dat zal wel mee vallen, nintendo heeft wat verkeerde beslissingen gemaakt het afgelopen jaar maar ik ga ervan uit dat het met de 3d party support wel weer goed komt. en nintendo ziet geen echte reden om online te gaan aangezien ze toch vooral party games maken en dat werkt niet goed online volgens mij. de support is er wel, maar dat zal dan van een ander bedrijf moeten komen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 17:47 schreef Gamedemon het volgende:
ik denk dat nintendo koppig gaat blijven wat online gamen betreft...en als ze doorgaan zoals ze nu doorgaan ze binnen 5 jaar failliet zijn...waarschijnlijk moeten ze het weer gaan hebben van nintendo's eigen franchise...dus zelda 15 mario 30 ect ect ect en daar komen er niet genoeg van uit per jaar...waarschijnlijk slechte third party support wat gewelddadige games betreft...dus geen GTA en dat soort spellen
tsja. het klopt wel, maar of ze daarmee de ps3 gaan verslaan. ik weet het niet hoor.quote:de grote winaar gaat microsoft worden..niemand dacht dat de xbox wat zou worden...ze hebben nu een enorm grote userbase opgebouwt en die gaan blind voor de xbox 2....met halo 3 als launch titel of een ninja gaiden 2 als launch titel is succes gegarandeert....
xbox live gaat nog beter worden...meer downloadable content...meer players support...
microsoft gaat de grote winnaar worden...met sony op de hielen en nintendo huppelt er achteraan
quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:09 schreef Steve-O het volgende:
je vergeet dat revolutionaire ps3 logo?
quote:Op maandag 16 augustus 2004 17:39 schreef rockstah het volgende:
------------------------------------------DE CONSOLE WARS---------------------------------------------
Ten eerste hoop ik na lang zoeken dat hier nog geen topic van is. Zo ja, dan mag hij dicht. (die andere dan eh?)
quote:Playstation 3 Cell Architecture: The Future of Computer Technology
Upon reading the Cell Patent recently filed, I realized that the Cell Architecture is nothing like that which has come before. While I have been hearing for a few years now, quips about the Cell design and how "revolutionary" it was, until now, however I had never been privy to any concrete evidence of such a revolution..
The Cell Architecture is designed specifically around network communication. Every design concept that has gone into the Cell Architecture is done to facilitate communications amongst various Cells. Every aspect of the Cell Architecture including processing, data storage, data manipulation, and general resource sharing, are all available to every Cell using the same ISA (Instruction Set Architecture). It is this massive multimedia intercommunication that will be the heart of the next generation playstation, or PS3 for simplicity. This constitutes a paradigm shift from conventional computer architecture, whereby intercommunication is an afterthought and every device is architecturally different. The Cell Architecture represents not only the future of multimedia computer design but the future of computer technology as a whole.
Communication: the Heart of the Beast
As outlined in the opening, communication is the design philosophy behind the entire Cell Architecture. First, I am going to detail how different Cells interact with one another in general, barring media / encapsulation-protocol type (communication over TCP/IP and other media will be described later). The basic architecture is comprised of various Cells or PE (processing elements) which themselves are comprised of a processing unit (PU), a direct memory access controller (DMAC) and a multiple number of attached processing units (APUs). In a “preferred” embodiment (as the Patent outlined it), a PE comprises eight APUs.
The PU and the APUs interact with a shared dynamic random access memory (DRAM) preferably having a cross-bar architecture. The PU schedules and orchestrates the processing of data and applications by the APUs. The APUs perform this processing in a parallel and independent manner.
The DMAC controls accesses by the PU and the APUs to the data and applications stored in the shared DRAM. In accordance with this modular structure, the number of PUs employed by a device (PC, PS3, PDA, HDTV, HD-DVD, etc.) of the network is based upon the processing power required by that particular device. For example, a server may employ four PUs, a workstation may employ two PUs and a PDA may employ only one PU. The number of APUs of a PE assigned to processing a particular software cell (data and application to be processed) depends upon the complexity and magnitude of the programs and data within the cell.
A Logical Example PS3 Cell Network (Diag1)
Basically, there are a number various types of devices or member Cells contained within a network (diag1). This network is comprised of all types of media / protocols and is on a WAN scale. However, there are two important commons involved. First, all member Cells transmit Software Cells via IP which allow for these SoftCells (for short) to be routed on any network. The second common; all of the member cells have a similar Instruction Set Architecture (ISA) to facilitate a distributed programming model for transmitting data and applications over a network, and for processing data and applications among the network's members. This programming model employs software cells transmitted over the network for processing by any of the network's member cells. Each software cell has the same structure and can contain both; instructions and data. As a result of the high speed processing and transmission speed provided by this modular computer architecture, these cells can be rapidly processed.
How Intercommunication Can Assist Processing
Softcells each contain a Global Identification (GID) and information describing the amount of computing resources required for that particular softcell's processing. Additionally, these softcells contain a date/time stamp to help provide sequence data to the Cell systems. Since all computing resources have the same basic structure and employ the same ISA, the particular resource performing this processing can be located anywhere on the network, and dynamically assigned. Meaning that, if a particular member cell is busier than another, the requesting softcell will be routed to the least utilized cell or “best metric” cell for processing. Keep in mind that the best metric can be a multitude of variables including distance, delay, processing load, multiple of PU's, etc.
So concludes Part I, the network communication layer of the Cell Architecture. In subsequent articles I will detail the actual communication that takes place. Additionally, if time allows, I will squeeze in some thoughts about how this new design will affect multimedia computing.
dude, ik heb op alles gezocht wat ermee te maken heeft. die search werkt gewoon voor geen meterquote:Op maandag 16 augustus 2004 18:37 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
[afbeelding] Dat is er wel [afbeelding]
Ik heb alleen weer eens ruzie met die klotesearch
Er staat dat de ps3 de bom wordt met super technologie, meer hoef je er eigenlijk niet van te snappen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:40 schreef rockstah het volgende:
ik heb wat info over de ps3 aan het verzamelen maar hier snap ik dus echt helemaal niks van. maar goed, voor de geïnterreseerden:
[..]
Ik weet het, klotesearchquote:Op maandag 16 augustus 2004 18:41 schreef rockstah het volgende:
[..]
dude, ik heb op alles gezocht wat ermee te maken heeft. die search werkt gewoon voor geen meter
het is een geheel nieuw project. de een zegt dat zoiets pas in 2007 waar gemaakt kan worden en toshiba wil ze begin 2005 al in productie nemenquote:Op maandag 16 augustus 2004 19:00 schreef Erwtensoep het volgende:
2005, 2007 what's the difference....
Wat is dat nu voor kul? Alsof revolutionair en japans slechte dingen zijn. En waar komt "weird"vandaan?quote:-revolutionair
-weird
-japans
Niet om te zeuren hoor, maar volgens mij is de volgorde Sony, Ninty, Xboxquote:Op maandag 16 augustus 2004 19:31 schreef pkwarts het volgende:
ik denk dat de verdeling in verkochte consoles blijft zoals het nu is. sony bovenaan, microsoft 2e en nintendo 3e
quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:10 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor kul? Alsof revolutionair en japans slechte dingen zijn. En waar komt "weird"vandaan?
Argumentatie?quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:19 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Niet om te zeuren hoor, maar volgens mij is de volgorde Sony, Ninty, Xbox
De eerste 3d bril kwam uit speciaal voor de Nintendo NES. Dat was ook de eerste console met netwerkfunctie, draadloze controllers (correct me if I'm wrong), dance/fitnessmat, zeer nauwkeurig pistool en nog wel meer.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:32 schreef pkwarts het volgende:
overigens gok ik dat de generatie na xbox 2, playstation 3 en revolution de eerste 3d brillen komen.
Duckhuntquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:24 schreef Kiff het volgende:
de eerste met een zeer nauwkeurig pistool
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:24 schreef Kiff het volgende:
Degenen die nu netwerkspellen doen via playstation en xbox zijn ook voornamelijk (niet alleen maar waarschijnlijk...) jongens/mannen tussen de 15 en 30, waarvan waarschijnlijk de meerderheid een niet al te gevarieerd sociaal leven heeft.
Denk je dat dat niet zo is dan? Of leg ik de vinger op een te gevoelige plek?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:31 schreef peristilius het volgende:
![]()
![]()
Nee, ik vind het gewoon een grappige opmerking en ik weet wat je bedoeltquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:35 schreef Kiff het volgende:
[..]
Denk je dat dat niet zo is dan? Of leg ik de vinger op een te gevoelige plek?
Zodra verbindingssnelheden en datagrootte geen probleem meer zijn en je controllers met ingebouwde camera's hebt (of gewone camera's) en je tijdens het spelen van het spel de grimassen van je opponenten kunt zien en hun vervloekingen kunt horen, wordt ook partygamen leuk via een netwerk. Zeker als de spellen zo geavanceerd worden dat je je eigen gezicht zie op een mariokart poppetje (bijvoorbeeld). Zodat je echt goed doorhebt tegen wie je speelt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:42 schreef rockstah het volgende:
ik zie nintendo ook niet echt online gaan. party games werken echt voor geen meter online volgens mij.
ze kunnen ook de lan optie wat meer ondersteunen. aangezien de cube zo draagbaar is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:56 schreef Kiff het volgende:
[..]
Zodra verbindingssnelheden en datagrootte geen probleem meer zijn en je controllers met ingebouwde camera's hebt (of gewone camera's) en je tijdens het spelen van het spel de grimassen van je opponenten kunt zien en hun vervloekingen kunt horen, wordt ook partygamen leuk via een netwerk. Zeker als de spellen zo geavanceerd worden dat je je eigen gezicht zie op een mariokart poppetje (bijvoorbeeld). Zodat je echt goed doorhebt tegen wie je speelt.
Lijkt me een geinigidee dat een heel gezin bijvoorbeeld marioparty speelt tegen de oom en tante met hun kinderen uit een stad 200 kilometer verderop.
8 GB, maar er zitten tegenwoordig 10 GB schijven in, gelimiteerd naar 8 GB, omdat die goedkoper waren. Denk dat Microsoft niet meer dezelfde fout maakt om met zelfs tegenwoordig zeldzame 15 GB schijven te gaan werken,als er een harde schijf in komt. Zit eerder aan 30 a 40 GB 2.5" harde schijven te denken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 17:02 schreef speedfreakssj het volgende:
de Xbox heeft toch ook een 5GB?
Wat een heerlijke (doch domme) generalisering van iemand die heimelijk zoekt naar redenen voor het ontbreken van online play bij zijn enige liefde Nintendo. Als je tussen de 15 en 30 ben en hebt een facinatie voor Mario de loodgieter ben je wel sociaal aanvaardbaar?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:24 schreef Kiff het volgende:
genen die nu netwerkspellen doen via playstation en xbox zijn ook voornamelijk (niet alleen maar waarschijnlijk...) jongens/mannen tussen de 15 en 30, waarvan waarschijnlijk de meerderheid een niet al te gevarieerd sociaal leven heeft.
Hangt er natuurlijk vanaf wat ze er mee willen doen. Als er alleen maar savegames en mp3'tjes gezet kunnen worden dan kan je net zo goed een 8 of 15gb er in zetten.quote:8 GB, maar er zitten tegenwoordig 10 GB schijven in, gelimiteerd naar 8 GB, omdat die goedkoper waren. Denk dat Microsoft niet meer dezelfde fout maakt om met zelfs tegenwoordig zeldzame 15 GB schijven te gaan werken,als er een harde schijf in komt. Zit eerder aan 30 a 40 GB 2.5" harde schijven te denken.
De functionele grootte is hier van ondergeschikt belang. 1-2 GB is zat voor savegames en MP3s. Alleen ga jij nu maar eens naar de winkel een 1-2 GB harde schijf kopen. Dat lukt je niet meer. Stel dat Microsoft zo'n schijf in de Xbox hadden gezet, hadden ze nu een heel erg duur contract met een fabrikant van harde schijven aan moeten gaan om het productieproces van kleine harde schijven in leven te laten houden.quote:Hangt er natuurlijk vanaf wat ze er mee willen doen. Als er alleen maar savegames en mp3'tjes gezet kunnen worden dan kan je net zo goed een 8 of 15gb er in zetten.
Ik ben zelf inderdaad tussen de 15 en de 30 en heb zeker interesse in o.a.Nintendo spelletjes (maar dan voornamelijk retrogames uit jeugdsentiment).quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:10 schreef Brasco125 het volgende:
Wat een heerlijke (doch domme) generalisering van iemand die heimelijk zoekt naar redenen voor het ontbreken van online play bij zijn enige liefde Nintendo.
Ik heb het nergens over sociale aanvaardbaarheid gehad en nergens beweert dat wat voor type gamer dan ook om wat voor reden dan ook niet sociaal aanvaardbaar zou kunnen zijn. Dus waar heb je het over?quote:Als je tussen de 15 en 30 ben en hebt een facinatie voor Mario de loodgieter ben je wel sociaal aanvaardbaar?
Ik heb het nergens over problemen of over de liquiditeit van Nintendo op het moment. Dankzij jouw vooringenomen aanname dat ik een Nintendo obsessie heb (in hoe verre dat waar is is in deze discussie irrelevant, het zal echter wel door m'n avatar komen), lees je dingen die ik niet geschreven heb waarschijnlijk. Op je teentjes getrapt door de harde waarheid? De meeste online gamers zijn gasten tussen de 15 en 30 lijkt mij, indien dit niet het geval is, zie ik graag het tegendeel bewezen. Dit was geen generalisering (dat zou het wel zijn geweest als ik zou zeggen/denken dat ALLE onlinegamers tot genoemde categorie behoren en dat deed ik niet).quote:Als je het mij vraagt, ook als je het niet vraagt, heeft Nintendo op het moment gewoon niet de poen en organisatie om een goed onlinefunctinaliteit op poten te zetten. Nintendo zit duidelijk in de nesten door hun productplacement (in de verkeerde markt). Ze maken verkeerde keuzes en dat nintendos probleem, niet het probleem van de rest van de wereld, zoals jij het door voorkomen.![]()
Ik heb nergens iets klakkeloos aangenomen of als waarheid gepresenteerd. Dat jullie niet begrijpend lezen kunnen is jammer.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 21:14 schreef twi het volgende:
Kiff komt met de ene onbeargumenteerde (bs) aanname na de ander![]()
Ergens gelezen, maar ik geloof dat het nek aan nek gaat tussen die twee maar dat de cube toch iets beter heeft verkochtquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:08 schreef Rag het volgende:
[..]
Argumentatie?
Bedoel je dan dat je 2 games tegelijk kan spelen? Dat zou wel extreem multi-tasken zijnquote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:30 schreef TC03 het volgende:
Ik zou het wel stoer vinden als er een DVD wisselaar functie oid in zou zitten. Zou wel makkelijk zijn, als je verslingerd bent aan twee spellen.
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:44 schreef Rag het volgende:
[..]
Bedoel je dan dat je 2 games tegelijk kan spelen? Dat zou wel extreem multi-tasken zijn![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:52 schreef twi het volgende:
Dat zou de meest nutteloze toevoeging zijn
't enige wat ik kan indenken is dat 't om twee redenen handig zou kunnen zijn:quote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:53 schreef TC03 het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik zou het wel handig vinden voor als je bijv. een invite accepteert voor een andere game op Live.
Idd! Zo hinderlijk dat splitscreen af en toe. Enige spel wat lekker gamed met splitscreen is mario kart voor de snes. Voor de rest is 't meestal maar bagger, ook Halo de multi-player (1 vs 1) levels zijn bijvoorbeeld zo hinderlijk, je kan zien waar de ander snipert. Of is dat weer een voordeel?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:52 schreef twi het volgende:
Ohja, en support voor meerdere outputs tegelijk zou wel leuk zijn. 2 TV's, 1 console, 2 gamers, splitscreen verleden tijd.
Was net mijn antwoord aan het formuleren en toen kwam twi... en toen was formuleren niet meer nodig.. aangezien deze quote precies de lading dekt.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:29 schreef twi het volgende:
Ik ben het eens dat het grootste gedeelte van de online gamers van het mannelijke geslacht zijn met de leeftijd 15-30, maar waarom zou dat nou weer gepaard moeten gaan met ongevarieerde sociale levens? Dat is een kul-vooroordeel wat nergens op gebaseerd is, net als dat de gemiddelde Nintendo-gamer de leeftijd van 12-18 bevat en alleen maar van blije kleurtjes en kinderliedjes houdt.
Wat jij met je post impliceert is dat mensen die met een console online gamen geen interessant sociaal leven hebben, maar gezinnen die samen partygames spelen dit wel hebben (aangezien dit in jouw ogen klaarblijkelijk toch wel een doorslaand succes gaat worden, wat jij blijkbaar niet vindt van de diensten van Sony en Microsoft).
whahaquote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:52 schreef twi het volgende:
Dat zou de meest nutteloze toevoeging zijnZorgt ook niet voor compacte consoles, voor zover dat natuurlijk een eis is. Het enige wat ik er echt in zou willen zien zijn alternatieven voor DVDs. Er moet toch eindelijk eens afgestapt worden van die optische media, die zo ontzettend kwetsbaar zijn in vergelijking tot grote geheugenkaarten. Jammer dat grote geheugenkaarten van enkele gigabytes veel te duur zijn om te produceren, maar een tijdelijke oplossing als het kopieren van games naar een harde schijf terwijl je de schijf wel in je Xbox moet hebben (tegen piraterij) zou mooi zijn. En dan gewoon elk half uur controleren of je wel een originele schijf in je game hebt, zoniet een error geven a la XIII.
De waarheid kan ik wel dragen, aangezien de waarheid niks met jouw statement te maken heeft. Even voor de duidelijk: Generaliseren is niet zeggen dat IEDEREEN tot de groep behoord maar de MEERDERHEID. Meeste gamers zijn tussen 15 en 30. Maar waar het omdraait laat je nu gemaks halve even achterwege. De sociale variatie in het verhaal: Jouw zogenaamde harde waarheid is een loze opmerking zonder onderbouwing of functie in zijn algeheel, tenzij je je zelf verheven voelt boven de rest als niet lanner met een gevarieerd sociale achtergrond.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:05 schreef Kiff het volgende:
Ik heb het nergens over problemen of over de liquiditeit van Nintendo op het moment. Dankzij jouw vooringenomen aanname dat ik een Nintendo obsessie heb (in hoe verre dat waar is is in deze discussie irrelevant, het zal echter wel door m'n avatar komen), lees je dingen die ik niet geschreven heb waarschijnlijk. Op je teentjes getrapt door de harde waarheid? De meeste online gamers zijn gasten tussen de 15 en 30 lijkt mij, indien dit niet het geval is, zie ik graag het tegendeel bewezen. Dit was geen generalisering (dat zou het wel zijn geweest als ik zou zeggen/denken dat ALLE onlinegamers tot genoemde categorie behoren en dat deed ik niet).
quote:Ik heb nergens iets klakkeloos aangenomen of als waarheid gepresenteerd. Dat jullie niet begrijpend lezen kunnen is jammer.
De Harde Waarheidquote:Op je teentjes getrapt door de harde waarheid?
Ten eerste : leeftijd, goh die gooi kunnen we allemaal maken, JA dus. Daar komt een amateur volkenkundig ing. zoals jij dus ook nog wel achter. Heb toch nergens gezegd dat het niet zo was! Net of dat het grote hekelpunt isquote:Nogmaals de niet rhetorisch bedoelde vraag : " Denk je dat dat niet zo is dan? Of leg ik de vinger op een te gevoelige plek?". Wil degene die denkt dat (momenteel; de situatie anno 2004) de meerderheid van de netwerkgamers NIET bestaat uit mannen tussen de 15 en 30, waarvan de meerderheid een niet al te gevarieerd sociaal leven heeft het laten weten. Graag lees ik daarbij ook een beschrijving die de meerderheid of het grootste deel van de netwerkgamers wel correct karakteriseert.
Een installatie of een iso op je harde schijf inderdaad, maar dan de legale versie ervan. Ik weet dat 't niet ideaal is, en moet ook alleen als optie zijn (als in: je kunt ook van de disc spelen, maar als je minder laadtijd wilt, kun je 'm ook op de harde schijf zetten).quote:Op woensdag 18 augustus 2004 01:16 schreef rockstah het volgende:
whaha
ja handig zeg. begint een beetje op installeren te lijken voor de pc. dus telkens als je een nieuw spel wil spelen moet je eerst 1.5 gig overkopiëren naar je HD? not!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |