abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21417919
Die catheter...
Maffe Bailey

Gelukkig dat het beter gaat!!

Heerlijk om te lezen hoe jullie 'm verplegen
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_21419926
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 09:25 schreef CartWOman het volgende:
Die catheter...
Maffe Bailey

Gelukkig dat het beter gaat!!

Heerlijk om te lezen hoe jullie 'm verplegen
pi_21422696
Potverdorie zeg. Meneer heeft besloten zijn dieetvoer niet te eten. Grmbl
#geen
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 14:28:35 #104
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21423377
Dutchess, wat een gedoe zeg... gelukkig dat alles toch goed komt nu.
Wij hebben ook een poesje met blaasgruis, alleen zij is er dmv dieetvoer vanaf gekomen, we waren er zeer vroeg bij. Wel zal ze altijd dieetvoer moeten blijven eten.
Succes met Bailey verder
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 14:29:35 #105
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21423404
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 13:55 schreef DuchessX het volgende:
De meeste katten vinden het dieetvoer juist superlekker... omdat het vet is.
Misschien moet hij even wennen?
pi_21424161
Wij hadden een kat met blaasgruis, het schijnt dat goedkope kattenvoer het erger maakt.

We kregen in de eerste instantie speciaal voer voor hem voorgeschreven, maar alle andere katten krijgen bij ons royal canine en gewoon vlees en slachtafval, (geen vis) en dat at hij vrolijk mee en na een paar jaar was dat weg terwijl hij er dus jarenlang last van had gehad.

Hij pieste wel overal toen hij er nog last van had. Werkelijk overal. Schoolboeken, bed, niets was heilig.
pi_21426582
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 13:55 schreef DuchessX het volgende:
Bailey gaat vanzelf honger krijgen! Misschien associeert die dit voer wel met een catheter..... ff wachten is meestal mijn opstelling!

pi_21433028
En ja hoor dames en heren belangstellenden, hij heeft gegeten

Hij is superslijmerig maar ook nog veel moe.

Zo lag hij eerder op de avond
#geen
pi_21433086
Awwww in de wasmand
Wel netjes je bakje leeg eten Bailey
pi_21434266
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 21:32 schreef Bluezz het volgende:
Awwww in de wasmand
Wel netjes je bakje leeg eten Bailey
Pssst Bluezz: [CENTRAAL] KittenFotoTopic [deel 1]
#geen
pi_21461765
Hoe gaat het nu met Bailey, Duch?

Geen nieuws, goed nieuws? Ik hoop het
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_21462165
Het gaat heel goed met hem!!!!
#geen
pi_21462438
Pfff wat een opluchting!!

Heerlijk nieuws!
pi_21465313
JAAAAAAAAAAAAAAAAH

En hij is knuffeliger dan ooit

Echt een snel herstel, ben er erg blij om!!!
#geen
pi_21477092
  maandag 23 augustus 2004 @ 20:41:48 #116
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_21494231
Ik ben blij dat 't weer goed gaat met je katje, maar hou hem alsjeblieft nog wel effe flink in de gaten...

Een van mijn katers heeft dit ook 3 jaar geleden gehad, totaal 2 maanden aan 't sukkelen geweest, in 2 weken tijd 6 narcoses en 5 catheters gehad (eruit getrokken, afgebeten, net doen of hij weer 'beter' was..) uiteindelijk toch een penisamputatie gehad. Dieet krijgt hij niet (meer) omdat er 2 soorten blaasgruis zijn en ze 'raar maar waar' nooit gruis hebben kunnen vinden in zijn urine.
Het ene dieet verergert het andere gruis zeg maar dus krijgt hij gewone brokken.

Nu is tie weer helemaal in orde maar ik zat 3 jaar geleden met een nog maar 1,6 kilo wegend hoopje katerellende. Hij krijgt niets anders meer te eten, dus geen hapjes kaas of vlees meer voor hem, want dat is wel erg slecht heeft de dierenarts gezegd. Ik gun het in ieder geval geeneen kattenbaasje dat ie dat door moet maken dus geef m een knuffel en let nog effe op hem...

