abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 augustus 2004 @ 13:55:25 #1
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_21323218
Leeuwarder courant van vandaag:
quote:
Burgemeester Dales zelf naar Vrijheidswijk
LEEUWARDEN - Burgemeester Geert Dales gaat zich persoonlijk op de hoogte stellen van de problemen in de Leeuwarder Vrijheidswijk. De burgemeester, die op dit moment als lid van een rijkscommissie op de Nederlandse Antillen verblijft, gaat volgende week dinsdag naar de flat in de Annie Westlandstraat waar zich een belangrijk deel van de moeilijkheden concentreert.
De recente geweldsincidenten hebben hem doen besluiten het bezoek tot de hele wijk uit te breiden. Hij zal met zo veel mogelijk bewoners praten. Hiernaast zijn gesprekken voorzien met vertegenwoordigers van woningcorporaties en politie.

Gisternacht deed zich een vierde geweldsdelict in de Vrijheidswijk voor. Op de Koerierstersespel staken een 36-jarige man en een 14-jarige jongen elkaar met messen. Beiden raakten licht gewond. De aanleiding tot de ruzie is onduidelijk.

Circa honderd mensen namen gistermiddag op het grasveld bij het wijkwinkelcentrum een minuut stilte in acht ter nagedachtenis van de man die zichzelf anderhalve week geleden van het leven beroofde. Hij had een buurtgenoot in de borst geschoten bij een uit de hand gelopen spelletje met een vuurwapen.

De inloopbijeenkomst waar wijkbewoners met hulpverleners konden praten over het geweld, trok gistermiddag weinig bezoekers. Wel werd gesproken met enkele bewoners die direct betrokken waren bij het dodelijke incident.
Ik heb zelf ook een tijdje in de vrijheidswijk gewoond, in de flat aan de Annie Westlandstraat. En ik kan je dan ook uit eerste hand vertellen dat dit een van de vele afvoerputjes van het multietnische&softdrugs beleid is wat onze regering zo lang al voert. Ik zag bijna nooit een blanke in deze wijk, niemand sprak Nederlands en ook niemand leek te werken.

Mijn galerij zat van smorgenvroeg tot savond altijd vol met negers die geen fluit uitvoerden, behalve dat ze hardrugs drugs spoten, softdrugs rookten. Vriendinnen werden lastig gevallen, junks leefden in de liften en stierven in het trappenhuis. De politie, die durfde niet eens langs te komen.

En een paar weken geleden speelden kleine buitenlandertjes russische roulette met een geladen pistool, een dodelijk afloop volgde volgens mij. Deze wijk is het levende bewijs dat Nederland de afgelopen 20/30 jaar keihard aan het afglijden is geweest, en waarom moeten we deze offers leveren? Zodat we trots kunnen zijn op een nep multiculturele samenleving? Of zodat we stoer kunnen lijken tegenover Amerikanen omdat wij drugs mogen gebruiken... wat een feest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tyrhraustur op 16-08-2004 16:14:29 ]
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
  maandag 16 augustus 2004 @ 15:21:28 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21324900
Nou de naam van de wijk is goed gekozen...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 16 augustus 2004 @ 19:58:09 #3
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21329770
Zou ongebreidelde vrijheid leiden tot steeds verdergaande experimenten op kosten van de vrijheid biedende samenleving? In dat geval had Balkenende alweer gelijk met zijn pleidooi waarin hij oog voor moraal bejubelde.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 11:24:37 #4
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_21393822
Ongebreidelde vrijheid leidt tot anarchie, leidt tot deze wijk. Het enige wat deze situatie met een experiment heeft is dat het een gevolg is van mislukt experiment: de multi-etnische samenleving. Balkenende gaat al meer in de juiste richting dan ooit sinds de 2wo gedaan is, toch durft hij ook niet duidelijk te zeggen wat het probleem is en houdt hij zich bezig met symptoombestrijding.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_21393862
Wat is je oplossing, alle niet-blanken het land uit, om een mono-etnische samenleving te creeeren?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_21393905
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 13:55 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]

Ik heb zelf ook een tijdje in de vrijheidswijk gewoond, in de flat aan de Annie Westlandstraat. En ik kan je dan ook uit eerste hand vertellen dat dit een van de vele afvoerputjes van het multietnische&softdrugs beleid is wat onze regering zo lang al voert. Ik zag bijna nooit een blanke in deze wijk, niemand sprak Nederlands en ook niemand leek te werken.

