis of afkickkliniek) maar begon een beetje dom te blaten over het feit dat zijn ouders hem hierheen hadden gesleept dus zij mochten ook beslissen => dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Dat ie z'n moeder heeft vernederd heb ik niet meer gezien (kon het niet meer aanzien, maar hij is niet degene die naar Phil is toegestapt om vernederd te worden. Dat gebeurd wel, dan kan ik het wel begrijpen dat ie kwaad is op z'n moeder (en nogmaals, wat ie gezegd heeft weet ik niet)quote:Viel het je niet op dat alles uit de mond van deze kerel een aaneenrijging was van drogredenaties? Als hij echt zo volwassen was als hij zelf beweerde lulde hij die Phil zo onder de tafel, helemaal wat die privacyrechten betreft. Het probleem was echter dat hij zich continu klemlulde door bijvoorbeeld eerst aan zijn moeder om hulp te vragen ("get me out of this black hole") om vervolgens over z'n eigen beslissingsrecht te beginnen en z'n moeder compleet te vernederen.
Nee, ze hebben idd geen toekomst nee, maar laat ze dat lekker voor zichzelf uitmaken en als je ontzettend veel van je kind houdt zul je gewoon veel moeten slikken wat dat betreft en toch tot hem proberen door te dringen, maar dat is heel moeilijk bij dat soort kinderen. En als ze het niet aankunnen en hem toch willen helpen zorgen ze voor een kamer voor hem en blijven op hem letten.quote:Mensen als deze hebben geen kansen en dus geen toekomst en als je een beetje van ze houdt neem je ze tegen zichzelf in bescherming om te voorkomen dat ze in hun eigen ellende verzuipen.
In principe is het wel laag van de ouders om dit soort dingen voor de nationale TV (zelfs internationaal) te bespreken, maar voor die mensen is het net zo goed een vernedering (ze laten daarmee immers zien dat ze 100% gefaald zijn qua opvoeding). Blijkbaar was dit de laatste strohalm waaraan ze zich konden vastklampen, en als ze niet van hun zoon hielden hadden ze dit ook niet gedaan (maar dan hadden ze wel de garantie dat hij binnen de kortste keren dood was).
Nou, nou, weet je dat wel heel zeker.quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:45 schreef Electrical-Storm het volgende:
Maar los daarvan is het nog steeds een afgestudeerd man die niet voor niets zo hoog is opgeklommen. De primaire bedoeling van het programma is weliswaar zoveel mogelijk kijkcijfers halen (dat geef ik 100% toe), maar dat maakt de beste man nog geen kwakzalver die zoveel mogelijk stennis wil schoppen om het sensatieniveau wat op wil krikken (dat doet de regisseur wel door er zoveel mogelijk privebeelden doorheen te gooien).
Inbreuk op privacy noemen we datquote:Op maandag 16 augustus 2004 21:34 schreef Lemmeb het volgende:
In principe heeft de TS natuurlijk wel een klein beetje gelijk, Dr. Phil is gewoon een ranzig programma en Dr. Phil doet het ook niet uit liefdadigheid.
Maar uit m'n dak gaan uit medelijden met een junk die z'n omgeving terroriseert en dus door eigen toedoen in het programma komt (en daar wellicht nog iets positiefs aan over houdt), vind ik echt de omgekeerde wereld. Die gast mag uiteindelijk blij zijn dat er nog mensen zijn die om hem geven, ipv dat hij op straat geschopt wordt en z'n dagelijkse shotjes bij mekaar mag hoereren.
Ja, niet echt lief van hemquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:22 schreef Xante het volgende:
[..]
Lemmeb's post was sarcastisch bedoeld.
Ik kan het niet beter zeggenquote:Op maandag 16 augustus 2004 21:44 schreef prupke het volgende:
Dr phil toont imo weinig respect voor degenen die "geholpen" moeten worden!
Sommige mensen mogen niet eens zeggen wat ze er zelf van vinden en al mogen ze dat wel kan je dr phil al meteen naar het puntje van zijn stoel zien kruipen als er iets gezegd word van wat hem niet aanstaat.
Verder luisterd hij dan maar half wat er gezegd word en gaat meteen zodra de persoon klaar is met praten inhakken en verdraaien van wat die persoon gezegd heeft.
Hij preekt net zo hard als de ouders... een psycholoog zou een persoon die ergens problemen mee heeft zelf moeten laten zoeken naar het antwoord. Maar phil zegt wat je moet doen?
En tot overmaat van ramp is zoonlief ook al begonnen met dat gezeur over hoe je moet leven (maar dan voor de jeugd.)
Ik moet hem niet!
Die test was al wel een tijdje geleden dus had hij al lang in de bak moeten zitten als de politie hem wou hebben. Ik denk eerder dat het gewoon niet waar is of dat ze de cops hebben zitten pushen de zaak weer eens onder ogen te nemen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:52 schreef Electrical-Storm het volgende:
@ Lemmeb >> Dat is inderdaad mijn punt
En dat over "gevangenis, hoe laag kun je gaan", het is uiteraard niet aan de ouders of aan Dr Phil om te beslissen of iemand naar de gevangenis gaat. Hij is in het verleden aangehouden door de politie en uit één of andere test was naar voren gekomen dat hij van een bepaalde stof teveel in zijn bloed had. Dan ben je in Amerika strafbaar (terecht IMO als je door zo'n stof alles en iedereen kort en klein rost) en ga je de gevangenis in. Volgens mij had Dr Phil het voor elkaar gekregen om met justitie een afspraak te maken voor een alternatief > behandeling in een afkickkliniek.
Nee, tuurlijk denk je niet zo als ouder. Maar ten eerste kunnen ze ook eens naar zichzelf gaan kijken, want in hun manier van denken en opvoeden is waarschijnlijk ook iets fout gegaan. De basis voor alle problemen ligt in de opvoeding, daar ben ik heilig van overtuigd. En als ze ook nog eens kiezen om naar Phil te gaan hoef ik niet lang na te denken om te zeggen dat er idd een steekje los zit bij die ouders.quote:En ik vind dat je enorm makkelijk praten hebt voor iemand die niet deel uitmaakt van zo'n gezin (Misschien is het verstandig om verder te praten als je zelf kinderen hebt). Het is echt niet makkelijk om zomaar je zoon letterlijk kapot te zien gaan aan harddrugs, een beetje ouder grijpt instinctief in (en desnoods ontneem je daarbij iemand zijn vrijheid, ook al druist dat tegen de grondwet in). Uit huis zetten is in dit geval echt geen optie voor de familie, zo'n jongen krijgt het no way voor elkaar om zijn leven weer op de rails te krijgen zonder ingrijpende hulp. Je kunt als ouder simpelweg niet denken "Hmm die is dood, nouja gelukkig hebben we niet in strijd met de regels gehandeld dus het is niet onze schuld". Op dat soort momenten heb je scheit aan regels, laat staan normen en waarden. Ze gaan liever de gevangenis dan hun zoon te zien sterven, lijkt mij tenminste
En Nederlanders die hierin geloven ook!quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:27 schreef dingendoener het volgende:
dr phil is kut
die mensen zitten ook echt op die stoel van: nou gaat ie iets vertellen waardoor ik geraakt ga worden en mn leven ga beteren.....als je dat al weet voor hij begint.....(verder geen uitleg) amerikanen zijn stom....
