Hou er rekening mee dat hij dat aangepaste voer (SD?) zijn hele leven houdt (eventueel in zwakkere vorm (CD)) en dat ie echt niets anders eet, anders gaat het effect verloren. Bij onze kat (8 jaar) werd voor de 2e keer in een paar maanden blaasontsteking (vermoedelijk door blaasgruis en bijkomende verstopping) geconstateerd, en we hebben een penis-amputatie laten uitvoeren. Dit is geen lichte operatie maar we weten in ieder geval zeker dat ie niet eenvoudig meer gaat verstoppen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 22:38 schreef DuchessX het volgende:
Vanavond zijn we met spoed naar de DA geweest met een van onze katten; hij kon niet meer plassen en had veel pijn. Hij verloor af en toe een waterig druppeltje bloed.
[...]
Bij de DA bleek dat hij blaasgruis heeft. De DA heeft wat gruis eruit gehaald en heeft Bailey prikken gegeven. We hebben antibiotica en pijnstillers mee. Over tien dagen moeten we zijn urine opvangen en terug naar de DA gaan.
Wie heeft er ervaring met een kat met blaasgruis? Wat kunnen we nog verwachten? Blijft onze kat hierdoor kwetsbaarder of vatbaarder voor andere ziekten (blaasontsteking etc.)?
Haha ja dat kan ik me voorstellen hoorquote:Op zondag 15 augustus 2004 23:44 schreef Ragus_Hermilion het volgende:
Toen ik net voor het eerst dit doorlas dacht ik.....wtf moet je bij de drogist :S.....
maarre.....laat maar................
Ja, ik ken het verschijnselquote:Op maandag 16 augustus 2004 08:23 schreef DuchessX het volgende:
Bailey zit bijna de hele tijd op de bak, het kost hem veel moeite om er een paar druppies uit te krijgen. Arme kat!
Inderdaad, die zaken brengen de zuurgraad in de blaas omlaag, wat de kans groter maakt dat het gruis niet wordt opgelost, en daarmee de kans op verstopping, blaasontsteking en mogelijk verlamming groter maakt. Niet doen!quote:Op maandag 16 augustus 2004 00:14 schreef DuchessX het volgende:
Bedankt voor de reacties!
Betekent dit ook dat hij geen stukje rauwe kip, geen stukje tonijn en geen kattenmelk meer mag? (Niet aan de DA gevraagd)
Klinkt alsof ie goed verstopt zit, waarschijnlijk moet ie gecatheteriseerd worden, hoe lang plast ie nu al niet?quote:Op maandag 16 augustus 2004 08:23 schreef DuchessX het volgende:
Bailey zit bijna de hele tijd op de bak, het kost hem veel moeite om er een paar druppies uit te krijgen. Arme kat!
Direct naar de dierenarts, Duch!!!quote:Op maandag 16 augustus 2004 08:23 schreef DuchessX het volgende:
Nav jouw posting en mail (lief van je) hebben we net de DA nog even gebeld; volgens hem is het oké, zolang er maar iets uitkomt, icm de medicatie die hij heeft gehad moet het steeds beter gaan. Hij is vaak op de bak geweest voor een paar drupjes, maar in ieder geval 'loopt het wel door'.quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:21 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Direct naar de dierenarts, Duch!!!
Als 'ie niet kan plassen gaat het snél mis: niervergiftiging.
Bij onze Gijs had was ik nét op tijd.
Maar om de dag zat ik bij de arts voor catheterisatie, 2 weken lang...
Er werd me uitgelegd hoe ik z'n blaas kon 'leegdrukken', maar dat ging met zoveel pijn gepaard... en vaak lukte het niet. Wat heb ik dat beestje pijn gedaan... kan er nu soms nog wel om janken.
Als ik toen wist wat ik nu weet had ik toen véel eerder om een penis-amputatie gevraagd.
Na die operatie was 'ie weer geheel de oude, is nu 10 jaar geleden.
Needless to say dat ik van dierenarts veranderd ben....
Dus Duch: laat je niet met een kluitje het riet insturen.