Mijn galerij zat van smorgenvroeg tot savond altijd vol met negers die geen fluit uitvoerden, behalve dat ze hardrugs drugs spoten, softdrugs rookten. Vriendinnen werden lastig gevallen, junks leefden in de liften en stierven in het trappenhuis. De politie, die durfde niet eens langs te komen.
Welk stuk eigenwijs wilde dit ook alweer niet geloven.

Loedertje?
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 11:28:01 #7
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_21393917
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:58 schreef sjun het volgende:
Zou ongebreidelde vrijheid leiden tot steeds verdergaande experimenten op kosten van de vrijheid biedende samenleving? In dat geval had Balkenende alweer gelijk met zijn pleidooi waarin hij oog voor moraal bejubelde.
Volgens mij heb je niet eens zo'n hoog moraal nodig om te begrijpen dat je niet anderen moet lek steken.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_21393959
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 11:27 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Loedertje?
Wat?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_21394007
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 11:29 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wat?
Dat het daar stikt van de Antillianen.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 11:32:03 #10
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_21394030
De meest effectieve oplossing zou het uit zetten zijn van alle volksvreemden, echter is het onhumaan wanneer goedwillende mensen het land worden uitgezet. Een iets meer algemeen gerechtvaardigde oplossing is het uitzetten van moedwillige volksvreemden.
De meest juiste compromis is waarschijnlijk het stimuleren van vrijwillige migratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tyrhraustur op 19-08-2004 13:15:08 ]
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_21394083
Het meest effectieve, is het uitzetten van al die Antillianen.

Wat zijn die lui een pain-in-the-ass in Leeuwarden.
pi_21394124
Paar weekjes terug is een klant van mij met z'n vrouw, overvallen door 12(!!) Antillianen. Midden in de binnenstad. En je wilt niet weten met hoeveel koelbloedigheid en geweld dit gepaard gaat.

Schering en inslag.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 11:36:37 #13
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_21394157
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 11:33 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Het meest effectieve, is het uitzetten van al die Antillianen.

Wat zijn die lui een pain-in-the-ass in Leeuwarden.
Het grootste deel van de Junks zijn trouwens blanke Nederlanders hoor, deze junks maken alleen handig gebruik van de no go zone die het andere uitschot heeft gecreeerd voor de politie.

Sidekick kwam trouwens met cijfers op de proppen die vertellen dat 35% van de wijk allochtoon is (waar komen die trouwens weg). De autochtonen Antillianen en 1e en/of 2e generaties immigranten worden hier niet ondergerekend. Ik kan me werkelijk op dit moment geen blanken (op junks en 4/5 studenten na) voor de geest halen die in de wijk verbleven.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_21394365
Volgens een onderzoek wonen er meer Afrikanen dan Antillianen. Ik heb ook een jaar in de Annie Westlandstr. gewoond. Ik vond het wel een gezellige wijk.
pi_21394515
http://www.vrijheidswijk.nl

Heb hier stage gelopen. Digitaal Trapveld.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 11:53:06 #16
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_21394650
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 11:44 schreef skiczukie het volgende:
Volgens een onderzoek wonen er meer Afrikanen dan Antillianen. Ik heb ook een jaar in de Annie Westlandstr. gewoond. Ik vond het wel een gezellige wijk.
Haha, welk onderdeel precies. Die dooie junk in het trappenhuis? Die vechten en dronken negers elk weekend in de galleri, en die daar ook staan te pissen? De bebloede junks in de lift die constant tegen de deur op rijden (op skeelers jah), of de multifunctionaliteit van de lift (was ook een wc). De gejate autoradio, boxen en de hele rits. De politie die doodleuk aan de telefoon verteld dat ze niet langskomen omdat het te gevaarlijk is. De lowlifes die elk vrouwlijkschoon lastig vallen wat maar in de buurt komt. Of bedoel je buiten de flat, waar vrouwen met stokken worden geslagen, mensen elkaar doodschieten, kinderen met pistolen spelen?