While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_21501960
Wat een afschuwelijk verhaal
We houden hem héél goed in de gaten!!
#geen
pi_21555480
Nou
Mijn man had het al gezien maar wist niet van wie het was (5 huisdieren); plasjes in huis.
Ik heb net geconstateerd dat het Bailey is die binnenpiest; en hij heeft er ook weer pijn bij

Om 15.45 moet ik bij de DA zijn.
#geen
pi_21561259
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:29 schreef DuchessX het volgende:
Nou
Mijn man had het al gezien maar wist niet van wie het was (5 huisdieren); plasjes in huis.
Ik heb net geconstateerd dat het Bailey is die binnenpiest; en hij heeft er ook weer pijn bij

Om 15.45 moet ik bij de DA zijn.
tell us
pi_21561318
kreeg een smsje dat het niet zo best was iig
geloof dat ze vanavond hopelijk meer horen

sorry duch als ik mijn plaats niet ken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21562383
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 17:46 schreef DarkElf het volgende:
kreeg een smsje dat het niet zo best was iig
geloof dat ze vanavond hopelijk meer horen
Shit
pi_21564674
DE tis goed hoor

Nou slecht nieuws voor en van mijn mannetje:
Ik heb hem vanmiddag daar moeten laten, en tegen half zeven konden we hem weer ophalen. Hij is onder narcose weer gespoeld en heeft nu weer een catheter.
Hij heeft een verschrikkelijke blaasontsteking waardoor zijn plasbuis vnl door losse celletjes, nog wat gruis en bloedpropjes verstopt was. Het blaasgruis is wel stukken minder, door het speciale voer. Hij heeft weer vreselijk veel medicatie binnengekregen...dat kan toch ook nooit goed zijn
De DA vertelde dat ze hem heel goed verdoofd hadden, plus nog extra medicatie maar dat hij zelfs tijdens zijn narcose lag te kronkelen van de pijn!! Ook heeft hij 100cc extra vocht binnengekregen dus hoeft hij i.p. morgen pas te gaan drinken en eten.
Ik stond bijna te janken toen ik mijn katje ging ophalen; het is zo'n hoopje ellende
Het raakt mij heel erg. We hebben de bench weer mee naar huis, speciale dekentjes om op te liggen, een mini kattenbak. Bailey heeft natuurlijk weer een kap om zijn kop, zodat hij niet aan zijn catheter kan komen. Voor de zekerheid hebben we een grotere kap meegevraagd omdat hij de vorige keer zijn catheter ook eruit heeft gehaald.
Die grotere kap heeft hij nu dus ook op, want het was hem weer geluk om bij zijn catheter te komen
Hij ligt nu zielig in een hoekje van de bench
De vervangend DA is gewaarschuwd door onze DA, we kunnen daar indien nodig meteen terecht.

Maandagochtend gaan we terug en dan mag zijn catheter er weer uit.

Als dit nóg een keer gebeurd, gaat de DA over tot penisamputatie.

De komende nachten slaap ik in ieder geval weer beneden, naast Baileys bench, zodat hij niet alleen is.

#geen
  donderdag 26 augustus 2004 @ 20:38:40 #123
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21564812
Oh Duchess... wat erg :'(
Ik blijf hopen dat het goed komt allemaal
Arm beestje... die weet natuurlijk ook niet wat er allemaal gebeurt.
pi_21564830
arrum arrum baileytje.....

het zit hem niet mee he?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21566992
Het allerergste is die pijn die hij moet ondergaan, ik zit hier met een brok in mijn keel

Tot maandag, my god, dat is nog zo lang

donderdag 26 augustus 2004 @ 22:36:00 #126
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_21567373
Jeminee arme bailey, ik weet wat een ellende het is, meegemaakt met een kat van mijn ouders, die was al op een respectabele leeftijd voordat ie door een buisje moest gaan plassen. Hopen dat het voor bailey niet zo ver hoeft te komen. Sterkte voor jou en je kattekind
pi_21567725
Bailey bedankt jullie voor het medeleven