Veel sterkte voor Bailey en jullie
Hmm, ok dan... ik blijf achterdochtig tot 'ie weer helemaal de oude is, dat snap je wel.quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:59 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Nav jouw posting en mail (lief van je) hebben we net de DA nog even gebeld; volgens hem is het oké, zolang er maar iets uitkomt, icm de medicatie die hij heeft gehad moet het steeds beter gaan. Hij is vaak op de bak geweest voor een paar drupjes, maar in ieder geval 'loopt het wel door'.
We houden hem heel goed in de gaten!!!
Lieten ze dat catheter er niet in zitten dan tot de ontsteking weer over was? Bij ons heeft die de eerste keer 2 weken met catheter en kapje op gezeten. Natuurlijk kreeg hij het kapje af, en bleek een meester in het lostrekken van hechtingen waarmee het catheter vast zat......quote:Op maandag 16 augustus 2004 11:21 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Bij onze Gijs had was ik nét op tijd.
Maar om de dag zat ik bij de arts voor catheterisatie, 2 weken lang...
Er werd me uitgelegd hoe ik z'n blaas kon 'leegdrukken', maar dat ging met zoveel pijn gepaard... en vaak lukte het niet. Wat heb ik dat beestje pijn gedaan... kan er nu soms nog wel om janken.
Klopt helemaal, ABSOLUUT helemaal niets anders.quote:Op maandag 16 augustus 2004 00:14 schreef DuchessX het volgende:
Bedankt voor de reacties!
Betekent dit ook dat hij geen stukje rauwe kip, geen stukje tonijn en geen kattenmelk meer mag? (Niet aan de DA gevraagd)
Ik zie dat die andere een rooie is. Toen 1 van mijn katten het had vertelde de dierenarts dat het vooral bij rooie katten voorkomt ! Opletten dus.quote:Op zondag 15 augustus 2004 22:38 schreef DuchessX het volgende:
Bailey is de zittende kat.
Toevallig zag ik dat vandaag ook ergens staan...wel vreemd, specifiek rooie katers die er last van krijgen. Weet jij waarom ze gevoeliger zijn?quote:
Nee; plas eruit laten lopen en weer mee naar huis.quote:Op maandag 16 augustus 2004 16:53 schreef smartyMarty het volgende:
[..]
Lieten ze dat catheter er niet in zitten dan tot de ontsteking weer over was? Bij ons heeft die de eerste keer 2 weken met catheter en kapje op gezeten. Natuurlijk kreeg hij het kapje af, en bleek een meester in het lostrekken van hechtingen waarmee het catheter vast zat......
OMGquote:Op maandag 16 augustus 2004 19:00 schreef DuchessX het volgende:
Ik ben nog steeds onder de indrukWe moesten hem met z'n vieren vasthouden; hij moest op zijn rug liggen, dat vinden katten sowieso niet fijn. De DA moest eerst zijn piemeltje verdoven en daarna moest de catheter erin en dat ging zeker niet gemakkelijk en deed ooo zo veel pijn
Bailey gilde op een gegeven moment van de pijn
Ik kan het nóg horen.
Ik had verwacht dat hij wel zou gaan bijten, maar dat deed hij niet
Nou maar hopen dat het verder allemaal opknapt![]()
Erg vervelend, mijn kat had er gelukkig niet zoveel pijn bij. Nu maar hopen dat het de laatste keer was.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:00 schreef DuchessX het volgende:
Ik ben nog steeds onder de indrukWe moesten hem met z'n vieren vasthouden; hij moest op zijn rug liggen, dat vinden katten sowieso niet fijn. De DA moest eerst zijn piemeltje verdoven en daarna moest de catheter erin en dat ging zeker niet gemakkelijk en deed ooo zo veel pijn
Bailey gilde op een gegeven moment van de pijn
Ik kan het nóg horen.
