abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2005 @ 20:27:35 #251
43556 miss_dynastie
pi_28524296
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:09 schreef poemojn het volgende:
Ik had dit nog openstaan en zag Miss_D's vraag nu pas. Is die hiermee beantwoord, Miss_D?
Ik snap niet waarom je de situatie van de hongerwinter kunt vergelijken met nu. Toen had je niet fatsoenlijk te eten, nu (als het goed is) wel. Het voedsel dat je at was bij lange na niet zo goed van kwaliteit als nu. Dus ik vraag me af of er (naast het getal van het gewicht) andere argumenten/ aanwijzingen zijn om dit concreet met de hongerwinter te kunnen vergelijken.
pi_28524746
Het gaat om het tekort aan voedingsstoffen dat een baby in de baarmoeder kan krijgen. Dat dat toen kwam door tulpenbollen ipv normaal voedsel, en nu door malabsorptie als gevolg van een operatie, lijkt mij dan verder niet van belang: het gevolg is in beide gevallen dat een kind minder voedingsstoffen binnen krijgt dan nodig (en daardoor een lager geboortegewicht heeft).
pi_28524756
Als je teveel eet word je dan ook misselijk en zit je sneller vol? Of is dat alleen bij een maagband?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28525307
Met de link naar Pubmed die Anneja net gaf is ook wel eea te vinden, en dan specifiek over zwangerschappen na deze operatie. Bijv dit praktijkgeval
quote:
Scopinaro, who pioneered this technique, has published long-term results reporting 72% excess body weight loss maintained for 18 years.3 He documented 239 pregnancies in 1136 patients who had undergone biliopancreatic diversion, 25% of whom had been infertile before the operation. During pregnancy, 20% required parenteral nutrition and had fetuses that were small for gestation age. The women had a mean weight gain of 6 kg during their pregnancies, and 80 % delivered babies at term with a mean birth weight of 2.8 kg. 4

From the patient’s perspective, the great advantage of biliopancreatic diversion is the ability to eat a normal diet and still achieve excellent, long-term weight loss. The most serious potential complication is protein malnutrition, with a need to take supplemental calcium and vitamins, particularly vitamin D, lifelong. Because of this potential for significant complications, patients who have had biliopancreatic diversion require lifelong follow-up and pregnancy should be avoided. Ideally this operation should be performed in women who have completed their childbearing.
Mijn zoekwoorden op http://www.pubmed.nl waren biliopancreatic diversion pregnancy
/editje: ik lees bovendien dat (logisch ook) de anticonceptiepil minder betrouwbaar is na deze operatie.

Rewimo/Troel, nog iets wat ik niet begrijp: voor zover ik weet worden vitamines uit groenten en fruit beter opgenomen dan uit vitaminepillen, waarschijnlijk doordat de stoffen elkaar dan 'helpen' (bijv ijzer wordt beter opgenomen icm vitamine C). Is het dan niet beter om meerdere keren per dag kleine porties groenten en fruit te eten, dan pillen te slikken?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:54:14 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_28525357
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:38 schreef jessie het volgende:
Als je teveel eet word je dan ook misselijk en zit je sneller vol? Of is dat alleen bij een maagband?
IK h eb begrepen dat dit in principe niet zo hoeft te zijn. Een nadeel is wel dat je je maag weer groter kan eten, maar je calorieopname blijft natuurlijk beperkt. Je kunt een normale maaltijd eten, maar als je vol zit moet je stoppen. Liefst nog wat eerder natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:55:25 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_28525398
Even een totaal andere vraag poemojn, heb jij een medische studie gedaan dat je zoveel dingen weet (of weet te vinden op internet) ofzo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_28525438
Nee, ik vind het gewoon interessant.
pi_28525473
Maar wat me dan zo moeilijk lijkt. Teveel suiker is niet goed want dan krijg je een dumping (wat is dat trouwens ) Maar juist de oorzaak van teveel gewicht is ook teveel suiker. Ik kom nu veel aan omdat ik me niet kan inhouden bij koekjes en snoepjes enz. Dat zou ik dan door die operatie ook niet ineens kunnen. Jullie dan wel? En hoe dan?
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:57:24 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_28525477
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:56 schreef poemojn het volgende:
Nee, ik vind het gewoon interessant.
Het komt wel een beetje betweterig over, sorry
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2005 @ 20:59:06 #260
43556 miss_dynastie
pi_28525539
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:38 schreef poemojn het volgende:
Het gaat om het tekort aan voedingsstoffen dat een baby in de baarmoeder kan krijgen. Dat dat toen kwam door tulpenbollen ipv normaal voedsel,en nu door malabsorptie als gevolg van een operatie, lijkt mij dan verder niet van belang: het gevolg is in beide gevallen dat een kind minder voedingsstoffen binnen krijgt dan nodig (en daardoor een lager geboortegewicht heeft).
Dat lijkt mij voor de algehele conditie en de omstandigheden wel degelijk van belang.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:59:13 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_28525544
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:57 schreef jessie het volgende:
Maar wat me dan zo moielijk lijkt. teveel suiker is niet goed want dan krijg je een dumping (wat id dat trouwens ) Maar juist de oorzaak van teveel gewicht is ook teveel suiker. Ik kom nu veel aan omdat ik me niet kan inhouden bij koekjes en snoepjes enz. Dat zou ik dan door die operatie ook niet ineens kunnen. Jullie dan wel? En hoe dan?
Funnie heeft eerder in dit topic dumping beschreven.