Ik heb net zijn bench weer verschoond, hij ligt nu op een lekker dekje in de hoek van zijn bench.
Hij is erg suf. Het doet me zoveel pijn (dat had ik nog niet gezegd hé ) het beestje zo zielig in een hoekje te zien zitten

Maar goed, manlief haalt dalijk het logeerbed weer tevoorschijn en dan vlij ik mij naast mijn kattenkind neer
#geen
pi_21567879
Ow meis wat erg, dit

Wat een lijdensweg voor jullie mannetje...
Ik leef met jullie mee en hoop dat deze laatste poging goed zal aflopen.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 23:14:10 #129
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_21568246
Sterkte, voor jou en je katje...
Het enige wat je nu kan doen is bij hem zijn. Zorg dat ie blijft drinken zodat 't in ieder geval een beetje kan spoelen.
Ik hoop dat 't allemaal goed komt, het is zo zielig want je bent zo machteloos.
Geef Bailey maar een knuffel en als die penisamputatie nodig blijkt te zijn...Ik heb hier ook al 3 jaar een transseksuele kater lopen en die heeft er niets van...
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_21572871
Momenteel is Bailey zeer gefrustreerd Ik heb net zijn bench verschoond en opgeruimd en meneer zit uit pure frustratie heel zijn kattenbak leeg te scheppen

En ik heb geen oog dichtgedaan vannacht, maar ja het goede doel hé
#geen
pi_21573155
Daar ligt hij weer

Ik heb een foto van zijn catheter gemaakt. Hij ligt veel zoals op deze foto; met zijn pootje hoog zodat hij niet op zijn catheter rust. Je kan zijn huid zien; daar heeft hij al zijn haar weggelikt ivm de irritatie/pijn die hij voelde. Zoals je ziet zit er bloed in de catheter. Zolang dat vloeibaar blijft is er geen probleem.
Catheterfoto *klik*

Bailey heeft heel goed gegeten; we hebben zijn voer met veel water verdund en alles is op. Hij heeft dus ook veel vocht binnengekregen.
#geen
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 08:53:18 #132
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21573191
Arm wurmpje
Hij ligt daar ook zo zieligjes
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_21574898
bekend probleem bij vooral katers. Speciale voeding voorkomt dit.. Weet niet meer ff wat dat is.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:39:08 #134
17526 trie
't is wa.
pi_21575274
DuchessX: vreselijk kan jij mij trouwens vertellen waar je die verzekering af hebt gesloten enzo? Ik hoop natuurlijk dat dit nooit mijn kattenbeest overkomt, maar ik wil zeker weten dat ik (mocht't zover komen) alles kan betalen... alles voor't beestje toch?
Een ei maakt nog geen kip (en zo is het voorspeld).
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:40:55 #135
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21575299
Die kap ziet er zo zielig uit
Blij dat jullie zo lief voor hem zijn
pi_21575858
en nu moet ie tót maandag zo liggen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:03:55 #137
7074 moussy
kuttekop
pi_21576914
Ach, wat is ie zielig
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_21582918
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:39 schreef trie het volgende:
DuchessX: vreselijk kan jij mij trouwens vertellen waar je die verzekering af hebt gesloten enzo? Ik hoop natuurlijk dat dit nooit mijn kattenbeest overkomt, maar ik wil zeker weten dat ik (mocht't zover komen) alles kan betalen... alles voor't beestje toch?
www.dierzorg.nl

Je kunt een vrijblijvende offerte aanvragen via internet

We zijn nu voor Bailey zo'n 300 euro kwijt als ik me niet vergis. Maar goed, dat declareren we wel. Als het meezit betalen we maar 20%. Maarja, we zijn er nog niet. Ik ben in ieder geval superblij dat we die verzekering hebben afgesloten.
Dieetvoer en (darm-)parasieten worden trouwens niet vergoed.
#geen
pi_21582944
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:40 schreef Christine het volgende:
Die kap ziet er zo zielig uit
Blij dat jullie zo lief voor hem zijn
Het valt wel mee hoor die kap. Hij had er de vorige keer problemen mee; nu helemaal niet. Het is maar goed ook dat hij er een om heeft anders zou hij de catheter eruit trekken en de boel nog meer beschadigen.
#geen
pi_21583011
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:09 schreef DarkElf het volgende:
en nu moet ie tót maandag zo liggen?
Maandag 9.15 zitten we weer bij de dokter. Maar ik heb de indruk dat hij nog steeds goed versuft is van alle medicatie, de meeste tijd ligt hij te suffen.