Ik had verwacht dat hij wel zou gaan bijten, maar dat deed hij niet
Nou maar hopen dat het verder allemaal opknapt![]()
Iedereen die denkt dat voer van de dierenwinkel tegen blaasgruis afdoende is, vergeet het maar...quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:00 schreef Evil_Jur het volgende:
Mijn kater (8) heeft hetzelfde probleem. Het begon met niet kunnen plassen en een blaasontsteking. Hoppa naar de dierenarts, met pilletjes en een catheder was ie weer snel de oude. Maar een paar maanden later begon de ellende weer dus zit ie nu permanent op een speciaal dieet. Helaas is het duur en wordt ie er snel dik van, maar de blaasproblemen lijken voorbij.
Arme Gijs!!quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:55 schreef CartWOman het volgende:
Duch.. wat treurig toch.![]()
Zo begon het bij mijn Gijs ook, laat het er niet op uitdraaien dat je daar iedere dag naar toe moet... Gijs heeft er echt een trauma aan overgehouden; hij is nooit meer dezelfde geworden.
Nogmaals sterkte!
http://www.beemd.nl/meest%20vragen%20kat%20blaasgruis.htm
In dat stuk is ook te lezen dat amputaties amper meer voorkomen; door de ervaring die ze met 'ontstoppen' hebben opgedaan; dat klinkt toch wel hoopgevend.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:10 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Arme Gijs!!![]()
Bedankt voor de link, is heel duidelijk.
Bailey heeft net FSD Struvil van Specific gegeten en hij vond hetquote:Op maandag 16 augustus 2004 19:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Iedereen die denkt dat voer van de dierenwinkel tegen blaasgruis afdoende is, vergeet het maar...
Haal een grote zak droogvoer bij de dierenarts, geschikt voor jouw kat, en zet hem/haar daar voor de rest van het leven op.
Het is niet anders.
Als ze het weigeren in het begin... maar uiteindelijk als ze echt honger krijgen eten ze echt wel!!!
Mijn kat heeft 2 dagen ontevreden rondgelopen zonder te eten, drinken is altijd al lastig te controleren bij katten... uiteindelijk accepteerde ze.
quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:30 schreef DuchessX het volgende:
Bailey heeft net FSD Struvil van Specific gegeten en hij vond het![]()
Hij at alsof zijn leven ervan af hing haha!
quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:30 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Bailey heeft net FSD Struvil van Specific gegeten en hij vond het![]()
Hij at alsof zijn leven ervan af hing haha!
Weet wat je bedoelt, heb ook als assistent moeten optreden (was op een zondagavond) terwijl de kat werd geschoren voor het infuus, onder narcose gebracht en gecatheteriseerd..... dat blijft je wel even bij.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:00 schreef DuchessX het volgende:
Ik ben nog steeds onder de indruk .....
Juup© is al aan het bellen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:05 schreef DarkElf het volgende:
kun je een nachtdienst bellen voor info?
keej, want een hele nacht zo doorgaan lijkt me verschrikkelijk pijnlijkquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 00:07 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Juup© is al aan het bellen.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 01:48 schreef DuchessX het volgende:Hij heeft GEPLAST!
Godzijdank, eindelijk!!!!!!!!!!!!
De bacteriën kunnen via de urine zijn lijf uit, we zijn erg blij![]()
Arm katje, dit zijn geen leuke dingen. De catether heeft bij ons een week in gemoeten, maar ik geloof dat rond 4 dagen normaal is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 13:47 schreef DuchessX het volgende:
Hij krijgt nu waarschijnlijk een catheter die ze vasthechten zodat alles eruit kan. Hij zal dan thuis in een bench moeten. Geen idee hoelang die catheter moet blijven zitten...
Om 17.00 kunnen we bellen.![]()
Ik heb geen idee of dat minder pijnlijk is en minder risico's met zich meebrengt. Ik weet wel dat katten die een penisamputatie hebben ondergaan veel vatbaarder zijn voor infecties.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:56 schreef DarkElf het volgende:
misschien een domme vraag maar is een penisamputatie niet veel minder pijnlijk?
ja definitief dat wel maar goed... dit is ook niets en dat is 1 ingreep en daarna gaat het wrs stukken beter voor lange lange tijd...