Je hebt de module 'verslaving' nog niet gevolgd zeker?quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:32 schreef Hare het volgende:
En op de momenten dat je zoon je nodig hebt er voor hem zijn, en op andere momenten, goeie momenten er over praten met hem, en nog een keer, en nog een keer, en nog een keer etc etc etc, totdat de jongen zelf in gaat zien dat het goed fout met hem zit en hij zelf zegt hulp nodig te hebben?
Nou, ik vind dat je hem dan echt tekort doet.quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:38 schreef Lemmeb het volgende:
'Dr.' Phil is gewoon erg goed in twee dingen:
1) Mensen die zich aanstellen een ongelofelijke schop onder hun hol geven
2) Z'n zakken vullen
Niks mis mee, lijkt me
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben van dat 'blootleggen van die psychologische patronen' zoals Dr. Phil dat doet. De meeste analyses waar Dr. Phil in z'n uitzendingen mee aankomt, zou ik zelf precies zo brengen. En dat doe ik ook regelmatig bij m'n vrienden, is gewoon een kwestie van een gezonde dosis nuchterheid en inlevingsvermogen en het vermogen om een probleem op de juiste afstand te bekijken.quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:45 schreef Moonah het volgende:
Nou, ik vind dat je hem dan echt tekort doet.
Hij legt in vlotte stappen hele psychologische patronen bloot.
sow fuk zeker wat een lekker wijfquote:Op maandag 16 augustus 2004 23:17 schreef mighty_myte het volgende:
die 17 jarige cheerleaderzus van die kutgast zou ik wel willen nemen zeg. wat een lekker ding.![]()
Ik ben zelf ook erg goed in luisteren, analyseren en vingers op zere plekken leggenquote:Op maandag 16 augustus 2004 23:15 schreef Lemmeb het volgende:
De meeste analyses waar Dr. Phil in z'n uitzendingen mee aankomt, zou ik zelf precies zo brengen. En dat doe ik ook regelmatig bij m'n vrienden, is gewoon een kwestie van een gezonde dosis nuchterheid en inlevingsvermogen en het vermogen om een probleem op de juiste afstand te bekijken.
Als je daar nou jaren psychologie voor moet studeren, dan houdt die studie imo maar erg weinig in.
idd, hij weet echt wel wat hij doet.quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:28 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook erg goed in luisteren, analyseren en vingers op zere plekken leggen, maar ik vergelijk mezelf toch echt niet met Dr. Phill.
Hij beheerst toch wel wat meer hoor, dan je zo een-twee-drie zou zeggen. Bv manier van dingen zeggen, al dan niet confronterend, subtiel, manipulatief, overredend. Die man beheerst zijn gesprekstechnieken erg goed. En natuurlijk is het makkelijk om te zeggen "Dat zou ik ook kunnen" als je het hem ziet doen. Maar als dat echt zo zou zijn, dan snap ik niet waarom jij geen psych bent geworden...
Ach ik heb nog meer kwaliteiten en je kiest op een gegeven moment ergens voor heh.quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:28 schreef Moonah het volgende:
Ik ben zelf ook erg goed in luisteren, analyseren en vingers op zere plekken leggen, maar ik vergelijk mezelf toch echt niet met Dr. Phill.
Hij beheerst toch wel wat meer hoor, dan je zo een-twee-drie zou zeggen. Bv manier van dingen zeggen, al dan niet confronterend, subtiel, manipulatief, overredend. Die man beheerst zijn gesprekstechnieken erg goed. En natuurlijk is het makkelijk om te zeggen "Dat zou ik ook kunnen" als je het hem ziet doen. Maar als dat echt zo zou zijn, dan snap ik niet waarom jij geen psych bent geworden...
quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach ik heb nog meer kwaliteiten en je kiest op een gegeven moment ergens voor heh.
quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:36 schreef Moonah het volgende:![]()
rot toch op man, je hebt er duidelijk niks van begrepen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:19 schreef Hare het volgende:
Wat een lul zeg, echt niet normaal, ik heb niet vaak dat ik me echt irriteer tot in de mate dat ik iemand helemaal verrot zou kunnen trappen, maar bij hem zou het wel lukken.
Die vent is echt de grootste eikel die er rondloopt.
Vandaag zijn er daar een zoon met zijn ouders en die ouders hebben problemen met hun zoon. Verkeerd gedrag en volgens hun gebruikt hij drugs. Alles lukt het ze niet een oplossing ervoor te verzinnen dus gaan ze maar naar Dr. Phil.
Hebben ze die zoon met een smoes de studio ingelokt en krijgt ie daar prive video's te zien die met verborgen camera zijn opgenomen![]()
![]()
Zijn ouders vertellen allemaal prive-dingen over die zoon op tv, die jongen zegt een paar keer dat ie het niet leuk vind, laat het merken, zegt dat dat prive is, maar ze gaan gewoon lekker door, onder aanmoediging van Phil, de hufter!!
Die vader verteld dat ie een keer de kluis van zijn zoon heeft opengebroken en daarin allerlei drugs vond en had er zelfs een foto van gemaakt, hoppa, ook die ff op nationale tv en Dr. Phil vind het allemaal prachtig.
Die vent is godverdommepsycholoog, die moet godverdomme weten dat dat helemaa niet mag, en dat kinderen (die gast was 21) dingen die ze voor zichzelf willen houden voor zichzelf willen houden. Die zoon wordt zo helemaal de grond ingetrapt, voor nationaal en internationaal publiek.
Lijkt me niet dat dat de oplossing voor het probleem zou kunnen zijn. Maar nee hoor, volgens onze Phil wel, ook al zegt die jongen duidelijk dat ie geen zin heeft in de manier waarop alles nu wordt gedaan, begint Phil hem ff uit te maken voor leugenaar en hem te vertellen dat hij wel geholpen wilt worden, dat hij wel problemen heeft en weet ik veel wat al niet meer.
Hoe gestoord kan je bezig zijn als psycholoog. Een beetje op je client lopen inpraten, hem klein maken, je macht tonen, hem woorden in de mond leggen, hem voor bepaalde dingen uitmaken.
Dat kan echt niet, is helemaal de grootste onkunde ever, hij zet het hele vak van psychologie te kakken. Vieze, vuile, kuthufter!!
Maar het ergste vind ik het gewoon voor die zoon, dat ie moet leven met zulke ouders, ik zou godallejezus ook aan de drugs gaan om de gestoordheid van die ouders te ontvluchten. En dan krijgt ie ook nog eens ff de volle laag op tv, waar iedereen het kan zien, die jongen kan niet meer normaal over straat, maar zijn ouders zijn iig blij. Wie is er nou gestoord? Wie heeft er nou hulp nodig??
Die ouders ja, maar niemand die het ziet, ook Dr. Phil niet, onze allesweter![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kots op zulke ouders en op Dr. Phil met zijn ideeen, en hij zou het eens bij mij moeten proberen, ik zou wel ff wat wijsheid in hem rammen.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:03 schreef Remqo het volgende:
Ik kijk uit principe niet meer naar Dr. Phil.
Dr. Phil manipuleert er flink op los, en met het labiele uitschot mensen die in de show komen, gaat dat makkelijk.![]()
wat ik dan nog het ergste vond was dat die andere dochter juist naar hem was gekomen omdat zij helemaal geen aandacht kreeg,quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:26 schreef Angeles het volgende:
Hee, ik zat me net te bedenken dat ik Dr. Phil had willen kijken, maar dat ik het was vergeten, bedankt voor deze samenvatting!
Ik vind Dr. Phil soms best zinnige dingen zeggen, maar ik vind hem ook wel heel erg stellig, alsof hij altijd precies weet wat goed is en wat niet. Maar ja, veel instabiele mensen hebben behoefte aan iemand die een houding heeft van 'zo moet het en niet anders', als houvast.
Ik vind dat alles er ook wel een beetje op gericht is hoe geweldig hij wel niet is. Laatst een aflevering over een meisje van vijftien dat een baby kreeg, op zich deed hij heel erg veel voor die mensen en dat was allemaal goed, maar aan de andere kant wel weer die hele cameraploeg erbij terwijl dat meisje lag te bevallen, kom op zeg, een beetje privacy mag toch wel. Ik vind het dan altijd een heel eng nasmaakje hebben, alsof alles wat hij doet eigenlijk een soort 'kijk hoe goed ik ben' is.
Yeah, coole gozer.quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:56 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Niet zeiken over Dr.Phil![]()
Dr.Phil is leuk![]()
dat kan je wel zeggen ja...don't speak to me....speak to him...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:16 schreef KingLysandus het volgende:
[..]
Wat een kinderachtig gedrag van iemand die 21 is.
Hier is het vervolg...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 12:49 schreef Miss-S het volgende:
Ik ben echt benieuwd wat er nou van die jongen is gekomen....
Zou er een vervolg op zijn?
Hare, ik was het al niet helemaal met je eens maar na bovenstaand stuk moet ik toch echt reageren.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:09 schreef Hare het volgende:
Nee, ze hebben idd geen toekomst nee, maar laat ze dat lekker voor zichzelf uitmaken en als je ontzettend veel van je kind houdt zul je gewoon veel moeten slikken wat dat betreft en toch tot hem proberen door te dringen, maar dat is heel moeilijk bij dat soort kinderen. En als ze het niet aankunnen en hem toch willen helpen zorgen ze voor een kamer voor hem en blijven op hem letten.
Maar je gaat never nooit niet naar iets als Dr. Phil, dan ga je alle grenzen te boven. Zoiets kan gewoon niet
And they live happily ever after.quote:
Maar vraag je je dan ook af hoe dat kind aan de drugs raakt?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:27 schreef red-dragon het volgende:
[..]
Je moet misschien eens het boek "de moeder van David S." lezen. Dat is gebaseerd op een waar gebeurt verhaal. Het geeft een goed beeld over de problemen en de wanhoop dat een verslaafd kind met zich meebrengt.
Voor zover ik me kan herrineren heeft de jongen in het boek van Ivonne Keuls geen slechte opvoeding gehad.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 16:16 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar vraag je je dan ook af hoe dat kind aan de drugs raakt?
Lees daar misschien maar eens het boek, liegen om te leven van Danie Goleman of Op weg naar je ware zelf van Jean Jenson.
Verder is het allemaal natuurlijk heel fijn dat alles weer goed is nu, en ik heb ook nooit gezegt dat behandeling geen oplossing is, maar ik keur de manier af waarop het gedaan wordt.
Ja en dat is nou precies wat het verschil is tussen realiteit en een televisieshow.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:13 schreef Hare het volgende:
[..]
Laatst was er een aflevering over een gast die meer tijd had voor z'n mobiel dan voor z'n vrouw.
Hij was gewoon constant aan het bellen.
En wat is er dan leuker dan dat de telefoon dan afgaat in die aflevering
Die gast hem nog opneemt ook, en Dr. Phil daar dan lekker op kan ingaan.
Ik had het niet beter kunnen zeggen!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:03 schreef MlleBlakeney het volgende:
[..]
En wat die jongen van afgelopen maandag betreft, dat was natuurlijk gewoon een zak, wiens enige toekomst een kistje in de grond was. Als op deze manier wordt getoond dat drugs je leven kapot (kunnen) maken, heb ik daar geen problemen mee.
De hele familie (vrolijke Frans dus ook) wist van de aanwezigheid van de camera's af.quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:19 schreef Hare het volgende:
Hebben ze die zoon met een smoes de studio ingelokt en krijgt ie daar prive video's te zien die met verborgen camera zijn opgenomen![]()
![]()
gelukkig iemand die nog gelooft in de normale hulpverlening, vooral die van nederland, waar je maar 5 maanden hoeft te w8enquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:33 schreef Samson het volgende:
[..]