Als je een sweet-eater bent, is het erg moeilijk om je patroon te wijzigen, maar dit zal je wel moeten doen. Het zal best vervelend en moeilijk zijn, maar de eerste tijd eet je vloeibaar enzo, misschien is het dan ook wel makkelijker om er af te blijven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_28525596
Ja maar als je t dan zonder kan heb je die operatie niet nodig.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28525615
Ik spreek nu over mezelf dan he.
Houden jullie dan niet van snoep, koek gebad, drop, ijs enz?
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:01:42 #264
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28525626
Wauw Troel en Rewimo, wat dapper en super dat jullie zo open zijn! Mijn complimeten.
Ik vind het geweldig goed dat jullie deze stap zetten, ik hoop dat dit zal voldoen aan jullie wensen en verwachtingen!
En ik vind het zo romantisch dat jullie met zn 2en gaan, oke, het heeft niets met romantiek te maken, maar het klinkt zo gezellig knus, en zo heerlijk samen lief en leed delen, dat is denk ik heel waardevol!
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:01:52 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_28525634
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:00 schreef jessie het volgende:
Het zijn natuurlijk niet alleen de suikers. Daarbij komt ook wat Rewimo hierboven beschreef (de hoeveelheid die een mens zelf kan afvallen zeg maar).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2005 @ 21:03:15 #266
43556 miss_dynastie
pi_28525684
quote:
Maar op een gegeven moment zit je denk ik ook op een punt dat je het niet meer zonder hulp kan. Zoveel afvallen, dus, en de boel veranderen, want dan heb je zoooooooooooooooooooooooo'n lange weg te gaan...
pi_28525697
Ja maar t probleem kan dan toch ontstaan bedoel ik. Als ik nu die suiker niet kan laten staan heb ik grote vraagtekens of t me dan wel zal lukken. Met alle nadelen zoals een dumping vandien. Dat bedoel ik eigenlijk.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juli 2005 @ 21:03:57 #268
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28525714
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:57 schreef jessie het volgende:
Maar wat me dan zo moielijk lijkt. teveel suiker is niet goed want dan krijg je een dumping (wat id dat trouwens ) Maar juist de oorzaak van teveel gewicht is ook teveel suiker. Ik kom nu veel aan omdat ik me niet kan inhouden bij koekjes en snoepjes enz. Dat zou ik dan door die operatie ook niet ineens kunnen. Jullie dan wel? En hoe dan?
Een dumping is een soort aanval waarbij je niet lekker wordt: hartkloppingen, zweten e.d. Funnie heeft dat hier beschreven.

Jessie, ik hou ook van snoepen Ik weet ook niet precies hoe dat zal gaan, maar ik hoop met deze operatie ook echt de knop om te kunnen zetten en dat niet meer (althans niet meer zoveel) te doen. Gelukkig is het niet zo dat je helemaal niets meer mag hebben, alleen is het niet verstandig om veel suiker ineens te eten. Daar kun je dan zo'n dumping van krijgen. Dr. Lemmens zei trouwens dat de meeste mensen maar één keer zo'n dumping krijgen, daarna schijn je dat wel meteen afgeleerd te hebben, te veel suiker gebruiken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_28525752
Nee dat snap ik wel MissD. Kon ik t maar zelf
Maar als ik nu niet van de suiker snoepjes enz af kan blijven, dan kan ik t door die operatie toch ook niet
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:06:31 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_28525803
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:04 schreef jessie het volgende:
Maar als ik nu niet van de suiker snoepjes enz af kan blijven, dan kan ik t door die operatie toch ook niet
Misschien is die dumping een stok achter de deur.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_28525804
Klinkt eng (heb hele erge hartkloppingen gehad van mijn allergieremmers, dat wil je niemand aandoen) Maar wat is dan niet veel? Kan je wel een ijsje eten? Een stukje gebad? Een paar dropjes?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2005 @ 21:07:05 #272
43556 miss_dynastie
pi_28525825
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:04 schreef jessie het volgende:
Jawel, want je wordt ziek als je het niet doet.
pi_28525832
Nou in die stokken geloof ik niet meer zo
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juli 2005 @ 21:07:55 #274
13151 crew  Rewimo
pi_28525857
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:01 schreef melonovy het volgende:
Wauw Troel en Rewimo, wat dapper en super dat jullie zo open zijn! Mijn complimeten.
Ik vind het geweldig goed dat jullie deze stap zetten, ik hoop dat dit zal voldoen aan jullie wensen en verwachtingen!
En ik vind het zo romantisch dat jullie met zn 2en gaan, oke, het heeft niets met romantiek te maken, maar het klinkt zo gezellig knus, en zo heerlijk samen lief en leed delen, dat is denk ik heel waardevol!
Lief van je!

Het is inderdaad heel erg fijn om dit met zijn tweeën te doen Ik weet niet of ik de stap wel zo "makkelijk" (ahum) had gezet zonder Troel. We hebben nu al heel veel steun aan elkaar en dat zal straks alleen maar meer zijn denk ik. Ook het idee om straks niet moederziel alleen in een vreemd ziekenhuis te liggen is prettig. En dat je naderhand lekker kan vragen: heb jij dat nou ook?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2005 @ 21:08:55 #275
43556 miss_dynastie
pi_28525887
Overigens moet ik heel eerlijk zeggen dat ik laatst op de tv een meisje zag dat wel degelijk door(vr)at, ook al kreeg ze last van dumping, maar die had ernstige geestelijke problemen, waardoor ze dik was geworden en waar ze dus ook na de operatie last van had....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juli 2005 @ 21:10:37 #276
13151 crew  Rewimo
pi_28525950
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:06 schreef jessie het volgende:
Klinkt eng (heb hele erge hartkloppingen gehad van mijn allergieremmers, dat wil je niemand aandoen) Maar wat is dan niet veel? Kan je wel een ijsje eten? Een stukje gebad? Een paar dropjes?
Dat zul je uit moeten vinden denk ik.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:11:40 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_28525989
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Lief van je!

Het is inderdaad heel erg fijn om dit met zijn tweeën te doen Ik weet niet of ik de stap wel zo "makkelijk" (ahum) had gezet zonder Troel. We hebben nu al heel veel steun aan elkaar en dat zal straks alleen maar meer zijn denk ik. Ook het idee om straks niet moederziel alleen in een vreemd ziekenhuis te liggen is prettig. En dat je naderhand lekker kan vragen: heb jij dat nou ook?
Ja Rewimo, heb jij ook van die stinkwinden?

Overigens!

Ik kwam vandaag bij mijn kledingwinkel Sharon Dijksma tegen. Die is gigantisch afgevallen! Ik vind haar nog steeds een hartstikke tof mens, en ze heeft me een gigantische boost gegeven en was superlief wat betreft de operatie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_28526011
Wie is dah?
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:13:54 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_28526069
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:12 schreef jessie het volgende:
Wie is dah?
vrouwtje uit de Tweede Kamer van de PvdA ( http://www.sharondijksma.nl ) Zij woont in Enschede, vandaar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juli 2005 @ 21:14:03 #280
13151 crew  Rewimo
pi_28526075
Een politica, jessie
pi_28526103
Ja ik haalde dr gelijk voor me.
heeft die dezelfde operatie gedaan?
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:17:34 #282
35189 Troel
scherp en bot
pi_28526202
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:14 schreef jessie het volgende:
Ja ik haalde dr gelijk voor me.
heeft die dezelfde operatie gedaan?
Nee, zij is aan de aminozuren als ik het goed begrepen heb. En zij let echt heel erg goed op wat ze eet enzo. Ze zei ook "ik kan wel een mooi verhaal gaan houden over hoe ik het gedaan heb, maar het is geen mooi verhaal, het is gewoon zwaar."
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juli 2005 @ 21:18:13 #283
13151 crew  Rewimo
pi_28526230
Over die groenten, je neemt niet genoeg vitamines op uit alleen groenten en fruit. Zelfde geldt voor calcium, omdat je niet te veel melk mag, vanwege de suikers, en omdat ook calcium niet voldoende uit groene groente wordt opgenomen. Vandaar dat je calcium en vitamines moet slikken als aanvulling op je dieet.

Wat je zegt over sinaasappelsap en ijzer klopt natuurlijk, maar je mag niet drinken bij je eten (vanwege het risico op overeten doordat je je eten a.h.w. wegspoelt) en dan werkt dat niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juli 2005 @ 21:20:01 #284
13151 crew  Rewimo
pi_28526293
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:17 schreef Troel het volgende:
Nee, zij is aan de aminozuren als ik het goed begrepen heb. En zij let echt heel erg goed op wat ze eet enzo. Ze zei ook "ik kan wel een mooi verhaal gaan houden over hoe ik het gedaan heb, maar het is geen mooi verhaal, het is gewoon zwaar."
Natuurlijk is het zwaar. Ook een scopinaro is geen wondermiddel (helaas). Wel een goed hulpmiddel, maar je weet wel dat je de rest van je leven op moet letten dat je goed eet en dat je onder controle moet blijven. En ook de periode na de operatie is niet bepaald een lolletje.
pi_28526369
Nou ik vind het echt supermoedig hoor van jullie. En ik word jullie stalker
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juli 2005 @ 21:24:16 #286
13151 crew  Rewimo
pi_28526444
Je mag ook wel gewoon op bezoek komen hoor
pi_28526532
lol
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator dinsdag 5 juli 2005 @ 21:27:09 #288
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28526544
Ik denk dat het een beetje (heeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje) te vergelijken is met wat ik heb nl. een overgevoelige darm. Als ik uien, prei, scherpe kruiden eet word ik hartstikke misselijk, beroerd, pijn en diarree. In het begin mis je enorm de cheese-onion chips en broodjes shoarma, spaghetti etc. maar als je een paar keer goed ziek bent geweest laat je het wel staan.
Zo kun je dat dumping van suiker ook een beetje zien denk ik.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juli 2005 @ 21:33:16 #289
13151 crew  Rewimo
pi_28526790
Ja, dat denk ik wel, Lois. Het is een soort overprikkeling van je darm.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:37:52 #290
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_28526967
Ik ben dapper begonnen met het lezen, maar ben gestopt. Deze operatie die jullie vrijwillig doen lijkt volgens mij veel op een operatie die mijn schoonmoeder onvrijwillig heeft ondergaan 20 jaar geleden. Toen is vanwege maagkanker haar maag weggehaald en haar dunne darm aan haar slokdarm vastgemaakt. Ze is wel afgevallen, ze weegt nog maar 37 kilo.

Ze moet de hele dag door kleine beetjes eten en rent vaak tijdens de maaltijd al naar de wc. Omdat het eten niet goed de kans krijgt om te verteren en niet lang in haar lichaam blijft heeft ze een standaard tekort aan vitamines en eiwitten.

Jullie operatie zal wel lang niet zo ingrijpend zijn, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je dat vrijwillig laat doen. Natuurlijk hebben jullie er goed over nagedacht en ik snap ook best wel dat jullie niet over één dag ijs zijn gegaan en alle alternatieven overwogen hebben. En deze post is ook helemaal niet bedoeld om jullie aan te vallen, maar ik vind het zo eng.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juli 2005 @ 21:44:14 #291
13151 crew  Rewimo
pi_28527227
Livelink, er is een groot verschil:bij ons wordt de maag niet weggehaald. Er is ook een operatie waarbij men een soort reservoirtje maakt in de slokdarm. Daar past maar ca. 15cc in, en dan kun je dus ook alleen maar kleine hapjes eten. Dat is een van de redenen waarom ik daarvoor niet zou kiezen, dan ben je echt de hele dag bezig met eten. Zelfde geldt voor een maagbandje.

Bij een scopinaro is je maag 300-400 cc groot, en werkt deze nog gewoon. Dat betekent dat je normale kleine maaltijden kunt eten. Een heel verschil.

Maar ik snap volkomen dat je het eng vindt door de geschiedenis van je schoonmoeder. Dat is niet niks...
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:48:38 #292
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_28527422
Oh, gelukkig maar. Ik dacht dat bij jullie ook de maag werd uitgeschakeld en alles direct door werd gesluisd naar de darmen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juli 2005 @ 21:52:02 #293
13151 crew  Rewimo
pi_28527570
Nee, zo'n operatie doen ze ook wel (gastric bypass) maar zoals gezegd leek me dat niks
pi_28532124
ik vind 't ook erg griezelig klinken allemaal. maar ik hoop dat het allemaal goed uitpakt en jullie er geen al te nare effecten van zullen ondervinden. succes.
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:54:07 #295
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_28540450
Troel en Rewimo, ik vind het erg knap dat jullie deze stap gaan zetten!

Ik kan ook volledig in de beweegredenen komen. Ik ben nu zelf 5 maanden zwanger van m'n eerste kindje en heb een BMI van 42 (en stijgende ). Het zwanger zijn vergt nu al behoorlijk wat van m'n lichaam en dan moeten de zwaarste maanden nog komen. Voordat ik zwanger werd heb ik er nooit zo bij stil gestaan wat de (lichamelijke) gevolgen zouden zijn als ik zwanger zou worden en daarna voor ons kindje als zware moeder zijnde. En het kleren kopen is inderdaad ook een probleem. Vaak is kleding ook niet gericht op jonge mensen met al die Tante Til gewaden. Blijkbaar mag je je niet leuk kleden voor een normale prijs als je veel te zwaar bent. Laat staan positiekleding
Ook het onbegrip van mensen herken ik. Mensen die zelf niet met extreem overgewicht kampen denken soms dat afvallen puur een kwestie van minder en gezonder eten en meer bewegen is. If it was that easy... Als ik alles zo lees hebben jullie prima redenen voor deze keuze en je moet soms inderdaad eerst aan jezelf denken.

Maar goed, ik ben op een punt beland dat ik na m'n bevalling weer ga proberen af te vallen. Een dergelijke ingreep zoals jullie zou ik zelf niet durven, maar ik heb er ontzettende bewondering voor dat jullie het wel gaan doen. Ik zal jullie verhaal blijven volgen. Veel succes!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 juli 2005 @ 09:58:12 #296
13151 crew  Rewimo
pi_28540535
Dank je wel, Wennie! Ik was zelf al behoorlijk te zwaar toen ik zwanger was van Christan. Moet zeggen dat ik op mijn bloeddruk na eigenlijk weinig problemen heb ondervonden. Ik was ook niet veel aangekomen, 13 kilo in totaal (en dat was inclusief bijna 9 pond baby ). Na de bevalling was ik 5 kilo onder mijn startgewicht Veel sterkte met je zwangerschap, ik hoop dat alles bij jou ook goed verloopt!
  donderdag 7 juli 2005 @ 07:11:26 #297
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_28578092
Rewimo, wat bloeddruk betreft gaat het nog steeds goed *afklop*, wat me erg verbaasd eerlijk gezegd. Ik ben ook nog maar een paar ons aangekomen en dan ben ik niet eens de eerste maanden aan het spugen geweest. Wel lekker zo gratis een paar kilo kwijt te zijn na de bevalling
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 juli 2005 @ 08:35:47 #298
13151 crew  Rewimo
pi_28578507
Ik was met 33 weken pas 6 kilo aangekomen De laatste weken is er vooral vocht bijgekomen. Vandaar dat ik het ook zo snel weer kwijt was.
pi_28580120
quote:
Nou, het is wel weer zo dat het gewichtsverlies met deze operatie behoorlijk blijvend is en met je hele leven op dieet red je dat niet volgens mij (omdat je lijf dan in standje energiebesparing springt en je als je alleen maar schuin naar een toffee kijkt je weer drie kilo aankomt enzo). An sich is dat natuurlijk fijn, een deel van de morbiditeit die met veel te zwaar zijn gepaard gaat ben je dan sowieso kwijt, maar ik vraag me nog steeds af wat je er voor terugkrijgt aan malabsorptiecomplicaties.
  donderdag 7 juli 2005 @ 10:08:40 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_28580168
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:06 schreef anneja het volgende:

[..]

Nou, het is wel weer zo dat het gewichtsverlies met deze operatie behoorlijk blijvend is en met je hele leven op dieet red je dat niet volgens mij (omdat je lijf dan in standje energiebesparing springt en je als je alleen maar schuin naar een toffee kijkt je weer drie kilo aankomt enzo). An sich is dat natuurlijk fijn, een deel van de morbiditeit die met veel te zwaar zijn gepaard gaat ben je dan sowieso kwijt, maar ik vraag me nog steeds af wat je er voor terugkrijgt aan malabsorptiecomplicaties.
Die complicaties zijn prima onder de duim te houden als je goed oplet wat betreft je vitamines. Bovendien wordt je bloed om de zoveel tijd getest. Het is dus niet zo dat je jaren doorloopt met een eiwittekort of iets dergelijks.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')