Bij Gijs dus wel. inderdaad...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:56 schreef DarkElf het volgende:
ja definitief dat wel maar goed... dit is ook niets en dat is 1 ingreep en daarna gaat het wrs stukken beter voor lange lange tijd...
Hij heeft ook een hele zooi medicatie gehad. Morgen MOET hij weer drinken, de dag erna weer eten.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 01:51 schreef DarkElf het volgende:
en dit moet zo doorgaan tot vrijdag?
nou ja, minder pijnlijk..... (het woord penisamptutatie roept benauwde gevoelens op....quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:56 schreef DarkElf het volgende:
Hoe gaat het nu met Bob? Heb je nog meer foto's online staan van hem?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:34 schreef smartyMarty het volgende:
[..]
nou ja, minder pijnlijk..... (het woord penisamptutatie roept benauwde gevoelens op....), van de operatie zelf voelen ze niet veel, maar het is een ZWARE operatie, meestal op een moment dat de kat sowieso niet gezond is, daarom doen ze het als laatste redmiddel. Ze moeten een gaatje zien te maken dat niet dicht kan groeien (huid hechten aan een stukje slijmvlies rondom de plasbuis)
Na een week ofzo kan de kap af, maar bij ons heeft het zeker nog een maand geduurd voordat de wond/hechtingen door meneer niet meer werden opgelikt (en je weer een bloedspoor door het huis kon volgen)
Daarnaast (maar nu natuurlijk helemaal niet belangrijk....) is het een dure grap, wij waren (vanaf de spoedopname tot herstel) ongeveer 1000 EUR kwijt.
Voor degene die willen zien hoe het een week na de operatie er uit ziet (Bob had zijn kap weer eens afgekregen, en aan de hechtingen getrokken, vandaar dat ik deze foto naar de DA heb gestuurd).
[afbeelding]
Jaquote:Op woensdag 18 augustus 2004 19:24 schreef SEMTEX het volgende:
Het zijn ook net kinderen
Diddle![]()
Maar ik slaap naast mijn mannetje hoorquote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:16 schreef Bluezz het volgende:
Bailey, de kat van 6 miljoen
Inderdaad geef je je laatste cent aan je beesten ! (zou ik ook doen)
Het lijkt de goeie kant op te gaan, en ow wat zal dat weer heerlijk zijn als je straks gewoon naast je mannetje slaapt
Soms op fokquote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:52 schreef DuchessX het volgende:
Maar ik slaap naast mijn mannetje hoor(Bailey)
Juup© is heel solidair; hij heeft op de bank geslapen vannacht, ik op het logeerbed.
Vannacht slapen we allebei weer beneden. Waar vind je nou zo'n vent die dat doet?
Hoe kun je hem drinken geven met een leeg spuitje?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 12:48 schreef DarkElf het volgende:
ja of met een leeg spuitje??
Hij is er weer helemaal bovenop, speelt zoals vroeger met z'n broertje, en heeft sindsdien geen blaasproblemen meer (afkloppen). Een verstopping zal het in ieder geval niet meer zo snel worden.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:00 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met Bob? Heb je nog meer foto's online staan van hem?
Mooi, hij laat zien dat ie wil eten, dat katje komt er wel weer bovenop. Van zo'n vetbedje heb ik tot nu nog niet gehoord maar het klinkt goed.quote:Bailey heeft net weer gegeten, hij had echt honger! We hadden medicijnen door zijn eten gedaan, dus die heeft hij mooi ook weer binnen.
Op een ander forum kreeg ik de tip om een vetbedje te kopen; als hij daarop ligt, zakt de urine naar beneden en ligt hij niet in zijn eigen vuil. Dus morgen maar even shoppen voor meneer Bailey.
oh jeetje, sorry dat ik niet schreef met een spuitje waarin je water doet en dat in zijn bek spuit.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:03 schreef Juup© het volgende:
[..]
Hoe kun je hem drinken geven met een leeg spuitje?
Nu snap ik het. Dank uquote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:33 schreef DarkElf het volgende:
[..]
oh jeetje, sorry dat ik niet schreef met een spuitje waarin je water doet en dat in zijn bek spuit.
Ik heb geen idee waarom het blaasgruisprobleem chronisch is (behalve dat er kristallen ontstaan), maar bij ons was de afweging dat er iedere keer een verstopping optrad in combinatie met een zware blaasontsteking (kan zowel oorzaak als gevolg zijn). En bij een verstopping krijgen de nieren en blaas iedere keer een dreun, met mogelijk nieruitval of chronische blaasverlamming als resultaat.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:32 schreef SEMTEX het volgende:
Nu jullie het erover hebben: hoe wordt zo'n blaasgruisprobleem dan chronisch?
Polle heeft dat nl.
Volgens mij een zekere aanleg?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:32 schreef SEMTEX het volgende:
Nu jullie het erover hebben: hoe wordt zo'n blaasgruisprobleem dan chronisch?
Polle heeft dat nl.
quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:58 schreef BRITTJE het volgende:
Wat ben ik blij voor je dat je kat nog leeft!
Mijn kat is helaas aan blaasgruis overleden (heel erg lang geleden)
HIj was nog geen 2 en is uiteindelijk gestikt in de w8kamer van de dierenarts.
Hij had ook blaasgruis en hij was al zover heen dat het gruis hem heeft vergiftigt, waardoor hij uiteindelijk gestikt is.![]()
Ja echt, ben zo blijquote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:48 schreef DarkElf het volgende:
wat een bikkel die bailey..
zooo fijn dat ie zich beter voelt
Ook het verbrede deel dat uit zijn piemeltje kwam...ieuw het heeft zo in zijn plasbuisje gezeten, vind het niet gek dat hij zoveel pijn had en bloed plaste.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:50 schreef DarkElf het volgende:
ja
vond het idd best een groot ding voor die slanke bailey
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 09:25 schreef CartWOman het volgende:
Die catheter...
Maffe Bailey
Gelukkig dat het beter gaat!!
Heerlijk om te lezen hoe jullie 'm verplegen
De meeste katten vinden het dieetvoer juist superlekker... omdat het vet is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:55 schreef DuchessX het volgende:
Potverdorie zeg. Meneer heeft besloten zijn dieetvoer niet te eten. Grmbl![]()
Bailey gaat vanzelf honger krijgen! Misschien associeert die dit voer wel met een catheter..... ff wachten is meestal mijn opstelling!quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:55 schreef DuchessX het volgende:
Potverdorie zeg. Meneer heeft besloten zijn dieetvoer niet te eten. Grmbl![]()
Pssst Bluezz: [CENTRAAL] KittenFotoTopic [deel 1]quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:32 schreef Bluezz het volgende:
Awwww in de wasmand
Wel netjes je bakje leeg eten Bailey
tell usquote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:29 schreef DuchessX het volgende:
Nou
Mijn man had het al gezien maar wist niet van wie het was (5 huisdieren); plasjes in huis.
Ik heb net geconstateerd dat het Bailey is die binnenpiest; en hij heeft er ook weer pijn bij![]()
Om 15.45 moet ik bij de DA zijn.
Shitquote:Op donderdag 26 augustus 2004 17:46 schreef DarkElf het volgende:
kreeg een smsje dat het niet zo best was iig
geloof dat ze vanavond hopelijk meer horen
www.dierzorg.nlquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:39 schreef trie het volgende:
DuchessX: vreselijkkan jij mij trouwens vertellen waar je die verzekering af hebt gesloten enzo? Ik hoop natuurlijk dat dit nooit mijn kattenbeest overkomt, maar ik wil zeker weten dat ik (mocht't zover komen) alles kan betalen... alles voor't beestje toch?
Het valt wel mee hoor die kap. Hij had er de vorige keer problemen mee; nu helemaal niet. Het is maar goed ook dat hij er een om heeft anders zou hij de catheter eruit trekken en de boel nog meer beschadigen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:40 schreef Christine het volgende:
Die kap ziet er zo zielig uit
Blij dat jullie zo lief voor hem zijn
Maandag 9.15 zitten we weer bij de dokter. Maar ik heb de indruk dat hij nog steeds goed versuft is van alle medicatie, de meeste tijd ligt hij te suffen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:09 schreef DarkElf het volgende:
en nu moet ie tót maandag zo liggen?
Dankjewel, ook names Baileyquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:18 schreef Catsy het volgende:
Jeetje wat hoor ik de laatste tijd toch van veel mensen dat hun kat last heeft van blaasgruis! De kat van een goede kennis van me is ook twee dagen geleden geopereerd en heeft net drie hechtingen eruit geknabbeldIn elk geval veel sterkte voor de kat van TS èn natuurlijk de TS zelf
![]()
Ja maar toch is er een soort 'gewenning' en/of gelatenheid opgetreden. Hij stoort zich niet meer aan zijn kap, probeert niet meer aan zijn catheter te komen. Hij is heel stil en gelaten. Hij ligt nu in de kattenbak. Ik denk dat hij toch nog erg versuft is van de medicijnen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 18:38 schreef DarkElf het volgende:
och wat zal het arme kereltje zich naar voelen
Er zijn heel veel speciale soorten voer die struviet of kristalvorming in de blaas voorkomen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 11:19 schreef KonnieKipke het volgende:
bekend probleem bij vooral katers. Speciale voeding voorkomt dit.. Weet niet meer ff wat dat is.
Ik welquote:Op zondag 29 augustus 2004 11:40 schreef CartWOman het volgende:
Hoe gaat het nu met het mannetje, Duch?
Durf het bijna niet te vragen...
Hij schikt zich in zijn lotquote:Op zondag 29 augustus 2004 17:39 schreef DuchessX het volgende:
Timide, stilletjes. Hij ligt continue in zijn kattenbak. Hetgeen best slim is omdat hij zo minder last heeft van het liggen in een natte plek.
Hij eet en drinkt nog steeds heel goed, hij lekt als een gek dus alles is onder controle.
Morgenvroeg mag de catheter uit
Het is toch poesonterend, hè?quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:39 schreef DuchessX het volgende:
Timide, stilletjes. Hij ligt continue in zijn kattenbak. Hetgeen best slim is omdat hij zo minder last heeft van het liggen in een natte plek.
Hij eet en drinkt nog steeds heel goed, hij lekt als een gek dus alles is onder controle.
Morgenvroeg mag de catheter uit
Hij begint gefrustreerd te raken; gooit alles om en maakt veel lawaai. En gelijk heeft-ie...quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:08 schreef Bluezz het volgende:
Hang in there B.!![]()
![]()
Dat is mijn tekstquote:Op maandag 30 augustus 2004 18:08 schreef DarkElf het volgende:
gelukkig ziet ie er beter uit
en zijn de anderen lief tegen hem
En dat is hem geraden ook..HIj heeft genoeg gehad voor de komende jaren.quote:Op maandag 30 augustus 2004 19:20 schreef DuchessX het volgende:
Wat een lieve reacties allemaal
Bailey zegt dat hij niet van plan is om weer ziek te worden
Allemaal behalve Snuggles. maar dat is niets nieuws.quote:Op maandag 30 augustus 2004 18:08 schreef DarkElf het volgende:
gelukkig ziet ie er beter uit
en zijn de anderen lief tegen hem
Neuh, Diddles blaasontsteking heeft niets met het voer te maken. Wrs is zijn plasgedrag beïnvloed door Baileys ziek zijn. Ze zien immers hoeveel pijn Bailey heeft bij het plassen waardoor de kans bestaat dat ze minder snel op de bak gaan omdat het 'raar' of 'vreemd' is. Door (te) lang ophouden kan een blaasontsteking ontstaan.quote:Op donderdag 9 september 2004 22:44 schreef Dr_Crouton het volgende:
Misschien ligt het aan iets wat de katten gezamelijk delen? Het voer misschien?
Joepieeeee, en nu maar levenslang op het speciale voer houden he!quote:Op zondag 7 november 2004 10:00 schreef leviathanfd het volgende:
We mogen Plato om 1300 halen!!! Het gaat goed en hij heeft ook al gegeten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |