Als eerste even, respect voor je antwoorden. Hier kan ik tenminste wat mee
![]()
.
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 14:02 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
Dus ik moet hier aannemen dat vrouwen verliefd worden op de console die je hebt en niet op het persoon zelf?
En dat je de DS vergelijkt met de N64 laat meteen zien dat je niks van de DS afweet. Het enige zelfde aan de DS is de graphics. Voor de rest is alles anders.
Ik heb op de E3 op beide handhelds gespeeld, Ik ken mensen die DS spellen ontwikkelen en ik zit zelf in de gameindustrie. Ik wil alleen aangeven dat de 'andere dingen aan de DS' mij gewoon niet interesseren, Ik vind ze leuk bedacht hoor (ondanks dat de game.com ook al touchscreen had), maar persoonlijk zijn het zaken die ik niet ga gebruiken of die ik zelfs storend vind (ik vind het niet prettig om steeds naar het andere schermpje te moeten kijken, het haalt me uit mijn gameplay flow zeg maar).
quote:
[..]
De innovatie van Nintendo is kinderachtig? Het is anders, iets wat je niet vaak ziet tegenwoordig. Dus om nou meteen te zeggen dat het kinderachtig is..
En wat nou als er spellen met een 6-99 rating op uit komen, moet je dan altijd agresieve moord spellen spelen? Mijn smaak verschilt gigantisch qua games, de 1e keer heb ik zin in een shooter, de andere keer in een party game om samen met me vrienden te doen en ook soms in platform spellen, daarom vind ik de DS leuk, het bied alles wat ik leuk vind aan games, wat ik soms nog wel is mis op de cube.
Dat is mijn probleem dus. Ik houd ook van die diversiteit qua spellen, maar die zie ik ook niet terug op de Cube. En ook niet op de GBA. Juist door zo'n drastisch andere richting op te gaan denk ik dat we het puur van de spellen van Nintendo zelf moeten hebben, dat hoeft niet slecht te zijn (een nieuwe Super Mario platformgame vind ik altijd erg tof), maar het gaat hier ook om het bedrijf dat schaamteloos NES spellen 1 voor 1 in de winkels legt (zonder ze te bundelen op 1 cassette wat met gemak kan), klakkeloos SNES spellen overzet, achter elkaar met nieuwe Mario varianten komt (de mario party delen, mario golf, mario tennis etc.) en zelf met nagenoeg niks nieuws komt. Ja, tenzij het om de lancering van iets nieuws gaat, dan ziet het er altijd leuk uit. Maar ik ben wat teleurgesteld in mijn Cube (ik speel er niet eens meer op) en in mijn GBA. Er is niks wat mij garandeerd dat de DS het wel lang bij mij uit gaat houden.
quote:
[..]
WAT, GA JIJ IS EVEN SNEL JE MOND SPOELEN
Als er op dit moment nou 1 bedrijf is die hele goeie spellen uitbrengt is het Nintendo wel!! Als je er niks van weet dan moet je er ook niet over lullen jongen. Op dit moment staat Nintendo op 2 met meest verkochte spellen dus het lijkt me niet dat het slechte spellen zijn die ze uitbrengen, de top 100 van spellen in verschillende bladen staat vol met Nintendo games, ook van deze generatie.
Ik ben blij dat jij de spellen leuk vind, maar ik vind er niks aan. Zelda was erg leuk totdat ik oneindig schatten moest gaan opgraven in de zee, Mario Party vond ik bij het eerste deel al niet leuk, laat staan bij het euh .. zesde deel? Mario Golf, Mario Tennis, Mario Kart exact hetzelfde. Metroid Prime vond ik wel erg tof alleen dat duurde me te lang dus ben ik halverwege gestopt.
Beetje mierenneukerig, maar de best verkochte spellen zijn vaak ook niet de beste overigens
![]()
.
quote:
[..]
Ik moet ook toegeven dat er veel ports op uitkomen, maar dan ook in een nieuw jasje, en trouwens, het over grote deel GBA (SP) bezitters zijn kinderen die nog nooit in aanraking zijn gekomen met de NES en SNES, dus hun maakt het niet zoveel uit. Ik vind ook dat er genoeg nieuwe games uitkomen voor de GBA.
Ja, daarom denk ik ook dat de DS leuk is voor de kids, net als de GBA. Maar ik als 24-jarige zit te wachten op wat nieuws. En het nieuwe is voor mij persoonlijk niet de DS, maar de PSP.
quote:
[..]
connectivity moet je van houden. Nintendo heeft er teveel van verwacht en dat is dus niet gebeurd, je kan bijna zeggen dat het een flop is geworden, originele GBA-GC kabels zijn bij mij hier in de buurt heel moeilijk te krijgen. Ik vind zelf het idee van connectivity wel leuk, ik maak er dan ook vol gebruik van. Maar als je geen GBA hebt ben je zwaar de pineut omdat je toppers moet missen zoals Zelda: Four Swords en Final Fantasy: Crystal Chronicals.
Okay, zijn we het daar over eens. Groots geintroduceerd door Nintendo, maar uiteindelijk is het gewoon een suf idee. En ik denk dat dit net zo suf is als het praten tegen je handheld of dat touchscreen of de matige graphics. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar dit is alleen hoe ik er tegen aan kijk.
quote:
[..]
[..]
mja
![]()
[..]
Om dat te zeggen zijn er echt veel te weinig screens van spellen op de DS, ik ben zelf nieuws schrijver op een game site en ik ben nog nooit screens tegen gekomen van de DS die een uitvergote resolutie hebben. Wat ik wel heb gezien zijn 3d screenshots, ik weet niet waar jij die onzin vandaan haalt maar laat mij die screens maar is zien.
Als ik alleen al de Urbz: Sims in the City noem op DS zeg ik al genoeg denk ik
![]()
.
quote:
Dus op de GBA maakt het uit en op de PSP niet, hmm. wat ben je toch een slimme jongen
![]()
Een groot verschil is hierbij dat de GBA allemaal ports van spellen krijgt die ik minstens vier jaar geleden al heb uitgespeeld. De spellen op de PSP zijn gewoon ports van de PS2 versies die ik dan voor het eerst speel. Ik heb wat meer respect voor ports van spellen a la FIFA Football die gewoon tegelijk worden uitgebracht op elke spelcomputer, dan een port van een spelletje uit 1986.
[..]
quote:
Bedoel je nou dat graphics de spellen leuk maakt? ik heb geen zin om die discussie aan te gaan maar ik vind N64 graphics op de DS goed genoeg om "on the road" te spelen. GBA vind ik ook zelfs al goed, ik kan me er prima mee vermaken dus ik zie het probleem niet.
Graphics voegen zeker een hoop toe aan een spel. Rez was een stuk minder indrukwekkend geweest zonder het lijnenwerk wat er nu in zit. Donkey Kong Country had ook nooit zo goed gescoord als het er uit zag als een NES game. Ik vind N64 graphics ook wel goed genoeg on the road, maar PS2 graphics nog beter. Dat weegt wel mee in mijn keuze.
quote:
[..]
Het is maar net wat je wilt betalen voor een handheld die naar 3/4 jaar weer wordt vervangen door een andere. Ik vind zelf 300 euro belachelijk veel en veel mensen denken er zo over als mij. Daarom denk ik ook dat de PSP geen succes gaat worden, veel mensen en daarbij bedoel ik vooral de grootste game doel groep mee, de gamende tieners zullen niet 300 euro van hun gespaarde zak centjes uitgeven aan een handheld. Die kopen liever een home console omdat die goedkoper zijn.
na 3/4 jaar wordt vervangen? Waar heb je het over? Het is niet Nintendo die eerst een GBA uitbrengt en kort daarna een GBA SP om de fouten te compenseren. Mocht je het idee hebben dat het schermpje snel stuk zal gaan, dat valt wel mee ga ik van uit, Op mijn GBA had ik er amper problemen mee, net als mijn Neo Geo Pocket Color, alle voorgaande Game Boy's, de game.com et cetera. Sony mikt met de PSP op de meest koopkrachtige doelgroep, 18-34 en dat maakt de PSP simpelweg geen handheld voor 'tieners'. Voor tieners is de DS interessanter, kan het me best voorstellen dat die de DS tof vinden hoor
![]()
.
quote:
Ik voorzie niet echt een flop voor de PSP maar ook geen succes. Ik denk daar in tegen dat de DS wel succes zal hebben maar ook weer niet echt mega, want de grootste concurrent voor beide systemen, de GBA (SP) is gigantisch groot en er zal heel wat aan gedaan moeten worden om maar een paar procenten van de totale handheld markt weg te halen. Dit geld overigens alleen voor de PSP want als je een DS of GBA (SP) haalt dan blijft natuurlijk het marktaandeel bij Nintendo.
We zullen zien
![]()
.