Maar rond 18:00 rook het wel altijd lekker. En waren ook genoeg vriendelijk individuen ookal was de voertaal wel altijd engels, mensen die nog even de lift tegenhouden of de deur open wanneer je er aankomt. Echter is het geheel een mislukt experiment. In de eerste omgangs dimensie is het niet zozeer mislukt, je kan met iedereen wel een vriendelijk praatje maken, zelfs met die junk die al drie dagen voor je deur ligt, maar in hogere omgangs dimensies is het totaal mislukt. Het is een perfect voorbeeld van hoe multi entiteit lijdt tot anarchie en verloedering.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_21395015
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 11:53 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Haha, welk onderdeel precies. Die dooie junk in het trappenhuis? Die vechten en dronken negers elk weekend in de galleri, en die daar ook staan te pissen? De bebloede junks in de lift die constant tegen de deur op rijden (op skeelers jah), of de multifunctionaliteit van de lift (was ook een wc). De gejate autoradio, boxen en de hele rits. De politie die doodleuk aan de telefoon verteld dat ze niet langskomen omdat het te gevaarlijk is. De lowlifes die elk vrouwlijkschoon lastig vallen wat maar in de buurt komt. Of bedoel je buiten de flat, waar vrouwen met stokken worden geslagen, mensen elkaar doodschieten, kinderen met pistolen spelen?

Maar rond 18:00 rook het wel altijd lekker. En waren ook genoeg vriendelijk individuen ookal was de voertaal wel altijd engels, mensen die nog even de lift tegenhouden of de deur open wanneer je er aankomt. Echter is het geheel een mislukt experiment. In de eerste omgangs dimensie is het niet zozeer mislukt, je kan met iedereen wel een vriendelijk praatje maken, zelfs met die junk die al drie dagen voor je deur ligt, maar in hogere omgangs dimensies is het totaal mislukt. Het is een perfect voorbeeld van hoe multi entiteit lijdt tot anarchie en verloedering.
Dat laatste gelul boeit mij niet. Die dode junk heb ik nog nooit gezien. Boeiend wat die daar doen. Ik heb nooit last van ze gehad. Vechtende dronken negers; so? Alsof dat ergens anders niet voorkomt. Ook nooit last van ze gehad. Ben wel eens thuis geweest bij een neger om hem even te helpen met zijn laptop. Heb wel eens een zwerver thuis gehad (die zei dat ie aan het wachten was op zijn broer). Heb hem koffie gegeven en toen ging hij weer weg. Heb wel eens een zwerver samen met een huisgenoot naar het daklozenopvangtehuis gebracht. Heb ook eens een stel negers geholpen met een verhuizing. Waar maak je je druk om? De totale sfeer is relaxed. Het ene moment sta je te praten met een Irakees, het volgende moment met een Chinees. Ik heb zoveel leuke momenten meegemaakt toen ik daar woonde.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 12:12:03 #18
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_21395161
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 12:07 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dat laatste gelul boeit mij niet. (...)
Dan kan mij jouw gelul ook niet boeien. Trouwens waarom gaat burgemeester Geert Dales zich persoonlijk op de hoogte stellen van de problemen in de Leeuwarder wijk, wanneer het daar een keigezelligaangelegenheid is? Dit zou toch niet een snoepreisje zijn voor de burgervader, misschien moet je daar maar eens je hoofd over breken als je de criminaliteit en de verloedering niet wil zien.

Relaxte sfeer, laat me niet lachen achterstand wijk nummer 3 op het landelijklijstje en je kan de problemen nog steeds niet zien.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
  † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2004 @ 12:13:25 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21395197
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 11:27 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Loedertje?
Klik 1

Klik 2

[ Bericht 12% gewijzigd door Loedertje op 19-08-2004 14:10:20 ]
pi_21395275
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 12:12 schreef Tyrhraustur het volgende:

[..]

Dan kan mij jouw gelul ook niet boeien.
Dan niet. Ga het 'probleem' maar lekker groter praten. Dan zal iedereen geloven dat de Vrijheidswijk echt een kutwijk is en dat het allemaal de schuld is van die kutantillianen.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 12:18:04 #21
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_21395314
Trouwens waarom gaat burgemeester Geert Dales zich persoonlijk op de hoogte stellen van de problemen in de Leeuwarder wijk, wanneer het daar een keigezelligaangelegenheid is? Dit zou toch niet een snoepreisje zijn voor de burgervader, misschien moet je daar maar eens je hoofd over breken als je de criminaliteit en de verloedering niet wil zien.

Relaxte sfeer, laat me niet lachen achterstand wijk nummer 3 op het landelijklijstje en je kan de problemen nog steeds niet zien. Je betwist zelfs of het een kwalitatief uitermatend teleurstelde ofwel kut wijk is.

Maar ik zeg niet dat het de schuld is van de Antillianen, ik zeg dat het de schuld is van die multietnische samenleving...
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_21395401
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 12:18 schreef Tyrhraustur het volgende:
Trouwens waarom gaat burgemeester Geert Dales zich persoonlijk op de hoogte stellen van de problemen in de Leeuwarder wijk, wanneer het daar een keigezelligaangelegenheid is? Dit zou toch niet een snoepreisje zijn voor de burgervader, misschien moet je daar maar eens je hoofd over breken als je de criminaliteit en de verloedering niet wil zien.

Relaxte sfeer, laat me niet lachen achterstand wijk nummer 3 op het landelijklijstje en je kan de problemen nog steeds niet zien. Je betwist zelfs of het een kwalitatief uitermatend teleurstelde ofwel kut wijk is.

Ik zeg niet dat het de schuld is van de Antillianen, ik zeg dat het de schuld is van die multietnische samenleving...
Je vond het zeker ook heel erg kut als je langs al die negers moest, of niet.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 12:24:09 #23
96097 Tyrhraustur
Fenrir zal sterven
pi_21395452
Doet dat er toe? Of wordt het allemaal wat emotioneel voor jouw, gezien je Poolse naam en de verwijzing daarna (wellicht trots). reageer liever ontopic en vertel me waarom jij blijkbaar vindt dat het geen probleem wijk is.
Audaces fortuna juvat.
Beati pauperes spiritu.
pi_21395616
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 12:24 schreef Tyrhraustur het volgende:
Doet dat er toe? Of wordt het allemaal wat emotioneel voor jouw, gezien je Poolse naam en de verwijzing daarna (wellicht trots). reageer liever ontopic en vertel me waarom jij blijkbaar vindt dat het geen probleem wijk is.
Whehehe. Alleen mijn naam is Pools. Maar omdat men denkt dat ik mijn gebruikersnaam .. waarom verklaar ik mezelf En ik ben trots op mijn naam, natuurlijk. Ben je wel eens in Spangen geweest? Dat lijkt mij even heel wat erger dan de Vrijheidswijk.

Weet iemand waar die nazi, die elke dag twee kratjes bier haalde bij de C1000, is gebleven?
  † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2004 @ 12:31:39 #25
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21395651
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 13:55 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]

Ik heb zelf ook een tijdje in de vrijheidswijk gewoond, in de flat aan de Annie Westlandstraat.
* Loedertje ook

Jan Evenhuis
quote:

In mijn portiek lagen 's morgens ook vaak junks (in alle kleuren en maten ) die in de Terp niet meer welkom waren of simpelweg te laat waren met het zich melden daar voor sluitingstijd omdat zij nog moesten scoren.
Tweemaal een dode aan de andere kant van m'n flat vlak voor het balkon , ontlasting van mensen voor je deur i.p.v hondenpoep ect.
's Morgens voor de wekker afging wakker worden door brandweerauto's die weer 's een brandje kwamen blussen in 1 van de huizen boven mij , diverse ruzie's die uitgevochten werden op het grasveld aan de Dokkummer Ee , gebruikers in vrijwel alle openbare ruimtes omdat Leeuwarden de gebruikersruimtes alleen openstelde op vaste uurtjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')