Hij heeft trouwens heel goed gegeten/gedronken (natvoer met heel veel water) dus daar ben ik heel blij om. Hij viel erop aan alsof hij 10 dagen geen eten meer heeft gehad.

Sodeju en nu is ook nog onze stofzuiger kapot gegaan
#geen
pi_21583071
Jeetje wat hoor ik de laatste tijd toch van veel mensen dat hun kat last heeft van blaasgruis! De kat van een goede kennis van me is ook twee dagen geleden geopereerd en heeft net drie hechtingen eruit geknabbeld In elk geval veel sterkte voor de kat van TS èn natuurlijk de TS zelf
pi_21583312
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:18 schreef Catsy het volgende:
Jeetje wat hoor ik de laatste tijd toch van veel mensen dat hun kat last heeft van blaasgruis! De kat van een goede kennis van me is ook twee dagen geleden geopereerd en heeft net drie hechtingen eruit geknabbeld In elk geval veel sterkte voor de kat van TS èn natuurlijk de TS zelf
Dankjewel, ook names Bailey

#geen
pi_21583383
och wat zal het arme kereltje zich naar voelen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21583483
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:38 schreef DarkElf het volgende:
och wat zal het arme kereltje zich naar voelen
Ja maar toch is er een soort 'gewenning' en/of gelatenheid opgetreden. Hij stoort zich niet meer aan zijn kap, probeert niet meer aan zijn catheter te komen. Hij is heel stil en gelaten. Hij ligt nu in de kattenbak. Ik denk dat hij toch nog erg versuft is van de medicijnen.

En zoals hij staat op de foto's van hierboven, heeft hij 20 minuten volgehouden. Gewoon alleen maar zo staan en suf voor zich uitkijken, net een standbeeld.
#geen
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 22:58:37 #145
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_21589272
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:19 schreef KonnieKipke het volgende:
bekend probleem bij vooral katers. Speciale voeding voorkomt dit.. Weet niet meer ff wat dat is.
Er zijn heel veel speciale soorten voer die struviet of kristalvorming in de blaas voorkomen.
't Zijn alleen de wat duurdere soorten voer.
Al doe je er vaak wat langer mee, omdat ze er minder van eten.
En als ze er eenmaal overheen komen, kunnen ze er gelukkig heel goed mee leren leven, als ze maar het juiste voer krijgen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_21614924
Hoe gaat het nu met het mannetje, Duch?

Durf het bijna niet te vragen...
pi_21618366
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 11:40 schreef CartWOman het volgende:
Hoe gaat het nu met het mannetje, Duch?

Durf het bijna niet te vragen...
Ik wel
pi_21621373
Timide, stilletjes. Hij ligt continue in zijn kattenbak. Hetgeen best slim is omdat hij zo minder last heeft van het liggen in een natte plek.
Hij eet en drinkt nog steeds heel goed, hij lekt als een gek dus alles is onder controle.

Morgenvroeg mag de catheter uit
#geen
pi_21621612
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 17:39 schreef DuchessX het volgende:
Timide, stilletjes. Hij ligt continue in zijn kattenbak. Hetgeen best slim is omdat hij zo minder last heeft van het liggen in een natte plek.
Hij eet en drinkt nog steeds heel goed, hij lekt als een gek dus alles is onder controle.

Hij schikt zich in zijn lot

Yessss

Hoe reageren de andere katten/honden eik.
pi_21624193
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 17:39 schreef DuchessX het volgende:

Het is toch poesonterend, hè?

Gelukkig loopt alles door; nu maar afwachten of het niet weer 'volloopt' als de catheter is verwijderd...
Het is bijna morgenvroeg! Bailey, nog ff volhouden kereltje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')