Je problemen bespreken bij een supercommercieel concept op nationale televisie lijkt me nou niet echt een oplossingDit lijken mij zaken waar je prive veel beter uit kunt komen dan op tv, alleen al de hele vertrouwensbreuk die je zo met je zoon bewerkstelligt krijg je volgens mij nooit meer goed
![]()
Dat meen je toch niet of wel? Zelfs aan de uitzendingen waar ik me niet aan irriteer leer ik echt niks, alles wat ie zegt is gewoon zo ontzettend logisch.quote:Op zondag 22 augustus 2004 01:23 schreef Off-ShoRe het volgende:
Phil ROXX ik leer veel van em !
Dr Phil
Soms is het lekker om je je ff lekker te kunnen irriterenquote:Op zondag 22 augustus 2004 11:24 schreef Kaatje1977 het volgende:
Waarom kijk je er naar als het je zo mateloos irriteert? Ook niet echt snugger of wel?
quote:Redder van de onzekere middenklasse
Hollywood is altijd dol geweest op psychiaters, psychologen en psychoanalytici, maar gaf van die beroepen vaak een negatief beeld. Vooral de shrink werd het mikpunt in deze haat-liefderelatie: hoewel hij soms werd voorgesteld als een minzaam luisterende, empathische wijze man of vrouw, werd hij ook regelmatig neergezet als dominante narcist, onbevredigde neuroticus of moordende psychopaat. De televisie daarentegen ontdekte snel het kijkcijferpotentieel van zelfhulpprogramma’s en concentreerde zich op de positieve kwaliteiten van de therapeut, die na de arts, de detective en de advocaat een gewilde persoonlijkheid werd, in fictie zowel als in talkshows. Diverse psychologen en psychoanalytici zijn in de loop der jaren met wisselend succes gelanceerd. Zij worden tegenwoordig human behaviour expert of life strategist genoemd. In een tijd die door zelfontplooiing en eigen geluk geobsedeerd is geraakt, bieden zij een alternatief voor falende antidepressiva: de tv-therapie.
Dr. Ruth, de kittige oude dame die de meest perverse seksuele issues besprak met het onschuldige gemak van iemand die tuinadviezen geeft, was jarenlang de ster van de zelfhulpshows. Haar zware Duitse accent gaf haar woorden een freudiaans tintje dat haar geloofwaardigheid bij haar publiek versterkte. En nu is er dr. Phil, wiens shows ook in Nederland worden uitgezonden. Dr. Ruth was minuscuul, Europees en joods, dr. Phil is groot, atletisch gebouwd en een zuiver product van de Amerikaanse samenleving.
Toen Oprah Winfrey in 1996 door de plaatselijke vleesindustrie werd beschuldigd van laster en een beroep deed op zijn adviesbureau, viel zij als een blok voor deze lange glimlachende man, die met zijn no-nonsense houding en vertrouwenwekkende uitstraling geboren leek om televisie te maken. Voortaan trad dr. Phil regelmatig op in haar shows en gaf hij adviezen over Amerika’s meest besproken problemen: liefde, geld, huwelijk, ontrouw, kinderen en overgewicht. Zijn lijfspreuk Get real, get smart and do something sloeg in als een bom en dr. Phil werd uitgeroepen tot redder van een tegelijk zelfbewuste en onzekere, naar geluk hunkerende middenklasse. Na een paar jaar begon dr. Phil voor zichzelf: de nieuwe megaster van de massale gedragstherapie was geboren.
Phillip C. Mc Graw groeide op in Oklahoma en Texas en volgde de opleiding psychologie aan de University of North Texas dankzij een football scholarship. De psychologie zit de familie duidelijk in de genen, want dr. Phil deelde zijn praktijk met zijn vader en zijn zoon Jay is in zijn voetsporen getreden; hij schrijft hetzelfde soort zelfhulpboeken maar dan voor tieners. Dr. Phil bleek gauw weinig geduld voor het therapeutische métier te kunnen opbrengen. Hij werd medeoprichter van Courtroom Sciences Inc., een uiterst succesvol adviesbureau dat zich specialiseert in gedragsanalyse, het samenstellen van jury’s, arbitrage en mediation.
Dr. Phil is de beste illustratie voor het succes van zijn methode: hij is al 26 jaar gelukkig getrouwd met dezelfde gelukkige vrouw en heeft twee gelukkige zonen, Jay van 23 en Jordan van 16. Hij liet als compensatie voor zijn steeds kaler wordende hoofd een forse snor groeien, wat hem in de ogen van zijn vrouwelijke fans iets stoers en mannelijks geeft. Naast zijn show en de vele motivational seminars die hij door het hele land geeft, staat hij aan het hoofd van een miljoenenbedrijf, dat afgezien van dr. Phil-boeken ook allerlei prullaria aan de man brengt: T-shirts, «100 % white cotton with silver and black logo», boxershorts en nachthemden, fotolijstjes, dagboeken, sleutelringen, baseballpetjes en koffiemokken die allemaal het opschrift I love dr. Phil dragen. Zo kan hij in alle kamers van het huis vertegenwoordigd zijn.
Dr. Phils bestsellers dragen duidelijk het stempel van zijn motto: stop talking and do something. Zij gaan over Self Matters, Life Strategies en Relationship Rescue, met bijbehorende werkboeken en cd’s. De goede dokter zet zich duidelijk af tegen het langdurig praten in psychoanalytisch gekleurde therapieën. Zijn methode is een mengelmoes van gedrags- en cognitieve therapie, communicatietechnieken, stressmanagement en egopsychologie. Hij zegt waar het op staat (de tell-it-like-it-is-stijl) en deinst er niet voor terug hard op te treden. Hij breekt af om weer op te bouwen en omringd door huilende gasten blijft hij zijn positieve boodschap herhalen: je bent verantwoordelijk voor je eigen leven, jij alleen kunt ervoor zorgen dat je gelukkig en succesvol wordt, ik wijs je slechts op wat je niet goed doet: «I didn’t fix anything!»
Dr. Phil heeft aardige trucs, zoals de veel te grote stoelen waar zijn gasten tot kinderdimensies worden gereduceerd terwijl zijn lange lijf er precies in lijkt te passen. Maar hij is slim en professioneel, geen zweverige New Age-goeroe of zwakbegaafde oplichter à la Ratelband. Het probleem is alleen dat hij observeert om vervolgens vooral zelf aan het woord te blijven, en dat het moeilijk is om hem tegen te spreken. Zijn woorden hebben een enorme impact en werken bijna hypnotisch. Kijkers identificeren zich met de gasten en laten via drphil.com weten dat zij zich in dezelfde problemen herkennen. Ook zij zien ineens hun fouten in en beloven beterschap. Maar werkt zijn nuts and bolts-methode werkelijk? Bekend is dat hypnose geen langdurige werking heeft. Dr. Phil doet wel iets aan follow-up, maar dan gaat het meestal om degenen die het goed zijn blijven doen met behulp van zijn boeken. De echte losers krijgen we niet te zien. Daarbij gaat het ook bij dr. Phils tv-patiënten om ingewikkelde complexen van factoren die bij ieder mens anders zijn en waarvoor geen kant en klare oplossingen bestaan.
Dr. Phil is in alle opzichten de tegenhanger van Jerry Springer, maar beiden vullen elkaar als typisch Amerikaanse fenomenen perfect aan. Bij Jerry komen dezelfde kwesties op tafel (seks, geld, verraad en obesitas), maar dan in sterke mate geperverteerd en op volkse wijze gedramatiseerd. Bij Jerry wordt gelachen en geschreeuwd. Freaks, drag queens, incestplegers, mensen die vierhonderd kilo wegen en Ku Klux Klan-leden gaan met elkaar en andere gasten op de vuist, want ook de extremen en randfiguren van de samenleving hebben recht op hun vijftien minuten roem. Daar hangt een anarchistische, explosieve sfeer, terwijl bij dr. Phil de respectabiliteit en goede zeden overheersen. Jerry’s gasten hebben niets aan therapie, ze zijn niet te genezen en moeten genoegen nemen met een enkele moralistische opmerking aan het einde. Dr. Phil daarentegen is de politiek correcte pedagoog die nette mensen leert om van zichzelf te houden en de ander te respecteren. Jerry staat voor de wildheid en het gebrek aan goede manieren bij het volk, dr. Phil voor de zelfbeheersing en fatsoenlijke kleinburgerlijkheid van de verkondigers van morele waarden. Jerry encanailleert zich met een losgeslagen onderklasse, dr. Phil legt de pijn van de middenklasse bloot en leert haar het leven aan te kunnen. De Jerry Springer Show is een kleurrijke middeleeuwse farce, Dr. Phil ingetogen burgerlijk drama.
da's echt onzin. dat lijkt alleen zo omdat een psycholoog dingen bij mensen losmaakt die ze al weten; het moet gewoon naar boven gebracht worden. Probeer zelf maar eens iemand te helpen zoals hij dat doet, je zult zien dat het best tegenvaltquote:Op zondag 22 augustus 2004 10:14 schreef Hare het volgende:
[..]
Dat meen je toch niet of wel? Zelfs aan de uitzendingen waar ik me niet aan irriteer leer ik echt niks, alles wat ie zegt is gewoon zo ontzettend logisch.
Een beetje nadenken geeft je echt wel hetzelfde antwoord hoor. Zonder Phil
Ze geven zich op als beeldmateriaal voor Dr. Phil's broodwinning. Zo gratis is het dus niet. De kostprijs is immers internationale bekendheid als Dr. Phil case in een scorende serie emo-tv. Het staat mensennatuurlijk vrij omzichzelf als case te laten neerzetten en zich publiek te laten bepreken. Zo vindt de aloude biechtstoel haar moderne vervanger via het eenoog dat elke huiskamer zou kunnen bereiken. Vroeger was dergelijke opvang en hulp een roeping van de hulpverlener, tegenwoordig levert het door middel van leedexploitatie commerciële TV en geld op.quote:Op zondag 22 augustus 2004 12:26 schreef Toeps het volgende:
Ik vond het een hele goede uitzending. Ook die uitzendingen over dat zwangere meisje van 15 vind ik erg goed. Je moet ook niet vergeten dat er veel meer achter zit dan wat je op tv ziet. Vantevoren hebben de mensen al gesprekken gehad, en ook achteraf worden ze nog gesteund. Oké, je komt op tv, maar die mensen geven zichzelf op, en krijgen wel individuele hulp, gratis en voor niks.
Sommige mensen kunnen anderen helpen door ze juist niet voor LUL te zetten of hun ZIN door te draven! Maar door te luisterenquote:Op zondag 22 augustus 2004 12:09 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
da's echt onzin. dat lijkt alleen zo omdat een psycholoog dingen bij mensen losmaakt die ze al weten; het moet gewoon naar boven gebracht worden. Probeer zelf maar eens iemand te helpen zoals hij dat doet, je zult zien dat het best tegenvalt
Hij is gewoon eerlijk, dat kun je van veel anderen niet zeggenquote:Hoe gestoord kan je bezig zijn als psycholoog. Een beetje op je client lopen inpraten, hem klein maken, je macht tonen, hem woorden in de mond leggen, hem voor bepaalde dingen uitmaken.
Waarom zou een goede psych dat niet doen? Dat moet hij toch zelf weten?quote:Op maandag 23 augustus 2004 00:51 schreef Brennie het volgende:
Een goede psych zou uberhaupt al geen show hebben en mensen voor de hele wereld laten praten.
Gelukkig ben jij dus de TS niet, dan was je misschien zo slim om door het hele showverhaal van dr. Phil heen te prikken. Dat maakt misschien het verschil tussen mensen die psychologie studeren en blijkbaar door die showbel van dr Phil heen kunnen prikken en iemand als jijzelf, die alleen maar de waarheid wil zien die dr. Phil jouw voorschotelt. Het kan soms geen kwaad om ns wat verder te kijken en echt te zien waar die show over gaat en dat is geld verdienen voor "dr" Phil......quote:Op zondag 22 augustus 2004 12:01 schreef Quickie_Bat het volgende:
Ik heb die uitzending ook gezien en wat ik zag waren 2 erg verdrietige ouders die erg bezorgd waren om hun zoon en hem bekans smeekten om hulp te zoeken. En ik zag een zoon die ongeinteresseerd onderuit gezakt zat en een grote bek van hier tot Tokio had tegen z'n ouders en Phil.
Ookal zou hij onder valse voorwendselen naar de studio gelokt zijn dan nog had beleefd kunnen zeggen daar niet gediend te zijn en er niet aan mee wilde werken. Maar dit was een kind van 5 jaar dat lekker dwars niet mee zat te werken. Die jongen besefte zelf niet wat drugs met hem doen en hoe dringend hij hulp nodig had, gelukkig zagen zijn ouders dat wel en Phil ook.
Wees juist blij dat er mensen zich bekommeren om elkaar en elkaar willen helpen. Soms moet je even door de shit heengehaald worden om wakker geschud te worden. Alleen maar lief en aardig praten helpt niet altijd, soms moet je zeggen waar het op staat en iemand een ultimatum stellen, want die jongen kwetste zijn ouders en broer en zusje enorm en daar moet hij nu de verantwoordelijkheid voor nemen.
Bovendien vind ik TS voor een aankomend psycholoog zich nou niet echt correct uitdrukken, ik zou ook maar eens colleges gaan volgen als ik jou was; kun je een hoop van leren.
Bijna de helft van de Nederlandse vrouwen ook hoor...quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:25 schreef A.Powers het volgende:
wahaahahahaa, het aller ergste van het hele verhaal is nog wel dat zo ongeveer de helft van de amerikaanse vrouwen verslaafd is aan dit soort progamma's.
en dat er daardoor dus nog een heleboel (kinderen van 21
) zijn met dit soort ouders
Zoals Dr Phil zou zeggen: There is no truth only perception. Zo ook in dit geval, jij ziet het als geldverdienen (wat is daar mis meequote:Op maandag 23 augustus 2004 18:05 schreef Samson het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij dus de TS niet, dan was je misschien zo slim om door het hele showverhaal van dr. Phil heen te prikken. Dat maakt misschien het verschil tussen mensen die psychologie studeren en blijkbaar door die showbel van dr Phil heen kunnen prikken en iemand als jijzelf, die alleen maar de waarheid wil zien die dr. Phil jouw voorschotelt. Het kan soms geen kwaad om ns wat verder te kijken en echt te zien waar die show over gaat en dat is geld verdienen voor "dr" Phil......
Idd, schandaaaaalig dattie geld verdient met zijn vak.quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:05 schreef Samson het volgende:
geld verdienen voor "dr" Phil......
Het was niet mn bedoeling om bot te zijn hoor, er is niets mis met geld verdienen, maar wel met de manier waarop (vind ik iig) Ik zie de show niet vaak, maar wat deze aflevering betreft vond ik het gewoon allemaal erg fout wat ik hier zag, bottomline is trouwens dat ik dit soort issues niet op tv vind thuis horen, maar het scoort natuurlijk hoge kijkcijfers en daarom gebeurt het wel. Zou jij het zelf normaal vinden als jouw persoonlijkste issues als een soort van mediaspektakel naar buiten gebracht zouden worden? Daar kiezen die mensen dus wel bewust voor en als ik die moeder zo zat in te schatten, niet alleen om het probleem op te lossen, maar zeker ook om eindelijk ns op tv te komen. Je wil niet weten hoeveel mensen gewoon koste wat het kost op tv willen en dan maar met zoiets als dit. Als je dus al zover bent als mens dat je echt denkt dat jouw issues alleen nog maar op tv opgelost kunnen worden in een programma als dit, dan spoort er toch iets niet helemaal bij je (vind ik dus, mijn eigen mening). Bepaalde persoonlijke dingen horen gewoon alleen in je gezin thuis en niet als kijkvoer voor miljoenen andere mensen. Het feit alleen al dat dr. Phil er gretig gebruik van maakt om dit soort mensen te "gebruiken" voor zijn show, terwijl hij als ie echt hart voor zn werk zou hebben dat ook prive met die lui op zou kunnen lossen, zonder cameras, zegt mij al genoeg over zo'n persoon. Dan gaat het dus enkel en alleen om je eigen beroemdheid en de kijkcijfers en de verkoopcijfers van zn boeken....quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:51 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Zoals Dr Phil zou zeggen: There is no truth only perception. Zo ook in dit geval, jij ziet het als geldverdienen (wat is daar mis mee) en ik zie het als een leerzame show met een man die zijn vak goed verstaat.
Ik snap niet waarom het jou stoort dat ik deze show geweldig vind, waarom zou ik verder moeten kijken? (wat een botte aanname trouwens, wie zegt dat ik niet doe, en wie weet is Phil's manier van de wereld zien ook wel de mijne).
Ik kan heel goed begrijpen waarom jij dit ziet als scheppen geld verdienen, ik vind het jammer dat je niet ziet wat de Dr. Phil show nog meer is. Heb je de show wel eens een paar keer gezien? En gehoord welke vragen Dr. Phil stelt? Dat zijn echt goede vragen hoor!
dude, tis een psychiater ('dr.'), niet een psycholoog, da's nog veel erger.quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:19 schreef Hare het volgende:
Hoe gestoord kan je bezig zijn als psycholoog. Een beetje op je client lopen inpraten, hem klein maken, je macht tonen, hem woorden in de mond leggen, hem voor bepaalde dingen uitmaken.
Dat kan echt niet, is helemaal de grootste onkunde ever, hij zet het hele vak van psychologie te kakken. Vieze, vuile, kuthufter!!
vooraf bewerkt en gewillig klapvee-publiek, dat jarenlang aan aan het kloten was en *ineens* in 5min bij Phillyboy op schoot (en internationale tv) het licht ziet; naïviteit en de wens tot 15-seconds-of-fame van iedere amerikaan (+ gewoon domheid van amerikaanse vrouwen (doelpubliek)), dat is eerder het probleemquote:Op maandag 23 augustus 2004 00:51 schreef Brennie het volgende:
Hij kan gewoon goed verwoorden wat eigenlijk zo simpel is en iedereen al weet.
Hij is geen psych.. tis een showman.
Een goede psych zou uberhaupt al geen show hebben en mensen voor de hele wereld laten praten.
Neemt niet weg dat sommige dingen wel kloppen, en dat hij vast mensen helpt.
Op sommige vlakken is hij te opdringend qua wat een ander zou moeten doen.
De Amerika haat zit diep bij jou he?quote:Op zaterdag 4 september 2004 11:45 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
vooraf bewerkt en gewillig klapvee-publiek, dat jarenlang aan aan het kloten was en *ineens* in 5min bij Phillyboy op schoot (en internationale tv) het licht ziet; naïviteit en de wens tot 15-seconds-of-fame van iedere amerikaan (+ gewoon domheid van amerikaanse vrouwen (doelpubliek)), dat is eerder het probleem
Nouja, Oprah is wel een beetje beter te doen hoor, die ontvangt soms nog leuke celebs!!!quote:Op zondag 5 september 2004 12:03 schreef poep-in-de-aars het volgende:
ik kots met je mee. steken we daarna oprah in de fik?
Een psycholoog kan ook een 'dr.' zijn hoorquote:Op zaterdag 4 september 2004 11:42 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dude, tis een psychiater ('dr.'), niet een psycholoog, da's nog veel erger.
Dat 'In voor- en tegenspoed' heb ik toevallig deze week voor het eerst gezien. Daar kreeg ik nu echt kromme tenen van. Die kerel in dat programma werd echt volledig gestript van al z'n waardigheid door de vrouwelijke therapeut, terwijl dat klorewijf van hem toch echt het grote probleem was.quote:Op zondag 22 augustus 2004 11:45 schreef sjun het volgende:
Dan vind ik de EO-serie In voor- en tegenspoed een stuk beter.
dude ( :'( ) een 'dr.' is iemand die gepromoveerd is..dus ook een psychiater is niet per se een 'dr.' (en waarschijnlijk zijn er bijna geen psychiaters 'dr.' omdat ze in de praktijk werkzaam zijn en niet zo 'theoretisch' gericht....quote:Op zondag 5 september 2004 17:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Een psycholoog kan ook een 'dr.' zijn hoor.
Hey!quote:Op maandag 6 september 2004 00:48 schreef m-niki het volgende:
[..]
en over dr. Phil: als je nagaat dat de show bedoeld is voor huisvrouwen (no offence)
ik zei nog: no offencequote:Op maandag 6 september 2004 00:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hey!
Volgens mij zijn die regels wat betreft het voeren van de titel 'Dr.' in Amerika heel anders. Zoniet, dan zou hij de titel onrechtmatig gebruiken en dat mag volgens mij niet eens.quote:Op maandag 6 september 2004 00:48 schreef m-niki het volgende:
dude () een 'dr.' is iemand die gepromoveerd is..dus ook een psychiater is niet per se een 'dr.' (en waarschijnlijk zijn er bijna geen psychiaters 'dr.' omdat ze in de praktijk werkzaam zijn en niet zo 'theoretisch' gericht....
Dude, een gast die zoveel in het midden van de belangstelling staat zorgt echt wel dat de naam die 'ie voert legaal is. Zeker in de VS. Als het niet zou mogen wat 'ie doet, wassie echt al-lang aangeklaagd.quote:Op maandag 6 september 2004 00:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die regels wat betreft het voeren van de titel 'Dr.' in Amerika heel anders. Zoniet, dan zou hij de titel onrechtmatig gebruiken en dat mag volgens mij niet eens.
waarom zouden de regels in Amerika anders zijn dan????? Het zou kunnen dat iemand die daar gepromoveerd is Phd heet...dat zou ik even moeten uitzoeken...quote:Op maandag 6 september 2004 00:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die regels wat betreft het voeren van de titel 'Dr.' in Amerika heel anders. Zoniet, dan zou hij de titel onrechtmatig gebruiken en dat mag volgens mij niet eens.
Natuurlijk heeft 'ie dat. Hier, uit z'n online bio:quote:Op maandag 6 september 2004 01:02 schreef m-niki het volgende:
Ik hoop voor Phil dat ie dan ook daadwerkelijk zijn PhD degree heeft ....
Je denkt toch niet serieus dat je het lang vol houdt in de VS als je onder een valse titel bij Oprah gaat zitten?quote:Dr. Phil has a B.S, M.A. and Ph.D. in clinical psychology from North Texas State University with a dual area of emphasis in clinical and behavioral medicine.
het gaat er niet om dat ie onder een valse titel zou zitten, maar dat de nadruk erg gelegd wordt op het 'doctor'...dat maakt namelijk deel uit van de werking van zijn 'therapieen'...als je naar iemand opkijkt dan heb je eerder het gevoel dat zijn woorden waar zijn en dat hij je kan helpen... dus als Phil geen PhD zou zijn, maar zichzelf wel doctor noemt en Oprah and the whole bunch zou er vanaf weten, dan zou ik daar niet zo raar van opkijken...dan zeg je toch gewoon dat dat de naam van het programma is..niet dat HIJ zichzelf zo noemt????quote:Op maandag 6 september 2004 01:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft 'ie dat. Hier, uit z'n online bio:
[..]
Je denkt toch niet dat je het serieus lang vol houdt in de VS als je onder een valse titel bij Oprah gaat zitten?
Ik vind dat er nogal een verschil zit tussen een tekenfilmfiguurtje en een echt mens die echte problemen van echte patiënten op TV behandelt eerlijk gezegdquote:Op maandag 6 september 2004 01:10 schreef m-niki het volgende:
[..]
het gaat er niet om dat ie onder een valse titel zou zitten, maar dat de nadruk erg gelegd wordt op het 'doctor'...dat maakt namelijk deel uit van de werking van zijn 'therapieen'...als je naar iemand opkijkt dan heb je eerder het gevoel dat zijn woorden waar zijn en dat hij je kan helpen... dus als Phil geen PhD zou zijn, maar zichzelf wel doctor noemt en Oprah and the whole bunch zou er vanaf weten, dan zou ik daar niet zo raar van opkijken...dan zeg je toch gewoon dat dat de naam van het programma is..niet dat HIJ zichzelf zo noemt????
Je had op een gegeven moment ook een tekenfilmpje, dat heette dr. Catz (ofzo) (dit is gewoon ter illustratie)...dat tekenfilmfiguurtje had ook geen PhD, en TOCH heette de serie wel zo...
Dat is toch de normale gang van zaken? Je kunt volgens mij niet eens direct naar MA zonder eerst je BS gehaald te hebben. En uiteraard kun je pas promoveren als je je studie hebt afgerond.quote:Op maandag 6 september 2004 01:10 schreef m-niki het volgende:
[..]
uit die bio blijkt dus wel dat Phil zichzelf enorm heeft opgewerkt:
eerst een BS (bachelor titel) staat gelijk aan hbo, daarna uni (Master's degree) en daarna gepromoveerd (PhD)...mannetje van de straat misschien??? Of gewoon iemand met een hele lange adem (heb zelf ook een BA en heb over een jaar ook mijn Master's degree)....
Dude, dat is dus precies wat ik ook bedoelde. het zal heus wel goed zitten met dat Dr.quote:Op maandag 6 september 2004 00:55 schreef Tijn het volgende:
Dude, een gast die zoveel in het midden van de belangstelling staat zorgt echt wel dat de naam die 'ie voert legaal is. Zeker in de VS. Als het niet zou mogen wat 'ie doet, wassie echt al-lang aangeklaagd.
Dan zijn we het helemaal met elkaar eens, dudequote:Op maandag 6 september 2004 01:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dude, dat is dus precies wat ik ook bedoelde. het zal heus wel goed zitten met dat Dr.
je haalt eerst je bacholor en daarna je master, maar je gaat jezelf daarna dus NIET bachelor en Master noemenquote:Op maandag 6 september 2004 01:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is toch de normale gang van zaken? Je kunt volgens mij niet eens direct naar MA zonder eerst je BS gehaald te hebben. En uiteraard kun je pas promoveren als je je studie hebt afgerond.
Natuurlijk wel dude. Hoe meer titels hoe beter.quote:Op maandag 6 september 2004 01:20 schreef m-niki het volgende:
[..]
je haalt eerst je bacholor en daarna je master, maar je gaat jezelf daarna dus NIET bachelor en Master noemen
dude
natuurlijk niet....quote:Op maandag 6 september 2004 01:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk wel dude. Hoe meer titels hoe beter.
Tsja dude, het kan natuurlijk, ik weet het niet. Maar dan nog vind ik twee studies niet bepaald tegen 'em pleiten ofzoquote:Op maandag 6 september 2004 01:23 schreef m-niki het volgende:
[..]
natuurlijk niet....![]()
nee, echt niet... daaruit blijkt juist dat ie meerdere studies heeft gedaan..want eerst Bachelor of Science en vervolgens Master of Arts..nuanceverschilletje???
-edit- dude
Oh sorry dude, ik wist niet dat "mannetje van de straat" een compliment wasquote:Op maandag 6 september 2004 01:29 schreef m-niki het volgende:
nee joh, dat pleit helemaal niet tegen hem (dat heb ik ook nergens gezegd hoor!! Sterker nog, ik heb juist gezegd dat ik zelf ook hard op weg ben om een 'dr. Phil ' te worden!!)
dude!!!
Hey Cora!quote:Op maandag 6 september 2004 01:30 schreef Cora het volgende:
Hey Tijn!
Ontopic: Dr. Phil is een eikel
dude, een mannetje van de straat is altijd een compliment! Zeker als dat mannetje nu een mooi titel voor zijnen naam heeft staan (of achter zijnen naam...oh wtf)quote:Op maandag 6 september 2004 01:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh sorry dude, ik wist niet dat "mannetje van de straat" een compliment was
Als hij bachelor of arts was geweest, zou de master of arts daar inderdaad voor in de plaats gekomen zijn, maar ik denk dat hij beide titels gebruikt omdat hij een bachelor of science en een master of arts is.quote:Op maandag 6 september 2004 01:20 schreef m-niki het volgende:
[..]
je haalt eerst je bacholor en daarna je master, maar je gaat jezelf daarna dus NIET bachelor en Master noemen
dude
Dat is toch altijd om een uur of elf als iedereen naar bed is of gaat?quote:Op maandag 6 september 2004 01:31 schreef Tijn het volgende:
Hey Cora!
Ik ken 'em niet. Maar z'n programma vind ik wel leuk om te kijken met m'n bord op schoot enzo. Lekker mensen uitlachen enzo.
Ja dan is de herhaling meid, het komt ook rond etenstijdquote:Op maandag 6 september 2004 01:35 schreef Cora het volgende:
[..]
Dat is toch altijd om een uur of elf als iedereen naar bed is of gaat?
Oh het kwam op mij juist nogal louche over. Maar dat zal wel door Ali B komen, dude. Sinds hem is de straat niet meer wat het geweest isquote:Op maandag 6 september 2004 01:32 schreef m-niki het volgende:
[..]
dude, een mannetje van de straat is altijd een compliment! Zeker als dat mannetje nu een mooi titel voor zijnen naam heeft staan (of achter zijnen naam...oh wtf)
OMG, het moet niet gekker worden in Nederland!quote:Op maandag 6 september 2004 01:36 schreef Tijn het volgende:
Ja dan is de herhaling meid, het komt ook rond etenstijd![]()
Wil je nu zeggen dat ik ongelijk heb ofzo dan? M.a.w. wat is je punt?quote:Op maandag 6 september 2004 00:48 schreef m-niki het volgende:
[..]
dude () een 'dr.' is iemand die gepromoveerd is..dus ook een psychiater is niet per se een 'dr.' (en waarschijnlijk zijn er bijna geen psychiaters 'dr.' omdat ze in de praktijk werkzaam zijn en niet zo 'theoretisch' gericht....
ik reageerde eigenlijk niet op jou (maar quote je wel...da's idd een beetje raar) maar op degene waar JIJ weer op reageerde (vandaar ook mijn 'dude'quote:Op maandag 6 september 2004 21:33 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat ik ongelijk heb ofzo dan? M.a.w. wat is je punt?
Oh okay, ik had er bijna een slapeloze nacht van gekregenquote:Op maandag 6 september 2004 22:14 schreef m-niki het volgende:
[..]
ik reageerde eigenlijk niet op jou (maar quote je wel...da's idd een beetje raar) maar op degene waar JIJ weer op reageerde (vandaar ook mijn 'dude')
m.a.w. jij had gelijk, ik lichte het slechts wat toe![]()
nee hoor, de weg naar psychiater is lang, maar zonder doctors titel:quote:Op maandag 6 september 2004 22:24 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oh okay, ik had er bijna een slapeloze nacht van gekregen.
Overigens betwijfel ik het of zonder promotie een psychiater kunt worden. Je mag immers medicatie voorschrijven en je hebt een specialisatie gedaan na de geneeskunde-opleiding... daar moet je toch sowieso een doctorstitel voor hebben?!
Zo simpel is het dus niet. Je moet wel een promotor hebben en voor een commissie verschijnen die je wil promoveren.quote:Op dinsdag 7 september 2004 00:43 schreef m-niki het volgende:
de doctor's titel kan iedereen verkrijgen na het schrijven van een aantal artikelen die in een internationaal wetenschappelijk tijdschrift geplaatst zijn. Dat is het zgn. promoveren tot doctor (ook een soort van specialisatie eigenlijk dus!!)
ja..ehm...duh??? Maar in zijn eenvoud teruggebracht is het enkel artikelen gepubliceerd krijgen...wat daar voor komt en wat je daarvoor moet doen/ hebben is niet van belang, tenzij je zelf dr. wilt worden toch?quote:Op zaterdag 11 september 2004 21:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zo simpel is het dus niet. Je moet wel een promotor hebben en voor een commissie verschijnen die je wil promoveren.
quote:It's easier to bitch and whine than to jack it up and do something about it.
Ik ben het met Dr. Phil eensquote:Op zondag 30 januari 2005 13:10 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:
Brandon responds, "There's the rumor that marijuana is a gateway drug and I strongly believe it is, because it seems so harmless, but it leads to other things later on. And you don't just try drugs and wake up a drug addict; it's a slow process over three, four or up to 10 years, and you don't even see it coming, but people around you do, so listen to the people around you."
![]()
![]()
![]()
![]()
wat een propaganda flauwe kul
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |